ελληνική μουσική
    867 online   ·  210.851 μέλη

    Κτίσμα ''κλείνει'' το σπίτι του Ρίτσου

    panosbousalis
    22.01.2009, 07:50

    Παραθέτω αποσπάσματα από εφημερίδες για ένα πολύ σοβαρό θέμα που έχει δημιουργηθεί.

    «Εθαψαν» το σπίτι του Ρίτσου πίσω από διώροφο;

     

    Η κόρη του Γιάννη Ρίτσου διαμαρτύρεται γιατί δόθηκε άδεια από το Τοπικό Συμβούλιο Πελοποννήσου και την 5η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Σπάρτης να υψωθεί ένα ισόγειο κτίσμα, που βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο του Κάστρου της Μονεμβασιάς εμπρός από το σπίτι του ποιητή, με συνέπεια να κρύψει ένα τμήμα του.

    Σε επιστολή της, η Ερη Ρίτσου αναφέρει ότι το σπίτι του πατέρα της επισκέπτονται καθημερινά άνθρωποι απ'όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό για να δουν το μέρος και να φωτογραφηθούν στην προτομή του. Γιατί είναι το σπίτι που γεννήθηκε και μεγάλωσε, ο τόπος απ' όπου αγνάτευε το πέλαγος. Χαρακτηρίζει «παράδοξο» ότι η 5η ΕΒΑ έδωσε άδεια να γίνει διώροφη μια μικρή ισόγεια αποθήκη, «γιατί η απόφαση αυτή δεν στηρίζεται σε κανένα απολύτως απτό στοιχείο που να τεκμηριώνει την ύπαρξη σε παλαιότερη εποχή διώροφου κτηρίου».

    Το σπίτι του Γιάννη Ρίτσου στη Μονεμβασιά. Με λίγη φαντασία, μπορείτε να δείτε πώς θα υψωθεί το απέναντι ισόγειο κτίσμα και πώς θα καλύπτει τη θέα από το κάτω παράθυροΚαι συνεχίζει. «Το ακόμη πιο παράδοξο είναι πως ενώ προσκομίστηκαν φωτογραφίες από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα (1950) που απεικονίζουν το μικρό αυτό ισόγειο κτίσμα, η Υπηρεσία επέλεξε να αγνοήσει τις αποδείξεις και να βασίσει την απόφασή της σε αστήρικτες εικασίες, ότι δηλαδή μπορεί μεν τον 20ό αιώνα το κτίσμα να ήταν ισόγειο αλλά μπορεί σε προηγούμενους του 20ού να μην ήταν. Το δε τοπικό Συμβούλιο Μνημείων Πελοποννήσου γνωμοδότησε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα κατασκευής διώροφου κτηρίου μπροστά στο σπίτι του Γιάννη Ρίτσου γιατί δεν αλλοιώνεται ο περιβάλλον χώρος. Τώρα, αν το μισό περίπου ισόγειο του σπιτιού του ποιητή θα είναι κρυμμένο πίσω από μια κεραμοσκεπή και αν όσοι θελήσουν να φωτογραφηθούν μπροστά από αυτό θα έχουν ως φόντο της προτομής του έναν τοίχο με κεραμίδια αντί για το σπίτι του, αυτό φυσικά δεν αποτελεί αλλοίωση του χώρου για το Τοπικό Συμβούλιο. Στο κάτω κάτω, τι είναι ο Ρίτσος; Ενας πεθαμένος που κάποτε έγραφε ποιήματα, γιατί δηλαδή θα πρέπει το σπίτι του να θεωρείται μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς αυτού του τόπου».

     Ερη Ρίτσου: «Τιμούμε τον πατέρα μου με Ετος Ρίτσου και θάβουμε τον χώρο απ' όπου πρωτοκοί-ταξε το πέλαγος πίσω από διώροφο;»Και η Ερη Ρίτσου κλείνει με το ερώτημα: «Τιμούμε το Ρίτσο ανακηρύσσοντας το 2009 "Ετος Ρίτσου―, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Πολιτισμού ή θεωρούμε ότι ο χώρος απ' όπου "πρωτοκοίταξε το πέλαγος έχοντας πίσω του τη ζεστή ανάσα του βράχου" μπορεί να θαφτεί πίσω από ένα διώροφο;».

    Η προϊσταμένη της 5ης ΕΒΑ Καλλιόπη Διαμαντή, στην οποία απευθυνθήκαμε, μας είπε είπε ότι η προσθήκη που ζήτησε ο ιδιοκτήτης ισόγειου κτίσματος εμπρός από το σπίτι του Ρίτσου είναι μόνο 30 πόντους. Η Ερη Ρίτσου υπέβαλε ένσταση για την ακύρωση της άδειας, η οποία συζητήθηκε και απορρίφθηκε από το Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων Πελοπονήσσου. Θεωρεί ως εκ τούτου τη διαμαρτυρία της υπερβολική, δεδομένου ότι καμία θέα προς το πέλαγος δεν κρύβεται. Ισως εμποδιστεί η θέα από ένα μόνο παράθυρο.ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/07/2008

    Κτίσμα «κλείνει» το σπίτι του Ρίτσου Ιδιοκτήτες παρακείμενης αποθήκης πρόκειται να την μετασκευάσουν σε διώροφο στη Μονεμβασιά

    Της Ολγας Σελλα

    Διά στόματος υπουργού Πολιτισμού, το 2009 έχει ανακηρυχθεί έτος Ρίτσου, στη διάρκεια του οποίου θα τιμηθεί και θα αποτιμηθεί το έργο του ποιητή. Ηδη το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου έχει συγκροτήσει επιτροπή με πρόεδρο τον Πέτρο Μάρκαρη, αποτελούμενη από μελετητές του Ρίτσου, πανεπιστημιακούς, ποιητές, κριτικούς, κ.ά.

    Ο Γιάννης Ρίτσος είναι συνδεδεμένος τόσο με τη Μονεμβασιά όσο και με τη Σάμο, την πατρίδα της γυναίκας του, της Φαλίτσας. Ομως το πατρικό του σπίτι είναι στη Μονεμβασιά, ένα σπίτι από τα πρώτα που συναντάει ο επισκέπτης στην είσοδο του κάστρου, με την προτομή του ποιητή απέξω. Υπάρχει όμως περίπτωση, σε λίγο καιρό, να μην μπορούμε να δούμε ολόκληρη την πρόσοψη του σπιτιού της Μονεμβασιάς, αφού, όπως μας ενημερώνει η κόρη του ποιητή, Ερη Ρίτσου, οι ιδιοκτήτες του γειτονικού σπιτιού κατάφεραν να βγάλουν άδεια μετατροπής μιας αποθήκης που βρίσκεται δίπλα στο σπίτι του Γιάννη Ρίτσου, σε διώροφο, «προσκομίζοντας εντελώς ανακριβή και παραπλανητικά στοιχεία, ότι παλιά το σπίτι αυτό ήταν διώροφο».

    Η Ερη Ρίτσου είναι σαφής: η νέα οικοδομή αλλοιώνει την πρόσοψη του σπιτιού, το οποίο έχει απαθανατιστεί σε καρτ ποστάλ με την προτομή του πατέρα της, κ.λπ.

    Και επειδή δεν πρόκειται για μια στενή αντίληψη ιδιοκτησίας, η Ερη Ρίτσου έχει προτείνει στον δήμαρχο Μονεμβασιάς να εγκαταστήσει στο πατρικό σπίτι του ποιητή κάποια προσωπικά αντικείμενα του πατέρα της, έργα, πέτρες και εκδόσεις του, ώστε τους δύο καλοκαιρινούς μήνες, με τη βοήθεια του δήμου, να είναι επισκέψιμο από το κοινό. Ο δήμαρχος Μονεμβασιάς είδε θετικά κατ’ αρχήν την ιδέα της Ερης Ρίτσου.

    Η Ερη Ρίτσου έχει κάνει ένσταση για την άδεια και έχει ζητήσει να διαβιβαστεί το θέμα στο ΚΑΣ. Ομως, όπως ισχυρίζεται, βρίσκεται μπροστά σε έναν γραφειοκρατικό κυκεώνα. Η ίδια είναι κληρονόμος μιας πολιτιστικής κληρονομιάς, την οποία έχει θέσει ήδη στη διάθεση των ερευνητών δίνοντας το αρχείο Ρίτσου στο Μουσείο Μπενάκη. Θεωρεί ότι το σπίτι του ποιητή είναι ένα κομμάτι της διαδρομής του, είναι ιστορικός χώρος και δεν πρέπει να πέσει θύμα του σύγχρονου οικοδομικού παροξυσμού.

    Η Ερη Ρίτσου θέλει να ελπίζει -κι εμείς μαζί της- ότι η ερχόμενη χρονιά, οπότε θα εορταστεί από την πολιτεία το Ετος Ρίτσου, δεν θα συνδεθεί και με μια άσχημη στιγμή για τον τόπο που γεννήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους Ελληνες ποιητές. Στο εξωτερικό τα σπίτια των δημιουργών, των συγγραφέων, των καλλιτεχνών είναι χώροι των πολιτιστικών διαδρομών και αξιοποιούνται. Στην Ελλάδα άλλα καταρρέουν, άλλα αφήνονται στην τύχη τους ή αντιμετωπίζονται αδιάφορα από τους κατοίκους της περιοχής.

    Η Ερη Ρίτσου έχει κάθε διάθεση να προφυλάξει και να ανοίξει στο κοινό το γενέθλιο σπίτι του πατέρα της.

    kathimerini.gr

    PashalinaMakia
    22.01.2009, 11:41

    Πάνο , συγχαρητήρια που άνοιξες αυτό το θέμα , γιατί ήταν κάτι το οποίο εδώ και κάτι μέρες μου είχε κολλήσει στο μυαλό και είχα πραγματικά πέσει απο τα σύννεφα.

    Λογικά , πρέπει να ξέρεις ποιός άλλος "καλλιτέχνης" έκλεισε το σπίτι του Ρίτσου και πραγματικά το θεώρησα πολύ άστοχο εκ μέρους του να κάνει κάτι τέτοιο μιας και τον είχα γνωρίσει προσωπικά και νομίζα δεν θα έκανε κάτι τέτοιο ποτέ.

    Σε συζήτηση με μια κυρία εδώ της περιοχής , ακούστηκαν πολλά και πραγματικά δεν ξέρω τι είναι αλήθεια και τι όχι.Βέβαια , το σπίτι καθώς βγαίνεις απο το Κάστρο απο την κύριο οδό δηλαδή , έχει πάψει να φαίνεται.Οπότε και η Έρη Ρίτσου , έχει απόλυτο δίκιο πιστεύω.

    Η ενέργεια του ιδιοκτήτη-"καλλιτέχνη" , μου φάνηκε προκλητική ειδικά φέτος που οι εκδηλώσεις προς τιμήν του Γιάννη Ρίτσου θα αρχίσουνε απο τον Μάιο και θα τελειώσουνε Σεπτέμβριο εδώ στη γενέθλια πόλη του.

    Και επειδή ξέρω ποιοί ανοικοδόμησαν το διώροφο αυτό κτίριο και ποιούς πειράζει και ποιούς όχι αυτ'η η κίνηση , πραγματικά η γνώμη μου είναι πως κάποια πράγματα ειδικά όσον αφορά τον Ρίτσο πρέπει να υπάρχει σεβασμός.Μεταξύ μας να τα λέμε , η Μονεμβασιά έγινε πιο γνωστή εξαιτίας του Γιάννη Ρίτσου , κι όχι εξαιτίας όλων εκείνων που την είδαν ως προσοδοφόρα επιχείρηση τόσο για τα ξενοδοχεία τους όσο και για τις gallery τους.

    Επειδή έχω δει το κτίσμα , δεν το ανέβασε ΜΟΝΟ 30 πόντους και όταν έρθεις θα το δεις.Δεν μπορώ να καταλάβω ακόμα γιατί οι συγκεκριμένοι άνθρωποι έκαναν κάτι τέτοιο.Μάλλον για περισσότερη προβολή μιας και ανοίγει gallery.Δεν θα πουλήσει περισσότερους πίνακες φέτος?Τι στο καλό...


    panosbousalis
    22.01.2009, 21:34

    Πασχαλίνα χαίρομαι που κι εσένα σε ευαισθητοποίησε αυτό το θέμα.  Έπρεπε να υπάρχουν θεσμοί που προσταστεύουν την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Αντιθέτως όμως, κωφεύουν και πιθανόν διευκολύνουν την ισοπέδωση της αισθητικής και της πολιτισμικής μας συνείδησης. Σύμβολα αγώνα για πανανθρώπινες αξίες, σύμβολα του ελληνικού πολιτισμού, έπρεπε να προβάλλονται διαφυλάσσονται και όχι να αποκαθηλώνονται. Στη Σάμο αποκαθήλωσαν την προτομή του Ρίτσου και του Σεβαστάκη, από ΄πλατεία. Όλα αυτά αν μη τι άλλο δείχνουν πόσο ανυπεράσπιστη είναι η κληρονομιά μας. Όταν διάβασα τα παρακάτω έμεινα άναυδος..

    ''Πολιτική και πολιτιστική δίωξη

    Ο Δήμος Καρλοβασίων Σάμου αποκαθήλωσε τις προτομές των Γ. Ρίτσου και Αλ. Σεβαστάκη

    Απόφαση που προκαλεί το κοινό αίσθημα αποτελεί η απόφαση του Δήμου Καρλοβασίων Σάμου να αποκαθηλώσει τις προτομές δύο ιστορικών προσωπικοτήτων της Αριστεράς, του Γιάννη Ρίτσου και του Αλέξη Σεβαστάκη (1925-1999). Οι προτομές τους είχαν τοποθετηθεί στην κεντρική πλατεία της πόλης, με απόφαση του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου. Κι ενώ εκκρεμούσαν για καιρό τα επίσημα αποκαλυπτήριά τους, αποκαθηλώθηκαν, με απόφαση του νυν Δημοτικού Συμβουλίου. Το σκεπτικό της απαράδεκτης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου (31/8/2007) ήταν ότι η πλατεία δεν μπορεί να γεμίσει με προτομές και επομένως θα βγουν και οι προτομές των Ρίτσου και Σεβαστάκη.

    Ο Ρίτσος και ο Σεβαστάκης αποτελούν εξέχουσες προσωπικότητες που έζησαν και δημιούργησαν στο Καρλόβασι. Θυμίζουμε ότι ο Γιάννης Ρίτσος παντρεύτηκε την Καρλοβασιώτισσα γιατρό Φαλίτσα Γεωργιάδου και έζησε εκεί σε κατ' οίκον περιορισμό την περίοδο της δικτατορίας. Ο αγωνιστής, δικηγόρος, δραματουργός και πεζογράφος Αλέξης Σεβαστάκης γεννήθηκε στα Σακκουλαίικα Καρλοβασίου και είχε παντρευτεί την αδελφή της Φαλίτσας.

    Με επιστολές τους η Ερη Ρίτσου και ο Δημήτρης Σεβαστάκης αναρωτιούνται αν πρόκειται για απλή αποκαθήλωση ή είναι μια καθαρή πολιτιστική, αλλά και πολιτική δίωξη, ακόμη και μετά θάνατον.

    Στην επιστολή της η Ερη Ρίτσου μεταξύ άλλων αναφέρει: «Επειδή πιστεύω ότι και οι δύο δεν έχουν ανάγκη προτομών - έχουν αφήσει πίσω τους το έργο τους να μιλάει γι' αυτούς και να επωφελούμαστε εμείς - θλίβομαι για την πόλη μου, γιατί πιστεύω πως το Καρλόβασι, τιμώντας τους, τιμάται το ίδιο, δείχνοντας πως μπορεί να εκτιμά τους πνευματικούς του θησαυρούς και αντίθετα πισωγυρνώντας άτσαλα, παίρνοντας μια ομόφωνη απόφαση πίσω, καταδεικνύει μικρότητα, πράγμα άδικο για την πόλη και τους κατοίκους της, για το παρελθόν της πνευματικής δημιουργίας, ακόμα και για το μέλλον της».

                                                                                                         Ριζοσπάστης

    Αποκαθήλωσαν τον Ρίτσο
    Η τωρινή αρχή του Δήμου Καρλοβασίων της Σάμου ασχημονεί στη μνήμη δύο ιστορικών προσωπικοτήτων της Αριστεράς, του Αλέξη Σεβαστάκη (1925-1999) και του Γιάννη Ρίτσου (1909-1990). Οι προτομές τους, που κοσμούσαν την κεντρική πλατεία της πόλης, αποκαθηλώθηκαν με νέα απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που συνήλθε στις 31 Αυγούστου 2007. Η σαμιακή πόλη έχει ταυτιστεί με την παρουσία τους και τους έχει καθορίσει: ο Αλέξης Σεβαστάκης γεννήθηκε στα Σακκουλαίικα του Καρλοβασίου, ενώ ο Γιάννης Ρίτσος παντρεύτηκε τη γιατρό Φαλίτσα Γεωργιάδου που ήταν Καρλοβασιώτισσα και έζησε εκεί σε κατ' οίκον περιορισμό την περίοδο της δικτατορίας.

    Την καταγγελία υπογράφει η κόρη του ποιητή Γιάννη Ρίτσου, η συγγραφέας Ερη (Ελευθερία) Ρίτσου, η οποία μας πληροφορεί ότι μόνον ένας από τους αντιδημάρχους μειοψήφησε. Αναρωτιέται, λοιπόν, και ορθώς: «Μπορεί το κάθε δημοτικό συμβούλιο να λαμβάνει αποφάσεις και στη συνέχεια να τις αναιρεί κατ' αυτόν τον τρόπο; Η ΚΕΔΚΕ τι έχει να πει επ' αυτού;».                                                                                          Ελευθεροτυπία
    PashalinaMakia
    22.01.2009, 21:38

    Να πω κακία(?):Έχουν θεματάκι με τους αριστερούς ή μου φαίνεται?

     

    Τέλος πάντων , συζητώντας μαζί σου θέλω να σταθώ στο εαν ξέρεις ποιός έκανε την ανοικοδόμηση του διώροφου αυτού κτηρίου.Ξέρεις?Εαν ξέρεις , δεν είναι φοβερά παράξενο Πάνο?Όταν το είδα πραγματικά απόρησα!


    panosbousalis
    22.01.2009, 23:04

    Όχι, δεν γνωρίζω Πασχαλίνα.  Το πιο σημαντικό είναι το πως αντιδρούν οι υπεύθυνες υπηρεσίες απέναντι σε τέτοιες ενέργειες. Και εν τέλει η έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας αφού λίγοι ευαισθητοποιήθηκαν.


    vero
    22.01.2009, 23:18

    τα έχουνε ρημάξει όλα σε αυτην την χώρα! Τι κάνουνε? δεν καταλαβαινω... αντι να αναδυκνυουμε τον πολιτισμό μας τον καταστρέφουμε απο πάνω.. ελεος! Τελικά σε αυτό το κράτος δεν υπάρχει έλεγχος, ο κάθενας ότι του 'ρθει κάνει.....


    panosbousalis
    23.01.2009, 18:20

    Παράθεση:

    Το μέλος vero στις 22-01-2009 στις 23:18 έγραψε...

    τα έχουνε ρημάξει όλα σε αυτην την χώρα! Τι κάνουνε? δεν καταλαβαινω... αντι να αναδυκνυουμε τον πολιτισμό μας τον καταστρέφουμε απο πάνω.. ελεος! Τελικά σε αυτό το κράτος δεν υπάρχει έλεγχος, ο κάθενας ότι του 'ρθει κάνει.....



    Δυστυχώς υπάρχει αυτή η διάσταση..Έχουμε όμως κι εμείς μεγάλη ευθύνη γιατί δεν προσπαθούμε αρκετά να αλλάξουμε την κατάσταση. Δεν είμαστε ενεργοί σε θέματα που αφορούν την κοινωνία το περιβάλλον και τον πολιτισμό. Η πλειοψηφία δεν παίρνει καν θέση. Δεν προβληματίζεται.


    Japan88gr
    27.09.2010, 23:53
    «Απελευθερώνεται» το σπίτι του Ρίτσου
    Η νεότερη οικοδομή χτίστηκε κυριολεκτικά μπροστά στην πόρτα του σπιτιού του ποιητή
    Χρειάστηκαν τρία χρόνια αγώνα της Ερης Ρίτσου, κόρης του μεγάλου μας ποιητή, για να καταφέρει να πείσει το υπουργείο Πολιτισμού - Τουρισμού για το αυτονόητο και εξόφθαλμο: Οτι το σπίτι που μεγάλωσε ο Γ. Ρίτσος στη Μονεμβασιά - η οποία είναι κηρυγμένο μνημείο στο σύνολό της - όχι μόνο καταστρέφεται αισθητικά από το σπίτι που κατασκευάστηκε - παρανόμως - ακριβώς μπροστά στην πόρτα του, κυριολεκτικά(!) αλλά απειλείται και άμεσα από την υγρασία που προκαλεί αυτή η βίαιη γειτνίαση. Το χειρότερο όμως είναι ότι την άδεια για την κατασκευή του σπιτιού την έδωσε η ίδια η Αρχαιολογική Υπηρεσία (η αρμόδια 5η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, με τη σύμφωνη γνώμη του Τοπικού Συμβουλίου Αρχαιοτήτων) και χρειάστηκε η προσφυγή της Ερης Ρίτσου στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο κατά της απόφασης της 5ης ΕΒΑ, για να δικαιωθεί, ομοφώνως, κατά τη συζήτηση του θέματος στην προχτεσινή συνεδρίαση.
    Με το θέμα ασχολήθηκε ο «Ρ» το 2008, όταν άρχισε να χτίζεται το σπίτι μπροστά από το σπίτι του ποιητή, με την κατασκευή να ολοκληρώνεται το 2009, οπότε, κατά «διαβολική» σύμπτωση είχε ανακηρυχθεί «Ετος Ρίτσου» από το ίδιο το ΥΠΠΟ. Από την αρχή της υπόθεσης, η Ερη Ρίτσου κατέθεσε ατράνταχτα στοιχεία, με τα οποία αποδεικνύεται ότι το σπίτι του ποιητή προϋπήρχε του κτίσματος, στη θέση του οποίου χτίστηκε η πρόσφατη κατασκευή και ότι αυτό το κτίσμα ουδέποτε είχε όροφο. Παρά την έλλειψη στοιχείων περί του αντιθέτου, η 5η ΕΒΑ έδωσε άδεια για την κατασκευή του σπιτιού, ενώ το Τοπικό Συμβούλιο απέρριψε τις ενστάσεις της Ερης Ρίτσου! Είναι χαρακτηριστικό ότι μέλη του ΚΑΣ εξοργίστηκαν για την αντιμετώπιση του θέματος από την υπηρεσία, αφού, ακόμη και με τις φωτογραφίες αποδεικνύονταν όλα τα παραπάνω!
    Αν και συμβολικό, λόγω του ειδικού βάρους του ποιητή, το πρόβλημα αυτό δεν είναι το μοναδικό που αντιμετωπίζει η Μονεμβασιά. Η Ερη Ρίτσου είπε χαρακτηριστικά ότι η Μονεμβασιά έχει μετατραπεί σε «τεράστια τουριστική επιχείρηση», ενώ πριν «ήταν ένας χώρος που έμπαινες και με τα μνημεία της ταξίδευες σε άλλες εποχές». Σε κάθε περίπτωση, σημειώνουμε εμείς, το ΥΠΠΟ-Τ θα έπρεπε να ασχοληθεί με την πόλη - μνημείο της Μονεμβασιάς γενικά και με το σπίτι του Ρίτσου ειδικά, πριν φτάσουν εδώ τα πράγματα.
    Η υπόθεση αναμένεται να έχει συνέχεια, αφού η γγ του ΥΠΠΟ-Τ, Λ. Μενδώνη, ζήτησε να γίνει ΕΔΕ. Πάντως, από τη στιγμή που υπογραφεί η γνωμοδότηση του ΚΑΣ από τον υπουργό, το σπίτι, λογικά, πρέπει να γκρεμιστεί και να απελευθερώσει το σπίτι που μεγάλωσε ο ποιητής της Ρωμιοσύνης... [Ριζοσπάστης, 16/09/2010]