ελληνική μουσική
429 online   ·  209.017 μέλη

Σύγχρονο ή κλασσικό τραγούδι;

maria246
Περαστική Νότα
Chat
25.02.2007, 19:41
Μπορεί να με βοηθήσει κανείς στο τί να επιλέξώ? Συγχρονο ή κλασσικό? Δεν αναφέρομαι στο ρεπερτόριο αλλά στην τεχνική.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 26-02-2007 09:44 ]


#1   
andy76
Βασική Νότα
Chat
26.02.2007, 08:31
den to sizito Maria. Klasiko tragoudi na epilekseis gia texniki!!! To sugxrono tragoudi einai gia na pas sto Deram show kai to Fames story.An den exeis kapoia daskala upo oposin pes mou na sou proteino mia polu kali...byeee
#2   
maria246
Περαστική Νότα
Chat
26.02.2007, 11:54
Καλημερα. Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω υποψιν μου καποια και τωρα δοκιμαζω το συγχρονο χωρισ να ειμαι ενθουσιασμενη. Καποιοι λενε οτι το κλασσικο δεν τους προσεφερε τπτ και καλυτερα μοντερνο με εμπειρο καθηγητη.
#3   
andy76
Βασική Νότα
Chat
01.03.2007, 08:29
απλά Μαρία τυγχάνει να έχω μια εμπειρία και στο κλασικό χώρο (έχω δίπλωμα πιάνου) αλλά και από τον μοντέρνο χώρο (έχω δικό μου group) και έχω τη δυνατότητα να συγκρίνω...απο εκεί και πέρα περί ορέξεως....
#4   
train
Βασική Νότα
Chat
10.03.2007, 17:28
δεν τραγουδώ κλασικό τραγούδι και έχω κάνει μαθήματα κλασικού και συγχρονου
μπορώ να πω ότι εμένα πιο πολύ με βοήθησε το κλασικό
πιστεύω ότι η φωνητική άσκηση δεν επιρεάζει ούτε την χροιά, ούτε το ύφος
απλά μέσα από αυτή μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε το φωνητικό όργανο σωστά, με τοποθέτηση με σωστές αναπνοές και την σωστή στήριξη! ενοήται ότι μαθαίνουμε να πατάμε καλά πάνω στις νότες κλπ..

σκεφτείται ότι οι δάσκαλοι φωνητικής του "έντεχνου"! κάνουν 5χρόνια για πτυχίο
ενώ στο κλασικό τραγούδι θέλουν 10 χρόνια και λογικά το πτυχίο είναι πιο δύσκολο. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει κάτι το θέμα είναι ο καλός δάσκαλος, προσωπικά εμένα μετά από αρκετή γυρα με βοήθησε soprano! και προχώρησα.
#5   
chri5t4ll4
Περαστική Νότα
Chat
26.03.2007, 22:43
Kanw mathimata kai klasikoy kai sigxronoy tragoudiou..iparxoun kapoies mikres diafores meta3i toys gia to ti prepei na kaneis sto ena eidos kai ti sto allo opws ta girismata tis fonis pou sto klasiko den ginontai alla gia texniki tha se voithisei poli perissotero to klassiko...
#6   
sakisarabatzis
Σολίστ
Chat
19.07.2007, 23:15
Αλλο το κλασικο και αλλο το εντεχνο,συγχρονο και λαικο τραγουδι.Μπορει κανεις να δανεισθεί απο τα κλασσικο στοιχεια τεχνικής αλλά ειναι διαφορετικο το ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΙΚΟ ΥΦΟΣ{να το πω πιο απλά] Το κλασσικο απαιτεί 8 ετων τουλαχιστον σπουδες οταν καποιος ξεκινα απο την αρχη και εχει ακόμη αλλα 1Ο υποχρεωτικα μαθηματα και για να παρει κανεις πτυχιο η διπλωμα πρεπει να τραγουδήσει απ εξω ενώπιον επιτροπης και κοινού ενα αρκετα μεγάλο προγραμμα{οχι στην ελληνικη γλώσσα[ συνοδεια πιανου.Εχω δώσει εως σημερα στο κλασικο τραγούδι 35 τιτλους σπουδών και ξερω τον κόπο αυτων των παιδιών. Απο την αλλη ειχα πολλους μαθητες και στο εντεχνο-λαικο που με την επιμονη τους κανουν σημερα αξιοπρεπη καρριέρα...Βέρτης,Καλλίδης,Μπιναζης,Αβραμίδης κλπ Εξαρταται τι σου αρέσει εσενα να κάνεις και που νομίζεις με αυστηρα κριτήρια προς τον εαυτό σου που μπορείς να σταθείς και τι σε αντιπροσωπευει. Με εκτίμηση. Θεσσαλονίκη 19-7-2ΟΟ7 .ΣΑΚΗΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ Καθηγ.Φωνητικής-Τενόρος.
#7   
nikos_music
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
20.07.2007, 12:04
Το πιο σημαντικο είναι να βρεις τον κατάλληλο δάσκαλο για το ύφος των τραγουδιών που θες να πείς. Και θα ναι ανάλογη και η τεχνική που θα μάθεις.
Αν σε ενδιαφέρει το σύγχρονο και κάνεις κλασσικό θα πρέπει να έχεις τρομερό μουσικό αισθητήριο για να μην πέσεις σε παγίδες όπως π.χ να κάνεις άριες σαν ρεπερτόριο μαθήματος και μετά να βγαίνεις να τραγουδάς Σπανό ή Θανάση Παπακωνσταντίνου σαν σοπράνο στην Λυρική. Το κλασσικό επίσης έχει και το άλλο: Σου προσφέρει έναν όγκο φωνής που αν δεν τον χρησιμοποιείς εκεί που πρέπει ,λειτουργεί αρνητικά διότι σου προκαλεί έναν ναρκισσισμό, μια τάση επίδειξης και τότε έχεις κάνει το μεγαλύτερο λάθος.
Το αποτέλεσμα να ξέρεις πως είναι δικό σου θέμα: ο δάσκαλος σου ανοίγει τον δρόμο, σου βάζει την βενζίνη και εσύ φτάνεις στον προορισμό σου με τις ρόδες σου. Άρα και εκεί έχεις την μεγαλύτερη ευθύνη για το πως και πότε θα φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Όσο για το σύγχρονο τραγούδι σε επίπεδο διδασκαλίας οι ασκησεις του δεν είναι εύκολες . Είναι αυτές ακριβώς που απαιτούν τα σύγχρονα τραγούδια. Το γεγονός το ότι δεν υπάρχουν πολλοί ικανοί να το διδάξουν σωστά ίσως προτρέπει πολλούς να το θεωρούν δευτερεύον. Ούτε δίνονται πτυχία σε 5 χρόνια παρα μόνο από την ματαιοδοξία μαθητών...
Καλό θα ήτανε να ψάξεις καλά τον δάσκαλο που θές, να ακούσεις μαθητές του, να δείς πως κάνει ένα μαθημά του και μετά εσύ με το δικό σου αισθητήριο θα δείς τι σου ταιριάζει καλύτερα.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nikos_music στις 20-07-2007 12:06 ]


#8   
maria246
Περαστική Νότα
Chat
20.07.2007, 14:27
ευχαριστω πολυ...τα κριτηρια και τα λογια ολων σας ειναι σεβαστα και μερικα πολυ καλα τεκμηριωμενα.......δυστυχως ομως και παλι δεν μου ειναι ευκολο ουτε να δοκιμασω διαφορους καθηγητες και να επιλεξω αυτον που μου ταιριαζει αλλα ουτε και να πεισθω οτι κατιειναι καλυτερο απο κατι αλλο...........αυτο που τελικα θα αναζητησω ειναι καποιον που θα μπορεσει να βοηθησει την δικια μου φωνη και οχι καποιον που τυφλα να ακολουθει ενα μονοπατι σαν τιποτα καλυτερο να μην υπαρχει εξω απο αυτο......
#9   
sakisarabatzis
Σολίστ
Chat
17.08.2007, 18:55
Για το λογο αυτο θα πρεπει η επιλογη του δασκαλου να γινει μετα απο μεγαλη ερευνα .Καθε καθηγητης φωνητικης βοηθα εξάλλου χωριστα καθε μαθητη του στη φωνη του
#10   
Vocalist
Περαστική Νότα
Chat
28.02.2008, 21:32
Καταρχην υπαρχει διαφορα αναμεσα στο συγχρονο και κλασσικο τραγουδι. Διαφορετικη τεχνικη στο συγχρονο διαφορετικη στο κλασσικο.Επειδη εχω κοιταξει αρκετα θεματα στο site και αρκετες απαντησεις που εχουν δωθει αμφιβαλλω αν υπαρχει καποιος που μπορει να καταλαβει τη διαφορα αυτη.Αληθεια πώς θα ακουγομουν αν προσπαθουσα να τραγουδησω Robbie Williams, George Michael, Michael Jackson, ή Bon Jovi με κλασσικο τροπο??? Φανταζεστε τον Παβαροτι να διασκευαζε (οταν ζουσε) Michael Jackson???
#11   
VOICETEACHER
Φθασμένος
Chat
18.03.2008, 21:24
Υπαρχει μεγαλη διαφορα μεταξυ κλασσικου και συγχρονου τροπου τραγουδιου.Θελει πολλη προσοχη στην επιλογη δασκαλου,γιατι αν καποιοs θελει να τραγουδαει πιστα και δισκογραφια ,με τιποτα δεν πρεπει να κανει κλασσικο.Ακουγεται γελοιοs.Πρεπει λοιπον να γνωριζει ο -η ενδιαφερομενοs και να ψαχνει δασκαλο η δασκαλα καταλληλο ,αλλιωs κινδυνευεικαι η φωνη του.Καλο θα ειναι η δασκαλα-οs να εχουν και τραγουδιστικη πειρα.ΕΥΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΔΑΣΚΑΛΑ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ. wanda@mail.gr
#12   
christosuv
Περαστική Νότα
Chat
01.05.2008, 14:11

Η φωνή μου έχει έκταση από Ε2 –Ε5 και με ζόρι F5 (Όλα μαζί, Chest Voice και Head Voice). Σε ποια κατηγορία ανήκω; Μπάσος;βαρύτονος;Τενόρος, Η έκταση μπορεί να διευρυνθεί; Να πιάνω ποιο ψηλές;
Πολλά ακούγονται για το κάπνισμα. Έχω καταλάβει ότι κάνει ζημιά στις φωνητικές χορδές αλλά τεχνικά, τρώει ψηλές? Ή χαμηλές; Τι χάνεις με το κάπνισμα στη φωνή;
Πάρα πολλά ακούγονται για κλασσικό και για μοντέρνο. Αλλά δε θα ήθελα σε καμία περίπτωση να τραγουδάω «σκυλάδικα». Οι φωνές που θαυμάζω είναι Andrea Bocelli, Adam Lopez  ( http://www.youtube.com/watch?v=x5lCH_H0DJc ) και φυσικά Mariah Carey. Για να τραγουδάω με την τεχνική των παραπάνω τι πρέπει να κάνω;
Έχω ακούσει από φίλους μου ότι έχουν αλλάξει 2 – 3 καθηγητές, μια άλλη φίλη μου που κάνει κλασσικό, δεν ξέρουν ακόμα (ασχολείται 4 χρόνια) να της πουν αν είναι mezzo η soprano. Τι θα με συμβουλεύατε;


#13   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
03.06.2008, 00:04

Μου φαίνεται πολύ παράξενο κάποιος/α να επιλέγει με τι τραγούδι θα ασχοληθεί με κριτήριο την τεχνική.....

Η δική μου απάντηση είναι αν είναι έτσι τότε να ασχοληθεί με το κλασσικό της σχολής Bel Canto η με το progressive metal που είναι τα δυο είδη με την καλύτερη......την καλυτερότερη....... τεχνική στον πλανήτη.....

Οι λέξεις "σύγχρονο τραγούδι" είναι τόσο γενικές που εμένα δεν μου λένε απολύτως τίποτα.... το συγχρονο δεν περιλαμβάνει μια τεχνική αλλά πολλές και μάλιστα διαφορετικές μεταξύ τους, ενώ αντιθέτως στο κλασσικό οι τεχνικές και οι τοποθετήσεις των διαφόρων σχολών μοιάζουν μεταξύ τους σε μεγάλο βαθμό....το ακουστικό απότελέσμα επίσης εχει πάλι μια ομοιογενεια.....στα διάφορα "συγχρονα" όμως οι τεχνικές διαφέρουν πολύ οι τοποθετήσεις διαφέρουν επίσης ενώ από τεχνική σε τεχνική το ακουστικό αποτέλεσμα συχνά δεν έχει καμία απολύτως σχέση.....

Το ιδίο περίεργο μου φαίνεται και αυτή η συγκριση κλασσικού με συγχρονου από τεχνικής απόψεως....ποιός σας είπε ότι κάποιος με κλασσική εκπάιδευση και τεχνική μπορεί να τραγουδήσει δύσκολες τεχνικές του μοντέρνου χωρίς να καταπονήσει άσχημα τη φωνή του....και το ανάποδο, ποιός σας είπε ότι κάποιος κάτοχος μιας δύσκολης συγχρονης τεχνικής μπορεί να τραγουδάει άριες για την πλάκα του με την τεχνική του κλασσικού?....Αμα ήταν έτσι θα ακούγαμε τυπούς να "πατάνε ένα κουμπί" να αλλάζουν "vocal mode" και από Σκόρπιονς να το γυρνάνε σε Παβαρότι.....ποτέ μα ποτέ όμως δεν γίνεται κάτι τέτοιο.

Σε τελική ανάλυση το σκεπτικό να επιλέγεις  με πρώτο κριτήριο την τεχνική κυνδυνευει να σε οδηγήσει να κάνεις στείρα μουσική (φαινόμενο όλο και πιο συχνό στις μέρες μας)

Επίσης διαβάζω από τον andy76 ότι ".....το συγχρονο τραγούδι είναι για να πας στο dream show και στο fame story...." ........συγγνώμη??????


-----------------
http://www.myspace.com/ancestorthrash

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 04-06-2008 01:46 ]


#14   
amadeuswebern
Συγχορδία Μινόρε
Chat
27.09.2008, 01:16

Χαιρετώ το φόρουμ.

 

Έχω κι εγώ το ίδιο πρόβλημα. Κλασικό ή σύγχρονο. Κατ' αρχήν, να διευκρινίσω ότι θέλω να το κάνω μόνο σαν χόμπυ. Είμαι λίγο μεγάλος σε ηλικία για να κάνω καριέρα + ο χρόνος μου είναι σχετικά περιορισμένος.

Γενικά, αγαπάω την κλασική μουσική. Όχι την όπερα, αλλά κάποια λήντερ κλπ όπως και μουσική μπαρόκ θα μ' άρεσε πολύ να τραγουδάω.

Από την άλλη, αγαπάω και το έντεχνο. Θέλω ν' αρχίσω μαθήματα τραγουδιού, αλλά δεν ξέρω τι και που.

Αυτό που ψάχνω είναι να μάθω να τραγουδάω σωστά: δηλ. τις νότες με ακρίβεια (το ντο=ντο κι όχι ντο δίεση ή ρε), ρυθμό, να βλέπω μια παρτιτούρα και να μπορώ να την βγάλω πρίμα βίστα που λένε όπως και να μπορώ να βλέπω μια παρτιτούρα και να μπορώ να την "ακούω" μεσ' στο μυαλό μου.

Αν έχετε κάτι να με συμβουλέψετε, θα το εκτιμούσα ιδιαιτέρως. Ευχαριστώ πολύ.

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : amadeuswebern στις 27-09-2008 01:17 ]


#15   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
27.09.2008, 03:21

Το βασικο ερωτημα που πρεπει να απασχολησει καποιον ειναι:Ξερω να τραγουδαω?Τι σημαινει αυτο...Εχω καταλαβει πως πρεπει να ΑΝΑΣΑΙΝΩ,πως να ΣΤΗΡΙΖΩ τον ηχο μου και πως να τον ΤΟΠΟΘΕΤΩ?

Οποτε η αρχη θα πρεπει να γινει ως εξης:Να μαθει καποιος να βαγζει ΗΧΟ για τραγουδι,να μαθει να λεει 'α','η','ο',ου',μετα να τραγουδησει ενα απλο κομματακι(πχ μια παιδικη μελωδια)συνοδεια μιας κιθαρας η ενος πιανου,κι αργοτερα χωρις,κτλ...

 


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 27-09-2008 03:26 ]


#16   
amadeuswebern
Συγχορδία Μινόρε
Chat
27.09.2008, 13:35

Σύμφωνοι για όλα αυτα που λες, αλλά εμένα οι βασικοί εκπαιδευτικοί μου σκοποί είναι αυτοί που λέω, Άρα, που είναι καλύτερο να κατευθυνθώ;


#17   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
27.09.2008, 15:10

Φιλε μου ειναι φανερο οτι ισως δεν καταλαβες το νοημα αυτων που ηθελα να πω:Το τραγουδι ειναι ΕΝΑ!!Δεν μπορει να στηριζουν διαφορετικα τον ηχο αυτοι του κλασσικου η αυτοι του μοντερνου!!Ουτε μπορει καποιος να τραγουδησει σε κλασσικη τοποθετηση καλα,αν δεν εχει 'ανακαλυψει΄' πρωτα την τοποθετηση στο μοντερνο τραγουδι που χρησιμοποιει κυριως τα αντηχεια της μασκας!Γι αυτο κι εγω σου ειπα πως απ τη στιγμη που δηλωνεις οτι δεν εχεις καποια προηγουμενη εκπαιδευση στο τραγουδι,καλο θα ηταν να μαθεις πρωτα τη στοιχειωδη παραγωγη ηχου για τραγουδι...και μη με παραξηγεις σε αυτο που λεω,γιατι τις πιθο πολλες φορες καποιος που δεν εχει εκπιαδευτει,ΔΕΝ βγαζει σωστο ηχο για τραγουδι,ακομη κι αν αυτος ο ηχος ειναι ομορφος,σωστος τονικα,κτλ...

 

Στο μαθημα του τραγουδιου ολα αυτα που λες πχ να εισαι σωστος τονικα δηλαδη να τραγουδας Ντο αντι Ντο διεση,η να μπορεις να εχεις τον αναλογο ρυθμο,ειναι ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΕΣ ΣΤΟΧΟΙ...Το σωστο τραγουδι ειναι κατα κυριο λογο ενα ειδος ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ μυικων ομαδων,ωστε να γινει το σωμα σου ενα μουσικο οργανο ικανο να παραγει σωστο ηχο,σε μεγαλυτερη εκταση(που ειναι ζητουμενο κι αυτο-τωρα ειναι πολυ πιθανο να μην μπορεις να τραγουδησεις καποιες ψηλες η χαμηλες σου σου νοτες καλα)σε μεγαλυτερη ενταση αν εσυ το επιθυμεις,αλλα και με ομορφοτερη χροια...

Θα σε συμβουλευα παρολαυτα να ξεκινησεις με ο,τιδηποτε αλλο εκτος απο κλασσικο τραγουδι(διαλεξε ενα σχετικα 'αναλαφρο' ειδος)για αρχη(θα σου λεγα με μοντερνο,αλλα συμφωνω με τον BAGRATION που λεει οτι ειναι ενας πολυ γενικος ορος αυτος).Κι αυτο γιατι δεν διαθετεις πιθανοτατα την απαραιτητη ελαστικοτητα στη συνεργασια αναπνοης-αντηχειων,ωστε να φερεις τη φωνη σε κλασσικη τοποθετηση...Αν το κανεις,τοτε θα εχει υατο ως συνεπεια να μη  ακουγεσαι ΕΣΥ οταν τραγουδας,αλλα καποιος τενορος της λυρικης σκηνης...εχω ακουσει με τα ιδια μου τ αυτια ανθρωπους που χανουν εντελως τη φωνητικη τους ταυτοτητα μεσα απο την προωρη εναρξη μαθηματων κλασσικου τραγουδιου...στις γυναικες αυτο το φαινομενο ειναι ακομη πιο τραγικο...Εξαιρω βεβαια το ποσο πολυ θα ταλαιπωρησεις το λαιμο σου και το σωμα σου γενικοτερα...στην προσπαθεια σου να παραγεις τον ηχο του δασκαλου σου,που εξ ορισμου θα ειναι 'εντυπωσιακος','δυνατος','καθαρος',κοκ θα 'χωνεις' ενταση πολυ περισοσοτερη απ αυτη που στ αληθεια χρειαζεσαι...

Αργοτερα(ισως και πολυ αργοτερα) αν γουσταρεις κλασσικο,κανεις και τιποτα δεν θα σε εμποδισει να το ακολουθησεις...και θα μπορει τοτε το κλασσικο τραγουδι να ρθει στα μετρα της φωνης σου κι οχι η φωνη σου στα μετρα του κλασσικου τραγουδιου...δηλ θα τραγουδας ανετοτερα και θα μπορεις να εκπαιδευετεις σε αυτο πιο ανετα,ενω θα διατηρησεις τη δικη σου προσωπικη χροια της φωνης σου,η οποια θα βγαινει τωρα απλως με κλασσικη τοποθετηση...


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 27-09-2008 15:16 ]


#18   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
28.09.2008, 17:53

Έτσι όπως το θέτεις amadeuswebern στο πρώτο πόστ μάλλον για κλασσικό σε βλέπω.

Το να τραγουδάς και άλλο είδος ταυτόχρονα (το έντεχνο που λές) δεν νομίζω να αποτελεί πρόβλημα απαξ και δεν το τραγουδάς με το στύλ του κλασσικού ας πούμε.

Μια κουβέντα με κάποιον που κάνει μονωδία και τα συναφή θα σε βοηθούσε να βγάλεις συμπεράσματα για το που θα κινηθείς

Αυτό που λες φιλε freddie στην πρώτη παράγραφο είναι κάπως σχετικό

Ακόμα και πανσίγνωστοι τραγουδιστές από άποψης τοποθέτησης μπορεί να είναι ο ορισμός του επικύνδυνου τραγουδιού.

Το ωραίο δηλαδή δεν είναι πάντα και σωστό από τεχνικής άποψης  


#19   
ATROMITOS
Περαστική Νότα
Chat
28.09.2008, 18:23

Παιδιά με βάση τη δική μου εμπειρία που χω κάνει λίγο κλασικό και λίγο μοντέρνο οι ασκήσεις ήταν λίγο πολύ το ίδιο πράγμα.Ανεβαίνεις και κατεβαίνεις την κλίμακα στο πιάνο με διαφορετικές παραλλαγές.Τώρα πώς αποκτάς αυτή την ιδιόρρυθμη χροιά του τενόρου μέσα απ το κλασικό δεν το γνωρίζω καθότι η δικιά μου φωνή δεν αλλοιώθηκε ούτε έγινε τενορίστικη.Από προσωπική πείρα στο κλασικό κάνεις πιο πολλές ασκήσεις στο πιάνο ενώ στο μοντέρνο τραγουδάς πιο πολύ.


#20   


Αυτά τα διάβασες;