ελληνική μουσική
    673 online   ·  210.851 μέλη

    μακρινή μετατροπία!

    bluebig5
    19.05.2009, 10:39

    Θέλω να μου λύσετε μια απορία: διασκευάζω για πιάνο το "εγω θα σ' αγαπώ και μη σε νοιάζει" του Μουζάκη και έχω δώσει ύφος swing . Ξεκινώντας την εισαγωγή μπαίνω με φα μείζονα, κάνω ένα ενδιάμεσο γεφύρωμα περνώντας από ντο δίεση μείζονα στην οποία έχω μεταφέρειν το μοτίβο και δίνει την αίσθηση μιας "μακρινής' μουσικής που ακούγεται ίσως από ένα γραμμόφωνο! Ξαναφέρνω το θέμα στη φα μείζονα και μπαίνει η χορωδία. Σωστό ή λάθος?


    spyrosssss
    19.05.2009, 12:03

    Καλημερα,
    θα κανει το κομματι να ακουγεται λιγο 'τροπικο' στο συγκεκριμενο σημειο...αλλα οκ.. νομιζω πως δεν υπαρχει θεμα σωστου ή λαθους,αν ακουγεται ωραια και ταιριαζει...γιατι οχι....


    bluebig5
    19.05.2009, 12:32

    Αυτό που θέλω να μάθω είναι αν είναι 'νόμιμο' μουσικά, γιατί αι απόψεις διήστανται πάνω στο θέμα με την μαέστρο. Η αίσθηση που βγαίνει εμένα με καλύπτει σ΄αυτό που θέλω να δώσω και δεν ενοχλεί την τονικότητα της χορωδίας, την οποία φέρνω αρκετά πριν μπει ώστε να μην χάσουν τον πραγματικό τόνο. Το να γράφεις το πιανιστικό μέρος, κατά πόσο έχει να κάνει με καλούπια;


    bluebig5
    19.05.2009, 12:36

    Παράθεση:

    Το μέλος bluebig5 στις 19-05-2009 στις 12:32 έγραψε...

    Αυτό που θέλω να μάθω είναι αν είναι 'νόμιμο' μουσικά, γιατί αι απόψεις διήστανται πάνω στο θέμα με την μαέστρο. Η αίσθηση που βγαίνει εμένα με καλύπτει σ΄αυτό που θέλω να δώσω και δεν ενοχλεί την τονικότητα της χορωδίας, την οποία φέρνω αρκετά πριν μπει ώστε να μην χάσουν τον πραγματικό τόνο. Το να γράφεις το πιανιστικό μέρος, κατά πόσο έχει να κάνει με καλούπια;



    Και...ναι, θέλω να δώσω ένα ύφος μεσοπολέμου σε στυλ χορευτικό στο συγκεκριμένο σημείο. Ακούγεται πολύ όμορφο, αλλά δεν συμφωνεί με τους κανόνες της φούγκας ή της κλασικής αρμονίας. Έλεος με τα καλούπια!


    spyrosssss
    19.05.2009, 13:12

    Κοιταξε,νομιζω,πως το 'νομιμο' μουσικα ειναι πολυ σχετικο μερικες φορες και σηκωνει πολυ κουβεντα.Ποσο μαλλον οταν μιλαμε για διασκευες,οπου εκει εξαρταται τι θελει να 'κρατησει' κανεις και ποσο να 'ξεφυγει' απο το αυθεντικο.Η αποψη μου ειναι πως αν το δουμε εντελως 'στεγνα και τυπικα' ναι ειναι κατι πολυ 'εκτος' απο το κομματι και απο το απολυτα τονικο στυλ στο οποιο ειναι γραμμενο να γινει μια τετοια μετατροποια.Αλλα και παλι,διασκευη ειναι,οχι θεμα εξετασεων του ειδικου αρμονιας...Κατι αλλο...θα υπαρχουν και αλλα οργανα ή πιανο χορωδια?...Οσο αυτο που λες για τα καλουπια,σε αλλα ειδη μουσικης υπαρχουν και πρεπει να τειρουνται με αυστηροτητα, και σε αλλα δεν υπαρχουν...τα ''βαζεις'' μονος σου με βαση το τι θελεις...{#emotions_dlg.rockon}


    gkravar
    19.05.2009, 15:40

    η ντο#+ ειναι ντο#,μι#,σολ#. η μι# ειναι η φα στην ουσια και η νότα που φαλτσάρει στην συγχορδία σου είναι η ντο#. αν αυτη γίνει ντο φυσική τότε θα έχεις την συγχορδία φα-(φα,λαb,ντο) που είναι εναρμόνια μετατροπεία και γυρνάει πολύ εύκολα στην φα+.αντικατέστησε την ντο#+ με φα- και δεν θα έχει κανένας πρόβλημα και ακούγεται σχετικά γλυκά.


    bluebig5
    19.05.2009, 23:42

    ευχαριστώ και τους δυο σας Spyrosss kai Gkravar! Δεν υπάρχουν άλλα όργανα παρά μόνο πενηνταμελής χορωδία και πιάνο και μάλιστα το ετοιμάζουμε για μια εκδήλωση που θα γίνει στις 29 του μήνα. Όπως καταλαβαίνετε, το πιάνο αναλαμβάνει να παίξει το ρόλο μιας ολόκληρης ορχήστρας προκειμένου να έχουμε ένα 'γεμάτο' κομμάτι από πλευράς ακουσμάτων. Την ιδέα για αυτή την μετατροπία, την πήρα ακούγοντας μια εκτέλεση του 48  από την Νίτσα Μόλλυ και ομολογώ ότι ήθελα να δώσω ένα παρόμοιο στυλ, αντί να παίζω μια ξερή μελωδία με ακοπανιαμέντα (το γνωστό ευτελές παίξιμο, όταν συνοδεύεις χορωδία!). Οι απόπειρες που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχουν δικαιώσει τις επιλογές μου, αλλά όταν θέλεις να δώσεις κάτι διαφορετικό, τολμάς να ξεφύγεις από κάποιους κανόνες. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι πολύ όμορφο. Κάναμε πρόβα σήμερα και ειλικρινά σαν άκουσμα (εφόσον είναι σόλο πιάνο αυτό το σημείο) δεν ενοχλεί κανέναν, ούτε μπερδεύει την βασική τονικότητα της χορωδίας. Όσο γι΄αυτό που λες Gkravar, το έχω ήδη δοκιμάσει, αλλά με απομακρύνει από το άκουσμα που θέλω. Είναι πολύ προβλέψιμο και δεν έχει αυτό το 'κάτι' που να το διαφοροποιεί από μια απλή εκτέλεση. Γενικά μ΄αρέσει να κάνω την έκπληξη στα ακούσματα και να αποδίδω -όσο μπορώ βέβαια- το μέγιστο των δυνατοτήτων του πιάνου, βγάζοντάς το από την μορφή ενός απλού συνοδευτικού οργάνου στην προκειμένη περίπτωση. ίσως κάποιοι δεν συμφωνήσουν μαζί μου, αλλά είμαι από 5 χρονών στην κλασική μουσική και κάνω τώρα στα 42 μου την 'επανάστασή΄μου!!!{#emotions_dlg.clap}

     


    inkve
    20.05.2009, 17:54

    Παράθεση:

    Το μέλος bluebig5 στις 19-05-2009 στις 12:32 έγραψε...

    Αυτό που θέλω να μάθω είναι αν είναι 'νόμιμο' μουσικά, γιατί αι απόψεις διήστανται πάνω στο θέμα με την μαέστρο. Η αίσθηση που βγαίνει εμένα με καλύπτει σ΄αυτό που θέλω να δώσω και δεν ενοχλεί την τονικότητα της χορωδίας, την οποία φέρνω αρκετά πριν μπει ώστε να μην χάσουν τον πραγματικό τόνο. Το να γράφεις το πιανιστικό μέρος, κατά πόσο έχει να κάνει με καλούπια;



    εαν εσενα σε καλυπτει και μπορεις να το δωσεις στο κοινο με τετοιο τροπο ωστε να μην ακουγεται ασχημο τοτε δεν υπαρχει κανενας λογος να βασανιζεσαι με σκεψεις περι μουσικης νομιμοτητας και γνωμες μαεστρων!!

     

    μπορει θεωρητικα να ειναι <<λαθος>>...εκτελεστικα ομως να μπορει να παιχτει και να ακουστει μια χαρα...και στο τελος ΜΟΝΟ αυτο εχει ΣΗΜΑΣΙΑ...

     

    δυσκολο δεν ειναι να γραψεις μουσικη που δεν εχει ακουστει ποτε...

     

    δυσκολο ειναι να πρωτοτυπισεις σε ενα μουσικο ειδος που παιζεται εδω και πολλες δεκαετιες αλλα εσυ το κανεις να ακουγεται φρεσκο καινοτομοντας πανω σε αυτο!!Wink

     

    απενεχοποιησου λοιπον και καλες εμπνευσεις!!{#emotions_dlg.thumbup}


    bluebig5
    20.05.2009, 20:54

    Σέυχαριστώ πολύ για την απενοχοποίηση! Άντε, γιατί ώρες-ώρες δεν ξέρω τι με πιάνει και απολογούμαι, όταν κάνω αυτό που πραγματικά μ΄αρέσει. όσο για την διαφωνία με τη μαέστρο, λύθηκε και τελικά το κομμάτι νομίζω ότι θα είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της εκδήλωσης. Αν γράψω πάλι κάτι παλαβό, θα σας ενημερώσω όλους και μακάρι να μπορούσατε να το ακούσετε κιόλας να δείτε μέχρι που μπορεί να φτάσει η επανάσταση μιας 'κλασικής' κατά τα άλλα ερμηνεύτριας, η οποία έχει προσφάτως ανακαλύψει καινούρια μουσικά μονοπάτια και το έχει καταευχαριστηθεί! Καλά μου το είχε πει ένας φίλος πως δεν μου 'παει' το κλασικό και αυστηρό ύφος, αλλά δεν τον άκουγα!!!{#emotions_dlg.inlove}{#emotions_dlg.eek}{#emotions_dlg.nono}{#emotions_dlg.thumbup}Innocent


    fibonazzi
    22.06.2009, 02:50

    Αγαπητέ bluebig5 συγχαριτήρια για την ιδέα σου! Και επίσης συγχαριτήρια για την τεκμηρίωσή της, ότι θέλεις να ακούγεται σαν μια απόμακρη μουσική κάτι σαν ένα παλαιό γραμμόφωνο. Πραγματικά πολύ ποιητικό αλλά και ό,τι χρειάζεται μια μουσική για να γίνει επικοινωνιακή, δηλαδή να δημιουργήσει στον ακροατή εικόνες και συναισθήματα!

    Να λύσουμε και 2-3 παρεξηγήσεις:

    καταρχίν η "κλασική αρμονία" δεν απαγορεύει καμία μετατροπία. Απλώς, κάποιες φορές απαιτεί μια συγκεκριμένη διαδικασία εγκαθίδρυσης της νέας τονικότητας. Κάποιες φορές πάλι όχι.

    Έπειτα, παρόμοιες μετατροπίες υπάρχουν αφθονες, π.χ. στον Μπετόβεν. Στη σονάτα της καταιγίδας στο α΄μέρος, από την ρε ελάσονα βρισκόμαστε ξάφνου στην φα# ελάσσονα, και πάλι για να δωθεί (ίσως) η εντύπωση ενός μακρυνού απόηχου του θέματος, ενός ονείρου.

    Τέλος, είναι πολύ συνηθισμένη στην τραγουδοποιήα η μετατροπία ημιτονίου προς τα πάνω, στα τελευταία ρεφραίν, για να γίνεται πιο ενδιαφέρον. Είμαι σίγουρος πως όλοι ξέρετε τι εννοώ και τα παραδείγματα αφθονα τόσο σε ξένα όσο και σε ελληνικά τραγούδια. Η μετατροπία αυτή λοιπόν του ημιτονίου είναι εξίσου "μακρυνή" πλυν όμως ψωμοτύρι!