ελληνική μουσική
    627 online   ·  210.830 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Καμία Συμπάθεια για τον Διάβολο

    Συνοπτική Ιστορία των Ηχογραφήσεων

    Για αιώνες ο άνθρωπος ονειρευόταν να "συλλάβει" τους ήχους της φύσης και τη μουσική που δημιουργούσε. Πολλοί προσπάθησαν αλλά απέτυχαν μέχρι που ο Thomas Alva Edison ανακάλυψε μία μέθοδο ηχογράφησης και αναπαραγωγής του ήχου. Αυτό που ξεκίνησε σαν ένα τμήμα μια πιο εξελιγμένης τηλεφωνικής συσκευής κατέληξε στην ανάπτυξη ενός οργάνου που θα άλλαζε τον κόσμο, κάνοντας τον πιο χαρούμενο και ένα καλύτερο μέρος να ζεις.

    Παρακάτω παρουσιάζονται τα σημαντικότερα γεγονότα, σε αντίστροφη χρονολογική σειρά, που σημάδεψαν την ιστορία τής ηχογραφημένης μουσικής...
    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Πέμπτη 06 Απρ 2006
    * 1999
    - Κυκλοφορεί το πρότυπο SDMI με στόχο μία νόμιμη εναλλακτική λύση στη μουσική πειρατεία

    * 1998
    - Διάδοση της χρήσης του MP3.
    - Τα υδατογραφήματα αρχίζουν να χρησιμοποιούνται στη μουσική

    * 1997
    - Το τραγούδι του Elton John για την Πριγκήπισσα Diana, "Candle in the Wind 1997" έγινε το single με τις ταχύτερες πωλήσεις, αφού μέσα σε 24 ώρες από την κυκλοφορία του στις ΗΠΑ έγινε 8 φορές πλατινένιο

    * 1996
    - Το πρώτο DVD (Digital Versatile Disc) έκανε την εμφάνισή του στο Consumers Electronic Show του Λας Βέγκας

    * 1993
    - Παρά την εμφάνιση των DCC και MD, το CD παραμένει το κυρίαρχο μέσο.

    * 1992
    - Η Philips παρουσιάζει το DCC (Digital Compact Cassette) που είναι συμβατό με τη μαγνητική κασέτα και έχει το ίδιο μέγεθος, ενώ τα νέα κασετόφωνα δέχονται και τους δύο τύπους. Μη μπορώντας να έρθει σε συμφωνία με τη Philips η SONY δημιουργεί το MiniDisc (MD) που συνδυάζει την ποιότητα του CD με την ευχρηστία της κασέτας

    * 1991
    - Η Philips παρουσιάζει το Compact Disc Interactive (CD-I). Βασίζεται στο CD-ROM αλλά έχει τη δυνατότητα αναπαραγωγής CD ήχου, ταινιών, παιχνιδιών, κ.α.

    * 1989
    - Η SONY παρουσιάζει στις ΗΠΑ το DAT, που ακολουθεί τη λογική της κασέτας αλλά έχει μικρότερο μέγεθος. Μετά από πιέσεις των δισκογραφικών εταιριών, οι εταιρίες παραγωγής μηχανημάτων DAT εφαρμό-ζουν το SCMS (Serial Copy Management System) για να αποφευχθεί η ψηφιακή αντιγραφή

    * 1988
    - Για πρώτη φορά οι πωλήσεις CD ξεπερνούν αυτές των δίσκων βινυλίου. Από το 1989 οι πωλήσεις CD ξεπέρασαν τα 200 εκατομμύρια τεμάχια και οι δίσκοι άρχισαν να εξαφανίζονται από τα δισκοπωλεία.

    * 1986
    - Μετά από δειλές αρχικά πωλήσεις, 50 εκατομμύρια CD πωλήθηκαν μέχρι το τέλος της χρονιάς

    * 1984
    - Το CD αναγνωρίζεται σαν ο καλύτερος φορέας ήχου μέχρι τώρα
    - Ο Bob Geldof οργανώνει τη συναυλία Live Aid για τη βοήθεια των Αφρικανικών κρατών. Τα συνολικά κέρδη της συναυλίας ήταν 50 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας

    * 1983
    - Το CD κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνισή στην Αγγλία την 1η Μαρτίου. Θεωρήθηκε η μεγαλύτερη καινοτομία στη δισκογραφία μετά το δίσκο βινυλίου.

    * 1982
    - Το άλμπουμ "Thriller" του Michael Jackson πούλησε 40 εκατομμύρια αντίτυπα και έγινε ο πιο επιτυχημένος δίσκος στην ιστορία της δισκογραφίας
    - Τον Οκτώβριο ξεκινά στην Ιαπωνία η παραγωγή CD hardware και software

    * 1981
    - Το Walkman II κάνει την εμφάνισή του. Μικρότερο κατά 25% και με 50% λιγότερα κινούμενα μέρη. Η τιμή μειώνεται αισθητά και γίνεται το ένα από τα πιο επιτυχημένα μουσικά προϊόντα της μεταπολεμικής περιόδου
    - Ένα καλωδιακό κανάλι, το MTV, αρχίζει να μεταδίδει video clips. Τα επόμενα χρόνια τα μουσικά video έγιναν απαραίτητα στην προώθηση των τραγουδιών
    - Η Philips παρουσιάζει το σύστημα CD στη μουσική βιομηχανία. Σε συνεργασία με τη SONY παράγουν ένα ψηφιακό δίσκο για εμπορική χρήση

    * 1979
    - Η SONY παρουσιάζει το κασετόφωνο Woundabout που αργότερα μετονομάστηκε σε walkman. Τα προσόντα του ήταν τα μικρά ακουστικά που απέδιδαν καλή ποιότητα ήχου με χαμηλό σήμα από τον ενισχυτή, και η καλή απόδοση από τις μπαταρίες που το λειτουργούσαν. Με αρχική τιμή 200 δολάρια δεν θεωρήθηκε προϊόν με μαζική εμπορική αξία

    * 1978
    - Η πρώτη ανακοίνωση του Compact Disc από την εταιρία Philips

    * 1977
    - 100 χρόνια μετά το όνειρο του Edison για μια οικιακή συσκευή που θα "μιλούσε", κάθε μέσο νοικοκυριό διέθετε δύο ή τρεις.
    - Οι πωλήσεις κασετών προκαλούν πτώση στις πωλήσεις δίσκων και οι δισκογραφικές εταιρίες κυκλοφορούν τα άλμπουμ τους και στους δύο τύπους.

    * 1975
    - Η διαδικασία ηχογράφησης έγινε τόσο περίπλοκη που τα στούντιο άρχισαν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές

    * 1971
    - Δίσκοι με ήχο τεσσάρων καναλιών (Quadrophonic) εμφανίζονται στην αγορά αλλά το κοινό δεν ενθουσιάζεται λόγω της σύγχυσης που επικρατεί σε σχέση με τη συμβατότητα των μηχανημάτων και του οικονομικού κλίματος

    * 1968
    - Μέχρι τώρα 85 κατασκευάστριες εταιρίες πούλησαν 2,4 εκατομμύρια κασετόφωνα και η αξία της αγοράς της κασέτας μόνο για το 1968 ήταν 150 εκατομμύρια δολάρια. Ως το τέλος της δεκαετίας η Philips compact cassette ήταν το στάνταρ στη χρήση κασέτας

    * 1966
    - Ο Dr Ray Dolby παρουσιάζει το Dolby Noise Reduction System, ένα σύστημα μείωση του "θορύβου" στις ηχογραφήσεις που επικράτησε παγκόσμια

    * 1965
    - Οι ηχογραφημένες κασέτες κυκλοφορούν. Απλές στη χρήση και πολύ δημοφιλείς τα επόμενα χρόνια, κατάφεραν τη πρώτη χρονιά να πουλήσουν μόνο 9000 αντίτυπα. Παράλληλα εμφανίζεται και η ευρείας χρήσης σε αυτοκίνητα κασέτα 8-track που είχε το πλεονέκτημα να παίζει ατέρμονα.

    * 1963
    - H Philips παρουσιάζει την κασέτα μουσικής στην έκθεση του Βερολίνου

    * 1960
    - Ο στερεοφωνικός ήχος έχει πρακτικά αντικαταστήσει τον μονοφωνικό

    * 1956
    - Οι στερεοφωνικοί δίσκοι εμφανίζονται και πωλούνται παράλληλα με τους μονοφωνικούς. Ο δίσκος "My Fair Lady" (Ωραία μου Κυρία) και το 1ο Κοντσέρτο για πιάνο του Τσαϊκόφσκι σε εκτέλεση του Van Cliburn ήταν οι πρώτοι δίσκοι που είχαν πωλήσεις άνω του 1 εκατομμυρίου.

    * 1954
    - Οι εταιρίες αρχίζουν να προμηθεύουν τα στούντιο ηχογραφήσεων με στερεοφωνικό εξοπλισμό.

    * 1949
    - Η πρώτη επίδειξη του transistor από τους Shockley, Brittain και Bardeen έφερ επανάσταση όχι μόνο στο σχεδιασμό και την απόδοση των μηχανημάτων ήχου αλλά και στις οικιακές συσκευές.
    - Με την κυκλοφορία από την RCA του πρώτου δίσκου 45 στροφών άρχισε μία μάχη ανάμεσα σ'αυτούς και τους δίσκους 33 στροφών. Τελικά και οι δύο παρέμειναν στην αγορά λόγω των πρακτικών πλεονεκτημάτων τους.

    * 1948
    - Η βιομηχανία πετρελαίου παρουσίασε ένα πλαστικό πολλαπλής χρήσης, το πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), κατάλληλο για μαγνητικές ταινίες και δίσκους με χαμηλό ηχητικό θόρυβο. Το PVC κατέστησε δυνατή τη δημιουργία δίσκων με στενό αυλάκι με δυνατότητες πολύ υψηλότερες από τους δίσκους "μεγάλης διάρκειας" των 20 λεπτών ανά πλευρά που είχε δημιουργήσει ο Edison από το 1926.

    * 1945
    - Μετά τον πόλεμο η έρευνα για ειρηνικούς σκοπούς ώθησε την ανάπτυξη της ποιότητας ήχου. Το ηχητικό φάσμα των ηχογραφήσεων αυξήθηκε κατακόρυφα. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, η μουσική υπόκρουση χρησιμοποιήθηκε για την αύξηση της παραγωγικότητας και έρευνες έδειξαν ότι η αύξηση αυτή ήταν της τάξεως μέχρι και 25%. Αυτή η αποκάλυψη ήταν σημαντική για την ώθηση της δισκογραφίας

    * 1942
    - Η εταιρία RCA Victor απένειμε τον πρώτο χρυσό δίσκο στη μουσική ιστορία στον Glenn Miller για πωλήσεις ενός εκατομμυρίου του "Chattanooga Choo-choo"

    * 1941
    - Ο Leopold Stokowski, που από το 1917 έδειξε ενδιαφέρον για τις τεχνικές βελτίωσης της ποιότητας ηχογράφησης, διεύθυνε την ορχήστρα που έπαιξε τη μουσική της ταινία του Walt Disney "Φαντασία"

    * 1936
    - Οι μηχανικοί της BASF, χρησιμοποιώντας ένα "Magnetophon" ηχογράφησαν τη Συμφωνία Νο 39 του Μότσαρτ από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου σε διεύθυνση του Sir Thomas Beecham. Ηταν η πρώτη ηχογράφηση συμφωνικής ορχήστρας, η οποία υπάρχει ακόμα και μάλιστα έχει απρόσμενα καλή ποιότητα ήχου

    * 1935
    - Η εταιρία AEG-Telefunken έκανε την πρώτη δημόσια επίδειξη ενός μαγνητοφώνου, του "Magnetophon" στην έκθεση του Βερολίνου

    * 1934
    - Η εταιρία BASF κατασκεύασε 50.000 μέτρα μαγνητικής ταινίας για πειράματα μεγάλης κλίμακας από την AEG

    * 1931
    - Ο Alan Dower Blumlein (EMI) παίρνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την τεχνική στερεοφωνικής ηχογράφησης που έθεσε τις βάσεις για τις σύγχρονες τεχνικές.
    - Ο Thomas Edison πεθαίνει σε ηλικία 84 ετών

    * 1927
    - "The Jazz Singer", όχι η πρώτη αλλά η πιο γνωστή ομιλούσα ταινία κυκλοφορεί

    * 1925
    - Είναι η χρόνια που πολλές δισκογραφικές εταιρίες κάνουν τις πρώτες ηλεκτρικές ηχογραφήσεις

    * 1923
    - Οι δισκογραφικές εταιρίες βρίσκονται σε ύφεση λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας του ραδιοφώνου

    * 1919
    - Η ηλεκτρική ηχογράφηση βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο
    - Η Garrard Engineering, θυγατρική της British Crown Jewellers κατασκεύασε μηχανισμούς ακριβείας για γραμμόφωνα

    * 1917
    - Οι πρώτες κυκλοφορίες μουσικής τζαζ σε κυλίνδρους καθυστέρησαν την οριστική εξαφάνιση αυτού του μέσου

    * 1913
    - Η Decca παρουσιάζει το φορητό γραμμόφωνο

    * 1908
    - Ο Edison συνεχίζει να χρησιμοποιεί τους κυλίνδρους, αλλά οι δίσκοι αποδεικνύονται όλο και δυσκολότεροι αντίπαλοι

    * 1906
    - Το γραμμόφωνο Victrola της εταιρίας Victor κάνει την εμφάνισή του. Η επιτυχία του ήταν τέτοια που το όνομα Victrola περιέγραφε από τότε όλα τα γραμμόφωνα

    * 1904
    - Ο Fleming δημιουργεί τη διοδική θερμική βαλβίδα και αργότερα ο Lee de Forest την τριοδική. Η ηλεκτρική ηχογράφηση ήταν πλέον εφικτή

    * 1903
    - Οι πρώτοι δίσκοι 12 ιντσών κυκλοφορούν από τη Monarch. H HMV Italiana κυκλοφορεί το έργο του Βέρντι "Ernani" σε 40 αντίτυπα

    * 1902
    - Ο Caruso έκανε τον πρώτο από τους πολλούς δίσκους του. Η δημοτικότητα του κυλίνδρου αρχίζει να υποχωρεί

    * 1901
    - Η αρχική μέθοδος της χάραξης μιας πλάκας με οξύ, αντικαθίσταται με τη χρήση στρώματος κεριού

    * 1895
    - Η ηχογραφημένη μουσική για ψυχαγωγία άρχισε να βρίσκει ανταπόκριση από το κοινό. Η απαίτηση για ηχογραφήσεις έδωσε το κίνητρο για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες από τις νεοσύστατες δισκογραφικές εταιρίες

    * 1890
    - Η Edison's Phonograph και η Bell-Tainter Graphophone βρίσκονται σε έντονο ανταγωνισμό. Ο φωνογράφος φαίνεται να είναι πιο δημοφιλής

    * 1889
    - Πρόγονοι του juke-box με μεγάλη απήχηση στο κοινό δημιούργησαν μία ανάγκη για περισσότερα ηχογραφήματα, κυρίως για κωμικούς μονολόγους

    * 1888
    - Τα προϊόντα της Edison's Phonograph και της Bell-Tainter Graphophone (μιας εταιρίας που δημιουργήθηκε από τον Chichester Bell, αδερφό του Alexander Graham Bell, και τον Charles Tainter) χρησιμοποιούνται σαν μηχανές υπαγόρευσης συμβολαίων. Η ψυχαγωγική χρήση των προϊόντων αυτών δεν θεωρείται ότι έχει εμπορική αξία

    * 1887
    - Ο Berliner ανέπτυξε μια επιτυχημένη μέθοδο εκ των υστέρων μεταφοράς ενός αυλακιού που περιείχε ηχητική πληροφορία σε ένα δίσκο. Επίσης ανέπτυξε μία μέθοδο μαζικής παραγωγής αντιτύπων ενός πρωτότυπου δίσκου

    * 1886
    - Ο Edison αποκτά δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τις ΗΠΑ για ένα κύλινδρο εγγραφής καλυμμένο με κερί. Αυτό σηματοδότησε το τέλος του κυλίνδρου με φύλλο κασσίτερου

    * 1884
    - Ο Emile Berliner ηχογράφησε το "Πάτερ Ημών" σε έναν κύλινδρο του Edison. Η πρωτότυπη ηχογράφηση διατηρείται στα γραφεία του BBC στο Λονδίνο

    * 1878
    - Ο Edison επινόησε τη χρήση ενισχυτών πεπιεσμένου αέρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος της χαμηλής έντασης του ήχου κατά την αναπαραγωγή. Οι Βρετανοί Horace Short και C.A. Parsons πέτυχαν τη κατασκευή τέτοιων ενισχυτών, των Auxetophones, που τελικά χρησιμο-ποιήθηκαν σε άλλες εφαρμογές

    * 1877
    - Τον Απρίλιο ένας ακόμα Γάλλος, ο Charles Cros, ποιητής και εφευρέτης της έγχρωμης φωτογραφικής επεξεργασίας, πρότεινε τη βελτίωση της μεθόδου του Scott με φωτοτύπιση (photoengraving) του ίχνους πάνω στο μέταλλο, με την πιθανότητα της ανίχνευσης του μοντέλου με αποτέλεσμα την αναπαραγωγή του αρχικού ήχου
    - Τον Ιούλιο ο Thomas Alva Edison ανακάλυψε μία μέθοδο ηχογράφησης και αναπαραγωγής ήχου ακολουθώντας διαφορετική μέθοδο από αυτή του Scott και του Cros. Έκανε αίτηση για ευρεσιτεχνία στη Βρετανία και στις 24 Δεκεμβρίου έκανε αντίστοιχη αίτηση στις ΗΠΑ που κάλυπτε τις ομιλούσες συσκευές και τους εγγραφείς ήχου που έγιναν γνωστοί ως Φωνογράφοι. Οι πρώτοι φωνογράφοι χρησιμοποιούσαν κυλίν-δρους με κάλυψη φύλλου κασσίτερου

    * 1857
    - Ο Γάλλος Leon Scott δημιουργεί τον φωνοαυτογράφο (phonautograph) που μετέτρεπε μία κυμαινόμενη πίεση αέρα σε ένα ορατό ίχνος πάνω σε έναν "καπνισμένο" κύλινδρο με τη χρήση μίας γραφίδας προσαρτημένης σε μία μεμβράνη. Η καταγραφή αυτή του ήχου δεν μπορούσε να αναπαραχθεί


    Πηγή: www.ifpi.gr

    Tags
    Μουσικά Είδη:JazzNoiseΚαλλιτέχνες:ΤσαϊκόφσκιΒέρντιΜότσαρτMichael JacksonDisneyΕταιρίες:SONY



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #4370   /   06.04.2006, 02:12   /   Αναφορά
    Ωραία η ερευνούλα!!πςςςςςς πολύ καλή!!!!
    #4371   /   06.04.2006, 02:15
    :-)

    #4372   /   06.04.2006, 11:59   /   Αναφορά
    WELL DONE ORFEUS! ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΦΟΒΕΡΗ ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΙ ΕΜΑΘΑ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΑΓΝΟΟΥΣΑ!
    #4373   /   06.04.2006, 12:22   /   Αναφορά
    Πολύ πολύ ενδιαφέρον! Ευχαριστούμε Ορφέα μας! :-)
    #4374   /   06.04.2006, 12:38
    :-))))

    #4375   /   06.04.2006, 18:57   /   Αναφορά
    Πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα Ορφέα!!!

    Πολύ ωραία!!! Μπράβο!!! Σ' Ευχαριστούμε...!!!
    #4376   /   07.04.2006, 01:12
    Σ' ευχαριστώ Βικτωρία....



    :-)

    #4377   /   07.04.2006, 03:58   /   Αναφορά
    Πολύ καλό.Thanx dude!
    #4378   /   07.04.2006, 13:11   /   Αναφορά
    Πολύ καλή δουλειά Γεώργιε :)!



    Μόνο που έχω μιά παρατήρηση:γράφεις οτι τό 1975 "Η διαδικασία ηχογράφησης έγινε τόσο περίπλοκη που τα στούντιο άρχισαν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές".



    Ωστόσο,εκείνη την εποχή η τεχνολογία τών Η/Υ δέν ήταν ακόμα τόσο ανεπτυγμένη-δέν υπήρχαν κάν προσωπικοί υπολογιστές,πόσο μάλλον Graphic User Interface (δηλαδή τά Windows-like λειτουργικά συστήματα),πολύ δέ περισσότερο δέν υπήρχαν προγράμματα γιά έλεγχο μαγνητοφώνων καί κονσολών.



    Αυτό που υπήρχε -φυσικά στό εξωτερικό- ήταν οι πολυκάναλες κονσόλες (νομίζω ήδη από τότε 8κάναλες) καί τά αντίστοιχα μαγνητόφωνα.Πάντως όλη η διαδικασία τής ηχογράφησης καί μίξης γινόταν διά χειρός ηχολήπτου,χωρίς αυτοματισμούς.`



    Εν Ελλάδι βέβαια,τά πράγματα ήταν πιό..πρωτόγονα.Θυμάμαι οτι ακόμα το 1978,που έκανα γιά πρώτη φορά ηχογράφηση σέ στούντιο,αυτό ήταν το ERA (στην οδό Σταδίου,σίγουρο τό ξέρεις κι'εσύ) που διέθετε...τετρακάναλο μαγνητόφωνο καί κονσόλα μέ αναλογικά VU-meters -μάλιστα μέ κυκλικό "καντράν" σάν αμπερόμετρα.Ακόμη καί το 1983-1985 που έκανα μέ τους SCORIA το maxi-single μας,το state-of-the-art τών περισσότερων στούντιο ήταν το 8κάναλο "όρθιο" (νομίζω μόνο το SIERRA είχε 16καναλο,αλλά εκεί δέν επιτρεπόταν νά μπούνε οι κοινοί θνητοί :),καί μόλις τό 1988-89 είδα γιά πρώτη φορά 24κάναλο σέ στούντιο.Οσο γιά στούντιο μέ υπολογιστές κλπ,αυτά πρέπει να ξεκίνησαν στην Ελλάδα γύρω στίς αρχές τής δεκαετίας τού'90.



    Τώρα βέβαια όλα αυτά τά λέω βάσει τών προσωπικών μου αναμνήσεων,άν εσύ έχης περισσότερες λεπτομέρειες,διόρθωσέ με :)
    #4379   /   07.04.2006, 13:29
    1) Κατ' αρχήν Αλμπέρτο, δεν τα γράφω εγώ αυτά αλλά το www.ifpi.gr



    2) Το άρθρο δεν αναφέρεται στην Ελληνική πραγματικότητα, αλλά σε ολόκληρο τον.......πλανήτη!!!!!



    3) Το σημείο που αναφέρεσαι, αφορά τον Δυτικό (εννοείται) κόσμο και περισσότερο φυσικά τις ΗΠΑ και την Βρετανία. Μπορεί λοιπόν εκεί, να άρχισαν ......τότε!!!!



    :-)

    #4381   /   07.04.2006, 18:32   /   Αναφορά
    Πω πωωω!! ποσα δεν ηξερα !!!!!! Ορφεα ευχαριστωωωω!!!!
    #4385   /   07.04.2006, 22:38
    :-)

    #13214   /   21.04.2008, 01:58   /   Αναφορά
    Πολυ ωραιο

    Ευχαριστω για τις πληροφοριες !

    Αφηνει ΠΟΛΛΑ πισω αλλα αν ηταν πιο μεγαλο μαλλον δεν θα το διαβαζα !!
    #14372   /   06.06.2008, 00:14   /   Αναφορά
    Πολύ καλό, αλλά με μπέρδεψες έτσι όπως τα 'βαλες ανάποδα..... Το διάβασα σχεδόν όλο πριν το καταλάβω....... :-)