Δέν είναι πάντοτε απαραίτητο να φταίη ο καπετάνιος γιά ένα ναυτικό ατύχημα ή δυστύχημα-στο ναυάγιο π.χ. τού SPIRIT OF FREE ENTERPRISE,την μεγαλύτερη ευθύνη είχε ο ναύκληρος (δηλαδή ο λοστρόμος),που δέν ασφάλισε καλά τίς μπουκαπόρτες τού γκαράζ,με αποτέλεσμα ν'ανοίξουν εν πλώ και να μπούνε νερά στο πλοίο.Το ίδιο συνέβη και στην περίπτωση τού ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ στην Φαλκονέρα,όταν οι μπουκαπόρτες του άνοιξαν λόγω μετακίνησης ενός φορτηγού-ψυγείου που είχε τοποθετηθεί με λάθος τρόπο στο γκαράζ τού πλοίου.
Σε άλλες περιπτώσεις,πάλι,η ευθύνη βαρύνει άτομα και υπηρεσίες εκτός πλοίου.Στο ναυάγιο τού SEA DIAMOND στην Σαντορίνη,πρίν πέντε χρόνια περίπου,την κύρια ευθύνη φέρει η Υδρογραφική Υπηρεσία τού Π.Ν.που είχε εκδώσει χάρτες τής περιοχής με λάθος ενδείξεις βάθους (ασχέτως άν στην ήδη διεξαγόμενη δίκη δέν φαίνεται να υπάρχουν κατηγορίες εναντίον τών αρμοδίων αξιωματικών που έκαναν τίς χαρτογραφήσεις).
Γενικώς τα ναυτικά (και αεροπορικά) δυστυχήματα οφείλονται σε πολλούς παράγοντες και κάποιες σπάνιες φορές δέν είναι δυνατόν να ανευρεθούν οι αιτίες που τα προκαλούν.
Οσο γιά τους καπετάνιους που με πλήρη μπουνάτσα ρίχνουν το βαπόρι τους στα βράχια,οι μέν καπετάνιοι τής θάλασσας υφίστανται τίς συνέπειες τής πράξης τους (όπως ο Francesco Schettino τού COSTA CONCORDIA).Οι "καπετάνιοι" τής πολιτικής όμως,που ρίχνουν τα κράτη τους στα "βράχια" τής οικονομικής κρίσης,καλύπτονται από την "βουλευτική ασυλία" και τον "νόμο περί ευθύνης υπουργών",οπότε συνεχίζουν απτόητοι τό "θεάρεστον" έργο τους.......
-----------------
"Μπορεί καννίβαλος ποτέ
να εκπροσωπήσει τάχα
όλους τους φίλους τους παλιούς
που έχει στη στομάχα?"
[ τροποποιήθηκε από τον/την Hastaroth, 29-03-2013 22:59 ]