ελληνική μουσική
    435 online   ·  210.845 μέλη

    Θεσσαλονίκη,τουριστικός προορισμός:στην τύχη,στα λόγια...Στην πράξη;

    Hastaroth
    11.11.2013, 20:49

    Σ'αυτό που είχα μπεί εγώ έπαιζε Classic Rock κυρίως-τουλάχιστον όσο διήρκεσε η βόλτα που μάς έκανε.

    Πάντως μήν παραπονιέστε,τουλάχιστον εσείς έχετε κι'αυτήν την "ατραξιόν",εδώ σ'εμάς δέν μπορούν να γίνουν τέτοια-η Αθήνα δέν είναι παραθαλάσσια και στο κεντρικό λιμάνι τού Πειραιά γίνεται ο κακός χαμός,δέν χρειάζεται να κυκλοφορούν και τέτοια πλοιάρια.Ούτε όμως μπορούν να κάνουν "βόλτα" κατά μήκος τής ακτογραμμής (είναι πολύ μεγάλη διαδρομή γιά να την κάνη ένα τέτοιο βαποράκι σε μισή ώρα).

    Κάποια στιγμή πάντως όταν ξανανέβω στην Θεσσαλονίκη θα προγραμματίσω να επισκεφτώ αυτά τα μουσεία.

    Πιστεύω ότι όταν ολοκληρωθή και το μετρό,η μετακίνηση θα είναι ευκολώτερη γιατί σε αντίθεση με την Αθήνα,η Θεσσαλονίκη είναι πολεοδομικά πιό "εργονομική",δέν υπάρχει η οικοδομική αναρχία τής Αθήνας."Βοήθησε" (τρόπος του λέγειν δηλαδή) και η μεγάλη πυρκαγιά που είχε γίνει στίς αρχές τού 20ού αιώνα,επειδή στίς περιοχές που κάηκαν η ανοικοδόμηση τής πόλης ακολούθησε κάποιο σχέδιο,δεν πήγαινε ο καθένας να χτίση την πολυκατοικία του όπου ήθελε.

    Ενα άλλο ερώτημά μου επίσης είναι γιά ποιόν λόγο δέν αναπτύχθηκε στην Θεσσαλονίκη δίκτυο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (κοινώς τρόλλεϋ).Δέν θεωρήθηκε κατάλληλο γιά την πόλη,ή σκόνταψε η υπόθεση σε γραφειοκρατίες,κρατικούς μανδαρίνους και κουβικουλάριους; 


    optiras
    11.11.2013, 22:27

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 11.11.2013, 20:49 έγραψε...

    Πιστεύω ότι όταν ολοκληρωθή και το μετρό,η μετακίνηση θα είναι ευκολώτερη γιατί σε αντίθεση με την Αθήνα,η Θεσσαλονίκη είναι πολεοδομικά πιό "εργονομική"

    Το μετρό  δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν το 2020...Τελευταία ακούγεται ότι η εταιρία έχει ξαναξεμείνει από χρήματα...Κανονικό γιοφύρι της Άρτας...έχω ανεβάσει σχετικό θέμα...

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 11.11.2013, 20:49 έγραψε...

    Ενα άλλο ερώτημά μου επίσης είναι γιά ποιόν λόγο δέν αναπτύχθηκε στην Θεσσαλονίκη δίκτυο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (κοινώς τρόλλεϋ).Δέν θεωρήθηκε κατάλληλο γιά την πόλη,ή σκόνταψε η υπόθεση σε γραφειοκρατίες,κρατικούς μανδαρίνους και κουβικουλάριους; 

    Γίνεται μια προσπάθεια....Ή για τραμ ή για τρόλλεϋ...Η προσπάθεια επικεντρώθηκε στον πανάκριβο μετρό...

    Προσωπικά είμαι της άποψης ότι στην Θεσσαλονίκη, ούτε το μετρό, ούτε το τραμ, ούτε τα τρόλεύ είναι απαραίτητα

    το μετρό είναι πανάκριβο και παρουσιάζει δυσκολίες...Το τράμ θέλει χώρο και υποδομή  ,τα οποίοα δεν υπάρχουν και κοστίζουν...Το τρόλεϋ θέλι υποδομή-τα σύρματα για την τροφοδοσία του-με αποτέλεσμα να μην είναι πολύ ευέλικτο, και να κοστίζει...

    Αντί αυτών των λύσεων, θα αρκούσε η αλλαγή του διαχειριστικού φορέα με διαγωνισμό-φτάνει πια οασθ, μπουχτίσαμε, σοβαρή μελέτη και ξανασχεδιασμός των γραμμών και όχι τα πασαλείμματα που έκαναν, εγκατάσταση έξυπνων φαναριών, αστυνόμευση και κλείσιμο του ιστορικού κέντρου στα αυτοκίνητα των μη κατοίκων...Με απειροελάχιστα χρήματα σε σχέση με τα δις που ξοδεύτικαν και θα ξοδευτούν θα είχε λυθεί το πρόβλημα του κυκλοφοριακού..

    Στην πόλη τραμ υπήρχε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 50 ή 60 και οι έξυπνοι πολιτικοί ξήλωσαν όλη την υποδομή...


    KRISTHESS
    11.11.2013, 22:51

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 11.11.2013, 20:49 έγραψε...

    ..δέν υπάρχει η οικοδομική αναρχία τής Αθήνας."Βοήθησε" (τρόπος του λέγειν δηλαδή) και η μεγάλη πυρκαγιά που είχε γίνει στίς αρχές τού 20ού αιώνα,επειδή στίς περιοχές που κάηκαν η ανοικοδόμηση τής πόλης ακολούθησε κάποιο σχέδιο,δεν πήγαινε ο καθένας να χτίση την πολυκατοικία του όπου ήθελ



    Kύριε Hastaroth μου εδώ επιτρέψτε μου να γελάσω δυνατά!!! Από αναρχία  και μικρά δρομάκια-χαράδρες η Θεσσαλονίκη άλλο τίποτα... αφού σκέφτομαι καμιά φορά...Θεός φυλάξοι μη γίνει κανάς σεισμός... γιατί οι πολυκατοικίες θα πέφτουν και θα σχηματίζουν... Γ πάνω από τα στενά ακουμπώντας η μία στην άλλη.....και μεις θα περνάμε ..από αυτοσχέδια..ΤΟΥΝΕΛ!!χαχα{#emotions_dlg.biggrin}..μάλλον η Πυρκαγιά κατέστρεψε τη δομή της πόλης και επέτρεψε να δημιουργηθούν "τέρατα"!Κι αν όλα έγιναν.. με "σχέδιο"... σκέψου να μην υπήρχε κι όλας!!!{#emotions_dlg.biggrin}


    optiras
    12.11.2013, 06:27

    Το τμήμα που κάηκε είναι περίπου αυτό που ορίζεται από τις σημερινές οδούς Εγνατία, Νίκης, Βενιζέλου, Αγγελάκη...Η Θεσσαλονίκη άλλωστε ανατολικά τελείωνε εκεί-μετά ήταν οι λεγόμενες εξοχές με τις βίλες των πλουσίων, εκεί που είναι η οδός βασιλέως γεωργίου και βασιλίσσης όλγας-μιλάμε για το 1917 ...Για να καταλάβεις πως ήταν η πόλη πριν καεί θυμίσου τα Λαδάδικα ή την Άνω Πόλη, στις χειρότερες μεριές τους ή τους μαχαλάδες στην Κομοτηνη , αν έχεις πάει....

    Το μεγαλύτερο μέρος της πόλης που γνωρίζουμε σήμερα δεν υπήρχε καν...

    Πολύ ωραία σχετικά ντοκουμέντα για την εξάπλωση, τη μορφή της πόλης και την πυρκαγιά στο μουσείο του Λευκού Πύργου...

     


    Hastaroth
    12.11.2013, 08:41

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 11.11.2013, 22:27 έγραψε...

    Παράθεση:
    Το μέλος Hastaroth στις 11.11.2013, 20:49 έγραψε...

    Ενα άλλο ερώτημά μου επίσης είναι γιά ποιόν λόγο δέν αναπτύχθηκε στην Θεσσαλονίκη δίκτυο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (κοινώς τρόλλεϋ).Δέν θεωρήθηκε κατάλληλο γιά την πόλη,ή σκόνταψε η υπόθεση σε γραφειοκρατίες,κρατικούς μανδαρίνους και κουβικουλάριους;

     

    Γίνεται μια προσπάθεια....Ή για τραμ ή για τρόλλεϋ...Η προσπάθεια επικεντρώθηκε στον πανάκριβο μετρό...

    Προσωπικά είμαι της άποψης ότι στην Θεσσαλονίκη, ούτε το μετρό, ούτε το τραμ, ούτε τα τρόλεύ είναι απαραίτητα

    το μετρό είναι πανάκριβο και παρουσιάζει δυσκολίες...Το τράμ θέλει χώρο και υποδομή  ,τα οποίοα δεν υπάρχουν και κοστίζουν...Το τρόλεϋ θέλι υποδομή-τα σύρματα για την τροφοδοσία του-με αποτέλεσμα να μην είναι πολύ ευέλικτο, και να κοστίζει...

    Και όμως,το μετρό,ώς υπόγειο που είναι,θα αφαιρούσε κυκλοφορία απ'την επιφάνεια και θα "ξαλάφρωνε" τους δρόμους.Ναί,είναι δύσκολο να φτιαχτή,αλλά άπαξ και γίνη (και μάλιστα σωστά),θα τα βγάζη τα λεφτά του με τον κόσμο που θα εξυπηρετή.

    Γιά το τράμ είμαι κι'εγώ αντίθετος,διότι πρόκειται ουσιαστικώς περί τραίνου που κυκλοφορεί στους δρόμους,παρέα με τ'αυτοκίνητα.Δέν είναι καλός συνδυασμός αυτός.

    Όσο γιά τα τρόλλεύ,φαίνεται πως δέν έχεις έρθει στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια,που έχουμε κάτι ωραιότατα οχήματα τα οποία έχουν και βενζινοκινητήρα ώστε όταν γιά κάποιο λόγο ακινητοποιηθή ένα όχημα,τα υπόλοιπα μπορούν να το παρακάμψουν.Τα σύρματα επίσης δέν είναι και καμμιά μεγάλη υποδομή και γιά την ανάρτησή τους μπορούν να χρησιμοποιηθούνοι οι ήδη υπάρχοντες στύλοι τών φωτιστικών σωμάτων.

    Παράθεση:
    Αντί αυτών των λύσεων, θα αρκούσε η αλλαγή του διαχειριστικού φορέα με διαγωνισμό-φτάνει πια οασθ, μπουχτίσαμε, σοβαρή μελέτη και ξανασχεδιασμός των γραμμών και όχι τα πασαλείμματα που έκαναν, εγκατάσταση έξυπνων φαναριών, αστυνόμευση και κλείσιμο του ιστορικού κέντρου στα αυτοκίνητα των μη κατοίκων...Με απειροελάχιστα χρήματα σε σχέση με τα δις που ξοδεύτικαν και θα ξοδευτούν θα είχε λυθεί το πρόβλημα του κυκλοφοριακού..

    Στην πόλη τραμ υπήρχε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 50 ή 60 και οι έξυπνοι πολιτικοί ξήλωσαν όλη την υποδομή...

    Και στην Αθήνα το ίδιο έγινε,αλλά όπως είπα και πρίν,το τράμ δέν το θεωρώ εξυπηρετικό μέσον,τουλάχιστον γιά πόλεις τόσο μεγάλου μεγέθους.Αυτό αποδεικνύεται και απ'το γεγονός ότι ούτε άλλες μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις διαθέτουν τέτοιο συγκοινωνιακό μέσον-κι'όσο γιά τίς πόλεις τών ΗΠΑ,μόνο το San Francisco ξέρω ότι έχει,κι'αυτό σε ένα πολύ μικρό σχετικά κομμάτι τής πόλης.

    Οσο γιά τα πολεοδομικά,η αλήθεια είναι πως όταν έρχωμαι στην Θεσσαλονίκη,κυκλοφορώ κυρίως στο κέντρο και δέν έχω πάει σε πιό "περιφερειακές" περιοχές-μόνο μιά φορά είχα ανέβει στίς 40 Εκκλησιές,όπου έμενε μιά φίλη μου και εκεί πάλι δέν είναι "στριμωγμένα" τα πράγματα.


    optiras
    12.11.2013, 12:24

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 12.11.2013, 08:41 έγραψε...
    Και όμως,το μετρό,ώς υπόγειο που είναι,θα αφαιρούσε κυκλοφορία απ'την επιφάνεια και θα "ξαλάφρωνε" τους δρόμους.Ναί,είναι δύσκολο να φτιαχτή,αλλά άπαξ και γίνη (και μάλιστα σωστά),θα τα βγάζη τα λεφτά του με τον κόσμο που θα εξυπηρετή.

    Όλες οι μελέτες που έγιναν δείχνουν ότι το μετρό χωρίς μόνιμη ενίσχυση δεν είναι βιώσιμο στην Θεσσαλονίκη...

    Η θεσσαλονίκη δεν είναι στρόγγυλη αλλά μικρή σε βάθος και μεγάλη σε πλάτος...

    Η γραμμή του μετρό στο μεγαλύτερο μέρος θα είναι μία, δεν έχει νόημα να κάνεις παράλληλες γραμμές...Η πόλη είναι γεμάτη αρχαία...Το μετρό περνά κάτω από μεγάλες αρτηρίες που είναι πολύ ψηλά για δυο λόγους:πιο κάτω υπάρχει πρόβλημα με τον υδροφόρο ορίζοντα, πιο πάνω με το έδαφος...

    Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο, ο τομέας που εξυπηρετεί μικρός..

    Η πόλη κινδυνεύει να μείνει χωρίς κανένα αξιόπιστο μέσο συγκοινωνίας για δυο λόγους:

    -το μετρό κοστίζει άρα λόγω έλλειψηε χρημάτων θα λειτουργεί περιορισμένα

    -πολύ μεγάλο μέρος της πόλης δεν θα εξυπηρετείται

    -λόγω της απορρόφησης των λίγων χρημάτων από το μετρό θα απαξιωθεί τελείως η αστική γραμμή

    Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορεί αντί να λύσει το πρόβλημα να το επιδεινώσει....

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 12.11.2013, 08:41 έγραψε...

    Όσο γιά τα τρόλλεύ,φαίνεται πως δέν έχεις έρθει στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια,που έχουμε κάτι ωραιότατα οχήματα τα οποία έχουν και βενζινοκινητήρα ώστε όταν γιά κάποιο λόγο ακινητοποιηθή ένα όχημα,τα υπόλοιπα μπορούν να το παρακάμψουν.Τα σύρματα επίσης δέν είναι και καμμιά μεγάλη υποδομή και γιά την ανάρτησή τους μπορούν να χρησιμοποιηθούνοι οι ήδη υπάρχοντες στύλοι τών φωτιστικών σωμάτων.

    Παλιά τεχνολογία αυτή με τον δεύτερο κινητήρα...Στην ουσία είναι βοηθητικός μικρός κινητήρας-συνήθως ντήζελ και όχι βενζίνης, έχει περιορισμένες δυνατότητες σε αυτονομία και ελκτική δύναμη και δεν συμφέρει να τον χρησιμοποιείς για δρομολόγιο με το όχημα φορτωμένο παρά μόνο σε έσχατη περίπτωση, π.χ. παράκαμψης...Όταν όμως ξαναμπείς στο δρομολόγιο πρέπει να σταματήσεις το όχημα, να σβήσεις τον θερμικό κινητήρα και να συνδέσεις ξανά στην παροχή...άρα θα χάνεις χρόνο...

    Δεν γίνεται να βάλεις καλώδια χωρίς μελέτη για δυο λόγους:πρώτον γιατί δεν ξέρεις αν οι κολώνες σηκώνουν το βάρος, τα σύρματα είναι βαριά και δεύτερο ότι θέλεις ανεξάρτητη τροφοδοσία σε διαφορετική τάση...

    Ακόμα το τρόλευ μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο εκεί που υπάρχει υποδομή, ενώ ένα λεωφορείο όπου υπάρχει ανάγκη...Την λεωφορειακή γραμμή μπορείς εύκολα να την τροποιήσεις, αυτή του τρόλεϋ θέλει μελέτη ,έργα υποδομής ρυθμίσεις...Το λεωφορείο μπορεί να το οδηγήσει ο κάθε οδηγός που έχει το ανάλογο δίπλωμα, το τρόλεϋ όχι.

    Αντί να πάρεις τρόλεϋ μπορείς να πάρεις ηλεκτροκίνητα υβριδικά λεωφορεία που δεν κοστίζουν πολύ παραπάνω....Για ποιον λόγο να μπαίνεις στον κόπο να κάνεις υποδομή που θέλει έλεγχο, συντήρηση και κοστίζει;

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 12.11.2013, 08:41 έγραψε...

    Και στην Αθήνα το ίδιο έγινε,αλλά όπως είπα και πρίν,το τράμ δέν το θεωρώ εξυπηρετικό μέσον,τουλάχιστον γιά πόλεις τόσο μεγάλου μεγέθους.Αυτό αποδεικνύεται και απ'το γεγονός ότι ούτε άλλες μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις διαθέτουν τέτοιο συγκοινωνιακό μέσον-κι'όσο γιά τίς πόλεις τών ΗΠΑ,μόνο το San Francisco ξέρω ότι έχει,κι'αυτό σε ένα πολύ μικρό σχετικά κομμάτι τής πόλης.

    Αυτό δεν ισχύει ιδιαίτερα...Γνωστά τραμ είναι αυτά της Πράγας, Λυσσαβώνας, Μιλάνο, Ρώμη και άλλες πόλεις της ιταλίας (στην ιστοσελίδα www.mondotram.it έχει φόρουμ με θέμα τα τραμ που υπάρχουν στις ιταλικές πόλεις, πολύ καλή ιστοσελίδα δυστυχώς μόνο στα ιταλικά), το Παρισι ενώ υπάρχουν και στο Βερολίνο σε πόλεις της γερμανίας, στην αυστραλία κτλ .Λινκς και αναφορές σε πόλεις που έχουν τραμ θα βρεις στην αντίστοιχη ιστοσελίδα της wikipedia στα αγγλικά και στα ιταλικά .

    Στα ελληνικά απλώς να σημειώσω την γνωστή ιστοσελίδα κατά του τραμ

    Απλά, αν δεν ξηλωνόταν η γραμμή, θα μπορούσε να επανενεργοποιηθεί με μικρά έξοδα, όπως συνέβη σε κάποιες ιταλικές πόλεις .

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 12.11.2013, 08:41 έγραψε...

    Οσο γιά τα πολεοδομικά,η αλήθεια είναι πως όταν έρχωμαι στην Θεσσαλονίκη,κυκλοφορώ κυρίως στο κέντρο και δέν έχω πάει σε πιό "περιφερειακές" περιοχές-μόνο μιά φορά είχα ανέβει στίς 40 Εκκλησιές,όπου έμενε μιά φίλη μου και εκεί πάλι δέν είναι "στριμωγμένα" τα πράγματα.

    Αν έρθεις με αυτοκίνητο θα διαπιστώσεις ακόμα,ότι η κυκλοφορία και εδώ είναι το ίδιο χαοτική στην πόλη, οι έλεγχοι σχεδόν ανύπαρκτοι, η συμπεριφορά των οδηγών τελείως απείθαρχη...Πολλές φορές τα κανονικά λεωφορεία κολλάνε, πόσο μάλλον τα τρόλλεύ...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 12-11-2013 12:31 ]


    optiras
    02.01.2014, 12:19

    Ένα ενδιαφέρον κείμενο για την ανεπάρκεια των αρχών της πόλης σε σχέση με το θέμα μας:

    Λονδίνο ή Αμστερνταμ; Μπα Θεσσαλονίκη

    December 4, 2012  |   Filed under: thess.gr,ΜΜΕ,Νοοτροπία,Περιοδικά  |   Posted by: admin

    Όοοοχιιιι. Το 2013 θα πας στην Θεσσαλονίκη αγαπημένε μου ταξιδιώτη. Η Θεσσαλονίκη είναι ένας από τους must ταξιδιωτικούς προορισμούς του 2013.

    Ποιός το λέει; Μα το National Geographic, βέβαια δεν είναι καινούργιο το νέο μια και κάποιοι το ξέρανε 5 μήνες πριν την δημοσίευση.

    Για να δούμε λοιπόν γιατί θα πρέπει, σύμφωνα με τον αρθρογράφο, να πάμε στην Θεσσαλονίκη :

    α) Γιατί το λιμάνι της είναι άδειο και είναι ένα από τα λίγα που δεν έχουν μαρίνα

    ουπς, είναι κακό να έχεις Μαρίνα; Και ο Παπαγεωργόπουλος που ήθελε να φτιάξει; ο ΟΛΘ που ξεκινάει την κατασκευή; γιατί δεν τους σταματάμε;

    β) στην θέση τους βλέπει καΐκια και λέει τα καλύτερα για την προκυμαία μας

    υποθέτω ότι μιλά για το “Αραμπέλλα” και το “Αργώ” τα οποία είναι πλωτά μπαρ και προφανώς είδε την προκυμαία πριν αρχίσουν τα έργα

    γ) γιατί έχουμε νυχτερινή ζωή

    δεν έχω να πώ τίποτα, ίσως το μόνο που είναι όπως το λέει

    δ) γιατί η νεολαία μας είναι το 50% της πόλης

    κάποιο λάθος κάνει, προφανώς αναφέρεται στους φοιτητές, που πάλι δεν είναι 50% και εξάρει τις νέες κινήσεις, μιλώντας μάλιστα με την Βίκυ Παπαδημητρίου  που βοήθησε στην διεκδίκηση της πρωτεύουσας νέων 2014

    ε) Γιατί το καλαμάρι μας είναι γαμάτο παρέα με μακεδονικό κρασί

    δηλαδή η πρωτεύουσα του φαγητού στην Ελλάδα, έχει για διάσημο πιάτο το καλαμάρι (!!!) μα το καλαμάρι; που στο διάολο τον πήγαν να φάει;

    Παρακάτω στα tips του ο Costas Christ μας λέει :

    Να επισκεφτούμε την πόλη τον Ιούνιο, Ιούλιο ή Αύγουστο. Επειδή δεν θα είναι τόσο στριμωγμένα. Ωραία. Τους μήνες που ανάβει το μπετόν και δεν μπορείς να πάρεις ανάσα ούτε το βράδυ. Τους μήνες που η νεολαία φεύγει για διακοπές ή στα χωριά της με αποτέλεσμα η πόλη να χάνει από την ζωή των ομάδων που περιγράφει πιο πάνω. Τους μήνες που η μισή Θεσσαλονίκη είναι στην Χαλκιδική, του μήνες που αυξάνουν τα ξενοδοχεία τις τιμές τους. Εγώ πάλι τόσα χρόνια θεωρούσα ότι οι καλύτεροι μήνες για να επισκεφτείς την Θεσσαλονίκη ήταν Οκτώβριος Νοέμβριος (η αλήθεια είναι ότι τον προτείνει λόγω φεστιβάλ) και Μάρτιος έως και Μάϊος. Αλλά πάλι τι ξέρω εγώ;

    Χαίρομαι πάλι που το μοναδικό ξενοδοχείο άξιο αναφοράς για τον περιηγητή είναι το Δάϊος, δείχνει και το πόσο αμερόληπτο είναι το άρθρο. Η πληροφόρηση στα tips συνεχίζεται με τα υπέροχα λεωφορεία του ΟΑΣΘ τα οποία θεωρεί “…safe, efficient, and affordable option for city and area-wide travel”. Το affordable ισχύει συγκρινόμενο με άλλες πόλεις, όμως το safe που ακριβώς το είδε; εκτός και αν εξαιρεί τις μικροκλοπές και έχει κατά νου άλλου είδους εγκλήματα. Για το efficient θα σας γελάσω αλλά δεν νομίζω να είναι και τόσο, από την άλλη όμως αυτές είναι προσωπικές εκτιμήσεις και εμπειρίες.

    Εκεί που δίνω ρέστα είναι οι επιλογές στο φαγητό και στο γλυκό. Όχι ότι τα σουτζουκάκια της Διαγωνίου δεν λένε ή ο Μπακαλιάρος του Αρίστου, όμως παρατηρώ ότι τον άνθρωπο τον πήγανε σε ότι πιο παλιό υπάρχει στην πόλη. Που τελικά δεν είναι η πόλη.

    Οι δε προτάσεις αγοράς χτυπάνε κόκκινο. Να πάνε να ψωνίσουν φρούτα στις αγορές της πόλης; Δηλαδή φεύγω από την πόλη και λέω να πάρω ένα σουβενίρ για την Νεα Υόρκη ρε αδελφέ που μένω, να το πάω δώρο στον αδελφό μου, και πάω στο Καπάνι και λέω “Πιάσε ένα κιλό πορτοκάλια, αλλά τύλιξέ τα καλά γιατί είναι για ταξίδι”; Μόνο εμένα μου φαίνεται γελοίο;

    Το καλύτερο το έχει αφήσει ο συγγραφέας για το τέλος:

    What to Watch Before You Go: Never on Sunday, a 1960 comedy classic in which popular Greek actress turned politician Melina Mercouri introduced international cinema audiences to the natural beauty, bouzouki music, and joy of Greek life.

    παρ’ ότι ο αρθρογράφος δίνει Link στο Amazon, εγώ θα χρησιμοποιήσω την περιγραφή της ταινίας από το IMDB, τα έντονα δικά μου :

    Illia is Piraeus’s most popular person: an energetic prostitute, full of life and good humor. Every day, she swims at the pier, entertaining the dock hands. Sundays she has an open house with food, drink and song. Homer Thrace, an amateur philosopher from Middletown, Conn., arrives in town to find out why Greece has fallen from ancient greatness. He decides Illia is a symbol of that fall, so he sets out to study and to save her. Unknown to Illia, he gets the money for the books and all else he gives her from Mr. No Face, the local vice boss who wants Illia retired because her independence gives other whores ideas. Whose spirit is stronger: Homer’s classical ideal or Illia’s

    Ελπίζω ότι όσοι δουν το “Ποτέ την Κυριακή” πριν ξεκινήσουν για Ελλάδα, να μην καταλήξουν στον Πειραιά αντί της Θεσσαλονίκης, αν και με τις συγκοινωνίες που διαθέτουμε είναι πιο πιθανό.

    Διαβάζω στο facebook διάφορους να αποκαλούν εμένα και άλλους μίζερους, επειδή θεωρούμε ότι δεν αποτελεί διαφήμιση για την πόλη το άρθρο. Κάθε διαφήμιση δεν αποτελεί καλή διαφήμιση. Καλή διαφήμιση είναι η πραγματικά καλή διαφήμιση. Το άρθρο έχει ανακρίβειες και όταν έρθει ο όποιος επισκέπτης στην πόλη, επηρρεασμένος από το άρθρο και τα βρει διαφορετικά, δεν πρόκειται να προτείνει την πόλη σε κανέναν άλλο. Δεν θέλουμε να είμαστε προορισμός μόνο το 2013 αλλά κάθε χρονιά και αυτό δεν είναι μιζέρια. Μιζέρια είναι να παίρνεις έναν που διαμορφώνει γνώμες, να τον ταϊζεις και να τον ποτίζεις, ίσως και να τον πληρώνεις και μετά να γράφει ότι μαλακία του καπνίσει, θεωρώντας ότι σου κάνει και χάρη.

    Βέβαια εδώ υπάρχει πάντα ένα βασικό πρόβλημα. Εμείς σαν Θεσσαλονικείς έχουμε αποφασίσει ποια θέλουμε να είναι η πόλη μας; Η πόλη που θα διαφημίζουν και θα διαφημίζουμε για τουριστικό προορισμό; Ποιοί είναι οι στόχοι μας; Θέλουμε τον τουρισμό που μπορεί να πληρώσει την διαμονή του στο Δάϊος; Πόσους μπορούμε να εξυπηρετήσουμε σε καταλλύμματα του επιπέδου του Δάϊος. Αυτοί που μπορούν να πληρώσουν το Δάϊος νοιάζονται για τις νεανικές και δημιουργικές ομάδες τις πόλης; Νοιάζονται για την νυχτερινή διασκέδαση της πόλης;

    Θέλουμε άλλου είδους τουρισμό; Ωραία, ας πούμε θέλουμε τον μέσοτουρίστα που μπορεί να μείνει σε ένα ξενοδοχείο και θέλει να δει την σημερινή ζωή και τον νοιάζουν οι νέοι. Ποια λοιπόν θα είναι η διήγησή σου στον χ αρθρογράφο του National Geographic; Οι 7 θάλασσες; Τα καλαμαράκια με το μακεδονικό κρασί; Να το θέσω λίγο διαφορετικά, αν ήταν φιλοξενούμενός σου ο αρθρογράφος που θα τον πηγαίνες; Τι θα του έδειχνες σαν Θεσσαλονίκη; Ποια είναι η Θεσσαλονίκη σας, η Θεσσαλονίκη μας;