ελληνική μουσική
    626 online   ·  210.826 μέλη
    trelakias
    06.02.2013, 20:32

    Επειδή ακόμα δεν έχω πάρει κάτι για να γράφω την κιθάρα (ή και διάφορα άλλα όργανα αν χρειαστεί), ρίχνω μια ματιά που και που και πάντα καταλήγω σε αυτά τα compact studios κυρίως για την ευκολία του plug and play.  Έχει κανείς εμπειρία με αυτά?  Τι μπορούν και κυρίως τι ΔΕΝ μπορούν να κάνουν συγκριτικά με μια εξωτερική κάρτα?  Τι πρέπει να προσέξω στην αγορά?


    noizreduction
    07.02.2013, 10:53

    Εχεις καποιο μοντελο συγκεκριμενο κατα νου; Γιατι το καθενα εχει τα συν και τα πλην του, τα οποια δεν ειναι απαραιτητα ο μεσος ορος της κατηγοριας!


    trelakias
    07.02.2013, 15:01

    Με αύξουσα τιμή:

    Boss Br-800

    Zoom R24

    Tascam DP-03

    Γενικά δεν βλέπω και πολλές επιλογές αλλά είμαι ανοιχτός και σε άλλες προτάσεις.  Η εναλλακτική σε αυτά είναι ένα USB Interface σε αυτά τα λεφτά το πολύ. 


    noizreduction
    07.02.2013, 15:31

    Βασικα το θεμα με τα CDR ειναι πως γενικοτερα σου παρεχουν ενα build in studio, το οποιο αντι να "τρεχει" σε λειτουργικο περιβαλλον τυπου Windows/Linux/iOS, ειναι μεσα σε μια συσκευασια. Με λιγα λογια, ειναι ενας συνδυασμος A/D convertors, ψηφιακης κονσολας και HD recorder συγχρονως.


    Επειδη καποτε δουλευα τετοια μηχανηματα ( εποχη κασεττας ομως ), νομιζω πως για on the fly ηχογραφησεις ειναι ο,τι πρεπει.

    Μειονεκτημα ειναι η μικρη δυνατοτητα σε editing που μπορεις να κανεις ( απο απλο fade in/out μεχρι και μεταφορα της κυματομορφης σε αλλη θεση ), σε αντιθεση με ενα DAW υπολογιστη που εχεις και τη γραφικη απεικονιση του τι εχεις ηχογραφησει και τι θες να πειραξεις. Επισης μειονεκτημα ειναι ο περιορισμος σε effect, που συνηθως ειναι τα βασικα. Βεβαια για καποιον που ξεκιναει, ειναι αμελητεο μειονεκτημα.

    Στα πλεονεκτηματα βαζω τη δυνατοτητα να ηχογραφει χωρις να "κολλαει" ή να χρειαζεται drivers/updates/αλλαγη καλωδιων, κλπ ( δηλαδη ο,τι συναντας σε ενα κλασσικο συστημα υπολογιστη-καρτα ηχου ), τη μεταφορα των αρχειων σε ενα DAW, καθως και την on the fly mix δυνατοτητα που εχει ο χρηστης.


    Αυτο που πρεπει να προσεξεις ειναι σιγουρα τι σου παρεχει, τι δειγματοληψια φτανει και τι bit rate, εαν εχει δυνατοτητες απο effect και ποιοτικα εαν ειναι καλη ( κυριως στο θεμα προενισχυσης, convertor και αισθησης σαν κατασκευη ).


    -----------------

    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ τροποποιήθηκε από τον/την noizreduction, 07-02-2013 15:35 ]


    trelakias
    07.02.2013, 16:03

    Απ' ότι κατάλαβα το καλό με αυτά τα studios είναι ότι τα αρχεία τα περνάς μετά στον υπολογιστή για περεταίρω πείραγμα οπότε τη δουλειά την κάνεις.  Δεν νομίζω να ζητήσω κάτι πιο εξειδικευμένο από copy-paste, fade, πανάρισμα τα οποία μάλλον γίνονται...  Τον ήχο θα τον φτιάχνω με τον υπόλοιπο εξοπλισμό οπότε λιγότερο βάρος δίνω στην επεξεργασία. 

    Αυτό που θα ήθελα είναι να κάνω μια "καλή" ηχογράφηση πάνω στο μηχάνημα με τα πετάλια μπροστά ή από τον ενισχυτή με μικρόφωνο.  Το να μη σκέφτομαι τη χρήση του laptop μου φαίνεται πολύ πιο εύκολη λύση (αφου δεν μου αρέσει η επεξεργασία) αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θυσιάζεται η ποιότητα της ηχογράφησης.  Είναι συγκρίσιμο το αποτέλεσμα?  Γιατί αν δω τα νούμερα, οι κάρτες στα μισά λεφτά είναι καλύτερες από τα studio.  Μια Focusrite στα 250 ευρώ έχει 24 Bit/96 kHz. 

    Επίσης η Tascam γιατί με 16bit και λιγότερα κανάλια είναι τόσο ακριβότερη από την zoοm και την boss των 24bit?


    noizreduction
    07.02.2013, 16:29

    Αρχικα να ξεκαθαρισω πως δεν μπορω να απαντησω εκ μερος των εταιριων και των υλοποιησεων που παρεχουν, ομως μπορω να πω ως χρηστης πως πολλες εταιριες εχουν καλυτερες τιμες, οχι μονο λογω καποιων "προδιαγραφων", αλλα κυριως λογω χωρας κατασκευης ( βλεπε Κινα, Ταϊβαν, κλπ ).


    Αυτο που σε ενδιαφερει ως ηχος δεν ειναι το ιδιο το μηχανημα, αλλα το μικροφωνο, ο χωρος, η τοποθετηση, κλπ. Εαν δηλαδη ανησυχεις για ποιοτικες διαφορες λογω του μηχανηματος ηχογραφησης, θα σου ελεγα να μην το βαζεις ως κυριο παραγοντα του ηχου σου. Σιγουρα μια καλη προενισχυση ή ενας καλος convertor θα κανει μια διαφορα, ομως απο τη στιγμη που εισαι σε ερασιτεχνικη φαση και μισεις το laptop για αμεση ηχογραφηση, αυτα τα μηχανηματα ειναι η μονη λυση.

    Καλο ειναι να κοιτας περα απο τα νουμερα που αναγραφονται εμπρος και να μπαινεις στα πιο βαθια. Να δεις τι THD εχει ενα μηχανημα, τι S/N σταθμη, τι παρεχει ( περα απο αυτα που βλεπεις ), τι ευρος δυναμικο μπορει να αποδωσει ο προενισχυτης, κλπ.

    Στην διαδικασια που εισαι, το αποτελεσμα δεν ειναι συγκρισιμο. Ακομα και με 44.1KHz/16bit να ηχογραφεις ( που υποψιν, ειναι τα standards του audio CD, αρα καταλαβαινεις πως ποιοτικα δεν εχει κανενα προβλημα ), στη δικη σου περιπτωση, η ποιοτητα θα ειναι μια χαρα.

    Βεβαια καλο ειναι να εχεις 24bit Convertor για λογους που αφορουν το ποσο καλα μπορει να "δει" ο ψηφιακος κοσμος τις εντασιακες διαφορες ενος αναλογικου σηματος ( περα απο το μεγαλυτερο ευρος ).


    Μη ξεχνας πως το Tascam εχει και CD recorder πανω του, οποτε αυτο ανεβαζει την τιμη, συν το γεγονος πως ανεκαθεν η Zoom ειναι μια εταιρια φτηνων προϊοντων, που εχει συγκεκριμενο ποιοτικο επιπεδο. Και σαν κατασκευη υπαρχουν μεγαλες διαφορες, ομως για την ωρα νομιζω πως η Zoom ειναι μια καλη λυση, αφου ετσι κι αλλιως ( οπως ειπες ) την επεξεργασια θα την κανεις μετα στον υπολογιστη.

    Απορια: Ποσα καναλια θα ηχογραφεις συγχρονως; Εαν ηχογραφεις μεχρι 2, νομιζω πως καλο θα ηταν να στραφεις στη λυση του υπολογιστη κι οχι σε ενα αυτονομο recorder, αφενος μεν γιατι θα εχεις τα αρχεια μεσα στον υπολογιστη ( η επεξεργασια ειναι μετα, δεν την γλυτωνεις, ειτε σε DR, ειτε σε DAW ), αφετερου δε γιατι μια δικαναλη καρτα ηχου κοστιζει λιγοτερο απο αυτα τα gadgets και το υπολοιπο ποσο θα μπορεις να το διαθεσεις για ενα καλυτερο μικροφωνο, μια καλυτερη βαση, ισως καποια διαμορφωση του χωρου σου, κλπ.


    Γενικα ο υπολογιστης εχει το προνομιο πως μπορεις να γραψεις πανω απο τα 8 καναλια που σου παρεχει το καθε DR και να τα μιξαρεις.


    trelakias
    07.02.2013, 19:05

    Μαύρα μεσάνυχτα έχω σε αυτό το θέμα αλλά κατάλαβα σε γενικές γραμμές.  Όχι δεν πάω απαραίτητα για πάνω από 2 κανάλια.  Συνήθως γράφω το ένα πάνω στο άλλο οπότε έχεις δίκιο εδώ για την κάρτα.  Ακόμα το ψάχνω γενικά, δεν είμαι με τα λεφτά στο χέρι.

    Ευχαριστώ για τη βοήθεια.


    off-topic:  υπάρχει αντάπτορας USB-firewire για τα Audio Interface?  Δεν έχω θύρα firewire.


    noizreduction
    07.02.2013, 21:12

    Εφοσον μιλαμε για ενα καναλι, καλυτερα να κινηθεις σε αγορα καρτας ηχου και μαλιστα USB, αφου το streaming δεδομενων ειναι ικανοποιητικοτατο για το πρωτοκολο USB 2.0 ( που ειναι πλεον ολες οι καρτες ηχου ). Γενικα, ως πρωτοκολο, μπορει να αντεξει μεχρι 8 καναλια, 96KHz/24bit, οποτε εισαι μια χαρα με μια δικαναλη καρτα ηχου!


    Επειδη μιλαμε για διαφορετικα πρωτοκολα, οπως καταλαβαινεις, δεν υπαρχει μετατροπεας απο Firewire σε USB. Εξαλλου εχουν και διαφορετικη λογικη ως πρωτοκολα ( το USB μεταφερει πακετα δεδομενων, ενω το firewire συνεχομενη ροη ) και η αρχιτεκτονικη τους, δεν επιτρεπει τετοια "κολπα".

    Ακομα και η Focusrite εχει ειδικη αναφορα στο θεμα.