ελληνική μουσική
263 online   ·  204.231 μέλη


αρχική > e-Περιοδικό > Δισκογραφία

Εύας Φάμπα - Capriccio Diabolico

Ήταν όμορφο το πρωινό της 16ης Οκτωβρίου. Όχι μονάχα για τα προμηνύματα του φθινοπώρου σε μια Αθήνα κουρασμένη από το μακρύ καλοκαίρι. Υπήρχε υπέροχος λόγος παρουσίας μας (Beatlus, Orfeus) στο χώρο εκδηλώσεων του βιβλιοπωλείου «Ιανός». Η νέα δουλειά της Εύας Φάμπα, «Capriccio Diabolico»…
Εύας Φάμπα - Capriccio Diabolico
Ηχητικό Απόσπασμα
Πατήστε το PLAY και ακούστε το επιλεγμένο τραγούδι αυτής της δισκογραφικής δουλειάς.



Γράφει ο Σωτήρης (beatlus)20 άρθρα στο MusicHeaven
Δευτέρα 05 Νοεμβρίου 2007
«Capriccio Diabolico» λέγεται ο νέος δίσκος της κιθαρίστριας Εύας Φάμπα, που κυκλοφόρησε η σπουδαία στο χώρο της, ιταλική εταιρεία εκδόσεων κιθάρας BERBEN σε συνεργασία με το «Italian Guitar Society», του οποίου προεδρεύει ο μουσουργός-κιθαρίστας Sandro di Stefano.

Το cd δανείζεται τον τίτλο του από το αριστούργημα του Mario Castelnyovo - Tedesco, «Capriccio Diabolico» – αφιέρωμα στον Ν. Paganini- που αφιέρωσε ο συνθέτης στον Andres Segovia, όπως και σχεδόν όλα τα έργα του. Ένα έργο πολύ δεξιοτεχνικό, με έντονα λυρικά στοιχεία και μελωδικά θέματα, γεμάτο πάθος, όπως ήταν ο ίδιος ο Paganini, το οποίο έχει προσφέρει και στην κιθαρίστρια Εύα Φάμπα τον έπαινο τον κριτικών για την μουσικότητα και την μαεστρία της και το θερμό χειροκρότημα του ακροατηρίου σε όλο τον κόσμο.
Το εξώφυλλο του Capriccio Diabolico
Το εξώφυλλο του Capriccio Diabolico

Στο δίσκο αυτό η εξαίρετη Ελληνίδα σολίστ, ερμηνεύει, εκτός του «Capriccio Diabolico», έργα Ελλήνων συνθετών, των Αμάραντου Αμαραντίδη, Δημήτρη Φάμπα, Πέτρου Ταμπούρη (σε μεταγραφή για κιθάρα από την αρχαία λύρα και κίθαρη της ίδιας), Γεράσιμου Πυλαρινού και Μάνου Χατζιδάκι, καθώς και έργα αφιερωμένα στην ίδια από τους Βραζιλιάνους Andersen Viana και Waltel Branco.
Τα περισσότερα από τα παραπάνω έργα κάνουν στην έκδοση αυτή την α΄ παγκόσμια δισκογραφική τους παρουσία, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον της Εύας Φάμπα στην ελληνική μουσική και τη νέα δημιουργία, αλλά και την ταλαντούχα ερμηνεία της.

Εύας Φάμπα - Capriccio DiabolicoΗ ίδια η Εύα Φάμπα, την οποία έχουμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενούμε και στην παρέα του MusicHeaven, με το nickname guitarjournal, σημειώνει για το Capriccio Diabolico: Η ιδέα για την ηχογράφηση του cd «Capriccio Diabolico» ήρθε σαν μια εσωτερική μου ανάγκη να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στους φίλους μου συνθέτες που έχουν προσφέρει τόσο εξαιρετικά έργα στην κιθάρα, και να παρουσιάσω στον κόσμο που αγαπά τη μουσική και τους κιθαρίστες μερικούς νέους μουσικούς θησαυρούς.
Μερικά λόγια για τους συνθέτες και τα έργα τους...

ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΜΠΟΥΡΗΣ, ένας σύγχρονος συνθέτης και εκτελεστής Ελληνικών παραδοσιακών οργάνων που γεννήθηκε το 1964 στην Αθήνα.
Όντας πολύ επηρεασμένος από την μουσική των αρχαίων Ελλήνων συνέθεσε μια σειρά έργων για τα αρχαία όργανα όπως λύρα, βάρβιτο και κίθαρη, που είναι οι πρόγονοι της κιθάρας, βασιζόμενος στις αρχαίες Ελληνικές αρμονίες όπως αυτές πρωτοπαρουσιάστηκαν από τους Πυθαγώρα, Πλάτωνα, Σαπφώ, Ορφέα και άλλους διάσημους φιλόσοφους και μουσικούς. Αυτή η μουσική η τόσο όμορφη και ενδιαφέρουσα μου έδωσε την ιδέα να τη μεταγράψω για την κιθάρα του σήμερα. Το αποτέλεσμα (σε παγκόσμια α ηχογράφηση) είναι μια ολόκληρη σουίτα – σπουδή στις Αρχαίες Ελληνικές Αρμονίες, εδώ παρουσιάζονται 6 μέρη και καθένα βασίζεται σε διαφορετική αρμονία Επίτριτος, Παίων, Φρυγική Αρμονία, Λύδιος Αρμονία, Χορίαμβος, Υποδώριος Αρμονία .

WALTEL BRANCO, ένας από τους πιο δημοφιλής και εξαίρετους σύγχρονους Βραζιλιάνους κιθαρίστες, πιανίστες και συνθέτες. Γεννήθηκε στην Curitiba το 1929. Είχε την ευκαιρία να σπουδάσει σύνθεση στο Berklee School της Βοστώνης και κιθάρα με τον A.Segovia, να δίνει ρεσιτάλ και να to give recitals and make recordings as a ηχογραφεί ως σολίστ και με διάφορα σύνολα. Έχει γράψει για κιθάρα, πιάνο, και όλες τις φόρμες μουσικής σύνθεσης από τζαζ και μπλουζ, Βραζιλιάνικη και συμφωνική μουσική. Γνώρισα τον Waltel το 2004, κατά τη διάρκεια μιας σειράς συναυλιών μου στην Νότιο Αμερική. Μετά από το ρεσιτάλ μου στην Curitiba μου έδωσε ένα φάκελο με την μουσική του. Δε γνώριζα τότε πόσο πολύ θα μου άρεσε η μουσική του! Και θα ήθελα να τον ευχαριστήσω που μου αφιέρωσε το καταπληκτικό «ένα βαλς ελληνικό για την Εύα» που μαζί με το «Samba Ternário», «Revelacões Modinha», και «Tema para Pilar» παρουσιάζω εδώ σε παγκόσμια α΄ ηχογράφηση.

Mario CASTELNUOVO TEDESCO (1895-1968), ένας αντιπρόσωπος της Ιταλικής Avant - garde, που γεννήθηκε στην Φλωρεντία. Γνώρισε το πιάνο από την μητέρα του και συνέθεσε τα πρώτα έργα του όταν ήταν 9 χρόνων. Το ταλέντο του ήταν πολύ εμφανές και με την υποστήριξη και ενθάρρυνση του συνθέτη και πιανίστα Alfredo Casella, τα έργα του συμπεριλήφθηκαν στο ρεπερτόριο της Societa Nazionale di Musica, κάνοντάς τον γνωστό σε όλη την Ευρώπη. Η Ιταλική φασιστική κυβέρνηση με την προπαγάνδα και ενίσχυση της σε ρατσιστικές ιδέες ακόμα και μέσω της μουσικής τον ανάγκασε να φύγει στις ΗΠΑ το 1939 όπου και έζησε όλη η ζωή του συνθέτοντας συμφωνικά έργα κυρίως για ταινίες. Κατά τη διάρκεια του 1932 στο Φεστιβάλ της International Society of Contemporary Music, που έγινε στην Βιέννη ο Castelnuovo-Tedesco συνάντησε τον διάσημο ισπανό κιθαρίστα Andrés Segovia. Η γνωριμία αυτή τον ενέπνευσε τόσο που έγραψε το Κοντσέρτο για κιθάρα νο 1. ένα από τα χιλιάδες έργα του για το όργανο αυτό που του χάρισαν τη φήμη σαν ένα από τους καλύτερους συνθέτες για κιθάρα του 20ου αι. Αφιέρωσε σχεδόν όλα τα έργα του στον. Segovia ακόμα και το «Capriccio Diabolico». Σε αυτό το κομμάτι γραμμένο σαν αφιέρωμα στον μεγάλο βιολιστή – συνθέτη Niccolo Paganini, βρίσκει κανείς τόσο το έντονο συναίσθημα, ευαισθησία όσο και τις υπέρτατες δεξιοτεχνικές δυσκολίες που ήταν εμφανείς και στα έργα του Paganinι επίσης.

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, (1925 – 1994), ένας από τους πιο διάσημους και δημοφιλής Έλληνες συνθέτες, εξαιρετικά ταλαντούχος, ευαίσθητος και δημιουργικός Κέρδισε το ΟΣΚΑΡ για τη μουσική του στην ταινία ΅Ποτέ την Κυριακή΅ του Z. Dassen με τη Μελίνα Μερκούρη, συνέθεσε εκατοντάδες τραγούδια, μουσική για τον κινηματογράφο, το θέατρο, μπαλέτα και ορχηστρικά έργα, και υπηρέτησε τη μουσική από διάφορες σημαντικές θέσεις, ιδρυτής δισκογραφικής εταιρείας και της Ορχήστρας των Χρωμάτων, εκδότης πολιτιστικού περιοδικού, Διευθυντής του Τρίτου προγράμματος της ΕΡΤ. Τα 5 τραγούδια που περιλαμβάνονται εδώ είναι από διαφορετικές κινηματογραφικές παραγωγές και έχουν μεταγραφεί για κιθάρα από τον Δημήτρη Φάμοα, στενό συνεργάτη και μόνιμο σολίστα των έργων του, (Το βαλς των χαμένων Ονείρων, Πες μου μια λέξη, εκδομένα από τον Παπαγρηγορίου – Νάκα) και από τον Τάσο Καρακατσάνη (Μέσα σε αυτή τη βάρκα, Γαρύφαλλο στ΄ αυτί, Ο καροτσέρης , εκδομένα από τον Φ. Νάκα)

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ, σύγχρονος Έλληνας συνθέτης, κιθαρίστας, κατασκευαστής κιθάρων, και ζωγράφος γεννήθηκε το 1949. Έχει συνθέσει πάρα πολλά έργα για κιθάρα καθώς και για συμφωνικά σύνολα, το θέατρο και μουσική δωματίου . Αυτή η ρομαντική Βαρκαρόλα είναι ένα από τα 11 Τονικά Κομμάτια γραμμένα το 2003.

ANDERSEN VIANA, ο ταλαντούχος και πολυβραβευμένος Βραζιλιάνος συνθέτης γεννήθηκε στο Belo Horizonte το 1962. Είναι γιός του Brazil, Sebastian Viana, συνθέτη, πιανίστα και επίσημο βοηθό του Η.Villa-lobos. Σπούδασε μουσική σύνθεση στην Ιταλία, τη Σουηδία και την Βραζιλία με τους Ennio Morricone, Radamés Gnatalli, Luca Salvadori, Arthur Bosmans, David Machado, Paulo Bosísio, και Max Rostal. Η μουσική του έχει ηχογραφηθεί, εκτελεστεί και πολύ θερμά χειροκροτηθεί σε όλο τον κόσμο. Το «Baião Lunar» παρότι βασίζεται στο παραδοσιακό Βραζιλιάνικο χορό Baião περιλαμβάνει ένα πολύ λυρικό τραγούδι στο μεσαίο μέρος δίνοντας στο ρυθμικό και μελωδικό με σύγχρονες αναφορές έργο ένα νέο τίτλο «Ένα Baião που ονειρεύεται» . Αυτό το κομμάτι μου το αφιέρωσε ο ίδιος ο Andersen το 2003, μετά από 3 συναυλίες στο Θέατρο της Πόλης , όπου με είχε προσκαλέσει να εγκαινιάσω το φεστιβάλ «Belo Horizonte International» συνάντηση με την Ελλάδα. Α΄ παγκόσμια ηχογράφηση για αυτό το έργο που επίσης είναι υπό έκδοση από την BERBEN .

AMAΡΑΝΤΟΣ ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ, (1947-1995) Έλληνας συνθέτης και συγγραφέας πολλών θεωρητικών βιβλίων της μουσικής. Η προσωπική του ανάγκη να γνωρίσει την τέχνη της κιθάρας, έφερε σαν αποτέλεσμα μερικά καταπληκτικά έργα. 3 από τις «Σπουδές σε στυλ» (έκδοση Παπαγρηγορίου – Νάκας) περιλαμβάνονται εδώ, «στο στυλ του Mozart», «στο στυλ του Schumann», «στο στυλ του Schoenberg». Η θέληση του συνθέτη είναι να παρουσιάσει στους κιθαρίστες το στυλ των συνθετών που ποτέ δεν έγραψαν για την κιθάρα αλλά άφησαν το μουσικό τους σημάδι στην εποχή τους από το Μπαρόκ ως το δωδεκάφθογγο του A. Schönberg.

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΑΜΠΑΣ. (1922-1996) υπήρξε ο πιο φημισμένος Έλληνας κιθαρίστας, συνθέτης και δάσκαλος. Η τέχνη του ξεπέρασε τα όρια της χώρας μας και για καιρό θεωρούνταν ένας από τους καλύτερους ερμηνευτές παγκόσμια, δίνοντας κονσέρτα σε όλο τον κόσμο. Ένας χαρισματικός δάσκαλος που δημιούργησε μερικούς από τους πιο διάσημους Έλληνες κιθαρίστες και ίδρυσε την κιθαριστική σχολή στην Ελλάδα. Επίσης ταλαντούχος σαν συνθέτης πλούτισε το ρεπερτόριο του οργάνου με πολλά πανέμορφα και πρωτότυπα έργα, πολλά επηρεασμένα από την Ελληνική μουσική παράδοση. Γεννήθηκε στο μικρό χωριό Λαύκος του Πηλίου, (κοντά στη Μηλίνα) και σπούδασε κιθάρα με τον Ν. Ιωάννου , τον A.Segovia και τον E. Pujol. Τα ΅ Ελληνικός χορός της Κέρκυρας΅ και ΅Ελληνικό τραγούδι της Θεσσαλίας΅ είναι γραμμένα στη φόρμα των παραλλαγών πάνω στα γνωστά παραδοσιακά θέματα. Το μελωδικό θέμα του ΅Ελληνικός χορός Μπάλος΅ είναι πρωτότυπο δικό του. Αυτή είναι η Α΄ παγκόσμια ηχογράφησή αυτών των έργων για δύο κιθάρες. Ο «Μπάλος» και ο «Κερκυραϊκός» είναι εκδομένοι από το «Lathkill Music Publishers» της Αγγλίας.

Το ντούο εδώ αποτελείται από τον Κώστα Τσερεγκώφ και εμένα. Ο Κώστας ανήκει στην νέα γενιά των εξαίρετων Ελλήνων κιθαριστών, καθηγητών και σπούδασε κιθάρα με τον Δ. Φάμπα. Επίσης παρακολούθησε μαθήματα με τον Κ.Κοτσιώλη, τον Roland Gallery στο Trinity College της Αγγλίας καθώς και με τον Carlos Bonell, στο London Royal College of Music κερδίζοντας υποτροφία από το ίδρυμα Ωνάση. Έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ στην Ελλάδα και της Αγγλία και κατά τη διάρκεια των τελευταίων 2 χρόνων παίζουμε πολύ συχνά μαζί σε συναυλίες
Το cd αυτό ηχογραφήθηκε το Δεκέμβρη 2006 και το Γενάρη του 2007 στο στούντιο Ίριδα, και το mastering έγινε από τον Σίμο Κουσκούνη της Wave Music

Θα ήθελα να αφιερώσω το «Capriccio Diabolico» στην μνήμη της μητέρας μου, Ευγενίας Φάμπα»

Eύα Φάμπα
www.evafampas.gr


ΕΥΑ ΦΑΜΠΑ

«CAPRICCIO DIABOLICO»
(BERCD 0066 – BERBEN & IGS 2007)


ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΜΠΟΥΡΗΣ ..Σπουδή στις αρχαίες Ελληνικές αρμονίες** (α΄)
1. Eπίτριτος 1.33’
2. Παίων 1.04’
3. Φρυγική Αρμονία 1.06’
4. Λύδιος Αρμονία 0.42’
5. Χορίαμβος 3.37’
6. Yποδώριος Αρμονία 1.28’

WALTEL BRANCO …4 Bραζιλιάνικα κομμάτια (α΄)
7. Valsa Greca para Eva 2.36’
8. Samba Ternário 1.10’
9. Revelacões Modinha 1.52’
10. Tema para Pilar 2.08’

Mario CASTELNUOVO – TEDESCO
11. Capriccio Diabolico, αφιέρωμα στον Paganini (to A.Segovia) 9.32’

MANOS HADJIDAKIS ....5 Τραγούδια από τον κινηματογράφο *
12. Ο καροτσέρης 2.38’
13. Tο βαλς των χαμένων ονείρων 2.07’
14. Μες σ΄ αυτή τη βάρκα 3.59’
15. Πες μου μια λέξη 1.50’
16. Γαρύφαλλο στ΄ αυτί 2.39’

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ (α΄)
17. Bαρκαρόλα (από τα 11 τονικά κομμάτια) 2.56’

ANDERSEN VIANA (α΄)
18. Baião Lunar, a Eva Fampas 4.03’

AMΑΡΑΝΤΟΣ ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ …Σπουδές σε στυλ
19. σπουδή no.4, στο στυλ του Mozart 2.38’
20. σπουδή no. 7, στο στυλ του Schumann 1.54’
21. απουδή no. 11, στο στυλ του A.Schoenberg 1.31’

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΑΜΠΑΣ Ελληνικοί χοροί για δυό κιθάρες (α΄)
Εύα Φάμπα - Κώστας Τσερεγκώφ
22. Παραλλαγές στον Κερκυραϊκό χορό 2.17’
23. Παραλλαγές στο Ελληνικό τραγούδι της Θεσσαλίας 2.20’
24. Ελληνικός χορός Μπάλλος 3.04’


-Η Εύα παίζει με κιθάρα Fleta του 1967 και Ramirez του 1982
Χρησιμοποιεί χορδές SAVAREZ .
-Διασκευές για κιθάρα των Δημήτρη Φάμπα και Τάσου Καρακατσάνη
-Μεταγραφή – διασκευή για κιθάρα από την Εύα Φάμπα

(α') πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση

ηχογραφήθηκε στο Studio Irida (Δεκέμβρης 2006-Γενάρης 2007)
mastering: Σίμος Κουσκούνης (www.wavemusic.gr)
Φωτογραφία εξωφύλλου: Τάσος Σκλαβούνος (Oκτώβρης 2006)



ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

Ο. Ristic, (εφημερίδα Pancevo-Press) ,
«Κονσέρτο - Εμφάνιση της Ελληνίδας καλλιτέχνη Εύας Φάμπα»
«Πολύ όμορφος ήχος κιθάρας! Η Εύα Φάμπα έδειξε εξαίρετη τεχνική παιξίματος κιθάρας και έδωσε σε όλα τα έργα μια ειδική, προσωπική σφραγίδα και εξαιρετικό ήχο»

Igor Rekhin, (Ρώσικο περιοδικό κιθάρας, «Guitarist», 2005 - No 2)
«H Eύα Φάμπα πρωτοεμφανιζόμενη στην Kaluga, ξεχώρισε ως υπέροχος μουσικός. Κατάφερε να κερδίσει τους ακροατές με το καλλιτεχνικό της ταμπεραμέντο και την τεχνική της»

Κορνήλιος Διαμαντόπουλος, (περιοδικό Jazz & Tζαζ),
«Υπέροχη ερμηνεία μιας παρτιτούρας με αρκετές αριστοτεχνικές πινελιές. Ιδανική βράδια σε μια κατάμεστη αίθουσα»

Τάσος Σικύωνιος, (εφημερίδα «Ριζοσπάστης) ,
«ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ»
«Μένει κανείς κατάπληκτος ακούγοντας την Εύα Φάμπα. Όχι, μόνο για την τεχνική απόδοση της, αλλά πολύ περισσότερο, για τη βαθιά μουσικότητα της στην ερμηνεία διαφόρων έργων. Ακριβώς αυτή η βιρτουοζιτέ της παρέχει τη δυνατότητα να δώσει στην καθαυτό μουσική της ερμηνεία, καθαρότητα και διαύγεια στύλ. Ακούγοντας τα κομμάτια των H. Villa-Lobos, D. Scarlati, S.Rak, L.Brouwer, M.Giuliani, A.Barrios, Κ. Τζωρτζινάκη, Δ. Φάμπα, χαρήκαμε μια ερμηνεία που φέρνει κοντά στις πηγές της μεγάλης τέχνης»

Chris Kilvington, (περιοδικό Classical Guitar, Λονδίνο) ,
«Η Εύα Φάμπα ερμηνεύει με δυναμισμό, καθαρότητα, αμεσότητα και σαφή δακτυλική ευκινησία. Ο δυνατός της ήχος προσθέτει μια ουσιώδη αίσθηση στη μουσική»

Χάρης Λίβας, (εφημερίδα «Athens Daily Post») ,
«Υπήρχε πολύ μουσική Villa-Lobos, με καλύτερη εκτέλεση εκείνη της Εύας Φάμπα. Διάδοχος της φήμης του ονόματος Φάμπα, η Εύα έπαιξε εξαιρετικά και με πνεύμα....(Είναι σημαντικό να τη βλέπεις να ανοίγει δρόμους ανάμεσα στην πολυπλοκότητα του Villa-Lobos και του Albeniz). Ήταν κατά την γνώμη μου το αστέρι της βραδιάς»

Αζάριας Μαδανιάν, (εφημερίδα «Μεσόγειος») ,
«Η Εύα Φάμπα με έκδηλο από την πρώτη στιγμή χάρισμα επικοινωνίας με το κοινό ,αποδείχτηκε αντάξιο παιδί του μεγάλου μπαμπά της. Ήρθε στο Ηράκλειο με ένα τρομερά βαρύ και δύσκολο πρόγραμμα, που για την Εύα των 22 χρόνων είχε μελωδικότητα, ρυθμό, ρομαντισμό και το έπαιξε με πάθος και ευχέρεια»

Νeecia Majolly, (εφημερίδα Indian Express) ,
«Το Homage a A. Segovia» της A. Kruisbrink εκτελέστηκε λαμπρά όπως και η Mazurka του H.Villa-Lobos. Και τα δύο είχαν στυλ και χάρη με τέλεια κατανόηση της μουσικής. Το «Capriccio Diabolico» του Tedesco παρουσιάστηκε με εξαιρετική μαεστρία και άψογη δακτυλική ευκινησία…Το δημοφιλές «Asturias» του I. Albeniz με το οποίο άρχισε το πρόγραμμα, ήταν ίσως λίγο εκκεντρικό. Εμφανής η δεξιοτεχνία της Φάμπα, που είναι αναμφιβόλως μια νέα κιθαρίστρια που πρέπει να αναζητούμε»

Εφημερίδα «Εθνος»,
«ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ Η ΚΙΘΑΡΑ»
«Η ερμηνεία της Εύας Φάμπα στον ελληνικό χορό (Σούστα) για σόλο κιθάρα συνδυαζόταν δυναμικά με μια θαυμάσια μουσική αντίληψη»

«Ξέρεις, πόσο σε εκτιμώ και σαν άνθρωπο και σαν καλλιτέχνιδα. Έχεις ένα φυσικό ταλέντο στη μουσική, αυτό το διαπιστώσαμε μαζί όσο καιρό ήσουν μαθήτρια μου. Τελευταία σε άκουσα σε μια συναυλία και θαύμασα, όχι μόνο την ώριμη τεχνική σου στην κιθάρα, αλλά και την ερμηνεία κάθε έργου. Έχεις ευαίσθητη ψυχή»,
Με αγάπη Δημήτρης Δραγατάκης, σύνθετης

«Ελληνικός χορός, Σούστα», τελευταία συνθετική εκδοχή του έργου.
«Στην Εύα Φάμπα, με όλο μου το θαυμασμό και τις ευχαριστίες για τη θαυμάσια εκτέλεση και ερμηνεία αυτού του χορού»,
Δημήτρης Φάμπας, ο συνθέτης


-Για το cd «A Guitar Portrait of Fantasy», wave-music 2002

Bernard Maillot, (χορδές Savarez),
«Exω εντυπωσιαστεί από την τόσο όμορφη ερμηνεία σας. Ένα υπέροχο cd. Μπράβο!»

Λιάνα Μαλανδρενιώτη, (μουσικό περιοδικό «Δίφωνο»),
«Ομολογουμένως, από τα πρώτα λεπτά της ακρόασης διαπιστώνει κανείς ότι η Εύα Φάμπα έχει προσωπικό ερμηνευτικό ύφος που σε οδηγεί να απολαύσεις τούς Rodrigo, Coste, Brouwer, Albeniz, Barrios, Paganini, αλλά επίσης Τζωρτζινάκη και Φάμπα. Αξιοποιώντας τα εφόδια τών σπουδών της, που της χάρισαν μέχρι σήμερα βραβεία και διακρίσεις, αναδεικνύει σε αυτό το δισκογράφημα την ικανότητά της να επιτυγχάνει και τους πλέον φιλόδοξους ερμηνευτικούς στόχους. Προσεγγίζει τους συνθέτες που επέλεξε με ευαισθησία και ισορροπεί με ζηλευτή σιγουριά στίς δεξιοτεχνικές δυσκολίες, χωρίς να χάνει το λυρισμό της . Οι δακτυλισμοί της ,που ασφαλώς προϋποθέτουν ώρες μελέτης, έχουν καθαρότητα και συγκίνηση. Σε καθηλώνει τρυφερά στο κλείσιμο του δίσκου (και δεν είναι τυχαίο ένα τέτοιο κλείσιμο), ο τρόπος που προσφέρει ως άκουσμα το έργο του πατέρα της . Είναι έκδηλοι ο ενθουσιασμός, η συγκίνηση αλλά και η άνεση της γνώσης, ότι κληρονομιά δεν είναι μόνο το όνομα»

Ρουμπίνη Σούλη, (εφημερίδα «Ριζοσπάστης»),
«ΜΕ ΚΙΘΑΡΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ»
«Στον γεμάτο συγκινήσεις μα και δύσκολο και απαιτητικό δρόμο της κλασσικής κιθάρας βαδίζει εδώ και χρόνια με συνέπεια η αξιόλογη κιθαρίτρια Εύα Φάμπα........
Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε το cd «A Guitar Portrait of Fantasy» ένα γοητευτικό πορτραίτο κλασσικών έργων σημαντικών δημιουργών, σμιλεμένο με τη δεξιοτεχνία και την ευαισθησία της σολίστριας...Η Εύα Φάμπα ερμηνεύει μερικά. Από τα πιο γνωστά και περίτεχνα κομμάτια από το κλασσικό ρεπερτόριο της κλασσικής κιθάρας, προσφέροντας έναν δίσκο ξεχωριστό σε ποιότητα»

-Για το cd «EVA FAMPAS plays FAMPAS», AULIA AA69001 -2005

Sergio Valor, (www.elguitarrista.net),
«Ένας δίσκος, όπου μπορούμε να εκτιμήσουμε απ’ τη μια πλευρά την εξαίρετη τεχνική και ευαισθησία της Εύας στις ερμηνείες της και απ’ την άλλη το ελληνικό τοπίο, που απεικονίζεται στην καταπληκτική μουσική που έχει συνθέσει ο Δημήτρης Φάμπας»

Θωμάς Ταμβάκος, (www.classicalmusic.gr, περιοδικό Tzaz & Jazz),
«Εξαιρετικό. Η πρόκληση και πρόσκληση της κόρης να αναμετρηθεί με τον πατέρα της -στο ερμηνευτικό επίπεδο- δεν αναδεικνύει νικητή ή μάλλον και οι δύο είναι νικητές στον υπέροχο αγώνα για την τεχνική, την εκφραστικότητα και την ποιότητα στην ερμηνεία έργων αυτού του ρεπερτορίου. Το φωνογράφημα αυτό είναι ένα θαυμάσιο μουσικό διαβατήριο για τη γνωριμία με το έργο του τόσο ευαίσθητου δημιουργού (Δ.Φάμπα), αλλά και με τη μοναδική ποιότητα της ερμηνείας (της Εύας Φάμπα)»

Timothy Smith, (www.minor7th.com - κριτικές παρουσιάσεις Cd κιθάρας),
«Παίξιμο με γερή-στερεή τεχνική σε όλη τη διάρκεια και χωρίς αμφιβολία παθιασμένο από την λατρεία της Φάμπα για τον πατέρα της και την μουσική του… Η Εύα Φάμπα έκανε πολύ καλά εδώ να παρουσιάσει την κολοσσιαία συνθετική παραγωγή του πατέρα της..»

Aaron Brock, (Whole Note, Καναδέζικο περιοδικό),
«H κόρη του συνθέτη Δημήτρη Φάμπα, η κιθαρίστρια Εύα, τιμά την μνήμη του πατέρα της και παραδίδει ερμηνείες με όλη την απόλαυση και χάρη του «σεγκοβιακού στυλ». Η πλειοψηφία των έργων παρουσιάζουν ένα μοναδικό συνδυασμό ρομαντικού ταλέντου και Ελληνικής ατμόσφαιρας, γεύσης»

Zane Turner, (www.musicweb-international.com),
«Ελάχιστοι είναι οι μουσικοί που έχουν ή θα έχουν ποτέ το πλεονέκτημα να ηχογραφήσουν ένα ολόκληρο πρόγραμμα με μουσική γραμμένη από τον πατέρα τους. Ανεξάρτητα από την πατρική αφοσίωση, το γενικό επίπεδο της μουσικής που παρουσιάζεται σε αυτή τη νέα έκδοση cd της Ελληνίδας κιθαρίστριας Εύας Φάμπα είναι υπεράνω του να δικαιολογεί απλά το επιχείρημά της...»



Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!


σχόλια (7)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

gate Chat
MusicHeaven Guru
#10212   /   05.11.2007, 10:56   /   Αναφορά
Η σπουδαία ικανότητα στην τεχνική και στην έκφραση της Εύας Φάμπα είναι αναμφισβήτητη. Γι' αυτο δεν θα επιμείνω σ' αυτό. Θα επιμείνω μόνο στην ευγένεια αυτής της ψυχής και στην εντυπωσιακή σεμνότητά της που έκαναν σε όλους μας εντύπωση, όταν την γνωρίσαμε από κοντά στο τελευταίο live του musicheaven, στο οποίο μας έκανε την μεγάλη τιμή να συμμετέχει. Ένας μουσικός κρίνεται από την τέχνη του. Ένας καλλιτέχνης όμως κρίνεται από όλα του, και κυρίως απ' τον χαρακτήρα του. Κι η Εύα Φάμπα δεν είναι μόνο κορυφαία μουσικός αλλά πάνω απ' όλα αληθινή καλλιτέχνιδα. Μακάρι να 'ταν κι άλλοι έτσι. Αλλα δυστυχώς σήμερα, έχει δοθεί ο τίτλος του "καλλιτέχνη" στη σάρα και στη μάρα... Σε λίγο, όπως πάμε, θα είναι ντροπή να σε φωνάζουν "καλλιτέχνη".... Ντροπή μας! Καλά που υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι να μας αναθαρρύνουν λίγο και να μας κρατάνε την ελπίδα πως θα αλλάξουν τα πράγματα.
gialina_giannina Chat
Συγχορδία Μινόρε
#10215   /   05.11.2007, 12:37   /   Αναφορά
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο με αρκετές λεπτομέρειες για μια κιθαρίστρια που δυστυχώς δεν έχει τύχει να την ακούσω και μέσα από αυτό το άρθρο μου δίνεται η ευκαιρία να τη γνωρίσω, να ψάξω και να ακούσω τη δουλειά της.Ευχαριστούμε για την ενημέρωση, πολύ καλό άρθρο!
lamstyl Chat
Περαστική Νότα
#10220   /   05.11.2007, 23:21   /   Αναφορά
ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!
beatlus Chat
MusicHeaven Guru
#10228   /   06.11.2007, 19:59   /   Αναφορά
Αισθάνομαι τιμή για τη συγκεκριμένη δημοσίευση. Επίσης, ισόποση χαρά για την παρουσία της Εύας Φάμπα στην παρέα μας... Ειλικρινά...
movflower Chat
MusicHeaven Guru
#10256   /   08.11.2007, 23:19   /   Αναφορά
Σωτήρη μου, μια από τις πιο όμορφες παρουσιάσεις, που φιλοξένησε το ΜΗ μέχρι σήμερα!

Δεν μπορούσε, παρά να είναι δική σου εργασία!

Και πάλι, μου κίνησες την περιέργεια για δισκοεξερεύνηση!



Πολλά φιλιά!!!!
GuitarJournal Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#10263   /   09.11.2007, 15:39   /   Αναφορά
Ηρθε η σειρά μου να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Σωτήρη (beatlus) για την παρουσίαση στο ΜΗ του νέου μου δίσκου και εμένα βέβαια.

Ευχαριστώ γιατί τα μέλη του ΜΗ είναι άνθρωποι που αγαπούν τη μουσική γιατί κάτι μέσα τους καίει και έχουν ενδιαφέρον για τη δουλειά καλλιτεχνών σε χώρους άλλους πλην του τραγουδιού.

Ευχαριστώ γιατί κι εγώ αγάπησα πολύ αυτή την ηχογράφηση και προσμένω να κερδίσω νεους φίλους

ευχαριστώ γιατί και για μένα ήταν μια ωραία μέρα η 16 Οκτώβρη και χάρηκα πάρα πολύ που κι ο Σωτήρης και ο Γιώργος (Orfeus) ήταν εκεί στον ΙΑΝΟ.

Εύα



Orfeus Chat
Μουσικοπαραδεισένιος
#10267   /   09.11.2007, 18:59
Να ΄σαι καλά Εύα και καλοτάξιδο το cd.

:)



Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις