ελληνική μουσική
    932 online   ·  210.853 μέλη

    Θεσσαλονίκη:ξεκινά η θαλάσσια συγκοινωνία επιτέλους!!!

    optiras
    04.02.2014, 19:47

    Μετά από την υποθαλάσσια, το μετρό, το τραμ, την μεταφορά της διεθνούς έκθεσης έξω από την πόλη, την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό οι πολιτικές ηγεσίες της πόλης πραγματοποιούν ένα ακόμη όνειρο του μέσου δημότη της πόλης:η θαλάσσια συγκοινωνία γίνεται πραγματικότητα!

    Βέβαια, επείδή στην πόλη είμαστε πολύ προχωρημένοι, δεν θα αρκεστούμε σε μπανάλ αντιγραφές από άλλους, όπως π.χ. τα καραβάκια που κάνουν αστική συγκοινωνία στην Βενετία

    αλλά μιλάμε για πιο ψαγμένα πράγματα όπως:

    ή σαν αρχή το πιο συμβατικό ολλανδικό αμφίβιο μοντέλο

    Βέβαια λόγω κρίσης το πιθανότερο είναι η υπηρεσία να ξεκινήσει κάπως έτσι:

    με συμβατικά λεωφορεία τα οποία απλώς θα μπαίνουν στην θάλασσα του Θερμαϊκού όταν μποτιλιάρεται το κέντρο...Οι κακές γλώσσες λένε ότι θα είναι υποχρεωτικό ο κάθε επιβάτης να φέρει το ατομικό του σωσίβιο πριν ανέβει, μια και για λόγους οικονομίας δεν προβλέπεται τα συμβατικά λεωφορεία να είναι εφοδιασμένα με σωσίβια...

    Φήμες θέλουν τον δήμο Θεσσαλονίκης να κινείται δικαστικά κατά των άγγλων που έκλεψαν την ιδέα χωρίς να πληρώσουν πνευματικά δικαιώματα, μια και οι ισχυρισμοί των άγγλων δεν φαίνεται να πείθουν...

    Τα εγκαίνια της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας θα γίνουν την επομένη των δημοτικών εκλογών, έτσι ώστε να μην είναι πολύ κρύο το νερό που θα συνεφέρει τους συμπολίτες μας μετά την νιοστή γκάφα που θα κάνουν την προηγούμενη μέρα.... 


    Hastaroth
    04.02.2014, 22:00

    Απολαυστικό το κείμενο και οι φωτογραφίες,αλλά επίτρεψέ μου φίλε σκάπουλε (φαντάζομαι ξέρεις τί σημαίνει η λέξη,αφού είναι μιά άλλη μορφή τού nickname σου) να θυμίσω πρός άπαντες ότι η Θεσσαλονίκη είχε πρό ετών θαλάσσια συγκοινωνία με την Περαία,εκτελούμενη από ένα υδροπτέρυγο που ξεκινούσε από τα Λαδάδικα (άν δέν κάνω λάθος,εκεί βρίσκεται η προβλήτα τού λιμανιού όπου μεταξύ άλλων δένουν και τα πλωτά μπαράκια που τίς βραδυνές ώρες περιφέρονται στον όρμο τού Θερμαϊκού.Το είχα δεί κάποιες φορές που είχα ανέβει στην Θεσσαλονίκη,άν θυμάμαι καλά ήταν λευκό με μπλέ "γάστρα".Είχε αναχωρήσεις κάθε μισή ώρα ή 45 λεπτά,νομίζω.Και έχω την εντύπωση ότι ήταν μιά απ'τίς ιδέες τού νύν ισοβίτη (όχι τού Αρκά,τού άλλου με τα φτερωτά πόδια).Δυστυχώς όμως η ιδέα δέν φτούρησε και το ταχύπλουν αυτό μετά από λίγο καιρό παροπλίστηκε και πουλήθηκε.

    Τώρα βέβαια δέν ξέρω άν θα πετύχη το νέο εγχείρημα,πάντως το ότι "συμφωνήθηκε" από τον αντιπεριφεριεάρχη και τον ΥΕΝ να δοθή το έργο σε συγκεκριμένο πλοιοκτήτη χωρίς να γίνη πρώτα διαγωνισμός,"μυρίζει" κάπως.....  


    margatsif
    05.02.2014, 01:07

    Τι  Βενετία ..... και τι Ολλανδία ..... εδώ είναι Βαλκάνια!!!

    Καλό .... καλόοοο ..... πολύ καλό optiras !!! {#emotions_dlg.thumbup}

    [ τροποποιήθηκε από τον/την margatsif, 05-02-2014 01:09 ]


    mary_omikron
    05.02.2014, 01:40

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 04.02.2014, 22:00 έγραψε...

    Απολαυστικό το κείμενο και οι φωτογραφίες,αλλά επίτρεψέ μου φίλε σκάπουλε (φαντάζομαι ξέρεις τί σημαίνει η λέξη,αφού είναι μιά άλλη μορφή τού nickname σου) να θυμίσω πρός άπαντες ότι η Θεσσαλονίκη είχε πρό ετών θαλάσσια συγκοινωνία με την Περαία,εκτελούμενη από ένα υδροπτέρυγο που ξεκινούσε από τα Λαδάδικα (άν δέν κάνω λάθος,εκεί βρίσκεται η προβλήτα τού λιμανιού όπου μεταξύ άλλων δένουν και τα πλωτά μπαράκια που τίς βραδυνές ώρες περιφέρονται στον όρμο τού Θερμαϊκού.Το είχα δεί κάποιες φορές που είχα ανέβει στην Θεσσαλονίκη,άν θυμάμαι καλά ήταν λευκό με μπλέ "γάστρα".Είχε αναχωρήσεις κάθε μισή ώρα ή 45 λεπτά,νομίζω.Και έχω την εντύπωση ότι ήταν μιά απ'τίς ιδέες τού νύν ισοβίτη (όχι τού Αρκά,τού άλλου με τα φτερωτά πόδια).Δυστυχώς όμως η ιδέα δέν φτούρησε και το ταχύπλουν αυτό μετά από λίγο καιρό παροπλίστηκε και πουλήθηκε.

    Τώρα βέβαια δέν ξέρω άν θα πετύχη το νέο εγχείρημα,πάντως το ότι "συμφωνήθηκε" από τον αντιπεριφεριεάρχη και τον ΥΕΝ να δοθή το έργο σε συγκεκριμένο πλοιοκτήτη χωρίς να γίνη πρώτα διαγωνισμός,"μυρίζει" κάπως.....  



    Δεν τα ξέρεις/θυμάσαι καλά Αλβέρτο {#emotions_dlg.biggrin}

    Τα καραβάκια ηταν πολλά.... και η επιβίβαση γινόταν απ΄τον Λευκό Πύργο

    1186215 582207281821763 1146617244 n

    Θεσσαλονίκη

    Άννα Μαρία
    Αλέξης
    Ιουλία
    Καμέλια
    Αγγέλικα
    Μακεδονία
    Φανούλα
    Ελλήσποντος
    Θεσσαλονίκη II (ίσως είναι το Καπετάν Σταμάτης)
    Ευδοκία
    Λευκή

    Ρίξε και μια ματιά στο link για περισσότερα :

    http://www.thessalonikiartsandculture.gr/blog/palia-thessaloniki/i-skala-tis-agias-triadas-otan-i-thessaloniki-eixe-aktoploiki-sygkoinonia#.UvF5OvmeBHU


    Konstantinosoa
    05.02.2014, 10:40
    To βασικό είναι η Θεσσαλονίκη να γίνει γενικώς λιμένας και όχι παραλιακός πεζόδρομος για καφέ και ποδήλατο. Το μεγαλύτερο λιμάνι των Βαλκανίων, χωρίς ελλιμενισμό για μαρίνες, χωρίς ουσιαστικά καράβια, χωρίς ψαράδικα, χωρίς ακτοπλοΐα.
    Hastaroth
    05.02.2014, 13:12

    Παράθεση:

    Το μέλος mary_omikron στις 05.02.2014, 01:40 έγραψε...
    Δεν τα ξέρεις/θυμάσαι καλά Αλβέρτο {#emotions_dlg.biggrin}

    Τα καραβάκια ηταν πολλά.... και η επιβίβαση γινόταν απ΄τον Λευκό Πύργο

    1186215 582207281821763 1146617244 n

    Θεσσαλονίκη

    Άννα Μαρία
    Αλέξης
    Ιουλία
    Καμέλια
    Αγγέλικα
    Μακεδονία
    Φανούλα
    Ελλήσποντος
    Θεσσαλονίκη II (ίσως είναι το Καπετάν Σταμάτης)
    Ευδοκία
    Λευκή

    Ρίξε και μια ματιά στο link για περισσότερα :

    http://www.thessalonikiartsandculture.gr/blog/palia-thessaloniki/i-skala-tis-agias-triadas-otan-i-thessaloniki-eixe-aktoploiki-sygkoinonia#.UvF5OvmeBHU

    Αυτή η φωτογραφία είναι πρίν γεννηθώ.....

    Οπότε μάλλον είναι λιγάααακι δύσκολο να την θυμάμαι....

    Αυτά τα καραβάκια προφανώς συνέδεαν την Θεσσαλονίκη με τα παραλιακά προάστιά της (Περαία,Επανωμή κλπ) όταν οι δρόμοι ήταν κατάλληλοι μόνο γιά ταπεινά γαϊδουράκια και κάρρα.Οταν οι οδικές υποδομές βελτιώθηκαν,ο κόσμος μπορούσε να μετακινήται με τα ΙΧ του κι'έτσι,τα πλοιάρια αυτά (που δέν πρέπει να έπιαναν πάνω από 12 με15 μίλια -δηλαδή 24 με 30 χιλιόμετρα την ώρα) ήταν πλέον πάν-αργα και ο κόσμος δέν τα προτιμούσε.

    Ανάλογα σχέδια περί θαλάσσιας σύνδεσης όλων τών παραλιακών δήμων υπάρχουν και γιά την Αθήνα,αλλά με την παρούσα κρίση δέν βλέπω να γίνεται κάτι.

    Οσο γιά την ακτοπλοϊα,που έγραψε ο Konstantinosoa,υπάρχουν δρομολόγια απ'την Θεσσαλονίκη γιά διάφορα νησιά τού Αιγαίου-μέχρι και γιά την Κρήτη-αλλά με συχνότητα μικρότερη απ'αυτήν τών αντιστοίχων από Πειραιά.Μαρίνα επίσης υπάρχει,εκεί που είναι το Μέγαρο Μουσικής,άν και δέν είναι μεγάλης χωρητικότητας.

    Γεγονός πάντως είναι πως η Θεσσαλονίκη ΔΕΝ είναι (και δέν μπορεί να γίνη) "το μεγαλύτερο λιμάνι τών Βαλκανίων" λόγω τής θέσης της,που απέχει αρκετά απ'τους διεθνείς θαλάσσιους διαύλους,σε αντίθεση με τον Πειραιά.Μπορεί όμως να γίνη ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός κόμβος τών Βαλκανίων (και άλλωστε ο σιδηροδρομικός της σταθμός ήταν "εξαπανέκαθεν" λειτουργικώτερος τού σταθμού τής Αθήνας).


    Konstantinosoa
    05.02.2014, 14:01

    Η ακτοπλοΐα τους χειμερινούς μήνες δεν φτάνει ούτε στις Σποράδες. Κρουαζιέρες έρχονται απο σπόντα, επι Μπουτάρη σαφώς περισσότερες, το πλοίο για Κρήτη κάνει σχεδόν μια ημέρα να φτάσει άρα ποιόν εξυπηρετεί. Ενώπιον του Μεγάρου υπάρχει αχρησιμοποίητη προβλήτα και όχι μαρίνα και επ ουδενί δένουν πλοιάρια. Μαρίνα μέχρι πρότινος άθλιας υποδομής έχει στην Αρετσού στην Καλαμαριά, πολύ μακριά απο την βασική παραλιακή(Μέγαρο - Λιμάνι).

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 05-02-2014 14:04 ]


    Hastaroth
    05.02.2014, 22:41

    Προφανώς γιά να μήν φτάνουν τα πλοία από θεσσαλονίκη "ούτε μέχρι τίς Σποράδες" τον χειμώνα,σημαίνει ότι δέν υπάρχει αρκετή κίνηση που να δικαιολογή την δρομολόγηση πλοίου στους προορισμούς αυτούς.Πάντως στην Λήμνο,Μυτιλήνη και Χίο πηγαίνει καράβι από Θεσσαλονίκη (επιδοτούμενη γραμμή).

    Από εκεί και πέρα,τα υπόλοιπα νησιά τού Αιγαίου είναι σχετικώς μακρυά απ'την Θεσσαλονίκη,οπότε είναι αναπόφευκτο πως το πλοίο θα κάνη περισσότερη ώρα.Δέν φταίει η "ανυπαρξία ακτοπλοϊας" γι'αυτό,ούτε θα μειωνόταν η απόσταση-και ο χρόνος ταξιδιού-άν δρομολογούσαν περισσότερα πλοία.Δηλαδή άν π.χ. υπήρχαν πέντε αναχωρήσεις την ημέρα από Θεσσαλονίκη γιά Ηράκλειο,η διαδρομή θα γινόταν σε λιγώτερο από μιά μέρα;Προφανώς όχι.

    Τα υπόλοιπα που αναφέρεις-κρουαζιέρες,μαρίνα κλπ-δέν αφορούν την ακτοπλοϊα και σαφώς είναι άλλο θέμα.Πάντως την μαρίνα μπροστά απ'το Μέγαρο Μουσικής την είχα επισκεφθεί ήδη από την εποχή που χτιζόταν το μέγαρο και τα σκάφη που είδα εκεί θα μού ήταν αδύνατον να τα περάσω γιά πετρελαιοφόρα,παρ'όλους τού 8 και κάτι βαθμούς μυωπίας μου.Είναι αλήθεια πως δέν ήταν πολλά-δυό ή τρία,άν θυμάμαι καλά-αλλά ήταν ιστιοπλοϊκά.Είναι επίσης αλήθεια πως η παραλία τής Θεσσαλονίκης έχει τελείως διαφορετική διαμόρφωση και χρήσεις από την αντίστοιχη τής "πρωτεύουσας" και αυτό εξηγεί την έλλειψη χώρων ελλιμενισμού ιδιωτικών σκαφών.

    Τέλος,δέν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Θεσσαλονίκη,σε αντίθεση με την Αθήνα/Πειραιά,δέν έχει κοντά της νησιά.Οσες φορές βρέθηκα στην Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι,δέν υπήρχε περίπτωση να πάω σε κάποια παραλία γιά μπάνιο,επειδή ο μόνος τρόπος να πάω εκεί ήταν με το λεωφορείο (και μάλιστα με ανταποκρίσεις τών γραμμών τού "κέντρου" τής πόλης σε άλλες γραμμές που είχαν αφετηρία στην άκρη της).Μιά μόνο φορά πήγα στην Επανωμή και ταλαιπωρήθηκα τόσο πολύ που απεφάσισα να μήν το ξανακάνω.Αντιθέτως,η Αθήνα έχει κοντά της (σε απόσταση μιάς ώρας με το πλοίο δηλαδή) την Αίγινα,την Σαλαμίνα,το Αγκίστρι και-γιά κάπως μακρύτερα-τον Πόρο και τίς Σπέτσες,ενώ η πρόσβαση στον Πειραιά (γιά όσους μένουμε στο κέντρο,τουλάχιστον) είναι εύκολη με τον Ηλεκτρικό (και τώρα και με τον προαστιακό,από τον σταθμό Λαρίσης).Αλλά και τα υπόλοιπα νησιά (π.χ.οι Κυκλάδες) είναι σχετικώς κοντά (γύρω στίς 5 ώρες π.χ. γιά Σύρο/Τήνο/Μύκονο,περίπου το ίδιο γιά Πάρο/Νάξο/Σαντορίνη ή Σέριφο/Σίφνο/Μήλο-δηλαδή σχεδόν τα περισσότερα νησιά που μαζεύουν τον "χοντρό" τουρισμό τού καλοκαιριού.Η Θεσσαλονίκη είναι σχετικώς μακρύτερα απ'αυτά τα νησιωτικά συμπλέγματα κι'αυτό δέν αλλάζει με την δρομολόγηση περισσοτέρων πλοίων.


    trelakias
    06.02.2014, 00:07

    Το περίμενα πως και πως... τώρα με την κρίση δεν μπορούσα να έχω τον σοφέρ τα σαββατοκύριακα και πλέον αναγκάζομαι να έρχομαι από την καλαμαριά στο κέντρο και να ψάχνω να παρκάρω για πολλές ώρες.  Άσε που παίρνω και το ρίσκο να μου κάνουν καμιά ζημιά και μετά να πρέπει να μετακινούμαι με το δεύτερο αμάξι.

    Μετά τις εκλογές θα κατεβαίνω το πρωί, θα παίρνω το ταχύπλοο εδώ μπροστά απ το σπίτι και θα μαι άνετος.  Μέχρι να γίνει το τελεφερίκ, το αμάξι θα το έχω για να πηγαίνω κανα Πανόραμα.

    Ελπίζω τουλάχιστον να μην είναι τύπου λεωφορείου.  Να τα μισθώνουμε ατομικά, σαν τα ταξί ή να μπορεί να έχει καθένας το δικό του.