ελληνική μουσική
    498 online   ·  210.822 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Η έννοια του σκυλάδικου

    Για πρώτη φορά ο όρος με απασχόλησε, όταν άκουσα τον καθηγητή της μουσικής μου να αποκαλεί τη Βίσση ...ντόπερμαν.

    Η έννοια του σκυλάδικου

    Γράφει η Δέσποινα Κ. (despinakontogianni)
    122 άρθρα στο MusicHeaven
    Δευτέρα 03 Σεπ 2012

    Όταν ρώτησα τους γονείς μου είπαν: "Ε, ναι, αφού έχει γίνει σκυλί". Δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα, αλλά δεν επέμεινα σ' εκείνη την τρυφερή ηλικία.

    Αργότερα, άκουσα το Γιάννη Σπανό, να λέει με σοβαρό κιόλας ύφος στην εκπομπή του Λ. Παπαδόπουλου (ΝΕΤ), πως το "Ρίξε στο κορμί μου σπίρτο" ήταν το πρώτο σκυλάδικο που φτιάχτηκε. Αμέσως, μου δημιουργήθηκε η όχι και τόσο εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για ένα είδος μουσικής που περιλαμβάνει μπουζούκι, είναι εύθυμο (αφού κάνει τον κόσμο να ανεβαίνει στα τραπέζια και να περνάει καλά), ο καλλιτέχνης βγαίνει σε "πίστα" αντί για "σκηνή" και τον λούζουν γαρύφαλλα.

    Τα "σκυλάδικα" τα βρίσκεις στην παραλιακή, είναι γεμάτα καπνό, πρέπει να ντυθείς στην τρίχα για να πας και να σκάσεις παραπάνω λεφτά αν θες καλό τραπέζι. Όλα αυτά στέκανε, αλλά δε μου δίνανε μιαν ακριβή εικόνα του "γιατί λέγονται έτσι μαμά;" και "τί τα κάνει ξεχωριστά, ακριβά και περιζήτητα;" (επίσης: "τραβάτε ζόρι με την Αννούλα, κύριε;").

    Ας αποσαφηνίσουμε την έννοια που έχει πάρει σήμερα το πράγμα. Όντως, τα "σκυλάδικα" τα βρίσκει κανείς και στην παραλιακή. Διασκεδάζει μέχρι το πρωί, ρίχνοντας γαρύφαλλα στην πίστα και κάνοντας "ζημιά". Είναι άσματα με υπερβολικά εύπεπτο στίχο και μουσική που παίζει σε τυπικό χιλιοχρησιμοποιημένο μοτίβο, χωρίς να σε ξαφνιάζει (στην περίπτωση που το παρατηρήσει κάποιος). Πιο ευγενικά θα μπορούσαμε να τα πούμε λαϊκοπόπ κομμάτια σύντομης διάρκειας ζωής. 

    Αυτό δεν ίσχυε ακριβώς έτσι στις δύο (και τρεις) προηγούμενες δεκαετίες, δηλαδή το '70, '80 και '90. Επρόκειτο για μαγαζιά προτελευταίας και τελευταίες κατηγορίας, που έπαιζαν λαϊκά, αλλά από άσημους ερμηνευτές, οι οποίοι συνήθως έκαναν αρπαχτές σε ανάλογα μαγαζιά της επαρχίας και κονσιομασιόν ενίοτε. 

    Οι όροι "σκυλάς" και "σκυλάδικο" προφανώς προήλθε από τον άθλιας ποιότητας ήχο που είχαν οι χώροι αυτοί, όπως κι από τη φωνή των τραγουδιστών, που θα μπορούσε να μοιάζει με γάβγισμα σκύλου. 

    Στην αργκώ αυτή η λέξη, όπως μαθαίνουμε από το slang.gr, εμφανίστηκε τη δεκαετία του '30: "Την δεκαετία του 30 και έξω από την Αθήνα λειτουργούσαν μαγαζιά που συνήθως αποτελούνταν από δύο δωμάτια. Στο ένα υπήρχε ένα υποτυπώδες φαγητό (αυτός μάλιστα που μου το διηγήθηκε μου είπε συγκεκριμένα: «Υπήρχε ένα τραπέζι όταν έμπαινες και εκεί υπήρχε κάποιο βραστό κοτόπουλο ή κάτι παρεμφερές και έτρωγες»), παράλληλα υπήρχε ένα συνήθως όργανο που έπαιζε, στο δίπλα δωμάτιο υπήρχε γυναίκα και πήγαινες και πηδούσες. Η πληρωμή ήταν για όλο το πακέτο. 
    Αυτά ήταν τα μαγαζιά. Ο λόγος που τα λέγανε σκυλάδικα ήταν γιατί, για να μην τους ελέγχουν τόσο πολύ, τα στήνανε πολλές φορές έξω από το κέντρο της Αθήνας. Αυτό όμως τότε σήμαινε εξοχή, ερημιά, και βέβαια και σκυλιά τα οποία ουρλιάζανε στις γύρω περιοχές. Έτσι, όταν πήγαινες σε αυτά τα μαγαζιά, πήγαινες στα «σκυλάδικα»."

    Προσωπικά, βρίσκω λίγο προσβλητική αυτή τη λέξη στη σημερινή εποχή.

    Άσε που τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται και λάθος. Μια "φθηνή" δημιουργία δε γίνεται αυτόματα "σκυλάδικο". Έχει γίνει μια ομαδοποίηση της ποπ, του λαϊκού και κάποιων άλλων ειδών κι αποτελούν την κατηγορία του ελληνικού "μη ποιοτικού τραγουδιού". 

    Δεν είμαι λάτρης του είδους, αλλά παραδέχομαι πως υπάρχουν αρκετές φωνές, οι οποίες έχουν ποιότητα και βάθος. Δε θα ήθελα να αναφερθώ σε συγκεκριμένα ονόματα, μα φαντάζομαι πως κι εσείς εστώ και για έναν καλλιτέχνη, που θα μπορούσε να έχει την ταμπέλα του "σκυλά" έχετε πει πως ξεχωρίζει ή θα μπορούσε να κάνει καλύτερα πράγματα.

    Κι εδώ έρχεται ένα τεραστίων διαστάσεων ερώτημα: "Αν έκανε κάτι άλλο, θα είχε τις ίδιες ευκαιρίες;". Ρητορικό μιας κι οι περισσότεροι γνωρίζουμε, πως τα "καλύτερα πράγματα" και δεν έχουν λεφτά και αργούν να γίνουν και δε σου φέρνουν τόσο κόσμο και τα λοιπά και τα λοιπά. Υπάρχουν σ' αυτό το χώρο άτομα επαγγελματίες μουσικοί, όχι άσχετοι και κακόφωνοι, που κάνουν προσπάθεια (και στέκονται αξιοπρεπώς) να διατηρήσουν το πρόγραμμα σ' ένα α' επίπεδο, να μην ξεφτυλίζονται και να μην προκαλούν. Μόνο αν είμαστε μέσα στο χορό μπορούμε να κρίνουμε επιλογές (στην περίπτωση που θεωρούμε πως έχουμε αυτή τη δυνατότητα). 

    Επίσης, ακούω συχνά τη φράση "μιλάμε για διασκέδαση κι όχι για ψυχαγωγία".

    Ναι... και; Ξέρω.

    Η ψυχαγωγία δεν υπάρχει στις μέρες μας κι είναι αναγκαία και μας καλύπτει πνευματικές και ψυχικές ανάγκες, ενώ η διασκέδαση είναι χάσιμο χρόνου, είναι η "κακή ψυχαγωγία", θα πρέπει να αποφεύγεται αυτή η σπατάλη.

    Ναι μεν... αλλά. Δεν το βλέπω εγώ έτσι το πράγμα.

    Το να πας στα "μπουζούκια"-που δε νομίζω στις μέρες μας να αποτελεί καμιά τακτική συνήθεια ακόμα και να θες-σε κάνει κεφάτο, κατά ένα μεγάλο ποσοστό ξεχνιέσαι και νιώθεις την παρέα! Δεν καταλαβαίνω πού βρίσκεται το κατακριτέο. Όλα χρειάζονται και για τον άνθρωπο και για τη μουσική βιομηχανία. 

    Κι όπως είπε ο μεγάλος Duke Ellington: "Υπάρχουν δύο είδη μουσικής. Η καλή κι η άλλη". Συμφωνώντας με αυτό θεωρώ ανούσιο η πλειοψηφία με την πρώτη ευκαιρία να κρίνει μια δουλειά "μη ποιοτική", άρα και ανάξια λόγου με βάση τα κριτήρια που θέτει ένας συγκεκριμένος μουσικός κύκλος. 

    Τέλος, πόσοι στον ελληνικό χώρο δεν έχουν ακούσει έστω κι ένα "σκυλάδικο" ή δεν έχουν επισκεφτεί ένα τέτοιο  μαγαζί; Μέρος της ελληνικής καθημερινότητας. Μη φοβάστε την ονομασία. 





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #25250   /   03.09.2012, 11:09   /   Αναφορά

    Το σκυλάδικο έχει και κάποιες άλλες κοινωνικές …. χρησιμότητες:


     α) Επιτρέπει σε ανθρώπους κατώτατης κοινωνικής και πολιτιστικής υποστάθμης, να μαζευτούν, να ακούσουν και να τραγουδήσουν, χωρίς να υπάρχει μπροστά τους ποιοτικό τραγούδι και νιώσουν κόμπλεξ, να κάνουν επίδειξη σε μάτσο χαρτονομίσματα που θα βγάλουν από την τσέπη (είναι ντροπή να πληρώσεις με κάρτα, η γκόμενα θέλει να βλέπει τυπωμένα χαρτονομίσματα του Ευρώ).


     β) Επιτρέπει σε καπνιστές να γιορτάζουν μια νίκη αντίστοιχη της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, δηλαδή το ότι επιβλήθηκε το κάπνισμα στους χώρους διασκέδασης και ταπεινώθηκε για μια ακόμα φορά το κράτος, έτσι ώστε με το κάπνισμα να γίνεται ξεκαθάρισμα και όσοι δεν αντέχουν να πεθαίνουν από τα πνευμόνια τους (επιβαρύνοντας το σύστημα υγείας μας) και να μην υπάρχουν λεφτά για δημόσια περίθαλψη στους απλούς ανασφάλιστους Έλληνες πολίτες.


     γ) Επιτρέπει στους Γερμανούς και στους Ολλανδούς να χρησιμοποιούν σαν επιχείρημα για να λειώσουν την Ελλάδα στα σκληρά μέτρα χωρίς ελπίδα επιμήκυνσης, το γεγονός ότι οι Έλληνες ξοδεύουν αφειδώς τα λεφτά τους σε δίσκους με γαρύφαλλα (50 ευρώ ο δίσκος) τους οποίους ρίχνουν τον ένα μετά τον άλλο στον …. καλλιτέχνη σκυλά που εξέφρασε τραγουδιστά αυτό που ο ίδιος είχε μέσα του, και επομένως είναι άδικο να πληρώνουν οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί για αυτά που ξοδεύουν οι Έλληνες στα σκυλάδικα.

    #25260   /   03.09.2012, 23:41

    Nίκο


    α) Το οτι ακούει κάποιος αυτού του είδους τη μουσική δε σημαίνει οτι είναι και κατώτατης κοινωνικής και πολιτιστικής υποσταθμης. Αυτά τα τραγούδια συνήθως ακούγονται ανθρώπους που είτε πονάνε για κάτι είτε θέλουν να χορέψουν και να κάνουν κέφι. Δε νομίζω σε καμία περίπτωση να πηγαίνουν καποιοι που δε τους αρέσει για να κάνουν επίδειξη τα χρήματα τους.


    β) Αν δεν είσαι καπνιστής δε ξέρεις, οπότε καλό θα ήταν να μην ασχολείσαι με αυτό το θέμα. Δε γίνεται να πάει κάποιος που καπνίζει σε ένα τέτοιο μαγαζί και μαζί με το ποτό του να μη μπορεί να ανάψει κι ένα τσιγάρο, ουτε είναι λογικό να βγεί έξω και να καπνίσει. Επίσης θέλω να σου πω πως ίσα ίσα καλό κάνουμε στα ταμεία του κράτους αν σκεφτείς πως ο φόρος του ενός πακέτου είναι περίπου 2- 2.5 ευρώ.


    γ) Αυτό είναι άκυρο νομίζω και πιστεύω πως ακόμα κι έτσι να μην ήταν εάν ήθελαν να βάλουν τα ίδια μέτρα θα έβρισκαν κάτι παρόμιο.



    Κι όπως λέω σ'ολους όσους κατηγωρούν τους υπόλοιπους, δες πρώτα τον εαυτό σου, αν κρίνεις οτι είσαι σωστός κάνε και τους γύρω σου έτσι κι αν δε γουστάρεις όλους τους άλλους, ελεύθερη χώρα είμαστε μπορείς να φύγεις.


    #25272   /   04.09.2012, 15:22

    Δυστυχώς, αυτό που γράφεις -μάλλον ειρωνικά- στο τέλος "ελεύθερη χώρα είμαστε μπορείς να φύγεις" πάει να γίνει πραγματικότητα σιγά σιγά. Στο τέλος που θα μας διώξετε όλους, να δω τι θα καταλάβετε... Ελληνάρες. Όσο για τα επιχειρήματά σου, με εξαίρεση το πρώτο που μερικώς στέκει, είναι τουλάχιστον αστοχα, για να μην πω απαράδεκτα...


    Σχετικά με το άρθρο, συμφωνώ πως αναφέρεται στη μετεξέλιξη-επέκταση του σκυλάδικου τα τελευταία χρόνια από κοινωνιολογική άποψη. Όπως αναφέρεται παρακάτω σε άλλα σχόλια, η πραγματική μορφή του φαινομένου περιγράφεται εξαιρετικά στις δύο ταινίες, του Βούλγαρη και του Παναγιωτόπουλου. Ότι πρέπει για να το σιχαθείς.


    #25274   /   04.09.2012, 16:40

    Μου φαίνεται πως το έχεις πάρει λίγο πολύ στα σοβαρά...Το παιδί έχει δίκιοο...Αλλά και να μην είχε αν δεν κάνω λάθος κάνει χιούμορ...!! Εγώ το βρήκα εξυπνότατοοο..!!


    #25275   /   04.09.2012, 16:55

    Η περίοδος κατά την οποία στη χώρα μας ευδοκίμησαν τα "σκυλάδικα" στην Ιστορία του Πολιτισμού (αν ποτέ γραφτεί για τη σύγχρονη Ελλάδα) θα αναφέρεται σαν "περίοδος της μουσικής πανούκλας".


    Οι θιασώτες αυτού του πρωτοφανούς ξεπεσμού δεν θα αφήσουν τίποτα στο διάβα τους. Κανένας δεν θα τους αναφέρει σε λίγα χρόνια. Θα είναι αδιάφορο αν έζησαν, δεν έζησαν, πέθαναν κλπ. Γιατί βέβαια για να υπάρξει μνήμη θα πρέπει κάποιος να γράφει και κάτι θετικό και μόνο θετικό δεν θα γράψουν αυτοί που πλήρωναν 50 ευρώ το δίσκο για να τον αδειάζουν στον ... "καλλιτέχνη" ή αγόραζαν τις καρφίτσες για να σπάσουν τα μπαλόνια.


    Όσο για τους άλλους, τους καπνιστές, τους τακτικούς θαμώνες και τσαμπουκάδες που επιβλήθηκαν στο κράτος και επέβαλαν το τσιγάρο, βέβαια παροδικά έχουν και να καμαρώνουν για το αντριλίκι τους και το γεγονός ότι προκαλούν οικονομική αιμοραγία στα ασφαλιστικά ταμεία και στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας με τη νοσοκομειακή περίθαλψη των καπνιστών που πεθαίνουν αργό και βασανιστικό θάνατο με συνεχή καταστροφή των κυψελών των πνευμόνων τους, αφήνοντας τα εγκόσμια με ατομικό βάρος το μάξιμουμ 35 κιλών, αφού λίγο προτού πεθάνουν αφιερώνουν το άνοιγμα του στόματός τους για λίγα κυβικά εκατοστά οξυγόνου και δεν τους μένει δυνατότητα να  καταπιούν ούτε μια μπουκιά φαγητό, έστω και αν λιμοκτονούν.


    Πιστεύω ότι τα μνημόνια που θα μας επιβληθούν θα εξαλείψουν οριστικά αυτά τα φαινόμενα των ... φιλόμουσων με τους δίσκους και τα γαρύφαλα των 50 ευρώ, αφού κάποια στιγμή οι Γερμανοί θα μας επιβάλουν ένα φορολογικό σύστημα που θα τσακώνει και αυτούς τους συγκεκριμένους φοροκλέφτες που δεν τους άγγιζαν μέχρι σήμερα οι φόροι και είχαν την ευχέρεια να διασκεδάζουν με τέτοιο προκλητικό τρόπο.


    #25276   /   04.09.2012, 16:58

    "Πιστεύω ότι τα μνημόνια που θα μας επιβληθούν θα εξαλείψουν οριστικά αυτά τα φαινόμενα των ... φιλόμουσων με τους δίσκους και τα γαρύφαλα των 50 ευρώ, αφού κάποια στιγμή οι Γερμανοί θα μας επιβάλουν ένα φορολογικό σύστημα που θα τσακώνει και αυτούς τους συγκεκριμένους φοροκλέφτες που δεν τους άγγιζαν μέχρι σήμερα οι φόροι και είχαν την ευχέρεια να διασκεδάζουν με τέτοιο προκλητικό τρόπο."



    Έλα, πες την αλήθεια, δεν το εννοείς αυτό. xP (Το παίρνω σα μια περίεργη ειρωνεία και μόνο.)


    #25278   /   04.09.2012, 17:27


    Έλα, μη στενοχωριέσαι. Αυτός π.χ. δεν θα εξαφανιστεί. Θα συνεχίσει.


    #25323   /   07.09.2012, 12:12

    οι απόψεις σου είναι τόσο δημοκρατικές που φοβάμαι να απαντήσω lol


    #25284   /   05.09.2012, 00:43

    Δε νομίζω πως λέω κατι παράλογο στα α,β,γ . Αν νομίζετε πως κατι απο αυτά που γράφω είναι λάθος πείτε το και μην είστε απλά αρνητικοί.
    Σ'ολο αυτό που έχουμε φτάσει φταίμε όλοι και όχι συγκεκριμένοι άνθρωποι. Ο τρόπος σκέψης μας μας έφερε εδώ, δηλαδή η παιδεία μας .
    Εγώ το έχω δηλώσει πως δε προκειτε να φύγω ακόμα κι αν ψωμολυσάξω.
    Όποιος δεν αντέχει να το βλέπει και να το αντιμετοπίσει μπορεί να φύγει. Αυτο εννοώ.


    #25251   /   03.09.2012, 17:17   /   Αναφορά

    esy sto megaro geniyhikes

    #25252   /   03.09.2012, 18:06   /   Αναφορά

    Οπότε,το συμπέρασμα ποιό είναι;


    Οτι δέν είναι ανάγκη να προσπαθούμε να βελτιώσουμε το πνευματικό επίπεδο τού κόσμου,διότι άν το κάνουμε,θα μείνουν άνεργοι οι "σκυλάδες";


    Μπορείς να διασκεδάσης,ν'αποκτήσης κεφάτη διάθεση,να ξεχαστής και να "νιώσης την παρέα" ΚΑΙ με ποιοτικά τραγούδια.Δέν υπάρχει λόγος να συντηρούμε την υποβάθμιση τής μουσικής (και εν γένει τής τέχνης) με το δήθεν επιχείρημα "όλα χρειάζονται".....



     

    #25253   /   03.09.2012, 18:35

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Hastaroth, μεγάλος μύθος  η άποψη ότι δεν μπορείς να διασκεδάσεις με ποιοτικά τραγούδια ή  ότι έλα μωρέ εντάξει όλα χρειάζονται κτλ,



    Ευτυχώς δεν χρειάζομαστε ότι μπαρούφα γράφει μελοποιεί ή ερμηνεύει ο κάθε σκυλάς.


    #25277   /   04.09.2012, 17:18

    Όχι, δε διασκεδάζει κάποιος με ποιότητα. Ψυχαγωγείται, σκέφτεται, ευαισθητοποιείται κλπ κλπ. 


    #25279   /   04.09.2012, 20:06


    Αυτό πιστεύουν και οι χούλιγκανς που δεν διασκεδάζουν και τόσο στους αγώνες στίβου και ψάχνουν την ... πραγματική διασκέδαση!


    #25281   /   04.09.2012, 20:51

    Στα πόσα posts καταλαβαίνει κάποιος πως βγαίνει εκτός θέματος; 


    Ο χουλιγκανισμός είναι άσχετος με το θέμα. Αν δεν μπορεί να μείνεις εντός, θα πρότεινα να σταματήσεις να ασχολείσαι με το άρθρο και ό,τι αυτό πραγματεύεται. 



    (άτοπη σύγκριση)


    #25285   /   05.09.2012, 09:49

    Να συνηθίσεις στην ιδέα ότι οι σχολιαστές μπορεί να έχουν διαφορετική άποψη από τη δική σου (ως προς το "τι εννοεί ο καθένας ότι τον διασκεδάζει" που προανέφερες = σχετικό θέμα) ή ...


    .. να ζητήσεις να καθιερωθεί κανόνας ότι "απαγορεύονται σχόλια αντίθετα με την άποψη του νηματοθέτη".


    #25305   /   05.09.2012, 18:39

    Δεν εκφράζεις αντίθετη άποψη, αλλά είσαι εκτός θέματος και πετάς άσχετα. Και προφανώς έχεις πρόβλημα αντίληψης, γιατί τόση ώρα θα καταλάβαινες τί λέω. 


    #25308   /   05.09.2012, 22:19

    Αυτό που μόλις είπες το "και προφανώς έχεις πρόβλημα αντίληψης" το αφήνω για να δω, αν θα λειτουργήσουν, και σ' αυτή την περίπτωση τα περί "ποστ αρνητικής αξιολόγησης" γιατί ήταν οπουδήποτε αλλού θα είχες γίνει "μπαν" με τέτοιο λεκτικό που χρησιμοποιείς.


    #25310   /   06.09.2012, 00:45

    Το τραβάς χωρίς ουσία. 


    #25324   /   07.09.2012, 12:15

    μάλλον το συμπέρασμα είναι πως σε μια δημοκρατία ο καθένας μπορεί να κάνει ότι τον εκφράζει, εφόσον δεν παραβιάζει κάποια ελευθερία κάποιου άλλου. και το να θέλει κάποιος να πηγαίνει σε σκυλάδικα δε νομίζω πως αναιρεί την ελευθερία τη δική μου να πάω στην Τεχνόπολη πχ.


    #29606   /   16.05.2017, 01:58
    Σημερα εμαθα πως ζω σε δημοκρατια. Καλο ανεκδοτο!
    Και επισης πως στην Τεχνοπολη ακουω αξιολογα πραγματα! Καλο κ αυτο!
    Η ισοπεδωση εχει κανει καλη δουλεια.
    Η πλυση εγκεφαλου συνεχιζεται κανονικα.

    #25254   /   03.09.2012, 18:53   /   Αναφορά

    Καλησπέρα. Σκυλάδικο για μένα σημαίνει υπόκοσμο, καψούρα και περιθώριο. Η μουσική, που παίζεται στα σκυλάδικα είναι αμφιβόλου ποιότητας και κακή για τους σπουδαγμένους, ενώ για τους μη μουσικά μορφωμένους είναι η τοπ ποιότητα. Υπάρχει βέβαια και η προσωπική επιλογή του καθενός για το τι θέλει να ακούει. Περί ορέξεως........ Η Δέσποινα Κοντογιάννη, η αρθρογράφος μας, έγραψε με σαφήνεια την έννοια του σκυλάδικου και την ευχαριστώ για αυτό. Ε.Σ.

    #25257   /   03.09.2012, 20:14

    Πράγματι η αρθρογράφος έγραψε με σαφήνεια την έννοια τού σκυλάδικου,το οποίο υπερασπίστηκε μάλιστα,λέγοντας ότι "κι'αυτό χρειάζεται στον άνθρωπο".


    Ασφαλώς υπάρχει η προσωπική επιλογή τού καθενός γιά το τί θέλει να ακούη,όμως οφείλουμε όσο μπορούμε να συμβουλεύουμε τους συνανθρώπους μας να επιδιώκουν την ποιότητα και όχι την μετριότητα-πόσο μάλλον την υποβάθμιση.


    #25261   /   04.09.2012, 00:43

    Δε χρειάζεται νομίζω να υπερασπιστώ κάτι πάνω στο είδος. "Κι αυτό χρειάζεται στον άνθρωπο" πάει για τη διασκέδαση (που μέρος της είναι αυτή η κατηγορία μουσικής). 


    #25255   /   03.09.2012, 19:43   /   Αναφορά

    Στην τρίτη ιστορία "Βιετ νάμ" της ταινίας του Παντελή Βούλγαρη "Ολα είναι δρόμος" αποδίδεται - κατά την άποψή μου-  την έννοια του σκυλάδικου.



     http://www.youtube.com/watch?v=JtT_bG9WwGI

    #25256   /   03.09.2012, 19:49

    Από λάθος έβαλα τμήμα του επεισοδίου που δεν περιέχει επαρκώς αυτό που ήθελα να δείξω.. Ολόκληρη η ταινία εδώ, είναι τριλογία, Βιετνάμ λέγεται το σκυλάδικο και είναι η τρίτη ιστορία : http://www.youtube.com/watch?v=3bsbAO9k8Rs&feature=related


    #25273   /   04.09.2012, 16:37   /   Αναφορά

    Για εμένα προσωπικά αυτό το είδος μουσικής δεν υπάρχει..!!..


    Παρόλα αυτά το άρθρο σου ήταν εξαιρετικόοο..!!....:)

    #25360   /   16.09.2012, 16:13   /   Αναφορά

    Όταν αναφερόμαστε στον όρο 'σκυλάδικα' ίσως είναι δόκιμο να διαχωρίσουμε την λαϊκή μουσική από το κοινωνικό φαινόμενο των 'σκυλάδικων' ως δημοφιλών χώρων ψυχαγωγίας, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές συνθήκες που επέδρασαν στην άνθισή τους κυρίως τις δεκαετίες του ΄80 και ΄90. Η ατμόσφαιρα αυτή αποτυπώθηκε με γλαφυρό τρόπο και στον κινηματογράφο στις ταινίες που αναφέρθηκαν, αυτή όμως είναι μια εικόνα που σχεδόν σπάνια συναντάται πλέον. Η εποχή και ο τρόπος διασκέδασης έχει σαφώς αλλάξει, και τα κέντρα διασκέδασης διαμορφώθηκαν αντίστοιχα επηρεαζόμενα και αυτά από τις ανάγκες του θεάματος που φιλοξενούν.


    Είναι γεγονός πως η ελληνική λαϊκή μουσική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εθνικής μουσικής μας κουλτούρας, θα μπορούσαμε να πούμε πως το λαϊκό τραγούδι είναι το δικό μας 'ethnic'. Όμως, ενώ το λαϊκό τραγούδι σε άλλες χώρες αποτελεί πολιτιστική ΄σημαία΄ (π.χ. τα fados της Πορτογαλίας, το arabesk της Τουρκίας κ.α.), εδώ με λύπη παρατηρούμε πως κάποιοι ακόμα στέκονται αμήχανα μπροστά στην δυναμική και την αξία αυτής της μουσικής, και προσπαθώντας να την εξηγήσουν ή να την ΄τοποθετήσουν κάπου΄ χρησιμοποιούν καταχρηστικά και εσφαλμένα τον όρο ΄σκυλάδικο' υποτιμητικά, ενώ η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Αν είχατε βρεθεί στο ρεσιτάλ της Μαρινέλλας με τον Γιώργο Νταλάρα πριν κάποια χρόνια στο Μέγαρο Μουσικής θα ακούγατε π.χ. το 'Ας παν στην ευχή τα παλιά' του Στέλιου Καζαντζίδη. Ένα τραγούδι που βρίσκεται κάθε βράδυ στο ρεπερτόριο των σπουδαίων λαϊκών φωνών που εμφανίζονται μόνο σε εκείνους τους χώρους που δίνουν τη δυνατότητα στη λαϊκή μουσική να ακουστεί. Όπως και η συντάκτρια του άρθρου επισημαίνει, προσυπογράφω από την προσωπική μου εμπειρία πως σε αυτό το χώρο υπάρχουν πραγματικά άξιοι μουσικοί και τραγουδιστές από τους οποίους οι νεοσσοί της μουσικής έχουν να διδαχθούν πολλά. Μην ξεχνάμε πως τα μεγαθήρια της λαϊκής μας μουσικής αναδείχθηκαν και έλαμψαν στα 'μπουζούκια'.


    Συμφωνώ απόλυτα στο ότι μια "φθηνή" δημιουργία δε γίνεται αυτόματα "σκυλάδικο". Επίσης, θα ήθελα να θυμίσω πως ακόμα και στην λόγια ευρωπαική μουσική φυσικά και υπήρχαν μουσικές που γράφτηκαν για να υπηρετήσουν μια εφήμερη κατανάλωση και μοιραία ξεχάστηκαν στο πέρασμα του χρόνου. Αλλά και οπωσδήποτε ξεχώρισαν και καθιερώθηκαν οι ανεπανάληπτες μουσικές των κορυφαίων συνθετών της κάθε εποχής, που ακόμα και σήμερα μελετούμε και στεκόμαστε με δέος στο έργο τους. Ο χρόνος θα δείξει ποια τραγούδια θα μείνουν... Σας χαιρετώ φίλοι μου και ελπίζω να μην σας κούρασα!

    #25362   /   17.09.2012, 11:50

    Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο. :)