ελληνική μουσική
    998 online   ·  210.856 μέλη

    Heteron 1/2, τρίτο τεύχος, δίκη Άκη Πάνου, Columbia κ.α

    spiroos
    15.03.2007, 21:02
    Τεύχος “Αθυρόστομο”, είναι το 3ο τεύχος του περιοδικού “Heteron 1/2″ που κυκλοφορεί στα περίπτερα Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
    Tο τεύχος, ανάμεσα σε άλλα, περιλαμβάνει:
    Ένα απολαυστικό και εκτενές αφιέρωμα στην αθυροστομία, με σατιρικά στιχουργήματα άσεμνου περιεχομένου του ποιητή Ν. Λαπαθιώτη, «άσεμνο αλφαβητάρι», αθυρόστομο γλωσσάρι, σχολικό εγχειρίδιο, μαντινάδες, τα “Αδιάντροπα” της Λέσβου και πλούσιο υλικό για το θέμα από πολλές πηγές.
    Τον «Τελευταίο χορό στην Columbia», με κείμενα ανθρώπων που έζησαν την ακμή και τη λήθη του πρώτου εργοστασίου δίσκων στη χώρα μας, καθώς και μια γυμνή φωτογράφηση από τον Anton στα έρημα χαλάσματα, λίγους μήνες πριν την κατεδάφιση των κεντρικών εγκαταστάσεων στη Ριζούπολη.


    Τη δίκη του συνθέτη Άκη Πάνου: πρόσωπα, περιστατικά, λέξεις-κλειδιά, καταθέσεις και το σκεπτικό της απόφασης του δικαστηρίου που τον έκρινε ένοχο χωρίς ελαφρυντικά (”…δεν συντρέχει η ελαφρυντική περίσταση της πολιτισµικής προσφοράς του κατηγορουµένου, διότι αυτός µπορεί κατά το απώτερο παρελθόν να είχε έντονη και αξιόλογη παρουσία στο χώρο του λαϊκού τραγουδιού… πλην όµως η καλλιτεχνική αυτή προσφορά του δεν ήταν τέτοιας µορφής ώστε να αναβιβάσει το πολιτιστικό επίπεδο της χώρας…”).
    Συνέντευξη με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Περικλή Κοροβέση / Τον «Φακίρη», μια διαφορετική συζήτηση του Jean-Luc Hennig (συγγραφέα και παλιού δημοσιογράφου της Liberation) με έναν Παριζιάνο νεαρό που καταπίνει γυαλιά, ξυράφια και όστρακα! /Τις «Σιωπηλές Πόλεις» με ξεναγό τον σκηνογράφο Κ. Βελινόπουλο, που τις ζωγραφίζει και τις περιγράφει / Το «Κόκκινο Μαγιό», νέο διήγημα του συγγραφέα Θ. Γρηγοριάδη για το περιοδικό / Χειμωνιάτικα Χάϊκου / και 10 ακόμη θέματα, διαφορετικά και «πολυσυλλεκτικά».
    To τεύχος θα κυκλοφορήσει στην επαρχία στις 21 Απριλίου.

    www.heteron.gr

    Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α 3ου τεύχους

    Σελ.4 Ό,τι πει ο αναγνώστης.Τα σχόλια του Τύπου για το “Heteron ½”.

    Σελ.8 Captain’s Diary.

    Σελ.10 Χειμωνιάτικα ΧΑΟΚΟΥ. Δείλι φθινοπώρου, τέλος του ταξιδιού, ακόμα ζωντανός.

    Σελ.12 Ελευθερώστε τη σημαία. Φτιάξε την δική σου σημαία και σήκωσέ την!

    Σελ.16 Γιώργος Αραπάκης. Η Νύχτα κουρελιάζει Όνειρα κι αυτός “Κρατάει ακόμα”...

    Σελ.18 Animal Prints. Η Βίκυ θέλει χάδια, παιχνίδια κι αγκαλιές.

    Σελ.22 «Η εργασία θα σας κάνει άντρες». Ο “Τσε” σε ρόλο αναμορφωτή, οι gay Κουβανοί στη στενή.

    Σελ.26 Συνέντευξη με τον Περικλή Κοροβέση. «Ο έρωτας είναι ελευθερία».

    Σελ.30 Πιπέρι στο στόμα! (Αφιέρωμα στην αθυροστομία). «Νάμνταν τούβλου στην αυλή σου, να μι κατουρεί του μνι σου».

    Σελ.40 Ο Φακίρης. Ο Jean-Luc Hennig συζητάει με τον Πατρίκ, ειδικό στην κατάποση ξυριστικών λεπίδων, κεριών, ολόκληρων οστρακοειδών και άλλων αιχμηρών εδεσμάτων!

    Σελ.43 Εξερευνώντας την ανδρική κοινωνία του «2» (Η πόρτα ίσως ανοίξει την επόμενη φορά). Για την παράσταση του Δημ. Παπαϊωάννου στο ανακαινισμένο Παλλάς.

    Σελ.44 Ο τελευταίος χορός στην Columbia. Με αφορμή μια φωτογράφηση στα ρημαγμένα απομεινάρια της ελληνικής δισκογραφίας (γράφουν: Ηλίας Βολιότης-Καπετανάκης, Στράτος Φουντούλης).

    Σελ.52 Μεγάλες Δίκες στο “Heteron”. 1η υπόθεση: «Άκης Πάνου, 1998, Κακουργιοδικείο Καβάλας» (ο δικηγόρος Λαμπίρης φανερώνει λέξεις-κλειδιά, καταθέσεις, περιστατικά).

    Σελ.56 Πρωτοχρονιά με τις Βασίλισσες. (Τάσμπυ, Νατάσα, Νόρα, Μαντώ, Ελπίδα, Υβόνη, Μαρίνα, Ραφαέλα, Αναΐς, κι άλλες πολλές εστεμμένες, θα δεις!).

    Σελ.58 Τούρκικα τραίνα. «Άπλωσαν κάτω πετσέτες, άνοιξαν τάπερ, έβγαλαν ψωμιά, τυριά, ελιές, ντομάτες...και φάγαμε κι εμείς μαζί τους. Στο τέλος όλοι ευχαριστημένοι, ξεφλουδίζαμε ηλιόσπορους».

    Σελ.64 Κόκκινο Μαγιό (διήγημα). Ο Θόδωρος Γρηγοριάδης αυτόπτης μάρτυρας σε φονικό.

    Σελ.66 Οι Σιωπηλές Πόλεις. Ο σκηνογράφος Κώστας Βελινόπουλος ανακαλύπτει ίχνη γραφής, μεταλλικές κατασκευές, σωληνώσεις και σύμβολα.

    Σελ.72 Κουβέντες υπό την επήρεια. Μια τολμηρή συζήτηση με τον ποιητή-ψυχίατρο Σωτήρη Παστάκα.

    Σελ.76 Pasolini “De Profundis”. Ο Αλμπέρτο Μοράβια μιλάει για τον Παζολίνι.

    Σελ.80 Τι θέλει να πει ο ποιητής; Κισσός, µια πράσινη γιρλάντα /Απτόητος γλύφει τα µέσα µου καθώς περνά /Φύλλα υγιή και τρυφερά, απόκοσµα /Ξετυλίγονται ατσαλάκωτα στο φως...

    Σελ.82 Μήνυμα από το μέλλον. Send by Kostas Lefakis.

    ΤΕΥΧΟΣ 3ο: ΜΑΡΤΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ 2007

    ISSN 1790-6385
    ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Π.Φ. Εκδόσεις
    Θεμιστοκλέους 34, 10678, Αθήνα
    ΕΚΔΟΤΗΣ-ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
    Φώτης Παπαδόπουλος
    ART DIRECTOR
    anagnos sotos (thehypokondriak)
    Παραγωγή-εκτύπωση
    Διον. Πρίφτης &Υιοί Ο.Ε
    Διανομή στα περίπτερα σ’ όλη την Ελλάδα
    ΑΡΓΟΣ Α. Ε.
    Βιβλιοπωλείο διάθεσης τευχών
    Οδός Πανός (Διδότου 39, Τηλ.-φαξ:210 3616782)







    επισυναπτόμενα: hetron.jpg 
    newplaton
    17.03.2007, 13:02
    Στο κείμενο για το εργοστάσιο της Columbia, ο Ηλίας Βολιότης-Καπετανάκης βάζει με τον τρόπο του το μαχαίρι στην πληγή, όταν γράφει "γκρεμίστε αμέσως και το κτίριο που αφήσατε για να κοροϊδέψετε μάταια την ιστορία και τη μνήμη μας!".
    Και τεκμηριώνει την παραπάνω άποψη σημειώνοντας:
    "Βρέθηκε η φόρμουλα για να κερδίσουν, επιτέλους, ακόμα και από τα ερείπια, πρωτίστως σε αστρονομικές τιμές, η πολυεθνική ΕΜΙ κι ο τοπικός της αντιπρόσωπος Μάτσας. Ανάπλαση της περιοχής Προμπονά, το πρόσχημα, και ένταξή της στο πολεοδομικό σχέδιο: γίνεται δηλαδή πολυώροφο συγκρότημα στο οικόπεδο κι αφήνεται το ακρινό κτίριο να γίνει μουσείο ελληνικής δισκογραφίας. Τι μεγαλοψυχία! Πώς αλλιώς θα αποκτήσουν ιστορικό-τουριστικό αξιοθέατο, προς άγραν και άλλων -πιο δύσπιστων- πελατών, τα ποικιλόμορφα πολυεθνικά σαβουρατζίδικα του πνεύματος και του σώματος, που θα στηθούν εκεί όπου γράφτηκε η ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, κι όχι μόνο;
    Θα βγαίνεις από το φαστφουντάδικο-ταχυφαγείο (ο όμορφος και ακριβής ελληνικός όρος, αλλά ποιος σκοτίζεται στον κολοφώνα της μαζικής ξενομανίας για την δόλια ελληνική γλώσσα!). Θα κουβαλάς τα εμπορικά πακέτα με την πολλαπλά υποθηκευμένη σου ανάπηρη προσωπικότητα και θα περνάς -άλλοθι συνείδησης- θα ρίχνεις φευγαλέα ματιά στο μουσείο της «Κολούμπια», όπως αποκαλούσαν το εργοστάσιο οι παλιοί καλλιτέχνες, που νότα-νότα κέντησαν το αξεπέραστο μουσικό εργόχειρο...".
    Στο ίδιο τεύχος ο Γιώργος Αραπάκης, υπηρέτης της μπαλάντας για χρόνια και δημιουργός των "Βατράχων", καταγράφει τη δική του διαδρομή στη Νύχτα που "καταβροχθίζει συνειδήσεις και κουρελιάζει όνειρα".
    "Ταξιδεύω στη Νύχτα τριάντα πέντε χρόνια" γράφει. "Κάποιες στιγμές κοιτάζω απ’ το θολωμένο παράθυρο στο βαγόνι της Ύπαρξής μου και αναγνωρίζω τοπία που έχω ξαναδεί, πρόσωπα που μοιράστηκα τη Ζωή μου, τραγούδια που αγάπησα και με σημάδεψαν, φίλους παλιούς που χάθηκαν στη δική τους πορεία. Και τότε, αναπόφευκτα, κάνω τους συνειρμούς και προσπαθώ να απαντήσω στα ερωτήματα:
    Πού είναι ο Νικόλας; Πήγε να συναντήσει τον Δον Κιχώτη, αυτόχειρας.
    Πού είναι ο Παύλος ο Πρίγκιπας; Πήρε το καραβάκι του Ρεμπώ και ταξιδεύει με τον Λένον και τον Λοΐζο στις θάλασσες των ονείρων τους.
    Πού είναι ο Θανάσης; Αποκαρδιωμένος γύρισε στην Κομοτηνή και παραμένει ανέπαφος, ονειροπόλος και αλώβητος κάνοντας
    «εκδρομές» με «Ώτο – Στοπ», παρατηρώντας τους χωριάτες
    «να τρώνε το κασέρι με ψωμί» στα βαγόνια των
    ανεκπλήρωτων «θέλω» του. Γράφει ακόμα τραγούδια κι όταν κατεβαίνει στην πρωτεύουσα έρχεται να με συναντήσει και μιλάμε ώρες για τα παλιά... Η Σοφία; Τι απέγινε η Σοφούλα; Γύρισε από δω κι από κει σε Πίστες και Φεστιβάλ τραγουδώντας σουξέ και καψουροτράγουδα και κατέληξε να κάνει τη δασκάλα σε ριάλιτυ.
    Εγώ; Πού είμαι; Σε μια σοφίτα ονειρεύομαι τις καλύτερες μέρες που δεν ήρθαν.
    Ζω με μια αγέλη λύκων στο κέντρο της πόλης και όταν κοιτάζω προς τα πάνω κλείνω το μάτι στους «δικούς» μου: «Κρατάω ακόμα παιδιά»...






    επισυναπτόμενα: arapakis.jpg