ελληνική μουσική
138 online   ·  203.028 μέλη

Βοήθεια σε άσκηση μουσικής θεωρίας!

cgkou
Περαστική Νότα
Chat
24.05.2010, 13:05

Εχω μια ασκηση στη θεωρία για την οποία δεν εχς καταλαβει τι πρεπει να κάνω.Αν μπορείτε να δώστε μου ενα παραδειγμα.

Εχω μια άσκηση για την ονομασια των φθόγγων και των σχημάτων των φθογγοσήμων.Εγω ξερω να ονομαζω τους φθογγους αλλα δε ξερω τι ακριβως πρεπει να κανω.(π.χ οταν μου δινει το φθόγγο "ΝΤΟ" το οποιο εχει σχήμα "ΔΕΚΑΤΟΥ ΕΚΤΟΥ" τι ακριβώς θα γραψω εγω κατω απ το πενταγραμμο?)

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 24-05-2010 15:36 ]


#1   
pianoteacher
Βασική Νότα
Chat
25.05.2010, 16:28

Για να ξεκαθαρίσεις λιγάκι την ορολογία:

1. Νότα = το όνομα (π.χ. ντο, ρε, μι κτλ)

2. Αξία = το όνομα της αξίας (π.χ. ολόκληρο, μισό κτλ)

3. Φθογγόσημο = το όνομα της νότας μαζί με την αξία της (π.χ. ντο όγδοο παρεστιγμένο, φα μισό κτλ)

 

Στην άσκηση που έχεις να κάνεις προφανώς πρέπει να γράψεις κάτω από το πεντάγραμμο με λέξεις το φθογγόσημο, π.χ. στο παράδειγμα που δίνεις θα γράψεις "ντο δέκατο έκτο" κτλ.

Ελπίζω να σε βοήθησα. Καλή συνέχεια!


#2   
pianoteacher
Βασική Νότα
Chat
25.05.2010, 16:29

Ξέχασα να σου διευκρινήσω οτι νότα και φθόγγος είναι το ίδιο πράγμα. οκ?


#3   
cgkou
Περαστική Νότα
Chat
25.05.2010, 18:44

Οκ...Σ' ευχαριστώ πολύ κ.Pianoteacher.Οι πληροφορίες σου μου ειναι πολυ χρήσιμες.Κατάλαβα ακριβώς τι θελει η άσκηση.Κατι αλλο το οποιο με δυσκολευει πολύ ειναι πως θα μετράω ισόχρονα με το χερι μου τις κινησεις των αξιων(ρυθμικές ασκήσεις).Δεν εχω καταλάβει σε ποσο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ  χρονο αντιστοιχούν τα διαφορα μέτρα (όπως 2/4,3/4,4/4).Αν μπορεις, βοηθησέ με!!!


#4   
takispag
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
25.05.2010, 19:40

Οι αριθμοί αυτοί έχουν να κάνουν με το μέτρημα σε ένα τραγούδι.Αν θα έχουμε δηλαδή 2, 3 ή 4 χρόνους μέσα σε ένα μέτρο (2/4, 3/4, 4/4).Στην προκειμένη μετράμε σε τέταρτα, οπότε θέλουμε να έχουμε 2, 3 ή 4 τέταρτα σε κάθε μέτρο(2/4, 3/4, 4/4). Κράτα σταθερούς χτύπους με το χέρι (όπως οι χτύποι του ρολογιού πχ), και τον πρώτο (έντονα γράμματα, αντιστοιχεί στο Εν που γράφω δίπλα) κάθε φορά χτύπα τον λίγο πιο δυνατά. Θα έχεις το εξής:

2/4 : Τα-τα-Τα-τα-Τα-τα.....(Εν-δυο-Εν-δυο-Εν-δυο)

3/4 : Τα-τα-τα-Τα-τα-τα-Τα-τα-τα....(Εν-δυο-τρια-Εν-δυο-τρια-Εν-δυο-τρια)

4/4 : Τα-τα-τα-τα-Τα-τα-τα-τα-Τα-τα-τα-τα-....(Εν-δυο-τρια-τεσσερα-Εν-δυο-τρια-τεσσερα-Εν-δυο-τρια-τεσσερα)

Αυτό λοιπόν μπορείς να το κάνεις σε οποιαδήποτε ταχύτητα, αρκεί να είναι σταθερά μεταξύ τους τα χτυπήματα. Την ταχύτητα την καθορίζουμε με άλλες λέξεις ή αριθμούς όπως 80 bpm =beats per minute, ή στην κλασσική μουσική υπάρχει ορολογία που σου λέει αν θα είναι γρήγορο ή αργό το κομμάτι (πχ allegro, moderato, largo).

Ελπίζω να μην σε μπερδεύω περισσότερο με όλα αυτά...


#5   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
25.05.2010, 20:14

Υπάρχουν κατι πολύ χρήσιμα μηχανάκια που λέγονται μετρονόμοι... Μπορούν να σε βοηθήσουν πάρα πολύ στο να έχεις ακρίβεια στο χρόνο... Συμβουλή απο μπασίστα και ίσως να μην είμαι αντικειμενικός...{#emotions_dlg.tt2} Περισσότερο απo τα άλλα δομικά στοιχεία της μουσικής (μελωδία αρμονία) δώσε μεγαλύτερη σημασία στο ρυθμό ίσως και να είναι πιο σημαντικός... Και στο κάτω κάτω αρμονία μπορείς να διαβάσεις και να μάθεις... Αίσθηση ρυθμού είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσεις... Συζήτα και με τους δασκάλους σου όλα αυτά που ρωτάς εδώ... Δεν είναι καλό να μένεις με απορίες και να έχεις λάθος αντίληψη των πραγμάτων...


-----------------
1...2...1,2,3,4...! Music!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Pentatonikos στις 25-05-2010 20:16 ]


#6   
cgkou
Περαστική Νότα
Chat
25.05.2010, 21:16
οκ..Σας ευχαριστώ πολυ!!!
#7   
inkve
Φθασμένος
Chat
25.05.2010, 21:51

επισης ενα ακομα υπερχρησιμο πραγμα ειναι απλα να παιξεις και με αλλους ανθρωπους...

το μεγαλυτερο σχολειο αλλα και το πιο διασκεδαστικο συγχρονως!!


#8   
cgkou
Περαστική Νότα
Chat
26.05.2010, 11:05
Συμφωνώ inkve,ειναι διασκεδαστικό να παίζεις με αλλους αν και πιστεύω πως έτσι δεν μπορείς να μαθεις και πολλα πράγματα πάνω στην θεωρια..
#9   
takispag
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
26.05.2010, 12:03

Αν δεν παίξεις μαζί με άλλους, δεν μπορείς να κάνεις πράξη όλα όσα μαθαίνεις στη μουσική γενικά. Είναι ένα απ'τα πιο σημαντικά μαθήματα ενός μουσικού, απλά δεν έχει τη μορφή μαθήματος αλλά διασκέδασης όπως είπε κι ο inkve. Θα βοηθήσει απίστευτα στην εξέλιξη σου, να το έχεις υπ'όψη σου αυτό.

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι ο συνδυασμός προσωπικής μελέτης στο όργανο, να μάθεις καλά θεωρία και αργότερα αρμονία της μουσικής και να παίζεις με άλλους συγχρόνως.


#10   
cgkou
Περαστική Νότα
Chat
26.05.2010, 17:45
Αυτό θα κάνω. Σας ευχαριστώ ολους για τις πολύτιμες πληροφορίες σας...
#11   
music4u
Συγχορδία Μινόρε
Chat
30.05.2010, 19:58

Συγνώμμη αν γίνομαι λιγάκι υποχόνδρειος αλλά νότα=το συγκεκριμένο σύμβολο στο πεντάγραμμο και φθόγγος=το άκουσμα της νότας όταν εκτελείτε από όργανο ή φωνή. Έτσι το είχα διαβάσει σε γνωστό βιβλίο θεωρίας. Έτσι επειδή στο musicheaven υπάρχει οργάνωση και ενημέρωση από τα μέλη του!!!


#12   
cgkou
Περαστική Νότα
Chat
01.06.2010, 11:40

Παράθεση:

Το μέλος takispag στις 25-05-2010 στις 19:40 έγραψε...

Οι αριθμοί αυτοί έχουν να κάνουν με το μέτρημα σε ένα τραγούδι.Αν θα έχουμε δηλαδή 2, 3 ή 4 χρόνους μέσα σε ένα μέτρο (2/4, 3/4, 4/4).Στην προκειμένη μετράμε σε τέταρτα, οπότε θέλουμε να έχουμε 2, 3 ή 4 τέταρτα σε κάθε μέτρο(2/4, 3/4, 4/4). Κράτα σταθερούς χτύπους με το χέρι (όπως οι χτύποι του ρολογιού πχ), και τον πρώτο (έντονα γράμματα, αντιστοιχεί στο Εν που γράφω δίπλα) κάθε φορά χτύπα τον λίγο πιο δυνατά. Θα έχεις το εξής:

2/4 : Τα-τα-Τα-τα-Τα-τα.....(Εν-δυο-Εν-δυο-Εν-δυο)

3/4 : Τα-τα-τα-Τα-τα-τα-Τα-τα-τα....(Εν-δυο-τρια-Εν-δυο-τρια-Εν-δυο-τρια)

4/4 : Τα-τα-τα-τα-Τα-τα-τα-τα-Τα-τα-τα-τα-....(Εν-δυο-τρια-τεσσερα-Εν-δυο-τρια-τεσσερα-Εν-δυο-τρια-τεσσερα)

Αυτό λοιπόν μπορείς να το κάνεις σε οποιαδήποτε ταχύτητα, αρκεί να είναι σταθερά μεταξύ τους τα χτυπήματα. Την ταχύτητα την καθορίζουμε με άλλες λέξεις ή αριθμούς όπως 80 bpm =beats per minute, ή στην κλασσική μουσική υπάρχει ορολογία που σου λέει αν θα είναι γρήγορο ή αργό το κομμάτι (πχ allegro, moderato, largo).

Ελπίζω να μην σε μπερδεύω περισσότερο με όλα αυτά...



Εχω καταλάβει τι γίνεται με τους ρυθμούς.Ωστόσο δεν εχω καταλάβει τι ακριβώς αντιπροσωπεύει ο παρανομαστής στο ρυθμό...


#13   
takispag
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
01.06.2010, 12:59

Συνήθως, μετράμε ένα χρόνο (1 χτύπημα με το πόδι ή 1 χτύπημα του μετρονόμο)  για κάθε τέταρτο. Αυτό που μαθαίνει ο κάθε μαθητής στα πρώτα του χρόνια στη μουσική είναι να μετράει ένα χρόνο (με το πόδι μετράμε οι κιθαρίστες, με μετρονόμο αργότερα) για κάθε τέταρτο που βλέπει. Γι'αυτό πχ αν δούμε ένα μισό στην πατριτούρα το μετράμε για 2 χρόνους και πάει λέγοντας. Αυτό το δηλώνουμε με τον αριθμό 4 στον παρονομαστή.

Μερικές φορές όμως, δεν θέλουμε να μετρήσουμε σε τέταρτα, αλλά θέλουμε να μετρήσουμε πχ σε όγδοα. Τότε λοιπόν μπορεί να δούμε κάτι τέτοιο : 9/8.Το πως μετριέται αυτό είναι ένα άλλο θέμα που καλό θα ήταν να στο εξηγήσει ο δάσκαλος σου από κοντά. Θεωρητικά και μόνο κάποια πράγματα νομίζω πως δεν μαθαίνονται.

Επειδή απ'ότι έχω καταλάβει είσαι στην αρχή ακόμα, αν μου επιτρέπεις, θα σε συμβουλέψω 2 πραγματάκια. Πρώτα απ'όλα, δείξε υπομονή. Μερικές φορές όταν δεν έχουμε κατανοήσει καλά ένα θέμα και προσπαθούμε να μπάμε στο επόμενο ''χάνουμε' και τα δύο. Προσπάθησε ότι μαθαίνεις να το κατέχεις καλά. Επίσης, να ''πρήζεις'' το δάσκαλο σου (με την καλή έννοια) για όποια απορία έχεις. Αυτός γνωρίζει πολύ καλύτερα από εμάς αν είσαι σε θέση να καταννοήσεις κάποια πράγματα, ή αν είναι νωρίς ακόμα για σένα και πρέπει να μάθεις 2-3 άλλα προηγουμένως. Συχρόνως έτσι τον ωθείς στο να σου πει κάτι παραπάνω, που για έναν μαθητή που έχει θέληση να μάθει είναι ότι καλύτερο.


#14   
cgkou
Περαστική Νότα
Chat
01.06.2010, 19:57

Παράθεση:

Το μέλος takispag στις 01-06-2010 στις 12:59 έγραψε...

Συνήθως, μετράμε ένα χρόνο (1 χτύπημα με το πόδι ή 1 χτύπημα του μετρονόμο)  για κάθε τέταρτο. Αυτό που μαθαίνει ο κάθε μαθητής στα πρώτα του χρόνια στη μουσική είναι να μετράει ένα χρόνο (με το πόδι μετράμε οι κιθαρίστες, με μετρονόμο αργότερα) για κάθε τέταρτο που βλέπει. Γι'αυτό πχ αν δούμε ένα μισό στην πατριτούρα το μετράμε για 2 χρόνους και πάει λέγοντας. Αυτό το δηλώνουμε με τον αριθμό 4 στον παρονομαστή.

Μερικές φορές όμως, δεν θέλουμε να μετρήσουμε σε τέταρτα, αλλά θέλουμε να μετρήσουμε πχ σε όγδοα. Τότε λοιπόν μπορεί να δούμε κάτι τέτοιο : 9/8.Το πως μετριέται αυτό είναι ένα άλλο θέμα που καλό θα ήταν να στο εξηγήσει ο δάσκαλος σου από κοντά. Θεωρητικά και μόνο κάποια πράγματα νομίζω πως δεν μαθαίνονται.

Επειδή απ'ότι έχω καταλάβει είσαι στην αρχή ακόμα, αν μου επιτρέπεις, θα σε συμβουλέψω 2 πραγματάκια. Πρώτα απ'όλα, δείξε υπομονή. Μερικές φορές όταν δεν έχουμε κατανοήσει καλά ένα θέμα και προσπαθούμε να μπάμε στο επόμενο ''χάνουμε' και τα δύο. Προσπάθησε ότι μαθαίνεις να το κατέχεις καλά. Επίσης, να ''πρήζεις'' το δάσκαλο σου (με την καλή έννοια) για όποια απορία έχεις. Αυτός γνωρίζει πολύ καλύτερα από εμάς αν είσαι σε θέση να καταννοήσεις κάποια πράγματα, ή αν είναι νωρίς ακόμα για σένα και πρέπει να μάθεις 2-3 άλλα προηγουμένως. Συχρόνως έτσι τον ωθείς στο να σου πει κάτι παραπάνω, που για έναν μαθητή που έχει θέληση να μάθει είναι ότι καλύτερο.



Ευχαριστώ πολύ!!!Τον δασκαλό μου τον εχω "πρήξει" τον άνθρωπο...


#15