ελληνική μουσική
    812 online   ·  210.851 μέλη

    Eρμηνευτές και τραγουδιστές

    composer
    04.11.2003, 20:25
    Pisteuete oti yparxei diafora stous parapanw 2 orous?An nai tote pou entopizete tis diafores autes?

    Kata tin gnwmi mou(den tha makrygorisw tha afoisw na to sizitisoume parea) stin Ellada,exoume pollous tragoudistes kai ligous ERMINEUTES!

    I kalyteri mousiki einai o ixos tis erwteumenis kai taxidiaras mas kardias!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: composer στις 04-11-2003 20:26 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nefos στις 09-01-2007 03:49 ]


    gate
    05.11.2003, 01:30
    Πολύ ωραίο θέμα Αντρέα...
    Ερμηνεία - Εκτέλεση. Αυτή είναι ουσιαστικά, με άλλες λέξεις, η διάκριση μεταξύ ερμνηνευτή - τραγουδιστή. Ασφαλώς και είναι δύο τελείως διαφορετικά μεγέθη...
    Συμβολικά, τα μεγέθη αυτά τα αντιλαμβάνομαι ως εξής: Το τραγούδι μου θυμίζει ένα κείμενο γραμμένο σε ένα χαρτί, το οποίο διαβάζω από μέσα μου και το παρακολουθώ..., τη διατύπωση, τη χρήση των λεξεων και τη σειρά, το περιεχόμενο των λόγων. Η ερμηνεία είναι η φωνή μου που θα διαβάσει αυτό το κείμενο. Πού θα το τονίσω, πού θα σταματήσω, σε ποιο σημείο θα επιμείνω, ποιο θα το διαβάσω με γρηγορότερη ταχύτητα, με διαφορετική ένταση, ώστε να μεταφέρω τον ακροατή μου στο περιεχόμενο του κειμένου αυτού, όπως εγώ το έχω κατανοήσει.
    Τραγουδιστές, έτσι, μπορούν, όπως το είπες κι εσύ Αντρέα, να είναι πράγματι πολλοί, ερμηνευτές όμως λίγοι. Κι αυτό γιατί είναι μεν ταλέντο να μπορείς να τραγουδάς σωστά είναι όμως πιο σπάνιο ταλέντο να μπορείς να ζωντανεύεις, με το δικό σου προσωπικό στυλ, με τον δικό σου τρόπο προσέγγισης το τραγούδι. Κι όσοι έχουν αυτό το σπάνιο ταλέντο, καθένας τους έχει και έναν διαφορετικό τρόπο ερμηνείας, γιατί αυτό είναι και το χαρακτηριστικό αυτού του ταλέντου...ν:α είναι για τον καθένα κάτι το ξεχωριστό, να μην ακολουθεί κανόνες, αλλά να διαφέρει από ερμηνευτή σε ερμηνευτή όσο διαφέρουν οι άνθρωποι μεταξύ τους.
    Θα τολμουσα έτσι να έλεγα ότι η ερμηνεία είναι και θέμα προσωπικότητας, με την ευρεία έννοια. Δηλαδή εξαρτάται από το τι "υλικό" κρύβεις μέσα σου, προσεγγίζοντας το τραγούδι. Το ίδιο, αυτό καθεαυτό σου παραδίδει ένα περιεχόμενο, άλλοτε σαφές άλλοτε με υπονοούμενα, που αν δεν το έχεις γράψει εσύ, εκφράζει τις σκέψεις και τα συναισθήματα ενός άλλου ανθρώπου, του δημιουργού του. Παίρνοντάς το στα χέρια σου, δεν είναι απαραίτητο να εντρυφήσεις στο νόημα που θα ήθελε να αποδώσει ο δημιουργός του. Εσύ το προσαρμόζεις στις δικές σου εμπειρίες, για να το αποδώσεις ως κομμάτι δικό σου. Αυτή η κτητική σχέση με το τραγούδι θα σου αποφέρει και την ερμηνεία. Πώς όμως μπορείς να το κάνεις αν δεν ανακαλύψεις τίποτα δικό σου, σε αυτό ή αν δεν έχεις ως προσωπικότητα, την ικανότητα να το ανακλύψεις ή έστω να το κατανοήσεις και να "παίξεις" το "ρόλο" που σου προτείνει...; Έχω την εντύπωση πως το αποτέλεσμα σε μια τέτοια περίπτωση θα είναι σαν αυτό του κακού ηθοποιού...Μόνο θα παπαγαλίζεις τα λόγια του τραγουδιού.
    Στην καλύτερη περίπτωση, σε μια τέτοια εκδοχή, αυτό που θα συμβεί θα είναι να μην μπορείς να "πεις" τίποτα στο κοινό σου, ακόμα κι αν είσαι τεχνικά στη μουσική άψογος. Να μην μπορείς να του εμπνεύσεις τη δυνατότητα να φτιάξει εικόνες, με αφορμή τα λόγια του τραγουδιού σου ή να αισθανθεί τα συναισθήματα που μπορεί να σου προκαλέσει μια μουσική μελωδία που έχει μεσα της ψυχή και που μπορεί να μεταφέρει τη σκέψη σου στις προσωπικές σου εμπειρίες.
    Αυτό επίσης που πιστεύω είναι ότι η ερμηνεία σε ένα τραγούδι, δε σχετίζεται μόνο με τον τρόπο έκφρασης των λόγων του. Η ερμηνεία μπορεί να διαφέρει ακόμα και στο παίξιμο της μουσικής με ένα μουσικό όργανο. Όσο κι αν παράγει το ένα πιανό με το άλλο πιανό τον ίδιο ήχο,για παραάδειγμα, αν παίξουν σε αυτό δύο διαφορετικοί ερμηνευτές το ίδιο κομμάτι, θα ακούσουμε κάτι διαφορετικό κάθε φορά. Τι είναι αυτό που μπορεί να έχει επιδράσει, όταν μάλιστα δεν έχουν επιχειρήσει αυτοί οι μουσικοί του παραδείγματος καμία παρέμβαση τεχνική στο κομμάτι, ώστε η διαφορά να προκύπτει από την αλλάγη ρυθμού ή προσθήκης ή διαφοροποίησης σημείων ; Τι άλλο από την προσωπικότητα καθενός, όπως αυτή εκφράζεται από το παίξιμό του. Καθένας θα μεταφέρει στο ίδιο μουσικό κείμενο που θα εκτελέσει την εικόνα που έχει μέσα του, τις σκέψεις και τα συναισθήματα που του δημιουργούνται. Κι επειδή αυτά δεν καλείται να τα εκφράσει με λόγια, αλλά να τα παίξει, θα το κάνει με αυτόν ακριβώς τον τρόπο:...παίζοντας.

    Κατά τη γνώμη μου, αυτός που θα πρέπει να θεωρείται καλλιτέχνης σε κάθε περίπτωση είναι ο ερμηνευτής. Αν καλλιτέχνης σημαίνει στο βάθος, μεταξύ άλλων, δημιουργία, πώς θα μπορούσε να αποκλειστεί από αυτήν και η ερμηνεία που δεν είναι τίποτε άλλο από το χάρισμα της πνοής ζωής της μουσικής ;
    Ο τραγουδιστής γίνεται ο φωνητικός αντιγραφέας της παρτιτούρας
    Ο ερμηνευτής δίνει ζωή σε αυτήν
    Ο τραγουδιστής μπορεί να ευχαριστήσει το κονό του, μέσω της μελωδίας του τραγουδιού του και του ρυθμού
    Ο ερμηνευτής μπορεί να ευχαριστήσει το κοινό του, όπως και ο τραγουδιστής, το συμπαρασύρει όμως, ταυτόχρονα,ι να ονειρευτεί, να αισθανθεί, να ακούσει τι θέλει να του πει...., τα λόγια του τραγουδιού του, τόσο τους στίχους όσο και όσα κρύβονται στη μουσική του και να ταυτιστεί με το πνεύμα του, όπως όταν παρακολουθεί τον ηθοποιό στο θέατρο.
    XeniaRodo
    08.01.2007, 13:02
    Παράθεση:

    Το μέλος gate στις 05-11-2003 στις 01:30 έγραψε...

    Κατά τη γνώμη μου, αυτός που θα πρέπει να θεωρείται καλλιτέχνης σε κάθε περίπτωση είναι ο ερμηνευτής. Αν καλλιτέχνης σημαίνει στο βάθος, μεταξύ άλλων, δημιουργία, πώς θα μπορούσε να αποκλειστεί από αυτήν και η ερμηνεία που δεν είναι τίποτε άλλο από το χάρισμα της πνοής ζωής της μουσικής ;
    Ο τραγουδιστής γίνεται ο φωνητικός αντιγραφέας της παρτιτούρας
    Ο ερμηνευτής δίνει ζωή σε αυτήν
    Ο τραγουδιστής μπορεί να ευχαριστήσει το κονό του, μέσω της μελωδίας του τραγουδιού του και του ρυθμού
    Ο ερμηνευτής μπορεί να ευχαριστήσει το κοινό του, όπως και ο τραγουδιστής, το συμπαρασύρει όμως, ταυτόχρονα,ι να ονειρευτεί, να αισθανθεί, να ακούσει τι θέλει να του πει...., τα λόγια του τραγουδιού του, τόσο τους στίχους όσο και όσα κρύβονται στη μουσική του και να ταυτιστεί με το πνεύμα του, όπως όταν παρακολουθεί τον ηθοποιό στο θέατρο.


    Συμφωνώ, και επίσης συμφωνώ με τον composer στο ότι οι περισσότεροι που έχουμε δεν είναι καλοί ερμηνευτές αλλά εκτελεστές πλέον....
    aggeliki
    08.01.2007, 22:44
    Υπάρχει διαφορά για μένα...Και με το παρακάτω νομίζω θα είμαι αρκετά σαφής:
    Δεν με νοιάζει αν θα πατήσει καλά τον τόνο...με νοιάζει αυτό που τραγουδάει να φτάσει στην ψυχή μου....

    Εκεί εντοπίζω εγώ τη διαφορά και εκεί στέκομαι πάντα!
    Elenax
    09.01.2007, 11:26
    Παράθεση:

    Το μέλος aggeliki στις 08-01-2007 στις 22:44 έγραψε...

    Υπάρχει διαφορά για μένα...Και με το παρακάτω νομίζω θα είμαι αρκετά σαφής:
    Δεν με νοιάζει αν θα πατήσει καλά τον τόνο...με νοιάζει αυτό που τραγουδάει να φτάσει στην ψυχή μου....

    Εκεί εντοπίζω εγώ τη διαφορά και εκεί στέκομαι πάντα!



    Σωστήηηηηη!


    XeniaRodo
    10.01.2007, 16:17
    Πόσοι όμως από τους "καινούριους" που βγαίνουν τώρα το κάνουν αυτό; Eγώ δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν αυτή τη στιγμή....
    Jimy
    10.01.2007, 16:26
    Παράθεση:

    Το μέλος Elenax στις 09-01-2007 στις 11:26 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος aggeliki στις 08-01-2007 στις 22:44 έγραψε...

    Υπάρχει διαφορά για μένα...Και με το παρακάτω νομίζω θα είμαι αρκετά σαφής:
    Δεν με νοιάζει αν θα πατήσει καλά τον τόνο...με νοιάζει αυτό που τραγουδάει να φτάσει στην ψυχή μου....

    Εκεί εντοπίζω εγώ τη διαφορά και εκεί στέκομαι πάντα!



    Σωστήηηηηη!




    Μια διαπίστωση: 1!) Κάτσε να φτασει στην ψυχή του
    κσι 2!) Μετά να το ακούσεις δηλαδή να φτάσει στα αυτιά σου
    Συμπέρασμα 3!)Είναι πολύυυ ΜΑΚΡΙΑ η ΨΥΧΗ

    Sapios_is_back
    17.01.2007, 23:10
    Παράθεση:

    Το μέλος composer στις 04-11-2003 στις 20:25 έγραψε...

    Pisteuete oti yparxei diafora stous parapanw 2 orous?An nai tote pou entopizete tis diafores autes?

    Kata tin gnwmi mou(den tha makrygorisw tha afoisw na to sizitisoume parea) stin Ellada,exoume pollous tragoudistes kai ligous ERMINEUTES!



    Πάω κατευθείαν εκεί που άρχισε το θέμα και θα συμφωνίσω απόλυτα με τον φίλο.
    Πολοί τραγουδιστές - Απειροελάχιστοι ερμηνευτές.
    Οι διαφορές ακούγονται απο χιλιόμετρα.

    Για παράδειγμα:
    Η Βίσση είναι τραγουδίστρια.
    Η Μαρία Δημητριάδη είναι ερμηνεύτρια.


    aggeliki
    17.01.2007, 23:47
    Παράθεση:

    Το μέλος XeniaRodo στις 10-01-2007 στις 16:17 έγραψε...

    Πόσοι όμως από τους "καινούριους" που βγαίνουν τώρα το κάνουν αυτό; Eγώ δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν αυτή τη στιγμή....



    Εγώ σκέφτομαι τη Γιώτα Νέγκα...Αλλά μόνο αυτή...
    tago
    17.01.2007, 23:53
    Έχω την αίσθηση πως η Νεκταρία με την τεκμηριωμένη άποψη της δίνει τη σωστή διάσταση στο θέμα. Εγώ το μόνο που θα ήθελα να προσθέσω είναι το γεγονός πως ένας τραγουδιστής δηλώνει επάγγελμα. Τον ρωτάς τη δουλειά κάνεις και λέει τραγουδιστής. Προσωπικά δεν έχω ακούσει κανέναν να δηλώνει ερμηνευτής. Από αυτό συμπεραίνω πως ο τραγουδιστής αντιμετωπίζει την τέχνη ως επάγγελμα. Ψυχρά, επαγγελματικά. Από την άλλη μεριά τον τίτλο ερμηνευτής, εμείς τον προσδίδουμε. Λέμε αυτός είναι καλός ερμηνευτής, άρα έχει κάτι να πει σε μας τους ακροατές. Άρα έχει κάτι παραπάνω που δεν το έχει ο ψυχρός επαγγελματίας!