ελληνική μουσική
417 online   ·  208.897 μέλη

Tips για τη φωνή

skouiler
Βασική Νότα
Chat
21.03.2006, 21:21
Ναι και ο Ταμπακης είναι καλλίτερος απο τονΤσαουσάκη. Δεν σε αδικώ. Τόσα ξέρεις. Δικαίωμα έχει ο καθένας να λέει ότι θέλει.
Αλλά αν πληρώνεις τη δασκάλα σου για να σε κάνει Αλκίνοο είσαι για λύπηση.Και αν απο κει ξεκινάει η άποψη σου επειδή φβάσαι σαν τραγουδιστάκος τη συγκριση με τραγουδιστές είσαι για λύπηση δύο φορές. Αν δεν συμβαίνει αυτό είμαι εγώ για λύπηση που δεν μπορώ να σε κάνω να καταλάβεις.
Αν φωνή ειναι όποιος ή οποια βγάζει μια άδεια ψηλή τότε μην ακούς τραγούδια.Πάρε ένα υψιφωνο γατί ή έναν ευνούχο να τρελλαινεσαι.

Γεια.
#41   
EffieKakaflika
Φθασμένος
Chat
22.03.2006, 10:23
Quote:

Το μέλος skouiler στις 21-03-2006 στις 16:54 έγραψε:

Εάν κάποιος θέλει να τραγουδήσει δεν είναι απαραίτητο να έχει κάνει μαθήματα φωνητικής. Αυτό θέλω, μέσες άκρες, να πω.

Και πολλοί, ίσως οι περισσότερο σπουδαίοι τραγουδιστές, δεν κάνανε μαθήματα. Κι όμως η φωνή είναι έμφυτη. Όπως πάντα είναι.

Αν κάνεις μαθήματα φωνητικής για να πεις όπερα, που λέμε, καλά τα κάνεις. Η ίσως αν θες να "πεις" και κάποιες κορώνες σε ροκ κομμάτια μπορεί να καταστραφείς αν δεν κάνεις μαθήματα. (όπως έπαθε νομίζω ο τραγουδιστής των μετάλικα ο οποίος δεν έκανε και κορώνες)

Πρέπει όμως ο δάσκαλος σου να σε αποθαρρύνει, εφοσον είσαι άχρηστος. Έχω γυρίσει κάμποσα ωδεία και έχω ακούσει κάτι άθλιους τραγουδιστές να κάνουν μαθήματα για να τραγουδήσουν το "Ωφ αμάν" (νυν "πίνω και μεθώ" ή " ωχ αμάν") ή τον "Αποσπερίτη" ή τραγούδια του Μάλαμα ή του Ιωαννίδη.

Και ειλίκρινά είμαι κάθετος σε αυτό που θα πω.
Όσα μαθήματα φωνητικής και να κάνεις αν έρθει ένα ταλαντούχο τσιγγανάκι θα σε σβήσει σε ένα λαικο ή σε ένα δημοτικό τραγούδι ή ακόμα σε ένα αμανέ. Όσο και αν δουλέψεις τη φωνή σου, δεν πρόκειται να πεις ένα βαρβάτο τραγούδι του Μπάμπη του Μπακάλη.

Θα μου πεις είναι κριτήριο φωνητικής ικανότητας το να πεις μπακάλη; Όχι βέβαια. Αλλά σε ότι αφορά το ελληνικό τραγούδι - το οποίο πολλοί πάνε να δειδαχθούν στα ωδεία - το λαϊκό, το ρερμπέτικο και το δημοτικό(ιδίως το δημοτικό) είναι ότι πιο απαιτητικό.

Τώρα αν κάποιους τους ενθαρρύνουν οι φίλοι τους να τραγουδήσουν επειδή κάνανε δυο η τρία μαθήματα με κάποιον τενόρο, σίγουρα και αυτοί, οι φίλοι δεν ξεφεύγουν από τον γενικό κανόνα: Ο ΚΟΣΜΟΣ (όπως και γώ σε ότι αφορά την ξένη κυρίως μουσική) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ. πχ Αν εγώ που το αυτί μου έχει συνηθίσει σε ανατολίτες τραγουδιστές (σαφώς πιο τεχνίτες και πιο μερακλήδες από τους φωνακλάδες δυτικούς) ακούσω μια κορώνα απλή από μιά κοπελίτσα του ωδείου πιθανώς να ενθουσιαστώ. Αν όμως καταλάβω πόσο απλό είναι αυτό που κάνει - να τραγουδάει απ' το στομάχι και πόσοι τραγουδιστές δυτικοί κάνουν πολύ καλλίτερες κορώνες τότε ίσως να μην την προσέξω καθόλου.

Εγώ πιστεύω ότι τα ακούσματα του κόσμου καθορίζουν το επίπεδο της μουσικής.
Όσο μεγάλος πχ κι αν ήταν ο Καζαντζιδης ποια τύχη θα είχε σήμερα; Σήμερα που τα αυτιά του κόσμου θα τον "αποκαλούσαν" απλά "φωνάρα" (με ενοχλεί αυτό) όπως θα αποκαλούσαν (Δυστυχώς!!! Μπορούσα να πω κι άλλα εδώ χειρότερα αλλά ρκούμαι στο δυστυχώς) εξίσου τον Κότσιρα ή τον Ρέμο επειδή κύριο άκουσμα έχουν τον Ιωαννίδη, τον Πετρέλη, τον "πίπα της ειρήνης".

Σε μια άλλη εποχή με απαιτήσεις φωνητικές ούτε ο ρέμος ούτε ο Πατρέλης ούτε ο αλκίνοος θα είχαν τύχη όχι λόγω της τέχνης τους μα λόγω των φωνητικων απαιτήσεων. Φαντάζεστε τον αλκίνοο στο πλευρό του Παγιουμτζή; Φαντάζετσε την Αρβανιτάκη στο πλευρό της Πόλυς Πάνου; Συνεχώς έχουμε έκπτωση αξιών και όσο περνάν τα χρόνια και βεντιώνονται οι τεχνικές φωνητικής τόσο μικρότερους και τεχνικά πιο λίγους τραγουδιστές βγάζουμε.

Γεια.





Γεια σου και πάλι!
Εαν κάποιος θέλει να τραγουδήσει για λίγα χρόνια σαν αναλώσιμο είδος και μετά αφού καταστραφεί λέμε τι καλός που ΗΤΑΝ, ναι δεν χρειάζεται να κάνει μαθήματα. Αυτό λέω. Αν όμως θέλει να τραγουδήσει γιατί έχει φωνή (το θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση) για αρκετό καιρό και να είναι υγιής, πρέπει να κάνει μαθήματα με κάποιον τενόρο, ή κάποια σοπράνο, ή κάποιο δάσκαλο βυζαντινής ή κάποιον δημοτικό τραγουδιστή, όχι για να του μάθει να έχει μεράκι και αγάπη για τη μουσική, οπότε και ακούσματα (κάτι το οποίο δεν μαθαίνεται από κανέναν), αλλά για να του δείξει πώς μπορεί το ίδιο του το σώμα να το βοηθήσει να διατηρηθεί αναλοίωτος όσο γίνεται στον χρόνο. Πιστεύω ότι οι τραγουδιστές είναι άνθρωποι και όχι μηχανές συγκίνησης και δεν θα πρέπει να τους βλέπουμε σαν τέτοιες, καθαρά εγωϊστικά. Κι αν κάποιος έχει βρει δικούς του τρόπους να προστατεύεται (όπως είπα και πριν), είναι τυχερός άνθρωπος και δεν χρειάζεται να κάνει μαθήματα. Αν όμως δεν έχει βρει και θέλει να συνεχίσει για χρόνια να τραγουδάει και έχει πράγματα να δώσει πρέπει να ξέρει να τραγουδάει στοιχειωδώς σωστά (δεν είπαμε να γίνει κλασσικός τραγουδιστής, κάτι το οποίο θέλει πάαααρα πολλή δουλειά και είναι εντελώς άλλη συζήτηση, πίστεψέ με...) Απλά πρέπει να ξέρει βασικά στοιχειά σωστής αναπνοής και εκφοράς της φωνής, ώστε να μπορεί να κάνει όλα όσα έχει φανταστεί και νοιώσει και θέλει να κάνει. Δεν είμαι υπέρ του μαθήματος ρεπερτορίου. Αυτό το επιλέγει ο καθένας μόνος του και κανένας δάσκαλος δεν μπορεί να του το διδάξει. Όμως βασικές αρχές σωστού τραγουδιού, είναι απαραίτητες για να μην καταλήξει σαν την Βάνου (την ξαναναφέρω γιατί την αγνόησες ως παράδειγμα).
#42   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
22.03.2006, 15:59
Προσεγγίζουμε διαφορετικά το ζήτημα.

Εγώ πιστεύω στο ταλέντο σε έναν χώρο τέχνης και όχι δουλειάς. Εσύ πιστεύεις ότι το τραγούδι είναι επάγγελμα και θα επιβιώσει ο πιο ανθεκτικός.

Όσοι πάντως μέιναν στην ιστορία σαν ΜΕΓΑΛΟΙ τραγουδιστές ίσως δεν είχαν ούτε το χρόνο ούτε την οικονομική δυνατότητα να κάνουν μαθήματα με κάποιον δάσκαλο.
Είμα, λοιπόν, υπέρ του ταλέντου. Τα μαθήματα είναι για αυτούς που βλέπουν το τραγούδι ως επάγγελμα. Εγώ το βλέπω σαν τέχνη.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω ακόμη είναι γιατί όλοι θέλουν να γίνουν τραγουδιστές;
Μανία τους έπιασε. Και το κακό είναι ότι οι όποιοι δασκαλοι φωνητικής επειδή πληρώνονται και δεν κάνουν αγαθοεργίες επικροτούν την προσπάθεια αυτή( ωραία μας τα είπες Γιωργάκη τα κάλαντα).

Είμαι ο πρώτος που λέω ότι ναι βοηθάνε τα μαθήματα φωνητικής. Άλλη είναι η ένστασή μου. Οι πιο πολλοί τραγουδιστές από δασκάλους φωνητικής είναι ασχετοι, ψώνια. τους γεμίζουν με αέρα τα μυαλά τους.

Ένα τελευταίο θα πω:Τόσα ωραία επαγγέλματα υπάρχουν.

Γεια.
#43   
ATROMITOS
Περαστική Νότα
Chat
22.03.2006, 21:25
skouiler έχεις μια εμμονή με τους προπολεμικούς τραγουδιστές.Ίσως τα ακούσματά σου είναι εκείνης της εποχής γιαυτό και δεν μπορείς να κρίνεις το σύγχρονο τραγούδι.Έχω ένα φίλο που ακούει συνέχεια ρεμπέτικα και σνομπάρει κάθε άλλο είδος τραγουδιού.Αυτό για μένα δεν έιναι σωστό.Μην ξεχνάς οτι εκείνη την εποχή αρκούσε να χεις απλά μια "μαγκιά" για να τραγουδήσεις και όχι καλή φωνή.Μην ξεχνάς επίσης οτι Ο Βαμβακάρης δεν είχε φωνή αλλά τραγουδούσε γιατί απλά δε χρειαζόταν για το είδος που τραγουδάει να χει φωνή.Το ίδιο ισχύει και σήμερα.Πολλοί τραγουδοποιοί τραγουδάνε χωρίς να διαθέτουν φωνητικά προσόντα.Γιατί λοιπόν σύμφωνα με τα λεγόμενα σου πρέπει να χει κάποιος χάρισμα εκ γενετής για να τραγουδήσει?Επίσης ο Παγιουμτζής,η Ρόζα Εσκενάζυ και οι άλλοι τραγουδιστές μπορεί να είχαν φωνή όπως λες αλλά γιατί τους αναφέρεις ως σπουδαίες φωνές από τη στιγμή που υπάρχουν νεότεροι τραγουδιστές για να χρησιμοποιήσεις ως παράδειγμα.Και επιπλέον δεν είναι μόνο το ρεμπέτικο και λαικό που έβγαλε σπουδαίες φωνές.
#44   
EffieKakaflika
Φθασμένος
Chat
23.03.2006, 10:02
Quote:

Το μέλος skouiler στις 22-03-2006 στις 15:59 έγραψε:

Προσεγγίζουμε διαφορετικά το ζήτημα.

Εγώ πιστεύω στο ταλέντο σε έναν χώρο τέχνης και όχι δουλειάς. Εσύ πιστεύεις ότι το τραγούδι είναι επάγγελμα και θα επιβιώσει ο πιο ανθεκτικός.

Όσοι πάντως μέιναν στην ιστορία σαν ΜΕΓΑΛΟΙ τραγουδιστές ίσως δεν είχαν ούτε το χρόνο ούτε την οικονομική δυνατότητα να κάνουν μαθήματα με κάποιον δάσκαλο.
Είμα, λοιπόν, υπέρ του ταλέντου. Τα μαθήματα είναι για αυτούς που βλέπουν το τραγούδι ως επάγγελμα. Εγώ το βλέπω σαν τέχνη.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω ακόμη είναι γιατί όλοι θέλουν να γίνουν τραγουδιστές;
Μανία τους έπιασε. Και το κακό είναι ότι οι όποιοι δασκαλοι φωνητικής επειδή πληρώνονται και δεν κάνουν αγαθοεργίες επικροτούν την προσπάθεια αυτή( ωραία μας τα είπες Γιωργάκη τα κάλαντα).

Είμαι ο πρώτος που λέω ότι ναι βοηθάνε τα μαθήματα φωνητικής. Άλλη είναι η ένστασή μου. Οι πιο πολλοί τραγουδιστές από δασκάλους φωνητικής είναι ασχετοι, ψώνια. τους γεμίζουν με αέρα τα μυαλά τους.

Ένα τελευταίο θα πω:Τόσα ωραία επαγγέλματα υπάρχουν.

Γεια.




Άρα, σύμφωνα με την άποψή σου, δεν θα πρέπει κάποιος που είναι ταλαντούχος να ζει από το τραγούδι; Θα πρέπει να κάνει κάτι άλλο ως επάγγελμα και να κάνει το τραγούδι τέχνη ; Απόκλείεται να κάνει τέχνη και να ζει απ'αυτήν;Αποκλείεται να κάνει τέχνη και να θέλει να είναι όσο καλύτερος γίνεται τεχνικά (και συνεπώς πιο ελέυθερος εκφραστικά) και όσο πιο "ανθεκτικός" γίνεται (αναρωτιέμαι γιατί το ειρωνεύεσαι) στο χρόνο, επειδή ακριβώς έχει πολλά να δώσει στην τέχνη του; Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν τραγουδιστές που είναι άθλιοι με και χωρίς δασκάλους φωνητικής. Υπάρχουν τραγουδιστές που δεν αξίζουν και είναι γεμάτοι αέρα από την τηλεόραση, τους γονείς τους κλπ. Και βέβαια δεν αρνούμαι ότι υπάρχουν δάσκαλοι και ωδεία που κοροϊδεύουν τον κόσμο (το έχω δει και έχω και επώνυμο παράδειγμα να δώσω), απλά δεν είναι δίκαιο να λέμε "Οι πιο πολλοί τραγουδιστές από δασκάλους φωνητικής είναι ασχετοι, ψώνια". Και εξ'άλλου παντού υπάρχουν και καλοί και κακοί, άσχετα με το πώς δημιουργούνται. Και το "ταλέντο" του ακροατή είναι να ξεχωρίζει τους καλούς, ανάμεσα στους άσχετους... Πρέπει να μάθουμε να ακούμε λίγο περισσότερο και να ξεχωρίζουμε τους καλούς απ'τους κακούς, χωρίς να αφορίζουμε τους πάντες, εμμένοντας στο παρελθόν.
Γειά σου κι εσένα!
#45   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
27.03.2006, 21:01
Λοιπόν,

Για τον φίλο μας που είπε ότι αναφέρομαι σε προπολεμικούς τραγουδιστές:

Καταρχήν εγώ δεν ακούω μόνο ρεμπετικα. Ακούω κυρίως μετεμφυλιακό λαϊκό τραγούδι.
Και πιστεύω πως ο Καζαντζίδης ή η Πόλυ Πάνου δεν προπολεμικοί. Μεσα στη δεκαετία του 50 ξεκινάνε την καριέρα τους.
Προτείνω επίσης τραγουδιστές για να μάθεις να τραγουδάς αν θέλεις και όχι τραγουδιστές που μου αρέσουν.
Τέτοιοι τραγουδιστές από τους νεότερους δεν υπάρχουν πολλοί. Μία γυναίκα ίσως, η Ελένη η Βιτάλη (φανταστική φωνή και αυτό εγώ το λέω σπάνια). Και ένας άνδρας ίσως ο Μάκης ο Χριστοδουλόπουλος. Τραγουδιστές χείμαροι, εκφραστικοί και πηγαίοι και όχι μηχανάκια. Γιατί δεν μπορείς να γίνεις μεγάλος τραγουδιστής ούτε αν ακούς Αρβανιτάκη και Κότσιρα, ούτε αν ακούς Μελίνα Κανά και Αλκίνοο. Δεν κατηγορώ την τέχνη τους. Μπορεί να αρέσουν σε πολλούς. Δικαιωμά τους και λογικό είναι. Αλλά άλλο να ακούσεις δημοτικό από την Βιτάλη και άλλο από την τόσο παιδική τραγουδίστρια Αρβανιτάκη (της οποίας κλώνους έχει γεμίσει ο τόπος). Η Αρβανιτάκη έχι μια πεζή, άχρωμη, ρηχή φωνούλα. Τι να σου δειδάξει;

Για την καλή μας φίλη που επιμένει στα μαθήματα φωνητικής:

Ξεκινάω με την Τζένη Βάνου. Η Τζένη Βάνου καταστάφηκε αλλά είναι και 60 χρονών. Ας πάει σπίτι της επιτέλους. Δεν είναι ανάγκη να γρυλλίζει στα σκυλάδικα. Ούτε θέλω να βλέπω μια γριά γυναίκα να τραγουδάει κάθε βράδυ. Τι κι αν θα έκανε μαθήματα; Και η Κάλλας έκανε και έχασε νεότατη τον έλεγχο του διαφράγματος.
Η φθορά είναι σίγουρη. Κάποιοι τραγουδάνε πιο φυσικές νότες και σώζονται. Κάποιοι είναι ανθεκτικοί: Ο Καζαντζιδης πχ. Κάποιοι γεράζουν αλλά έχουν τρόπο.: Ρεπάνης. Δεν είναι όλοι το ίδιο αλλά και ποιος ο λόγος να τραγουδάει ο κόσμος μέχρι τα 200.

Σημειώνω πάλι: Υπάρχουν τόσες ωραίες δουλειές.

Γεια.

#46   
stellachroneou
Περαστική Νότα
Chat
11.04.2006, 16:26
Quote:

Το μέλος XeniaRodo στις 04-10-2005 στις 11:58 έγραψε:

Ή αλλιώς
ξέρετε ότι......

το μασσάζ στο σαγόνι μπορεί να βοηθήσει να φύγει η βραχναδα και να ζεσταθει η φωνή καθώς από εκεί περνάνε διαφορα νευρα που καταλήγουν στην περιοχή των φωνητικών χορδων.

σε αυτό το topic μπορούμε να καταθέτουμε ότι ξέρει ο καθένας μας σχετικά με την τέχνη του τραγουδιού






#47   
eowyn
Περαστική Νότα
Chat
15.05.2006, 13:26
Γεια σασ παιδια ,σαν νέο μέλος θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση:το τρεμούλιασμα της φωνής ειναι τεχνική ,ή θέμα οργανισμού.Γιατι εχω δει τραγουδιστριες που κουναν τα χειλη τουσ (κινηση εξωτερικη)και αλλες που κουνιεται το εσωτερικο τουσ στοματος τους.Γιατι το κανουν αυτο!
#48   
EffieKakaflika
Φθασμένος
Chat
15.05.2006, 13:39
Κατ'αρχήν τρεμούλιασμα εννοείς το vibrato (σαν αυτό που έχει η Τσανακλίδου ας πούμε έντονα);
Είναι δείγμα ότι η φωνή (ή ο αέρας) περνάει απ'τις χορδές χαλαρά και αυτές πάλλονται χωρίς να χτυπάνε μεταξύ τους. Όμως πολλές φορές σε κάποιους τραγουδιστές δεν γίνεται ελέυθερα και προσπαθούν να το πετύχουν με διάφορους τρόπους όπως κίνηση του στόματος (κάτι που δεν είναι σωστό απ'όσο ξέρω). Πολλοί χρησιμοποιούν το στόμα για να κάνουν και λαρυγγισμούς ακόμα. Κάποιοι οργανισμοί έχουν πιο έντονο vibrato, που ούτε αυτό είναι καλό.
Το θέμα δεν είναι να έχεις vibrato, το θέμα είναι να τραγουδάς όσο πιο χαλαρά γίνεται και το vibrato έρχεται. Τώρα η κίνηση στο εσωτερικό του στόματος δείχνει ότι ο αέρας προκαλεί αυτή την κίνηση αρκεί να μην γίνεται επιτηδευμένα.

Επειδή δεν είμαι δασκάλα, αν κάνω λάθος διορθώστε με παρ'αύτα.
Κάπου υπήρχε και μια άλλη συζήτηση για το vibrato νομίζω.

#49   
XeniaRodo
Βετεράνος
Chat
21.06.2006, 15:07
Aπλά θα ήθελα να πω ότι η παραγωγή του ήχου από τις φωνητικές χορδές γίνεται όταν αυτές έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, ανοιγοκλείνουν δηλαδή πολύ πολύ γρήγορα...
#50   
koini_maria
Σολίστ
Chat
21.06.2006, 15:58
Καλησπέρα !
Για αρχή θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως μου αρέσει πολύ να τραγουδάω και γνωστοί και φίλοι μου το ζητούν συχνά - δεν γνωρίζω κατά πόσον είμαι ικανή , βέβαια - αλλά δεν γνωρίζω πολλά από νότες (εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι , που λένε) ...

Αυτό που ήθελα να πω - είναι απλώς η γνώμη μου δεν έχω καμιά ψευδαίσθηση ότι είναι σωστό αυτό που λέω - είναι ότι ως γνωστόν (και) το τραγούδι είναι τέχνη και καλό θα ήταν να το αντιμετωπίζουμε ανάλογα ...
Καταλαβαίνω ότι για πρακτικούς λόγους χρειάζεται καμιά φορά να μπαίνει σε ''καλούπια'' μα ας μην καταλήξει να βρίσκεται μονάχα σε αυτά , καλύτερα ..
Για παράδειγμα η έκφραση ''πιάσε μια ντο'' μου θυμίζει κάτι από ''πιάσε μια φρατζόλα ψωμί'' .

Αν κάποιος έχει την ευλογία να διαθέτει ''καλή πρώτη ύλη'' , δηλαδή καλή φωνή , ας πάει σε κάποιον που θεωρεί γνώστη και τον εμπιστεύεται να του ζητήσει την άποψη του για την φωνή του καθώς και κάποιες συμβουλές . Το να θέλει όμως να ''καλλιεργήσει'' , όπως λένε , την φωνή του με δασκάλους δεν το καταλαβαίνω ...
Μιλάμε για φωνή , όχι για ραπανάκια ...

Κάποτε σε μια συνέντευξη στο Δίφωνο η Λιζέτα Καλημέρη είχε πει το εξής :
''Δεν έκανα μαθήματα φωνητικής ....
...Αυτό που αναζητώ σαν ακροάτρια άλλων φωνών δεν είναι η άρτια τεχνική.Ποτέ δεν είχα κόλλημα με αυτό παρότι μπορώ να το θαυμάσω. Για να συγκινηθώ όμως , τουλάχιστον στο λαϊκό τραγούδι πρέπει να συμβεί κάτι που δεν εξασφαλίζει η τεχνική. Εκεί χρειάζεται βίωμα , συναίσθημα , ψυχή.''

Ξαναλέω , μπορεί να είναι μπούρδες τα όσα είπα και γι' αυτό είμαι απολύτως ανοιχτή σε αυτή την συζήτηση.
Απλά να , μην τρελαινόμαστε βρε παιδιά μονάχα με τα πατήματα και τις νότες ...
Γενικότερα μην τρελαινόμαστε ...
Ας αφεθούμε λιγάκι και στο πηγαίο , το αυθόρμητο ..
#51   
XeniaRodo
Βετεράνος
Chat
24.06.2006, 12:00
Mαρία μου καλά τα λες.
Oι συμβουλες που λες πως καλό είναι να δίνονται, είναι αυτά τα μαθήματα που λέμε.
Πας δηλαδή σε κάποιον που μπορεί να σε βοηθήσει, αυτό που έχεις να το χρησιμοποιήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν είναι ούτε μαθήματα με ύλή και σημειώσεις, ούτε χρειάζεται να τα κάνεις όλη σου τη ζωή.
Eπειδή έχω περάσει από μερικούς δασκάλους μπορώ με βεβαιότητα να σου πω ότι ένας καλός δάσκαλος μπορεί να σε βοηθήσει να βγάλεις από μέσα σου πράματα που μόνος σου μπορεί να μην κατάφερνες ποτέ ή θα σου χρειάζονταν πολύς καιρός να το καταφέρεις...
#52   
vouliakis
Βετεράνος
Chat
15.07.2006, 11:36
Φωνή: ένα μουσικό όργανο με ειδικές ανάγκες και ξεχωριστές ικανότητες!

(Eνδιαφέρον άρθρο του Νικόλα Μπογιατζή στο classicalmusic.gr )


[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : vouliakis στις 15-07-2006 11:37 ]


#53   
XeniaRodo
Βετεράνος
Chat
18.08.2006, 14:16
Eξαιρετικό άρθρο! μπράβο Παναγιώτη! ευχαριστούμε πολύ!
#54   
vero
Φθασμένος
Chat
18.08.2006, 20:03
Πολυ καλο το αρθρο!!!!! Εχει μεγαλο δικιο
#55   
MARIAXANIA
Σολίστ
Chat
11.09.2006, 19:25
Εμένα πάντως με βοηθάει πολύ το τσάι και η αφωνία. 2 μέρες πριν την εμφάνιση όταν είμαι βραχνιασμένη πίνω συνέχεια τσάι και μιλάω ελάχιστα. Πιάνει.... Α! το μέλι δεν με βοηθάει καφόλου. Ξερένει το λαιμό μου
#56   
train
Βασική Νότα
Chat
10.03.2007, 19:06
η δικιά μου εμπειρία σε σχέση με την χαλάρωση και το ζέσταμα που μου μάθαιναν καθηγητές φωνητικής είναι ότι με την χαλαρωση με ασκήσεις αναπνοής, μασάζ κλπ. το μόνο που κατάφερναν είναι να με αγχώνουν περισσότερο, εγώ χαλαρώνω και ζεσταίνω την φωνή μου με ασκήσεις τοποθετημένες με κλειστό στόμα (μπουςφερμε).

και σε live ένα ποτηράκι νερό και κανα ποτηράκι ποτό!
#57   
melody-music
Βασική Νότα
Chat
22.03.2007, 14:58
Παράθεση:

Το μέλος skouiler στις 27-03-2006 στις 21:01 έγραψε...

Λοιπόν,

Για τον φίλο μας που είπε ότι αναφέρομαι σε προπολεμικούς τραγουδιστές:

Καταρχήν εγώ δεν ακούω μόνο ρεμπετικα. Ακούω κυρίως μετεμφυλιακό λαϊκό τραγούδι.
Και πιστεύω πως ο Καζαντζίδης ή η Πόλυ Πάνου δεν προπολεμικοί. Μεσα στη δεκαετία του 50 ξεκινάνε την καριέρα τους.
Προτείνω επίσης τραγουδιστές για να μάθεις να τραγουδάς αν θέλεις και όχι τραγουδιστές που μου αρέσουν.
Τέτοιοι τραγουδιστές από τους νεότερους δεν υπάρχουν πολλοί. Μία γυναίκα ίσως, η Ελένη η Βιτάλη (φανταστική φωνή και αυτό εγώ το λέω σπάνια). Και ένας άνδρας ίσως ο Μάκης ο Χριστοδουλόπουλος. Τραγουδιστές χείμαροι, εκφραστικοί και πηγαίοι και όχι μηχανάκια. Γιατί δεν μπορείς να γίνεις μεγάλος τραγουδιστής ούτε αν ακούς Αρβανιτάκη και Κότσιρα, ούτε αν ακούς Μελίνα Κανά και Αλκίνοο. Δεν κατηγορώ την τέχνη τους. Μπορεί να αρέσουν σε πολλούς. Δικαιωμά τους και λογικό είναι. Αλλά άλλο να ακούσεις δημοτικό από την Βιτάλη και άλλο από την τόσο παιδική τραγουδίστρια Αρβανιτάκη (της οποίας κλώνους έχει γεμίσει ο τόπος). Η Αρβανιτάκη έχι μια πεζή, άχρωμη, ρηχή φωνούλα. Τι να σου δειδάξει;

Για την καλή μας φίλη που επιμένει στα μαθήματα φωνητικής:

Ξεκινάω με την Τζένη Βάνου. Η Τζένη Βάνου καταστάφηκε αλλά είναι και 60 χρονών. Ας πάει σπίτι της επιτέλους. Δεν είναι ανάγκη να γρυλλίζει στα σκυλάδικα. Ούτε θέλω να βλέπω μια γριά γυναίκα να τραγουδάει κάθε βράδυ. Τι κι αν θα έκανε μαθήματα; Και η Κάλλας έκανε και έχασε νεότατη τον έλεγχο του διαφράγματος.
Η φθορά είναι σίγουρη. Κάποιοι τραγουδάνε πιο φυσικές νότες και σώζονται. Κάποιοι είναι ανθεκτικοί: Ο Καζαντζιδης πχ. Κάποιοι γεράζουν αλλά έχουν τρόπο.: Ρεπάνης. Δεν είναι όλοι το ίδιο αλλά και ποιος ο λόγος να τραγουδάει ο κόσμος μέχρι τα 200.

Σημειώνω πάλι: Υπάρχουν τόσες ωραίες δουλειές.

Γεια.





εχω διαβάσει τα post σου και πραγματικα με εχεις εκνευρισει! τι ακριβως κραζεις; ξερεις; καταρχην αν θες να μαθεις, επειδη ειδα ενα μικρο κολλημα με τον καζαντζιδη, ο καζαντζιδης εκανε μαθηματα φωνητικης με τη μαρινελλα. ποτε δεν το παραδεχτηκε ο ιδιος γιατι ξεκινησε ως αυθεντικη φωνη. αλλα καμια φωνη δεν επιβιωνει χωρις εκπαιδευση.
εχεις κανει ποτε φωνητικη; ξερεις γιατι τα παιδια στο ωδειο η στα στουντιο φωνητικης προσπαθουν να τραγουδισουν ιωαννιδη η κοτσιρα η αρβανιτακη; οχι για να τους μοιασουν! αλλα γιατι ο τροπος που εχουν πει τα τραγουδια τους εχουν κατι να διδαξουν. καποια τεχνικη προσπαθει ο δασκαλος να του μαθει και γιαυτο τραγουδαει κατι τετοιο. αν δεν εχεις γνωση του αντικειμενου καλο θα ηταν να μην μιλας με αυτο τον τροπο για την διδασκαλια της φωνης. και δεν μαθαινουν ολοι να τραγουδανε γιατι θελουν να κανουν καριερα! οπως δεν μαθαινουν ολοι μουσικο οργανο για να παιξουν στο μεγαρο! μαθαινεις ενα οργανο για την παρτη σου και για την παρεα. και η φωνη οργανο ειναι. και ο καθενας αναλογα με το ειδος της μουσικης που του αρεσει να ακουει αυτο και θα μαθει να τραγουδαει και αυτο θα μαθει να παιζει με την κιθαρα του η οτιδηποτε αλλο.

ΓΕΙΑ. (οπως υπογραφεις και εσυ)
#58   
r4v3n
Περαστική Νότα
Chat
10.04.2007, 15:08
Καλημέρα (ή καλησπέρα)

Διάβασα με ενδιαφέρον όλη τη συζήτηση. Οι συμβουλές για τη φωνή είναι πολύ ωραίες!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : r4v3n στις 26-04-2007 04:16 ]


#59   
rompa
Βετεράνος
Chat
11.04.2007, 09:18
Ωραίο θέμα ... Μπορεί να μην τραγουδάω ... αλλά κανείς δεν ξέρει τι μου επιφυλάσσει το μέλλον
Πέρα από την πλάκα .... αυτά που γράφετε έχουν πολύ ενδιαφέρον
#60   


Αυτά τα διάβασες;