ελληνική μουσική
    506 online   ·  210.830 μέλη

    Kraftwerk, Μονή Λαζαριστών

    jorge
    26.05.2005, 13:08
    Μονή Λαζαριστών
    (Κολοκοτρώνη 21- Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκης)

    την
    Παρασκευή 17 Ιουνίου 2005

    “Here are the robots”, για να παραφράσουμε ένα από τα πιο γνωστά κομμάτια αυτών των πρωτοπόρων της ηλεκτρονικής μουσικής. Και είναι πραγματικά σπάνιες οι φορές που λαμβάνει χώρα ένα καλλιτεχνικό γεγονός τέτοιου μεγέθους στα μέρη μας.
    Οι Γερμανοί Kraftwerk, το συγκρότημα που έθεσε τις βάσεις πάνω στις οποίες πάτησαν ένα σωρό μεταγενέστεροι καλλιτέχνες, που μεσουράνησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων 25 χρόνων, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, για να παρουσιάσουν ένα show χωρίς προηγούμενο.
    Το ξεκίνημα των Kraftwerk τοποθετείται στο Dόsseldorf και στα τέλη της δεκαετίας του ’60, όπου οι Florian Schneider και Ralf Hutter, τα ιδρυτικά τους μέλη, σπούδαζαν μαζί κλασσική μουσική. Οι δυο τους, αποφάσισαν να σχηματίσουν τους Organisation, ένα σχετικά εφήμερο group, το οποίο κυκλοφόρησε ένα album το 1970, με τίτλο “Tone Float”, πριν διαλυθεί.
    Εκείνη την εποχή, η γερμανική πειραματική σκηνή γνώριζε μία έντονη άνθηση με ονόματα όπως οι Can, οι Tangerine Dream και λίγο αργότερα οι Neu. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα ο Ralf και ο Florian αποφάσισαν να επιστρέψουν ως Kraftwerk, ξεκινώντας δουλειά στο προσωπικό τους studio, που αργότερα ονομάστηκε Kling Klang. Εκεί ηχογράφησαν το πρώτο άλμπουμ τους, με τίτλο “Kraftwerk 1”.
    Στα αμέσως επόμενα χρόνια κυκλοφόρησαν δύο ακόμα δουλειές που, πέρα από τον - εξαιρετικά καινοτόμο για την εποχή – καθαρά ηλεκτρονικό ήχο, συνοδεύονταν από μία προσπάθεια τους να υιοθετήσουν κι ένα ανάλογο image, που οπτικά παρέπεμπε αρχικά σε επιστήμονες και αργότερα περισσότερο σε robots, παρά σε ανθρώπους. Παράλληλα, συνέχιζαν τους πειραματισμούς, πολλές φορές συναρμολογώντας οι ίδιοι τα rhythm και drum machines που χρησιμοποιούσαν στις ηχογραφήσεις τους.
    Με το άλμπουμ “Autobahn” το 1974, παρουσίασαν για πρώτη φορά κομμάτια που πλησίαζαν την τυπική δομή ενός Pop τραγουδιού, γνωρίζοντας μεγάλη εμπορική επιτυχία. Από εκείνο το χρονικό σημείο άρχισε να σχηματίζεται το “πρωτότυπο σχέδιο” της synth-Pop, που έμελλε να κυριαρχήσει στα επόμενα χρόνια, βρίσκοντας χιλιάδες ακολουθητές, μιμητές κι αντιγραφείς, μολονότι οι φωστήρες του τότε μουσικού τύπου ήταν έτοιμοι να ρίξουν τους Kraftwerk στην πυρά, διότι, σύμφωνα με τις απόψεις τους, η μουσική τους ήταν απρόσωπη και ψυχρή, όπως και οι ίδιοι σαν άτομα!
    Η απάντηση του group ήρθε με το “Radio Activity”, το 1975, ένα από τα ιστορικότερα albums στην ιστορία της σύγχρονης μουσικής, το οποίο κυκλοφόρησε τόσο στα Γερμανικά, όσο και στα Αγγλικά, δείγμα της αυξανόμενης δημοτικότητάς τους.
    Το “Trans Europe Express”(1977), πέρα από τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε, αποτέλεσε και την ηχητική βάση για το πρώτο electro κομμάτι, που ηχογράφησε ο Africa Bambaata το 1982, ενώ τα “The Man Machine” και “Computer World”, απλώς ολοκλήρωσαν τη “μεταμόρφωση” των Kraftwerk σε ένα “robotic act”, ενώ τριγύρω ξεπετάγονταν ένα σωρό electro-Pop συγκροτήματα, σαν τους Cabaret Voltaire, τους Human League, τους Depeche Mode, τους Visage, τους A Flock Of Seagulls, τους Gary Numan & the Tubeway Army, τους Ultravox, τους Orchestral Manoeuvres In The Dark κ.α. που, άλλος λίγο άλλος πολύ, πάτησαν πάνω στ’ αχνάρια τους για να γεμίσουν τους πίνακες επιτυχιών με ηλεκτρονικούς ήχους. Άλλωστε, ακόμα κι εκεί, οι Kraftwerk πρόλαβαν να τους δείξουν το δρόμο, κατακτώντας την κορυφή των charts, αρχικά στη Μεγάλη Βρετανία κι έπειτα σ’ όλο τον κόσμο, με το πασίγνωστο πλέον “The Model”, το 1981.
    Από τότε, έχουν κυκλοφορήσει ελάχιστα νέα albums, ενώ έχουν παρουσιάσει κάποιες παλιές δουλειές τους παιγμένες εντελώς διαφορετικά, ιδωμένες κάτω από το πρίσμα της τελευταίας τεχνολογικής εξέλιξης στο χώρο της ηχογράφησης και της μουσικής εκτέλεσης.
    Τις λίγες φορές που αποφασίζουν να ξεκινήσουν μια περιοδεία, φροντίζουν ώστε οι εμφανίσεις τους να αποτελέσουν μία μοναδική εμπειρία για το κοινό που θα τις παρακολουθήσει. Το light show είναι πραγματικά φαντασμαγορικό, με τα lasers και τα τρισδιάστατα οπτικά effects να έχουν την τιμητική τους, η δε παρουσία τους ως robots επί σκηνής μένει κυριολεκτικά αξέχαστη.
    Κι αν όλα αυτά σε κάποιους μπορεί να φαντάζουν κενά ουσίας ή έστω μικρής σημασίας, ας αναλογιστούμε ότι αυτοί οι τέσσερις Γερμανοί έχουν αποτελέσει με το έργο τους, το πρωταρχικό σημείο αναφοράς σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την electro Pop / Electronica / electroclash / Techno / Ambient / kraut Rock μουσική και όλα της τα παρακλάδια, έχοντας επηρεάσει τα μέγιστα μέχρι και πολλά σπουδαία Rock’n’roll συγκροτήματα.
    Γνώρισαν τη μεγάλη αναγνώριση κάποια χρόνια μετά από την εποχή τους, διότι απλούστατα ήταν πολύ μπροστά από αυτή, αλλά η διαχρονικότητα της δουλειάς τους είναι αδιαμφισβήτητη και μπορεί να συγκριθεί μόνο με εκείνη ελάχιστων άλλων καλλιτεχνών, στο χώρο της σύγχρονης μουσικής, εδώ και πέντε περίπου δεκαετίες.

    Για όλους αυτούς τους λόγους, η εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη
    κρίνεται ως ένα από τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά γεγονότα, όχι απλώς της φετινής χρονιάς, αλλά και της τελευταίας δεκαετίας τουλάχιστον.
    Οι Kraftwerk λοιπόν θα παρουσιάσουν ένα All Time Greatest Hits set, που περιλαμβάνει τα καλύτερα κομμάτια από ολόκληρη την καριέρα τους – “The Model”, “The Man Machine”, “Autobahn”, “Neon Lights”, “Radioactivity”, “Trans Europe Express”, “Metal On Metal”, “Computer World”, “The Robots”, “Tour De France”, “Music Non Stop” – όπως περιέχονται και στο ολοκαίνουργιο live album, “Minimum-Maximum”, το οποίο θα βγει στην παγκόσμια αγορά στις 6 Ιουνίου.


    Τιμή εισιτηρίου:38€ προπώληση,45€ ταμείο
    Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00


    Προπώληση εισιτηρίων : στο www.encore.gr : με ένα "κλικ" στο ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ, με ένα "κλικ" στο: www.i-ticket.gr , με ένα τηλεφώνημα στην ACS 801 11 15 16 17 για κατ' οίκον παράδοση και στα TICKET HOUSE, ΠΑΤΣΗΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΔΙΣΚΟΠΩΛΕΙΑ, ACS (ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟΥ 13 ΚΕΝΤΡΟ ), ACS ΣΙΝΔΟΥ.