ελληνική μουσική
    665 online   ·  210.857 μέλη

    η Βέρα Λάμπρου τραγουδά Χατζιδάκι

    ph
    23.12.2009, 01:41

     

     ΄Εμεινα άφωνος πριν λίγο, όταν είδα στο youtube, την Βέρα Λάμπρου να "τραγουδά" φέρτε μου ένα μαντολίνο.

     Αν και ουδέποτε υπήρξα υπέρ των σοβαροφανών και είμαι φαν της Βέρας, όπως και κάθε υγιούς ξέκωλου, ομολογώ πως σοκαρίστηκα. Μήπως έχει παραγίνει το κακό? Μήπως είναι καλή η πλάκα, αλλά άρχισε το trash να μην έχει ιερό και όσιο?

     Και μία απορία. Γιατί ο εκπρόσωπος του Μάνου Χατζιδάκι δεν καταφεύγει στη δικαιοσύνη όπως σε άλλες περιπτώσεις σταματώντας την ιεροσυλία?


    nicnek
    23.12.2009, 12:18

    Αυτό πάει να πεί βιασμός τραγουδιών.{#emotions_dlg.crying}

    Σιγά μην ασχοληθούν κιόλας.Το πιθανότερο είναι να μην γνωρίζουν για ποιά μιλάμε...


    fireroc
    23.12.2009, 13:09

    αυτο το εκανε για να ασχοληθουμε ολοι μαζι της! ας παψουμε να ασχολουμαστε με τετοια μιασματα πολιτισμου! ουτε μυνηση ουτε τιποτα! να αδιαφορησουμε τελειως! τοτε ισως να σταματησει αυτη η παρακμη! οταν παιζει η τηλεοραση Βερα Λαμπρου εμεις να ακουμε Μαρια Δημιτριαδη ,Φαραντουρη.... τελοσπαντων κατι αξιολογο! αυτος νομιζω οτι ειναι ο μονος τροπος αντιστασης!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 23-12-2009 13:10 ]


    karelia
    23.12.2009, 15:15

    Αν δεν κάνω λάθος,εννοείτε αυτο?

     


    kithara-woman
    23.12.2009, 16:14

    Παράθεση:

    Το μέλος fireroc στις 23-12-2009 στις 13:09 έγραψε...

    αυτο το εκανε για να ασχοληθουμε ολοι μαζι της! ας παψουμε να ασχολουμαστε με τετοια μιασματα πολιτισμου! ουτε μυνηση ουτε τιποτα! να αδιαφορησουμε τελειως! τοτε ισως να σταματησει αυτη η παρακμη! οταν παιζει η τηλεοραση Βερα Λαμπρου εμεις να ακουμε Μαρια Δημιτριαδη ,Φαραντουρη.... τελοσπαντων κατι αξιολογο! αυτος νομιζω οτι ειναι ο μονος τροπος αντιστασης!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 23-12-2009 13:10 ]



     

    Συμφωνώ 1000%!!


    tweety07
    24.12.2009, 11:53

    {#emotions_dlg.scared}αχ Θεε μου.........τι να πω;;;;;{#emotions_dlg.helpsmilie}ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ποιος μπορει να την ακουσει αυτην;;;;;{#emotions_dlg.wacko}


    VOICETEACHER
    26.12.2009, 16:06

    Μουσικη στην Ελλαδα=Οτι ναναι..........και μηπωs τα ξεκολλα που αδουν...στιs πιστεs?απο που να αρχισουμε και που να τελειωσουμε.......{#emotions_dlg.ban}


    marching-girl
    26.12.2009, 20:39

    όσο πιο πολυ ανεβαινουν τα views στο youtube,κ η τηλεθεαση στα μεσημεριανα, τοσο πιο πολυ θα συνεχιζονται αυτες οι τραγωδιες{#emotions_dlg.whistling}


    StavmanR
    27.12.2009, 11:30

    Σε εμένα, πάλι, κάνει εντύπωση ότι εκείνοι που λιθοβολούν τη συγκεκριμένη performer, είναι εκείνοι που υπερασπίζονται την ατομική ελευθερία, την ελευθερία έκφρασης, την αποδοχή της κάθε τύπου διαφορετικότητας, τον αφορισμό της κάθε ηθικής έννοιας και τη μάχη κατά των ιερών και οσίων (θρησκείες, πατρίδες, τέχνη, ιδέα κλπ.)

     

    Ας θυμίσω λοιπόν ότι ο φίλτατος Χατζιδάκις είχε καλέσει σε εκπομπή του στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3 τον Φλωρινιώτη, τον οποίο και υπερασπίστηκε μέχρι εσχάτων. Ήταν μία κίνηση κατά της ψευτοεντεχνίλας και της όποιας αυθεντίας στην τέχνη. Είμαι σίγουρος ότι αν ζούσε σήμερα θα υπερασπίζονταν την όποια Βέρα Λάμπρου κατά του κύματος της ψευτοαυθεντίας που έχει κατακλύσει τα Μ.Μ.Ε.

     

    Ο ίδιος Χατζιδάκις ήταν εκείνος που διασώθηκε με τη βοήθεια γυναικών "του υποκόσμου", όταν ξυλοκοπήθηκε βάναυσα από ενθοφρουρούς και κομματοφρουρούς. Είχε ξεπεράσει την αντίληψη ότι τα κακά της κοινωνίας προέρχονται από τις 'ξετσίπωτες' και τις (ημι)γυμνές. Φοβήθηκε τις γραβάτες, όπως εκείνες που καταδίκασε σε ομιλία του στο Παναθηναϊκό στάδιο (αν δεν απατώμαι), όταν και κατήγγειλε κάποια Μ.Μ.Ε. που ήταν οι γίγαντες της εποχής.

     

    Ας σκεφτούμε που τραγουδιέται σήμερα ο επαναστάτης Μάνος Λοίζος (πχ "Το μερτικό"). Που τραγουδιέται ο Μίκης Θεοδωράκης (π.χ. "Σαββατόβραδο"), που τραγουδιούνται ποιήματα του Βάρναλη ("Μπαλάντα του κυρ Μέντιου"). Ακόμα και πώς και που τραγουδιούνται σύγχρονα τραγούδια με βαθυστόχαστη στιχουργική, όπως "Πριγκηπέσσα", "Πεχλιβάνης".

     

    "(...) Δέρναν όλοι. Αφέντες. Δούλοι. Και μ'αφήναν νηστικό."

    "(...) Ζευγάρι με το βόδι. Άλλο μπόι. Άλλο πόδι."

     

    Όταν είσαι καιρό στο υποζύγιο, ζευγάρι με το βόδι, γίνεσαι ένα με εκείνο. Περπατάς όπως εκείνο, σκέφτεσαι όπως εκείνο, τρέφεσαι με τα ίδια υλικά και κοιμάσαι μπρούμυτα στα τέσσερα. Η διαφορά είναι ότι η βουκέντρα που σε χτυπά έχει δημιουργηθεί για το δέρμα εκείνου, το χοντρό, σκληρό και μυώδες. Η σύγχρονη βουκέντρα ονομάζεται 'πλουτισμός'. Κινητοποιεί τους φιλοχρήματους το ίδιο με τους υπόλοιπους. Μα οι φιλοπλουτοι έχουν χονδρύνει το πετσί τους. Οι υπόλοιποι τους ακολουθούμε σα ζευγάρια τους.

     

    Ο αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος την πέτρα λοιπόν. Κατά τα άλλα, αν ψάχνουμε λεκτικές μαστίχες, ας προτιμούμε εκείνες χωρίς ζάχαρη (που δεν προκαλούν ηδονή της γλυκύτητας όταν τις αναμασάμε). Ας μην ψάχνουμε να βρούμε πόσους ξεπερνάμε με τα δικά μας κριτήρια σε ποιότητα. Ας κοιτάξουμε για λίγο πόσους θα έπρεπε να προσπαθούμε καθημερινά να φτάσουμε. Το "είμαι καλύτερος από εκείνον" δε σημαίνει ότι "είμαι καλός", γιατί το καλύτερος μετερμηνεύεται κι ως "λιγότερο κακός". Η σύγκριση, λοιπόν, σπάνια αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Και το να κοιτάς το ζευγάρι σου στο υποζύγιο και να λες "ωπ! ένα 'βόδι' " δεν λέει τίποτα περισσότερο από την ωμή πραγματικότητα: ότι έμαθες σιγά σιγά να περπατάς όπως κι εκείνο.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 27-12-2009 15:21 ]


    kithara-woman
    27.12.2009, 14:09

    Σωστός για άλλη μια φορά Σταυρο...Γίναμε κριτές των πάντων...Σε όλα τα θέματα,όχι μόνο στην τέχνη.

    Προσωπικά δεν με ενοχλεί τίποτα.Τα αυτιά μου βέβαια διαμαρτύρονται λίγο,αλλά εντάξει...

    Στην τέχνη δεν υπάρχει σωστό- λάθος.Είναι θέμα τι εκφράζει κάποιον,τι μπορεί να συγκινήσει.

    Το θέμα βέβαια εδώ δεν είναι ότι είναι ημιγυμνη-σιγα,δικαίωμα της,δεν βλάπτει κανέναν- αλλά άφωνη,και δεν είναι η μόνη...

    Αυτό που λες με την Πριγκηπέσσα,που όλοι το έχουν μάθει με τον Καρρά που το εκτελεί κυριολεκτικά το τραγούδι στα πέντε μέτρα και όχι με τον Μάλαμα;Ε,αυτό λίγο με χαλάει...Αλλά πάλι περι ορέξεως...

    Αλλά τελικά ξέρεις που έχω καταλήξει;Ο κόσμος φταίει αποκλειστικά και μόνο.Εκείνοι κάνουν καλώς ή κακώς τη δουλειά τους.Ο χώρος έχει θέση για όλους και έτσι πρέπει.Εμεις διαλέγουμε ποιον θα στηρίξουμε.

    Αν κάτι είναι αυθεντικό, είναι καλό από όπου κι αν προέρχεται,ακόμα και σκυλάδικο.Σημαίνει βγαίνει απ'την ψυχή κάποιου,είναι η στιγμή του.Τα δήθεν και τα ψεύτικα όμως που μας κατακλύζουν...Γεμίσαμε ''μαιμούδες''...

    Αλλά κι ο λεγόμενος χώρος του ''έντεχνου'' γεμάτος δήθεν είναι...Υπάρχει κι αυτή η όψη.

     


    -----------------
    Οταν παίρνω,γεμίζουν τα χέρια μου,όταν δίνω γεμίζει η ψυχή μου...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kithara-woman στις 27-12-2009 14:11 ]


    Papiorockaki
    27.12.2009, 18:27

    Φρίκη{#emotions_dlg.scared} Kαημένο τραγουδάκι{#emotions_dlg.crying} που να ξερες ότι θα σε "άδει" τέτοια φωνή{#emotions_dlg.blink}


    gikostas
    27.12.2009, 19:22

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 27-12-2009 στις 11:30 έγραψε...

    Σε εμένα, πάλι, κάνει εντύπωση ότι εκείνοι που λιθοβολούν τη συγκεκριμένη performer, είναι εκείνοι που υπερασπίζονται την ατομική ελευθερία, την ελευθερία έκφρασης, την αποδοχή της κάθε τύπου διαφορετικότητας, τον αφορισμό της κάθε ηθικής έννοιας και τη μάχη κατά των ιερών και οσίων (θρησκείες, πατρίδες, τέχνη, ιδέα κλπ.)

     

    Ας θυμίσω λοιπόν ότι ο φίλτατος Χατζιδάκις είχε καλέσει σε εκπομπή του στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3 τον Φλωρινιώτη, τον οποίο και υπερασπίστηκε μέχρι εσχάτων. Ήταν μία κίνηση κατά της ψευτοεντεχνίλας και της όποιας αυθεντίας στην τέχνη. Είμαι σίγουρος ότι αν ζούσε σήμερα θα υπερασπίζονταν την όποια Βέρα Λάμπρου κατά του κύματος της ψευτοαυθεντίας που έχει κατακλύσει τα Μ.Μ.Ε.

     

    Ο ίδιος Χατζιδάκις ήταν εκείνος που διασώθηκε με τη βοήθεια γυναικών "του υποκόσμου", όταν ξυλοκοπήθηκε βάναυσα από ενθοφρουρούς και κομματοφρουρούς. Είχε ξεπεράσει την αντίληψη ότι τα κακά της κοινωνίας προέρχονται από τις 'ξετσίπωτες' και τις (ημι)γυμνές. Φοβήθηκε τις γραβάτες, όπως εκείνες που καταδίκασε σε ομιλία του στο Παναθηναϊκό στάδιο (αν δεν απατώμαι), όταν και κατήγγειλε κάποια Μ.Μ.Ε. που ήταν οι γίγαντες της εποχής.

     

    Ας σκεφτούμε που τραγουδιέται σήμερα ο επαναστάτης Μάνος Λοίζος (πχ "Το μερτικό"). Που τραγουδιέται ο Μίκης Θεοδωράκης (π.χ. "Σαββατόβραδο"), που τραγουδιούνται ποιήματα του Βάρναλη ("Μπαλάντα του κυρ Μέντιου"). Ακόμα και πώς και που τραγουδιούνται σύγχρονα τραγούδια με βαθυστόχαστη στιχουργική, όπως "Πριγκηπέσσα", "Πεχλιβάνης".

     

    "(...) Δέρναν όλοι. Αφέντες. Δούλοι. Και μ'αφήναν νηστικό."

    "(...) Ζευγάρι με το βόδι. Άλλο μπόι. Άλλο πόδι."

     

    Όταν είσαι καιρό στο υποζύγιο, ζευγάρι με το βόδι, γίνεσαι ένα με εκείνο. Περπατάς όπως εκείνο, σκέφτεσαι όπως εκείνο, τρέφεσαι με τα ίδια υλικά και κοιμάσαι μπρούμυτα στα τέσσερα. Η διαφορά είναι ότι η βουκέντρα που σε χτυπά έχει δημιουργηθεί για το δέρμα εκείνου, το χοντρό, σκληρό και μυώδες. Η σύγχρονη βουκέντρα ονομάζεται 'πλουτισμός'. Κινητοποιεί τους φιλοχρήματους το ίδιο με τους υπόλοιπους. Μα οι φιλοπλουτοι έχουν χονδρύνει το πετσί τους. Οι υπόλοιποι τους ακολουθούμε σα ζευγάρια τους.

     

    Ο αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος την πέτρα λοιπόν. Κατά τα άλλα, αν ψάχνουμε λεκτικές μαστίχες, ας προτιμούμε εκείνες χωρίς ζάχαρη (που δεν προκαλούν ηδονή της γλυκύτητας όταν τις αναμασάμε). Ας μην ψάχνουμε να βρούμε πόσους ξεπερνάμε με τα δικά μας κριτήρια σε ποιότητα. Ας κοιτάξουμε για λίγο πόσους θα έπρεπε να προσπαθούμε καθημερινά να φτάσουμε. Το "είμαι καλύτερος από εκείνον" δε σημαίνει ότι "είμαι καλός", γιατί το καλύτερος μετερμηνεύεται κι ως "λιγότερο κακός". Η σύγκριση, λοιπόν, σπάνια αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Και το να κοιτάς το ζευγάρι σου στο υποζύγιο και να λες "ωπ! ένα 'βόδι' " δεν λέει τίποτα περισσότερο από την ωμή πραγματικότητα: ότι έμαθες σιγά σιγά να περπατάς όπως κι εκείνο.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 27-12-2009 15:21 ]



    Θα συμφωνήσω άλλα μια φορά μαζί σου.Έτσι έχουν τα πράγματα.


    fireroc
    27.12.2009, 20:19

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 27-12-2009 στις 11:30 έγραψε...

    Σε εμένα, πάλι, κάνει εντύπωση ότι εκείνοι που λιθοβολούν τη συγκεκριμένη performer, είναι εκείνοι που υπερασπίζονται την ατομική ελευθερία, την ελευθερία έκφρασης, την αποδοχή της κάθε τύπου διαφορετικότητας, τον αφορισμό της κάθε ηθικής έννοιας και τη μάχη κατά των ιερών και οσίων (θρησκείες, πατρίδες, τέχνη, ιδέα κλπ.)

     

    Ας θυμίσω λοιπόν ότι ο φίλτατος Χατζιδάκις είχε καλέσει σε εκπομπή του στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3 τον Φλωρινιώτη, τον οποίο και υπερασπίστηκε μέχρι εσχάτων. Ήταν μία κίνηση κατά της ψευτοεντεχνίλας και της όποιας αυθεντίας στην τέχνη. Είμαι σίγουρος ότι αν ζούσε σήμερα θα υπερασπίζονταν την όποια Βέρα Λάμπρου κατά του κύματος της ψευτοαυθεντίας που έχει κατακλύσει τα Μ.Μ.Ε.

     

    Ο ίδιος Χατζιδάκις ήταν εκείνος που διασώθηκε με τη βοήθεια γυναικών "του υποκόσμου", όταν ξυλοκοπήθηκε βάναυσα από ενθοφρουρούς και κομματοφρουρούς. Είχε ξεπεράσει την αντίληψη ότι τα κακά της κοινωνίας προέρχονται από τις 'ξετσίπωτες' και τις (ημι)γυμνές. Φοβήθηκε τις γραβάτες, όπως εκείνες που καταδίκασε σε ομιλία του στο Παναθηναϊκό στάδιο (αν δεν απατώμαι), όταν και κατήγγειλε κάποια Μ.Μ.Ε. που ήταν οι γίγαντες της εποχής.

     

    Ας σκεφτούμε που τραγουδιέται σήμερα ο επαναστάτης Μάνος Λοίζος (πχ "Το μερτικό"). Που τραγουδιέται ο Μίκης Θεοδωράκης (π.χ. "Σαββατόβραδο"), που τραγουδιούνται ποιήματα του Βάρναλη ("Μπαλάντα του κυρ Μέντιου"). Ακόμα και πώς και που τραγουδιούνται σύγχρονα τραγούδια με βαθυστόχαστη στιχουργική, όπως "Πριγκηπέσσα", "Πεχλιβάνης".

     

    "(...) Δέρναν όλοι. Αφέντες. Δούλοι. Και μ'αφήναν νηστικό."

    "(...) Ζευγάρι με το βόδι. Άλλο μπόι. Άλλο πόδι."

     

    Όταν είσαι καιρό στο υποζύγιο, ζευγάρι με το βόδι, γίνεσαι ένα με εκείνο. Περπατάς όπως εκείνο, σκέφτεσαι όπως εκείνο, τρέφεσαι με τα ίδια υλικά και κοιμάσαι μπρούμυτα στα τέσσερα. Η διαφορά είναι ότι η βουκέντρα που σε χτυπά έχει δημιουργηθεί για το δέρμα εκείνου, το χοντρό, σκληρό και μυώδες. Η σύγχρονη βουκέντρα ονομάζεται 'πλουτισμός'. Κινητοποιεί τους φιλοχρήματους το ίδιο με τους υπόλοιπους. Μα οι φιλοπλουτοι έχουν χονδρύνει το πετσί τους. Οι υπόλοιποι τους ακολουθούμε σα ζευγάρια τους.

     

    Ο αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος την πέτρα λοιπόν. Κατά τα άλλα, αν ψάχνουμε λεκτικές μαστίχες, ας προτιμούμε εκείνες χωρίς ζάχαρη (που δεν προκαλούν ηδονή της γλυκύτητας όταν τις αναμασάμε). Ας μην ψάχνουμε να βρούμε πόσους ξεπερνάμε με τα δικά μας κριτήρια σε ποιότητα. Ας κοιτάξουμε για λίγο πόσους θα έπρεπε να προσπαθούμε καθημερινά να φτάσουμε. Το "είμαι καλύτερος από εκείνον" δε σημαίνει ότι "είμαι καλός", γιατί το καλύτερος μετερμηνεύεται κι ως "λιγότερο κακός". Η σύγκριση, λοιπόν, σπάνια αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Και το να κοιτάς το ζευγάρι σου στο υποζύγιο και να λες "ωπ! ένα 'βόδι' " δεν λέει τίποτα περισσότερο από την ωμή πραγματικότητα: ότι έμαθες σιγά σιγά να περπατάς όπως κι εκείνο.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 27-12-2009 15:21 ]


    σωστος! παντως τα ΜΜΕ  εχουν επιβαλλει την Βερα Λαμπρου και τα αλλα ξεκ...α.   διευκρινησε ποιοι εκπρωσοπουν κατα την γνωμη σου σου την <<ψευτοεντεχνιλα>>

     


    -----------------
    Αφού είσαι ανθρώπινο πλάσμα κι ανάγκη σου πρώτη το ψωμί από τα λόγια τα παχιά μην περιμένεις τροφή Γι αυτό εμπρός μαρς αριστερά είν’ η θέση σου εκεί στο μεγάλο το μέτωπο της εργατιάς γιατί εργάτης είσαι κι εσύ Μπερτολτ Μπρεχτ

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 27-12-2009 20:30 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 27-12-2009 20:33 ]


    ph
    27.12.2009, 22:56

     

     Ομολογώ πως με αποστόμωσες. Και για να πω την αλήθεια, ενοχλήθηκα που... ενοχλήθηκα με την επιλογή της Βέρας να "τραγουδήσει" Χατζιδάκι. Μήπως, σκέφτηκα, άρχισα να χάνω το χιούμορ μου? Κι όμως συνέχισα να ενοχλούμαι. Αλλά η άποψή σου έχει γερό σκεπτικό. Και θα προσθέσω πως τελικά ο Χατζιδάκις δεν παθαίνει τίποτα. Ειδικά από τη Βέρα, τι να πάθει. Πιο επικίνδυνο είναι να τον πιάνει στο στόμα της η κάθε mainstream μπουζουξού (με την κακή έννοια). Αυτά. Και μπράβο σου.

     

     

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 27-12-2009 στις 11:30 έγραψε...

    Σε εμένα, πάλι, κάνει εντύπωση ότι εκείνοι που λιθοβολούν τη συγκεκριμένη performer, είναι εκείνοι που υπερασπίζονται την ατομική ελευθερία, την ελευθερία έκφρασης, την αποδοχή της κάθε τύπου διαφορετικότητας, τον αφορισμό της κάθε ηθικής έννοιας και τη μάχη κατά των ιερών και οσίων (θρησκείες, πατρίδες, τέχνη, ιδέα κλπ.)

     

    Ας θυμίσω λοιπόν ότι ο φίλτατος Χατζιδάκις είχε καλέσει σε εκπομπή του στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3 τον Φλωρινιώτη, τον οποίο και υπερασπίστηκε μέχρι εσχάτων. Ήταν μία κίνηση κατά της ψευτοεντεχνίλας και της όποιας αυθεντίας στην τέχνη. Είμαι σίγουρος ότι αν ζούσε σήμερα θα υπερασπίζονταν την όποια Βέρα Λάμπρου κατά του κύματος της ψευτοαυθεντίας που έχει κατακλύσει τα Μ.Μ.Ε.

     

    Ο ίδιος Χατζιδάκις ήταν εκείνος που διασώθηκε με τη βοήθεια γυναικών "του υποκόσμου", όταν ξυλοκοπήθηκε βάναυσα από ενθοφρουρούς και κομματοφρουρούς. Είχε ξεπεράσει την αντίληψη ότι τα κακά της κοινωνίας προέρχονται από τις 'ξετσίπωτες' και τις (ημι)γυμνές. Φοβήθηκε τις γραβάτες, όπως εκείνες που καταδίκασε σε ομιλία του στο Παναθηναϊκό στάδιο (αν δεν απατώμαι), όταν και κατήγγειλε κάποια Μ.Μ.Ε. που ήταν οι γίγαντες της εποχής.

     

    Ας σκεφτούμε που τραγουδιέται σήμερα ο επαναστάτης Μάνος Λοίζος (πχ "Το μερτικό"). Που τραγουδιέται ο Μίκης Θεοδωράκης (π.χ. "Σαββατόβραδο"), που τραγουδιούνται ποιήματα του Βάρναλη ("Μπαλάντα του κυρ Μέντιου"). Ακόμα και πώς και που τραγουδιούνται σύγχρονα τραγούδια με βαθυστόχαστη στιχουργική, όπως "Πριγκηπέσσα", "Πεχλιβάνης".

     

    "(...) Δέρναν όλοι. Αφέντες. Δούλοι. Και μ'αφήναν νηστικό."

    "(...) Ζευγάρι με το βόδι. Άλλο μπόι. Άλλο πόδι."

     

    Όταν είσαι καιρό στο υποζύγιο, ζευγάρι με το βόδι, γίνεσαι ένα με εκείνο. Περπατάς όπως εκείνο, σκέφτεσαι όπως εκείνο, τρέφεσαι με τα ίδια υλικά και κοιμάσαι μπρούμυτα στα τέσσερα. Η διαφορά είναι ότι η βουκέντρα που σε χτυπά έχει δημιουργηθεί για το δέρμα εκείνου, το χοντρό, σκληρό και μυώδες. Η σύγχρονη βουκέντρα ονομάζεται 'πλουτισμός'. Κινητοποιεί τους φιλοχρήματους το ίδιο με τους υπόλοιπους. Μα οι φιλοπλουτοι έχουν χονδρύνει το πετσί τους. Οι υπόλοιποι τους ακολουθούμε σα ζευγάρια τους.

     

    Ο αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος την πέτρα λοιπόν. Κατά τα άλλα, αν ψάχνουμε λεκτικές μαστίχες, ας προτιμούμε εκείνες χωρίς ζάχαρη (που δεν προκαλούν ηδονή της γλυκύτητας όταν τις αναμασάμε). Ας μην ψάχνουμε να βρούμε πόσους ξεπερνάμε με τα δικά μας κριτήρια σε ποιότητα. Ας κοιτάξουμε για λίγο πόσους θα έπρεπε να προσπαθούμε καθημερινά να φτάσουμε. Το "είμαι καλύτερος από εκείνον" δε σημαίνει ότι "είμαι καλός", γιατί το καλύτερος μετερμηνεύεται κι ως "λιγότερο κακός". Η σύγκριση, λοιπόν, σπάνια αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Και το να κοιτάς το ζευγάρι σου στο υποζύγιο και να λες "ωπ! ένα 'βόδι' " δεν λέει τίποτα περισσότερο από την ωμή πραγματικότητα: ότι έμαθες σιγά σιγά να περπατάς όπως κι εκείνο.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 27-12-2009 15:21 ]




    StavmanR
    27.12.2009, 23:55
    • διευκρινησε ποιοι εκπρωσοπουν κατα την γνωμη σου σου την <<ψευτοεντεχνιλα>>

     

    Εγώ, εσύ, ο διπλανός μου, ο διπλανός σου. Όλοι όσοι χρησιμοποιούν το φούμο της σοβαροφάνειας για να καμουφλάρουν τα πνευματικά τους κενά, ρίχνοντας στάχτη στα μάτια των άλλων.

    Η ψευτοεντεχνίλα δεν είναι κατάσταση. Είναι κάτι σαν τον περιβόητο ορισμό της ροκ: στάση ζωής. Όπως ο ψευτοροκάς φορά πέτσινα, καβαλά τις μηχανές, κάνει οχτώ τατουάζ και δεκατέσσερα πίερσινγκς, μα όταν μπει το αγγούρι στο... ψυγείο κάνει την πάπια, κάπως έτσι κι ο ψευτοέντεχνος 'αλλού τρώει, αλλού πίνει κι αλλού πάει και το δίνει'.

    Αυτό δε σημαίνει ότι δικαιολογώ την αντίπερα όχθη, τον χώρο της σόου μπιζνες και της εκμετάλλευσης του όρου "λαϊκός". Μία από τα ίδια.

    Μην περιμένεις να σου δώσω ονόματα. Όλοι μας παίρνουμε σειρά στο κουπόνι της ψευτοεντεχνίλας. Για όλους έχει ο μπαχτσές. Η επιμεριστική ή προσωπική ονοματολογία δεν ξορκίζει το κακό.

     

    Διευκρίνιση:

    Το γεγονός ότι έκανα το "δικηγόρο του διαβόλου" δεν σημαίνει ότι το προσωπικό μου γούστο συνάδει με τον πηχαίο τίτλο του θέματος. Αλλά επειδή έχω δει πράγματα του χώρου, γνωρίζω ότι πίσω από κάθε σταρ ή στάρλετ της τηλεόρασης και της πίστας κρύβεται ένας άνθρωπος με τα δικά του ανθρώπινα/καθημερινά προβλήματα.

    Τέλος, είναι αξιοθαύμαστο πως γενιές ανθρώπων μεγάλωσαν με το ίδιο ανούσιο και κατευθυντήριο δόγμα: "δεν είναι είδηση αν σκύλος δαγκώσει άνθρωπο. Είναι όταν ο άνθρωπος δαγκώσει το σκύλο" (βιβλίο κειμένων γυμνασίου αν θυμάμαι καλά). Και παρακολουθείς τους ανωτέρω τηλεθεατές να αναλύουν την νέα τάση του ανθρώπου που ονομάζεται αντικυνισμός (επίθεση κατά του σκύλου), και τα υπέρ και κατά στις ανθρωποκοινωνίες. Όλα αυτά όταν ένας άνθρωπος λειτούργησε αντισυμβατικά σε μία κατάσταση, ίσως εξαιτίας των ήδη περίεργων συνθηκών. Ψάχνουμε λοιπόν, όλα τα πράγματα που προκαλούν και τα ανάγουμε σε ιδεολογίες. Και φτάσαμε σε σημείο να μη θεωρούμε είδηση την παύση ενός πολυετούς και αιματοβαμμένου πολέμου, μα να θεωρούμε άξιο σεμιναριακής διαλεκτικής το γεγονός ότι κάποιος -που πιθανότατα δεν του 'πήγαινε'- τραγούδησε Χατζιδάκι.


    Xoris-Nickname
    28.12.2009, 05:56
    H Bερα Λαμπρου μας εφταιξε ε ? Τοσο μπορει τοσο κανει ! Και δεν υποχρεωσε κανεναν μας ν ασχοληθει μαζι της ! Εδω πανε να μας πεισουν οτι καποιοι "Δηθεν" ειναι φωναρες κ τους πλασαρουν σαν ειδωλα ! Ακουσε κανεις "ΖΩΝΤΑΝΑ" καποιους απο αυτους που βγηκαν απο Ρεαλιτι εκπομπες τυπου Φέιμ Στόρυ ? Ο Θανατος της αλεπους ενα πραμα ! Και η πλακα ειναι οτι (παραμυθι αλλα δεν πειραζει) καναν κ Χρυσους Δισκους κ τετοια μεγαλειωδη ! Στο φιναλε ο καθενας κανει οτι γουσταρει.... Απο τη στιγμη που ασχολειται καποιος με "Σαβουρα" ...μαλλον δε φταιει η "Σαβουρα" αλλα το γουστο του ;) Πλακα πλακα Συμπαθητικα το ειπε ..... Το ΝιΝι Σερνει καραβι δεν το εχει πει τοσο καλα :)
    reteos
    28.12.2009, 11:04
    Μήπως είμαστε υπερβολικά αυστηροί στη κριτική μας . Εμένα προσωπικά δεν μου φάνηκε απαράδεχτη.
    ifi-Korgialas4ever
    28.12.2009, 11:45

    Έλεοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοος!

    Για να είμαι ειλικρινής δεν την έχω ακούσει ακόμη αλλά και πάλι δεν θα ήθελα{#emotions_dlg.nono} Θέλει να πουλήσει μούρη τίποτα παραπάνω!!


    fireroc
    28.12.2009, 13:21

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 27-12-2009 στις 23:55 έγραψε...

    • διευκρινησε ποιοι εκπρωσοπουν κατα την γνωμη σου σου την <<ψευτοεντεχνιλα>>

     

    Εγώ, εσύ, ο διπλανός μου, ο διπλανός σου. Όλοι όσοι χρησιμοποιούν το φούμο της σοβαροφάνειας για να καμουφλάρουν τα πνευματικά τους κενά, ρίχνοντας στάχτη στα μάτια των άλλων.

    Η ψευτοεντεχνίλα δεν είναι κατάσταση. Είναι κάτι σαν τον περιβόητο ορισμό της ροκ: στάση ζωής. Όπως ο ψευτοροκάς φορά πέτσινα, καβαλά τις μηχανές, κάνει οχτώ τατουάζ και δεκατέσσερα πίερσινγκς, μα όταν μπει το αγγούρι στο... ψυγείο κάνει την πάπια, κάπως έτσι κι ο ψευτοέντεχνος 'αλλού τρώει, αλλού πίνει κι αλλού πάει και το δίνει'.

    Αυτό δε σημαίνει ότι δικαιολογώ την αντίπερα όχθη, τον χώρο της σόου μπιζνες και της εκμετάλλευσης του όρου "λαϊκός". Μία από τα ίδια.

    Μην περιμένεις να σου δώσω ονόματα. Όλοι μας παίρνουμε σειρά στο κουπόνι της ψευτοεντεχνίλας. Για όλους έχει ο μπαχτσές. Η επιμεριστική ή προσωπική ονοματολογία δεν ξορκίζει το κακό.

     

    Διευκρίνιση:

    Το γεγονός ότι έκανα το "δικηγόρο του διαβόλου" δεν σημαίνει ότι το προσωπικό μου γούστο συνάδει με τον πηχαίο τίτλο του θέματος. Αλλά επειδή έχω δει πράγματα του χώρου, γνωρίζω ότι πίσω από κάθε σταρ ή στάρλετ της τηλεόρασης και της πίστας κρύβεται ένας άνθρωπος με τα δικά του ανθρώπινα/καθημερινά προβλήματα.

    Τέλος, είναι αξιοθαύμαστο πως γενιές ανθρώπων μεγάλωσαν με το ίδιο ανούσιο και κατευθυντήριο δόγμα: "δεν είναι είδηση αν σκύλος δαγκώσει άνθρωπο. Είναι όταν ο άνθρωπος δαγκώσει το σκύλο" (βιβλίο κειμένων γυμνασίου αν θυμάμαι καλά). Και παρακολουθείς τους ανωτέρω τηλεθεατές να αναλύουν την νέα τάση του ανθρώπου που ονομάζεται αντικυνισμός (επίθεση κατά του σκύλου), και τα υπέρ και κατά στις ανθρωποκοινωνίες. Όλα αυτά όταν ένας άνθρωπος λειτούργησε αντισυμβατικά σε μία κατάσταση, ίσως εξαιτίας των ήδη περίεργων συνθηκών. Ψάχνουμε λοιπόν, όλα τα πράγματα που προκαλούν και τα ανάγουμε σε ιδεολογίες. Και φτάσαμε σε σημείο να μη θεωρούμε είδηση την παύση ενός πολυετούς και αιματοβαμμένου πολέμου, μα να θεωρούμε άξιο σεμιναριακής διαλεκτικής το γεγονός ότι κάποιος -που πιθανότατα δεν του 'πήγαινε'- τραγούδησε Χατζιδάκι.



    συμφωνω!{#emotions_dlg.clap}


    gkravar
    28.12.2009, 15:39

    Φίλε StavmanR σε σχέση με αυτά που έγραψες έχω να παρατηρήσω ότι αυτό που κάποτε ήταν υπόκοσμος και περιθώριο-και γι΄αυτό αγκαλιάστηκε από καλλιτέχνες όπως ο Χατζιδάκης-σήμερα είναι άτυπη εξουσία.

    Δεν νομίζω ότι όποιος σκέφτεται ανατρεπτικά ή αν ζούσε ο Χατζιδάκης όπως είπες εσύ,δεν θα έβλεπε αυτή την διαφορά. Σίγουρα η κάθε Βέρα Λάμπρου είναι εν μέρη καθρέφτης μας, αλλά ακόμα και έτσι το να μας δυσαρεστεί η εικόνα είναι ένα βήμα προς τα εμπρός. Δυστυχώς τα κοινωνικά κινήματα και οι μειονότητες που υποστήριξαν οι καλλιτέχνες της δεκαετίας του 60,έχουν κατσικωθεί στο σβέρκο της τέχνης εδώ και σαράντα τόσα χρόνια και είναι κατά την γνώμη μου οι επίσημοι εκφραστές του κατεστημένου.

    Στην εποχή μας κοινωνικό ή καλλιτεχνικό περιθώριο δεν είναι η Βέρα Λάπρου.

    Η οποιαδήποτε εναντίωση-κράξιμο- σε ότι επιβάλλεται σαν επαναστατικό και ριζοσπαστικό από έμμισθους επαναστάτες-κουλτουριάρηδες ή μη-είναι ένας τρόπος αντίστασης στην ισοπέδωση των πάντων. Δεν θα διαφωνήσω σε αυτά που είπες για την δικιά μας ευθύνη σε όλη αυτή την ιστορία αλλά ας διαφυλάξουμε το δικαίωμά μας να αντιστεκόμαστε σε ότι δεν μας αρέσει. Αυτό ίσως κάνει και εμάς καλύτερους.

    Υ.Γ. κρίνοντας εκ των υστέρων ένα ερώτημα που προκύπτει είναι: ακόμα και για την εποχή του, είχε δίκιο ο Χατζιδάκης;