ελληνική μουσική
    1139 online   ·  210.851 μέλη

    Θελω μαθηματα φωνητικης

    Locke
    15.12.2005, 18:01
    Θελω μαθηματα φωνητικης@!!@!@!@

    vouliakis
    16.12.2005, 00:13
    Μαθήματα φωνητικής? Κανένα πρόβλημα: πηγαίνεις και κάνεις εγγραφή σε κάποιο ωδείο...


    XeniaRodo
    16.12.2005, 11:06
    ΠPOΣEΞE πολύ και πριν πας κάπου ενημερώσου για το δάσκαλο!
    Oπωσδήποτε. Tην έχω πατήσει γι 'αυτό σου λέω....

    Kαλύτερα να σου συστήσει κάποιος κάποιον.

    Aν θες κλασσικό τραγούδι έχω μια καλή δασκάλα κ φίλη που ίσως μπορει να σε βοηθήσει...
    incomplete_angel
    08.02.2006, 13:30
    Εγώ κάνω με μία καταπληκτική δασκάλα από Αμερική. Βέβαια όχι κλασικό τραγούδι αλλά Popular Singing σε συνεργασία με το London College Of Music.Αν ενδιαφέρεσαι ακόμη...!!!στείλε μου πμ να σου πω περισσότερα.

    …Μπλέκουμε στις χίλιες σφαίρες της σιωπής…
    …Ανοίγουμε τα φτερά μας για να χαθούμε στο πουθενά…
    …Κάπου εκεί ίσως να βρούμε ένα άλλο χρώμα για την ψυχή μας…

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : incomplete_angel στις 15-10-2006 18:30 ]


    vouliakis
    10.02.2006, 01:11
    Κάποια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα με μαθήματα (στα αγγλικά): http://www.voicelesson.com/ (από τον Mark Baxter). Υπάρχουν μερικά δωρεάν μαθήματα, tips και κάποιες απαντήσεις σε FAQ.

    (Πάντως, επιμένω: βρες κάποιον δάσκαλο σε κάποιο ωδείο...)


    eleana
    12.03.2006, 15:44
    ΚΑι εγω αυτο που εχω να σου πω ειναι να εισαι παρα πολυ προσεκτικη στην επιλογη του δασκαλου /δασκαλας φωνητικης. Να αποφυγεις δασκαλους νεαρης ηλικιας και χωρις μεγαλη εμπειρια.Εχω ακουσει για περιπτωσεις που δασκαλες εχουν "σπασει" τις φωνες μαθητων τους....Κανω 6 χρονια κλασσικο τραγουδι και αυτο που εχω να σου πω ειναι χωρις δισταγμο να επιλεξεις μονο κλασσικο τραγουδι. Τα οφελη του ειναι πολλαπλα και ανεκτιμητα. 1ο: Θα αποκτησεις την δικη σου φωνη. Στην Ελλαδα ολες αυτες οι σχολες που διδασκουν και καλα μοντερνο τραγουδι, αυτο που κανουν στην ουσια ειναι να σε μαθαινουν πως να μιμεισαι τις γνωστες φωνες. Στο κλασσικο θα μαθεις τις δικες σου δυνατοτητες τα δικα σου γυρισματα και χρωματισμους. Στο εξωτερικο υπαρχουν καλες σχολες μοντερνου τραγουδιου που προσαρμοζουν τις κλασικες τεχνικες στην μοντερνα ερμηνεια. Εδω ΔΕΝ υπαρχει κατι τετοιο. Περισσοτερο κακο παρα καλο θα σου κανουν. 2ο: ΘΑ τραγουδας και δεν θα τραυματιζεσαι. 3ο: Θα αποκτησεις μουσικη παιδεια. ΘΑ ακουσεις πολλους που θα σε αποτρεψουν απο την κλασσικη φωνητικη.Οτι θα σε περιορισει κτλπ. Εγω μετα απο 6 χρονια κλασσικη φωνητικης, μπορω να τραγουδησω και εχω τραγουδησει τα παντα:ροκ,ποπ, εντεχνα, αμπιεντ, οπερα, λαικα. Αν θες εχω και εγω μια δασκαλα που διδασκει 30 χρονια και ξεκινησε απο την Ιταλια.Μπορω να σε φερω σε επαφη αν θελεις
    EffieKakaflika
    13.03.2006, 16:48
    Ένα πράγμα που πρέπει να ειπωθεί ότι η τεχνική του τραγουδιού κατά βάση είναι ίδια, είτε πρόκειται να επιλέξεις κλασσικό, είτε ελαφρό ρεπερτόριο. Από κάποιο σημείο και μετά η εκφορά διαφέρει. Κατά τη γνώμη μου είναι χρήσιμο να ξέρεις να αξιοποιείς τις παραπάνω δυνατότητες που σου προσφέρει το κλασσικό, κι ας μην τις χρησιμοποιήσεις ποτέ. Αν περιοριστείς στο ελαφρό εγκαταλείποντας την πορεία προς την κατάκτηση της φωνής σου σε κάποιο σημείο, επειδή μπορείς να σταθείς σε ένα μαγαζί και να τραγουδήσεις έντεχνα ή λαϊκά ή ποπ κι έτσι, έχεις χάσει πράγματα που έχει να σου προσφέρει το σώμα σου πολύ σημαντικά σε σχέση με τη φωνή σου. Το κλασσικό σε βοηθάει να αξιοποιήσεις πολύ περισσότερες δυνατότητες που έχεις. Υπάρχει όμως και ο παράγοντας του χαρακτήρα. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν με τίποτα να απελευθερωθούν με το κλασσικό, και νοιώθουν ότι τους αναγκάζει να μπουν σε πλαίσιο λόγω της ακρίβειας που απαιτεί. Ή δεν το νοιώθουν και απλά τους συμβαίνει γιατί δεν έχουν την ευφυϊα να το χρησιμοποιήσουν για να εκφραστούν. Τι γίνεται σ'αυτή τη περίπτωση;
    ATROMITOS
    13.03.2006, 23:37
    EFFIE τι παραπάνω δυνατότητες προσφέρει το κλασικό τραγούδι σε σχέση με το μοντέρνο?Μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένη?
    EffieKakaflika
    14.03.2006, 10:02
    Καλημέρα!!
    Σου δίνει τη δυνατότητα κατ'αρχήν να αυξήσεις την έκτασή σου. Ενώ στο ελαφρό με 1 1/2 οκτάβα είσαι μια χαρά, στο κλασσικό χρειάζεσαι 2-2 1/2 οκτάβες (τουλάχιστον, και αν κάνω λάθος διορθώστε με please), οπότε αν τις έχεις κατακτήσει έχεις την δυνατότητα να αυτοσχεδιάσεις σε jazz, rock, ακόμα και παραδοσιακά με μεγαλύτερη άνεση.
    Το κλασσικό απαιτεί να έχεις απόλυτο έλεγχο της φωνής, να ξέρεις που ακριβώς χτυπάει η κάθε νότα στο σώμα σου με αποτέλεσμα να σε κάνει ολόσωστο τονικά και ο ήχος να είναι κρυστάλλινος σε όλες τις νότες γιατί τον κατευθύνεις στο κατάλληλο ηχείο. Αυτό βοηθάει να μην έχουμε τονική αστάθεια ή γρέζι, ή άχνα στην φωνή.
    Επίσης, επειδή οι κλασσικοί τραγουδιστές έχουν να ξεχωρίσουν μέσα από ολόκληρη ορχήστρα και σε ολόκληρο θέατρο χωρίς μικρόφωνο, έχουν μεγαλύτερο όγκο και ένταση στην φωνή με φυσικό τρόπο (χωρίς να φωνάζουν και να καταστρέφουν τη φωνή τους). Αυτό βοηθάει απίστευτα γιατί πολλές φορές που έχουμε να κάνουμε με κακό ήχο στα live και ξελαρυγγιαζόμαστε για να ακουστούμε.
    Υπάρχουν κι άλλα, που θα τα θυμηθώ αργότερα.
    Όμως μη μπερδέυουμε το κλασσικό με τον ήχο του ψάλτη και μην φανταζόμαστε ότι ο ήχος μας πρέπει να είναι απαραίτητα πολύ "κλειστός" και σκούρος. Όταν κατέχεις την τεχνική μπορείς να αυξομειώσεις την αυστηρότητα.
    Και για να μην μπερδευόμαστε, εγώ δεν την έχω κατακτήσει την τεχνική. Την έχω δεί ομως να δουλεύει σε διάφορα μουσικά είδη και έχω καταλάβει ότι αν κάποιος είναι μουσικά ευφυής μπορεί να κάνει εντυπωσιακά πράγματα με την φωνή του (βλ. Μάρθα Φριτζήλα, ή Σαββίνα Γιαννάτου).

    EffieKakaflika
    14.03.2006, 15:13
    Quote:

    Το μέλος incomplete_angel στις 14-03-2006 στις 14:58 έγραψε:

    Συγνώμη αλλά θα διαφωνήσω λίγο όσον αφορά το σημείο που ανφέρεις την ευφυία και τη σχετίζεις με το κλασικο τραγούδι.
    Βέβαια το θέμα πήγε κάπου αλλού μιας και όταν μιλούσα για μοντέρνο τραγούδι δεν εννοούσα το ελαφρό αλλά to ξένο κυρίως ρεπερτόριο rock,pop,jazz,musical κτλ.
    Εγώ κάνω αυτά τα είδη και δεν υστερώ σε τίποτα.Απλά δεν μου αρέσει το κλασικό και φυσικά δεν ενδιαφέρομαι να τραγουδίσω κλασικό ρεπερτόριο.Έκταση έχω και αρκετά μεγάλη θα έλεγα και δε με περιόρισε σε τίποτα το είδος που διδάσκομαι.Δεν ξέρω ίσως βρέθηκε ένας πολύ κατάλληλος και αξιόλογος άνθρωπος να με οδηγήσει σωστά και να μου μάθει τεχνική για να μη καταστρέψω τη φωνή μου. Ίσως αν έπεφτα σε άλλα χέρια να μην έγραφα τίποτα απ' όλα αυτά.
    Θα διαφωνήσω επίσης στο ότι αν έχεις μάθει την κλασική τοποθέτηση (γιατί έχει διαφορά..) μπόρείς να τραγουδίσεις τα πάντα.
    Ξέρω ανθρώπους πολύ κοντινούς μου οι οποίοι έχουν τελειώσει κλασικό με άριστα κιόλας αλλά όταν τραγουδάνε άλλο είδος πχ rock ή jazz να μη μου αρέσει καθόλου γιατί μου δίνουν την αίσθηση του λυρισμου που (πάντα προσωπική άποψη) δεν μου αρέσει.Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι που μπορούν να το κάνουν χωρίς να ''χαλάνε'' (κατ' εμε) τη μαγεία του εκάστοτε ύφους και στιλ.



    Εδώ ακριβώς βάζω τη μουσική ευφυΐα. Στο να μπορείς να χρησιμοποιείς ό,τι έχει μάθει για το κλασσικό τραγούδι και να το προσαρμόζεις σ'αυτό που θέλεις να κάνεις. Δεν μιλάω για IQ (μην με παρεξηγήσεις). Μιλάω για μουσική αντίληψη και μουσική ευρύτυτα και επίσης για κατανόηση του σώματός μας και της φωνής. Κι εκεί προβληματίζομαι κι εγώ αν είδες το πρώτο post που είχα στείλει. Πάντως το σίγουρο είναι ότι γίνεται και γιατί το έχω δεί σε φίλους και κάποιους μεγάλους τραγουδιστές.
    Υπάρχει διαφορά στην κλασσική τοποθέτηση σαφώς, αλλά το γενικό χαρακτηριστικό είναι η ακρίβεια. Να ξέρεις ακριβώς που πατάει η φωνή. Σκέψου πόσα κερδίζεις απ'αυτόν τον έλεγχο...
    Και για να καταλάβεις ακριβώς την άποψη μου τείνω να καταλήξω ότι αφού υπάρχει αυτός ο παράγοντας της ευφυΐας (που λίγοι την έχουν), αν κάποιος θέλει να κάνει ελαφρό, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός και να επιλέξει σοβαρό δάσκάλο (όπως τον δικό σου) που γνωρίζει και την κλασσική τοποθέτηση και μπορει να του δώσει έστω ψίγματα απ'αυτήν.
    EffieKakaflika
    14.03.2006, 15:37
    Quote:

    Το μέλος incomplete_angel στις 14-03-2006 στις 15:22 έγραψε:

    Δεν κάνω ελαφρό...!!anyway όμως κάπου συμφωνούμε.






    Αυτό είναι σίγουρο!

    Αυτό που κάνεις εσύ είναι κάτι το ενδιάμεσο. Ούτε ελαφρό, ούτε κλασσικό... Υπάρχουν όμως κάποια στοιχεία κι από τα δύο;
    Αν ναι, κατά τη γνώμη μου είναι το πιο καλό.

    Jimy
    14.03.2006, 16:20
    Quote:

    Το μέλος EffieKakaflika στις 14-03-2006 στις 15:37 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος incomplete_angel στις 14-03-2006 στις 15:22 έγραψε:
    [i]
    Δεν κάνω ελαφρό...!!anyway όμως κάπου συμφωνούμε.






    Αυτό είναι σίγουρο!

    Αυτό που κάνεις εσύ είναι κάτι το ενδιάμεσο. Ούτε ελαφρό, ούτε κλασσικό... Υπάρχουν όμως κάποια στοιχεία κι από τα δύο;
    Αν ναι, κατά τη γνώμη μου είναι το πιο καλό.


    [/I]



    Παιδιά να κάνω ένα περισσότερο ακαδημαικό ερώτημα σχετικά με την αρχή του ¨
    topic:"Γιατί κάποιος να 'κάνει' κλασσικό ή ελαφρύ τραγούδι?" δηλαδή που θα τον βοηθήσει?


    EffieKakaflika
    15.03.2006, 11:14
    Καλημέραααα!!!
    Κατ'αρχήν υποθέτω ότι κάνεις τραγούδι γενικά επειδή σου αρέσει η μουσική και έχεις ταλέντο στο όργανο της φωνής.
    Αν τώρα επιλέξεις να κάνεις κλασσικό το κάνεις επειδή σου αρέσει το κλασσικό ρεπερτόριο και έχεις σκοπό να το σπουδάσεις, γιατί χρειάζεται όση δουλειά και όσα χρόνια χρειάζεται ένα οποιοδήποτε όργανο για να πάρεις δίπλωμα ή πτυχίο (που σημειωτέον επίσημα απ'όσο ξέρω δεν υπάρχει πτυχίο για ελαφρύ, άρα αν κάποιος θέλει να πάρει και πτυχίο πρέπει να κάνει κλασσικό).
    Όταν κάποιος ξεκινάει ελαφρύ το κάνει είτε γιατί ήδη τραγουδάει οπότε χρειάζεται την σωστή τεχνική για να ανταπεξέλθει χωρίς να κάνει κακό στην φωνή του, είτε επειδή του αρέσει να τραγουδάει και θέλει να το κάνει σωστά.
    Φαίνεται και το πιο εύκολο για κάποιον που του αρέσει η μουσική και θέλει να ασχοληθεί, γιατί μπορεί χωρίς να ξέρει μουσική να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, κάτι που δεν γίνεται με κανένα άλλο όργανο.
    Αυτά μου'ρχονται τώρα. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι λόγοι.

    Jimy
    15.03.2006, 16:59
    Quote:

    Το μέλος EffieKakaflika στις 15-03-2006 στις 11:14 έγραψε:

    Καλημέραααα!!!
    Κατ'αρχήν υποθέτω ότι κάνεις τραγούδι γενικά επειδή σου αρέσει η μουσική και έχεις ταλέντο στο όργανο της φωνής.
    Αν τώρα επιλέξεις να κάνεις κλασσικό το κάνεις επειδή σου αρέσει το κλασσικό ρεπερτόριο και έχεις σκοπό να το σπουδάσεις, γιατί χρειάζεται όση δουλειά και όσα χρόνια χρειάζεται ένα οποιοδήποτε όργανο για να πάρεις δίπλωμα ή πτυχίο (που σημειωτέον επίσημα απ'όσο ξέρω δεν υπάρχει πτυχίο για ελαφρύ, άρα αν κάποιος θέλει να πάρει και πτυχίο πρέπει να κάνει κλασσικό).
    Όταν κάποιος ξεκινάει ελαφρύ το κάνει είτε γιατί ήδη τραγουδάει οπότε χρειάζεται την σωστή τεχνική για να ανταπεξέλθει χωρίς να κάνει κακό στην φωνή του, είτε επειδή του αρέσει να τραγουδάει και θέλει να το κάνει σωστά.
    Φαίνεται και το πιο εύκολο για κάποιον που του αρέσει η μουσική και θέλει να ασχοληθεί, γιατί μπορεί χωρίς να ξέρει μουσική να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, κάτι που δεν γίνεται με κανένα άλλο όργανο.
    Αυτά μου'ρχονται τώρα. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι λόγοι.






    Ακαδημαική ήταν η ερώτηση..βγάλε τα γυαλία βρέ παιδί μου!


    EffieKakaflika
    16.03.2006, 13:07
    ????
    incomplete_angel
    17.03.2006, 10:32
    Γιατί να τα βγάλει??Δίνουν στιλ!!!!! Ε Εφη..(sorry)???

    ...incomplete angel...


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : incomplete_angel στις 26-03-2006 11:43 ]
    EffieKakaflika
    17.03.2006, 11:14
    Συμφωνώ κι εγώ! και μου πάνε άλλωστε!!!

    χαχαχαχαχα


    Ζωή, μου χρωστάς και σου χρωστώ...


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : EffieKakaflika στις 17-03-2006 11:21 ]
    eleana
    25.03.2006, 16:30
    Συμφωνω απολυτα με ολα οσα λες. Οσο αφορα το παραπανω ερωτημα..Τι γινεται με αυτους που δεν μπορουν να χειριστουν την γνωση και τις δυνατοτητες που τους παρεχει το κλασικο? Χωρις να θελω να ειμαι αρνητικη απεναντι σε αυτην την πληθωρα των τραγουδιστων, ολοι αυτοι πιανουν μια ασφαλη "πατεντα" στην φωνη,
    και δεν τολμουν να δοκιμασουν νεα πραγματα και δρομους γιατι απλουστατα δεν αντιμετωπιζουν το τραγουδι σαν ΤΕΧΝΗ. Ενας καλλιτεχνης οφειλει να εξελλισεται να πηγαινει μπροστα.Να εχει συνεχως νεα ακουσματα....τεχνικες...Δυστηχως Δεν εχουν ολοι αυτην την ανησυχια...Αν την ειχαν και αυτοι που ονομαζονται επαγγελματιες μηπως δεν θα ηταν καλυτερα τα μουσικα πραγματα της Ελλαδας?
    Jimy
    25.03.2006, 16:54
    Quote:

    Το μέλος eleana στις 25-03-2006 στις 16:30 έγραψε:

    Συμφωνω απολυτα με ολα οσα λες. Οσο αφορα το παραπανω ερωτημα..Τι γινεται με αυτους που δεν μπορουν να χειριστουν την γνωση και τις δυνατοτητες που τους παρεχει το κλασικο? Χωρις να θελω να ειμαι αρνητικη απεναντι σε αυτην την πληθωρα των τραγουδιστων, ολοι αυτοι πιανουν μια ασφαλη "πατεντα" στην φωνη,
    και δεν τολμουν να δοκιμασουν νεα πραγματα και δρομους γιατι απλουστατα δεν αντιμετωπιζουν το τραγουδι σαν ΤΕΧΝΗ. Ενας καλλιτεχνης οφειλει να εξελλισεται να πηγαινει μπροστα.Να εχει συνεχως νεα ακουσματα....τεχνικες...Δυστηχως Δεν εχουν ολοι αυτην την ανησυχια...Αν την ειχαν και αυτοι που ονομαζονται επαγγελματιες μηπως δεν θα ηταν καλυτερα τα μουσικα πραγματα της Ελλαδας?



    Σίγουρα




    EffieKakaflika
    28.03.2006, 13:13
    Quote:

    Το μέλος eleana στις 25-03-2006 στις 16:30 έγραψε:

    Συμφωνω απολυτα με ολα οσα λες. Οσο αφορα το παραπανω ερωτημα..Τι γινεται με αυτους που δεν μπορουν να χειριστουν την γνωση και τις δυνατοτητες που τους παρεχει το κλασικο? Χωρις να θελω να ειμαι αρνητικη απεναντι σε αυτην την πληθωρα των τραγουδιστων, ολοι αυτοι πιανουν μια ασφαλη "πατεντα" στην φωνη,
    και δεν τολμουν να δοκιμασουν νεα πραγματα και δρομους γιατι απλουστατα δεν αντιμετωπιζουν το τραγουδι σαν ΤΕΧΝΗ. Ενας καλλιτεχνης οφειλει να εξελλισεται να πηγαινει μπροστα.Να εχει συνεχως νεα ακουσματα....τεχνικες...Δυστηχως Δεν εχουν ολοι αυτην την ανησυχια...Αν την ειχαν και αυτοι που ονομαζονται επαγγελματιες μηπως δεν θα ηταν καλυτερα τα μουσικα πραγματα της Ελλαδας?




    Φυσικά, θα ήταν όλα καλύτερα. Και βέβαια, αν δινόταν λίγη περισσότερη σημασία στην φωνή πολλοί "καλλιτέχνες" δεν θα υπήρχαν και θα ήταν ο χώρος πιο καλός ποιοτικά και πιο καθαρός από παράσιτα (ας μου επιτραπεί ο όρος). Και βέβαια θα ευδοκιμούσαν νέες προτάσεις στην τέχνη.