ελληνική μουσική
508 online   ·  204.258 μέλη

Εκμάθηση ζουρνά

gtheriou
Περαστική Νότα
Chat
26.01.2010, 14:37

Αγόρασα πρόσφατα ζουρνά (με κανέλι,τσαμπούνα και τα σχετικά) αλλά πέρα από κρώξιμο χήνας (!) δεν μπορώ να βγάλω ήχο. Παίζω ήδη κανονικά ιρλανδική φλογέρα (tin whistle) αλλά προφανώς ο ζουρνάς θέλει άλλο χειρισμό. Αν κατέχει κανείς, παρακαλώ θερμά για οποιαδήποτε συμβουλή...


#1   
minoremelodia
Περαστική Νότα
Chat
22.03.2010, 16:49
Paidia geia sas!!Katarxas sygnwmh gia ta greeklish alla den exei ellhnika o ypologisths mou.... Telos pantwn opoios exei plhrofories gia zourna as apanthsei parakalw kai emena me endiaferei, dhladh ta vasika daxtylothesies kai kammia partitoura. To organo auto exei thaumasio hxo kai panta hthela na mathw,an kserei kapoios vohtheiste....
#2   
minoremelodia
Περαστική Νότα
Chat
22.03.2010, 17:14
Ksexasa na anaferw poia einai h gnwmh sas gia to kavali kathws kai gia to ney kai apo pou mporoume na ta promitheuthoume edw sthn athina. Yparxoun eidika magazia me paradosiaka organa h kai sta synithismena(p.x. mixalitsianos) ta vriskoume. Euxaristw....
#3   
gtheriou
Περαστική Νότα
Chat
23.03.2010, 16:38

Ένα μικρό update : Για να βγάλεις ήχο κανονικό,συμπεραίνω ότι πρέπει να "φτύνεις" στο γλωσσίδι,όπως κάνουν και στην τρομπέτα.Δηλαδή να κάνεις "τ..τ..τ..", tonguing που λένε οι Αμερικάνοι. Αλλά θέλει γερά πλεμόνια και διάφραγμα,απ'ότι καταλαβαίνω. Εξάσκηση κι άγιος ο Θεός!!!


#4   
agesistratos
Περαστική Νότα
Chat
10.05.2011, 10:16

Παιδιά, άν μετά από τόσον καιρό ενδιαφέρεστε ακόμη για τόν Ζουρνά... είμαι στήν διάθεσίν σας!!!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : agesistratos στις 10-05-2011 10:18 ]


#5   
gtheriou
Περαστική Νότα
Chat
10.05.2011, 11:00

Ενδιαφερόμαστε,ενδιαφερόμαστε !!! Ό,τι μπορείς να συμβουλέψεις θα εκτιμηθεί δεόντως. Βασικά έχω πρόβλημα στο να στερεώνω καλά το επιστόμιο και συνέχεια μου μένει στα χείλια όταν παίζω! Δοκίμασα να τυλίξω περισσότερη κλωστή γύρω του αλλά και πάλι δεν σφηνώνει πάνω στο ζουρνά...


#6   
agesistratos
Περαστική Νότα
Chat
10.05.2011, 11:50

Αγαπητέ φίλε τό θέμα δεν είναι τόσο απλό, διότι εξαρτάται από διαφόρους παράγοντες, όπως τόν τύπο, την προέλευσι καί τίς διαστάσεις του ζουρνά σου... Μόνο αν το δούμε από κοντά θά μπορώ νά βοηθήσω. Ή στείλε μου τα στοιχεία σου να επικοινωνήσουμε ή πάρε με τηλέφωνο! Στην διάθεσί σου!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : agesistratos στις 10-05-2011 11:51 ]


#7   
gtheriou
Περαστική Νότα
Chat
10.05.2011, 13:22
Ευχαριστώ για την προθυμία σου αλλά μένω Θεσσαλονίκη. Απλώς έλπιζα σε μια-δυο συμβουλές για την αναπνοή και τον τρόπο που φυσάει κανείς.Πάντως είναι δύσκολο να εξασκηθείς όπως πρέπει γιατί μετά τα 2 πρώτα λεπτά σου φωνάζουν να σταματήσεις!
#8   
agesistratos
Περαστική Νότα
Chat
10.05.2011, 13:50

Πολύ κρίμα... {#emotions_dlg.crying}

Για ότι θες να ρωτήσεις... εδώ είμαστε...

Ὀποιος επιθυμεί πάντως από την Αθήνα, θα περιμένω επικοινωνία!!!


#9   
gtheriou
Περαστική Νότα
Chat
10.05.2011, 18:11

Να ένα βασικό ερώτημα που νομίζω θα απασχολεί όλους εμάς τους αρχάριους :

Υποτίθεται ότι πρέπει κάθε χωριστή νότα στο ζουρνά να αποδίδεται με μια συγκεκριμένη θέση των δακτύλων (όπως,ας πούμε,στη φλογέρα) ? Το λέω γιατί διαπιστώνω ότι αλλάζοντας την πίεση του αέρα καθώς τα δάχτυλα είναι σταθερά,αλλάζει και το ύψος της νότας.Νομίζω μάλιστα ότι αυτό είναι το φυσιολογικό στην τρομπέτα,απ'ότι έχω ακούσει.Δηλαδή μπορείς να βγάλεις πέντε διαφορετικές νότες χωρίς να πατάς καθόλου.

Μήπως μάλιστα αυτό είναι που διακρίνει τον σωστό ζουρνατζή,δηλ. το να μπορεί να ελέγχει τις νότες που βγαίνουν χωρίς να του ξεφεύγουν ?

Περιμένω εναγωνίως απαντήσεις...


#10   
agesistratos
Περαστική Νότα
Chat
11.05.2011, 10:16

Αδελφέ. και αυτό εξαρτάται από τόν τύπο του ζουρνά, αλλά κυρίως από τόν τύπο του γλωσσιδιού! Όσο πιο μαλακό είναι τό γλωσσίδι τόσο μεγαλύτερο το εύρος της αλλαγής του τόνου με την πίεσι. Όσο πιο σκληρό τόσο σταθερότερο αλλά καί πιο δύσκολο στο παίξιμο διότι απαιτεί σταθερά μεγαλύτερη πίεσι! Όσο πιό καλοφτιαγμένο είναι το όργανο και εξοικειωμένος ο μουσικός με τόν χειρισμό του γλωσσιδιού τόσο καλύτερο και σταθερότερο το αποτέλεσμα. Το βέβαιο είναι ότι με αύξησι της πιέσεως επιτυγχάνεται η δεύτερη οκτάβα (και με κατάλληλο δακτυλισμό) όχι όμως κατά αντιστοιχεία μέ την τρομπέτα. Η δε αυξομείωσις της πιέσεως χρησιμεύει για τον χρωματισμό αναλόγως του κομματιού...


#11   
tzimissssss
Περαστική Νότα
Chat
09.12.2014, 20:15

ρε παιδες εμενα αλλη ειναι η απορία μου.. ΟΚ με το ζουρνα με το ένα γλωσσίδι που μ οστειλαν ολα καλα. Αλλα γλωσσίδια που βρίσκουμε? αξιοπιστα εεε που να παιζουν γιατι δεεεεε με κατι που πήρα ονλαιν...και αν μπορειτε να μ στειλετε κανα μερος εδω γιατι δε βλεπω να βρισκω αλλιως θα πρεπει να τα στελνουν καναδα! 


#12   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
09.12.2014, 20:21

Στο video αλλά και στα links της περιγραφής αναφέρονται αναλυτικά τα περί επιστομίου και τσαμπούνας:


#13