Αυτό το "πρέπει" πού ακριβώς αναφέρεται Βερόνικα? Γιατί, αν στο έμαθαν έτσι, αυτός που στο έμαθε "πρέπει" να είναι κάπως άσχετος με την πρακτική... Στην σύνθεση δεν υπάρχουν "πρέπει"...
Όσο για τα ερωτήματα της Μαρίας...
1. Πρώτα ρυθμό ή μελωδία? --> Έχοντας τον στίχο μπροστά σου, προσπάθησε να φτιάξεις μια μουσική στο μυαλό σου... Σε τί ύφος "βγαίνει"? Πώς σου "κολλάει" καλύτερα? Πόσο αργό ή γρήγορο?... Το πρώτο που θα σου έρθει στο μυαλό ίσως δεν είναι και το πιο σωστό, αλλά είναι μια καλή βάση για να ξεκινήσεις... και στη συνέχεια το τροποποιείς αν δεν σου αρέσει...
2. Όταν απαγγέλεται η μελωδία το μουσικό όργανο παίζει ακριβώς τις ίδιες νότες ή όχι? --> Δεν είναι απαραίτητο. Μπορεί να παίζει κάποια παραπλήσια μελωδία ως μουσική επένδυση, ή μπορεί και να παίζει ακκόρντα, συνοδεύοντας την μελωδία σου... Εν πάσει περιπτώσει, εσύ θα δεις τί από όλα σου ακούγεται καλύτερα ή τί "δένει" περισσότερο.
3. Είναι καλύτερο να ηχογραφείς το μουσικό σου όργανο ή να χρησιμοποιήσεις το ειδικό πρόγραμμα του υπολογιστή για demo? --> Προσωπικά ηχογραφώ μόνο με την κιθάρα μου. Το αν θα γράψεις demo στον υπολογιστή είναι δικό σου θέμα. Σαφώς σου δίνει τη δυνατότητα να επεξεργαστείς κάποια μέρη της ηχογράφησης, και το αποτέλεσμα ακουστικά ίσως είναι πληρέστερο... Από την άλλη, μερικές φορές το απλό είναι και όμορφο... Πάντως μπορείς να το κάνεις καί έτσι καί αλλιώς, και βλέπεις τί σου αρέσει καλύτερα...
4. Πόσα μουσικά όργανα παίζουν σε ένα demo, αν οι ντράμς γράφονται εξ' αρχής? --> Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο "πρέπει" εδώ, αλλά νομίζω πως 3 ή 4 όργανα είναι αρκετά για να ακουστεί καθαρά η σύνθεσή σου. Βέβαια, πάντα εξαρτάται από το τί γράφεις. Για παράδειγμα, μια μπαλάντα μπορεί να είναι καλή με μια κιθάρα, ένα μπάσο, μια ντραμς και ένα φλάουτο (κάτι μου ήρθε στο μυαλό... ας μην είναι φλάουτο, ας είναι κάτι άλλο). Μια πιο σύνθετη δημιουργία όμως θα ακούγεται "λίγη" με 4 όργανα και πιθανότατα θα χρειαστείς πολύ περισσότερα...
Ελπίζω να σε βοήθησα αρκετά με τις "φιλοσοφίες" μου... Καλή τύχη σε ό,τι προσπαθήσεις.