ελληνική μουσική
157 online   ·  204.241 μέλη

Ηχεία για τραγούδι και πιάνο

asraptakis
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
25.12.2012, 13:19

Γεια σας. Έχω ένα μικρόφωνο και ένα ηλεκτρικό πιάνο τα οποία έχω συνδέσει σε κονσόλα της Yamaha. Αυτό που θέλω είναι να μπορώ να τραγουδώ και να παίζω πιάνο ακούγοντας τον ήχο μέσα από ηχεία και με εφέ. Σκέφτομαι για studio monitor, όπως τα οικονομικά της M-Audio (BX5). Κάποιος όμως μου είπε πως στα monitor είναι εύκολο να καούν τα τουίτερ αν γίνει κάποιος έντονος μικροφωνισμός (εννοείται βέβαια πως γνωρίζω τα περί τοποθέτησης προκειμένου να αποφευχθεί αυτό το φαινόμενο). Ισχύει κάτι τέτοιο; Μου πρότεινε να προτιμήσω ηχεία PA, που είναι πολύ πιο ανθεκτικά. Έχω ένα παλιό ενισχυτή Technics 2x80, οπότε μπορώ να πάρω και παθητικά. Εσείς τι λέτε;   Ευχαριστώ.


#1   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
25.12.2012, 23:24

Ολη αυτη η ιστορια με το πως καιγεται ενα twitter και πως ενα PA ηχειο μπορει να αντεξει καλυτερα τις "υπεροδηγησεις", ειναι λιγο μεγαλη κι απαιτει εκτενη αναφορα σε τεχνικα χαρακτηριστικα.

Η μεγαλυτερη διαφορα των PA ηχειων απο τα Studio monitors ειναι ( σε ποιοτικο επιπεδο ) η διαφορα αποδοσης και χρωματισμου του ηχου. Βεβαια, σε τοσο χαμηλες εντασεις και σε τοσο χαμηλο budget, ο,τι και να παρεις θα "χρωματιζει" τον ηχο, ομως εφοσον τα θες για μελετη ( και μονο για μελετη ), θα σου προτεινα να κινηθεις σε monitor ηχεια με μεγαλη προσοχη στον τροπο τοποθετησης του μικροφωνου και στις εντασεις.


Απο προσωπικη ιστορια, εχω δει focal να τσιριζει το monitor και να "πεθαινει" κι εχω δει Behringer ηχειο με το που δεχεται pink Noise σε nominal level να "καιγεται" αμεσα το twitter...Κανεις δεν μπορει να σου εγγυηθει την ωρα και τη στιγμη που κατι κακο θα συμβει, ιδιαιτερα οταν μιλαμε για ηχεια και τη χρηση τους.


#2   
Emmanuelle
Συγχορδία Μινόρε
Chat
26.12.2012, 05:38

@ asraptakis :

Εν αρχήν θα σου πω ότι ποτέ μου δεν συμπάθησα τα 5’’(inch)-άρια Active Monitors από όποια εταιρία και αν προερχόντουσαν με μόνη –ίσως…- εξαίρεση απ’ τον γενικό αυτό –για μένα… - «κανόνα» τα:

Neumann KH 120 A

Που και πάλι όμως, δεν μπορούσαν να αποστρέψουν την προσοχή μου από τα αγαπημένα μου:

 Adam A8X

Που είναι η επιλογή μου στο project studio μου…

Πάντα τα 5’’(inch)-άρια Active Monitors υπολείπονταν σε φασματική έκταση συχνοτήτων σε άμεση σύγκριση με τα αντίστοιχα τους 8’’(inch)-άρια Active Monitors και αυτό όπως εύλογα καταλαβαίνεις είναι -για μένα…- ένα μεγάλο μειονέκτημα για «σωστές» μίξεις ήχου, σύμφωνα με τα δικά μου δεδομένα…

Πέρα από αυτό το όλο “concept” σου είναι σε πολλά σημεία «λανθασμένο» γιατί προσπαθείς να επισυγκεράσεις δυο διαφορετικές «οπτικές» σε μια και όπως ευνόητα καταλαβαίνεις όταν προσπαθεί κάποιος «να βάλει τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι…» τότε θα «ξεκινήσουν» και τα προβλήματα που θα έχει αυτός στο απώτερο μέλλον…

Τα Studio Monitors «ζουν, υπάρχουν και αναπνέουν» στο Control Room, η’ εν πάση περιπτώσει στον χώρο που έχουμε ορίσει ως Control Room

Τα μικρόφωνα από την άλλην «ζουν, υπάρχουν και αναπνέουν» στο Live Room, η’ εν πάση περιπτώσει στον χώρο που έχουμε ορίσει ως Live Room, με όποιον προσδιορισμό μπορούμε να του έχουμε δώσει εμείς για αυτό… π.χ. Vocal Booth

Η οποιαδήποτε επιμειξία μεταξύ Studio Monitors και Microphones (ειδικά αν είναι πυκνωτικά…) στον ίδιο χώρο καταλαβαίνεις ότι καταντά προβληματική και επισφαλής, γιατί οποιαδήποτε διαρροή (leakage) του ηχητικού σήματος από τα Studio Monitors στα Microphones θα οδηγήσει τις ενισχυτικές διατάξεις σε ανάδραση (feedback) δηλαδή σε αυτό που λέμε και ορίζουμε στην καθομιλούμενη ως μικροφωνισμούς

Πως μπορείς να το αποφεύγεις αυτό?...

Με αρκετούς τρόπους και μεθοδεύσεις:

Α) Ακουστικά (Headphones)

Κλείνουμε –τελείως- τα Studio Active Monitors, συνδέουμε τα «κλειστά» ακουστικά (Closed-back Headphones) μας π.χ. τα αγαπημένα μου:

Audio Technica ATH-M30

Στην υποδοχή  phone  της κονσόλας μίξης ήχου, ρυθμίζουμε το pot εντάσεως της εξόδου των ακουστικών ώστε να έχουμε σήμα σε αυτά και να ακούμε για να μπορούμε να αρχίζουμε την ηχογράφηση του Digital Piano στο αντίστοιχο  Audio track του Audio Sequencer (π.χ. Steinberg Cubase, Cakewalk Sonar…) που χρησιμοποιούμε στον προσωπικό υπολογιστή (P.C.) μας, αφού γράψουμε το Digital Piano κάνουμε το ίδιο, (σε ξεχωριστό –βέβαια…- Audio track…) για τα φωνητικά μας ακούγοντας το Digital Piano που έχουμε ηχογραφήσει πριν… Αφού ολοκληρώσουμε όλες τις επιμέρους  ηχογραφήσεις μας, ανοίγουμε τα Studio Active Monitors και προσχωρούμε στο στάδιο της μίξης ήχου επιπροσθέτοντας τα plug-in effects με τα αντίστοιχα presets τους που θα βελτιώσουν – κολακέψουν το ηχητικό αποτέλεσμα των Audio tracks της μίξης μας…

Π.χ.

Το Preset “Stereoette” του Waves MondoMod δίνει ένα εξαιρετικό Leslie type Chorus στους Electric Pianos & Draw-bar Organ ήχους

Το Preset De-Ess Master 2” του  IK Multimedia T-RackS Deluxe VST RTAS v3.0 θα μειώσει την ένταση των συριστικών συμφώνων μας…

Όταν θα έχουμε επί-προσθέσει τα effect που εμείς επιθυμούμε και κρίνουμε ότι το συνολικό αποτέλεσμα που ακούμε στα Studio Active Monitors μας είναι το επιθυμητό για μας και το έργο μας, κάνουμε export

Β) In-ear monitoring systems

Παραλλαγή του άνωθεν hook-up schematic σε πιο live καταστάσεις με δυναμικό μικρόφωνο (Dynamic microphone), όπου και πάλι εσύ θα ακούς –κυρίως…- από το In-ear monitoring system, ενώ τα Studio Active Monitors θα είναι απομακρυσμένα από εσένα (και το μικρόφωνο…) προς την κατεύθυνση του όποιου κοινού…

Π.χ.

Θέλεις να διοργανώσεις ένα Gala στο σπίτι σου η’ όπου αλλού και να παρουσιάσεις στους καλεσμένους σου κάποια από τα έργα σου…

Το In-ear monitoring system στο αυτάκι σου, το δυναμικό μικρόφωνο (π.χ. Electro-Voice RE-20, Shure SM58, Shure Beta 58Α …) στο στοματάκι σου και τα όποια Studio Active Monitors θα πρέπει να είναι απομακρυσμένα από εσένα (και το μικρόφωνο…) προς την κατεύθυνση του όποιου κοινού, ώστε να μην «τσιμπήσουν» feedback Πάρα πολύ προσοχή στο placing Digital Piano, Microphone, Studio Active Monitors και –ίσως…- λίγη επιμέρους χρήση ενός Gate effectFeedback destroyer effect για να προσληφτούν οι επιμέρους μικροφωνισμοί και θα είσαι o.k.

Γ) Vocal Booth

Αυτό θέλει αρκετά πολύ περισσότερα φράγκα για να το κατασκευάσεις με Plexiglas η’ με χοντρό γυαλί-κρύσταλλο , καθώς χωρίζεις πια τον χώρο σου σε δυο επιμέρους τμήματα, στο όποιο πρώτο θα είναι το / τα μικρόφωνα σου και αντίστοιχα στο δεύτερο τα Studio Active Monitors σου…

Δεν θα το αναλύσω γιατί καταλαβαίνω ότι «πάμε πολύ μακριά την βαλίτσα», αλλά αν είσαι προδιατιθέμενος για αρκετά μεγάλα έξοδα και για πάρα πολύ προσωπική εργασία, υπάρχει πάρα πολύ βιβλιογραφία επί αυτού στο διαδίκτυο…

Ευελπιστώ ότι όλα αυτά που έγραψα ίσως να σου φανούν χρήσιμα και ωφέλιμα προς αποφυγή των όποιων επιμέρους προβλημάτων…

[ τροποποιήθηκε από τον/την Emmanuelle, 26-12-2012 07:21 ]


#3   
blogarismenos-enge-falos
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
08.01.2013, 22:13
Αφού έχεις ενισχυτή τότε - Παθητικά-PA κοντά σε αυτές τις προδιαγραφές. Στην Σόλωνος δίπλα στο ΙΚΑ είναι ένα μαγαζί που τα πουλάει άν θυμάμαι καλά... http://www.b3audio.net/U8.html
#4