ελληνική μουσική
    930 online   ·  210.853 μέλη

    Γίνε Βιρτουόζος πιανίστας!

    piterpiano
    21.01.2005, 00:22

    loipon kalispera!!!paizw kapoia xronia piano k ksethapsa ena vivlio tou Hanon.einai gia thn texnikh twn daxtilwn! sta tragoudia pou paizoume kaka ta psemata se aplopoihmenh morfh den solaroume idiatera me to aristero! megalyterh varythta exei to deksi mas.(kakws)egw twra xreiasthka na solarw me to aristero k paratirisa oti exw skouriasei!

    me to bibliaraki afto exw vrei thn ygeia mou!!legetai hanon k exei genikotero titlo "o virtouozos pianistas". den thelei idiaiteres gnwseis(deksi k aristero paizoun to idio thema) epanalavete kathe gia oles tis meizones klimakes (nto,nto#,re...) gia kathe askish kai me ayksanomeno rithmo kai meleth oxi parapanw apo 20 lepta thn imera tha deite diafora apo thn prwth vdomada!!!!!!!!! pistevw k oti oi daskaloi pianou tou forum tha simfwnoun!efxaristw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    to sistinw anepifilakta!


    ΕΙΠΕ ΜΕΓΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ:"ΟΙ ΝΟΤΕΣ ΕΙΝΑΙ 7,ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ?"
    ΑΠΑΝΤΑΩ ΕΓΩ:"ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΟΛΙΣ 10 ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΟΙ ΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ..."


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: composer on 22-01-2005 14:42 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την jorge, 05-05-2017 11:41 ]


    marlene
    21.01.2005, 17:15
    Λοιπόν φίλε μου piterpiano έχεις απόλυτο δίκιο ότι όταν παίζεις πιάνο δίνεις μεγαλύτερη βαρύτητα στο αριστερό από το δεξί χέρι, Το βιβλίο όμως του Hanon "'ο βιρτουοζος πιανίστας" ενώ είναι χρήσιμο δεν είναι και από τα καλύτερα για να βελτιώσεις την τεχνική σου στο πιάνο. και αυτό γιατί όπως είπες παίζουν και τα δύο χάρια το ίδιο πράγμα. Αν σε ενδιαφέρει βρες το βιβλίο fingerpower των εκδόσεων Schaum. Περιλαμβάνει ασκήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες ανάλογα με το τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπίζεις, μικρές σε μέγεθος και σε διαφορετικές παραλλαγές. Στο συγκεκριμένο βιβλίο δεν παίζουν απαραίτητα και τα δύο χέρια το ίδιο θέμα.

    Και σε αυτό το βιβλίο μπορείς αν θέσεις να αλλάξεις κλίμακα. Οι αλλάγες γίνονται ανα ημιτόνιο σε ορισμένες ασκήσεις από μέτρι σε μέτρο.Προσωπικά με βοήθησε περισσότερο από το hanon. Καλή μελέτη..
    KIT_KAT
    21.01.2005, 22:11
    "Hanon: Ο βιρτουόζος πιανίστας" ή "Γιατί σταμάτησα το πιάνο"
    piterpiano
    22.01.2005, 01:43
    kit-kat den kserw an stamathses to piano h oxi,alla an mporeis na grapseis kaliteres askhseis apo ton hanon pes mou na agorasw to biblio sou pantws..
    KIT_KAT
    22.01.2005, 14:39
    Σίγουρα όχι βρε. Απλά το ότι έπρεπε να παίξω αυτές τις μονότονες ασκησούλες μ'έκανε να βαρεθώ τη μελέτη τελείως. Δεν είπα αγαπητέ piterpiano ότι είναι άχρηστες, μην αρπάζεσαι... κι άλλωστε εγώ δεν ήμουν και τυπικό παράδειγμα βολικού παιδιού...
    composer
    22.01.2005, 14:51
    Λοιπόν....

    Το Hanon είναι όντως ένα πολύ καλό βιβλίο για βελτίωση της τεχνικής ενός πιανίστα και για να δυναμώσει τα δακτυλά του. Σύν το γεγονός ότι μαθαίνεις τις μουσικές κλίμακες και τα αρπίσματα τους.Γι ' αυτόν τον λόγο χρησιμοποιείτε και από τους περισσότερους καθηγητές πιάνου.

    Για βελτίωση της τεχνικής καθαρά και της ταχύτητας του εκτελεστή.... οι μουσικές σπουδές του Carl Czerny.


    marlene
    22.01.2005, 16:43
    Φίλε μου composer καλός ο Czerny αλλά αν ξεκινήσει να δουλέυει κάποιος την τεχνική του με τις ασκήσεις του υπάρχει περίπτωση να το παρατήσει σίγουρα το πιάνο!!!

    Είναι μάλλον δύσκολες για αρχάριους και απαιτούν πολυ χρόνο για να τις τελειοποιήσεις. Βοηθάνε αλλά εγω προσωπικά προτιμώ για κάθε τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπιζω σε κομμάτια που μελετώ, ασκήσεις πιο απλές και ανάλογα με την περίπτωση.

    Ωραίες ασκήσεις για τα δάχτyλα είναι και αυτές του Brahms.

    Γενικότερα πάντως δεν υπάρχει τέλος στο τι μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την τεχνική στο πιάνο. Αλλά πιστεύω ότι το παίξιμο του πιάνου είναι σαν την οδήγηση!!!

    Οσο πιο πολύ καιρό ασχολέισαι τόσο βελτιώνεται η κατάσταση. Αν δεν μελετάς και το αφήσεις σε αφήνει και αυτό....!
    composer
    22.01.2005, 16:55
    Quote:

    Το μέλος marlene στις 22-01-2005 στις 16:43 έγραψε:

    Φίλε μου composer καλός ο Czerny αλλά αν ξεκινήσει να δουλέυει κάποιος την τεχνική του με τις ασκήσεις του υπάρχει περίπτωση να το παρατήσει σίγουρα το πιάνο!!!

    Είναι μάλλον δύσκολες για αρχάριους και απαιτούν πολυ χρόνο για να τις τελειοποιήσεις. Βοηθάνε αλλά εγω προσωπικά προτιμώ για κάθε τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπιζω σε κομμάτια που μελετώ, ασκήσεις πιο απλές και ανάλογα με την περίπτωση.

    Ωραίες ασκήσεις για τα δάχτyλα είναι και αυτές του Brahms.

    Γενικότερα πάντως δεν υπάρχει τέλος στο τι μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την τεχνική στο πιάνο. Αλλά πιστεύω ότι το παίξιμο του πιάνου είναι σαν την οδήγηση!!!

    Οσο πιο πολύ καιρό ασχολέισαι τόσο βελτιώνεται η κατάσταση. Αν δεν μελετάς και το αφήσεις σε αφήνει και αυτό....!





    Σίγουρα ο Czerny δεν είναι εύκολος , δεν είπα όμως ότι είναι για αρχάριους απλά ότι οι σπουδές του είναι καλές για βελτίωση της τεχνικής ενός πιανίστα!

    Πάντως συμφωνώ οτι βελτιώνεται όποιος ασχολείτε αρκετά
    marlene
    22.01.2005, 17:01
    Φίλε μου composer επειδή βλέπω ότι ασχολείσαι με το πιάνο, μήπως έχεις να μου στείλεις το largo απο το κοντσέτρο BWV 1056 του Μπάχ. Μου είναι απαραίτητο αυτήν την εποχή και δεν το βρίσκω πουθενά on line..

    piterpiano
    24.01.2005, 01:03
    kit-kat toulaxiston ksekatharize oti sevesai thn apopsh tou allou k meta pes thn dikia sou.den xreiazetai na arpazpomaste!to thema thewreitai lhksan!

    efxaristw composer kai marlen gia tis protaseis sas peri texnikhs!

    meletate alla prosoxh stis tenotitides.....(idi kammenos..)


    Jasmine
    24.01.2005, 02:10
    Οι ασκήσεις όσον αφορά την τεχνική του πιάνου είναι σίγουρα μονότονες και βαρετές! Ένας σπουδαστής πιάνου, για να γίνει βιρτουόζος πρέπει να έχει υπομονή κι επιμονή ιδιαίτερα όσον αφορά αυτές τις ασκήσεις. Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει ο δάσκαλος. Τι ασκήσεις θα δώσει στο μαθητή. Ο Carl Czerny δεν έχει γράψει μόνο σπουδές που μπορεί να τις εκτελέσει μόνο κάποιος προχωρημένος πιανίστας. Αυτό γίνεται σταδιακά από τις πρώτες του σπουδές το Czerny 499 όπως λένε πολλοί δάσκαλοι του πιάνου, που είναι ασκησούλες για αρχάριους αρκετά ευχάριστες στο άκουσμα και βελτιώνουν σιγά σιγά την ταχύτητα και την τεχνική. Πολύ βατός συνθέτης για ασκήσεις ταχυτητας και τεχνικής είναι ο Crammer. Από μέση σχολή όμως και μετά!! Ο Hannon προς το τέλος του βιβλίου έχει κάτι ασκήσεις που δεν παίζουν και τα δυο χέρια το ίδιο. Νομίζω δηλαδή απ' ότι είχα κοιτάξει, γιατί όσο σπούδαζα δεν τον τελείωσα. Είναι πολύ δύσκολο αν είσαι δεξιόχειρας να καταφέρεις να κάνεις το αριστερό χέρι να παίξει με τον ίδιο τρόπο που παίζει το δεξί. Θέλει πολύ μελέτη και ώρες. Τώρα Peter όσον αφορά τα τραγούδια που συνοδεύουμε στο πιάνο με τη μελωδία δε νομίζω ότι χρειάζεται να έχει κάποιος τρομερη τεχνική για να συνοδεύσει ένα ρυθμό 4/4 ή με ένα αρπεζέ! Εγώ έχω τελειώσει 6 χρόνια και παρ' όλο που δεν ασχολούμαι με ασκήσεις τεχνικής πια κι έχω χάσει τη φόρμα μου, ε όσο για μερικά τραγουδάκια μπορώ να τα συνοδεύσω. Με κάτι απλό, όχι πολύπλοκα πράγματα. Αυτααααααα παλι πολλα ειπα!! Σορρυ, απλά μια άποψη!! Φιλάκια και καλό ξημέρωμα σε όλους!!
    piterpiano
    24.01.2005, 03:12
    swsth h jasmine! ok k egw sinodevw alla thelw to kati parapanw na paizw k tipota trifwnies,na solarw kai me to aristero gia kapoious periergous rithmous klp...exw kanei k krammer kai czerny,pragmatika epikodomoitikes askiseis..kai egw twra ksethapsa ta klassika vivlia kai psaxnomai gia na kseskouriasw!

    se thanks pantws!!!!

    Steppenwolf
    24.01.2005, 20:09
    Αχ παιδιά τί μου θυμήσατε..

    Αυτός ο Hannon, τελικά έχει κάψει πολύ κόσμο! Κit kat σε καταλαβαίνω απόλυτα!

    Πάντως μιας και το συνιστούν οι περισσότεροι και μιας και το πιάνο είναι πλέον στο δωματιό μου, μπαίνω στον πειρασμό να το ξεσκονίσω...

    Αλλά εγώ έχω κάνει μόλις 3 χρόνια πιάνο.. αρκετά παλιά.. οπότε θα ξεκινήσω από τον Hannon και θα αφήσω τους άλλους για το μέλλον.. (μα πολύ μέλλον! )
    Giorgos
    10.02.2005, 08:26
    Κατ' αρχάς -και ανεξάρτητα από τη μέθοδο διδασκαλίας- τονίζω αυτό που ήδη ειπώθηκε: οποιοσδήποτε θέλει να γίνει βιρτουόζος σε κάθε όργανο (όχι μόνο στο πιάνο), πρέπει να αφιερώσει εργατο-ώρες ισοδύναμες με το...κτίσιμο μιας πολυκατοικίας. Και πέρα από τις ώρες, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει η συχνότητα εξάσκησης. Είναι πολύ προτιμότερο να εξασκείται κάποιος 2 ώρες τη μέρα παρά 3 μέρες τη βδομάδα από 6 ώρες τη φορά.

    Τώρα, αν θέλετε τη γνώμη μου, το Hannon δεν το συστήνω. Είναι πολύ πιο απλό από όλες τις προαναφερθείσες μεθόδους και δεν βελτιώνει ιδιαίτερα την τεχνική. Το Czerny, που έχει και διαφορετικές βαθμίδες δυσκολίας, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να το βαρεθεί ένας αρχάριος -σε ανώτερο δε επίπεδο, είναι μάλλον ανεπαρκές. Αντίθετα, δε συμβαίνει το ίδιο με τον Crammer, που είναι πιο μελωδικός ως συνθέτης συγκριτικά με τους προηγούμενους. Αυτά για μέχρι Μέση.

    Αν κάποιος ενδιαφέρεται για κάτι πιο δύσκολο, έχω να συστήσω τις Σπουδές του Moszkowski. Εξαιρετικές για το αριστερό χέρι που τις περισσότερες φορές παραμελείται, καθόλου βαρετές, ενδυναμώνουν πάρα πολύ τα δάχτυλα και βελτιώνουν την τεχνική. Σε επίπεδο Πτυχίου, νομίζω ότι οι Σπουδές του Chopin είναι must. Πολλές από αυτές δε, όπως η op. 10 no 9, κατακλύζονται από το ρομαντισμό του Γάλλου συνθέτη. Στην περίπτωση του Chopin, η κλασσική για τις μεθόδους δεξιοτεχνίας έκφραση "βαριέμαι γιατί δεν υπάρχει μουσικότητα" είναι άκυρη. Συμβουλή: Προτιμήστε την έκδοση με τα εκτενή και πολύτιμα σχόλια του Alfred Cortot (ed. Salabert), του πιανίστα που μελέτησε τον Chopin ίσως όσο κανείς άλλος και δημιούργησε δική του σχολή στη δεξιοτεχνία (δε γνωρίζω αν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας η εν λόγω έκδοση, γιατί την προμηθευόμουν κατευθείαν από Γαλλία).

    Αυτά -και καλή μελέτη!
    Supergirl_
    06.05.2005, 19:56
    Quote:

    Το μέλος KIT_KAT στις 21-01-2005 στις 22:11 έγραψε:

    "Hanon: Ο βιρτουόζος πιανίστας" ή "Γιατί σταμάτησα το πιάνο"








    Καλο! Γενικως στην μελετη δυσκολευουν τα πραγματα και αν σου αρεσουν τα τραγουδακια και θες να μαθεις ρεπερτοριο και γενικως τα ευχαριστα ο Hanon σου φαινεται μαρτυριο..


    Εγω παντως που εχω σταματησει το πιανο, θα το συνεχισω που θα μου παει, (τωρα κανω αρμονία μονο) το χρησιμοποιω το Hanon για απλο ζεσταμα.. αλλιως δεν υπακουουν τα δαχτυλα μου.. οσο για το Czerny αλλη φαση, μια χαρα και απο μελωδια και ολα..

    απο εκει και περα, σε μεγαλυτερα επιπεδα οτι ειπε ο συντονιστης ειναι αξιομνημονευτα!
    pianopassion
    06.05.2005, 22:21
    Εμένα προσωπικά με βοηθάει πολύ στο ζέσταμα η μελέτη των μουσικών
    κλιμάκων σε ευθεία και αντίθετη κίνηση καθώς και τα σχετικά αρπέζ τους.
    Γενικά πιστεύω οι ασκήσεις στην ντο μείζονα του Hannon δεν με βοηθούν τόσο. Μιλάω καθαρά υποκειμενικά.

    terezoulini
    15.05.2005, 19:33
    Λιπόν,μια χαρά είναι ο φίλος ο ΗΑΝΟΝ αλλά υπάρχουν και άλλα πολλά βιβλία,εξίσου ωφέλιμα για την αποφυγή της σκουριάς.
    CZERNY,CRAMER και γιατί όχι Liszt?Eίναι πραγματικοί θησαυροί για όποιον θέλει να βελτιώσει την πιανιστική του τεχνική.Εντούτοις θέλουν τρομερή υπομονή,επιμονή και σίγουρα πολύ γερά νεύρα γιατί τα φτύνεις μέχρι να τελειοποιήσεις έστω και μία άσκηση.

    That's all!!
    mi3s
    08.06.2008, 22:23

    Εγώ έχω ξεκινήσει σχεδόν μια βδομάδα τώρα το hanon,είμαι στην 12 άσκηση,και βλέπω φοβερή διαφορά(μέχρι τώρα έκανα μόνο κλίμακες μείζονες,ελλάσσονες,αρμονικές,μελωδικές από όλους τους τόνους).Τώρα κάνω αρκετά καλή τρίλια και γενικώς και στα κομμάτια είμαι βελτιωμένος.Δεν ξέρω αλλά είμαι πολύ ευχαριστημένος με το βιβλίο αυτό.Έχω σκοπό το καλοκαίρι να το βγάλω μέχρι την 31 άσκηση και να ανεβάσω λίγο το ρυθμό(τώρα το παίζω στο 70-80),αλλά το παίζω μόνο απο ντό γιατί δεν γίνεται αλλιώς θέλει 4-5 ώρες μόνο για αυτό.(Τώρα παίζω μια ώρα την μέρα σε αυτό)


    gioreta
    09.06.2008, 18:24

    Αυτο το βιβλιο το ξεκινησα περισυ...Παιζω παντα 2-3 ασκησεις πριν ξεκινησω να παιζω κομματια...μιας και το μεγαλυτερο μου προβλημα ειναι η δυναμη των δακτυλων και το βαθος που δινω στον ηχο...αυτο με δυσκολευει αρκετα να προχωρησω...αλλα οπως ειπαν και αλλα μελη πιο πριν εχω δει αποτελεσματα!Και γενικα με ενδιαφερουν πολυ τετοιου ειδους βιβλια περι δακτυλων γιατι δεν με βλεπω καλα(να ναι καλα η υπομονετικη καθηγητριουλα μου :Ρ) 


    RoCkLiViN2
    11.06.2008, 02:36

    Θα συμφωνησω με το Γιωργο. Αν και δεν ειμαι πιανιστας, κιθαριστας ειμαι,φιλε piterpiano, αν δε λιωσεις πανω στο οργανο σου δεν προκειται ποτε να γινεις βιρτουοζος πιανιστας. Και μην ακουσω τα κλασικα του στυλ, "η κιθαρα ειναι πιο ευκολη απ το πιανο και λοιπα". Το καθε οργανο εχει τη δυσκολια του. Ασε που για να γινεις βιρτουοζος, θα πρεπει να εχεις δυο πραγματα. Απιστευτο ταλεντο και οπως ειπε και ο Γιωργος, απιστεθτες ωρες λιωσηματος και καψηματος, πανω στο καθε οργανο... Οποτε το βιβλιο αυτο εμενα δε μου λεει κατι. Ασκησεις αναπτηξης ταχυτητας ειναι. Και η ταχυτητα δε σε κανει απαραιτητα βιρτουοζο....