ελληνική μουσική
240 online   ·  203.031 μέλη

Ε' Πανελλήνιο Συνέδριο για το Παιδικό Τραγούδι

EftihiaT
Περαστική Νότα
Chat
15.09.2011, 22:28

Ε' ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

1.     ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Μετά από τέσσερις συνεχείς χρονιές επιτυχίας, προχωράμε στην διοργάνωση του Ε΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.

Το συνέδριο, που αποτελεί συνδιοργάνωση του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΧΟΡΩΔΙΑΚΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΛΩΝ (ΠΑ.Σ.ΔΙΕ.Χ.Ο.Σ.) με το Δήμο Λυκόβρυσης-Πεύκης, πραγματοποιείται στα πλαίσια της ΕΚΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ – ΠΕΥΚΗΣ, η οποία περιλαμβάνει και το ΠΕΜΠΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΩΝ & ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΧΟΡΩΔΙΩΝ.

Φιλοδοξούμε και φέτος, ο θεσμός να αποτελέσει ένα «εργαστήρι» δημιουργίας νέων ιδεών, ανταλλαγής απόψεων, γνωριμίας νέων δημιουργών με Δισκογραφικούς Παραγωγούς ή Εκδότες Βιβλίων.

2.     ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ

a.      Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου πρώην Δήμου Λυκόβρυσης την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, το Σάββατο 12 Νοεμβρίου και την Κυριακή 13 Νοεμβρίου του 2011. Πιο συγκεκριμένα:

·        Παρασκευή 11 Νοεμβρίου από τις 16.00' έως τις 20.00' προσέλευση συνέδρων, έναρξη και εργασίες συνεδρίου.

·        Σάββατο 12 Νοεμβρίου από τις 10.00΄ έως τις 18.00΄ εργαστήριο και εργασίες συνεδρίου, ενώ στις 20.00΄ θα πραγματοποιηθεί το ΠΕΜΠΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΩΝ & ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΧΟΡΩΔΙΩΝ (στο Δημοτικό Θέατρο Λυκόβρυσης – Πεύκης {πρώην Δήμου Πεύκης}) .

·        Κυριακή 13 Νοεμβρίου από τις 10.00΄ έως τις 16.00΄ εργασίες και κλείσιμο του συνεδρίου.

b.      Στο Συνέδριο, μπορούν να λάβουν μέρος ως Ακροατές, ως Σύνεδροι, ή ως Εισηγητές, όλοι οι ενδιαφερόμενοι για το Παιδικό Τραγούδι, ανεξάρτητα από το επάγγελμά τους, υπήκοοι οποιασδήποτε χώρας εντός ή εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχοντας όμως υπ' όψιν ότι επίσημη γλώσσα του Συνεδρίου είναι η Ελληνική και δεν προβλέπεται να γίνεται μετάφραση σε καμία άλλη γλώσσα.

c.       Κατά την άποψή μας, άμεσα ενδιαφερόμενοι για το συγκεκριμένο «αντικείμενο» θα πρέπει να είναι οι Δάσκαλοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Εκπαιδευτικοί Μουσικής, οι Μαέστροι Παιδικών και Νεανικών Χορωδιών, αλλά και Συνθέτες, Στιχουργοί, Συγγραφείς Παιδικών Βιβλίων, Παιδοψυχολόγοι, Εκδότες, Δισκογραφικοί Παραγωγοί.

d.      Στο φετινό μας συνέδριο, θα έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε την κυρία Theodora Pavlovitch, μαέστρο χορωδιών, καθηγήτρια διεύθυνσης χορωδίας στην Εθνική Μουσική Ακαδημία της Σόφιας και αντιπρόεδρο της International Federation for Choral Music. Ειδικά για την ομιλία της κ. Pavlovitch, έχει προβλεφτεί να γίνεται ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά.

e.       Διευκρινίζεται ότι:

Α.-οι Ακροατές δεν παραλαμβάνουν «ντοσιέ», ούτε Βεβαίωση Συμμετοχής και δεν παρακολουθούν το εργαστήριο

Β.-οι Σύνεδροι παραλαμβάνουν πλήρες «ντοσιέ», λαμβάνουν ενεργό μέρος στις εντός του συνεδρίου συζητήσεις (εφόσον το επιθυμούν), παρακολουθούν το εργαστήριο και στο τέλος παίρνουν Βεβαίωση Συμμετοχής και

Γ.-οι Εισηγητές, εκτός από την εισήγηση που πρέπει να κάνουν, έχουν περίπου τα ίδια δικαιώματα με τους Σύνεδρους.

f.       Οι ενδιαφερόμενοι να λάβουν μέρος στο Συνέδριο ως Ακροατές ή Σύνεδροι, πρέπει να στείλουν μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2011 συμπληρωμένη τη ΦΟΡΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ που στέλνεται μαζί με την παρούσα Προκήρυξη, είτε με e-mail σε attachment WORD στη διεύθυνση mousic@otenet.gr, είτε με κλασσική ταχυδρομική επιστολή στη διεύθυνση: Στάθης Ουλκέρογλου //  Τ.Θ. 50777 // 14102 ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ.

g.      Όσοι επιθυμούν να είναι Εισηγητές, πρέπει να στείλουν το αργότερο μέχρι την 31η Αυγούστου 2011 μαζί με τη ΦΟΡΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ, μια περίληψη (σύντομη ή εκτενή) της εισήγησής τους, με e-mail σε attachment WORD (έκδοσης μέχρι 2003, όχι πιο καινούργια) στη διεύθυνση mousic@otenet.gr

h.      Μέχρι την 10η Σεπτεμβρίου 2011, θα ανακοινωθούν οι περίπου 16 εισηγήσεις που θα έχουν επιλεγεί από την επιστημονική επιτροπή, με κριτήριο την ύπαρξη αντικειμενικής τεκμηρίωσης των λεγομένων και όχι την υποκειμενική καταγραφή των προσωπικών συναισθημάτων του γράφοντος ή των μελών της επιστημονικής επιτροπής. Τόσο οι εισηγήσεις που δεν θα εγκριθούν όσο και οι συγγραφείς τους, δεν θα δημοσιοποιηθούν με κανέναν απολύτως τρόπο.

i.        Η θεματολογία των εισηγήσεων θα κινηθεί σε δύο επίπεδα. Κυρίαρχο θέμα θα είναι «Παιδικές Χορωδίες στην Ελλάδα – Ιστορία, ρεπερτόριο, οργανωτικά και τεχνικά προβλήματα». Το δεύτερο επίπεδο, θα είναι ελεύθερο, αλλά τα θέματα των εισηγήσεων θα πρέπει να αφορούν στο Παιδικό Τραγούδι είτε ως αυτοτελή καλλιτεχνική δημιουργία, είτε ως μέρος ενός μεγαλύτερου ή πολυπλοκότερου καλλιτεχνικού ή εκπαιδευτικού δημιουργήματος. Στοιχεία προβληματισμού πάνω στο δεύτερο επίπεδο, χωρίς να υπάρχει υποχρέωση να τα ακολουθήσει η ανάπτυξη των εισηγήσεων, παραθέτουμε παρακάτω, στο κεφάλαιο 5.

j.        Η κάθε μια από τις τελικές εισηγήσεις θα πρέπει να διαρκεί περίπου 15 λεπτά. Μετά από κάθε εισήγηση θα ακολουθούν πέντε έως δέκα (επί πλέον) λεπτά για συζήτηση.

k.      Οι Σύνεδροι, θα πρέπει να καταβάλουν το ποσό των 60 Ευρώ ως δικαίωμα συμμετοχής. Στο ποσό αυτό, συμπεριλαμβάνονται, το (πλήρες) «ντοσιέ» που θα παραλάβουν, έντυπες περιλήψεις των εισηγήσεων, CDrom με περιλήψεις εισηγήσεων του παρόντος συνεδρίου και των προηγούμενων ετών, δικαίωμα παρακολούθησης του συνεδρίου και του εργαστηρίου, η Βεβαίωση Παρακολούθησης του συνεδρίου, η Βεβαίωση Παρακολούθησης του εργαστηρίου και το «coffee break».

l.        Οι Εισηγητές δεν καταβάλουν κάποιο ποσό συμμετοχής, αλλά παραλαμβάνουν (πλήρες) «ντοσιέ», έντυπες περιλήψεις των εισηγήσεων, CDrom με περιλήψεις εισηγήσεων του παρόντος συνεδρίου και των προηγούμενων ετών, έχουν δικαίωμα παρακολούθησης του συνεδρίου (όχι όμως και του εργαστηρίου), παραλαμβάνουν Βεβαίωση Εισήγησης στο συνέδριο, και φυσικά, συμμετέχουν στα «coffee break».

m.    Αν κάποιοι Εισηγητές θέλουν να παρακολουθήσουν και το εργαστήριο, θα πρέπει να καταβάλουν το ποσό των 20 Ευρώ ως συμμετοχή σε αυτό.

n.      Οι Ακροατές, επίσης δεν καταβάλουν κάποιο ποσό συμμετοχής, αλλά όπως προαναφέρθηκε δεν παραλαμβάνουν «ντοσιέ», CDrom κ.λ.π., ούτε Βεβαίωση Συμμετοχής και δεν παρακολουθούν το εργαστήριο.

o.       Τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΧΟΡΩΔΙΑΚΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΛΩΝ που θα λάβουν μέρος ως Σύνεδροι, κατά την πάγια τακτική μας, δεν θα καταβάλουν κανένα χρηματικό ποσό ως δικαίωμα συμμετοχής, παρά μόνο 10 Ευρώ για το εργαστήριο. (Όσοι δεν είναι μέχρι τώρα μέλη και θέλουν να εγγραφούν άμεσα, θα τύχουν της ίδιας απαλλαγής με τα ήδη μέλη μας).

p.      Στο Συνέδριο θα έχουν κληθεί για να το παρακολουθήσουν εκπρόσωποι εκδοτικών οίκων και παραγωγοί δισκογραφίας, η Υπουργός και οι Υφυπουργοί Παιδείας, ο Υπουργός και ο Υφυπουργός Πολιτισμού καθώς και εκπρόσωποι των τμημάτων Πολιτισμού και Παιδείας των Κομμάτων, ενώ η σύντομη εναρκτήρια ομιλία θα γίνει από το Δήμαρχο Λυκόβρυσης – Πεύκης.

3.     ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Το εργαστήριο θα έχει θέμα «Παιδική Χορωδία και σωματική κίνηση». Πρόκειται για ένα σεμιναριακό θέμα δημοφιλέστατο στην Ευρώπη κατά τα τελευταία χρόνια, διότι δείχνει τις τεχνικές παντρέματος της σωστής χορωδιακής εκφοράς με την χαλαρή, ανεξαρτητοποιημένη αλλά οργανωμένη σωματική κίνηση.

Στο εργαστήριο θα διδάξει η κυρία Theodora Pavlovitch, μαέστρος χορωδιών, καθηγήτρια διεύθυνσης χορωδίας στην Εθνική Μουσική Ακαδημία της Σόφιας και αντιπρόεδρος της International Federation for Choral Music. Το μάθημα της κ. Pavlovitch, έχει προβλεφτεί να μεταφράζεται άμεσα από τα βουλγαρικά στα ελληνικά από τη μαέστρο Όλγα Αλεξοπούλου (πρώην φοιτήτρια της κυρίας Pavlovitch και αντιπρόεδρος του ΠΑ.Σ.ΔΙΕ.Χ.Ο.Σ.).

4.     «ΠΡΟΪΟΝΤΑ» ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

a.      Όλες οι εισηγήσεις που θα ακουστούν στο Συνέδριο, θα εκδοθούν σε ηλεκτρονική μορφή (και ίσως και σε βιβλίο).

b.      Στα πρακτικά που θα εκδοθούν, εκτός των εισηγήσεων, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις όποιων συνέδρων το επιθυμούν, αρκεί οι παρεμβάσεις να μας κατατεθούν γραπτά από τους ίδιους.

c.       Αντίγραφα των πρακτικών καθώς και τα συμπεράσματα του συνεδρίου, θα σταλούν στην Υπουργό και στους Υφυπουργούς Παιδείας, στον Υπουργό και στον Υφυπουργό Πολιτισμού, στους αρχηγούς των Κομμάτων και στους υπεύθυνους των Κομμάτων για την Παιδεία και τον Πολιτισμό.

d.      Τόσο οι Σύνεδροι όσο και οι Εισηγητές (όχι οι ακροατές), θα παραλάβουν Βεβαίωση Συμμετοχής μετά το τέλος του Συνεδρίου.

e.       Ιδιαίτερη Βεβαίωση Συμμετοχής θα παραλάβουν και όσοι (άσχετα με τα προηγούμενα) παρακολουθήσουν και το εργαστήριο.

5.     ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ (όχι υποχρεωτικά)

a.      Οι επικρατούσες στην πατρίδα μας απόψεις ως προς την παραγωγή και προώθηση παιδικών τραγουδιών αναδεικνύουν τα εξής περίεργα «συμπεράσματα»:

q  Τα παιδιά είναι άνθρωποι με διανοητικές δυνατότητες πολύ μικρές, γι αυτό δεν παρεμβαίνουμε στον τρόπο εκφοράς των τραγουδιών τους, αλλά τα χειροκροτάμε για την κακή τους τραγουδιστική τεχνική, την οποίαν μάλιστα, ανεβάζουμε στο επίπεδο του ιδανικού, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό πρότυπα κακοτεχνίας προς μίμηση.

q  Τα παιδιά, αποκωδικοποιούν τα συναισθήματά τους με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν οι ενήλικες, άρα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο να ψυχαγωγηθούν με τα τραγούδια που εκφράζουν τα συναισθήματα των ενηλίκων (ερωτικά, σκωπτικά κλπ).

q  Η πληροφόρηση των παιδιών σήμερα, είναι ίδια με αυτή των παιδιών της 10/ετίας του 1950, άρα τα ίδια τραγούδια που ήταν ενδιαφέροντα για τα παιδιά του τότε, είναι ενδιαφέροντα και για τα παιδιά της τρίτης χιλιετίας.

b.      Ερωτήματα «υπαρξιακής» φύσεως:

q  Μπορεί το Τραγούδι να παίξει κάποιο ρόλο στην κοινωνική και διανοητική ανάπτυξη του παιδιού;

q  Σε ένα παιδικό τραγούδι, ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του στίχου και ποιος της μουσικής;

q  Το παιδικό τραγούδι πρέπει να είναι ομαδικό (χορωδιακό) ή ατομικό (σόλο) ή δεν χρειάζεται να τεθεί καν ερώτημα;

q  Μπορεί να υπάρχει παιδαγωγική αξία σε ένα παιδικό τραγούδι; Αν ναι, ποια στοιχεία οριοθετούν αυτή την αξία;

c.       Ερωτήματα που δημιουργούνται από όλα τα προηγούμενα:

q  Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα τραγούδια που τραγουδάνε οι ενήλικες και σε αυτά που πρέπει να τραγουδάνε τα παιδιά;

q  Πρέπει να διδάσκεται η τεχνική εκφοράς του τραγουδιού στα παιδιά, ή πρέπει να αφήνονται ελεύθερα να εκφραστούν άτεχνα και με πρωτόλεια απόδοση;

q  Τραγούδια από την Ελληνική Λαϊκή Παράδοση (δηλαδή τα Δημοτικά), μπορούν να αποτελέσουν «ρεπερτόριο» για τα παιδιά της τρίτης χιλιετίας και αν ναι, κάτω από ποιες προϋποθέσεις;

q  Τι ρόλο παίζουν στην ανάπτυξη της προσωπικότητας ενός παιδιού τα φεστιβάλ τύπου Eurovision Junior;

q  Σε ποιες ηλικίες πρέπει να απευθύνεται ένα παιδικό τραγούδι;

q  Μήπως χρειάζεται να γίνει μια «χαρτογράφηση» των στοιχείων που πρέπει να έχουν τα τραγούδια διαφόρων επιπέδων, που απευθύνονται σε αντίστοιχα ηλικιακά επίπεδα παιδιών; Για παράδειγμα, α' επίπεδο 5 έως 8 ετών, β' επίπεδο 8 έως 10 ετών, γ' επίπεδο 10 έως 14 ετών κλπ; 

q  Θα μπορούσαν να υπάρξουν στο μέλλον κάποιοι θεσμοί που θα διασφάλιζαν την «ποιοτική» παραγωγή και διακίνηση του παιδικού τραγουδιού;

Περισσότερες πληροφορίες: Στάθης Ουλκέρογλου (οποιαδήποτε ημέρα και ώρα) τηλ. 210.2824894

e-mail: mousic@otenet.gr 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : EftihiaT στις 15-09-2011 22:32 ]


επισυναπτόμενα: 5o_SYNEDRIO_PEDIK_TRAGUDIU.doc 
#1   
EftihiaT
Περαστική Νότα
Chat
15.09.2011, 22:33
Λόγω των καλοκαιρινών διακοπών, πολλοί από όσους θέλουν να λάβουν μέρος στο Ε' ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ δεν πρόλαβαν να ετοιμάσουν την περίληψη (abstract) και μας ζήτησαν να παρατείνουμε τις προθεσμίες μας. Επειδή το βρίσκουμε λογικό και μια που δεν δημιουργείται πρόβλημα με τον γενικότερο προγραμματισμό μας, μετατρέπουμε τις προθεσμίες ως εξής: 1.- Για όσους έπιθυμούν να είναι Εισηγητές, τελική ημερομηνία για την αποστολή περίληψης (abstract) η 18η Σεπτεμβρίου (αντί της 31ης Αυγούστου) 2011. 2.- Για όσους θα λάβουν μέρος σαν Σύνεδροι (ή Ακροατές), τελική ηερομηνία αποστολής της "Φόρμας Συμμετοχής" η 5η Οκτωβρίου (αντί της 15ης Σεπτεμβρίου) του 2011. Πληροφορίες: τηλ. 210.2824894 (Στάθης Ουλκέρογλου) e-mail: mousic@otenet.gr
#2   
EftihiaT
Περαστική Νότα
Chat
15.09.2011, 22:33

http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=192314600816631

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : EftihiaT στις 15-09-2011 22:34 ]


#3