ελληνική μουσική
182 online   ·  208.902 μέλη

Tips για τη φωνή

AlienP
Φθασμένος
Chat
15.10.2005, 13:15
Quote:

Το μέλος beatlus στις 14-10-2005 στις 17:22 έγραψε:

Υπάρχει -έστω και θεωρητικά- όριο ηλικίας, πάνω από το οποίο είναι δύσκολο κανείς να ξεκινήσει μαθήματα για τραγούδι?





Ποτέ δεν είναι αργά φίλτατε! Μάλιστα τα αγόρια πρέπει να ξεκινούν μεγάλα τα μαθήματα... Καλά όχι και χούφταλα...

η ηλικία δυστυχώς παίζει μόνο στο promo μιας καριέρας... όχι στα μαθήματα.
#21   
airflow
Περαστική Νότα
Chat
15.10.2005, 17:16
Quote:

Το μέλος AlienP στις 15-10-2005 στις 13:15 έγραψε:

Quote:

Το μέλος beatlus στις 14-10-2005 στις 17:22 έγραψε:
[i]
Υπάρχει -έστω και θεωρητικά- όριο ηλικίας, πάνω από το οποίο είναι δύσκολο κανείς να ξεκινήσει μαθήματα για τραγούδι?





Ποτέ δεν είναι αργά φίλτατε! Μάλιστα τα αγόρια πρέπει να ξεκινούν μεγάλα τα μαθήματα... Καλά όχι και χούφταλα...

η ηλικία δυστυχώς παίζει μόνο στο promo μιας καριέρας... όχι στα μαθήματα.

[/I]


Εγώ πάντως θέλω κάποια στιγμή να κάνω μαθήματα φωνητικής καθαρά για δική μου ευχαρίστηση και θα ήθελα πολύ να παρατηρήσω τις διαφορές που θα έχει ο τρόπος που τραγουδάει κάποιος όταν πλέον ξέρει σε σύγκριση με κάποιον που απλά τραγουδά στο μπάνιο χωρίς να γνωρίζει όλες αυτές τις τεχνικές και τα κόλπα.Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω είναι αν αλλάζει καθόλου ως προς το καλύτερο η φωνή.Όχι να αλλάξει η χροιά.Αυτό φυσικά και δεν γίνεται.Εννοώ να μπορεί π.χ να τραγουδά κάποιος πιο μπάσα ή πιο απαλά.Και κάτι ακόμα.Κάποιος που δεν έχει μεγάλη ένταση στη φωνή του.Εγώ π.χ έχω μια περιορισμένη ένταση στην ομιλία μου.Όταν κάπου χρειάζεται,μου είναι αδύνατον να φωνάξω.Όταν π.χ είμαι σε ένα club με δυνατή μουσική όσο δυνατά και να μιλήσω,δεν ακούγομαι απο τους άλλους γιατί μιλάω πάντα σαν να είναι βραχνιασμένος ή σαν να μην μπορώ να μιλήσω τόσο δυνατά όσο χρειάζεται για να ακουστώ.Κατά πόσο βοηθάνε σε αυτό τα μαθήματα της φωνητικής ή της ορθοφωνίας?
#22   
Red-Rose
Συγχορδία Μινόρε
Chat
27.10.2005, 12:13
epishs kai i afwnia kanei kalo!poly kalo tha elega! (se mena toulaxiston)
#23   
EffieKakaflika
Φθασμένος
Chat
27.10.2005, 13:32
Quote:

Το μέλος airflow στις 15-10-2005 στις 17:16 έγραψε:

Quote:

Το μέλος AlienP στις 15-10-2005 στις 13:15 έγραψε:
[i]
Quote:

Το μέλος beatlus στις 14-10-2005 στις 17:22 έγραψε:
[i]
Υπάρχει -έστω και θεωρητικά- όριο ηλικίας, πάνω από το οποίο είναι δύσκολο κανείς να ξεκινήσει μαθήματα για τραγούδι?





Ποτέ δεν είναι αργά φίλτατε! Μάλιστα τα αγόρια πρέπει να ξεκινούν μεγάλα τα μαθήματα... Καλά όχι και χούφταλα...

η ηλικία δυστυχώς παίζει μόνο στο promo μιας καριέρας... όχι στα μαθήματα.

[/I]


Εγώ πάντως θέλω κάποια στιγμή να κάνω μαθήματα φωνητικής καθαρά για δική μου ευχαρίστηση και θα ήθελα πολύ να παρατηρήσω τις διαφορές που θα έχει ο τρόπος που τραγουδάει κάποιος όταν πλέον ξέρει σε σύγκριση με κάποιον που απλά τραγουδά στο μπάνιο χωρίς να γνωρίζει όλες αυτές τις τεχνικές και τα κόλπα.Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω είναι αν αλλάζει καθόλου ως προς το καλύτερο η φωνή.Όχι να αλλάξει η χροιά.Αυτό φυσικά και δεν γίνεται.Εννοώ να μπορεί π.χ να τραγουδά κάποιος πιο μπάσα ή πιο απαλά.Και κάτι ακόμα.Κάποιος που δεν έχει μεγάλη ένταση στη φωνή του.Εγώ π.χ έχω μια περιορισμένη ένταση στην ομιλία μου.Όταν κάπου χρειάζεται,μου είναι αδύνατον να φωνάξω.Όταν π.χ είμαι σε ένα club με δυνατή μουσική όσο δυνατά και να μιλήσω,δεν ακούγομαι απο τους άλλους γιατί μιλάω πάντα σαν να είναι βραχνιασμένος ή σαν να μην μπορώ να μιλήσω τόσο δυνατά όσο χρειάζεται για να ακουστώ.Κατά πόσο βοηθάνε σε αυτό τα μαθήματα της φωνητικής ή της ορθοφωνίας?

[/I]


Απ'όσο ξέρω, η ορθοφωνία μπορεί να βοηθήσει σε προβλήματα άρθρωσης και ομιλίας, καθώς και θέματα παραφωνίας (πολύ πιθανόν να κάνω λάθος, διορθώστε με, ε; AlienP?). Η φωνητική μπορεί να σε βοηθήσει σε πολλά πράγματα σε σχέση με τη φωνή σου όπως την ένταση και την καθαρότητα, αλλά στο τραγούδι. Δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να βοηθήσει στην καθημερινή σου ομιλία, που έχει διαμορφωθεί από τότε που άρχισες να μιλάς. Πιστεύω βέβαια ότι υπάρχουν τεχνικές για την βελτίωση αυτής της αδυναμίας και ακόμα ότι η κατεύθυνση προς πιο σωστή αναπνοή που δίνεται με την φωνητική, βοηθάει στην αύξηση της έντασης χωρίς προβλήματα. Δυστυχώς εγώ, για παράδειγμα, έχω μάθει να μιλάω με ένταση (είμαι γενικά ενθουσιώδης) και αυτό μου κάνει κακό, γιατί όταν μιλάω δεν μπορώ να το ελέγξω (κάτι που γίνεται όταν τραγουδάω).

#24   
ageras
Βετεράνος
Chat
27.10.2005, 13:56
Για αυτούς που τραγουδάνε είναι απαραίτητο ένα ζέσταμα πριν την εμφάνιση.Συνήθως τραγουδάμε φυσικές κλίμακες οι οποίες ανεβαίνουν (τονικά) σταδιακά.Οπωσδήποτε 30 λεπτακια πριν.¶λλος τρόπος είναι να κάνουμε αυτές τις κλίμακες με κλειστό το στόμα αλλά υπάρχειενα κολπάκι εδώ.Οι νότες που παράγουμε θα πρέπει να κάνουν τα χείλη μας να τρίζουν.Από εκεί και πέρα καλό είναι να κάνουμε διάφορες ασκήσεις στο σαγόνι μας όπως άνοιγμα,κλείσιμο,δεξιά,αριστερά έτσι ώστε να κάνουμε μία "μάσκα" που θα μας βοηθήσει μετά για να έχουμε καλύτερο ηχείο καθώς θα τραγουδάμε.
Φυσικά όλα αυτά προυποθέτουν διαφραγματικές αναπνοές.
#25   
XeniaRodo
Βετεράνος
Chat
25.11.2005, 15:31
Πολύ ενδιαφέρον site με πολλές απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα σχετικά με το τραγούδι είναι αυτό:

www.briangilbertson.com
#26   
doritsa78
Φθασμένος
Chat
25.11.2005, 20:26
Πιστευω δενεχει οριο ηλικιας η φωνητικη.Υπαρχουν ακομα και επαγγελματιες που συνεχιζουν.Εγω προσωπικα με εχει βοηθησει πολυ και η ορθοφωνια.Εχω κανει 2μινα σεμιναρια επι 3 φορες.Με εχει βοηθησει στο να μην κουραζεται η φωνη μου οταν μιλαω και εχει περισσοτερο ογκο,ενταση και τονικοτητα.Αν φωναξω την αλλη μερα δεν κλεινει η φωνη μου,χρησιμοποιω διαφραγμα.Φωνητικη συνεχιζω ακομα και εχω φτασει στις 2μιση οκταβες.Αν θελετε μπορειτε να παρετε πληροφοριες απο το ωδειο Κεντρο Φωνητικης Αγωγης Ναγια Γεωργιου.
www.nagiageorgiou.gr
#27   
XeniaRodo
Βετεράνος
Chat
26.11.2005, 10:21
Doritsa θα με ενδιέφεραν τα σεμινάρια ορθοφωνίας....
Tο λινκ όμως που έχεις βάλει δεν λειτουργεί.

Kάθε πότε γίνονται αυτά τα σεμινάρια? Πού είναι αυτή η σχολή και πώς μπορώ να ενημερωθώ όταν είναι?
#28   
airflow
Περαστική Νότα
Chat
17.12.2005, 20:07
Quote:

Το μέλος doritsa78 στις 25-11-2005 στις 20:26 έγραψε:

Πιστευω δενεχει οριο ηλικιας η φωνητικη.Υπαρχουν ακομα και επαγγελματιες που συνεχιζουν.Εγω προσωπικα με εχει βοηθησει πολυ και η ορθοφωνια.Εχω κανει 2μινα σεμιναρια επι 3 φορες.Με εχει βοηθησει στο να μην κουραζεται η φωνη μου οταν μιλαω και εχει περισσοτερο ογκο,ενταση και τονικοτητα.Αν φωναξω την αλλη μερα δεν κλεινει η φωνη μου,χρησιμοποιω διαφραγμα.Φωνητικη συνεχιζω ακομα και εχω φτασει στις 2μιση οκταβες.Αν θελετε μπορειτε να παρετε πληροφοριες απο το ωδειο Κεντρο Φωνητικης Αγωγης Ναγια Γεωργιου.
www.nagiageorgiou.gr




Δυστυχως δεν ανοιγει η σελιδα που μας παρεθεσες.Μπορεις να μας δωσεις μερικες πληροφοριες για αυτα τα σεμιναρια;
#29   
doritsa78
Φθασμένος
Chat
17.12.2005, 21:36
Quote:

Το μέλος airflow στις 17-12-2005 στις 20:07 έγραψε:

Quote:

Το μέλος doritsa78 στις 25-11-2005 στις 20:26 έγραψε:
[i]
Πιστευω δενεχει οριο ηλικιας η φωνητικη.Υπαρχουν ακομα και επαγγελματιες που συνεχιζουν.Εγω προσωπικα με εχει βοηθησει πολυ και η ορθοφωνια.Εχω κανει 2μινα σεμιναρια επι 3 φορες.Με εχει βοηθησει στο να μην κουραζεται η φωνη μου οταν μιλαω και εχει περισσοτερο ογκο,ενταση και τονικοτητα.Αν φωναξω την αλλη μερα δεν κλεινει η φωνη μου,χρησιμοποιω διαφραγμα.Φωνητικη συνεχιζω ακομα και εχω φτασει στις 2μιση οκταβες.Αν θελετε μπορειτε να παρετε πληροφοριες απο το ωδειο Κεντρο Φωνητικης Αγωγης Ναγια Γεωργιου.
www.nagiageorgiou.gr




Δυστυχως δεν ανοιγει η σελιδα που μας παρεθεσες.Μπορεις να μας δωσεις μερικες πληροφοριες για αυτα τα σεμιναρια;

[/I]

Σου εχω στειλει ΠΜ.
#30   
XeniaRodo
Βετεράνος
Chat
27.12.2005, 14:21
Δημιουργήθηκε τo πρώτο φόρουμ για τραγουδιστές

Mε ημερομηνία γέννησης πολύ πρόσφατη, 8/12/05, το μοναδικό φόρουμ στην Eλλάδα για τραγουδιστές σας καλέι να το επισκευθείτε και να το βοηθήσετε να κάνει τα πρώτα του βήματα.

http://tragoudi.10.forumer.com

Σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι να συγκεντρωθούν σε μια παρέα τραγουδιστές, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, και να συζητούν θέματα που τους αφορούν, τους ενημερώνουν και τους διασκεδάζουν.

Mέσα από αυτό το φόρουμ θα γνωριστούμε καλύτερα, θα ανταλλάξουμε εμπειρίες, θα δώσουμε και θα πάρουμε συμβουλές.

Aν σας αρέσει η ιδέα μας στηρίξτε αυτήν την προσπάθεια με το να μας προτείνετε σε φίλους και συναδέλφους σας που εκτιμάτε ότι θα τους ενδιέφερε να γίνουν μέλη της παρέας μας.
#31   
Tsoyreki
Περαστική Νότα
Chat
27.12.2005, 23:58
Εκανα πριν καποια χρονια μαθηματα ορθοφονιας στο ωδειο αλλα δυστηχος για καπιους λογους τα διεκοψα..(ελπιζω να ξαναρχησω συντομα)
Αυτο που παθενω και μου κανει εντυπωση ειναι οτι η φωνη μου δεν ειναι σχεδον ποτε ιδια.Τωρα δεν ξερω πος ακριβος να το εξιγησω.Αλλες μερες τραγουδαω καλα αλλες οχι η πχ μου ειναι πιο δυσκολο να τραγουδησω και δε μου βγαινει η φωνη σωστα.Εχει αυτο λογικη εξηγηση?
#32   
stelina
Περαστική Νότα
Chat
08.02.2006, 11:16
Την φωνή για να μην την πιέζουμε θα πρέπει να τηρούμε τους κανόνες που λένε για την αφωνία & για την διαφραγματική ομιλία. Πρέπει να μιλάμε οπώς τραγουδάμε με στρογγυλεμένα φωνήεντα και με φωνή που να έρχεται ακόμα και από τα γενητικά μας όργανα.
Για την φωνή, οποιόδήποτε βότανο σε ρόφημα κυρίως το χαμομήλι μαζί με ασπηρίνη, μέλι και κόνιακ, την καθαρίζει και την κάνει πιο δυνατή.

Στέλλα Τριάνταφυλλοπούλου
Σπουδαζω παραδοσιακό, βυζαντινό και κλασσικό τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο.
Παραλλήλα φτιάχνω ιστοσελίδες στην εταιρεία OnWebCenter-Hellas και προτιμώ την κατασκευή καλλιτεχνικών ιστοσελίδων.

Μπειτε να δειτε στο web site: www.onwebcenter.gr
#33   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
20.03.2006, 19:45
Όλα καλά αυτά που λέτε και προτείνετε για την φωνή. Σαφώς βοηθάνε, σαφώς βελτιώνουν.
Θα ήθελα όμως να θέσω έναν καινό προβληματισμό σε ότι αφορά όλο αυτό το θέμα περί φωνητικής τοποθέτησης, ορθοφωνίας κτλ.
Γνώμη δικιά μου είναι ότι για να τραγουδήσεις (και δεν λέω σωστά ή λάθος) πρέπει να έχεις τρία βασικά στοιχεία: Ταλέντο, μεράκι, ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ.
ΜΕ λύπη βλέπω την εκμετάλλευση ανθρώπων, που θέλουν να γίνουν τραγουδιστές, από «δασκάλους» και «ειδήμονες». Υπάρχουν πολλοί που ξοδεύουν αρκετά ευρω το μήνα για να «μάθουν» όχι να τραγουδάνε αλλά να λένε σωστά πέντε δέκα τραγούδια χωρίς τραγουδιστικές απαιτήσεις.
Το να κάνεις μαθήματα για να καταφέρεις να πεις το «πίνω και μεθώ» (το «ωφ αμαν») ή τον «Αποσπερίτη» ή κάποιο τραγούδι του Ιωαννίδη είναι παράλογο.
Βασικά ποιος ο λόγος να κάνεις μαθήματα για να μάθεις να λες τραγούδια;
Μπορείς κάλλιστα να διαθέσεις το χρόνο και το χρήμα σου σε άλλες ασχολίες και να αφήσεις τους πραγματικά σπουδαίους που γεννιούνται και δεν γίνονται, αλλά σαφώς βελτιώνονται, να ασχοληθούν με το τραγούδι. Γιατί το τραγούδι είναι τέχνη και όχι δουλειά για να την μάθεις.
Κάποιοι έχουν το χάρισμα να τραγουδάνε άψογα χωρίς μαθήματα. Έχουν το ταλέντο, έχουν το μεράκι έχουν τα Ακούσματα(ίσως το πιο βασικό). Κάποιοι άλλοι έχουν δυο τρεις κορώνες σε μια ανεκτή ερμηνεία και τίποτε άλλο.
Η διαφορά ενός τραγουδιστή γεννημένου από έναν τραγουδιστή φτιαχτό με μαθήματα είναι η μία και βασική: Ο φτιαχτός τραγουδιστής μαθαίνει να λέει δέκα τραγούδια και κοιτάει πιο πολύ αν θα είναι σωστή πχ μια κατάληξη ή λάθος. Αποτέλεσμα αυτού είναι να λέει το τραγούδι πάντα πανομοιότυπα είτε μερακλωμένος είτε σε δισκογραφία… Αντίθετα ο γεννημένος έχει την άνεση να μεγαλουργήσει σε καλή διάθεση γιατί για αυτόν η φωνή και το μέγεθος της είναι δεδομένα. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε;
Για όσους λοιπόν δεν θέλουν να παραμυθιάζονται από του εκάστοτε διδασκάλους φωνητικής επειδή λένε σωστά τα κάλαντα και το «τι χαρά» καλό θα ήταν να συγκρίνουν λίγο των εαυτό τους με μεγάλους τραγουδιστές του κόσμου ολάκερου και να δουν την αλήθεια. Θα μου πεις κάποιος ενδιαφέρεται να κάνει καριέρα όπως πολλοί άλλοι άφωνοι σήμερα οι οποίοι είναι και ο κανόνας. Ε, εκεί είναι θέμα ευθιξίας προσωπικής.
Αυτό που θα προτείνω εγώ στους επίδοξους τραγουδιστές είναι να μάθουν μουσική καλλίτερα και κάποιο όργανο παρά να σπαταλάνε χρήμα σε ανίκανους τραγουδιστές που γίνανε δάσκαλοι του είδους. Τους προτείνω επίσης να ακούν φωνές με πλούσια προσόντα (Ουμ Καλσούμ, Ζεκί μουρέν, Μερκουρι, Καζαντζιδης, Παγιουμτζης, Τζεφ Τειτ, Παπασιδέρη, Ρούκουνα, άλλους δημοτικούς τραγουδιστές κτλ).
«Γιατί αν δεν κυνηγήσουμε το αδύνατο πως θα εξαντλήσουμε το δυνατό στα έσχατά του όρια;» λέει κάποιος.
Μην προσπαθείτε να μάθετε τραγούδια προσπαθήστε να γεμίσετε μουσική γνώση (μάθετε πχ ένα όργανο, βυζαντινή μουσική κτλ) και ακούσματα – ερμηνευτικούς τρόπους. Ο πλούτος αυτός θα φανερώνεται ως δια μαγείας στα δικά σας τραγούδια. Κακό δεν είναι φυσικά κάποιος να προστατεύει τη φωνή του. Αλλά το ζητούμενο είναι να υπάρχει η φωνή και η ουσιαστική γνώση.
Γεια.

#34   
EffieKakaflika
Φθασμένος
Chat
21.03.2006, 10:49
Quote:

Το μέλος skouiler στις 20-03-2006 στις 19:45 έγραψε:

Όλα καλά αυτά που λέτε και προτείνετε για την φωνή. Σαφώς βοηθάνε, σαφώς βελτιώνουν.
Θα ήθελα όμως να θέσω έναν καινό προβληματισμό σε ότι αφορά όλο αυτό το θέμα περί φωνητικής τοποθέτησης, ορθοφωνίας κτλ.
Γνώμη δικιά μου είναι ότι για να τραγουδήσεις (και δεν λέω σωστά ή λάθος) πρέπει να έχεις τρία βασικά στοιχεία: Ταλέντο, μεράκι, ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ.
ΜΕ λύπη βλέπω την εκμετάλλευση ανθρώπων, που θέλουν να γίνουν τραγουδιστές, από «δασκάλους» και «ειδήμονες». Υπάρχουν πολλοί που ξοδεύουν αρκετά ευρω το μήνα για να «μάθουν» όχι να τραγουδάνε αλλά να λένε σωστά πέντε δέκα τραγούδια χωρίς τραγουδιστικές απαιτήσεις.
Το να κάνεις μαθήματα για να καταφέρεις να πεις το «πίνω και μεθώ» (το «ωφ αμαν») ή τον «Αποσπερίτη» ή κάποιο τραγούδι του Ιωαννίδη είναι παράλογο.
Βασικά ποιος ο λόγος να κάνεις μαθήματα για να μάθεις να λες τραγούδια;
Μπορείς κάλλιστα να διαθέσεις το χρόνο και το χρήμα σου σε άλλες ασχολίες και να αφήσεις τους πραγματικά σπουδαίους που γεννιούνται και δεν γίνονται, αλλά σαφώς βελτιώνονται, να ασχοληθούν με το τραγούδι. Γιατί το τραγούδι είναι τέχνη και όχι δουλειά για να την μάθεις.
Κάποιοι έχουν το χάρισμα να τραγουδάνε άψογα χωρίς μαθήματα. Έχουν το ταλέντο, έχουν το μεράκι έχουν τα Ακούσματα(ίσως το πιο βασικό). Κάποιοι άλλοι έχουν δυο τρεις κορώνες σε μια ανεκτή ερμηνεία και τίποτε άλλο.
Η διαφορά ενός τραγουδιστή γεννημένου από έναν τραγουδιστή φτιαχτό με μαθήματα είναι η μία και βασική: Ο φτιαχτός τραγουδιστής μαθαίνει να λέει δέκα τραγούδια και κοιτάει πιο πολύ αν θα είναι σωστή πχ μια κατάληξη ή λάθος. Αποτέλεσμα αυτού είναι να λέει το τραγούδι πάντα πανομοιότυπα είτε μερακλωμένος είτε σε δισκογραφία… Αντίθετα ο γεννημένος έχει την άνεση να μεγαλουργήσει σε καλή διάθεση γιατί για αυτόν η φωνή και το μέγεθος της είναι δεδομένα. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε;
Για όσους λοιπόν δεν θέλουν να παραμυθιάζονται από του εκάστοτε διδασκάλους φωνητικής επειδή λένε σωστά τα κάλαντα και το «τι χαρά» καλό θα ήταν να συγκρίνουν λίγο των εαυτό τους με μεγάλους τραγουδιστές του κόσμου ολάκερου και να δουν την αλήθεια. Θα μου πεις κάποιος ενδιαφέρεται να κάνει καριέρα όπως πολλοί άλλοι άφωνοι σήμερα οι οποίοι είναι και ο κανόνας. Ε, εκεί είναι θέμα ευθιξίας προσωπικής.
Αυτό που θα προτείνω εγώ στους επίδοξους τραγουδιστές είναι να μάθουν μουσική καλλίτερα και κάποιο όργανο παρά να σπαταλάνε χρήμα σε ανίκανους τραγουδιστές που γίνανε δάσκαλοι του είδους. Τους προτείνω επίσης να ακούν φωνές με πλούσια προσόντα (Ουμ Καλσούμ, Ζεκί μουρέν, Μερκουρι, Καζαντζιδης, Παγιουμτζης, Τζεφ Τειτ, Παπασιδέρη, Ρούκουνα, άλλους δημοτικούς τραγουδιστές κτλ).
«Γιατί αν δεν κυνηγήσουμε το αδύνατο πως θα εξαντλήσουμε το δυνατό στα έσχατά του όρια;» λέει κάποιος.
Μην προσπαθείτε να μάθετε τραγούδια προσπαθήστε να γεμίσετε μουσική γνώση (μάθετε πχ ένα όργανο, βυζαντινή μουσική κτλ) και ακούσματα – ερμηνευτικούς τρόπους. Ο πλούτος αυτός θα φανερώνεται ως δια μαγείας στα δικά σας τραγούδια. Κακό δεν είναι φυσικά κάποιος να προστατεύει τη φωνή του. Αλλά το ζητούμενο είναι να υπάρχει η φωνή και η ουσιαστική γνώση.
Γεια.






Γεια σου κι εσένα!
Παλιά είχα κι εγώ αυτή την άποψη. Όμως, όταν τραγουδάς επαγγελματικά ή ημιεπαγγελματικά, δεν έχεις ούτε την ηρεμία ούτε την αντοχή για να βγάλεις τις βραδιές που σε πληροφορώ ειδικά όταν τραγουδάς σε μαγαζιά με ρεμπέτικα λαϊκά, που η ατμόσφαιρα και οι ώρες είναι τραγικές.
Υποστηρίζω ότι αυτό πρέπει να σε βοηθούν τα μαθήματα να κάνεις. Να αντέχεις για να μην καταλήξεις όπως η Τζένη Βάνου που τραγουδάει στο τελευταίο σκυλάδικο της Αθήνας επειδή έχει χάσει τη φωνή της.
Επίσης όταν τραγουδάς και έχεις μεράκι και ταλέντο (απαραίτητες προϋποθέσεις πέρα από την τεχνική κατάρτιση) έχεις την φαντασία να κάνεις κάποια πολύ όμορφα πράγματα (γυρίσματα, αμανέδες και αυτοσχεδιασμούς), αλλά μπορεί να μην έχεις την δυνατότητα να τα κάνεις όπως θα ήθελες να ακουστούν γιατί ο λαιμός σου δεν σε βοηθάει, επειδή έχει κουραστεί ή επειδή έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες από μόνος του.
Και βέβαια δεν λέω ότι δεν υπάρχουν ταλαντούχοι τραγουδιστές που συντηρούνται γιατί έχουν βρει έναν δικό τους τρόπο να προστατεύονται (επί παραδείγματι ένας τραγουδιστής στο μαγαζί που τραγουδάω, ο Δημήτρης Λεμπέσης, ο οποίος τραγουδάει επί 15 χρόνια και σε άθλιες συνθήκες και χωρίς να κάνει ούτε μαθήματα ούτε τίποτα μαντζούνια και ροφήματα, και έχει μια φωνή καμπάνα και δυνατή και καθαρή), αλλά είναι σπάνιο φαινόμενο κι αυτό έχει αποδειχτεί από τους πολλούς ταλαντούχους που μετά από μερικά χρόνια δεν ακούγονται (τρανταχτό παράδειγμα η Μελίνα Κανά, η οποία έχει κατα την γνώμη μου μια αξιοζήλευτη φωνή, την οποία κακοποιεί τα τελευταία χρόνια και αν και πολύ νέα και ταλαντούχα, την έχει περιορίσει πάρα πολύ τονικά και εκφραστικά).
Έτσι δεν είναι;
#35   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
21.03.2006, 12:17
Μάλλον δεν έχεις καταλάβει την δική μου ένσταση στο όλο ζήτημα. Εγώ στην ουσία προβληματίζομαι, που κάθε τόσο ξεπηδάει και ένας δάσκαλος φωνητικής. Αν δεν έχεις καλή φωνή ή αν δεν είσαι το φοβερό ταλέντο ποιος ο λόγος να γίνεις απλά ένας σωστός τραγουδιστής; Καταγγέλω την εκμετάλευση της πλειοψηφίας από δασκάλους - ντρέπομαι και μόνο που το λέω- φωνητικής. Όλοι αυτοί που κοιτάν να μάθουν να τραγουδάνε ενώ δεν είναι γεννημένοι για αυτό, καλό θα ήταν να αφήσουν χώρο σε ταλαντούχους και να κοιτάξουν να βρουν μια άλλη δουλειά ή πραγματικά να μορφωθούν μαθαίνοντας μουσική.
Και δύο καλά θα συμβούν: Θα γεμίσουμε πάλι μεγάλους τραγουδιστές, τραγουδισταράδες και όλοι οι ατάλαντοι (που στην πλειοψηφία τους οι πιο πολλοί σημερινοί τραγουδιστές είναι - ατάλαντος μπορεί να είναι και ένας σωστός τονικά τραγουδιστής - ενώ ο Μητροπάνος που είναι φάλτσος είναι σίγουρα ταλαντούχος.) θα βρουν σίγουρα κάτι καλλίτερο να κάνουν από το να ξενυχτάνε καταστρέφοντας τις ζωές τους. Αυτά. Για να μην καταντήσει το τραγούδι επάγγελμα.

Γεια.
#36   
EffieKakaflika
Φθασμένος
Chat
21.03.2006, 14:00
Quote:

Το μέλος skouiler στις 21-03-2006 στις 12:17 έγραψε:

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει την δική μου ένσταση στο όλο ζήτημα. Εγώ στην ουσία προβληματίζομαι, που κάθε τόσο ξεπηδάει και ένας δάσκαλος φωνητικής. Αν δεν έχεις καλή φωνή ή αν δεν είσαι το φοβερό ταλέντο ποιος ο λόγος να γίνεις απλά ένας σωστός τραγουδιστής; Καταγγέλω την εκμετάλευση της πλειοψηφίας από δασκάλους - ντρέπομαι και μόνο που το λέω- φωνητικής. Όλοι αυτοί που κοιτάν να μάθουν να τραγουδάνε ενώ δεν είναι γεννημένοι για αυτό, καλό θα ήταν να αφήσουν χώρο σε ταλαντούχους και να κοιτάξουν να βρουν μια άλλη δουλειά ή πραγματικά να μορφωθούν μαθαίνοντας μουσική.
Και δύο καλά θα συμβούν: Θα γεμίσουμε πάλι μεγάλους τραγουδιστές, τραγουδισταράδες και όλοι οι ατάλαντοι (που στην πλειοψηφία τους οι πιο πολλοί σημερινοί τραγουδιστές είναι - ατάλαντος μπορεί να είναι και ένας σωστός τονικά τραγουδιστής - ενώ ο Μητροπάνος που είναι φάλτσος είναι σίγουρα ταλαντούχος.) θα βρουν σίγουρα κάτι καλλίτερο να κάνουν από το να ξενυχτάνε καταστρέφοντας τις ζωές τους. Αυτά. Για να μην καταντήσει το τραγούδι επάγγελμα.

Γεια.




Συμφωνώ απόλυτα μ'αυτό που λές, απλά η εμπειρία μας έχει δείξει ότι ακόμα κι αν είσαι ταλαντούχος αν δεν μάθεις να προστατεύεσαι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να καταλήξεις σαν την Τζένη Βάνου, η οποία κάθε άλλο παρά ατάλαντη είναι. Και δεν μιλάω για τραγουδιστές μόνο τονικά σωστούς. Δεν μιλάω για ατάλαντους. Και αυτό το βλέπεις κατα κόρον στα μαγαζιά που έρχονται οι πελάτες που έχουν κάνει τρια μαθήματα και ζητούν να πάρουν το μικρόφωνο, και οι φίλοι τους τους επευφημούν και τους ξεσηκώνουν. Αυτό πώς το εξηγείς; Να σπρώχνεις τον ατάλαντο τραγουδιστή φίλο σου να γίνει ρεζίλι...
#37   
vouliakis
Βετεράνος
Chat
21.03.2006, 14:02
Δηλαδή οι δάσκαλοι φωνητικής δεν είναι προλετάριοι για να τους ενώσουμε με τις υπόλοιπες χώρες? (Γεια σου Αντάρτη )

Πέρα από την πλάκα, τώρα (και επειδή διακρίνω κάποιες ντετερμινιστικές αιχμές στην τοποθέτησή σου ):

Ο σωστός δάσκαλος φωνητικής θα προσπαθήσει να "καλλιεργήσει" το φυσικό χάρισμα και όχι το "ψώνιο".
Θα ενθαρρύνει τον "μαθητή", αν αξίζει, ή θα προσπαθήσει να τον αποτρέψει από κάθε ματαιόδοξο όνειρο, αν ο "μαθητής" δεν "τραβάει".

Όμως, σίγουρα δεν είναι αυτός υπεύθυνος για όσα περιγράφεις παραπάνω. (Προσοχή: μιλώ για δάσκαλους, όχι για τσαρλατάνους.)
Είναι σχεδόν αδύνατο να εμποδίσει -ας πούμε- κάποιον ψωνισμένο από το να καταστρέψει τη ζωή του, όσο κι αν τον διώχνει από τα μαθήματα, όσες συζητήσεις και αν του κάνει, όσο και αν τον νουθετεί.
Και δυστυχώς η εποχή μας διψάει για "ψώνια". Συμφέρουν οικονομικά - πάνω απ' όλα.

Όμως, όσοι αναζητούν μαθήματα φωνητικής, δεν είναι απαραίτητα και ψωνισμένοι.
Μπορεί, π.χ., να είναι η κυρία της διπλανής πόρτας που θέλει να συμμετέχει στη χορωδία του πολιτιστικού συλλόγου της περιοχής και θέλει να μάθει κάτι παραπάνω, δίχως να έχει την αξίωση να μετατραπεί σε εξαιρετική ερμηνεύτρια.
Θα της στερήσουμε αυτό το δικαίωμα στην κοινωνικότητα?




#38   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
21.03.2006, 16:54
Εάν κάποιος θέλει να τραγουδήσει δεν είναι απαραίτητο να έχει κάνει μαθήματα φωνητικής. Αυτό θέλω, μέσες άκρες, να πω.

Και πολλοί, ίσως οι περισσότερο σπουδαίοι τραγουδιστές, δεν κάνανε μαθήματα. Κι όμως η φωνή είναι έμφυτη. Όπως πάντα είναι.

Αν κάνεις μαθήματα φωνητικής για να πεις όπερα, που λέμε, καλά τα κάνεις. Η ίσως αν θες να "πεις" και κάποιες κορώνες σε ροκ κομμάτια μπορεί να καταστραφείς αν δεν κάνεις μαθήματα. (όπως έπαθε νομίζω ο τραγουδιστής των μετάλικα ο οποίος δεν έκανε και κορώνες)

Πρέπει όμως ο δάσκαλος σου να σε αποθαρρύνει, εφοσον είσαι άχρηστος. Έχω γυρίσει κάμποσα ωδεία και έχω ακούσει κάτι άθλιους τραγουδιστές να κάνουν μαθήματα για να τραγουδήσουν το "Ωφ αμάν" (νυν "πίνω και μεθώ" ή " ωχ αμάν") ή τον "Αποσπερίτη" ή τραγούδια του Μάλαμα ή του Ιωαννίδη.

Και ειλίκρινά είμαι κάθετος σε αυτό που θα πω.
Όσα μαθήματα φωνητικής και να κάνεις αν έρθει ένα ταλαντούχο τσιγγανάκι θα σε σβήσει σε ένα λαικο ή σε ένα δημοτικό τραγούδι ή ακόμα σε ένα αμανέ. Όσο και αν δουλέψεις τη φωνή σου, δεν πρόκειται να πεις ένα βαρβάτο τραγούδι του Μπάμπη του Μπακάλη.

Θα μου πεις είναι κριτήριο φωνητικής ικανότητας το να πεις μπακάλη; Όχι βέβαια. Αλλά σε ότι αφορά το ελληνικό τραγούδι - το οποίο πολλοί πάνε να δειδαχθούν στα ωδεία - το λαϊκό, το ρερμπέτικο και το δημοτικό(ιδίως το δημοτικό) είναι ότι πιο απαιτητικό.

Τώρα αν κάποιους τους ενθαρρύνουν οι φίλοι τους να τραγουδήσουν επειδή κάνανε δυο η τρία μαθήματα με κάποιον τενόρο, σίγουρα και αυτοί, οι φίλοι δεν ξεφεύγουν από τον γενικό κανόνα: Ο ΚΟΣΜΟΣ (όπως και γώ σε ότι αφορά την ξένη κυρίως μουσική) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ. πχ Αν εγώ που το αυτί μου έχει συνηθίσει σε ανατολίτες τραγουδιστές (σαφώς πιο τεχνίτες και πιο μερακλήδες από τους φωνακλάδες δυτικούς) ακούσω μια κορώνα απλή από μιά κοπελίτσα του ωδείου πιθανώς να ενθουσιαστώ. Αν όμως καταλάβω πόσο απλό είναι αυτό που κάνει - να τραγουδάει απ' το στομάχι και πόσοι τραγουδιστές δυτικοί κάνουν πολύ καλλίτερες κορώνες τότε ίσως να μην την προσέξω καθόλου.

Εγώ πιστεύω ότι τα ακούσματα του κόσμου καθορίζουν το επίπεδο της μουσικής.
Όσο μεγάλος πχ κι αν ήταν ο Καζαντζιδης ποια τύχη θα είχε σήμερα; Σήμερα που τα αυτιά του κόσμου θα τον "αποκαλούσαν" απλά "φωνάρα" (με ενοχλεί αυτό) όπως θα αποκαλούσαν (Δυστυχώς!!! Μπορούσα να πω κι άλλα εδώ χειρότερα αλλά ρκούμαι στο δυστυχώς) εξίσου τον Κότσιρα ή τον Ρέμο επειδή κύριο άκουσμα έχουν τον Ιωαννίδη, τον Πετρέλη, τον "πίπα της ειρήνης".

Σε μια άλλη εποχή με απαιτήσεις φωνητικές ούτε ο ρέμος ούτε ο Πατρέλης ούτε ο αλκίνοος θα είχαν τύχη όχι λόγω της τέχνης τους μα λόγω των φωνητικων απαιτήσεων. Φαντάζεστε τον αλκίνοο στο πλευρό του Παγιουμτζή; Φαντάζετσε την Αρβανιτάκη στο πλευρό της Πόλυς Πάνου; Συνεχώς έχουμε έκπτωση αξιών και όσο περνάν τα χρόνια και βεντιώνονται οι τεχνικές φωνητικής τόσο μικρότερους και τεχνικά πιο λίγους τραγουδιστές βγάζουμε.

Γεια.
#39   
ATROMITOS
Περαστική Νότα
Chat
21.03.2006, 21:01
Η γνώση για μένα είναι δικαίωμα όλων.Ο καθένας μπορεί να πληρώσει και να κάνει μαθήματα φωνητικής όχι για να ασχοληθεί επαγγελματικά αλλά ερασιτεχνικά,για να μάθει τεχνικές αναπνοής και να χρησιμοποιεί το διάφραγμα σε περιπτώσεις πέραν του τραγουδιού.Το ότι υπάρχει μια μανία με το τραγούδι τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός.Για μένα σαυτό συνέβαλλαν τα ριάλιτυ και τα τάλεντ σόοους τα οποία λόγω του χαμηλού επιπέδου των τραγουδιστών που διέθεταν και της αναγνωρισιμότητας που απέκτησαν οι παίκτες χωρίς να διαθέτουν ταλέντο ώθησε νέα παιδια να κυνηγήσουν το δρόμο της δόξας.Συμφωνώ μαζί σου ότι στην Ελλάδα οι περισσότεροι τραγουδιστές δε διαθέτουν την καλύτερη τεχνική όπως ισχύει στο εξωτερικό.Για παράδειγμα οι έλληνες τραγουδιστές της ροκ για ένα λόγο που δε γνωρίζω έχουν άθλια τεχνική.Ούτε ψηλές μπορούν να κάνουν όπως οι αντίστοιχοι στο εξωτερικό ούτε ψέυτικες.Για μένα θα πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη τεχνική κατάρτιση ώστε έχουμε περισσότερες φωνές με υψηλή τεχνική


Τώρα όσον αφορά στη σύγκριση που έκανες μεταξύ Πόλυς Πάνου και Αρβανιτάκης θα διαφωνήσω κάθετα.Αντικειμενικά η Αρβανιτάκη είναι ΠΟΛΥ καλύτερη τραγουδίστρια από την Πόλυ Πάνου της οποίας η χροιά με εκνευρίζει.Τις ψηλές της Αρβανιτάκη δεν τις αγγίζει καμία ελληνίδα τραγουδίστρια.
#40   


Αυτά τα διάβασες;