ελληνική μουσική
138 online   ·  203.745 μέλη

Igor Stravinsky

zoyd
Βασική Νότα
Chat
26.05.2005, 18:07
Παρίσι 29 Μαΐου 1913. Στο Theatre des Champs Elysees δίνεται η πρεμιέρα του καινούριου μπαλέτου τού μόλις 29 ετών Ρώσου συνθέτη Igor Stravinsky, "Η Ιεροτελεστία της άνοιξης", από τα Ρωσικά Μπαλέτα του Παρισιού (του γνωστού ιμπρεσάριου Sergei Diaghilev) σε χορογραφία του Vaslav Nijinsky. Ένα μεγάλο σκάνδαλο ξεσπά από την αρχή κιόλας της παρουσίασης αυτού του έργου που έμελλε να επηρεάσει όσο λίγα την πορεία της μουσικής του 20ού αιώνα, καθώς κατέδειξε με ένα σχεδόν πρωτόγονο δυναμισμό ότι ο ρυθμός μπορούσε να είναι η νέα κινητήρια δύναμη στη μουσική. Το κοινό αντέδρασε βίαια στο τόσο ιδιαίτερα πρωτοποριακό άκουσμα του έργου, ξεσπώντας σε έντονες αποδοκιμασίες με κάθε μέσο: φώναζε, μιμούνταν φωνές ζώων, ενώ δεν έλειψαν και οι χειροδικίες, καθώς κάποιοι γρονθοκοπήθηκαν μεταξύ τους!





Ο Igor Stravinsky γεννήθηκε στο Oranienbaum, κοντά στην Αγία Πετρούπολη, στις 17 Ιουνίου του 1882. Γιος του διάσημου μπάσου της Αυτοκρατορικής Όπερας Feodor Stravinsky δεν έδειξε ενδιαφέρον για μουσική σταδιοδρομία μέχρι τη στιγμή που συνάντησε τον N.Rimsky-Korsakov, σε ηλικία δεκαεννέα ετών, με τον οποίο άρχισε να μελετά σύνθεση. Στα πρώτα έργα του είναι εμφανής η επιρροή του δασκάλου του.
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία του ήλθε το 1910 με το μπαλέτο "Το Πουλί της Φωτιάς" που συνέθεσε για τα Ρωσικά Μπαλέτα του Παρισιού, έπειτα από παραγγελία του διευθυντή των μπαλέτων Sergei Diaghilev. Το 1911 εγκαθίσταται στο Παρίσι. Η συνεργασία με τα Ρωσικά Μπαλέτα συνεχίστηκε με τα έργα "Πετρούσκα" το 1911, "Ιεροτελεστία της άνοιξης" το 1913 και "Rossignol" το 1914. Στη διάρκεια του Α/ Παγκοσμίου Πολέμου έζησε στην Ελβετία για να επιστρέψει στη Γαλλία μετά το τέλος του. Η σχέση με τον Diaghilev συνεχίστηκε μέχρι το 1929, περιλαμβάνοντας στο διάστημα αυτό σημαντικές συνεργασίες, όπως με τους Pablo Picasso και Leonid Massine (Πουλτσινέλα, 1920), τον Jean Cocteau (Oedipus Rex, 1927) και τον George Balanchine (Apollon Musagete, 1928).
Το 1938 μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Την περίοδο 1939-40 δίδαξε ως λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Harvard. Διηύθυνε έργα του στην Ευρώπη και στην Αμερική, έγραψε μουσική, ακολουθώντας τις περισσότερες τεχνοτροπίες που εμφανίστηκαν στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, αλλά και για διάφορες άλλες περιστάσεις (Circus Polca, για ένα μικρό ελέφαντα στο τσίρκο των Ringling Brothers, Ebony Concerto για τον Woody Herman). ¶λλα σημαντικά έργα του είναι "Η ιστορία του στρατιώτη" (1918), ο "Γάμος" (1923), η όπερα-ορατόριο "Oedipus Rex" (1927), η "Συμφωνία των ψαλμών" (1930), η όπερα "The Rake's Progress" (1951), το μπαλέτο "Αγών" για δώδεκα χορευτές (1957) κ.ά. Πέθανε στις 6 Απριλίου 1971 στη Νέα Υόρκη.




#1   
Jimy
Φθασμένος
Chat
26.05.2005, 21:14
Μεγάλος μουσικός και πολύ καλός ενορχηστρωτής λένε οτι τα όνειρά του τα μετουσίωνε σε κομμάτια.
Αξιοποίησε πλήρως σε όλη την έκταση όλα τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας και απέδειξε με τους συνδιασμούς των οτι δεν υπάρχουν οι πατροπαράδοτοι κανόνες ενορχήστρωσεις


#2   
vouliakis
Βετεράνος
Chat
26.05.2005, 23:28
Quote:

Το μέλος zoyd στις 26-05-2005 στις 18:07 έγραψε:

Παρίσι 29 Μαΐου 1913. Στο Theatre des Champs Elysees δίνεται η πρεμιέρα του καινούριου μπαλέτου τού μόλις 29 ετών Ρώσου συνθέτη Igor Stravinsky, "Η Ιεροτελεστία της άνοιξης", από τα Ρωσικά Μπαλέτα του Παρισιού (του γνωστού ιμπρεσάριου Sergei Diaghilev) σε χορογραφία του Vaslav Nijinsky. Ένα μεγάλο σκάνδαλο ξεσπά από την αρχή κιόλας της παρουσίασης αυτού του έργου που έμελλε να επηρεάσει όσο λίγα την πορεία της μουσικής του 20ού αιώνα, καθώς κατέδειξε με ένα σχεδόν πρωτόγονο δυναμισμό ότι ο ρυθμός μπορούσε να είναι η νέα κινητήρια δύναμη στη μουσική. Το κοινό αντέδρασε βίαια στο τόσο ιδιαίτερα πρωτοποριακό άκουσμα του έργου, ξεσπώντας σε έντονες αποδοκιμασίες με κάθε μέσο: φώναζε, μιμούνταν φωνές ζώων, ενώ δεν έλειψαν και οι χειροδικίες, καθώς κάποιοι γρονθοκοπήθηκαν μεταξύ τους!












Nα τι έγραφαν οι κριτικοί, την εποχή εκείνη:

"The music of Le Sacre du Printemps baffles verbal des c r i p tion. To say that much of it is hideous as sound is a mild des c r i p tion. There is certainly an impelling rhythm traceable. Practically it has no relation to music at all as most of us understand the word."
Musical Times, London, August 1, 1913




#3   
zoyd
Βασική Νότα
Chat
04.06.2005, 23:35
.



επισυναπτόμενα: igor-stravinsky-bw.jpeg 
#4   
oulion
Σολίστ
Chat
29.10.2007, 17:52
Ειναι ο αγαπημενος μου συγχρονος συνθετης!
#5