ελληνική μουσική
581 online   ·  204.215 μέλη

Μπορεί να θεωρηθεί μουσικός ??

STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
04.02.2013, 13:47
  1. Αυτός που δεν ΄΄πιάνει ‘’ αμέσως τον τόνο (τονικότητα) του κομματιού που παίζεται;
  2. Αυτός που δεν μπορεί να κάνει μετατροπία (πέρασμα ); Δηλαδή αλλαγή της τονικότητας ενός τραγουδιού( πχ Am )σε άλλη τονικότητα (πχ  Α#m) την ώρα που το εκτελεί  και μετά να επανέλθει στην αρχική (Am) ή να συνεχίσει σε επόμενη μετατροπία σε υψηλότερο τόνο (πχ Bbm) ;
  3. Αυτός που δεν μπορεί  να κάνει Τονική Μεταφορά (αλλαγή της τονικότητας σε ολόκληρο το κομμάτι -στη μελωδία και στα ακόρντα)  σε ζωντανή εκτέλεση;
  4. Αυτός που χωρίς το Chromatic Tuner δεν μπορεί να κουρδίσει το έγχορδο του;
  5. Αυτός που παίζει μόνο με παρτιτούρα;
  6. Αυτός που χωρίς μετρονόμο δεν μπορεί να κρατήσει το ρυθμό;
  7. Αυτός που δεν μπορεί να  πει τι όργανα παίζουν σε μια μικρή μπάντα;
  8. Αυτός που δεν είναι ερωτευμένος  με το όργανο του;

 

Απαντήστε σε ποιά συμφωνείτε και ποιά όχι ή προσθέστε και άλλες δικές σας ερωτήσεις.


#1   
takispag
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
04.02.2013, 14:43

Είμαι σίγουρος, πως πολλοί απ'τους κορυφαίους μουσικούς που αγαπήσαμε δεν μπορούν να κάνουν ούτε τα μισά, και πολλά λέω... Ειδικά μετατροπίες, τονικές μεταφορές, να πιάσει αμέσως τον τόνο ενός τραγουδιού...

Αλλά, πάμε και σε βασικά θέματα για να γίνει κάποιος μουσικός. Πρώτον, ο έρωτας με το όργανο. Χωρίς αυτό δε νομίζω οτι γίνεται... Όπως, και η αίσθηση του ρυθμού. Ότι όργανο και να παίζεις αυτό πρέπει να το έχεις.  Αν δε το'χεις βρες το. Και αν δε το βρίσκεις κάνε κάτι άλλο, άκου για την πάρτη σου μουσική, αλλά μουσικός δεν γίνεσαι.


Αυτά τα δύο, μαζί με το να μπορείς εννίοτε να παίζεις και ζωρίς παρτιτούρα είναι τα βασικά για μένα. Τα άλλα νομίζω δεν μετράνε και τόσο. Βέβαια σε ορχήστρες υπάρχουν μουσικοί (νομίζω) που παίζουν μόνο παρτιτούρα αλλά είναι σπουδαίοι...


#2   
hp
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
04.02.2013, 19:33

Απο μια άλλη οπτική:
Μπορεί να θεωρηθεί μουσικός αυτός που:

1)Η επιδειξιομανεία του στο παίξιμο του σκεπάζει την όποια μουσικότητα του ίδιου ή ακόμη και του κομματιού που ''εκτελεί''??

2)Αυτός που δεν έχει αίσθηση της ''μίξης''
 δηλαδή της έντασης στην οποία πρέπει να παίζει κάθε στιγμή
ωστε να αναδεικνύεται το σύνολο των οργάνων και όχι μόνο ο ίδιος??

3)Αυτός που ''παίζει'' μουσική επαγγελματικά και δεδομένων των συνθηκών στα μουσικά πράγματα της χωρούλας μας αναγκάζεται να παίζει αυτά που σιχαίνεται για ανθρώπους που διασκεδάζουν
με τέτοιο τρόπο που τον ίδιο τον κάνουν να ντρέπεται που είναι άνθρωπος αλλά παρ όλα αυτά συνεχίζει γιατί έτσι βιοπορίζεται.

4)Αυτός που παίζει για να ικανοποιήσει το ναρκισισμό και τη ματαιοδοξία του για να βρίσκει ερωτικούς παρτενέρ -συνήθως μιας πολύ συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας- και αυτό μάλιστα είναι
κραυγαλέα φανερό στο ύφος και τους στίχους των '''τραγουδιών του'''?

{#emotions_dlg.ohmy} -ιιιιιιιιιγχχχχχ πέφτω απ' τα σύννεφα ''τα έντεχνα...και όχι μόνο

5)Αυτός που έμαθε 5-6 ακκόρδα, 2-3 ακολουθίες ακκόρδων τύπου:
- τέλεια πτώση,
-Φα-Σολ-Λα, η γνωστή σε όλους μας σούπα -ΦαΣοΛάδα-
-1-6-5 όπως λέμε ντίσκο ντίσκο παρτιζάνοι
-και φυσικά τη γνωστή λίγο πιο ποπ τετράδα ντο ματζόρε-σολ ματζορε-λα μινόρε-φα ματζόρε
και ενώ τραγουδάει με το ζόρι μια ολόκληρη οκτάβα έχει στο συρτάρι του εκατοντάδες τραγούδια με στίχους που πάντα λεν:
για αγαπούλες, βαρκούλες-θάλασσα, σύννεφα-φεγγάρια-ουρανό
έρωτες-προδοσίες.....-....-..-.{#emotions_dlg.inlove}{#emotions_dlg.helpsmilie}{#emotions_dlg.inlove}

 και έχει το θράσος να θέλει να τα κυκλοφορήσει και να γίνει και διάσημος -φυσικά και θα γίνει-{#emotions_dlg.rockon}

6)Τέλος είναι μουσικός ο δάσκαλος μουσικής που έχει να ακούσει και να ψάξει κάτι καινούργιο κάτι χρόνια, αυτός που δε προτείνει στους μαθητές του συνεχώς καινούργια ακούσματα ανορθόδοξες προσεγγίσεις στο όργανο  και τη μουσική γενικότερα αλλά μένει κολλημένος σε αυτά που οι κολλημένοι δικοί του δάσκαλοι του μάθαν κάποτε?


-----------------

..one good thing about music, when it hits you feel no pain..

               ...so hit me with MUSIC....                 -Bob Marley-

[ τροποποιήθηκε από τον/την HP, 04-02-2013 20:12 ]


#3   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
04.02.2013, 20:09

θα μπορούσε κάθε παράγραφος να αριθμοδοτείται μήπως κάποιος θέλει να σου απαντήσει μόνο σε ένα απ' όλα.

Στο 3ο θα απαντήσω ΝΑΙ.


#4   
hp
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
04.02.2013, 20:28

Να πω κατ΄αρχήν οτι συμφωνώ με τον takispag

σε οτι αφορά τις δικές σου ερωτήσεις Στέφανε.

Στη τρίτη περίπτωση Στέφανε πραγματικά λυπάμαι όσους βρίσκονται  σε αυτή τη θέση

αλλά μουσικούς δε μπορώ να τους πω

όπως ο ταμίας στο ίδιο μαγαζί πρέπει ανάλογα με το λογαριασμό να πατήσει συγκεκριμένα πλήκτρα

σε συγκεκριμένη σειρα το ενα μετα το άλλο στη ταμιακή του μηχανή, ψυχρά μηχανικά, όχι τυχαία

και χωρις να χρειάζεται αγάπη ή μεράκι για να τα καταφέρει σε αυτό που κάνει μόνο γνώση της λειτουργίας

και μια ελάχιστη συνέπεια

έτσι αντιμετωπίζουν και φέρονται

στα ''''τραγούδια'''' που υποχρεούνται να παίξουν για το μεροκάματο οι μουσκοί που αναφέρονται σε αυτη τη 3η παράγραφγο.


#5   
blogarismenos-enge-falos
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
04.02.2013, 20:28

1.Ναί - Μπετόβεν
2.Ναί - θέμα εξάσκησης
3.Ναί - θέμα εξάσκησης
4.Ναί - θέμα εξάσκησης ακοής
5.Ναί - θέμα εξοικείωσης
6.Οχι
7.Ναί - θέμα παιδείας
8.Ναί - με την μουσική όχι το όργανο


#6   
Xenaki100
Συγχορδία Μινόρε
Chat
15.03.2013, 19:37
Τα βασικά στοιχεία πιστεύω είναι ο ρυθμός και φυσικά και το καλό άκουσμα. Όλα αυτά με τις τονικότητες είναι θέμα εξάσκησης και εμπειρίας ( στις περισσότερες τουλάχιστον περιπτώσεις. Και φυσικά ο έρωτας και η αγάπη για το όργανο σου. Αλλά και για την μουσική γενικά..
#7   
HELL
Περαστική Νότα
Chat
04.02.2014, 01:26
μουσικος ειναι οποιοσδηποτε μπορει να δωσει σειρα και νοημα σε ηχους ή θορυβους γενικοτερα.. Δεν εχει τοση σημασια αν ασχολειται με τονικοτητες,ρυθμους , χορδες ,παρτιτουρες κτλπ..
#8   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
04.02.2014, 20:05

Παράθεση:

Το μέλος STEFANOS604 στις 04.02.2013, 13:47 έγραψε...

  1. Αυτός που δεν ΄΄πιάνει ‘’ αμέσως τον τόνο (τονικότητα) του κομματιού που παίζεται;
  2. Αυτός που δεν μπορεί να κάνει μετατροπία (πέρασμα ); Δηλαδή αλλαγή της τονικότητας ενός τραγουδιού( πχ Am )σε άλλη τονικότητα (πχ  Α#m) την ώρα που το εκτελεί  και μετά να επανέλθει στην αρχική (Am) ή να συνεχίσει σε επόμενη μετατροπία σε υψηλότερο τόνο (πχ Bbm) ;
  3. Αυτός που δεν μπορεί  να κάνει Τονική Μεταφορά (αλλαγή της τονικότητας σε ολόκληρο το κομμάτι -στη μελωδία και στα ακόρντα)  σε ζωντανή εκτέλεση;
  4. Αυτός που χωρίς το Chromatic Tuner δεν μπορεί να κουρδίσει το έγχορδο του;
  5. Αυτός που παίζει μόνο με παρτιτούρα;
  6. Αυτός που χωρίς μετρονόμο δεν μπορεί να κρατήσει το ρυθμό;
  7. Αυτός που δεν μπορεί να  πει τι όργανα παίζουν σε μια μικρή μπάντα;
  8. Αυτός που δεν είναι ερωτευμένος  με το όργανο του;

 

Απαντήστε σε ποιά συμφωνείτε και ποιά όχι ή προσθέστε και άλλες δικές σας ερωτήσεις.



1.Το αμέσως είναι κάτι πολύ σχετικό αγαπητέ Στέφανε.Πάνω απ όλα θέμα εξάσκσης.

Τι εννοείς δλδ να ακουσει κάποιος νεα τραγουδει και να πει ''ακουω Σολ ματζόρε,Ρε μινόρε κτλ'?Δλδ απόλυτο αυτί?

Διαφωνω σ αυτη την περιπτωση.

2.Θέμα εξάσκησης το θεωρώ αυτό.Στην κιθάρα πάντως το να κάνεις μετατροπία και επαναφορά στην αρχική με τη χρληση καποτάστο δέν είναι και κανένα δύσκολο πραγματάκι.ΧΩΡΙΣ καποτάστο όμως είναι μαγκιά.

3.Οκ αυτό χρειάζεται κάποιος να το ξέρει.Είναι απαραίτητο.Αλλοιώς το να παίζουμε σε ένα μόνο τόνο η να γινόμαστε αναγνώστες παρτιτουρας μας κανει απλα ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ μουσικων οργανων οχι μουσικους.

4.Συμφωνώ.

5.Συμφωνώ.Η παρτιτούρα είναι υλικό για μελέτη και για γύμνασμα.Αυτο και μονο.Οποιος δεν μπορει να αποδεσμευτει απο το αυλακι που χαρασσει μαι παρτιτουρα δεν ειναι μουσικος,ειναι απλα μουσικος ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ.

Όπως αυτος που διαβάζει μυθιστορήματα,κάνει ανάγνωση ή συγγραφή πανομοιότυπων δε λέγεται συγγραφέας.

Λέγεται παπαγαλάκι.

6.Συμφωνώ.

7.Συμφωνω,αλλα αυτο εχει να κανει και με τη μουσικη παραδοση του καθε λαου.

Αν με πας σε μιθα ορχηστρα ιθαγενων της Νοτιου Αφρικης δεν θα ξερω να πω τι παιζουν οι τυποι,αλλα ουτε κι αυτοι μπορει να δυνανται να αναγνωρισουν το μουζουκι και το τζουρα ξερω γω.

8.Ερωτας για τη ζωη,τη μουσικη και για το εμψυχο μερος του οργανου θα λεγα εγω.Ερωτας για ενα κομματι ξυλο με χορδες δεν λεει απο μονο του κατι.


#9   
lina18
Περαστική Νότα
Chat
04.02.2014, 20:38

Παράθεση:

Το μέλος STEFANOS604 στις 04.02.2013, 13:47 έγραψε...

  1. Αυτός που δεν ΄΄πιάνει ‘’ αμέσως τον τόνο (τονικότητα) του κομματιού που παίζεται;
  2. Αυτός που δεν μπορεί να κάνει μετατροπία (πέρασμα ); Δηλαδή αλλαγή της τονικότητας ενός τραγουδιού( πχ Am )σε άλλη τονικότητα (πχ  Α#m) την ώρα που το εκτελεί  και μετά να επανέλθει στην αρχική (Am) ή να συνεχίσει σε επόμενη μετατροπία σε υψηλότερο τόνο (πχ Bbm) ;
  3. Αυτός που δεν μπορεί  να κάνει Τονική Μεταφορά (αλλαγή της τονικότητας σε ολόκληρο το κομμάτι -στη μελωδία και στα ακόρντα)  σε ζωντανή εκτέλεση;
  4. Αυτός που χωρίς το Chromatic Tuner δεν μπορεί να κουρδίσει το έγχορδο του;
  5. Αυτός που παίζει μόνο με παρτιτούρα;
  6. Αυτός που χωρίς μετρονόμο δεν μπορεί να κρατήσει το ρυθμό;
  7. Αυτός που δεν μπορεί να  πει τι όργανα παίζουν σε μια μικρή μπάντα;
  8. Αυτός που δεν είναι ερωτευμένος  με το όργανο του;

 

Απαντήστε σε ποιά συμφωνείτε και ποιά όχι ή προσθέστε και άλλες δικές σας ερωτήσεις.



Λοιπόν ας ξεκαθαρίσουμε αρχικά ότι για να έχει κάποιο νόημα η συζήτηση αναφερόμαστε σε μουσικούς με την ‘’κυριολεκτική’’ σημασία της έννοιας δηλαδή σε αυτούς που ασχολούνται πραγματικά με το αντικείμενο και έχουν εξειδικευμένες σπουδές πάνω σε αυτό  άρα μπορούν  να θεωρηθούν μουσικοί. Όλοι οι υπόλοιποι απλά έχουν ένα χόμπι όπως όλα τα υπόλοιπα και δεν μπορούμε να τους εντάσσουμε στην ίδια κατηγορία με αυτούς που έχουν δουλέψει και έχουν κοπιάσει για να πάρουν αυτό τον τίτλο. Επομένως δεν μπορούμε να έχουμε απαιτήσεις από αυτούς, που δεν ανταποκρίνονται στις σπουδές/χρόνο αφοσίωσης στο όργανο-θεωρητικά μουσικής κλπ.

Τώρα όσον αφορά του μουσικούς 

 1.Μπορεί να είσαι εξαιρετικός μουσικός και να εξειδικεύεσαι σε κάποιο παρακλάδι της μουσικής  που να μην απαιτεί να έχεις απόλυτο αυτί-άλλωστε δεν είμαστε όλοι διευθυντές  ορχήστρας που πρέπει να ακούμε και το παραμικρό(αυτό απαντάει και την ερώτηση 4) .Δεν λέω να μην έχεις καθόλου μουσική αντίληψη αλλά πιστεύω και εγω ότι με τον χρόνο και την εξάσκηση όλοι μπορούν να βελτιωθούν και να ακούνε πολλά περισσότερα από τον τόνο μονάχα του κομματιού.

2.Λίγο αδιευκρίνιστη ερώτηση γιατί εξαρτάται αν μιλάμε για κλασική/παραδοσιακή ή δεν ξερω ότι άλλο ειδος …Εντάξει αν μιλάμε για κλασική μουσική αυτό είναι αυτονόητο ότι ένας μουσικός μπορεί να περάσει άνετα από κλίμακες με πολλές υφέσεις σε κλίμακες με πολλές διέσεις και όλους αυτούς τους συνδιασμούς που τρομάζουν συχνά τους μουσικούς και ταλαιπωρούν τους μαέστρους. Τώρα  αν μιλάμε για άλλου είδους μουσική ή και γενικότερα, δεν νομίζω να απασχολεί έναν επαγγελματία μουσικό μια μετατροπία αυτο είναι το λιγότερο μπροστά στην τεχνική και την έκφραση. (και οι κλίμακες  Α#m και Bbm είναι εναρμόνιες  δεν  είναι καμία ‘’ψηλότερη’’ της άλλης.

3. Εδώ πάλι εξαρτάται από το είδος διοτι δεν νομίζω ότι θα σου ζητηθεί να κάνεις τονική μεταφορά σε κάποια συναυλία εκείνη την ώρα. Άλλωστε δεν φαντάζομαι να ζητηθεί σε κάποιον να πάρει για παράδειγμα μια σπουδή ραχμάνινοφ και να τις αλλάξει τονικότητα. Άρα μιλάμε για μικρά και εύκολα σε τεχνική και επίπεδο έργα-τραγούδια αν μιλάμε για λαικα τελικά-. Όποτε θεωρώ αυτονόητο να μπορεί να κάνει μια μεταφορά αφού είναι το μόνο που μπορεί να του ζητείται εφόσον το έργο δεν περιέχει κάποια άλλη δυσκολία.

4. Ναι θα το ξανά πω, πάλι εξαρτάται από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παίζει. Δηλαδή άλλο να μιλάμε για ένα μπουζούκι/ταμπουρά/κιθάρα/μπαγλαμά που παίζει σε ένα κέντρο διασκέδασης και η διαφορά στο  μόριο δεν πρόκειται να ενοχλήσει κανέναν και άλλο να παίζεις σε μια ορχήστρα κλασικής μουσικής και να κρεμάσεις αν είσαι ελάχιστα ξεκούρδιστο τόσους ανθρώπους. Άρα λοιπόν τα μηχανήματα αυτά είναι απαραίτητα διότι απόλυτο αυτί δεν διαθέτουν πολλοί(τόσο που να κουρδίζουν απόλυτα σε αυτό που πρέπει) και καλύτερο θα είναι να το χρησιμοποιεί για το τέλειο αποτέλεσμα – που και ο ίδιος θα πρέπει να αναζητεί αφού ονομάζεται μουσικός.

5. Όλοι οι μουσικοί μπορούν και παίζουν χωρίς παρτιτούρα, το να μάθεις ένα εργο απ εξω είναι καθαρά εξάσκηση. Σε όλους έχει ζητηθεί να παίξουν εργα από μνήμης και για να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα. Ο αντίλογος λέει για τους κλασικούς που διαβάζουν παρτιτούρες από μεσα. Μάλλον δεν γνωρίζουν ότι τα έργα είναι πολύ μεγαλύτερης δυσκολίας από κάποιο τραγούδι που μαθαίνεται σε δευτερόλεπτα απ εξω, ότι  δεν είναι εφικτό να θυμάσαι πόσα μέτρα παύσης είχες στο μετρο 142, σημαντικό είναι και το εύρος  των έργων που μπορεί να διαρκούν πολύ ώρα και πολλά άλλα παραδείγματα.

6.ναι δεν νομίζω ότι αυτός που είναι πραγματικός μουσικός-που λέγαμε και επάνω- δεν μπορεί να εχει μια ρυθμική σταθερότητα.

7.Αυτός απλά δεν είναι μουσικός .

8.Αν δεν ήταν ερωτευμένος με την μουσική και στη συνέχεια με το όργανο του δεν θα θυσίαζε την ζωη του για να γίνει επαγγελματίας πάνω σε αυτό. Οι υπολοιποι απλα δεν είναι.

[ τροποποιήθηκε από τον/την lina18, 04-02-2014 20:42 ]


#10   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
07.02.2014, 15:38

Διαφωνώ ως προς τις σπουδές.Δεν κάνουν οι σπουδές το μουσικό.

Πολλοί έχουν πτυχία και δεν τους λες μουσικούς.Εχω γνωρισει τετοιους.

Θεωρητικά μουσικής επίσης.Το να τα ξέρεις καλό είναι.Αλλα και πάλι αυτό δεν σε κάνει μουσικό.

Υπάρχουν άνθρωποι που συνθέτουν,φράφουν μουσική και υπέροχα,πολύπλοκα κομμάτια χωρίς να ξέρουν γρι θεωρίας.

Συμφωνώ γαι το χρόνο αφοσίσωσης.

Μουσικός είναι αυτός που είναι σε θέση να παράγει ένα υπέροχο και αρτια αισθητικο ηχητικό αποτέλεσμα με τη χρήση κάποιου μουσικού οργάνου το οποίο γνωρίζει πολύ καλά.

Να πω στη φίλη πιο πάνω πως συχνά πυκνά τουλάχιστον στη μοντέρνα μοτυσική μπορεί στο ίδιο κομμάτι να γίνει μετατροπία ή και επαναφορά στον αρχικό τόνο του κομματιού.

Κ κάτι τελευταίο.Απόλυτο αυτί δε σημαίνει εκείνο που αντιλαμβάνεται και τις παραμικρές αποκλίσεις του τόνου ή του ρυθμού.Αυτό λέγεται ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ αυτί.

Απόλυτο αυτί είναι η αντίληψη του τόνου με το άκουσμα.Πχ ακους ενα Λα δίεση και λες 'ακουσα Λα διεση'

Σχετικο αυτι ειναι εκεινο που ακουει με ακριβεια τα διαστηματα πχ ακουει ενα διαστημα μεγαλης 3ης και λεει 'ακουσα μια μεγαλη τριτη''.Αν ξερει τη βαση της πχ το Β ας πουμε τοτε συμπληρωνει πως το διαστημα αυτο ηταν ενα 'Β-Εb'.

Αυτά.

 


#11   
lina18
Περαστική Νότα
Chat
07.02.2014, 17:06

Παράθεση:

Το μέλος freddieKrueger στις 07.02.2014, 15:38 έγραψε...

Διαφωνώ ως προς τις σπουδές.Δεν κάνουν οι σπουδές το μουσικό.

Πολλοί έχουν πτυχία και δεν τους λες μουσικούς.Εχω γνωρισει τετοιους.

Θεωρητικά μουσικής επίσης.Το να τα ξέρεις καλό είναι.Αλλα και πάλι αυτό δεν σε κάνει μουσικό.

Υπάρχουν άνθρωποι που συνθέτουν,φράφουν μουσική και υπέροχα,πολύπλοκα κομμάτια χωρίς να ξέρουν γρι θεωρίας.

Συμφωνώ γαι το χρόνο αφοσίσωσης.

Μουσικός είναι αυτός που είναι σε θέση να παράγει ένα υπέροχο και αρτια αισθητικο ηχητικό αποτέλεσμα με τη χρήση κάποιου μουσικού οργάνου το οποίο γνωρίζει πολύ καλά.

Να πω στη φίλη πιο πάνω πως συχνά πυκνά τουλάχιστον στη μοντέρνα μοτυσική μπορεί στο ίδιο κομμάτι να γίνει μετατροπία ή και επαναφορά στον αρχικό τόνο του κομματιού.

Κ κάτι τελευταίο.Απόλυτο αυτί δε σημαίνει εκείνο που αντιλαμβάνεται και τις παραμικρές αποκλίσεις του τόνου ή του ρυθμού.Αυτό λέγεται ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ αυτί.

Απόλυτο αυτί είναι η αντίληψη του τόνου με το άκουσμα.Πχ ακους ενα Λα δίεση και λες 'ακουσα Λα διεση'

Σχετικο αυτι ειναι εκεινο που ακουει με ακριβεια τα διαστηματα πχ ακουει ενα διαστημα μεγαλης 3ης και λεει 'ακουσα μια μεγαλη τριτη''.Αν ξερει τη βαση της πχ το Β ας πουμε τοτε συμπληρωνει πως το διαστημα αυτο ηταν ενα 'Β-Εb'.

Αυτά.

 



Η γνώμη μου απλά είναι ότι δεν μπορείς να ονομάζεις μουσικό κάποιον που ουσιαστικά δεν είναι και να προσβάλεις τον μουσικό που έχει φάει τα χρόνια του σε σπουδές και να τον εξισώνεις με τον οποιοδήποτε. Σκέψου ότι πολλοί  μπορεί να διαβάζουν ή να ασχολούνται με κάτι  αλλά δεν τους ονομάζουμε ταυτόχρονα με τον τίτλο της αντίστοιχης ειδικότητας!

Συμφωνώ γνωρίζω και εγώ πολλούς άσχετους μουσικούς αλλά αυτή είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση !!! Στην Ελλάδα ονομάζουμε μουσικό όποιον θέλουμε και μας βολεύει.

Ναι υπάρχουν ταλαντούχοι άνθρωποι που γράφουν μουσική χωρίς να έχουν ιδέα από μουσική αλλά μέχρι ένα σημείο… μετά αν θέλει να προχωρήσει και να γίνει αποδεκτός σήμερα από μουσικές κοινότητες η σύνθεση του θα πρέπει να στηρίζεται κάπου!

Ναι μετατροπίες γίνονται σχεδόν πάντα και σε οποιοδήποτε είδος μουσικής όχι μόνο στην μοντέρνα. Επαναφορά στον αρχικό τονο του έργου επίσης σχεδόν πάντα-εκτός αν μιλάμε για ατονικά έργα. Δεν έχει νόημα να αρχίσω να αναφέρω παραδείγματα.  Παρεμπιπτόντως είμαι μουσικός και το γνωρίζω!

Ναι αν έχεις απόλυτο αυτί  μπορείς να αντιληφθείς αυτά που λέω σχετικά με το κούρδισμα.

ΥΓ. για να μην παρεξηγηθώ δεν αναφέρομαι προσωπικά στον οποιοδήποτε απλά κάνουμε μια συζήτηση και προσπαθώ να εκφράσω μεσα απο αυτη την γνώμη μου για την μουσική!


#12   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
07.02.2014, 19:21

Για μενα αν καποιος ειναι απλα ενας παπαγαλος κλιμακων και μουσικης θεωριας φορτωμενος πτυχια ΔΕΝ ειναι μουσικος.

Καθολου δεν θα προσβληθει αν ακουσει την αληθεια απο καποιον.Επισης δεν θα τον εξίσωνα με τον οποιοδήποτε.Θα το συνέκρινα με κάποιον που έχει μελετήσει πολύ σοβαρά και στην ουσία κάποια πράγματα και είναι σε θέση να δημιουργεί πραγματικά καλή μουσική.

Δεν απαξιώνω τη χρησιμότητα των σπουδών,απλά δεν είναι πανάκεια.

΄Τους μουσικούς δεν τους γεννούν τα Ωδεία,ούτε τα πτυχία.

Όχι για να γίνεις αποδεκτός από τις μουσικές κοινότητες αρκεί να είσαι πολύ καλός μουσικός ή συνθέτης,άσχετα με το αν βασίστηκε κάπου η σύνθεσή σου.Λες αν φτιάξεις ένα κομμάτι που αρέσει πολύ να σε ρωτήσουν που βασίστηκες?

Δεν διαφωνώ εξ ολοκλήρου με αυτα που γραφεις,απλα καλό είναι να είμαστε ακριβείς σε τι αναφερόμαστε.

Από τα γραφόμενά σου πάντως δεν δείχνεις να αντιλαμβάνεσαι σωστά την έννοια του απόλυτου αυτιού.

Πχ ξέρω κάποιον που ανιχνευει και την παραμικρη ατελεια της ταξης του δεκατου του ημιτονιου στο κουρδισμα,αλλα απόλυτο αυτί ΔΕΝ εχει.

Στο τι ειναι απολυτο αυτι έδωσα τον ορισμό του.Κ είμαι...απόλυτος σ αυτόν!!


#13   
Ragtime
Περαστική Νότα
Chat
08.02.2014, 00:16

Ο Μαμαγκάκης έλεγε για τον Χατζιδάκι: "Εγώ ξέρω 100 φορές περισσότερη μουσική απ' αυτόν αλλά είμαι άξιος να είμαι μόνο ενορχηστρωτής των υπέροχων μουσικών που αυτός συνθέτει."

[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 08-02-2014 00:17 ]


#14