ελληνική μουσική
280 online   ·  209.183 μέλη

Έφαγα σκάλωμα. Ποιος ξέρει αυτές τις συγχορδίες και τον δρόμο?

SakisLoco
Περαστική Νότα
Chat
21.07.2022, 22:22

Καλησπέρα σας. Ειμαι αυτοδίδακτος και μ αρέσει να μελετάω τους δρόμους από διάφορα τραγούδια. επειδή έχω φάει σκάλωμα, θα μπορούσε να μου πει κανείς στο κομμάτι του Χατζηγιάννη "πλάι πλάι",  ποιες ειναι οι συγχορδίες  και σε ποιον δρόμο πηδάει σημείο 1.31- 1.34 του βιντεο κλιπ(στο σολο της ηλεκ. κιθαρας)?

Παρακαλώ μόνο να απαντήσει οποιος ειναι σίγουρος, γιατι τα διάφορα προγράμματα για ακόρντα διαφωνούσαν και άκρη δεν έβγαλα. Συγκεκριμενα το ακορντο ΠΡΙΝ  το μι μινορε. Νομιζω το πρωτο ειναι ντο μινορε (χωρις να μαι 100% σιγουρος, γιατι μου καθεται και ντιμινουίτα εκει)


#1   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
22.07.2022, 06:59

INTRO συγχορδίες:Εm,Am,D,Em 

Κουπλε συγχορδίες:Εm,Am,D,G,Bm7,Em

Ρεφραιν συγχορδιες:Εm,C,D,Em

Στο σόλο ξεκινά από τη Σι ανεβαίνοντας Β,Ε,F#,G,A,B,G,E,D#,C

Στο ξεκίνημα είναι τρόπος της μι μινορε κλιμακας που ξεκινα απο τη Σι(5η) αρα ειναι η Σι phrygian dominant scale 

[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 22-07-2022 15:22 ]


#2   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
22.07.2022, 13:03

Παράθεση:

Το μέλος SakisLoco στις 21.07.2022, 22:22 έγραψε...

Καλησπέρα σας. Ειμαι αυτοδίδακτος και μ αρέσει να μελετάω τους δρόμους από διάφορα τραγούδια. επειδή έχω φάει σκάλωμα, θα μπορούσε να μου πει κανείς στο κομμάτι του Χατζηγιάννη "πλάι πλάι",  ποιες ειναι οι συγχορδίες  και σε ποιον δρόμο πηδάει σημείο 1.31- 1.34 του βιντεο κλιπ(στο σολο της ηλεκ. κιθαρας)?

Παρακαλώ μόνο να απαντήσει οποιος ειναι σίγουρος, γιατι τα διάφορα προγράμματα για ακόρντα διαφωνούσαν και άκρη δεν έβγαλα. Συγκεκριμενα το ακορντο ΠΡΙΝ  το μι μινορε. Νομιζω το πρωτο ειναι ντο μινορε (χωρις να μαι 100% σιγουρος, γιατι μου καθεται και ντιμινουίτα εκει)



Δεν εχει ντο μινορε πουθενα φιλε μου

Το τραγουδι ειναι σε Μι μινορε.

Ποιες ειναι οι συγχορδιες μιας μινορε κλιμακας;

Im,IIdim,bIII,IVm,V/Vm,bVI,bVII

Στην προκειμενη εχουμε μι μινορε και οπλισμο της G major(μια # στο φα)

Em,F#dim,G,Am,B/Bm,C,D

Καταλαβαινεις πως C μινορε δεν ανηκει στον τονο αυτο.

Αν παλεψεις λιγο με το αυτι σου θα δεις πως το κομματι ξεκινα με ενα μι μινορε και ειναι η διαδοχη που σου εγραψα 

Διαφοροποιειται ελαφρα στο τελευταιο μετρο του κουπλε πριν μπει στο ρεφραιν.

Οσο για το σολαρισμα μπραβο που αναγνωρισες την αλλαγη τροπου

Αφορα ωστοσο τροπο της μινορε αρμονιας και ειναι η σι FRYGIAN DOMINANT γνωστη και ως χιτζαζ

Διαφερει απο την απλη φρυγιο στην 3η τους

Απλη φρυγιος/ουσακ:1-b2-b3-4-5-b6-b7-8

Φρυγιος δεσποζουσα/χιτζαζ:1-b2-3-4-5-b6-b7-8

 

[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 22-07-2022 13:59 ]


#3   
SakisLoco
Περαστική Νότα
Chat
22.07.2022, 21:45

Σ ευχαριστω πολυ για την αναλυτικη απαντηση φιλε, αρα εφοσον γυρναει σε χιτζαζ στο σολαρισμα λογω του ρε#, τοτε στο σημειο που αναφερομαι το ντο θα ναι ματζορε και το ρε# θα ναι ντιμινουιτα πριν την πρωτη καταληξη σε μι μινορε, σωστα?

Συγγνωμη που τα λεω ετσι χοντροκομμενα γιατι δυστυχως τη θεωρια την παρατησα μικρος. Το σημειο που αναφερομαι ειναι το 1.31- 1.34 στο https://www.youtube.com/watch?v=c3F42Q5o63Q. Δηλαδη εχουμε κατα σειρα ντο ματζορε, ρε#ντιμινουιτα και μι μινορε στα ακορντα?

[ τροποποιήθηκε από τον/την SakisLoco, 22-07-2022 21:48 ]


#4   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
23.07.2022, 08:08

F#diminished ειναι η συγχορδια που ψαχνεις φιλε μου,ακολουθουμενη απο μια power chord D5(συχνες στη μεταλ μουσικη,δηλαδη συγχορδιες μονο με 1η και 5η)

Καλυπτει ομορφα το κενο στο σημειο που λες πριν την Em.

Δηλαδη λιγο πριν το 1:34 που συμφωνουμε οτι καταληγιε σε Em θα παιξεις F#dim κι έπειτα D5

Ελπιζω να σε καλυψα!

Το βιντεο αναφορας μου αυτο


#5   
SakisLoco
Περαστική Νότα
Chat
23.07.2022, 21:45

Χιλια ευχαριστω και συγνωμη αν σε πρηζω, ακριβως πριν την Em ακουγεται η νοτα D#. Μηπως εννοεις οτι θα παιχτει D#5 αντι για D5? Γιατι στο αυτι δε μου καθεται καλα.


#6   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
23.07.2022, 22:01

Αλλο περαστικη νοτα σε μια μελωδια αλλο συγχορδια η ακκορντο που αφορα στην αρμονια του κομματιου

Οι συγχορδιες ειναι αυτες που εγραψα 

Συγχορδια D# οποιασδηποτε μορφης δεν υπαρχει στο κομματι.

Νοτα  D# υπαρχει ομως.

Βαλτο κατω δευτερολεπτο προς δευτερολεπτο και ακου το κομματι κομματι φιλε μου

Με γυμνασεις και το αυτι σου

Η βασικη δομη του κομματιου ειναι αυτη που σου ανεφερα 

Δουλεψε πανω της εντοπισε τις αλλαγες των συγχορδιων στα σημεια ακου το σολο βημα βημα και θα εντοπισεις που ακριβως ακουγεται η καθεμια.

[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 23-07-2022 22:02 ]


#7   
SakisLoco
Περαστική Νότα
Chat
24.07.2022, 00:11

Καταλαβα τι εννοεις με την D5. Μια τελευταια ερωτηση και σ αφηνω, αν την περαστικη νοτα D# πανω στο παιξιμο την χτυπησουμε μαζι με την νοτα F# που ναι η προηγουμενη της και παιξει κανονικα η συγχορδια της D5 ειτε παραλληλα ή μ ενα μικρο "γλιστημα" θα ναι λαθος? Δηλαδη η ηλεκτρικη κιθαρα να παιξει 2 νοτες(D# F#) αντι για μονο D#

[ τροποποιήθηκε από τον/την SakisLoco, 24-07-2022 00:41 ]


#8   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
24.07.2022, 05:51

Καλημέρα φίλε μου

Λοιπόν στο 1:31 βρίσκεται η μια ζητούμενη συγχορδία μας-έστω CHORD1 και στο 1:33 μπαίνει η άλλη ζητούμενη συγχορδία μας 'έστω CHORD2 και στο 1:34 καταλήγει σε Em(μι μινόρε).

Το σημείο αυτό έχει σίγουρα ντο και είναι η νότα της μελωδίας.Οπότε παίξε απλά ντο στο σημείο αυτό να δεις πως ακούγεται.

Μετά πρόσθεσε και φα# δηλαδή παίξε μαζί ντο και φα#.

Θα διαπιστώσεις ότι ταιριάζει ακριβώς.

Aν βάλεις και τη νότα λα ακούγεται κάπως ''διάφωνη'' αλλά ούτως ή άλλως οι ντιμινουίτες το έχουν αυτό το χαρακτηριστικό.

Αρα έχουμε μια συγχορδία με F#(1η)-Α(ελαττωμένη 3η)-C(ελαττωμένη 5η)=F# diminished chord

Στο σημείο αυτό ταιριάζει καλά και η απλή ντο ματζόρε για τον απλούστατο λόγο πως είναι πιο σταθερή συγχορδία και η F# dimished έχει την τάση να κάνει το F# σε Ε το A σε G και να σταθεροποιηθεί σε μια ντο ματζόρε.

Η D#dimished που προτείνεις έχει D# F# και Α.Βλέπεις ότι έχει μια νότα διαφορά από την F#diminished δηλαδή D# αντί C(που ανήκει όμως στη μελωδία στο σημείο εκείνο).Κοντά μεν σε άκουσμα ωστόσο απομακρυνόμαστε περισσότερο από την ορθή αρμονία.

Επιπλέον η F# diminished ανήκει στη μι μινόρε ως δεύτερη βαθμίδα.

Για την CHORD2 απλά παίξε μια D ματζόρε μαζί ΧΩΡΙΣ F# δηλαδή με τη μι χορδή ελεύθερη και θα διαπιστώσεις πως ταυτίζεται.

Γρήγορα όμως μεταβαίνει στη μι μινόρε.

Συμπερασματικά:Αν σε ενδιαφέρει να παίξεις το κομμάτι στην παρέα με την κιθάρα σου μπορείς απλά να πιάσεις μια C ματζόρε(αντί F# dim) και ύστερα D ματζόρε(αντί D5 ή D no 3rd αλλοιώς) πριν την Ε μινόρε και καθάρισες.

Το κομμάτι είναι απλό στη σύλληψή του δεν έχει δυσκολίες,απλά ο κιθαρίστας ''κάνει τα δικά του'' στο σολάρισμα για να το νοστιμέψει και καλά κάνει φυσικά!!

{#emotions_dlg.rockon}{#emotions_dlg.beer}


#9   
SakisLoco
Περαστική Νότα
Chat
24.07.2022, 22:08

Καταλαβα τι λες. απλα με το D# που εχουμε χτυπησει στο κατεβασμα ακριβως πριν ακουστει η F#dim του CHORD1 δεν εχουμε μπει σε δρομο χιτζαζ? Επειδη F#dim εχει και ο δρομος  Σι-χιτζαζ και μολις εχουμε μπει στο δρομο της, οι νοτες που παταμε για να κατεβουμε μεχρι το CHORD2 ανηκουν κι αυτες στον χιτζαζ, μαζι και η νοτα C οπως και το D# που καταληγει η τσαχπινια του κιθαριστα. Εκει δεν καταλαβαινω γιατι δεν ταιριαζει η D#ντιμινουιτα της σι-χιτζαζ αφου ακομα και το Em που καταληγει, παλι ανηκει σ αυτην. Γιατι γυρναμε σε συγχορδια του δρομου μι-μινορε, που οντως εχει το F#dim αλλα ειχαμε μπει ηδη σε χιτζαζ απο το πρωτο D# πριν το CHORD1. Γινεται να ταιριαζουν και τα 2 ή κανει καλυτερη αρμονια αμα ξαναγυρίσει στην μι-μινορε?

Προσπαθω απλα να καταλαβω το σκεπτικο και τη λογικη πισω απ αυτο φιλε, οντας ερασιτεχνης που μαι κι οχι να διαφωνησω μαζι σου, να το τονισω αυτο και παλι  ευχαριστω πολυ για το χρονο σου.


#10   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
25.07.2022, 04:35

Καλημέρα φίλε μου.

Όπως εξήγησα η δεσπούζουσα φρύγιος κλίμακα ή τρόπος είναι η 5η βαθμίδα μιας μινορε κλίμακας

Οι συγχορδίες της Ε μινόρε ειναι

Εm,F#dim,G,Am,B/Bm(ανάλογα με το αν έχουμε φυσική ή αρμονική μινόρε δλδ με οξυμένη 7η),C,D 

Οι δε νότες είναι :Φυσική μινόρε:Ε-F#-G-A-B-C-D(1-2-b3-4-5-b6-b7)

                       αρμονική μινόρε:Ε-F#-G-A-B-C-D#(1-2-b3-4-5-b6-7)

Είπαμε πως ο χιτζάζ είναι ο τρόπος της 5ης βαθμίδας άρα θα ξεκινήσει από την 5η 

Ετσι προκυπτουν τα εξης:

-Συγχορδίες χιτζάζ:Β(γιατί είναι της αρμονικής μινόρε),C,D,Em,F#dim,G,Am 

-Νότες χιτζαζ:Β-C-D#-E-F#-G-A

Από αυτό καταλαβαίνεις πως η D#dim δεν έχει καμμία θέση ούτε στη φυσική μινόρε,ούτε στη χιτζαζ(που ειναι τροπος της αρμονικης μινορε-αρα ιδιες νοτες ιδια ακκορντα με αλλη σειρα)και πως η F#dim αποτελεί σταθερά και στους δύο τρόπους.

Από εκεί και πέρα φίλε μου ψάξτο και λίγο παραπάνω αν σε ενδιαφέρει.Ενημερώσου πάνω στους τρόπους και ξεκίνα από τους τρόπους μιας ματζόρε κλίμακας για να καταλάβεις πως δουλεύει η λεγόμενη ΤΡΟΠΙΚΗ αρμονία ή αλλοιώς Modal harmony

Επίσης μελέτα κομμάτια σε φρυγικό ουσακ τρόπο όπως το ''δεν ξανακάνω φυλακή με τον καπετανάκη'' που είναι απλός φρύγιος τρόπος ή ουσακ και προκύπτει από την 3η βαθμίδα μιας ματζορε κλίμακας ή σε φρυγικό dominat(δεσπόζον) τρόπο-χιτζαζ όπως είναι το ''μικρός αρραβωνιάστικα'' 

Στα θέματα αυτά μπορείς να βρεις απαντήσεις τόσο για καλή θεωρητική προσέγγιση,όσο και για πρακτική εφαρμογή με παραπομπές σε πλούσια ποικιλλία κομματιών που αντιπροσωπεύουν το κάθε είδος από τον αγαπητό STEFANOS604 διαχειριστή της σελίδας μας.

[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 25-07-2022 08:22 ]


#11   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
25.07.2022, 08:57

Στο σημειο αυτο να κανω μια απαραιτητη παρεμβαση:

Επειδη το ψαξα το θεματακι λιγο παραπανω και παντα μου αρεσει να ψαχνω το δικιο στον ανθρωπο με τον οποιο συνομιλω 

Θελω να επανατοποθετηθω στο θεμα των συγχορδιων της dominant frygian 

Λοιπον

Οπως ειπαμε μια αρμονικη μινορε η Μι εχει τις εξης νοτες

Ε,F#,G,A,B,C,D# με τυπο 1-2-b3-4-5-b6-7-8

Η αντιστοιχη φυσικη μινορε E,F#,G,A,B,C,D με συγχορδιες Em,F#dim,G,Am,Bm,C,D

Δοκιμασα να χτισω αναλυτικα τις τριαδες σε καθε βαθμιδα της μινορε 

Και προεκυψαν τα εξης:

-Στην Ε βαζουμε 3η και 5η αρα προκυπτει E-G-B=Em

-Στη F# βαζουμε A και C αρα προκυπτει η F#dim

-Στην G  προσθετω B και D# αρα προκυπτει η G Augmented

-Στην Α αντιστοιχα C και Ε αρα η Am

-Στη Β αντιστοιχα D# και F# αρα η B major

-Στη C βαζω Ε και G αρα C major

-Τελος στη D# βαζω F# και Α αρα D# diminished

Επομενως οι συγχορδιες ξεκινωντας απο την 5η βαθμιδα(Β major)

Θα ειναι

B,C,D#dim,Em,F#dim,Gaug,Am

Επομένως να ζητήσω συγνώμη στο συμφορουμίτη μου για την επιμονή μου να αφορίσω την D#dim από τη χιτζαζ ακολουθια συγχορδιων

Αυτο βεβαια δεν αλλαζει την τοποθετηση μου πως στο σολαρισμα δεν εχει D#diminshed αλλα F#diminished

καθως οπως ειπαμε διαφερουν κατα μια νοτα:Η μεν D#diminished εχει D#(F#,A)ενω η F#diminished εχει C(F#,A) που αδιαμβησβητητα ειναι της μελωδιας στο συγκεκριμμενο σημειο!!!

Τα λαθη και το ψαξιμο μας κανουν καλυτερους!

Ευχαριστω!


#12   
SakisLoco
Περαστική Νότα
Chat
25.07.2022, 22:30

Καλησπερα φιλε

Η συγχορδια F#dim στο CHORD1 ειναι δεδομενη, την ακουω και ειμαι 100% μαζι σου. Εγω αλλου θελω να εστιασω. Ακριβως πριν την καταληξη της που ακουγεται στο 1.31 παιζεται η νοτα D#. Αυτη η νοτα δεν ειναι μεταβαση για την B χιτζαζ εφοσον την περιεχει? Σε κεινο ακριβως το σημειο, που παιζεται πρωτα η D# και μετα εχουμε την συγχορδια F#dim, δεν γινεται η μεταβαση απο μινορε σε χιτζαζ? 

Προσπαθω να βελτιωνομαι οσο μπορω φιλε, μιας και το βλεπω σαν χομπι και δεν ειναι η βασικη ασχολια μου, μακαρι να υπηρχαν περισσοτερα ατομα σαν και σενα εδω μεσα να ανταλλαζαμε γνωμες και γνωσεις. Θα εχω στο νου μου αυτα που πες, ευχαριστω

[ τροποποιήθηκε από τον/την SakisLoco, 25-07-2022 22:34 ]


#13   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
27.07.2022, 11:13

Παράθεση:

Το μέλος SakisLoco στις 25.07.2022, 22:30 έγραψε...

Καλησπερα φιλε

Η συγχορδια F#dim στο CHORD1 ειναι δεδομενη, την ακουω και ειμαι 100% μαζι σου. Εγω αλλου θελω να εστιασω. Ακριβως πριν την καταληξη της που ακουγεται στο 1.31 παιζεται η νοτα D#. Αυτη η νοτα δεν ειναι μεταβαση για την B χιτζαζ εφοσον την περιεχει? Σε κεινο ακριβως το σημειο, που παιζεται πρωτα η D# και μετα εχουμε την συγχορδια F#dim, δεν γινεται η μεταβαση απο μινορε σε χιτζαζ? 

Προσπαθω να βελτιωνομαι οσο μπορω φιλε, μιας και το βλεπω σαν χομπι και δεν ειναι η βασικη ασχολια μου, μακαρι να υπηρχαν περισσοτερα ατομα σαν και σενα εδω μεσα να ανταλλαζαμε γνωμες και γνωσεις. Θα εχω στο νου μου αυτα που πες, ευχαριστω

[ τροποποιήθηκε από τον/την SakisLoco, 25-07-2022 22:34 ]



Πραγματι αναμεσα σε αλλες ακουγεται και η νοτα D# η οποια ωστοσο δε  καθοριζει καποιο ακκορντο.

Ενα τροπο τον καθοριζει η νοτα που παιζει ρολο τονικης η καποια χατακτηριστικη "πτωση" cadence ακκορντων που στοιχειωθετουν το λεγομενο χαρακτηριστικο Vamp του τροπου.

Στη φρυγικη η πτωση αυτη ειναι μεταξυ 1ης και 2ης βαθμιδας αρα μεταξυ Β και C στο παραδειγμα μας.

Σπανια γινεται χρηση diminushed chords ενω πιο συχνα κανουν χρηση 4ης πχ Em βαθμιδας αρκει να αποφυγουν μετα τις πτωσεις 4-1 που θα αλλαζε το τροπο απο B φρυγιο σε Β ματζορε.

Επομενως θεωρω πως η μεταβαση γινεται οχι τοσο με τη νοτα D# αλλα που απο μι μινορε περναει σε F#dim και D5 επιστρεφοντας σε μι μινορε.

Φιλε μου η μουσικη ειναι ατελειωτη.

Ειδες τι κουβεντα αναπτυξαμε γυρω απο ενα απλο κομματι οπως αυτο του Χατζηγιαννη.

Μου πηρε 15 λεπτα να το βγαλω με το αυτι στις βασικες συγχορδιες του αλλα 2 ωρες ψαξιμο και διαβασμα στο θεωρητικο υποβαθρο των λεγομενων "δανεισμων"

Δηλαδη ενα κομματι ξεκινα να ειναι πχ σε ιονικο τροπο η αιολικο και δεχεται δανεισμους απο αλλες κλιμακες η τροπους οπως εδω την dominant frygian ενω ξεκινησε ως μινορε 

Προταση μου:Ανεβασε οτι αλλο θες που εχεις απορια να αναλυσουμε μουσικη αρμονια μελωδια κτλ

Το πιο σπουδαιο για μενα δεν ειναι αν βρηκες ολες τις συγχορδιες η αν δε βρηκες καποια(ποσες φορες κολλαω κι εγω αστα να πανε)

Αλλα το οτι αναγνωρισες την αλλαγη στον τροπο!!

Αυτο σε κανει μουσικο φιλε μου!

[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 27-07-2022 11:19 ]


#14   
SakisLoco
Περαστική Νότα
Chat
07.08.2022, 01:03

Συγγνωμη που αργησα να ανταποκριθω φιλε μου, ελειπα αυτο το διαστημα. Να ξερεις, οτι μου εχεις γραψει, τα κραταω και δε θα παει τιποτα χαμενο.  Δε θελω να σε βαλω σε τετοια διαδικασια αναλυσης ξανα, 2-3 συγχορδιες ηθελα να βρω και σε πηγα αλλου μετα απ την περιεργεια μου! Η αληθεια ειναι οτι αφου μαθω ή βγαλω τις συγχορδιες ενος κομματιου καποιες φορες μπαινω στο τρυπακι να δω σε τι δρομο  ή δρομους πατησε ο δημιουργος ή πως πηδηξε απ τον εναν στον αλλον σε καποιο σημειο που μου "γαργαλισε" ευχαριστα στ αυτι. 

Αρχικα ξεκινησα απλα να μαθαινω διαφορους δρομους με τις συγχορδιες τους στο οργανο μου(μπουζουκι), καταλαβα ομως, οτι μελετωντας διαφορα κομματια, αποκτας πιο ευκολα εξοικειωση γιατι τους συναντας σε διαφορετικους τονους και αυτο γινεται μεσα απο πιο ευχαριστο τροπο απ το να τους βλεπεις σ ενα χαρτι και να τους αποστηθιζεις. Βεβαια τα πιο συγχρονα κομματια δεν εχουν τοση μεγαλη γκαμα δρομων οσο τα παλαιοτερα (απ οτι εχω ακουσει δηλαδη απο διαφορους μουσικους,δε ξερω ποσο ισχυει), ομως κι αυτα με ιντριγκαρουν στο να τα ψαξω γιατι εχουν πολλα στοιχεια απο αλλα μουσικα ειδη, οπως αυτη η συγχορδια D5 που ειπες και δεν την ηξερα, και ποσα αλλα ακομα θα υπαρχουν που χουν να κανουν με το υφος που χει το εκαστοτε τραγουδι.

Ισως σε ξαναχρειαστω στο μελλον για καποια συγχορδια που θα με παιδεψει, γιατι καποια σαιτ με συγχορδιες ή προγραμματα δεν ειναι τοσο εμπιστα. Εις το επανιδειν!


#15