ελληνική μουσική
    494 online   ·  210.840 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Βιογραφίες

    Θάνος Μικρούτσικος

    Ο Θ. Μικρούτσικος, εμφανίζεται στο μουσικό χώρο τέλη του ΄60, με κλασσικές σπουδές θεωρίας, πιάνου και σύνθεσης στις παρακαταθήκες του. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα, στην Αθήνα όμως ολοκληρώνει τον κύκλο των σπουδών του, τελειώνοντας το Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου...
    Γράφει ο Jorge (jorge)
    300 άρθρα στο MusicHeaven
    Κυριακή 13 Απρ 2003
    Στη δισκογραφία εμφανίζεται το 1975 με τα Πολιτικά Τραγούδια, σηματοδοτώντας το μεταπολιτευτικό μουσικό κλίμα της εποχής. Προβάλλει το πολιτικό στοιχείο μέσα από ποιήματα των Ν. Χικμέτ και Β. Μπίρμαν, συνδυάζοντας την αμεσότητα του τραγουδιού με πολυποίκιλες μουσικές φόρμες της σύγχρονης αβάντ γκάρντ. Με αγωγό την φωνή της Μ. Δημητριάδη, ιδανικής ερμηνεύτριας των τραγουδιών του, δημιουργεί εξ αρχής ρεύμα μουσικό.



    Βρίσκοντας ανταπόκριση στο κοινό, μια περίοδο που το ελληνικό τραγούδι, απελευθερωμένο από περιορισμούς επαναπροσδιορίζει τα όριά του, ξεκινάει μια 10ετή πορεία, που ως το ΄85, ολοκληρώνει την μουσική του πρόταση. Με την Καντάτα για τη Μακρόνησο σε ποίηση Γ. Ρίτσου (΄76) , τη Φουέντε Οβεχούνα από το ομώνυμο θεατρικό του Λόπε ντε Βέγκα και τα Τροπάρια για Φονιάδες (΄77) , φτάνει σε οριακά αποτελέσματα, με μια Μπρεχτικής τεχνικής επιθετική αμεσότητα. Η διόλου τυχαία Μουσική Πράξη στον Μπρέχτ του ΄78, σημαδεύει την εξέλιξή του ως συνθέτη, εμφανίζοντας πιο καθαρά την -εν τέλει- λυρικά δραματική φλέβα του.



    Ο Σταυρός του Νότου (΄79) , επιβεβαιώνει την δύναμη της γραφής του, ξαφνιάζοντας ταυτόχρονα, με την υιοθέτηση στοιχείων του λαϊκού τραγουδιού, που με την ποίηση του Ν. Καββαδία απαλαγμένη από εξωτικότητες, καταγράφεται ως η σημαντικότερη πρόταση στο σύγχρονο τραγούδι (με συνέχεια τις Γραμμές των Οριζόντων το ΄91) .



    Παράλληλα, αρχίζει να ξεδιπλώνει την συνθετική του ικανότητα σε πιό πυκνές μουσικές φόρμες. Μουσική για το θέατρο (Βίκτωρ-Βικτωρία ΄84/ Ελλάς κατόπιν αορτής ΄89, Η ιστορία της Λούλου ΄88) , μουσική δωματίου (Σονάτα του Σεληνόφωτος ΄85) και συμφωνικά έργα (Ευριπίδης 4 ΄80) , αλλά και ηλεκτρονική μουσική (Ο Αδελφός ΄85) ως και όπερα. (Η επιστροφή της Ελένης ΄89-τελική μορφή ΄99) . Το Εμπάργκο σε ποίηση Α. Αλκαίου του ΄82, συμπυκνώνει την περιήγησή του σε όλο το φάσμα του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού, συνδυάζοντας την ροκ και την ηλεκτρική μπαλάντα με το λαϊκό, σε μια σειρά κλασσικών σχεδόν τραγουδιών ( Πιρόγα, Κακόηθες μελάνωμα) .



    Το 1986 κλείνει την πρώτη του δεκαετία, περνώντας με την συνεργασία του με την Χ. Αλεξίου (Η αγάπη είναι ζάλη) , σε ένα ευρύτερο κοινό, και σ΄ ένα κύκλο πιο ευθύβολου τραγουδιού. Με όχημα φωνές όπως του Β. Παπακωνσταντίνου (Ολα από χέρι καμμένα ΄88/στίχοι Κ. Τριπολίτη) , της Χ. Αλεξίου στην 2η συνεργασία τους σε στίχους Λ. Νικολακοπούλου Κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια (΄89) , του Γ. Νταλάρα (Συγγνώμη για την άμυνα ΄92) , φτιάχνει τραγούδια που συχνά έχουν την δύναμη αντίστοιχων του Σαββόπουλου, του Μαρκόπουλου η και του Θεοδωράκη. Η ανθοφορία του αυτή κορυφώνεται στην συνεργασία του με την Μίλβα στο Volpe d΄amore (΄94) , αλλά και στη συνεργασία με τον Δ. Μητροπάνο (Στου αιώνα την παράγκα ΄96) .





    --------------------------------------------------------------------------------
    Η ταυτόχρονη δημιουργία του σε κλασσικότερες μουσικές φόρμες συνεχίζεται, με παρουσιάσεις έργων του από το Λονδίνο ως το Σάο Πάολο, και από το Κάϊρο ως το Βερολίνο.
    --------------------------------------------------------------------------------




    Δεινός πιανίστας αλλά και ερμηνευτής των τραγουδιών του, αποκτά γέφυρες με τον κόσμο, φανερώνοντας το πρωταρχικό του χάρισμα στην επικοινωνία. Αυτό, συνάδοντας με το οργανωτικό του πνεύμα, τον οδηγεί σε υπεύθυνες θέσεις του δημόσιου βίου. Καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Πάτρας και του Μουσικού Αναλογίου του Μεγάρου Μουσικής, ως και ανάληψη υπουργικών καθηκόντων το ΄94 (Υπουργός Πολιτισμού). Στην 25ετή ως τώρα πορεία του, πολυπράγμων και ανατρεπτικός, καταφέρνει να συμβαδίζει με την εποχή του πάντοτε εναργής ως συνθέτης και μουσικός. (Η θάλασσα στη σκάλα σε στίχους Ο. Ιωάννου με τον Β. Παπακωνσταντίνου, ΄99/ Σφεντόνα Live ΄00).

    Πηγές: music.gr

    Tags
    Μουσικά Είδη:ΌπεραΚαλλιτέχνες:ΜίλβαΘάνος Μικρούτσικος



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #5466   /   31.08.2006, 15:50   /   Αναφορά
    Μπράβο Γιώργο, πολύ καλό, αν και θέλει κάποια ενημέρωση από τότε έως σήμερα.



    Τώρα όσον αφορά τον Θάνο..

    Ότι και να πω, πάντα καταλήγω στο ότι ο άνθρωπος είναι πολύ μεγάλος Καλλιτέχνης!!



    "Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία.

    Παίξε στον άνεμο τη γλώσσα σου και πέρνα

    Αλλού σε λέγανε Γιουδήθ, εδώ Μαρία

    Το φίδι σκίζεται στο βράχο με τη σμέρνα."



    #5625   /   16.09.2006, 09:14
    Φαντάζομαι πως απλά έγινε παρανόηση...

    οι στίχοι είναι του Ν. Καββαδία.



    Θα προσθέσω πως η άποψή μου για τον καλλιτέχνη Θ.Μικρούτσικο είναι ίδια με των υπολοίπων.

    Ο άνθρωπος όμως Θ.Μικρούτσικος έχει πέσει στα μάτια μου από τη στιγμή που παραδέχθηκε δημόσια, κατά την υπουργοποίησή του, πως απαλάχθηκε από το στρατό και δεν υπηρέτησε, πέρνοντας ψυχοχάρτι (Ι5). Μετά από αυτό, άν και κάτοχος Ι5, έγινε μέχρι υπουργός και από εμάς τους υπόλοιπους, αν κάποιος δεν έχει πιστοποιητικό τύπου 'Α' δεν μπορεί να αγοράσει ούτε τσίχλες από το περίπτερο.

    #8723   /   25.06.2007, 18:35
    "Φαντάζομαι πως απλά έγινε παρανόηση...

    οι στίχοι είναι του Ν. Καββαδία."



    Έχεις δίκιο.. Έτσι όπως διαβάζει κάποιος το σχόλιό μου, υπάρχει πιθανότητα παρανόησης..

    Φυσικά και είναι του Ν. Καββαδία η ποίηση.

    Παρέθεσα τους αγαπημένους μου στίχους (και του Θάνου Μ., απ' ότι λέει..) του συγκεκριμένου ποιήματος..


    #5532   /   09.09.2006, 23:02   /   Αναφορά
    Μοναδικός ο Θάνος Μικρούτσικος!!!
    #5536   /   10.09.2006, 14:22   /   Αναφορά
    Πολύ καλή η δημοσίευση σου jorge!!

    Και ο Θάνος φυσικά,ένας εξαιρετικά καλός συνθέτης & μουσικός!!
    #5618   /   15.09.2006, 16:40
    Επίσης, πιστεύω ότι τα κομμάτια που έχει γράψει, δεν μπορεί να πει κανείς τόσο ωραία όσο ο ίδιος,αν και κατά γενική ομολογία θεωρείται "άφωνος"..

    #5657   /   19.09.2006, 08:46
    Έχεις απόλυτο δίκιο........!

    #5658   /   19.09.2006, 12:22
    Από τους αγαπημένους μου συνθέτες και δάσκαλος για αρκετούς τραγουδοποιούς και συνθέτες της γενιάς του '80...

    #7432   /   05.03.2007, 08:43
    Μεγαλος δημιουργος που εχει αγησει πισω του μεγαλη ιστορια!

    Αγαπημενο μου εργο του ειναι η μελοποιηση του Στυρου του Νοτου!

    #7955   /   13.04.2007, 14:43   /   Αναφορά
    Πολύχρονος!
    #7957   /   14.04.2007, 01:35   /   Αναφορά
    Ένας από τους πιο σημαντικούς Έλληνες συνθέτες και μουσικούς!!

    Ωραίο άρθρο και θα συμφωνήσω με τον rouba για τον Σταυρό του Νότου
    #8396   /   21.05.2007, 22:06
    Κι εγώ μαζί με τον Swkraths!!!



    Είναι πολύ σπουδαίος συνθέτης!!!

    #8695   /   23.06.2007, 17:43   /   Αναφορά
    Καταπληκτικός...Και δεν θα τον έλεγα άφωνο...Ερμηνεύει με τρομαχτική ψυχή τα τραγούδια του....
    #17226   /   01.12.2008, 12:00   /   Αναφορά
    Ίσως είναι ο μόνος μουσικός που όταν "πιάνει" το πιάνο στα χέρια του σε κάνει να ανατριχιάζεις, σε συγκινεί, σε συναρπάζει. Είναι αυτός που απέδειξε ότι και οι φαινομενικά "άφωνοι" ερμηνεύουν πολύ καλύτερα από εκείνους που διαθέτουν φωνή, χρησιμοποιώντας απλά πάθος και ψυχή... (Στο "Η Αγάπη είναι ζάλη οι μισοί και πλέον στίχοι του δίσκου είναι σε στίχους Ανδρέα Μικρούτσικο.!!!)