Γεγονός πρώτο: Η βασική προϋπόθεση για να υπάρξει σωστή και ουσιαστική μελέτη είναι η συγκέντρωση, μπορούμε να συμφωνήσουμε σε αυτό;
Γεγονός δεύτερο: Απ' ό,τι διαβάζω στο άρθρο, αναφέρεται ότι απαραίτητο είναι η μουσική που ακούει εκείνος που διαβάζει να είναι της αρεσκείας του για να έχει αποτέλεσμα.
Γεγονός τρίτο (προσωπική εμπειρία): Όταν ακούω μουσική που μου αρέσει, ενεργώ όπως ακριβώς όταν διαβάζω: την νιώθω, την σκέφτομαι, περνά στον εγκέφαλό μου.
Συμπέρασμα (καθαρά επαγωγικό): Άτομα που χρησιμοποιούν μεγάλο τμήμα του εγκεφάλου τους όταν ακούν μουσική (δηλαδή δεν πρόκειται για επιφανειακή ακρόαση αλλά για κάτι που περνά μέσα στην σκέψη και ενεργεί ως ερέθισμα), είναι αδύνατον να χρησιμοποιήσουν αυτά τα άτομα τον εγκέφαλό τους ταυτόχρονα για να μελετήσουν ουσιωδώς, μιας και δεν μένει ικανά μεγάλο μέρος του διαθέσιμο, κάτι που απαιτεί ένα σωστό διάβασμα.
Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το παραπάνω; Προσωπικά, πιστεύω ότι -στον εαυτό μου, κι όχι μόνο- είναι τόσο εφαρμόσιμο, όσο το να διαβάζω ένα βιβλίο, να έρθει να κάτσει απέναντι μου μια όμορφη κοπέλα κι εγώ να συνεχίσω αμέριμνος την μελέτη.
Παραθέτω τα εξής περιστατικά εξ ιδίας πείρας και πολύ θα ήθελα να ακούσω ανάλογα δικά σας, για να μην νιώθω εντελώς εξωγήινος:
1. Για να γράψω αυτό το σύντομο μήνυμα, μέχρι αυτήν εδώ την γραμμή, έχω ήδη κάνει 4 διαλείμματα -ναι, τέσσερα-, μιας και παράλληλα ακούω μουσική που μου αρέσει, και χρειάστηκαν ισάριθμες αναγνώσεις αφού είχα χάσει εντελώς τον ειρμό της σκέψης μου (Όχι, Κατερίνα και Ευτυχία, το ΙQ μου ΔΕΝ είναι θερμοκρασίας δωματίου!).
2. Όποτε μιλάω στο τηλέφωνο με κάποιον, δυσκολεύομαι εξαιρετικά να κάνω συζήτηση όταν ακούω μουσική από την άλλη γραμμή (εννοείται ότι εδώ έχω απόλυτη ησυχία, αλλιώς δεν το συζητάμε καν, μονόλογο θα έκανε). Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν συζητούσα με πολύ αγαπητό μέλος του Μ/Η τηλεφωνικώς, και θεώρησε σκόπιμο να βάλει το "Τι 'ναι αυτό που μας ενώνει" (τρομερή έμπνευση...συγχαρητήρια). Περίμενε υπομονετικά να τελειώσει, μιας και όχι μόνο δεν απαντούσα, αλλά την παρακάλεσα να μην μιλά ώστε να ακούσω το τραγούδι. (Sorry Z.!!!)
3. Κάθε φορά που παίζω πιάνο, ό,τι κομμάτι κι αν παίζω, από το Happy Birthday μέχρι Rachmaninov, μου είναι αδύνατο να αρθρώσω λέξη (ως τέτοιες θεωρούνται και τα "ναι", "όχι"). Χαρακτηριστικό παράδειγμα, περιστατικό που συνέβη (πάλι) στην Boite: πάνω στο πιάνο που παίζω, το οποίο είναι ηλεκτρικό και το πάνω μέρος του έχει κλίση προς τα μένα, υπήρχε ένα τασάκι (απαράδεκτο!). Καθώς έπαιζα, σιγά-σιγά, το τασάκι άρχισε να γλιστρά. Το να το πιάσω δεν ήταν στις επιλογές μου, μιας και δεν υπήρχε άλλο όργανο να συνοδεύει. Το παρατηρούσα στωικά να γλιστρά...και να γλιστρά...βασανιστικά αργά...και να πέφτει στα πλήκτρα στα πολύ πρίμα (και μάλιστα σε σωστές νότες! Στην Boite, ακόμα και τα τασάκια γνωρίζουν μουσική...)...κι εγώ να μην μπορώ να πω σε κάποιον από τους τραγουδιστές που είναι σε απόσταση εκατοστών "Παιδιά"/"Το τασάκι"/ "Πέφτει"/"Πιάστε το"/"Ψιτ"/"Ρε". Αποτέλεσμα: έκανα ένα πολύ όμορφο σόλο και έσπασα ένα τασάκι.
...και μετά μου λέτε για σοβαρή μελέτη μετά μουσικής!