Ενα από τα 12 τραγούδια που ηχογράφησε στην Αθήνα το διάστημα 1930-1932 ο Τέτος Δημητριάδης συνεργαζόμενος με τον Κ. Μπέζο (Α. Κωστής) για λογαριασμό των αμερικάνικων εταιρειών Victor και Orthophonic προκειμένου να κυκλοφορήσουν στην Αμερική. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Κουνάδη, πίσω από το ψευδώνυμο Κ. Κωστής, "κρύβεται" ο Τέτος Δημητριάδης. Το συγκεκριμένο τραγούδι ηχογραφήθηκε στην Αθήνα, το 1931, ορχήστρα από δύο κιθάρες.
Το μέλος mary_omikron στις 02.03.2013, 19:54 έγραψε...
Ενα από τα 12 τραγούδια που ηχογράφησε στην Αθήνα το διάστημα 1930-1932 ο Τέτος Δημητριάδης συνεργαζόμενος με τον Κ. Μπέζο (Α. Κωστής) για λογαριασμό των αμερικάνικων εταιρειών Victor και Orthophonic προκειμένου να κυκλοφορήσουν στην Αμερική. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Κουνάδη, πίσω από το ψευδώνυμο Κ. Κωστής, "κρύβεται" ο Τέτος Δημητριάδης. Το συγκεκριμένο τραγούδι ηχογραφήθηκε στην Αθήνα, το 1931, ορχήστρα από δύο κιθάρες.
(από τις πληροφορίες του βιντεο)
Στο συγκεκριμένο τραγούδι "Από την πόρτα σου περνώ"που μας παρέθεσε η Μαίρη, η φωνή που ακούγεται δεν είναι του Τέτου Δημητριάδη , αλλά του Κώστα Μπέζου.
Σαν "δείγμα φωνής", ένα τραγούδι με τον Κώστα Μπέζο ("Αντώνη Κωστή"): Ήσουνα ξυπόλυτη (παξιμαδοκλέφτρα)
Και δύο τραγούδια με τον Τέτο Δημητριάδη ("Τάκη Νικολάου" ή "Νώντα Σγουρό"): Αραμπάς περνάει
Μαίρη καλημέρα! βλέπω ότι και εσύ ξενυχτάς όπως κι εγώ με τα ρεμπέτικα!
Δεν είπα κάτι διαφορετικό, απλά οι φωνές τους είναι τόσο χαρακτηριστικές και διαφορετικές (του ενός μπάσου, του άλλου τενόρου) που δεν χωράει αμφιβολία ότι ο "Κωστής" δεν ήταν ο Τέτος, αλλά ο Μπέζος.
Τούτ’ οι μπάτσοι που `ρθαν τώρα, βρε
τούτ’ οι μπάτσοι που `ρθαν τώρα, βρε
τούτ’ οι μπάτσοι που `ρθαν τώρα, ουά
τι γυρεύουν τέτοιαν ώρα;
Ήρθανε να μας ρεστάρουν, βρε
ήρθανε να μας ρεστάρουν, βρε
ήρθανε να μας ρεστάρουν
και τα ζάρια να μας πάρουν.
Και μας ψάξανε για ζάρια ρε,
και μας ψάξανε για ζάρια, ρε
και μας ψάξανε για ζάρια,
και μας βρίσκουν οχτώ ζευγάρια.
Παίζω ζάρια και κερδίζω, ρε,
παίζω ζάρια και κερδίζω, ρε
παίζω ζάρια και κερδίζω,
και στην πόκα τα τοκίζω.
Έρχομαι το φράχτη, φράχτη, βρε,
έρχομαι το φράχτη, φράχτη, ρε
έρχομαι το φράχτη, φράχτη,
και σε βρίσκω μ’ ένα ναύτη.
To τραγούδι του Μπάτη "Θέλω να γίνω μπουφετζής" (1932) υπήρξε σταθμός στο ρεμπέτικο. Ακολούθησαν πολλές διασκευές, από Παπαιωάννου, Τσιτσάνη κ.ά. Στη μελωδία του στηρίχτηκαν τραγούδια όπως το "Είμαστε αλάνια" του Τσιτσάνη, "Ο πιο καλός ο μαθητής" του Ζαμπέτα κ.ά.
Ο Μπάτης διασκεύασε τη μελωδία τραγουδιού που τραγουδούσαν Εγγλέζοι φαντάροι "How dry I am" (πόσο στεγνός -από αλκοόλ- είμαι), που κι αυτή με τη σειρά της προέρχεται από παλιότερα τραγούδια.
Γιώργος Μπάτης "Θέλω να γίνω μπουφετζής" (με το "How dry I am", για σύγκριση):
Ο μπουφετζής, Γιάννης Παπαιωάννου, Σωτηρία Μπέλλου, Στελλάκης Περπινιάδης:
Ο μπουφετζής, Γιάννης Παπαιωάννου (live):
O μπουφετζής Μαρίκα Νίνου, Βασίλης Τσιτσάνης (live):
Καλησπέρα Κώστα Παναγόπουλε και hp. Tα τραγούδια: "Σφυρίζει η φάμπρικα" και "Ο εργάτης" είναι τα δύο τραγούδια που προσπαθούσε να θυμηθεί και να τραγουδήσει η μάνα μου τον τελευταίο χρόνο της ζωής της. Σας ευχαριστώ πολύ για το ανέβασμα και ανεβάζω και εγώ τη Μισιρλού για να είναι καλά όπου και να είναι. Ε.Σ.
Είναι ωραία η σύμπτωση μιας και όταν άκουσα το ''Σφυρίζει η φάμπρικα'' θυμήθηκα τον συγχωρεμένο πατέρα μου -μια ζωή εργάτης-λεοντάρι στη δουλειά. Νάμαστε καλά να τους θυμόμαστε.
-----------------
..one good thing about music, when it hits you feel no pain..
...so hit me with MUSIC.... -Bob Marley-
[ τροποποιήθηκε από τον/την hp, 05-03-2013 22:55 ]