ελληνική μουσική
    709 online   ·  210.831 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Φταίνε Τα Τραγούδια

    Η ιστορία του ''Domino Dancing'' των Pet Shop Boys

    Ένα παιχνίδι σεξουαλικών κατακτήσεων που έγινε τραγούδι...

    Η ιστορία του

    Γράφει ο Κωνσταντίνος Παυλικιάνης (CHE)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 13 Νοέ 2019

    Το «Domino Dancing» περιλαμβάνεται στο δίσκο των Pet Shop Boys «Introspective», που κυκλοφόρησε το 1988.

    Πρόκειται για ένα χορευτικό freestyle synthPop τραγούδι που έγραψαν οι Neil Tennant και Chris Lowe, επηρεασμένοι από τη Latin Pop.

    Τα ντόμινο συνήθως τοποθετούνται έτσι ώστε, αν ανατραπεί ένα, να προκαλέσει μία αλυσιδωτή αντίδραση και να πέσουν όλα κάτω το ένα μετά το άλλο. Αυτή η πρακτική μεταφορά χρησιμοποιείται εδώ για να απεικονίσει μία αδύναμη ερωτική σχέση που διαλύεται λόγω ζήλειας κι αυτό γιατί το τραγούδι μιλάει για τον έρωτα με κάποιον που εμπλέκεται σε επικίνδυνη συμπεριφορά σεξουαλικής φύσης με πολλούς συντρόφους. Το άτομο αυτό δεν ενδιαφέρεται για τον κίνδυνο ή τους κινδύνους των πράξεών του. Πιστεύει ότι η απειλή ή οι κίνδυνοι από τη συμπεριφορά του είναι μακρινοί. Ο εραστής δεν αντέχει να παρακολουθεί την αγαπημένη του να συνεχίζει να παίζει το παιχνίδι των σεξουαλικών κατακτήσεων. Νόμιζε ότι τον αγαπούσε αλλά τώρα δεν είναι σίγουρος. Όλα είναι ένα παιχνίδι γι’ αυτήν, για τη νίκη, την κατάκτηση και τη χαρά που της φέρνει…

    Neil Tennant: Το «Domino Dancing» το γράψαμε στο στούντιο στο Wandsworth ενάμιση χρόνο νωρίτερα, αλλά δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε ένα ρεφρέν. Νομίζαμε ότι έμοιαζε λίγο με το «La Isla Bonita» της Madonna.

    Chris Lowe: Μόνο στο ότι είναι Latin. Το λατρεύω αυτό το τραγούδι.

    Neil: Θέλαμε να γράψουμε κάτι λατίνο επειδή πηγαίναμε συχνά στην Αμερική και ακούγαμε όλες αυτές τις Latin hip hop ηχογραφήσεις και μας άρεσαν. Δουλέψαμε σ’ αυτό λίγο περισσότερο σ’ ένα στούντιο στο Los Angeles. Είχαμε πάει για διακοπές στην Αντίγκουα, στη συνέχεια πετάξαμε στην Αμερική για να κάνουμε προώθηση και κλείσαμε αυτό το στούντιο στο Los Angeles. Αυτός ο τύπος είχε ένα πραγματικά τακτοποιημένο demo στούντιο και, ως αυτοκράτορες, πηγαίναμε κάθε πρωί με μία μακριά λιμουζίνα. Δουλεύαμε πάνω σ’ αυτό το τραγούδι και χρειαζόμασταν ένα ρεφρέν και ο Chris είπε «λοιπόν, θα μπορούσες απλά να το πας έτσι…».

    Chris: Σε μία άλλη προφανή αλλαγή συγχορδίας.

    Neil: και αμέσως τραγούδησα «All day, all day…». Όταν ήμασταν στην Αντίγκουα, παίζαμε ντόμινο και ο φίλος μας ο Pete χόρευε όταν κέρδιζε. Ο Chris του είπε: «Stop, doing your domino Dance» κι εγώ έγραψα στο σημειωματάριό μου «watch them all fall down, domino dancing».
    Σκεφτόμουν τη θεωρία του ντόμινο: σπρώχνεις ένα και πέφτουν όλα. Συνήθιζαν να μιλάνε για το φαινόμενο του ντόμινο, ότι αν το Βιετνάμ γινόταν κομμουνιστικό τότε θα γινόταν και όλη η Νοτιοανατολική Ασία. Στο τραγούδι η ιδέα είναι ότι κάποια είναι τόσο ελκυστική ώστε όλοι την φαντασιώνονται και είναι δύσκολο να βγεις με κάποια που είναι απίστευτα ελκυστική, επειδή νιώθεις ζήλια. Οι άνθρωποι που πέφτουν είναι αυτοί με τους οποίους χορεύει αυτή. Τους ρίχνει όλους κάτω. Είναι σαν στίχος του Cole Porter με όλες αυτές τις καυτές ιδέες –τη βροντή που σκάει, την καταιγίδα που ραγίζει την καρδιά σου, το ζεστό κλίμα, την καυτή αγάπη –όλα μαζί. Στο τέλος του τραγουδιού ο τραγουδιστής αποφάσισε ότι αυτό δεν λειτουργεί –πρόκειται να της πει να σταματήσει να παίζει μαζί του αλλιώς αυτός θα φύγει.

    Chris: Ήμασταν πραγματικά πολύ ευχαριστημένοι με το demo που κάναμε στο Los Angeles.

    Neil: …παρόλο που δεν υπήρχαν φωνητικά στα κουπλέ του demo, γιατί δεν είχα τελειώσει όλους τους στίχους σ’ εκείνη τη φάση.

    Ο τελευταίος στίχος του δεύτερου κουπλέ λέει «And when you walked, you always turned every head». Σύμφωνα με δήλωση του Neil Tennant στο βιβλίο του Chris Heath «Pet Shop Boys, Literally» μία προηγούμενη εκδοχή των στίχων έλεγε «And Che Guevara hung above your bed».
       
    Neil Tennant: Επρόκειτο να αναφέρω τον Che Guevara στο «Domino Dancing». Ενδιαφερόμουνα πολύ γι’ αυτόν από τότε που ήμουν 14 και είχα αγοράσει το βιβλίο του για τον ανταρτοπόλεμο.

    Τελικά η αναφορά στον Che Guevara μπήκε στο τραγούδι «Left To My Own Devices».

    Το «Domino Dancing» ηχογραφήθηκε το 1987-1988 με παραγωγούς τον Lewis A. Martinée και τους Pet Shop Boys. Ο Lewis A. Martinée, ως παραγωγός με έδρα το Miami, έφερε ένα λατινικό άρωμα στην ηχογράφηση. Ο ίδιος ήταν ο εγκέφαλος πίσω από freestyle συγκροτήματα της δεκαετίας του 1980, όπως οι Exposé. Το τραγούδι ηχογραφήθηκε στο στούντιο International Sound στο Miami, σε ρυθμό 110 bpm και με τη συμμετοχή ενός σημαντικά μεγάλου αριθμού μουσικών για τραγούδι των Pet Shop Boys. Στις δεύτερες φωνές ήταν οι Voice In Fashion (David Hanono και Salvador Hanono), στα πνευστά οι Dana Tedor, Ed Calle, Kenneth William Faulk και Tony Conception (ο οποίος έκανε και το σόλο τρομπέτας), στην κιθάρα ο Nestor Gomez και στα πρόσθετα πλήκτρα οι Fro Sossa και Mike Bakst. Μηχανικός ήχου ήταν ο Lewis Martinée και ο Mike Couzzi, με βοηθό τον Cesar Sogbe. Τη μίξη έκαναν οι Lewis Martinée, Mike Couzzi και Rick “Billy Bob” Alonso.

    Chris: Μας άρεσαν όλες αυτές οι σπουδαίες Latin hip hop ηχογραφήσεις που έκανε αυτός ο μάγκας στο Miami, ο Lewis Martinée.

    Neil: Είχε όλες αυτές τις επιτυχίες με τις Exposé. Ήμασταν τόσο ενθουσιασμένοι με το «Domino Dancing» που πετάξαμε στο Miami και κάναμε τον δίσκο μ’ αυτόν. Μέναμε στο Hilton στο South Beach, το οποίο μύριζε hamburgers. Υπήρχε αυτό το φορτηγάκι στην παραλία –που έγραφε Latin American Party- και μόλις το είδαμε σκεφτήκαμε ότι θα ήταν το εξώφυλλο του δίσκου. Ο Pete πήρε μία Polaroid και αυτή είναι η φωτογραφία που χρησιμοποιήσαμε στο εξώφυλλο. Όλοι οι μουσικοί σ’ αυτό το τραγούδι είναι Κουβανοί. Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που παίζουν σ’ αυτό.

    Αυτός ο τρομπετίστας που ήρθε, δεν μπορούσε να μιλήσει αγγλικά και έπαιζε ένα σωρό νότες για το σόλο κι έτσι είπα: «Δεν μπορεί να παίξει τη μελωδία και στη συνέχεια, στα μισά του δρόμου, να παίξει ένα σωρό νότες;» και το έκανε κι ήταν υπέροχο. Κι ήρθε μετά σε μένα και μ’ αγκάλιασε. Το μισώ όταν το σόλο δεν έχει μέσα καμία μελωδία. Είναι η
    Jazz εκτέλεση ενός remix που δεν έχει μέσα τίποτα από το τραγούδι. Κάναμε την εκτέλεση των 7 ιντσών και στη συνέχεια ο Lewis Martinée την επέκτεινε στη 12ιντση εκτέλεση του άλμπουμ. Προς το τέλος, υπάρχουν πολλές αλλαγές, όλες φτιαγμένες στο χέρι. Μπορούσες να δεις όλη αυτή τη λευκή κολλητική ταινία να περνά. Όταν ο Lewis Martinée τελείωσε τη μίξη, του προτείναμε να κάνει μία μίξη χωρίς τα drums κι αυτό έγινε μέσα σε μισή ώρα. Πάντα μου άρεσε αυτή η μίξη.

    Chris: Τονίζει περισσότερο την ομορφιά.

    Το «Domino Dancing» κυκλοφόρησε σε single στις 12 Σεπτεμβρίου του 1988 ως το πρώτο single του δίσκου «Introspective».

    Το τραγούδι βγήκε σε διάφορες εκδοχές: Single version, Alternative Mix, Base Mix, Demo, Disco Mix και Extended Version (7λεπτη χορευτική εκτέλεση, σε συνδυασμό με τις synth μελωδίες του Lowe, κουβανέζικα πνευστά και hip hop beats).

    Το εξώφυλλο σχεδιάστηκε από τον Mark Forrow χρησιμοποιώντας τη φωτογραφία με τον Neil Tennant και τον Chris Lowe στο Miami Beach, που τράβηξε ο φίλος τους Peter Andreas, ο οποίος ενέπνευσε και τον τίτλο του τραγουδιού. Η φωτογραφία έχει μία μικρή κλίση αλλά ο Neil και ο Chris αποφάσισαν να την αφήσουν έτσι. Το εξώφυλλο δεν αναφέρει ούτε το όνομα του συγκροτήματος, ούτε τον τίτλο του τραγουδιού.

    Το οπισθόφυλλο σε όλες τις μορφές (κασέτα, single, maxi single και CD) εμφανίζει τα πληροφοριακά στοιχεία σαν να βγαίνουν από οθόνη υπολογιστή πάνω σε γκρι φόντο. Η μόνη διαφορά μεταξύ αυτών των μορφών ήταν το χρώμα το πληροφοριών: μωβ για την κασέτα, πράσινο για το CD, κόκκινο για το single και μπλε για το maxi single. Τα βινύλια του single και του maxi single είχαν και μία περιορισμένη έκδοση με διπλό μανίκι, όπου το εσωτερικό περίβλημα είχε περισσότερες πληροφορίες. Η έκδοση του single περιελάμβανε τη ραδιοφωνική εκδοχή του «Domino Dancing», ενώ το maxi single περιείχε τη Disco Mix (την ίδια δηλαδή εκδοχή που περιελάμβανε και το «Introspective») και την Alternative Mix.

    Η παγκόσμια έκδοση του «Domino Dancing» δεν παρουσίασε πολλές αλλαγές στο εξώφυλλο, παρά μόνο σε λίγες χώρες που πρόσθεσαν το όνομα του συγκροτήματος και τον τίτλο του τραγουδιού, συνήθως μ’ ένα αυτοκόλλητο και μερικές φορές σ’ ένα κουτί τυπωμένο στο πάνω μέρος του εξώφυλλου. Ωστόσο, κάποια διαφημιστικά βινύλια διερεύνησαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις (πιθανώς για λόγους marketing). Στην Ιαπωνία, το εξώφυλλο του single είχε τις ίδιες χρωματιστές γραμμές με αυτό του «Introspective» και μ’ ένα μαύρο οριζόντιο παραλληλόγραμμο στη μέση με την επιγραφή «Pet Shop Boys – Domino Dancing / Don Juan». Στο Μεξικό, το διαφημιστικό single σημάνθηκε με την ισπανική μετάφραση «El Baile del Dominó» ενώ το αμερικανικό διαφημιστικό CD εκδόθηκε σ’ ένα κουτί με το ίδιο εξώφυλλο προσθέτοντας απλά το όνομα του συγκροτήματος στο κάτω μέρος της φωτογραφίας.

    Στην Αυστρία, τη Γερμανία και την Ελβετία κυκλοφόρησε ένα CD single με το κανονικό εξώφυλλο και παρόμοια διάταξη στο οπισθόφυλλο με τις πληροφορίες. Στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε επίσης ένα CD single σε μεγάλο κουτί, κάτι που είναι συνηθισμένο σ’ αυτή τη χώρα. Τέλος ένα δεύτερο maxi single κυκλοφόρησε στη Μεγάλη Βρετανία, που περιείχε το «Domino Dancing (Base Remix)» και ένα demo του τραγουδιού. Η φωτογραφία που χρησιμοποιήθηκε σ’ αυτή την έκδοση, τραβήχτηκε στο Miami Beach επίσης με Polaroid και δείχνει τον Neil και τον Chris έξω από το διάσημο Carlyle Hotel, που αποτελεί μέρος της art-deco αρχιτεκτονικής της πόλης και που εξακολουθεί να είναι ένα σημείο που πρέπει να δούνε όσοι θαυμαστές του συγκροτήματος ταξιδεύουν εκεί.

    Το βρετανικό δίδυμο των Pet Shop Boys είχε τρεις Νο 1 επιτυχίες το 1987-1988 και το «Domino Dancing» αναμενόταν να συνεχίσει αυτή την επιτυχία. Αλλά η υποδοχή του κοινού στον νέο λατινικό ήχο του ντουέτου αποδείχθηκε απογοητευτική αφού το τραγούδι έφτασε μέχρι το Νο 7 της Μεγάλης Βρετανίας.

    Neil Tennant: Το «Domino Dancing» ήταν το πρώτο νέο single που κυκλοφόρησε από το «Introspective» και απογοητευτήκαμε πολύ όταν έφτασε μόνο στο Νο 7 των βρετανικών charts. Θυμάμαι που οδηγούσα επιστρέφοντας στο σπίτι μου και άκουγα ραδιόφωνο όταν μπήκε στο Νο 9 των charts και σκέφτηκα «αυτό ήταν, τελείωσε». Ήξερα τότε ότι η αυτοκρατορική φάση μας με τις Νο 1 επιτυχίες τελείωσε.

    Chris: Ήμουν στο Λίβερπουλ, νομίζω. Θυμάμαι που σταμάτησα το αυτοκίνητο για ν’ ακούσω το chart. Ούτως ή άλλως, στους Άγγλους γενικά δεν αρέσει η μουσική με απόχρωση Latin. Όταν κοιτάς πίσω, οι θέσεις στα charts είναι άνευ σημασίας. Το λατρεύω αυτό το κομμάτι, οπότε δεν μπορούσα να ενδιαφερθώ λιγότερο.

    Το single απέτυχε να μπει στο αμερικανικό Top 10, φτάνοντας ως το Νο 18, και ήταν η έκτη και τελευταία –μέχρι σήμερα- επιτυχία των Pet Shop Boys που μπήκε στο Top 20 των Η.Π.Α. (στην πραγματικότητα, από τότε δεν κατάφεραν να ξαναμπούν ούτε στα 60 πρώτα). Ωστόσο, το «Domino Dancing» έγινε Νο 1 στην Ισπανία και τη Φινλανδία, Νο 3 στη Γερμανία, Νο 4 στην Ιαπωνία, Ιρλανδία και Ιταλία, Νο 5 στην Ελβετία και Νορβηγία, Νο 6 στο Βέλγιο και Σουηδία, Νο 9 στη Νέα Ζηλανδία και Ολλανδία, Νο 19 στην Αυστρία, Νο 36 στην Αυστραλία και Νο 40 στη Γαλλία.

    Το «Domino Dancing» ερμηνεύτηκε ευρέως ως μία αλληγορία για το τι συνέβαινε κατά τις πρώτες ημέρες της κρίσης του AIDS: ξέγνοιαστοι νέοι χορεύουν (ένας ευφημισμός για το σεξ). Άλλωστε, όπως έχει ειπωθεί, ο χορός είναι μία κάθετη έκφραση μίας οριζόντιας ιδέας. Στη συνέχεια οι νέοι καταρρέουν διαδοχικά από ασθένεια, όπως πέφτουν οι σειρές με τα ντόμινο («Watch them all fall down»). Δίνοντας κάποια πίστωση σ’ αυτή την εναλλακτική ερμηνεία, ο Neil Tennant φέρεται να είπε γι’ αυτό το τραγούδι, λίγο μετά την κυκλοφορία του, ότι ήταν το δικό τους «Numbers», αναφερόμενος σ’ ένα περιβόητο κομμάτι των Soft Cell από το 1983, που αναφερόταν πράγματι στο περιστασιακό σεξ.

    Το «Domino Dancing» περιλαμβάνεται και στο άλμπουμ των Pet Shop Boys «Pandemonium» (2010) σε ζωντανή ηχογράφηση από την O2 Arena του Λονδίνου. Οι Pet Shop Boys δεν το έπαιξαν το τραγούδι στη συναυλία που έδωσαν στην Αθήνα το 2002. Ωστόσο, το έπαιξαν το 2009 (στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) και το 2013 (Αθήνα).

     

    Το μουσικό βίντεο του «Domino Dancing» σκηνοθετήθηκε από τον Eric Watson και ήταν η έκτη από τις 11 συνεργασίες που είχε ο σκηνοθέτης με το συγκρότημα.

    Το βίντεο γυρίστηκε σε τέσσερις περίπου ημέρες στην παλιά αποικιακή συνοικία του Σαν Χουάν στο Πουέρτο Ρίκο, κατόπιν εισήγησης του Eric Watson, και έγινε περισσότερο διαβόητο για τον κεκαλυμμένο ομοερωτισμό του παρά για το ετεροφυλόφιλο λούστρο του. Απεικονίζει μία ιστορία ερωτικού τριγώνου ανάμεσα σε δύο ελκυστικούς έφηβους που στο τέλος πλακώνονται στην παραλία για τα μάτια μίας εκπληκτικής μελαχρινής γυναίκας. Οι τελικές σκηνές με τους δύο ημίγυμνους άνδρες –οι οποίοι τέθηκαν εμφανώς ως «αντικείμενα του σεξ» από την όμορφη νεαρή γυναίκα που αποτέλεσε το δήθεν αντικείμενο των ανταγωνιστικών τους επιθυμιών- να παλεύουν ανάμεσα στα κύματα που σκάνε στην παραλία, αναφέρονται συχνά από τους κριτικούς ως αποδειχτικά στοιχεία.

    Στο τέλος του βίντεο, καθώς σβήνει το τραγούδι, αντανακλώνται στα γυαλιά ηλίου του Chris Lowe οι δύο έφηβοι –και φαινομενικά αντίπαλοι- να πλησιάζουν ο ένας τον άλλο κοντά στη φωτιά στην παραλία. Σε όλη τη διάρκεια του βίντεο, όταν τα αγόρια αρχίζουν να εμφανίζουν κάποια ομοερωτική έλξη, βλέπουμε το ίδιο κοντινό πλάνο του Chris Lowe να τους κοιτάζει μέσα από τα γυαλιά ηλίου. Έτσι αντιπροσωπεύει την κοινωνία που παρακολουθεί συνεχώς αυτούς τους δύο νεαρούς άνδρες και ο μόνος αποδεκτός τρόπος επαφής του ενός με τον άλλον είναι η πάλη. Είναι ένα αρσενικό βλέμμα που κινείται από τη φυσική επαφή μεταξύ αυτών των ανδρών. Ήταν ένα πονηρό σημάδι από τους ακόμα μη εκφρασμένους δημόσια gay καλλιτέχνες που μ’ αυτό το τραγούδι έκαναν ένα νεύμα σ’ αυτούς που γνωρίζουν. Είναι και κάπως δυσοίωνο. Κι όλα αυτά για να καταδείξουν για το πώς αισθανόταν ένας νεαρός ομοφυλόφιλος άνδρας το 1988. 

    Το περιοδικό Rolling Stone αποκάλεσε το βίντεο ως «το πιο ομοφυλόφιλο Pop video που έγινε ποτέ», επικαλούμενο τα πλάνα σε αργή κίνηση με τα αγόρια να παλεύουν στην παραλία: «Ως εκ τούτου, το βίντεο αποτελεί παράδειγμα της επικρατούσας τάσης εκμετάλλευσης του ομοφυλόφιλου σεξ στη δεκαετία του 1980, που ήταν πιο εμφανές στις διαφημίσεις του Calvin Klein και σε ταινίες μεγάλου μήκους όπως το Top Gun. Δυστυχώς, το Domino Dancing ήταν εξίσου ανέντιμο σκανδαλίζοντας τον κόσμο των straight με εικόνες που δεν θα μπορούσε ποτέ [ο κόσμος] να αναγνωρίσει και διπλασιάζοντας την καταπίεση με το να εμποδίζει να εκφραστεί ανοιχτά η ομοφυλοφιλία» (Rolling Stone, 14-28 Δεκεμβρίου 1989, σελ. 235).

    Όλοι οι ηθοποιοί ήταν Πορτορικανοί και επιλέχθηκαν από τους Pet Shop Boys. Οι δύο έφηβοι ήταν ο 17χρονος τότε David Boira (σήμερα είναι αρχιτέκτονας) και ο Adalberto Martinez Mojica, ενώ την κοπέλα υποδύθηκε η Donna Bottman, η οποία ήταν επίδοξη ηθοποιός και μοντέλο και αργότερα έγινε ξενοδοχοϋπάλληλος στο Hilton του Πουέρτο Ρίκο.

    Μία μεγαλύτερη σε διάρκεια έκδοση του βίντεο (με την Disco Mix εκδοχή του τραγουδιού) περιλαμβάνεται στο DVD «Pop Art». 

    Από τη στιγμή που το «Domino Dancing» αποδείχθηκε η τελευταία Top 40 επιτυχία των Pet Shop Boys στις Η.Π.Α., εικάζεται ευρέως ότι αυτό το βίντεο μπορεί να έπαιξε κάποιο ρόλο στη μείωση της δημοτικότητάς τους στις Η.Π.Α.

    Το 2012, ο Ricky Martin, ο οποίος εμφανίζεται για λίγο σε μία από τις χορευτικές σκηνές του video, έγραψε στο Twitter: Puerto Rico+Homoeroticism = Pet Shop Boys "Domino Dancing". [...]  

    Άλλες εκτελέσεις:

    • West End Girls (2005, στο δίσκο «Goes Petshopping». Η εκτέλεσή τους έφτασε στο Νο 3 της Σουηδίας).
    • The Voice In Fashion (2012, στο άλμπουμ «The Moment Of Truth». Πρόκειται για το δίδυμο που έκανε τις δεύτερες φωνές στην πρώτη εκτέλεση του «Domino Dancing». Αν ακούσετε προσεκτικά τα φωνητικά στο υπόβαθρο, θα διαπιστώσετε ότι ακούγονται πολύ όμοια με τα πρωτότυπα του 1988 –τόσο ώστε μπορεί κανείς να υποψιαστεί ότι χρησιμοποιήθηκαν αναδιαμορφωμένες οι αρχικές ηχογραφήσεις. Φαίνεται σαν να ακούγεται πολύ έντονα ακόμα και η φωνή του Neil Tennant, ειδικά στη φράση «domino dancing» στο τέλος. Ίσως όλες οι δεύτερες φωνές να ηχογραφήθηκαν μαζί και να ήταν αδύνατο να διαχωριστούν. Αν όντως συμβαίνει αυτό, τότε ο Neil Tennant αξίζει να πιστωθεί ως δεύτερη φωνή στην εκτέλεση του 2012, όπως οι Voice In Fashion πιστώθηκαν τις δεύτερες φωνές στην εκτέλεση του 1988).

     Το «Domino Dancing» χρησιμοποιήθηκε σε διαφήμιση του περιοδικού ΕΝΑ. Το βιβλίο του Tony Peake «Derek Jarman» (1999) και το ομότιτλο του Rowland Wymer (2005) κάνουν αναφορά στο τραγούδι. Αναφορά κάνει και το βιβλίο του Mike Grimshaw «The Counter-Narratives of Radical Theology and Popular Music: Songs of Fear And Trembling» (2014), λέγοντας ότι το «Domino Dancing» αναφέρεται στην κατάρρευση του κομμουνισμού στην ανατολική Ευρώπη (προφανώς πρόκειται για λανθασμένη εκτίμηση του συγγραφέα αφού το τραγούδι κυκλοφόρησε ένα χρόνο πριν την κατάρρευση του κομμουνισμού).

    DOMINO DANCING – Pet Shop Boys

    (All day, all day)

    I don't know why, I don't know how
    I thought I loved you, but I'm not sure now
    I've seen you look at Strangers too many times
    A love-you-once is of a, a different kind

    Remember when we felt the sun
    A love like paradise, how hot it burned
    A threat of distant thunder, the sky was red
    And when you walked, you always turned every head

    (All day, all day) Watch them all fall down
    (All day, all day) Domino dancing
    x2

    I thought that when we fought I was to blame
    But now I know you play a different game
    I've watched you Dance with danger, still wanting more
    Add another number to the score

    (Chorus)

    When you look around you wonder
    Do you play to win?
    Or are you just a bad loser?

    (All day, all day) x2

    I don't know why, I don't know how
    I thought I loved you but I'm not sure now
    I hear the thunder crashing, the sky is dark
    And now a storm is breaking within my heart

    (Chorus)


    Tags
    Μουσικά Είδη:AmericanDanceDiscoJazzLatinLatin PopPopΜουσική Γενικά:ραδιόφωνοΚαλλιτέχνες:StrangersMadonnaPet Shop BoysRicky MartinΜουσικά Όργανα:κιθάραΕταιρίες:Martin



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε