ελληνική μουσική
149 online   ·  204.241 μέλη

Σύνδεση καλωδίων σε home studio

coffee
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
10.11.2008, 00:21

 

Καλησπέρα σε όλους!!
Εδώ και καιρό προσπαθώ να στήσω το δικό μου στούντιο αλλά συναντώ μια δυσκολία με τα καλώδια.
Ο εξοπλισμός που διαθέτω είναι ο παρακάτω:

http://www.emu.com/products/product.asp?product=9872

http://www.behringer.com/DSP1000P/index.cfm?lang=ENG
http://www.wickeddigital.com.au/fostex-pm-04-powered-studio-monitors.html
http://www.phonic.com/en/mixers/nonpowered-mixers/am-220.html
http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=c320
http://www.yamahasynth.com/products/motifes/index.html
http://www.rodemic.com/microphone.php?product=M3
επίσης έχω και δύο κιθάρες.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζω είναι τα εξής:
Τι καλώδια να πάρω balanced ή unbalanced;
Τον τρόπο συνδέσεις ώστε όταν έχω ηχογραφήσει κάτι και θέλω να προσθέσω κάποιο άλλο όργανο πχ. κιθάρα, μεν να ακούω οτι εχω ήδη ηχογραφήσει αλλά να μην ξανά ηχογραφείται παράλληλα αυτό που ακούω εκείνη την στιγμή είτε από τα ακουστικά είτε από το monitors.
Πως θα συνδέσω το virtualizer pro dsp 1000;
Υπάρχει κάποια ρύθμιση που πρέπει να κάνω στην κάρτα ήχου;

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : coffee στις 10-11-2008 15:50 ]


#1   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
10.11.2008, 00:56

Ας ξεκινησουμε απο τα καλωδια!

Το δικο μου home studio ειναι μεσα στα blanced καλωδια ( με εξαιρεση τα καλωδια συνδεσης ηλεκτρικης/ηλεκτρακουστικης κιθαρας ). Μου ηρθαν λιγο πιο ακριβα, ομως ο συνδυασμος των μικρων τους αποστασεων ( 0,30m εως 5m ), της καλης ποιοτητας καλωδιου και βυσματος, καθως και τις ιδιοτητας τους να αφαιρουν ηλεκτρικο θορυβο, με εχουν σωσει απο πολλα προβληματα.

Αρα, ο,τι συνδεση κανεις που αφορα κονσολα-καρτα-synth-DSP effect χρησιμοποιησε απαραιτητως balanced καλωδια. Και κατα προτιμηση καλης εταιριας, καθως και σωστα μετρημενων αποστασεων ( πχ, μη βαλεις καλωδιο 6m εκει που θα μπορουσες να βαλεις καλωδιο 1m ). Υποψιν απαιτειται παντα να κανεις ενα μικροσχεδιασμο του χωρου και μετρησεις των αποστασεων! Επισης, καλο εινα να κοιταξεις πως οδηγουνται οι γραμμες του ηλεκτρικου ρευματος, ωστε να μην εχεις παραλληλα τα καλωδια ηχου με τα καλωδια του ρευματος!

 

Τωρα, οσον αφορα τις συνδεσεις!

Δυστυχως τα link της Korg της rode της Yamaha, της Phonic και της EMU ειναι invalid. Ξανακοιταξε τα σε παρακαλω.

 

Θα ηθελα να μαθω με ποιο τροπο ηχογραφεις. Δηλαδη χρησιμοποιεις τον υπολογιστη ( αν καταλαβα καλα εξαιτιας της καρτας ηχου, που δεν ειναι σε link σωστα διαμορφωμενο επισης ) ως τη πλατφορμα ηχογραφησης, ετσι; Αυτο σημαινει πως χρησιμοποιεις καποιο προγραμμα ηχογραφησης.

Καλο θα ηταν να αναφερεις ποιο προγραμμα εινα αυτο.

 

Τι θα εκανα προσωπικα;
Η καρτα σου ειναι μια αξιολογη DSP καρτα με audio δυνατοτητες που καλυπτουν μια αναλογικη στερεοφωνικη εισοδο ( οι 2 balanced εισοδοι Left/Right ) και αρκτες ψηφιακες ευκολυνσεις ( ADAT, S/PDIF ).

Στη θεση σου δεν θα χρησιμοποιουσα το DSP της Behringer. Η καρτα εχει σιγουρα πολυ καλυτερα και αρκετα πιο ευελικτα DSP effects. Συγχρονως γλυτωνεις και το μπερδεμα του που θα βαλεις αυτο το effect.

 

 

 

 

 

 

 

 


#2   
coffee
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
10.11.2008, 15:52

Πιστέυω οτι τα έφτιαξα τα link.Τουλαχιστων μου δουλεψαν

Το DSP της Behringer το θέλω για όταν δεν είναι ανοιχτος ο Η/Υ.


#3   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
10.11.2008, 16:33

Συνεχιζουν να εχουν προβλημα. Δοκιμασε τα αφου κανεις το post, για να διαπιστωσεις κι εσυ το προβλημα.

 

Εαν το θελεις μονο για τα effect κι οχι την ηχογραφηση, τοτε συνεδεσε το σε μια Aux της κονσολας και κανε επιστροφη απο ενα stereo καναλι της, ωστε να ελεγχεις στη μιξη το συνολο του effect.


#4   
coffee
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
10.11.2008, 21:00

Πραγματι εχουν παλι...Δεν ξέρω γιατι.
Λοιπον εχω ενα μικρόφωνο Rode M3, μια κονσόλα Phonic 240, ένα Synth Yamaha motif es6
την Emu 1212 και τα Fostex pm 4.0

Ok με το DSP της Behringer.Αλλα το πρόβλημα με την ηχογράφαφισει??? πως πρεπει να συνδέσω τα καλώδια?


#5   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
10.11.2008, 23:08

Ξεκιναμε απο τα ευκολα:

 

Τα speaker σου θα τα ενωσεις στο output της καρτας. Το προβλημα σου βεβαια ειναι πως οταν δεν θα εχεις ανοιχτο τον υπολογιστη, δεν θα μπορεις να ακους το motif. Δυστυχως, η περιπτωση να ενωσεις τον υπολογιστη πανω στη κονσολα ειναι απαγορευτικη, διοτι τοτε θα γινει ενα εκπληκτικο loop μεταξυ Υπολογιστη-Κονσολας-Υπολογιστη και θα εχεις feedback.

Εκτος εαν συνδεσεις τα ηχεια πανω στη κονσολα ( στην main output ), και την εξοδο για τον υπολογιστη τη συνδεσεις ειτε στο REC OUT της κονσολας ( θελεις καλωδιο RCA->Jack 1/4 χανεις ομως το balanced χαρακτηρα ετσι ) ,ειτε μεσω του Control Room, το οποιο απ'ο,τι βλεπω εχει διαφορετικο ποντεσιομετρο! Ομως, υποβιβαζεις αρκετα το σημα που στελνεις στην καρτα ηχου. Κι αυτο δεν ειναι καλο για μια ηχογραφηση.

Οποτε, η λυση ειναι να αλλαζεις τη θεση των speakers ( δηλαδη να ειναι ενωμενα με την καρτα οταν χρησιμοποιεις το PC ή να ειναι ενωμενα με την κονσολα απο το main out, οταν χρησιμοποιεις τα πληκτρα ). Παρολαυτα, να γνωριζεις πως οτιδηποτε τετοιο μπορει να προκαλεσει φθορα στα βυσματα και στις υποδοχες με το περασμα του χρονου.

 

Τωρα παμε στα πιο "χοντρα" προβληματα:

1) Η καρτα σου δεν εχει καθολου phantom power. Αναγκαστικα θα πρεπει να συνδεεις το μικροφωνο πανω στην κονσολα με ενα XLR-XLR καλωδιο, να αναβεις το phantom power και να ευχεσαι η μικρουλα phonic να μη σου αλοιωνει μεσω των προενισχυτων της το σημα σου. Κατα μεγαλο ποσοστο θα συμβαινει αυτο, αλλα αφου δεν εχεις αλλη επιλογη θα αρκεστεις σε αυτο. Εναλλακτικα μπορεις να συνδεσεις το μικροφωνο με την καρτα, εφοσον του βαλεις τη μπαταρια αλλα τετοια πραγματα ειναι "ερασιτεχνισμοι" κατα τη γνωμη μου ( οπως το C1000S της AKG που εχει την ιδια πατεντα..Τρομερο μικροφωνο, απιστευτη χαζομαρα στην ιδεα της μπαταριας ).

2) Το Motif που εχεις ( συγχαρητηρια για την επιλογη ) εχει ενα τρομερο μειονεκτημα. Ενω τα XS εχουν Digital out, τα ES δεν εχουν! Οποτε θα πρεπει να κανεις αναλογικη συνδεση του μηχανηματος ειτε πανω στη κονσολα, ειτε πανω στην καρτα.

Εαν το συνδεσεις πανω στη κονσολα, θα χρησιμοποιησεις ενα απο τα stereo channel που εχει. Χρησιμοποιησε απαραιτητως balanced καλωδια Jack-Jack. Μειονεκτημα ειναι πως παλι παρεμβαλεται μια μετρια κονσολα, με αποτελεσμα ο ηχος σου να μην ειναι το 100% που θα ειχες.

Εαν συνδεσεις πανω στην καρτα, τοτε θα χρησιμοποιησεις τις μονες εισοδους που σου παρεχει. Αρα θα ηταν λιγο αστοχο, διοτι εαν μετα ηθελες να χρησιμοποιησεις το μικροφωνο, τοτε θα επρεπε να βγαλεις τα πληκτρα απο την καρτα και να συνδεσεις τη κονσολα..Μπερδεμα..

Εαν ειχε ψηφιακη εξοδο, το προβλημα σου θα ειχε λυθει! Με ενα απλο καλωδιο θα συνεδεες το motif ES με την αντιστοιχη ψηφιακη της καρτας σου και θα ειχες ενα εκπληκτικο αποτελεσμα. 100% ο ηχος που παραγει το μηχανημα. Και το πιο ωραιο ειναι πως θα ειχες ελευθερη την αναλογικη εισοδο, που θα ηταν χρησιμη για συνδεση πανω στην κονσολα..Κριμα..

 

Αρα, που καταληγουμε; Πως ενω η κονσολα ειναι ο πιο αδυναμος κρικος, θα πρεπει να συνδεσεις τα παντα πανω στη κονσολα και απο εκει να δωσεις μεσω του main πανω στη καρτα. Δυστυχως ειναι μια αλυσιδα που θα σου μειωσει την ποιοτητα του ηχου, αλλα δεν εχεις αλλη επιλογη.

 

Μια λυση θα ηταν η αγορα μιας πολυκαναλης καρτας, ομως θα ηταν αλλο κεφαλαιο..ισως πιο βολικο για τις συνδεσεις σου ομως.

 

Για τα καλωδια

 

Πληκτρα-Κονσολα: Θελεις ενα ζευγαρι balanced Καρφι-Καρφι.

Μικροφωνο-Κονσολα: Θελεις ενα XLR-XLR καλης ποιοτητας. Μη ρωτησεις μαρκα..Απλως αναζητησε στο ιντερνετ.

Κονσολα-Καρτα ηχου: Θελεις ενα ζευγαρι balanced Καρφι-Καρφι

Καρτα ηχου-Ηχεια: Δυστυχως, δεν μπορεσα να δω τα χαρακτηριστικα των ηχειων για να δω τι εισοδους εχουν. Ομως υποθετω πως σιγουρα θα εχουν balanced Jack 1/4, οποτε θα χρειαστεις αλλο ενα ζευγαρι Balanced Jack-Jack.

 

Δυστυχως, με αυτη τη συνδεση θα χρειαστει να ανοιγεις τον υπολογιστη για να ακους το motif. Αλλιως, χρησιμοποιησε ακουστικα!

 

Κι εδω ερχομαστε σε αλλο ενα προβλημα!

Καλη, χρυση η καρτα σου, ομως δεν εχει εξοδο για ακουστικα!!! Κι οταν ηχογραφεις μικροφωνο; Χμ...προβλημα αυτο,ετσι; Δυστυχως, τα δικα μου χερια ειναι δεμενα..Δεν μπορω παρα να προτεινω ειτε αγορα καποιου ενδιαμεσου μηχανηματος, μεταξυ εξοδου της καρτας, ηχειων..και ακουστικων..Μπλεξιμο..

 


#6   
coffee
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
11.11.2008, 17:32

Σε ευχαριστώ πού για της συμβουλές και τον χρόνο σου!!!
Συμφωνώ απόλυτα για αυτο που λές για την κονσόλα και σκέφτομαι να κανω κάποια αγορα κάποια στιγμη έχω καταλήξει σε κάποια Mackie 1202-VLZ3 http://www.mackie.com/products/1202vlz3/index.html

Σε αυτην την κονσόλα πως επρεπε να συνδεθουν τα καλώδια??Έχεις εσυ μηπως να προτήνεις κάποια κονσόλα?

Τα ηχέια μου έχουν RCA και Jack σαν υποδοχές.
-----------------
Η Ζώη Είναι Μια Καλοστημένη Παρτίδα Σκάκι

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : coffee στις 11-11-2008 17:34 ]


#7   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
11.11.2008, 17:53

Στη θεση σου δεν θα αλλαζα την κονσολα μου, αλλα την καρτα ηχου.

Η phonic ειναι μια fair enough κονσολιτσα για μικρα project live ( κι οχι studio ), οπου ενα compact σχημα με τα απαραιτητα καναλια σε καλυπτουν.

Εαν αλλαξεις κονσολα, το προβλημα της συνδεσιμοτητας παραμενει, διοτι και παλι κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης δεν θα εχεις το προνομιο των ακουστικων. Το μονο που θα βελτιωσεις ειναι η ποιοτητα προενισχυσης των μικροφωνων και συνολικων κυκλωματων της κονσολας.

 

Αντιθετως με τα 315Ε που κοστιζει η κονσολα, θα μπορουσες να δωσεις 159Ε και να παρεις μια lexicon USB2.0 καρτα και να βρεις την υγεια σου. Θα μπορεσεις να αποφυγεις τελειως τη κονσολα ( μαζι και το DSP της Behringer ) και θα συνδεσεις πανω και το μικροφωνο και τα πληκτρα. Λιγοτερη βαβουρα, λιγοτερο μπερδεμα. Και με εξοδο για ακουστικα!

Απο την αρχη μου εκανε εντυπωση γιατι να παρεμβαλεις τη κονσολα σε μια ηχογραφηση ( με την επικειμενη αλλαγη που  ηθελες να κανεις ), ενω θα μπορουσες να μειωσεις τα ενδιαμεσα σταδια του σηματος ( που προσθετουν θορυβο και πολλες παραμετρους ελεγχου ) με μια καλη καρτα ηχου.


#8   
coffee
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
16.11.2008, 12:40

Noiz Σε ευχαριστω πολυ!!!


#9