ελληνική μουσική
431 online   ·  208.897 μέλη

Tips για τη φωνή

r4v3n
Περαστική Νότα
Chat
11.04.2007, 16:35
Οι συμβουλές και οι ασκήσεις για τη φωνή δε βοηθάνε μόνο στο τραγούδι, αλλά στην καλή κατάσταση γενικά των φωνητικών χορδών και του αναπνευστικού.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : r4v3n στις 26-04-2007 04:17 ]


#61   
AbstractType
Συγχορδία Μινόρε
Chat
10.07.2007, 14:54
Η δικός μου προβληματισμός είναι ο εξής... έχω βαρεθεί να ακούω από τον δάσκαλό μου ότι πρέπει να χρησιμοποιώ πάνω θέση και όχι λαιμό.Έλα όμως που επειδή είναι νωρίς ακόμα ακούγετε θαμπός ο ήχος (και στα δικά μου αυτιά γελοίος...).Μου λέει ότι αυτός ο ήχος -αν τον εμπιστευτώ επιτέλους και αφεθώ- θα δυναμώσει 4 φορές!...αλλά εγώ πλέον απλά έχω γεμίσει ανασφάλειες σε σχέση με την ορθή χρήση της φωνής.

#62   
nektaria
Περαστική Νότα
Chat
11.07.2007, 11:12
Εγώ δεν εχω καταλάβει ακομα πως να χρησιμοποιώ το διαφραγμα και παντα χρησιμοποιώ το λαιμο και πάντα κουράζομαι οταν τραγουδάω.Μήπως μπορεί κανεις να μου εξηγήσει για τοο διαφραγμα και το λαιμο?
#63   
nikos_music
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
11.07.2007, 11:26
Αν και έχει ξεφύγει λίγο το θέμα, πάνω σε κάποια πράγματα που διάβασα θέλω να πω πως ο καθένας έχει δικαίωμα να κάνει μαθήματα φωνητικής με σωστό δάσκαλο για να βελτιώσει την όποια απόδοση του.
Όσο αφορά παλιότερους θρυλικούς τραγουδιστές (Καζαντζίδης ή Ουμ Καλσούμ) που αναφέρθηκαν, σαφέστατα κάποιοι άνθρωποι έιχαν το προτέρημα από ένστικτο και μελέτη να χρησιμοποιούν σωστά τεχνικές που άλλοι χρειάζονται την βοήθεια δασκάλων. Άλλωστε ο Καζαντζίδης απέκτησε αυτή την "φωνάρα" από την εποχή που ήταν με την Μαρινέλλα: άλλο άνοιγμα λαιμού, άλλη άρθρωση κλπ
Και κάτι ακόμη: η σωστή αναπνοή που γίνεται στους ανθρώπους σε μικρές ηλικίες σιγά σιγά χάνεται-ειδικά σε αυτούς που ζούνε σε μεγαλοπόλεις. Ακούστε πόσο διαπεραστικές είναι οι φωνές των παιδιών! Είναι σωστά τοποθετημένες και γι αυτό όταν τσιρίζουν τα μωρά δεν βραχνιάζουν. Αν μπορούσαμε να έχουμε και μεγάλοι αυτοί την τοποθέτηση θα είμασταν φωνάρες όλοι! Και αυτή την γοητεία έχει το μάθημα τραγουδιού. Με τη σωστή καθοδήγηση να τραγουδάς απλά και φυσικά αυτό που σου φαίνεται δύσκολο.
Κάτι τελευταίο. Η ερμηνεία και οι χρωματισμοί στο τραγούδι δεν μαθαίνονται. Η μουσικότητα ενός ατόμου είναι το ταλέντο το οποίο με την σωστή καθοδήγηση και τεχνική φτάνει σε ένα ιδανικό επίπεδο. Αν δεν υπάρχει μουσικότητα και ψυχή σε μια φωνή δεν την κάνει ξεχωριστή. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχουν και οι υπόλοιπες φωνές δικαίωμα να βελτιώσουν την τεχνική τους και την υγεία τους.

* Η Υma Sumac που για μένα αποτελεί το μέγιστο φωνητικό φαινόμενο από άποψη τεχνικής, έκτασης, ενστίκτου, αντίληψης, μουσικότητας ήταν μια Περουβιανή η οποία έζησε μέσα στην ζούγκλα και μιμούνταν ήχους πουλιών, του αέρα κλπ. Η επαφή της με την φύση και αυτή η εξάσκηση της την βοήθησαν να μην χάσει ποτέ αυτή την φυσική της κατάσταση στην οποία ανέφερα πως χάνουμε οι περισσότεροι άνθρωποι που μεγαλώνουμε στις πόλεις. Είναι δύσκολο να ξεκόψεις την φωνή άπό το ανθρώπινο σώμα γιατί όλο το σώμα αποτελεί ηχείο ενός τραγουδιστή. Αν το καταλάβουμε αυτό θα γίνει κατανοητό γιατι η φωνή θέλει γυμναστική όπως και οι υπόλοιποι μύς του σώματος.
#64   
Tigran
Περαστική Νότα
Chat
29.07.2007, 17:24
Εγώ πιστεύω πως πάνω απ'όλα είναι η φυσική φωνή, δηλαδή η χροιά! Για να πετύχει ένας τραγουδιστής και για να είναι αρεστός στους ακροατές του, θα πρέπει πρώτα και κύρια, να έχει χροιά που "αγγίζει" τον ακροατή.
Από εκεί και πέρα, τα μαθήματα σε βοηθάνε ώστε να μην κουράζεσαι γρήγορα, να βγάζεις πιο εύκολα τις "απαιτούμενες" ψηλές κτλ.
Επίσης, πιστεύω ότι εξαρτάται και από το είδος του τραγουδιού που πας να ερμηνεύσεις. Π.χ. ένας τραγουδιστής της όπερας σίγουρα θα έχει σε μεγαλύτερο βαθμό την ανάγκη για μαθήματα. Ενώ ένας καθαρά λαικός τραγουδιστής θα στηριχτεί περισσότερο στο "πάθος" και στο συναίσθημα.
Θεωρώ λάθος το να κρίνουμε την ελληνική μουσική βιομηχανία από το ότι οι περισσότεροι τραγουδιστές δεν είναι Παβαρότι. Η ελληνική μουσική απαιτεί περισσότερο συναισθηματικές παρά "σωστές" φωνές. Φυσικά, σε καμιά περίπτωση δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω τις διάφορες Κωλέτσες και Θέλξες. Αυτές είναι άλλη περίπτωση.

Εν κατακλείδι, τα φωνητικά σε βοηθάνε κυρίως να ελέγχεις την φωνή σου. Δεν γίνετε όμως να περιμένεις να γίνεις τραγουδιστής κάνοντας φωνητικά! Ο τραγουδιστής είναι πρώτα ψυχή και μετά φωνή.

Ευχαριστώ και για τα tips! Ήταν πολύ χρήσιμα!



#65   
nikos_music
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
31.07.2007, 14:43
Παράθεση:

Το μέλος Tigran στις 29-07-2007 στις 17:24 έγραψε...

Εγώ πιστεύω πως πάνω απ'όλα είναι η φυσική φωνή, δηλαδή η χροιά! Για να πετύχει ένας τραγουδιστής και για να είναι αρεστός στους ακροατές του, θα πρέπει πρώτα και κύρια, να έχει χροιά που "αγγίζει" τον ακροατή.
Από εκεί και πέρα, τα μαθήματα σε βοηθάνε ώστε να μην κουράζεσαι γρήγορα, να βγάζεις πιο εύκολα τις "απαιτούμενες" ψηλές κτλ.
Επίσης, πιστεύω ότι εξαρτάται και από το είδος του τραγουδιού που πας να ερμηνεύσεις. Π.χ. ένας τραγουδιστής της όπερας σίγουρα θα έχει σε μεγαλύτερο βαθμό την ανάγκη για μαθήματα. Ενώ ένας καθαρά λαικός τραγουδιστής θα στηριχτεί περισσότερο στο "πάθος" και στο συναίσθημα.
Θεωρώ λάθος το να κρίνουμε την ελληνική μουσική βιομηχανία από το ότι οι περισσότεροι τραγουδιστές δεν είναι Παβαρότι. Η ελληνική μουσική απαιτεί περισσότερο συναισθηματικές παρά "σωστές" φωνές. Φυσικά, σε καμιά περίπτωση δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω τις διάφορες Κωλέτσες και Θέλξες. Αυτές είναι άλλη περίπτωση.

Εν κατακλείδι, τα φωνητικά σε βοηθάνε κυρίως να ελέγχεις την φωνή σου. Δεν γίνετε όμως να περιμένεις να γίνεις τραγουδιστής κάνοντας φωνητικά! Ο τραγουδιστής είναι πρώτα ψυχή και μετά φωνή.

Ευχαριστώ και για τα tips! Ήταν πολύ χρήσιμα!






Όλοι οι τραγουδιστές έχουν ανάγκη από μαθήματα για να αντέχουν και να γνωρίζουν να διατηρούν σε καλή κατάσταση την φωνή τους.
Η ψυχή είναι ζητούμενη σε όλα τα είδη τραγουδιού. Δεν είναι θέμα μόνο ελληνικής λαικής μουσικής. Η όπερα δεν απαιτεί μόνο την τεχνική αλλά και το πάθος επίσης. Εκεί στη σκηνή ο τραγουδιστής ειναι και ηθοποιός.
Διαφώνώ λοιπόν με το ότι "η ελληνική μουσική απαιτεί περισσότερο συναισθηματικές παρά "σωστές" φωνές"
Απαιτεί και σωστές όπως όλα τα είδη. Γιατί τότε μπορείς να κρίνεις και να συγκρίνεις. Ένας τραγουδιστής όσο πάθος και να βγάλει αν στονάρει παυει να είναι πολύ καλός τραγουδιστής
Όλα χρειάζονται λοιπόν.
#66   
sakisarabatzis
Σολίστ
Chat
07.08.2007, 23:12
Συμφωνω μαζι σου.Παντα στους μαθητες μου στη φωνητικη τονιζω,ως τελευταια συμβουλη και το Θεμα της χαλαρωσης.Το ελαφρο μασαζ σιγουρα δημιουργει καλυτερες φωνητικες προυποθεσεις και ιδιαιτερα στους τραγουδιστές.Βεβαια αφου θα εχουν ξεκουρασθει πιο μπροστα και θα εχουν φαει ωρες πριν.Πρεπει τοσωμα να ειναι ξεκουραστο για να μπορει να αποδωσει και η φωνή.Γιατι η φωνη υπακουει αμεσα στις οποιεσδηποτε αντιδράσεις του σωματος.
#67   
joanna21
Περαστική Νότα
Chat
30.05.2008, 08:44

Παράθεση:

Το μέλος skouiler στις 27-03-2006 στις 21:01 έγραψε...


Ξεκινάω με την Τζένη Βάνου. Η Τζένη Βάνου καταστάφηκε αλλά είναι και 60 χρονών. Ας πάει σπίτι της επιτέλους. Δεν είναι ανάγκη να γρυλλίζει στα σκυλάδικα. Ούτε θέλω να βλέπω μια γριά γυναίκα να τραγουδάει κάθε βράδυ


Γεια.


Η Τζένη Βάνου μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες που είχε την εποχη των επιτυχιών της αλλα κάθε άλλο παρά κατεστραμένη τη λες...αν εσένα δεν σου αρέσει δεν σε υποχρεώνει κανένας ,φαντάζομαι, να πας. Αυτές είναι απόψεις του καθενός απλώς δεν μπορεις να λες καεστραμένη μια ΤΖΕΝΗ ΒΑΝΟΥ.........ειναι ιεροσυλία!!!!!!!!!


#68   
thaliey
Φθασμένος
Chat
30.05.2008, 10:02

επισης δεν ξερω αν καποιος το ειπε αλλα στο ζεσταμα και στη ενδυναμωση του διαφραγματος βοηθαει πολυ μια ασκησ κατα την οποια εισπνεουμε αερα κ οταν τ επνεουμε λεμε σσσσσσσ!!!!!!!!!!!1


#69   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
30.05.2008, 13:28

Παράθεση:

Το μέλος skouiler στις 20-03-2006 στις 19:45 έγραψε...

Όλα καλά αυτά που λέτε και προτείνετε για την φωνή. Σαφώς βοηθάνε, σαφώς βελτιώνουν.
Θα ήθελα όμως να θέσω έναν καινό προβληματισμό σε ότι αφορά όλο αυτό το θέμα περί φωνητικής τοποθέτησης, ορθοφωνίας κτλ.
Γνώμη δικιά μου είναι ότι για να τραγουδήσεις (και δεν λέω σωστά ή λάθος) πρέπει να έχεις τρία βασικά στοιχεία: Ταλέντο, μεράκι, ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ.
ΜΕ λύπη βλέπω την εκμετάλλευση ανθρώπων, που θέλουν να γίνουν τραγουδιστές, από «δασκάλους» και «ειδήμονες». Υπάρχουν πολλοί που ξοδεύουν αρκετά ευρω το μήνα για να «μάθουν» όχι να τραγουδάνε αλλά να λένε σωστά πέντε δέκα τραγούδια χωρίς τραγουδιστικές απαιτήσεις.
Το να κάνεις μαθήματα για να καταφέρεις να πεις το «πίνω και μεθώ» (το «ωφ αμαν») ή τον «Αποσπερίτη» ή κάποιο τραγούδι του Ιωαννίδη είναι παράλογο.
Βασικά ποιος ο λόγος να κάνεις μαθήματα για να μάθεις να λες τραγούδια;
Μπορείς κάλλιστα να διαθέσεις το χρόνο και το χρήμα σου σε άλλες ασχολίες και να αφήσεις τους πραγματικά σπουδαίους που γεννιούνται και δεν γίνονται, αλλά σαφώς βελτιώνονται, να ασχοληθούν με το τραγούδι. Γιατί το τραγούδι είναι τέχνη και όχι δουλειά για να την μάθεις.
Κάποιοι έχουν το χάρισμα να τραγουδάνε άψογα χωρίς μαθήματα. Έχουν το ταλέντο, έχουν το μεράκι έχουν τα Ακούσματα(ίσως το πιο βασικό). Κάποιοι άλλοι έχουν δυο τρεις κορώνες σε μια ανεκτή ερμηνεία και τίποτε άλλο.
Η διαφορά ενός τραγουδιστή γεννημένου από έναν τραγουδιστή φτιαχτό με μαθήματα είναι η μία και βασική: Ο φτιαχτός τραγουδιστής μαθαίνει να λέει δέκα τραγούδια και κοιτάει πιο πολύ αν θα είναι σωστή πχ μια κατάληξη ή λάθος. Αποτέλεσμα αυτού είναι να λέει το τραγούδι πάντα πανομοιότυπα είτε μερακλωμένος είτε σε δισκογραφία… Αντίθετα ο γεννημένος έχει την άνεση να μεγαλουργήσει σε καλή διάθεση γιατί για αυτόν η φωνή και το μέγεθος της είναι δεδομένα. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε;
Για όσους λοιπόν δεν θέλουν να παραμυθιάζονται από του εκάστοτε διδασκάλους φωνητικής επειδή λένε σωστά τα κάλαντα και το «τι χαρά» καλό θα ήταν να συγκρίνουν λίγο των εαυτό τους με μεγάλους τραγουδιστές του κόσμου ολάκερου και να δουν την αλήθεια. Θα μου πεις κάποιος ενδιαφέρεται να κάνει καριέρα όπως πολλοί άλλοι άφωνοι σήμερα οι οποίοι είναι και ο κανόνας. Ε, εκεί είναι θέμα ευθιξίας προσωπικής.
Αυτό που θα προτείνω εγώ στους επίδοξους τραγουδιστές είναι να μάθουν μουσική καλλίτερα και κάποιο όργανο παρά να σπαταλάνε χρήμα σε ανίκανους τραγουδιστές που γίνανε δάσκαλοι του είδους. Τους προτείνω επίσης να ακούν φωνές με πλούσια προσόντα (Ουμ Καλσούμ, Ζεκί μουρέν, Μερκουρι, Καζαντζιδης, Παγιουμτζης, Τζεφ Τειτ, Παπασιδέρη, Ρούκουνα, άλλους δημοτικούς τραγουδιστές κτλ).
«Γιατί αν δεν κυνηγήσουμε το αδύνατο πως θα εξαντλήσουμε το δυνατό στα έσχατά του όρια;» λέει κάποιος.
Μην προσπαθείτε να μάθετε τραγούδια προσπαθήστε να γεμίσετε μουσική γνώση (μάθετε πχ ένα όργανο, βυζαντινή μουσική κτλ) και ακούσματα – ερμηνευτικούς τρόπους. Ο πλούτος αυτός θα φανερώνεται ως δια μαγείας στα δικά σας τραγούδια. Κακό δεν είναι φυσικά κάποιος να προστατεύει τη φωνή του. Αλλά το ζητούμενο είναι να υπάρχει η φωνή και η ουσιαστική γνώση.
Γεια.


Σε ενα μονο πραγμα μπορω να πω οτι συμφωνω φιλε μου μαζι σου:Στο γεγονος οτι καποιοι γεννιουνται περισσοτερο προικισμενοι φωνητικα απο τους αλλους αλλα ταυτοχρονα ισως περισσοτερο καταδικασμενοι σε μι ασταθεροτητα γιατι αδυνατουν ν ακαταλαβουν πως βγαζουν αυτη την υπερχοη φωνη,εχουν αυτη τη ζεστη  χροια κτλ

Στα αλλα:Ολοι εχουν δικαιωμα στο τραγουδι...Ακομη και αυτος ο Ταμπακης!!Ο οποιος ξερεις γιατι αραγε δεν μπορει να τραγουδησει?Οχι γιατι εχει προβλημα στις φωνητικες του χορδες η στα...αυτια του,αλλα...στο μυαλο του!!!Θα ηταν αδυνατον για ενα τυπο που θελει να επευφημειται για τα καραγκιοζιλικια ν ακατσει να ασχοληθει σοβαρα με το τραγουδι,γιατι δεν τον ενδιαφερει το τραγουδι:Εχει αναπτυξει ενα παραλληρημα μεγαλειου και νομιζει οτι ειναι φωναρα,μη καταάβαινοντας οτι ειναι...απλα γελοιος!!Ακραιο παραδειγμα,αλλα το γραφω για να δειξω οτι ρολο παιζει το μυαλο...Αν η Μπεζαντακου καθοταν να μελετησει σοβαρα το τραγουδι,τοτε θα γινοταν φωναρα!!Αλλα ΠΩΣ να φτασει με το μυαλο και τη νοοοτροπια που διαθετει στο επιθυμητο αποτελεσμα??

Νομιζω οτι στο τραγουδι παιζει ρολο το 'ταλεντο',αλλα οσοι επαναπαυθουν σε αυτο θα ξεπεραστουν απο καποιους λιγοτερο η και καθολου ταλαντουχους...

Και ναι ο Καζαντζιδης και η Μαρινελλα ειναι ΦΩΝΑΡΕΣ,αλλα νομιζω πως μπορουν να ξεπεραστουν απο ενα επιδοξο...Ταμπακη η μια...Μπεζενατκου που ειναι σε θεση να εργαστει σκληρα και να χρησιμοποιησει το μυαλο της!!Αυτα που γραφω ειναι ισως λιγο ακραια,αλλα θελω να πω οτι δεν πρεπει να ειμαστε απολυτοι για τις ικανοτητες που καποιος μπορει να φτασει,ουτε να βιαζομαστε να θεοποιησουμε η να καταδικασουμε καλλιτεχνες και  ΚΥΡΙΩΣ τραγουδια...Σε πληροφορω μαλιστα οτι τα τραγουδακια που σνομπαρεις τα ειχα για...καθημερινη μου μελετη!!!Πχ τα 'καλαντα της πρωτοχρονιας' το 'να ζησεις Κωστακη και χρονια πολλα' η το αγαπημενο μου 'ηταν ενα μικρο καραβι'η 'οταν θα παω κυρα μου στο παζαρι'τα ελεγα με την κιθαρα μου πρωτα και μετα χωρις αυτη για να τηρω μελωδικη γραμμη και μονος μου, συνεχεια και συνεχεια...Τωρα για τον 'Αποσπεριτη' ειναι ετσι οπως το τραγουδαει ο Μαλαμας ειναι για μπασσες φωνες γιατι ξεκινα απο Σολ2 και φτανει Σι3...Εχει ομως ωραια διαστηματακια μεσα για να παιξεις με τη φωνη σου...Και φυσικα μπορεις να το ανεβασεις τονικα οσο θες...Πχ εγω το λεω και απο Ντο#3 εως Φα4 και ειναι πολυ ωραιο τραγουδακι...αλλα εκεινη η χαμηλη η σολ με αυτη τη μαγεια της,που καθε φορα που την ακουω ανατριχιαζω αχ αχ αχ χανεται...Ειναι παντως φανερο οτι εισαι και προκατειλειμενος μουσικα μια και θεωρεις τον 'Αποσπεριτη' ευκολο ενω αν σου ελεγα οτι το τραγουδι 'Υπαρχω' του Καζαντζιδη ειναι εφαμιλλο του?Και μαλιστα με μικροτερη εκταση(απο Σι2 μεχρι Σι3)μια οκταβουλα δηλαδη!!!χαχαχαχαχα οσο και το 'ηταν ενα μικρο καραβι'....Σκεψου πριν βιαστεις να με κρινεις παντω ςγια αυτα που γραφω....

Εν κατακλειδει:Ναι,υπαρχουν φωναρες που ισως ποτε κανεις δεν θα τις πλησιασει σε κανενα τομεα

Ναι το τραγουδι ειναι τεχνη....που οταν γινεις αρτιος τεχνικα(αν δεν εισαι εκ φυσικου σου)μπορεις να βαλεις και ολη την ψυχουλα σου πανω στην ερμηνεια σου...Αυτη αλλωστε ειναι και η διαφορα μεταξυ απλου τραγουδιου κι ερμηνειας ,η 'ψυχουλα' 

Ναι υπαρχουν πολλοι δασκαλοι φωνητικης που γεμιζουν αερα τ αυτια του μαθητη τους και τον πειθουν οτι μπορει να γινει Καζαντζιδης,Αγγελοπουλος(οι αγαπημενοι μου Λαικοι Βαρδοι)η και Μητροπανος,Παπακωνσατντινου,Μαχαιριτσας,κοκ αλλα απο την αλλη υπαρχουν και ανθρωποι που αγαπουν το τραγουδι και γουσταρουν να το διδαξουν σε ενα μαθητη τους...Και μαλιστα προκληση για αυτους δεν ειναι να βλεπουν τον καλλιφωνο να γινεται φωναρα,αλλα τον κακοφωνο να γινεται καλλιφωνος...

Στην τελικη:Στο κουτελο σου οταν γεννιεσαι η στο λαρυγγι σου για την ακριβεια δεν γραφει:ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ,αλλα ουτε και ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΜΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ...

Προτροπη λοιπον σε ολους:Ακομη κι αν εισαι θεοφαλτσος και με κακασχημη φωνη εκτασης 2 ημιτονιων,ΝΑΙ ΚΗΝΥΓΑ ΤΟ!!Αρκει να το αγαπας!!!{#emotions_dlg.rockon} Η ανταμοιβη σου μπορει να μην ειναι η πιστα καποιου μεγαλου η μικρου μαγαζιου,ουτε και η Σκαλα του...Μιλανου(ισως να ειναι η Σκαλα του Ωρωπου χαχαχχαχ)αλλα και μονο που θα βγαλεις αερα απο τα πνευμονια σου να τον κανεις ηχο,δινοντας βημα στην ψυχη σου να μιλησει,να ΣΟΥ μιλησει,να τη..γνωρισεις(γιατι πως να το κανουμε ακομη και την ιδια μας την ψυχη δεν την ξερουμε..ΔΕΝ ειναι αβυσσος η ψυχη του ΑΛΛΟΥ ανθρωπου,ειναι αβυσσος η ψυχη του ανθρωπου γενικοτερα)να την αγαπησεις και να τη συστησεις και στους συνανθρωπους σου ειναι για μενα αρκετο...τι αρκετο?Μεγαλειο!!!!Και γιατι να μπει κανεις στον κοπο να συγκριθει με τις φωναρες του κοσμου?ΟΠως Καζαντζιδη που λες?Για να βγει ντε μου και καλα αχρηστος?Το μετρο συγκρισης πρεπει να ειναι ο 'εαυτος του καθεμος μας πριν' 'με τον εαυτο μας μετα' καθως προχωραμε στη μελετη μας και βελτιωνομαστε μερα με τη μερα,μηνα με το μηνα,χρονο μετο χρονο... 

Απαραιτητο Edit(ξερω οτι σα κουρασα χαχαχαχαχ):Ασχετα με το αν διαφωνω η συμφωνω με αυτα που λες φιλε,το κειμενο σου ειναι για βαθυ προβληματισμο και για πολλη κουβεντα...Να πω οτι το βαρος που δινεις στα ακουσματα ειναι δυσαναλογο,γιατι ΝΑΙ ΜΕΝ ΤΟ ΑΥΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ ΑΨΟΓΑ,αλλα αν καποιος ΔΕΝ ΕΧΕΙ το συστημα φωνησης το καταλληλο, ΠΟΥ ΝΑ ΧΤΥΠΙΕΤΑΙ ΚΑΤΩ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ δεν θα βγαλει τις σωστες νοτες...Το αυτι ειναι υποδεκτικο οργανο:Λαμβανει ενα ηχο,και ο λαρυγγας και τα πνευμονια χοντρα χοντρα ειναι εκτελεστικο...Αν δεν συμβαδιζει η καλλιεργεια τους,τοτε τραγουδιστικο αποτελεσμα μηδεν...και μην ακουσω οτι με το αυτι 'λυνεται' η ψυχη και 'βγαινει' ο ηχος που πρεπει...Αυτο το κανουν μονο ειτε οι εκ φυσικου καλοι τραγουδιστες,ειτε οι εκπαιδευμενοι σωστα...Αρα χρειζεται ΚΑΙ αυτι ΚΑΙ μουσικη παιδεια αλλα ΚΑΙ μαθημα φωνητικης...για να γινει ο κακος καλος,ο καλος καλυτερος και η ταλενταρα αστερι!!!

 


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

 

 

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 30-05-2008 13:54 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 30-05-2008 14:05 ]


#70   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
30.05.2008, 14:10

Και ενα tip και απο μενα(εμα γραφω,γραφω,γραφω ενα σωρο σλτσες σχεδον οφ τοπικ κι εχασα την...ουσια)...Καθως εισαι καθισμενος και αναπνεεις με το σωστο παντα τροπο,δακωσε ενα μηλο και δοκιμασε να τραγουδησεις τη μελωδια του τραγουδιου σου στην αρχη με ενα Ζααααα μετα με βαααα με δαααα κοκ κανε αλλαγες Λαααα'λεεεε,λιιιιι,....Μετα ξεδαγκωσε και απομακρυνε το μηλο και ξανα πες τα ιδια συμφωνα φωνηεντα...Μετα ξαναδαγκωσε το μηλο και τραγουδα ολοκληρο το κομματι σου..καντο 2 η 3 φορες...μετα χωρις το μηλο...Καντε το παιδια και πειτε εντυπωσεις....Wink 


#71   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
30.05.2008, 15:37

Ασκησεις που ενεργοποιουν τη σωστη ανασα:Ξαπλωμενος με ελευθερη εισνποη απο τη μυτη κα ι ανετη εκπνοη απο το στομα...Ξανα και ξανα...μεχρι να εισαι τελειως χαλαρος...Μπορεις αφου χαλαρωσεις να εισπνεεις απο τη μυτη πιο γρηγορα και πιο 'ακαριαια' και να εκπνεεις με περισσοτερη 'βια' τον αερα σου,αλλα αυτο να γινει πολυ σταδικα...Εν τω μεταξυ στις χαλαρες σου αναπνοες οταν εισαι ξαπλωμενος(εισπνοη απο τη μυτη εκπνοη απο το στομα)μπορεις να βαλεις κι ενα βιβλιο μικρου βαρους στην αρχη,αλλα μεγαλης επιφανειας και να συνεχισεις ανετα την ασκηση....

Αλλη μια πολυ καλη ασκηση...Ξαπλωμενος με τα χερια στην κοιλια κανεις εισπνοη απο τη μυτη ωστε η κοιλια να φουσκωσει στο σημειο που την ακουμπας...Γρηγορη σχετικα εισπνοη απο τη μυτη,χωρις να σκεφτεσαι που να πας τον αερα...Θα δεις οτι θα διαταθει  η κοιλια σου αυτοματα...θα το νοιωσεις με τα χερια σου...Κατοπιν μενεις εκει για μερικα δευτερολεπτα ωστε να μην υποχωρει η κοιλια σου προς τα μεσα και μετα αργα αργα αρχιζεις να εκπνεεις ενα φφφφ η ενα σσσσσσ ωστε να βγαζεις πολυ πολυ μικρη ποσοτητα αερα-λενε τοσο μικρη ωστε ακομη και μια υποτιθεμενη φλγα ενος κεριου να μην τρεμοπαιζει απο την ροη του εκπνεομενου αερα...Η διαρκεια της εκπνοης να ειναι τουλαχιστον διπλασια της εισπνοης η και ακομη περισσοτερης διαρκειας...Α,και η κοιλια να μενει πανατ στο ιδιο υψος που ειχε αρχικα διαταθει...

Δουλευωντας σωστα στο τελος σε καθε αυθορμητη εισπνοη θα θες να χασμουρηθεις...Αλλος τροπος να χασμουρηθεις ειναι να κατσεις να διαβασεις τα μακρυναρια-ποστ που γραφω στο φορουμ μας...Κι αυτο βοηθαει!!!!Χαχαχαχ{#emotions_dlg.tt2}


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 30-05-2008 15:41 ]


#72   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
31.05.2008, 15:08

Παράθεση:

Το μέλος skouiler στις 27-03-2006 στις 21:01 έγραψε...


 
Προτείνω επίσης τραγουδιστές για να μάθεις να τραγουδάς αν θέλεις και όχι τραγουδιστές που μου αρέσουν.
Τέτοιοι τραγουδιστές από τους νεότερους δεν υπάρχουν πολλοί. Μία γυναίκα ίσως, η Ελένη η Βιτάλη (φανταστική φωνή και αυτό εγώ το λέω σπάνια). Και ένας άνδρας ίσως ο Μάκης ο Χριστοδουλόπουλος. Τραγουδιστές χείμαροι, εκφραστικοί και πηγαίοι και όχι μηχανάκια. Γιατί δεν μπορείς να γίνεις μεγάλος τραγουδιστής ούτε αν ακούς Αρβανιτάκη και Κότσιρα, ούτε αν ακούς Μελίνα Κανά και Αλκίνοο. Δεν κατηγορώ την τέχνη τους. Μπορεί να αρέσουν σε πολλούς. Δικαιωμά τους και λογικό είναι. Αλλά άλλο να ακούσεις δημοτικό από την Βιτάλη και άλλο από την τόσο παιδική τραγουδίστρια Αρβανιτάκη (της οποίας κλώνους έχει γεμίσει ο τόπος). Η Αρβανιτάκη έχι μια πεζή, άχρωμη, ρηχή φωνούλα. Τι να σου δειδάξει;

Για την καλή μας φίλη που επιμένει στα μαθήματα φωνητικής:

Ξεκινάω με την Τζένη Βάνου. Η Τζένη Βάνου καταστάφηκε αλλά είναι και 60 χρονών. Ας πάει σπίτι της επιτέλους. Δεν είναι ανάγκη να γρυλλίζει στα σκυλάδικα. Ούτε θέλω να βλέπω μια γριά γυναίκα να τραγουδάει κάθε βράδυ. Τι κι αν θα έκανε μαθήματα; Και η Κάλλας έκανε και έχασε νεότατη τον έλεγχο του διαφράγματος.
Η φθορά είναι σίγουρη. Κάποιοι τραγουδάνε πιο φυσικές νότες και σώζονται. Κάποιοι είναι ανθεκτικοί: Ο Καζαντζιδης πχ. Κάποιοι γεράζουν αλλά έχουν τρόπο.: Ρεπάνης. Δεν είναι όλοι το ίδιο αλλά και ποιος ο λόγος να τραγουδάει ο κόσμος μέχρι τα 200.

Σημειώνω πάλι: Υπάρχουν τόσες ωραίες δουλειές.

Γεια.


Εχω δυο βασικα ελαττωματα:1)Γραφω και απο το υφος του γραπτου μου νλογου προκυπτει οτι κανω η ειμαι κανενας...ξερολας και 2)Βιαζομαι να τοποθετηθω χωρις να εχω πολλες φορες διαβασει οτι εχει γραφει σε ενα τοπικ...Απο αυτα που γραφεις τωρα:1)Σου αρεσει ο...Μακης Χριστοδουλοπουλος περισσοτερο απο τον Κοτσιρα,την Κανα,τον Αλκινοο και αλλους?Ε,εδω τι να σου πω...Αυτα που θα σου ελεγα θα υποχρεωναν τους συντονιστες να με κανουν Μπαν για την επομενη χιλιετια...Το μονο που θα πω ειναι οτι λυπαμαι που σε πηρα εξαρχης στα σοβαρα και τοποθετηθηκα στο ποστ σου..Δεν ημουν υποχρεωμενος το ξερω,αλλα αυτα που μεχρι ενα σημειο εγραφες ειχαν εν αενδιαφερον και ενα κυρος,που τωρα δυχτυχως χαθηκαν....με αυτα που λες...Αν ειναι δυνατον!!!

2)Δεν ηξερα οτι επιλεγεις...φωνες για να  μαθεις να τραγουδας!!Δηλ ας πουμε να τωρα εγω επιλεγω Καζαντζιδη για να εκπαιδευτω...μαλιστα...και με βαση τη χρηση του 'αυτιου' μου...που η ακοη ειναι ΦΥΣΕΙ ΜΙΜΗΤΙΚΟ ΑΙΣΘΗΤΗΤΡΙΟ οργανο...ο,τι ακους ΜΙΜΕΙΣΑΙ ΑΘΕΛΑ ΣΟΥ μαλιστα...Αρα:Να κανω τα ιδια γυρισματα με τον Καζαντζιδη(μαλλον μια κακη μιμιση τους θα καταφερω)να αποκτησω εκεινο το 'βαθος'και 'βαρος' φωνης του μεγαλου μας Βαρδου οταν λεω το 'υπαρχω',αλλοιως κινδυνευω να μην...υπαρχω!!!Και τι θα γινει με τη δικη μου φωνη?Με τη δικη μου προσωπικη χροια?...Να γινω ενας καλος μιμος δηλαδη...Αυτο ειναι το αποτελεσμα οταν 'εκπαιδευεσαι' με το αυτι αντι να εκπαιδευεσαι με μαθηματα φωνητικης σε ωδειο...Εξαλλου ξεχασα..ερχεσαι σε αντιθεση και μετο γενικο σου μοτο...Γιατι να μαθω να τραγουδαω με...τραγουδιστες να παιζουν στο κασετοφωνακι μου?Δεν ειπαμε οτι το τραγουδι ειναι εμφυτο και δεν σηκωνει 'εκμαθηση'?Παρα μονο αν 'το εχεις'?Και φανταζομαι το οτι 'το εχεις' δεν θα στο πει καποιος αρμοδιος εκπαιδευτικος φωνητικης,αλλα θα το πεις εσυ στον εαυτο σου οταν λες το 'Ειμαι και αρχη και φιναλε...'του μεγαλου μας Στελιου...

Εdit:Καλα μιλαμε οτι μολις απαντησα σε καποιον που εχει γραψει κατι πριν ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!!{#emotions_dlg.oops}χαχαχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαααχαχαχαχαχαχαχχ Κλαιω απο το πολυ γελιο!!!!!!Υποθετω οτι θα παρω απαντηση στα επομενα 2 χρονια ε?Ας ειμαι αισιοδοξος...χαχαχχαχχαχαχχαχαχχαχαχ{#emotions_dlg.beer}


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

 

 

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 31-05-2008 16:44 ]


#73   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
31.05.2008, 19:43

Έχει ο καιρός γυρίσματα.. Αδερφέ. Αλλά δεν ξέρεις που έμπλεξες. Καταρχήν θα σου πω ότι είσαι ο τύπος ανθρώπου που αντιπαθώ. Είσαι ο τύπος, το πιστεύω,  που αναπαράγεις τις γνωστές παπαριές "Όταν θες κάτι πολύ συνωμοτεί όλο το σύμπαν.." και όταν σου πουν θέλω, ας πούμε να αλλάξει το πολιτικό σύστημα λες αδύνατον.. Σου θυμίζει κάτι αυτό;

Ξέρεις ενώ δεν έχω ποτέ μιλήσει επί προσωπικού με κάποιον μαθητή ωδείου, που παρακολουθεί μαθήματα φωνητικής, μπορώ αμέσως να καταλάβω τι ακριβώς κάνουν εκεί μέσα. Καλώς ή κακώς η μισή Ελλάδα θέλει να κάνει καριέρα στο τραγούδι. Γιατί άλλο πράγμα η καριέρα και άλλο πράγμα η τέχνη και σαφώς άλλο πράγμα το τραγουδάω για πάρτη μου. Συμφωνούμε ως εδώ;

Πάμε παρακάτω...

Στο τραγούδι έχουν όλοι διακαίωμα. Γεγονός αδιαμφισβήτητο. Στη μουσική παιδεία επίσης. Τι γίνεται όμως όταν εσυ και ο Ταμπάκης και ο κάθε ταμπάκης αξιώνει χρήματα με το τραγουδισμά του; Εσύ βλέπεις λογικό ας πούμε να πληρώνουμε ανθρώπους που δεν ξέρουν να τραγουδάνε αλλά τους είπανε πως τραγουδάνε καλά και το πιστέψανε οι ίδιοι και όσοι τους ακούνε; Γιατί εσύ δε ξέρεις να τραγουδάς. Στο λέω χωρίς να σε έχω ακούσει. Στο λέω με κάθε καλή πρόθεση. Για να μάθεις κάτι, αυτός που τραγουδαέι είναι το αυτί και όχι το λαρύγγι. Όταν ας πούμε μου λες ότι ο Μαχαιρίτσας τραγουδαέι, εγώ αναστατώνομαι. ΣΕ πληροφορώ ότι ο Χριστοδουλόπουλος φωνητικά υπερέχει πολλών. Το οτι εσύ από προσωπικό κόμπλεξ και φωνητική αδυναμία δεν μπορείς να το παραδεχτείς είναι άλλο θέμα.. Είναι προτιμότερο να θεωρείς σπουδαίο κάτι που είναι κοντά σε σένα παρά κάτι που είναι μακριά. Πιστεύω πως δεν μπορεί να τραγουδήσεις ούτε ένα τραγούδι του Μάκη (τον χριστοδουλόπουλο τον ανέφερα στους σημερινούς καλλιτέχνες, για να μην παρεξηγηθώ - δεν τον συγκρίνω με τον Αγγελόπουλο ας πούμε), ακόμα ακόμα ούτε του Γονίδη. Όση ώρα και να κάνεις ξάπλα, όσα μήλα και αν φας...

Φαίνεται επίσης πως είσαι άσχετος και λίγος από το γεγονός ότι αναφέρεις τις νότες που τραγουδά κανείς κάποιο τραγούδι. Γι αυτό δεν έχεις ταλέντο. Απλά πράγματα. Ακαδημαϊκή κουβέντα να κάνουμε, δε με πειράζει για μουσικές κλίμακες, για οκτάβες και νότες. ¨Οσες ώρες θες.

Ο Καζαντζίδης ας πούμε, για να γίνουμε σαφείς, δεν είχε τη φοβερότερη έκταση. Υπάρχουν τραγουδιστές ειδικά του ρεμπέτικου με πολύ μεγαλύτερο τονικό έυρος. Ο Καζαντζίδης είχε γεμάτες όσες νότες έπιανε. Είχε ομοιογένεια στη φωνή. Μπορεί κάποιος να πιάσει μια
νότα σε ωδείο ψηλότερα από τον Καζαντζίδη. Αυτό σημαίνει ότι έγινε Καζαντζίδης? Η ερμηνεία είναι ταλέντο, πνευμόνια και ΜΝΗΜΗ. Δηλαδή ακούσματα. Που θα γίνουν βιωματικά. Αυτό το λένε και γνωστοί Τενόροι. Μπορείς να τραγουδίσεις δημοτικό τραγούδι χωρίς να έχεις βιωματική επαφή; Ποιος δασκαλος ωδείου θα σου μάθει να τραγουδάς δημοτικό τραγούδι; Τώρα σου λέω τα λαικο - ποπ - εντεχνο δεν ξέρω και γω τι τα λέει και η γάτα μου..


#74   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
31.05.2008, 21:37

Παράθεση:

Το μέλος skouiler στις 31-05-2008 στις 19:43 έγραψε...

Έχει ο καιρός γυρίσματα.. Αδερφέ. Αλλά δεν ξέρεις που έμπλεξες. Καταρχήν θα σου πω ότι είσαι ο τύπος ανθρώπου που αντιπαθώ. Είσαι ο τύπος, το πιστεύω, που αναπαράγεις τις γνωστές παπαριές "Όταν θες κάτι πολύ συνωμοτεί όλο το σύμπαν.." και όταν σου πουν θέλω, ας πούμε να αλλάξει το πολιτικό σύστημα λες αδύνατον.. Σου θυμίζει κάτι αυτό;

Ξέρεις ενώ δεν έχω ποτέ μιλήσει επί προσωπικού με κάποιον μαθητή ωδείου, που παρακολουθεί μαθήματα φωνητικής, μπορώ αμέσως να καταλάβω τι ακριβώς κάνουν εκεί μέσα. Καλώς ή κακώς η μισή Ελλάδα θέλει να κάνει καριέρα στο τραγούδι. Γιατί άλλο πράγμα η καριέρα και άλλο πράγμα η τέχνη και σαφώς άλλο πράγμα το τραγουδάω για πάρτη μου. Συμφωνούμε ως εδώ;

Πάμε παρακάτω...

Στο τραγούδι έχουν όλοι διακαίωμα. Γεγονός αδιαμφισβήτητο. Στη μουσική παιδεία επίσης. Τι γίνεται όμως όταν εσυ και ο Ταμπάκης και ο κάθε ταμπάκης αξιώνει χρήματα με το τραγουδισμά του; Εσύ βλέπεις λογικό ας πούμε να πληρώνουμε ανθρώπους που δεν ξέρουν να τραγουδάνε αλλά τους είπανε πως τραγουδάνε καλά και το πιστέψανε οι ίδιοι και όσοι τους ακούνε; Γιατί εσύ δε ξέρεις να τραγουδάς. Στο λέω χωρίς να σε έχω ακούσει. Στο λέω με κάθε καλή πρόθεση. Για να μάθεις κάτι, αυτός που τραγουδαέι είναι το αυτί και όχι το λαρύγγι. Όταν ας πούμε μου λες ότι ο Μαχαιρίτσας τραγουδαέι, εγώ αναστατώνομαι. ΣΕ πληροφορώ ότι ο Χριστοδουλόπουλος φωνητικά υπερέχει πολλών. Το οτι εσύ από προσωπικό κόμπλεξ και φωνητική αδυναμία δεν μπορείς να το παραδεχτείς είναι άλλο θέμα.. Είναι προτιμότερο να θεωρείς σπουδαίο κάτι που είναι κοντά σε σένα παρά κάτι που είναι μακριά. Πιστεύω πως δεν μπορεί να τραγουδήσεις ούτε ένα τραγούδι του Μάκη (τον χριστοδουλόπουλο τον ανέφερα στους σημερινούς καλλιτέχνες, για να μην παρεξηγηθώ - δεν τον συγκρίνω με τον Αγγελόπουλο ας πούμε), ακόμα ακόμα ούτε του Γονίδη. Όση ώρα και να κάνεις ξάπλα, όσα μήλα και αν φας...

Φαίνεται επίσης πως είσαι άσχετος και λίγος από το γεγονός ότι αναφέρεις τις νότες που τραγουδά κανείς κάποιο τραγούδι. Γι αυτό δεν έχεις ταλέντο. Απλά πράγματα. Ακαδημαϊκή κουβέντα να κάνουμε, δε με πειράζει για μουσικές κλίμακες, για οκτάβες και νότες. ¨Οσες ώρες θες.

Ο Καζαντζίδης ας πούμε, για να γίνουμε σαφείς, δεν είχε τη φοβερότερη έκταση. Υπάρχουν τραγουδιστές ειδικά του ρεμπέτικου με πολύ μεγαλύτερο τονικό έυρος. Ο Καζαντζίδης είχε γεμάτες όσες νότες έπιανε. Είχε ομοιογένεια στη φωνή. Μπορεί κάποιος να πιάσει μια
νότα σε ωδείο ψηλότερα από τον Καζαντζίδη. Αυτό σημαίνει ότι έγινε Καζαντζίδης? Η ερμηνεία είναι ταλέντο, πνευμόνια και ΜΝΗΜΗ. Δηλαδή ακούσματα. Που θα γίνουν βιωματικά. Αυτό το λένε και γνωστοί Τενόροι. Μπορείς να τραγουδίσεις δημοτικό τραγούδι χωρίς να έχεις βιωματική επαφή; Ποιος δασκαλος ωδείου θα σου μάθει να τραγουδάς δημοτικό τραγούδι; Τώρα σου λέω τα λαικο - ποπ - εντεχνο δεν ξέρω και γω τι τα λέει και η γάτα μου..



ΠΡΟΣΈΧΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΑΣ!!!!!

1) ........"Τι γίνεται όμως όταν εσυ και ο Ταμπάκης και ο κάθε ταμπάκης αξιώνει χρήματα με το τραγουδισμά του;"..........

2)......"Γιατί εσύ δε ξέρεις να τραγουδάς. Στο λέω χωρίς να σε έχω ακούσει. Στο λέω με κάθε καλή πρόθεση"........

3)....."Όταν ας πούμε μου λες ότι ο Μαχαιρίτσας τραγουδαέι, εγώ αναστατώνομαι".....

4)......"Φαίνεται επίσης πως είσαι άσχετος και λίγος από το γεγονός ότι αναφέρεις τις νότες που τραγουδά κανείς κάποιο τραγούδι. Γι αυτό δεν έχεις ταλέντο".....

Τέλος  στην υπογραφή του βάζει Προλεταριοι όλων των χωρών, ενωθείτε! Το συνθημα που εκφράζει κάποιους ανθρώπους, μια ιδεολογία, και κουβαλά μια ιστορία συνοδέυεται από αυτές τις κομπλεξικές μπαρούφες γραμμένες με ύφος εκατό καρδιναλίων!!!!!


#75   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
31.05.2008, 21:45

Εσύ τι πετάγεσαι σαν τη τσουτσου?? Δε βλέπεις σε τι υφος μου απαντησε? Εγώ να δείξω ανοχή?


#76   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
31.05.2008, 23:51

Παράθεση:

Το μέλος skouiler στις 31-05-2008 στις 19:43 έγραψε...

Έχει ο καιρός γυρίσματα.. Αδερφέ. Αλλά δεν ξέρεις που έμπλεξες. Καταρχήν θα σου πω ότι είσαι ο τύπος ανθρώπου που αντιπαθώ. Είσαι ο τύπος, το πιστεύω,  που αναπαράγεις τις γνωστές παπαριές "Όταν θες κάτι πολύ συνωμοτεί όλο το σύμπαν.." και όταν σου πουν θέλω, ας πούμε να αλλάξει το πολιτικό σύστημα λες αδύνατον.. Σου θυμίζει κάτι αυτό;

Ξέρεις ενώ δεν έχω ποτέ μιλήσει επί προσωπικού με κάποιον μαθητή ωδείου, που παρακολουθεί μαθήματα φωνητικής, μπορώ αμέσως να καταλάβω τι ακριβώς κάνουν εκεί μέσα. Καλώς ή κακώς η μισή Ελλάδα θέλει να κάνει καριέρα στο τραγούδι. Γιατί άλλο πράγμα η καριέρα και άλλο πράγμα η τέχνη και σαφώς άλλο πράγμα το τραγουδάω για πάρτη μου. Συμφωνούμε ως εδώ;

Πάμε παρακάτω...

Στο τραγούδι έχουν όλοι διακαίωμα. Γεγονός αδιαμφισβήτητο. Στη μουσική παιδεία επίσης. Τι γίνεται όμως όταν εσυ και ο Ταμπάκης και ο κάθε ταμπάκης αξιώνει χρήματα με το τραγουδισμά του; Εσύ βλέπεις λογικό ας πούμε να πληρώνουμε ανθρώπους που δεν ξέρουν να τραγουδάνε αλλά τους είπανε πως τραγουδάνε καλά και το πιστέψανε οι ίδιοι και όσοι τους ακούνε; Γιατί εσύ δε ξέρεις να τραγουδάς. Στο λέω χωρίς να σε έχω ακούσει. Στο λέω με κάθε καλή πρόθεση. Για να μάθεις κάτι, αυτός που τραγουδαέι είναι το αυτί και όχι το λαρύγγι. Όταν ας πούμε μου λες ότι ο Μαχαιρίτσας τραγουδαέι, εγώ αναστατώνομαι. ΣΕ πληροφορώ ότι ο Χριστοδουλόπουλος φωνητικά υπερέχει πολλών. Το οτι εσύ από προσωπικό κόμπλεξ και φωνητική αδυναμία δεν μπορείς να το παραδεχτείς είναι άλλο θέμα.. Είναι προτιμότερο να θεωρείς σπουδαίο κάτι που είναι κοντά σε σένα παρά κάτι που είναι μακριά. Πιστεύω πως δεν μπορεί να τραγουδήσεις ούτε ένα τραγούδι του Μάκη (τον χριστοδουλόπουλο τον ανέφερα στους σημερινούς καλλιτέχνες, για να μην παρεξηγηθώ - δεν τον συγκρίνω με τον Αγγελόπουλο ας πούμε), ακόμα ακόμα ούτε του Γονίδη. Όση ώρα και να κάνεις ξάπλα, όσα μήλα και αν φας...

Φαίνεται επίσης πως είσαι άσχετος και λίγος από το γεγονός ότι αναφέρεις τις νότες που τραγουδά κανείς κάποιο τραγούδι. Γι αυτό δεν έχεις ταλέντο. Απλά πράγματα. Ακαδημαϊκή κουβέντα να κάνουμε, δε με πειράζει για μουσικές κλίμακες, για οκτάβες και νότες. ¨Οσες ώρες θες.

Ο Καζαντζίδης ας πούμε, για να γίνουμε σαφείς, δεν είχε τη φοβερότερη έκταση. Υπάρχουν τραγουδιστές ειδικά του ρεμπέτικου με πολύ μεγαλύτερο τονικό έυρος. Ο Καζαντζίδης είχε γεμάτες όσες νότες έπιανε. Είχε ομοιογένεια στη φωνή. Μπορεί κάποιος να πιάσει μια
νότα σε ωδείο ψηλότερα από τον Καζαντζίδη. Αυτό σημαίνει ότι έγινε Καζαντζίδης? Η ερμηνεία είναι ταλέντο, πνευμόνια και ΜΝΗΜΗ. Δηλαδή ακούσματα. Που θα γίνουν βιωματικά. Αυτό το λένε και γνωστοί Τενόροι. Μπορείς να τραγουδίσεις δημοτικό τραγούδι χωρίς να έχεις βιωματική επαφή; Ποιος δασκαλος ωδείου θα σου μάθει να τραγουδάς δημοτικό τραγούδι; Τώρα σου λέω τα λαικο - ποπ - εντεχνο δεν ξέρω και γω τι τα λέει και η γάτα μου..



Για το πρωτο σκελος που λες ποτε δεν ειπα οτι θα συνωμοτησει καννα συμπαν,ουτε τις αλλες μαλακιες περι αλλαγης πολιτικου καθεστωτος...Την πας αλλου την κουβεντα,εκτος του οτι πεφτεις τραγικα εξω για το ατομο μου...Παει αυτο..Περιττο βεβαια να σου πω οτι το γεγονος οτι με αντιπαθεις,φιλε μου,με αφηνει παγερα αδιαφορο...

Τωρα για τα υπολοιπα:Σου απαντω παραγραφο-παραγραφο για να μην σου αφησω αποριες:Δεν εχεις ιδεα τι κανουν στα ωδεια...Πως το ξερεις αφου δεν εχεις μιλησει επι προσωπικου με κανενα?Αφου δεν εχεις παει ωδειο?Για σενα τα πραγματα ειναι η μαυρο η ασπρο...Η εισαι το γνησιο ταλεντο με τα ακουσματα και τη μουσικη παιδεια δια βιου η εισαι ενα 'φυτο' που αποστηθιζει κλιμακες και αρπεζ...Ελα μου ομως που δεν ειναι ετσι τα πραγματα...Το ταλεντο ξερεις δε βλεπει την ταμπελα 'ωδειο' και αλλαζει πορεια...Εκτος κι αν εννοεις τη επιδημια που πλακωσε τα τελευταια χρονια στα ωδεια με τους επιδοξους 'φεειμστορομανεις' και wanna be Καραφωτηδες...Ισως εκει πας το 'η μιση Ελλαδα θελει να τραγουδησει'...

Στην επομενη παραγραφο σου:Δες ξανα γιατι ανεφερα το ακραιο παραδειγμα με τον Ταμπακη...Οσο για το αλλο που λες και ανφερεσαι σε μενα σου λεω οτι μονο εγω ξερω κατα ποσο μπορω να τραγουδησω η οχι καλα...τραγουδια Γονιδη η Χριστοδουλοπουλου,που ο τελευταιος μου ειχε παρει τ αυτια μια φορα που τον ακουσα σε κενρο πριν πολλα χρονια και με ξεκουφανε...Ο Μαχαιριτσας και βεβαια τραγουδαει και μαλιστα ειναι και πολυ καλος και εχει και αυτι-διαφωνεις??Μη μας τρελαινεις βραδυατικο...Αυτο που τραγουδαει δεν ειναι το αυτι  παντως φιλαρακο..Το αυτι ακουει τον ηχο,το λαρυγγι τον εκτελει...Αν δεν εχεις λαρυγγι και πνευμονια ΔΕν κανεις τιποτα...Στο λεω εγω που εχω ΑΡΙΣΤΟ αυτι και ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ απο καθε ειδος μουσικης...Εβγαζα ενα κομματι στην κιθαρα με το που το ακουγα...Ηξερα να σφιριξω τελεια τη μελωδια με φοβερη ακριβεια,αλλα οσο και η φωνη να ηθελε να παει καπου ΔΕΝ πηγαινε...Τωρα παει και παραπαει...Αρα διαβασε προσεκτικα αυτα που γραφω στα ποστ μου και μη βιαστεις να πεταχτεις σαν την κωλοτρυπιδα μονο και μονο για αντιλογο...Ειπα:ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΚΑΛΛΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ...και ΔΕΝ ΤΟ ΞΑΝΑΛΕΩ....

Για τις νοτες που τις αναφερω το κανω επειδη εχω ακριβως αυτι..τις 'πιανω' με το ΑΥΤΙ μου- και ΟΧΙ ΑΠΟ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ- στη γνησια τους εκτελεση απο τον καλλιτεχνη ωστε να γνωριζω την εκταση και να κανω τρανσπορτο οπου χρειαστει,προκειμενου να βοηθησω τη φωνη μου να βελτιωθει...και βελτιωνεται σε πληροφορω παρα πολυ...Το γεγονος οτι να μην ξερεις νοτες μπορει να σε βοηθαει να πας αβιαστα καπου συμβαινει με μερικους παντως..κι εμενα μου χει τυχει να τραγουδαω ελευθερα να πιασω μια  χ τονικοτητα και μετα στην ηχογραφηση που εκανα να πω:Πω πω κοιτα να δεις τι επιασα..Οποτε στο σκελος οτι καποιος δεν πρεπει να μεινει μονο σε νοτες και να ζυγιζει καθε φορα τα παντα  με βρικεις συμφωνο...Τις νοτες αλλωστε τις ανεφερα για να σου αποδειξω οτι τα κομματια που εσυ θεωρεις ευκολα δεν ειναι και τοσο,ενω αντιθετα κομματια που εχεις υπερτιμησει,ειναι πιο ευκολα..Παρεπιπτοντως με τι κριτηρια αποφασισες οτι καποια κομματια ειναι ευκολα και αναξια λογου,ενω καποια αλλα ειναι σαφως ανωτερα,αν οχι με κριτηρια εκτασης του καθε κομματιου,τονικων διαστηματων,κτλ?Μηπως με κριτηριο του ποιος τα ερμηνευει καθε φορα?Λυσε μου σε παρακαλω την απορια μου να θες... 

Τωρα για το υφος των ποστ μου:Ναι ημουν ειρωνικος,γιατι σε ειδα να ισοπεδωνεις πραγματα...Αν παρεξηγηθηκες σου ζητω μια συγνωμη..Απο εκει και περα ουτε εθιξα το ταλεντο σου(μπορει να εισαι καλλιφωνος ασχετα με το αν μου φαινονται μαλακιες αυτα πολυ λες) ουτε και λιγο σε ειπα ουτε τποτα τετοιο...Απλα εσυ 'φορτωσες' και μου τα χωσες...Λαθος μεγα αυτο αν θες να εχεις διαλογο πιτσιρικα...Προσωπικα δε με ενδιαφερει η γνωμη σου...Αυτα για να εξηγουμαστε...νομιζω το παρακανες λιγο στο διαλογο μεταξυ μας ....

Κλεινονας να πω οτι το καθε ειδος τραγουδιου αξιζει το σεβασμο του...και τα δημοτικα ειναι ενα αρκετα δυσκολο ειδος με πολυπλοκα γυρισματα και το λαικο και  το ποπ και η Τζαζ και δε συμμαζευεται...Γελιεσαι αν νομιζεις οτι το εντεχνο η το ποπ ειναι ευκολο τραγουδι...Και βεβαια ενας δασκαλος απο μονος του δεν ειναι ποτε αρκετος...Ολα παιζουν ρολο επαναλαμβανω...Ο δασκαλος θα ειναι εκει για να σε βοηθησει να κανεις με τη φωνη σου με ασφαλεια αυτο που γουσταρει το αυτι σου...Ο,τι κι αν ειναι αυτο...Ειτε ο 'Αποσπεριτης' ειτε καποιο Δημοτικο,ειτε τα 'τραγουδακια' του Χριστοδουλοπουλου που γκαριζει με ενα μικροφωνο,...απο τα πιο ευκολα τραγουδια μεχρι τα πιο δυσκολα...Απο το 'ηταν ενα μικρο καραβι'μεχρι το 'ολα σ αγαπανε' του Γονιδη... Κοιτα γενικα να ξερεις δε σε κακιζω για τις αποψεις σου(σε καποιες απο αυτες εισαι σωστος) ουτε για τη μαλακια που σε δερνει λογω ηλικιας...Αυτο που με ενοχλει πιο πολυ ειναι το επιθετικο σου υφακι και η ισχυρογνωμοσυνη σου...Ετσι που παμε εγω θα λεω μαυρο εσυ ασπρο και θα ξημερωσουμε...Ουφ με κουρασες βραδυατικα....

Εdit:Πιανω ψηλοτερες νοτες απο τον καζανζτιδη,ναι..Αυτο δε σημαινει οτι ειμαι καλυτερος του ομως..καμμια σχεση..ΤΟΣΟ ΣΤΕΝΟΚΕΦΑΛΟΣ ΕΙΣΑΙ ΡΕ ΦΙΛΕ????ΤΟΣΟ?Να κρινεις με δυο μετρα και δυο σταθμα??Ακους εκει να λες 'δεν εγινε Καζαντζιδης αυτος που πηγε τονικα ψηλοτερα στο ωδειο'Τι συγκρινεις τωρα???Ασχετα πραγματα εντελως...Λες και αυτος που πηγε Ωδειο πηγε για να γινει Καζαντζιδης και οχι να γινει απλα καλυτερος σε σχεση με τον εαυτο του πριν το ωδειο..Εσυ μπορει με το αυτακι σου να θες να μοιασεις στο ειδωλο σου....ποιος σου ειπε οτι  κι εγω θελω να γινω Καζαντζιδης?Αλλα ουτε και Μαχαιριτσας,ουτε Γονιδης,ουτε κανεις αλλος εκτος απο τον εαυτο μου τον ιδιο...Δεν θελω να μοιασω σε κανεναν απο αυτους..Θελω να διατηρησω την προσωπικη μου φωνητικη ταυτοτητα ωστε οταν τραγουδω να λενε:Αυτη τη σκατοφωνη καπου την ξερω...'Αυτα...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 01-06-2008 01:30 ]


#77   
skouiler
Βασική Νότα
Chat
01.06.2008, 01:35

Είσαι 27 χρονων.

Αν διάβαζα τις μαλακίες που γράφεις θα στοιχημάτιζα πως είσαι το πολύ 19... Κοίτα να δεις, χωρίς να θέλω να σε απογοητέυσω, επειδή έθεσς το θέμα της ηλικίας μου ως αντεπιχείρημα, στα 27 δύσκολα κάνεις καριέρα πόσο μάλλον όταν μαθαίνεις τώρα το  "τι χαρά".

 

Πάμε παρακάτω... Ακόμα υποστηρίζεις πως ο Μαχαιρίτσας έχει φωνή δυνατοτήτων. Εγώ σου λέω πως ο μαχαιρίτσας μπορεί μόνο να μιλάει σε ένα μικρόφωνο... Το να σου αρέσει είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο αλλά αν σου ζητούσανε να υποδείξεις σε κάποιον μεγάλες φωνές που υπάρχουν στην Ελλάδα θα διάλεγες το Μαχαιρίτσα; Ξέρω κάποιες φορές και η σεξουαλική επαφή επιτυγχάνεται ευκολότερα με Μαχαιρίτσα και Πυξ Λαξ αλλά και με το Μάκη μπορεί και να μαμήσεις.

Επίσης ποιος σου είπε ότι εγώ τραγουδάω;

Παρακάτω, θα πρέπει να ξέρεις, επειδή περιμένεις ας πούμε τη φωνή σου να την αναγνωρίσει ο κόσμος και όχι να είσαι απομίμιση κάποιου τραγουδιστή, ότι σχεδόν όλοι οι μεγάλοι τραγουδιστές  στα πρώτα τους χρόνια μιμίθηκαν προγενέστερες φωνές. Ο Καζαντζίδης ήταν κλώνος του Τσαουσάκη. Η Μαρινέλλα το επαιζε και το παίζει ακόμα Βέμπο. Ο Μητσιάς, ο Νταλάρας και ο Καλαντζής (όχι πως τους θεωρώ εγώ μεγάλους όλους αυτούς απλά κάναε μια καριέρα) χαρακτηρίστηκαν διάδοχοι του Μπιθικώτση. Ο Διονυσίου Καζαντζίδιζε κατάφορα στα πρώτα δισκογραφικά του χρόνια. Ο Κηρομύτης ήταν πάντα ο Αντι βαμβακάρης. Ο Γονίδης στα πρώτα χρόνια έκανε τον ΛΕ ΠΑ. Η Μοσχολιού έκανε καριέρα χάρη στο ότι μιμούνταν αρχικά την Πόλυ Πάνου. Ο Χατζηαντωνίου, ο Ταλιούρης, ο Καμπάνης και άλλοι προσπάθησαν να γίνουν Καζαντζίδης. Αλλά και πιο σύγχρονοι τραγουδιστές. Ο Βολάνης το έπαιξε Γονίδης. Ο Πλούταρχος το παίζει Πουλόπουλος. Ο Βελής κάνει τον Καζαντζίδη. Με όλα αυτά θέλω να σου δηλώσω πως καριέρα δεν ξεκινάς με ιδιαιτερη φωνή πάντα. Το ρεπερτόριο το δικό σου και οι νουθεσίες των συνθετών σε βοηθούν να συγκροτήσεις προσωπικότητα. Δε διαμορφώνεις προσωπικό στυλ με τα κάλαντα.

Με ρώτησες τι είναι δύσκολο τραγούδι. Και σου απαντώ: Δύσκολο είναι το τραγούδι που έχει απαιτήσεις. Πότε ένα τραγούδι έχει απαιτήσεις; Τονικά όταν γράφεται. Ερμηνευτικά όταν το έχει αποδόσει κάποιος ανάλογα. Δηλαδή έχεις ακούσει ένα τραγούδι που λεγεται "Ξημερώματα στη στράτα" που το τραγούδησε ο Στράτος Παγιουμτζής; Το τραγούδησε και ο Ρεμος αργοτερα. Αν το ακούσεις από τους δυο το τραγούδι είναι μέρα με τη νύχτα. Αν αγνοεις τον Παγιουμτζή το τραγούδι δε λέει τίποτα. Ειναι εύκολο γιατί ο Ρέμος είναι λίγος. Αν γνωρίζεις το τραγούδι από τον Παγιουμτζή σίγουρα είναι δυσκολότερο. Και ένα δημοτικό μπορείς να το πεις όπως θες. Ακόμα και χωρίς γυρίσματα. Τότε μπορεί να είναι εύκολο. Αν όμως, και εδώ έρχεται το άκουσμα, γνωρίζεις τη δημοτική μουσική παράδοση και την τεχνοτροπία τα πράγματα δυσκολεύουν. Πρέπει να ανταποκριθείς στο άκουσμα σου για να πείσεις πρώτα τον εαυτό σου. Και στο σχολείο λέγαμε ψαλμούς. Θεωρείς πως είναι εύκολο να ψάλεις; Ο άφωνος είτε πει το τι χαρα, είτε την Καταχνιαμ είτε το "Μπουζούκι μου διπλόχορδο" είτε το τραλαλά όλα εύκολα είναι. Αν συγκριθεί με τον καλλίφωνο τα πραγματα δυσκολεύουν.

Επίσης κάνεις λόγο για έντεχνο. Αν έντεχνο θεωρείς τον Μάλαμα τότε επιμένω στη θέση μου ότι τα πιο πολλά τραγούδια είναι εύκολα. Θα μου πεις είναι εύκολα τονικά; Και θα σου απαντήσω: Εσύ τον αποσπερίτη τον τραγουδάς σαν το "Άραγε" ας πούμε του Αντύπα; Εγώ καταρχήν θεωρώ πως το έντεχνο τραγούδι δεν αφήνει απέξω το Λοϊζο, το Θεωδοράκη, το Χατζιδάκη, το Μαρκόπουλο, τον Ξαρχάκο, το Λεοντή; Εγώ αυτό το έντεχνο δεν το θεωρώ έυκολο. Αντίθετα αν μπορείς τραγούδα το Σαββατόβραδο, το Απονες εξουσίες, το Σαν τον Αητό είχα φτερά, τη Φαμπρικα; Αυτά είναι λαϊκά ή έντεχνα;  Βέβαια να ξέρεις ότι ο Αγγελόπουλος μπορεί να πει άνετα έντεχνο (άκου το "Ο Δρόμος" που λέει ο φοβερός αυτός τραγουδιστής). Ο Μαχαιρίτσας μπορεί να πει "Αγαπες μου περαστικές".

Δεν μπορούμε να πάμε έυκολα σε κάτι δυσκολότερο ή σε κάτι που αγνοούμε...

Θα σου έλεγα πολλά αλλά βαριέμαι...

 


#78   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
01.06.2008, 01:52

Δεν εισαι τραγουδιστης,ουτε ασχολεισαι με τη φωνητικη...τοτε εχω να σου πω τρια μονο πραγματα:1)Μπορεις να γαμησεις και χωρις μουσικη,δεν χρειαζεσαι το Μαχαιριτσα,ουτε το Μακη...

2)Τα ιερα θηρια του λαικου μας τραγουδιου που θαυμαζεις(διαφωνω μονο για το Χριστοδουλοπουλο) ειναι οντως ΤΑΛΕΝΤΑΡΕΣ,ΦΩΝΑΡΕΣ,με φοβερα ακουσματα κοκ..Αλλα δυσκολευομαι να πιστεψω οτι ο Γονιδης εκανε το Λεπα ,ο χ εκανε τον ψ κτλ...Ομοιοτητες ηχοχρωματος μπορει να υπαρχουν(Πουλοπουλος-Πλουταρχος για πχ)η μπορει και καποιοι απο αυτους να το εκαναν εσκεμμενα στην αρχη,αυτο δε σημαινει οτι καλα εκαναν κιολας...Ηταν τετοιο το μεγεθος του ταλεντου τους και της καλλιτεχνικης τους αντιληψης παντως,που μπορεσαν γρηγορα να ξεφυγουν και να αποκτησουν το δικο τους ηχοχρωμα...Γι αυτο τωρα ακους Στρατο Διονυσιου να τραγουδαει και τον γνωριζεις απο χιλιομετρα...και δεν τον μπερδευεις με Καζαντζιδη...Τωρα για το Ρεμο που ειπε καποιο ταργουδι του Πουγιουμτζη,οκ απλα ειχε τη μαγκια να το πει με τη δικη του φωνη...Καλυτερα δευτερος και αληθινος παρα πρωτος και ψευτικος,'μιμος'...

3)Εγω να δεις ποσο βαριεμαι...

ΥΓ:Μην πω εσυ που εισαι 21 για ποσο μου κανεις....

Καληνυχτα


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 01-06-2008 01:56 ]


#79   
vouliakis
Βετεράνος
Chat
01.06.2008, 01:59

@freddieKrueger, skouiler κλπ: ηρεμείστε γιατί θα σας βάλω πιπέρι στο στόμα. {#emotions_dlg.nono}


#80   


Αυτά τα διάβασες;