ελληνική μουσική
317 online   ·  204.752 μέλη

αρχική > e-Περιοδικό > Βιογραφίες

Ο Μάγος Σταμάτης Κραουνάκης

Έχει χαρακτηριστεί το σημαντικότερο ταλέντο συνθέτη στην Ελλάδα τα τριάντα τελευταία χρόνια...
Ο Μάγος Σταμάτης Κραουνάκης
Γράφει το μέλος Όπως θέλεις._ (LathosPathos)2 άρθρα στο MusicHeaven
Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2007
Έχει σημαδέψει με τα τραγούδια του τις γενιές του ‘80 και ‘90 κι ο ίδιος σήμερα ζει στην Αθήνα, χαίρεται με την τέχνη του και τους φίλους του και αναφέρει ως βιογραφικό του τα εξής:

«Γεννήθηκα το 1955. Σπούδασα μουσική με την κυρία Κλέλια Τερζάκη και πολιτικές επιστήμες στην Πάντειο. Έχω γράψει 40 CDs και μουσική σε 50 έργα για το θέατρο».

Στην Πάντειο γνώρισε τη Λίνα Νικολακοπούλου - «Η Λίνα είναι γεννημένη ποιήτρια». Με τη Νικολακοπούλου είναι συνδεδεμένο πάνω από το 80% του συνολικού έργου του Κραουνάκη. Μαζί σχεδιάζουν και κυκλοφορούν το 1985, τη δισκογραφική δουλειά ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΚΙ ΟΠΛΟΦΟΡΩ (Οκτώβριος 1985), δίσκος που έχει ξεπεράσει τις 200.000 πωλήσεις και θεωρείται ένας από τους κλασικούς του αιώνα που πέρασε. Η συνεργασία τους με την ερμηνεύτρια Άλκηστη Πρωτοψάλτη γεννάει έναν θρίαμβο και στέλνει την Άλκηστη στα ύψη.

Το 1986 συναντιούνται με τον Ανδρέα Βουτσινά, διεθνούς φήμης σκηνοθέτη - δάσκαλο και με τον σκηνογράφο Μανόλη Παντελιδάκη προτείνουν από το 1986 μια άλλη διασκέδαση χρησιμοποιώντας τα τραγούδια σαν μουσικό θεατρικό κείμενο και τους τραγουδιστές σαν ήρωες ενός φανταστικού έργου. Αυτό το καινούργιο παιχνίδι στην αρχή φαντάζει ανατρεπτικό, γίνεται κυρίαρχο ρεύμα, αποκτά φανατικούς φίλους και εχθρούς, τραντάζει το κουρασμένο σύστημα των 70s stars κι επιβάλλει τα δικά του. Το σύστημα ενώ τους «μάχεται», τους μιμείται με αποτέλεσμα «τερατογενέσεις» αλλά και νέο αίμα που αρχίζει να ελπίζει ότι «η Ελλάδα δεν τελειώνει στα σκυλάδικα».

Ο Κραουνάκης και η Νικολακοπούλου, στα σχεδόν τριάντα χρόνια της καριέρας τους, έχουν δώσει μάχη σώμα με σώμα για την αναβάθμιση της τέχνης του τραγουδιού, την ποιότητα των παραστάσεων, την εισαγωγή νέου ήθους και νέων απαιτήσεων στις ερμηνείες και είναι από τους ελάχιστους Έλληνες καλλιτέχνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί ποτέ από το δημόσιο.

Ο Σταμάτης Κραουνάκης έχει συνεργαστεί με σημαντικές λαϊκές φωνές και με σημαντικούς ερμηνευτές του θεάτρου. Έχει επίσης αναδείξει κάποιες από τις καλύτερες καινούργιες αντρικές λαϊκές φωνές (Κώστας Μακεδόνας, Δημήτρης Μπάσης, Στέλιος Διονυσίου).

Από το 1990 συγκεντρώνει ελληνικά έργα που επιδέχονται μουσική ανάπτυξη, και τα επεξεργάζεται ενώ παράλληλα βλέπουν το φως της δισκογραφίας εσωτερικοί μουσικοί μονόλογοι, νέες τεχνικές, τραγούδια με μεγάλες μουσικές εισαγωγές - γενικότερα μουσική που δηλώνει την εικόνα της. Συγχρόνως, δοκιμάζει με όλους τους σημαντικούς νέους σκηνοθέτες, εφαρμογές εικόνας ή μελοποίηση κλασικών κειμένων, κυρίως κωμωδία, που είναι η μεγάλη του αγάπη.

Το 1997 δέχεται να αναλάβει καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας. «Χτίζει» στην κυριολεξία, με σύμμαχό του τον Θεσσαλονικιό αρχιτέκτονα, σκηνογράφο και δάσκαλο Απόστολο Βέττα, το Δημοτικό Θέατρο Καβάλας, ανεβάζει τρεις εφαρμογές ελληνικού λόγου με μουσική (ΧΤΙΣΤΕΣ του Γιώργου Χειμωνά, θέαμα για 70 θεατές – και στο Γκάζι, Αθήνα – με ερμηνεύτριες τις κυρίες Βέρα Ζαβιτσιάνου, Όλγα Τουρνάκη και Λυδία Φωτοπούλου, ΓΚΡΟ ΠΛΑΝ του Γιώργου Μανιώτη στο Παλιό Ωδείο Καβάλας και ΠΛΟΥΤΟ του Αριστοφάνη με σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη - ανέβασμα κλειστού θεάτρου). Το εγχείρημα στέφεται με μεγάλη επιτυχία, εγκαινιάζοντας το Δημοτικό Θέατρο Παλλάς.
Παρόλα αυτά, η ζωή του ΠΛΟΥΤΟΥ κόβεται απότομα και ο Σταμάτης Κραουνάκης παραιτείται. Επιστρέφει στη δισκογραφία με το δίσκο ΣΠΕΡΑΝΤΖΑ και δίνει σεμινάρια ερμηνείας.

Η Σπείρα – Σπείρα προέκυψε στο πλαίσιο σεμιναρίου με αντικείμενο την ερμηνεία τραγουδιού, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο χοροθέατρο «Ροές» την περίοδο 1998-99. Το σεμινάριο αυτό αποτελούσε ένα από τα πολλά προγράμματα καλλιτεχνικής επιμόρφωσης που οργανώθηκαν στο συγκεκριμένο θέατρο υπό την γενική εποπτεία της Σοφίας Σπυράτου. Έγινε με καθηγητή το Σταμάτη Κραουνάκη και ολοκληρώθηκε σε δύο τρίμηνους κύκλους διδασκαλίας (Οκτ. ‘98 - Δεκ. ‘98 και Φεβρ. ‘99 - Απρ. ‘99). Σε αυτό πήραν μέρος νεαροί επαγγελματίες και ημιεπαγγελματίες (τραγουδιστές, ηθοποιοί, μουσικοί, συνθέτες, στιχουργοί κλπ.), καθώς και ορισμένοι ταλαντούχοι ερασιτέχνες. Το Μάιο του 1999 δεκαεπτά απόφοιτοι του «Σεμιναρίου Ερμηνείας», υπό την καθοδήγηση του Σταμάτη Κραουνάκη, παρουσίασαν στη σκηνή του χοροθεάτρου «Ροές» το έργο ΠΙΑΝΟ, ΞΥΠΟΛΗΤΟΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΜΑΥΡΑ (Θέαμα τραγουδιών με υπόθεση). Το έργο ήταν γραμμένο και σκηνοθετημένο από το Σταμάτη Κραουνάκη. Υποστηριζόταν μουσικά από τον πιανίστα Χρίστο Θεοδώρου και αποτελείτο δομικά τόσο από πρωτογενές υλικό (του Σταμάτη Κραουνάκη, καθώς και των αποφοίτων Χρίστου Θεοδώρου, Νίκου Κολλάρου, Χρήστου Κανελλόπουλου και Ευσταθίας Ματζούφα), όσο και από δευτερογενές (Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Διονύσης Σαββόπουλος, Θάνος Μικρούτσικος, Γιάννης Μαρκόπουλος, Απόστολος Καλδάρας, Κουρτ Βάιλ, Θεόφραστος Σακελλαρίδης και Ζωρζ Μπρασσένς, σε στίχους Λόρκα, Μπρεχτ, Καζαντζάκη, Γκάτσου, Ρώτα, Αγγελικής Ελευθερίου, Ερρίκου Μπελιέ, Κ.Χ. Μύρη, Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, Λίνας Νικολακοπούλου, Άρη Δαβαράκη, Παύλου Μάτεσι, Αλέξη Σολομού και Χρήστου Θηβαίου). Οι παραστάσεις διήρκεσαν μία εβδομάδα και στέφθηκαν από μεγάλη επιτυχία. Το γεγονός αυτό συσπείρωσε τα εμπλεκόμενα πρόσωπα τα οποία συναποφάσισαν τη δημιουργία ανεξάρτητης και αυτοδιαχειριζόμενης ομάδας καλλιτεχνικής δράσης με την καθοδήγηση και εποπτεία του Σταμάτη Κραουνάκη.

Η ομάδα συγκροτήθηκε σε νομικό πρόσωπο (Αστική μη κερδοσκοπική εταιρία με έδρα Σωκράτους 48, 104 31 Αθήνα) και ονομάστηκε ΣΠΕΙΡΑ-ΣΠΕΙΡΑ. (Οι διαδικασίες συγκρότησης της ομάδας σε εταιρία ολοκληρώθηκαν τον Μάρτιο του 2000).

Από τον Οκτώβριο του 1999 μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2000, η ΣΠΕΙΡΑ-ΣΠΕΙΡΑ παρουσίασε στο χώρο «Υπόστεγο» του θεατρικού συγκροτήματος «Χυτήριο» (Ιερά Οδός 44) μια βελτιωμένη εκδοχή της παράστασης ΠΙΑΝΟ, ΞΥΠΟΛΗΤΟΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΜΑΥΡΑ με νέο τίτλο ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ, σε σκηνοθεσία πάντα του Σταμάτη Κραουνάκη. Η εικαστική υποστήριξη έγινε από το Βασίλη Λιακόπουλο, τα κουστούμια επιμελήθηκε η Δέσποινα Χειμώνα και τους φωτισμούς σχεδίασε η Κατερίνα Μαραγκουδάκη.
Στο ίδιο διάστημα πήρε μέρος σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές (στη σειρά «Εγκλήματα» του ΑΝΤ1 [31/12/1999], στην εκπομπή «Όπως μας αρέσει» στην ΕΤ1 [11/99] κλπ.), καθώς και στην τελετή παρουσίασης των θεατρικών βραβείων των αναγνωστών του περιοδικού «Αθηνόραμα», η οποία πραγματοποιήθηκε στο θέατρο «Χώρα» (Δεκ. 1999)

Αρχές του 2000 κυκλοφορεί το δίσκο ALUMINA, το soundtrack της ταινίας του Νίκου Παναγιωτόπουλου AYTH H NYXTA MENEI, μουσική που του χαρίζει το κρατικό βραβείο Μουσικής Κινηματογράφου στο 41ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, δεκατρία νέα λαϊκά τραγούδια με τίτλο ΤΑ Blues ΤΑ ΛΑΪΚΑ, καθώς και το soundtrack της τηλεοπτικής σειράς ΥΣΤΕΡΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ με βασική ερμηνεύτρια την Μαρινέλλα - μουσική που του χαρίζει το Βραβείο Τηλεοπτικής μουσικής 2000. Ξανασυνεργάζεται για 80 παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου. Τον Ιανουάριο του 2000 παρουσιάζει το μουσικό μονόλογο ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑ με τη Δήμητρα Παπίου σε 31 «Βαριά Ελληνικά Τραγούδια». Το εγχείρημα αποθεώνεται από κοινό και κριτικούς και παίζεται για τρία χρόνια. Τον τρίτο χρόνο κυκλοφορεί και ο δίσκος της παράστασης από την εταιρεία Σείριος του Μάνου Χατζιδάκι.

Στο μεταξύ... ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ, περιοδεία και 2ος χρόνος, στο θέατρο Χώρα και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ενώ κυκλοφορεί και ο δίσκος της παράστασης από την εταιρία Σείριος. Το καλοκαίρι του 2001 ο Κραουνάκης και η Σπείρα – Σπείρα αποκτούν καινούργια μόνιμη στέγη στον πολυχώρο Αθηναΐς στο Βοτανικό και κάνουν πρεμιέρα στις 7 Δεκεμβρίου του 2001, με το μουσικό έργο SOLD OUT, ένα έργο για το χρήμα. Το καλοκαίρι του 2002 παρουσιάζει το μουσικοχορευτικό θέαμα τραγουδιών με υπόθεση, ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ, στο οποίο συμμετέχουν εκτός από τον ίδιο, ο Κώστας Μακεδόνας, η ομάδα Σπείρα – Σπείρα, η Τζένη Μπότση και η Δήμητρα Παπίου. Η παραστάσεις - οι οποίες σημείωσαν τεράστια επιτυχία - παρουσιάστηκαν σε θέατρα των μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας, με τελευταία παράσταση στο Θέατρο Λυκαβηττού της Αθήνας, το Σεπτέμβριο του 2002.

Στον πολυχώρο Αθηναΐς, στις 18 Νοεμβρίου 2002 κάνει πρεμιέρα το νέο έργο - μιούζικαλ Η ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ, το οποίο αγκαλιάστηκε από κοινό και κριτικούς και συγκέντρωσε το ενδιαφέρον όλης της καλλιτεχνικής Αθήνας. Η Σπείρα – Σπείρα είναι πανελλήνιο θέμα και η παράσταση χαρακτηρίζεται η καλύτερη της καριέρας του.

2002, ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΩ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥΣ ΣΟΥ και ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ. Δυο ταινίες των Ν. Παναγιωτόπουλου και Δ. Παγουλάτου αντίστοιχα, στις οποίες ο Σταμάτης Κραουνάκης έγραψε μουσική και στίχους. Οι κριτικοί μιλούν για «μουσική που τρυπάει την οθόνη».

Μάιος 2003. Κυκλοφορία δίσκου με ερμηνευτή τον Κώστα Μακεδόνα και με τίτλο ΕΠΕΣΕ ΕΡΩΤΑΣ. Μικρή περιοδεία καλοκαιριού με ομώνυμο θέαμα. Σεμινάριο ερμηνείας τραγουδιού με 20 Κρητικούς νέους καλλιτέχνες – Στα Υακίνθεια του Δήμου Ανωγείων, η δράση παίχτηκε στο θέατρο Νίκος Ξυλούρης στ' Ανώγεια και μεταδόθηκε από το Β’ Πρόγραμμα. Τον Οκτώβριο, η ομάδα Σπείρα – Σπείρα γιορτάζει τον πέμπτο χρόνο ζωής της στην Αθηναΐδα.

Νέα, ανανεωμένη εκδοχή της ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ το 2004. Καινούργια πρόσωπα, καινούργια νούμερα...Εγκαίνια Παιδικής σκηνής με ένα μουσικό παιχνίδι βασισμένο στο βιβλίο ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΜΕ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ του Γιώργου Σεφέρη.

Η αμέσως επόμενη μεγάλη επιτυχία του Σταμάτη Κραουνάκη έρχεται το 2005, με την παράσταση ΜΠΙΜΠΕΡΟ, που ψάχνει να βρει και να ταΐσει πεινασμένους εραστές της Αθήνας. Την ίδια χρονιά ηχογραφείται ο δίσκος ΙΣΟΒΙΑ, μια συνεργασία με τη Λίνα Νικολακοπούλου και το Μανώλη Μητσιά.

Το 2006 ο Σταμάτης γράφει τη μουσική και τα τραγούδια για την ταινία ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, του Νίκου Παναγιωτόπουλου, ενώ ένα χρόνο μετά (2007) συγκεντρώνει παλιά και καινούργια τραγούδια σε ένα δίσκο με γενικό τίτλο ΠΟΣΟ Σ’ ΑΓΑΠΩ.


Ο Μάγος Σταμάτης Κραουνάκης

Μέσα από συνεντεύξεις του, ο Σταμάτης Κραουνάκης αποκαλύπτεται ως προς το πόσο ασυνήθιστη και πληθωρική προσωπικότητα είναι, κάτι που φαίνεται να το γνωρίζει καλά και να το διασκεδάζει:

Έχεις συνεργαστεί κατά καιρούς με διάφορους καλλιτέχνες με τους οποίους βγάζεις πράγματα διαφορετικά από αυτά που μας έχουν συνηθίσει, με τα οποία είναι ταυτισμένοι. Το Ρουβά, τη Στανίση…
«Και όχι μόνο… Και στις κανονικές μου «μεγαλόγνωμες» συνεργασίες με την Άλκηστη, το Μητσιά, την Τάνια, το Μαρίνο, την Γαλάνη, πάντα θέλω να προχωράμε ένα βήμα πιο μέσα από αυτό που είναι ορατό. Και όσο πιο έτοιμος είναι τεχνικά ένας καλλιτέχνης, τόσο πιο εύκολο μου είναι να του ζητήσω το κάτι παραπάνω, που είναι η ψυχή. Λοιπόν για να τραβήξεις από αυτό το σκοτεινό πηγάδι του καθενός κάτι, πρέπει να το κάνεις κατ’ αρχήν δια της προσεγγίσεως…Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τον ίδιο τρόπο για να τους ψαρέψεις, κάτι συγκεκριμένο πρέπει να συμβεί εκείνη την ώρα κι αυτό το κάτι αποτυπώνεται μ΄ έναν παράξενο τρόπο, το καταλαβαίνουμε όλοι μας…»

Αν σε άφηναν σ΄ ένα ερημονήσι κι έπρεπε να πάρεις μία μόνο μουσική σύνθεση, μια μόνο μουσική μαζί σου, ποια θα ήταν αυτή;
«Καμία δε θα έπαιρνα πια… Θα έπαιρνα μόνον αυτά που θυμάμαι […]. Θα ξεκίναγα, λοιπόν, στο ερημονήσι να ξαναβρώ τη μουσική του περιβάλλοντος από την αρχή. Να καταγράψει το μυαλό μου ποια είναι η μουσική του νερού, η μουσική του αέρα…»


Λόγια του ίδιου:


"Τραγούδια μου που να έχουν σχέση με την Αθήνα…Το Πάμε κάπου, Το καλοκαίρι θα 'ρθεί, Η οδός, Στη σκιά. Πολλά. Με έχει σημαδέψει ο βίος μου στην Αθήνα. Είναι η πόλη μου. Δεν είναι τυχαίο. Ήταν γραμμένο. Ή απωθημένο από μια άλλη ζωή. Με όλη της την ασχήμια, είναι μια ωραία πόλη. Εξαρτάται τι διαλέγεις να δεις. Να κοιτάζεις την Ακρόπολη από την Αίγλη. Ή από κάποιο ψηλό σημείο να βλέπεις τις ερημωμένες ταράτσες".

"Μισώ τη σοβαροφάνεια! Δεν τη θέλω! Υπάρχει μια υποκρισία από πίσω, που είναι άχρηστη. Υπέφερα από αυτό".

"Για είκοσι χρόνια οι κουλτουριάρηδες με λέγανε εμπορικό και οι εμπορικοί κουλτουριάρη. Ένας συνθέτης έπρεπε να φοράει κοστούμι. Να κουβαλάει ένα χαρτοφύλακα με παρτιτούρες. Δεν ήμουν αυτός. Ντύνομαι χύμα και φέρομαι χύμα".

"Ξεκίνησα στα δέκα. Με πιάνο. Εγώ το αποφάσισα. Κατ' ένστικτο. Με ρώτησαν τι δώρο θες και είπα θέλω ένα πιάνο! Μου άρεσε η μυρωδιά. Των πλήκτρων. Γρήγορα άρχιζα να συνδυάζω μελωδίες. Δεν πειθάρχησα ποτέ στο διάβασμά μου. Μετά, Πάντειος. Υποτίθεται για πολιτικές επιστήμες, αλλά έκανα συναυλίες. Γνώρισα τη Λίνα (Νικολακοπούλου), κάναμε το θεατρικό τμήμα. Ήμουν πολύ δραστήριος.
Οι πρώτες μου συνθέσεις ήταν για παραστάσεις θεατρικές. Έβγαζα τη δουλειά γρήγορα και καλά. Εξαιτίας αυτής της ευελιξίας μου με προτιμούσανε και ο ένας σκηνοθέτης με σύστηνε στον άλλο. Η δισκογραφία ήρθε τελευταία. Πάντα έρχεται τελευταία".

"Ανοίγει το πράγμα με το Ίντερνετ. Θα βάλω κι άλλο υλικό στο σάιτ. Αντικειμενικά, για τον νέο μου δίσκο, καμία δισκογραφική δεν θα το χειριζόταν καλύτερα, καμία δεν θα μου έδινε περισσότερα χρήματα. Και, το κυριότερο, τα έργα παραμένουν σε μένα. Αν το σκεφτείς, ήταν μια κίνηση απελπισίας. Αλλά τα περισσότερα στη ζωή μου έτσι τα έχω καταφέρει. Ο χώρος των δισκογραφικών είναι φρικαρισμένος και αναποφάσιστος".

"Σε μια πολύ μικρή αγορά σαν τη δική μας, μεγάλο κεφάλαιο που να επενδύσει σε αξίες δεν υπάρχει. Αρπαχτή και υπερτιμολόγηση, και πολιτισμός βιτρίνα".

"Όταν γράφω στίχους, άλλες φορές μιλάω εγώ άλλες φορές παίρνω τα λόγια του άλλου. Μπορείς να αλλάξεις μια λέξη ή μια αίσθηση και να αλλάξουν όλα, να καταφέρεις να μιλήσεις στο θεό σου. Όταν εργάζομαι κλείνομαι σπίτι. Όλα είναι κοντά. Πιάνο, τηλέφωνο, σημειώσεις, τσιγάρα, καφετιέρα, κομπιούτερ".

"Όταν συνεργάζεσαι με άλλους είναι ωραίο να ψαρέψεις από την ψυχή τους τον κρυμμένο θησαυρό. Θέλει πολλή υπομονή".

"Αν ένας μεγάλος έρωτας μου έλεγε σταμάτα, ίσως να το έκανα. Αλλά για πόσο; Η αλήθεια είναι όμως ότι εγώ δεν μπορώ χωρίς άγγελο πάνω από το κεφάλι μου. Δεν έχω σημείο αναφοράς, δεν υπάρχει θέμα".



Ο Σταμάτης Κραουνάκης μέσα από λόγια άλλων:


"Ο Λόγος είναι εκεί από την αρχή. Λόγος αιχμηρός και λόγος τολμηρός, λόγος άλογος και λόγος έλλογος, λόγος ανίερος και λόγος ιερός, λόγος ανοίκειος και λόγος οικείος…Και ο λόγος γίνεται λόγος για σάτιρα, για μια σκληρή ή μια τρυφερή ματιά στην καθημερινότητά μας, μια κραυγή για τα «θέλω» μας ή μια καταγγελία για τα «μη» μας".

BHMAGAZINO



"Κάθε ζωντανός άνθρωπος κρύβει μέσα του μια φούχτα μουσικής. Αυτό είναι το δώρο των θεών για την κατοπινή ζωή του. Όταν είσαι νέος η μουσική αυτή κρατάει ακόμα κάποια μελωδία, καθώς όμως αυτά τα χρόνια περνούν και μεγαλώνεις, ο γλυκός αυτός απόηχος της ύπαρξης σκληραίνει και σιγά σιγά βουβαίνεται. Τότε είναι που με σιγουριά πια, μπορείς να πεις ότι έχεις καταντήσει ένα κέλυφος του εαυτού σου. Τότε πια είναι που δε σε νοιάζει αν ζήσεις ή αν πεθάνεις […]. Ο Σταμάτης Κραουνάκης αυτές τις σκέψεις μου φέρνει στο νου […]. Απλά και σιγανά, […] με τις μουσικές του να αγγίζουν την ουσία τρυφερά σαν βελούδινη ανάσα, κατορθώνει να μεταγγίζει αυτή την ουσία από την άδηλο αναπνοή των σωμάτων μας, βαθιά μες στην ψυχή μας. Χωρίς περιττές κινήσεις, χωρίς εκκωφαντικά ευρήματα, όλα τα απλώνει μπροστά στα πόδια μας, γεμάτα συγκίνηση, αγάπη, ιερότητα και ύλη σεβαστή".

Γ. Ν. ΜΑΝΙΩΤΗΣ, ΤΑ ΝΕΑ



(Για τις παραστάσεις του Σταμάτη)

"Η μουσική άνθρωπος ζεστός σαν χάδι μαζί και σαν χαστούκι, και το τραγούδι…Αααα, το τραγούδι! Τι φιλί είναι αυτό. Τι δάγκωμα στα χείλη. Τι μέλι και φαρμάκι της ζωής σαν άχραντη αμαρτία. Δίκιο λοιπόν είχα που έφτιαξα από μικρός ένα δίχτυ, ένα πέπλο από ήχους, στίχους, μουσικές, μπουζούκια, θάλασσες, βιολιά, καπνούς και μαντολίνα. Ένα πέπλο – τραγούδι Ελληνικό, να με κρύβει απ’ το βάρβαρο του κόσμου, ένα μαγνάδι να με τυλίγει σα νύχτα, κι ένα δίχτυ ασφαλείας για να με σώζει απ’ το καθημερινό σάλτο μορτάλε. Και με πόσο γέλιο και αγάπη είναι πλασμένο όλο το θέαμα. Εκεί που σκάει ένα χαμόγελο, εκεί υγραίνει και το βλέφαρο ένα δάκρυ".

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΦΑΣΟΥΛΗΣ, ΤΑ ΝΕΑ




ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ


2007 ΠΟΣΟ Σ’ ΑΓΑΠΩ!

2006 ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

2005 ΙΣΟΒΙΑ: ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΗΤΣΙΑΣ

2004-2005 ΜΠΙΜΠΕΡΟ

2004 H ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ

2004 ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ

2004 DELIVERY

2003 ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ: ΕΠΕΣΕ ΕΡΩΤΑΣ

2002 ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ (ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2002)

2002 ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΩ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥΣ ΣΟΥ

2002 Η ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ (Sampler)

2002 ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΙΟΥ: ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑ

2001 ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ

2001 SOLD OUT

2000 AYTH Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ

2000 ΦΑΝΗΣ ΜΕΖΙΝΗΣ: ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ ΤΑ ΛΑΪΚΑ

2000 ΥΣΤΕΡΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

2000 Α-ΨΟΥ (ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ)

2000 ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ

1999 ALUMINA

1998 ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ: ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ

1998 ΝΟΧΙ

1998 ΣΠΕΡΑΝΤΖΑ

1998 ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ

1998 ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΩΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ

1997 SERVICE

1996 ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

1995 ΟΤΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ

1995 ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

1995 TONIGHT

1994 ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑ: ΓΟΒΑ ΣΤΙΛΕΤΟ

1993 ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ: ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ

1992 ΤΟ ΕΚΤΟ ΠΑΤΩΜΑ

1992 ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΝΙΩΤΗΣ: Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ

1992 ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ: ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΠΡΑΓΜΑ

1992 ΑΠΟΨΕ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ

1992 AΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ: ΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ZOOM

1992 1988-1991

1991 2 ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ (TENNESSEE, TO EKΤΟ ΠΑΤΩΜΑ)

1991 ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ: ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ

1991 TENNESSEE

1991 ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ: ΑΥΤΟΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ

1990 ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ: ΕΦΗΜΕΡΙΑ (13 ΜΑΪΟΥ 1990)

1990 ΜΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ

1990 ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ Β’

1989 ΔΕΝ ΕΧΩ ΙΔΕΑ

1989 SHIRLEY VALENTINE

1988 ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ: ΜΑΜΑ ΓΕΡΝΑΩ

1987 ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ-ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΝΩΤΗΣ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ Α’

1986 ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ

1985 ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ: ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΥ

1985 Ο ΚΟΡΙΟΣ

1985 ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΚΙ ΟΠΛΟΦΟΡΩ

1984 ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ: ΕΞ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΥ

1984 ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ: ΚΑΝΟΝΙΚΑ

1984 ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ: ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ

1983 ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ: ΜΟΝΟΝ ΑΝΤΡΕΣ

1982 ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ: ΣΑΡΙΜΠΙΝΤΑΜ ...ΘΑ ΠΕΙ ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΙ

1981 ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ: ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΑ ΧΕΙΛΙΑ

1980 ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ


Ο Μάγος Σταμάτης Κραουνάκης
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ


2004
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: ΦΡΕΣΚΟ ΧΙΟΝΙ
"ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΖΟΥΝ"
Συνθέτης: Σταμάτης Κραουνάκης
Στιχουργός: Οδυσσέας Ιωάννου
Ερμηνευτής: Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χάρις Αλεξίου

2004
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ: ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ
"ΠΑΩ ΝΑ ΠΙΑΣΩ ΟΥΡΑΝΟ"
Συνθέτης: Σταμάτης Κραουνάκης
Στιχουργός: Σταμάτης Κραουνάκης

2002
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΑΚΝΗΣ-ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΠΟΛΙΤΗΣ: ΓΕΦΥΡΕΣ
"TO KOINO"
Συνθέτης: Διονύσης Τσακνής
Στιχουργός: Κώστας Τριπολίτης
Ερμηνευτής: Σταμάτης Κραουνάκης, Σπείρα-Σπείρα, Διονύσης Τσακνής

2002
ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ: ΠΕΣ ΜΟΥ ΘΑΛΑΣΣΑ
"ΣΚΙΕΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΥΛΙΟ"
Συνθέτης: Σταμάτης Κραουνάκης
Στιχουργός: Σταμάτης Κραουνάκης
"ΡΟΖ ΓΡΑΒΑΤΑ"
Συνθέτης: Σταμάτης Κραουνάκης
Στιχουργός: Σταμάτης Κραουνάκης

1995
ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ-ΛΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: ΑΝΑΣΑ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
"ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ"
Στιχουργός: Λίνα Νικολακοπούλου
"ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ"
Στιχουργός: Λίνα Νικολακοπούλου

1994
ΚΩΣΤΑΣ ΤΟΥΡΝΑΣ: ΝΤΟΥΕΤΑ
"Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΑΠ’ ΤΟ ΚΑΪΡΟ"
Στιχουργός: Κώστας Τουρνάς
Ερμηνευτής: Κώστας Τουρνάς, Σταμάτης Κραουνάκης

1993
NOTHΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ: ΤΟΠΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ
"ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ (Ερωτικό)"
Συνθέτης: Νότης Μαυρουδής
Στιχουργός: Τάσος Σαμαρτζής
Ερμηνευτής: Σταμάτης Κραουνάκης
"ΟΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ"
Συνθέτης: Νότης Μαυρουδής
Στιχουργός: Τάσος Σαμαρτζής
Ερμηνευτής: Σταμάτης Κραουνάκης
"ΤΟΠΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ"
Συνθέτης: Νότης Μαυρουδής
Στιχουργός: Τάσος Σαμαρτζής
Ερμηνευτής: Σταμάτης Κραουνάκης

1992
ΔΙΑΦΟΡΟΙ: ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΥΜΝΟ
"ΠΩΣ ΕΦΥΓΕΣ (Acapela)"
Στιχουργός: Σταμάτης Κραουνάκης
Ερμηνευτής: Βίκυ Μοσχολιού
Πρώτη ηχογράφηση από την ίδια (ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΑ ΧΕΙΛΙΑ, 1981)
"ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ (Αυλαία και πάμε)"
Στιχουργός: Γιάννης Ξανθούλης
Ερμηνευτής: Σταμάτης Κραουνάκης
Τραγούδι που γράφτηκε για την ομώνυμη θεατρική παράσταση του έργου του Νηλ Σάιμον

1992
ΓΙΟΥΛΗ ΤΣΙΡΟΥ: ΕΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ
"TO ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΘΑ ΦΥΓΕΙΣ"
Συνθέτης: Σταμάτης Κραουνάκης
Στιχουργός: Μιχάλης Γκανάς

1989
ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ: ΠΙΑΣΕ ΚΟΚΚΙΝΟ
"ΓΙΑΠ-ΓΙΑΠ-ΓΙΑΡΑΜΑΝ"
Συνθέτης: Τάκης Μουσαφίρης
Στιχουργός: Σταμάτης Κραουνάκης

1988
ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ: ΔΙΚΑΙΩΜΑ
"ΩΠΑ, ΕΙΠΑ, ΛΕΩ"
Στιχουργός: Γιώργος Μανιώτης
Συμμετέχει το Καταραμένο Τρίο (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Ευριπίδης Αποστολίδης, Γιώργος Ψυχογιός). Πρωτοακούστηκε το 1987 στην ομώνυμη επιθεώρηση του Γιώργου Μανιώτη
"ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ"
Στιχουργός: Λίνα Νικολακοπούλου
Συμμετέχει η Παιδική Χορωδία της Χ.Ο.Ν. Παλαιού Φαλήρου. Πρώτη ηχογράφηση: Γιώργος Μαρίνος (ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ, 1984)

1986
ΠΩΛΙΝΑ: ΜΠΙΡΙΜΠΑ
"MΠΙΡΙΜΠΑ"
Συνθέτης: Χάρης Χαλκίτης
Στιχουργός: Σταμάτης Κραουνάκης

1981
ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ: ΧΑΝΟΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΡΕΜΒΑΖΩ
"ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ"
Στιχουργός: Βασίλης Τσιτσάνης
"ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ"
Στιχουργός: Λίνα Νικολακοπούλου

1978
ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ: Charlie CHAPLIN
"EΠΕΙΣΟΔΙΟ"



Ε Ρ Γ Ο Γ Ρ Α Φ Ι Α

ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ


1994 ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ: ΓΟΥΣΤΑΡΩ

1992 ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ: ΤΙ ΕΙΝ’ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ

1990 ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΙΔΑΚΗΣ: ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΡΩΤΗΣΑ

1987 ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΤΣΕΜΠΕΡΟΥΛΗΣ: 24 HOURS


ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ


2004 Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΜΑΡΟΥΛΑΣ

2004 INSTALLATION 496

2000 Α-ΨΟΥ (ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ)

1998 ΓΚΡΟ ΠΛΑΝ

1996 ΚΑRΑGIOZdream

1996 ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΔΥΟ ΑΦΕΝΤΑΔΩΝ

1995 ΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ...ΚΥΡΙΕΣ (FALLEN ANGELS)

1995 ΑΓΓΕΛΑ

1993 ΓΥΑΛΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

1992 Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ

1992 ΟΙ ΓΑΜΠΡΟΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ

1992 ΘΕΙΟΣ ΒΑΝΙΑΣ

1991 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΚΟΥΠΙΕΛΛΟ

1991 ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ

1990 ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΟΥΛΙ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ

1989 ΟΙ ΧΤΙΣΤΕΣ

1989 SHIRLEY VALENTINE

1988 ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ

1987 ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗ

1987 JOGGING

1986 ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

1984 ΚΟΡΙΟΣ

1982 ΚΑΤΖΟΥΡΜΠΟΣ

1982 Η ΔΙΑΘΗΚΗ

1981 ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΤΣΕΗΝΥ

1979 ΜΑΛΑΚΩΦ

1978 Η ΔΙΚΗ

1978 Ο ΧΑΡΤΟΠΑΙΚΤΗΣ

1977 ΒΑΡΙΕΜΑΙ


ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ


1988 Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΟΖΑΛΟΓΓΟΥ

1987 ΤΙ ΕΙΔΕ Ο ΓΙΑΠΩΝΕΖΟΣ

1987 ΩΠΑ, ΕΙΠΑ, ΛΕΩ

1985 Η ΚΡΥΣΤΑΛΛΩ ΗΤΑΝ ΑΝΤΡΑΣ

1984 ΜΙΑ ΣΤΟ ...ΚΑΣΤΡΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΤΟ ΠΕΤΑΛΟ

1983 ΧΟΡΕΥΕΙ Η ΚΡΥΣΤΑΛΛΩ ΜΑΜΠΟ

1983 ΜΠΑΜ ΤΡΙΑΛΑΛΟ

1983 ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΤΟΥΣ ΤΟ ΧΑΒΑ


ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ


2004 ΠΛΟΥΤΟΣ του Αριστοφάνη

1998 ΠΛΟΥΤΟΣ του Αριστοφάνη

1990 ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη

1986 ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ του Αριστοφάνη

1982 ΕΙΡΗΝΗ του Αριστοφάνη

1979 ΑΙΑΣ του Σοφοκλή

1978 ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ του Σοφοκλή


ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ


2005 ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ

2004 ΜΠΙΜΠΕΡΟ

2002 ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ (ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2002)

2002 Η ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ

2001 ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑ

2001 ΔΕKΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

2001 SOLD OUT

2000 ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

1999 ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ

1998 ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ

1994 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

1993 ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ

1992 ΑΠΟΨΕ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ

1991 ΤΟ ΕΚΤΟ ΠΑΤΩΜΑ

1991 Η ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

1990 ΛΕΩΦΟΡΟΣ Β’

1989 Σ' ΑΓΑΠΑΩ ΦΙΛΕ

1986 ΛΕΩΦΟΡΟΣ Α’

1984 ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ

1982 ΜΟΝΟΝ ΑΝΤΡΕΣ


ΜΠΑΛΕΤΟ


1998 ΤΟΥΤΟΝ ΕΣΤΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ


ΠΑΙΔΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ


2004 Η ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΩΝ

1992 ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΡΤΑ

1982 ΔΑΥΙΔ ΚΑΙ ΓΟΛΙΑΘ

1981 Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ Ο ΝΑΣΡΕΝΤΙΝ ΚΙ Ο ΓΑΪΔΑΡΟΣ ΠΑΡΕΑ

1981 Ο ΑΛΑΝΤΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΛΥΧΝΑΡΙ

1981 Ο ΚΥΚΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΜΩΛΙΑ

1980 ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ


ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑ


2004 DELIVERY

2002 ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΩ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥΣ ΣΟΥ

2002 ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ

1999 AYTH Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ

1999 ΥΣΤΕΡΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

1995 ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

1993 ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑ: ΓΟΒΑ ΣΤΙΛΕΤΟ

1981 Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΦΙΔΙ



ΒΙΒΛΙΑ


Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΚΟΥΒΑΣ, εκδ. ΚΑΚΤΟΣ

ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΧΡΗΣΤΕΣ, εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΧΩΡΕΣΑΝΕ, εκδ. ΙΑΝΟΣ ο Μελωδός



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ


http://www.kraounakis.gr/

http://www.stigmes.gr/

http://www.lifo.gr/

BHMAGAZINO

«Επιφυλλίδα – Μια φούχτα μουσικής», του Γ. Ν. Μανιώτη, ΤΑ ΝΕΑ

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΦΑΣΟΥΛΗΣ, ΤΑ ΝΕΑ



Υ.Γ. Το πρώτο τραγούδι που άκουσα απ’ τον Κραουνάκη, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ήταν το «Κόκκινα Γυαλιά», το 1989. Σχεδόν μια εικοσαετία μετά, διαπιστώνω πως, τελικά, συνεχίζουν να ‘ναι «αδιόρθωτα τα μάτια κι οι καρδιές», κι αυτό γιατί «στα χέρια μου κουβάλησα τα νιάτα μου τα υπάρχοντα, και, φαίνεται, του γυάλισα του έρωτα του άρχοντα», παίρνοντας απ’ το χέρι κάποιον που «ροζ γραβάτα» φόραγε…Κι έτσι, συνάντησα όλες τις γυναίκες που ξέρω κι όλες τις γυναίκες που είμαι ∙ τη «Λίζα», τη «Μαλάμω», τη «Σουλτάνα» και τη «Μαγδαληνή», τη «Λόλα», τη «Δυσδαιμόνα» και τη «Μελίνα ντυμμένη Στέλλα»…Όπως και να ‘χει, «εμένα με συμφέρει να βγαίνει το φεγγάρι» και «σ’ αγαπάω σαν οτιδήποτε, κόσμε μου έρημε κι αλύτρωτε»…Και σένα, όμως, καρδιά μου, «τι να σε κεράσω, που δε με πιάνει λιγάκι ο ύπνος να ξεχάσω…». Έτσι απλά, να γείρω λίγο, να «κοιμηθώ στο πάτωμα», κι αν «στον έρωτα κυλήσω, Θεέ μου, σ’χώρα με, κι άμα πιω, κι άμα μεθύσω, παρηγόρα με»…Μα τώρα σ' αφήνω, «πάει κι αυτή η βραδιά, κοίτα την καρδιά, φλόγες βγάζει πάλι» κι εγώ πάλι έξω στο δρόμο, μούσκεμα, να ψάχνω μάταια γι’ αυτό το παραμύθι που ακόμα δε με χωράει…

«Αυτή η νύχτα μένει».



Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!


σχόλια (9)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

sigmasegnos Chat
Βασική Νότα
#9555   /   23.09.2007, 10:17   /   Αναφορά
Τεράστιο μέγεθος στο Ελληνικό τραγούδι.Οραματιστής πρωτοποριακός και ανεξάντλητος.

Το έργο του άλλοτε βαθιά ερωτικό και άλλοτε εμπνευσμένα κοινωνικό-πολιτικό άνοιξε νέους δρόμους με φρέσκιες ιδέες απόψεις και προτάσεις.Λαϊκός με όλη τη σημασία της λέξης και παράλληλα ροκάς ποιητής και τζαζ ερμηνευτής σε δύσκολα μονοπάτια.

Αστείρευτο ταλέντο έμπνευσης και πάρα πολύ προχωρημένος ερμηνευτής-καλλιτέχνης σε άψογες live παραστάσεις μουσικοθεατρικού περιεχόμενου.Η τελειότητα του χύμα.

Απλά τεράστιος.

Συγχαρητήρια Lathos Pathos για την ενημέρωση.
spiroos Chat
MusicHeaven Guru
#9556   /   23.09.2007, 11:38   /   Αναφορά
Ωραία η ενημέρωση, αλλά να δημοσιεύονται και οι πηγές και το αν έχει την άδεια της αναδημοσίευσης όλων των στοιχείων. Είναι αυτονόητα πράγματα πια αυτά
mike-railse Chat
Συγχορδία Μινόρε
#9558   /   23.09.2007, 14:14   /   Αναφορά
teleio....

kraounakhs apla!!
LathosPathos Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#9565   /   24.09.2007, 00:01   /   Αναφορά
Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας :)



@spiroos



Νομίζω πως τις έβαλα τις πηγές! :)
spiroos Chat
MusicHeaven Guru
#9570   /   24.09.2007, 09:53
Οκ, σε ευχαριστούμε και πάλι.

Peace18 Chat
Σολίστ
#9762   /   04.10.2007, 23:25
Θεατρικός όσο λίγοι.............

Πιάνει ένα απλό συναίσθημα και το μεταμορφώνει σε μαγεία...........

Όπως προϋπόθικε........

Κραουνάκης......

Ετσι απλά..........

analystis Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#10112   /   29.10.2007, 13:26   /   Αναφορά
Συγχρητήρια για την άρτια, χορταστική και άκρως διαφωτιστική παρουσίαση.
thanassis1970 Chat
Περαστική Νότα
#12162   /   02.03.2008, 14:42   /   Αναφορά
Εμένα πάλι με έχει κουράσει τα τελευταία χρόνια. Έχει χάρισμα στην τραγουδοποιοία και τραγουδάει καλύτερα από πολλούς τραγουδιστές που έχει συνεργαστεί και γράφει στίχους καλύτερα από αρκετούς στιχουργούς του. Μεταφέρει όλο το βίωμα των τραγουδιών της γενιάς του από ελαφρό ρεμπέτικο δημοτικό (λιγότερο) κι έχει μιά ματιά ραδιοφωνικών αναμνήσεων σε αυτά που φτιάχνει μαζί με μιά θεατρική οπτική, ενδιαφέρον! Έχει πολλά ωραία τραγούδια με φαντασία αλλά αυτό που εισπράττω τα τελευταία χρόνια είναι κάτι το κουραστικό.



Έχω παρακολουθήσει όλη του την πορεία κι αυτό που νομίζω πως με ενοχλεί, τα τελευταία χρόνια, είναι μιά αυταρέσκια και μια υπεροψία του καλλιτέχνη που καμαρώνει από σκηνής. Προτιμάω αυτόν που τσαλακώνεται για να μου πεί την ιστορία του.



Μιά ανανέωση δεν βλάπτει...





LathosPathos Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#12163   /   02.03.2008, 18:28
Μου άρεσε πολύ αυτό το "Προτιμάω αυτόν που τσαλακώνεται για να μου πεί την ιστορία του".

Και βρίσκω πως έχεις δίκιο...



:)



Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις