ελληνική μουσική
316 online   ·  203.997 μέλη

Φωνητική βοήθεια!!!

warriorz
Περαστική Νότα
Chat
19.09.2014, 15:36

Καλησπέρα!Με λένε Μαρία και είμαι 20 ετών.Πέρσυ ξεκίνησα μαθήματα φωνητικής σε ένα συνοικιακό ωδείο στη γειτονία μου στη Θεσσαλονίκη.'Ηταν από τα φθηνότερα ωδεία που βρήκα, αυτό ωστόσω μου αρκούσε σε αρχικό στάδιο καθώς ήταν η πρώτη φορά που παρακολουθούσα μαθήματα σε ωδείο.Ξεκίνησα μαθήματα κιθάρας και θεωρίας και στη συνέχεια για ένα μικρό χρονικό διάστημα (περίπου 3 μηνών) έκανα παράλληλα και μαθήματα φωνητικής.Γνωρίζω ότι τα περιθώρια βελτίωσης σε τόσο λίγο χρόνο είναι μικρά και παράλληλα αναγνωρίζω το γεγονός ότι υπάρχει συσχέτιση ποιότητας (των παρεχόμενων μαθημάτων)-τιμής αλλά παρ' όλα αυτά προβληματίζομαι καθώς δεν εντόπισα την παραμικρή διαφορά στη φωνή μου.Δυστυχώς δεν έχω κάποιο γνωστό που να ασχολείται με τη μουσική ώστε να μπορεί να με καθοδηγήσει με αποτέλεσμα να μην γνωρίζω τι να κάνω.Να συνεχίσω φωνητική στο ίδιο ωδείο;Να ψάξω για κάτι καλύτερο;'Η να παρατήσω τελείως την φωνητική (καθώς έχω αμφιβολίες σε σχέση με τη φωνή μου και τα περιθώρια βελτιωσής της μη μπορώντας να έχω μια πιο "αντικειμενική" γνώμη για αυτήν);

Θα εκτιμούσα πολύ τη γνώμη σας!

Υ.Γ 'Οσοι είστε από Θεσσαλονίκη και έχετε να προτείνετε κάποιο ωδείο ή κάποιον δάσκαλο γράψτε το ως απάντηση από κάτω ή επικοινωνήστε μαζί μου.Ευχαριστώ! {#emotions_dlg.clap}


#1   
DanaeAthanasiadou
Συγχορδία Μινόρε
Chat
21.09.2014, 21:45

Αρχικά να σου πω ότι αυτό που λες για τη σχέση τιμής - ποιότητα μαθημάτων, δεν ισχύει πάντα. Γιατί οι τιμές μαθημάτων σε ένα ωδείο ή μια μουσική σχολή δε καθορίζονται απαραίτητα από την ποιότητα σπουδών που παρέχουν.

Φυσικά σε ένα πιο γνωστό ωδείο ( όπως πχ το Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης, πάνω στην Εγνατία ) είσαι κάπως πιο ασφαλής , αλλά αυτό δε σημαίνει ότι αξίζει τα 100 ευρώ ( λέω μια τυχαία τιμή ) που θα δώσεις για δίδακτρα. 

Αν θες αντικειμενική γνώμη πήγαινε σε ένα γνωστό ωδείο ( όποιο θες) και ζήτα ένα ραντεβού με κάποιο καθηγητή/ τρια ορθοφωνίας / μονωδίας για να σε ακούσει και να σου πει τι μπορεί να γίνει με την περίπτωσή σου. 

Σε καμμία περίπτωση δε θα σε συμβούλευα να τα παρατήσεις αν είναι κάτι που αγαπάς να κάνεις και θες να συνεχίσεις.

Αν σε ενδιαφέρει για ιδιαίτερα, έχω μια καλή καθηγήτρια που πηγαινοέρχεται Θεσσαλονίκη τουλάχιστον 1 φορά τη βδομάδα και ίσως να έχει χρόνο ( αν σε βολεύει και σενα η μέρα ) , αλλά πρέπει να ρωτήσω πρώτα γιατί δεν είμαι και 100% σίγουρη.

Αν σε ενδιαφέρει στείλε π.μ.

 


#2   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
24.09.2014, 04:59

Όταν ξεκινάς μαθήματα φωνητικής δεν ξεκινάς και μαθήματα κιθάρας ή μουσικής.

Είναι τρία τελείως διαφορετικά πράγματα.

Κάποιος που ξεκινά να μαθαίνει τραγούδι είναι άσκοπο να μαθαίνει μουσική.

Το πρώτο πρόβλημα κάποιου που δεν ξέρει να τραγουδά δεν είναι θεωρώ η έλλιψη αυτιού ή η ανεπαρκής εξάσκηση του.

Για να ξεκινήσει κάποιος τραγούδι θα πρέπει να μπορεί να αναπαράγει ένα τόνο που ακούει.Αυτο μονο.

Στην αρχη δεν εχει αξια να αντιλαμβανεται μινορε ματζορε διατηματα κτλ.

Γιατί?

Γιατι το ''αυτι'' το γυμναζουμε ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ οχι πρωτο.

ΠΡΩΤΑ πρεπει καποιος να βρει το ΣΩΣΤΟ ΗΧΟ.Σωστος ειναι ο ηχος που αντηχει στη μασκα μακρια π το λαιμο,δλδ μεταξυ ανω γναθου και μυτης και γυρω απ αυτην και στηριγμενος στην ανετη αυθορμητη ανασα.Ανετος ηχος καθαρος χωρις πιεση.

ΚΑΤΟΠΙΝ να μαθει να χρησιμοποιει αυτο τον ηχο αθρωνοντας.

ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ και λέει λεξεις και στιχους σε ενα τονο.

Να αυξησει σιγα σιγα την εκταση του.Και οταν αποκτησει μερικες νοτες καλης φωνης και αρχισει να τραγουδα διατηματα.

Η καλλιεργεια της ''μουσικοτητας'' μις φωνης ερχεται με τη βελτιωση των δυνατιτητων της και επειτα απο τη γνωση των βασικων για να δομηθει το φωνητικο μας οργανο.

Στο τελος μπαινει και η θεατρικοτητα και η αυθορμητη εκφραση τςη ψυχης.Αλλα για να γινει αυτο σωστα θα πρεπει να εχει καλλιεργηθει αρκετα η φωνη μας,ωστε να μη ''κσεφτομαστε'' τις νοτες η την τοποθετηση αλλανα αφηνομαστε στην ανεση μας να νοιωσουμε τους στιχους του τραγουδιου δινοντας τη δικη μνας υποκειμενικη αποχρωση ερμηνειας.

Σε 3 μηνες φιλη μου θα πρεπε να δεις μια διαφορα στην ανεση με την οποια παραγεις ηχο.

Επισης δεν ξερουμε σε τι επιπεδο ξεκινησες.Ησουν καλλιφωνη και σου εδωσαν να τραγουδησεις κανονικα τραγουδια του συγρονου η κλασσικου ρεπερτοριου?

Η σε πεταξαν στα βαθια αμεσως?

Κι επι της ουσιας?

Κανετε ασκησεις αναπνοων?Μιλατε για σωστη τοποθετηση φωνης και αρθωση?

ΣΥζητατε για την ανατομια λαρυγγα πνευμονων και πως μπρορειτε να βελτιωσετε τεχνικα τη φωνη σας?

Η απλα σε βαζουν με μια κιθαρα κι ενα πίανο να τραγουδησετε κλιμακες?

Η φωνη σου ποναει μετα απο καθε χρηση?

Η νοιωθεις ομορφα και ανετα?

Αν βλεπεις η νοιωθεις κατι ασχημο με τη φωνη σου απλα φυγε.


#3   
warriorz
Περαστική Νότα
Chat
26.09.2014, 18:25

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!

freddieKrueger τις "τεχνικές" που αναφέρεις στο ποστ σου δεν τις κάναμε στο μάθημα.Ούτε κάναμε κάποια ιδιαίτερη συζήτηση περί ανατομίας λάρυγγα, πνευμόνων κ.λπ. Για να καταλάβεις περίπου πως είχε η κατάσταση: ξεκινούσαμε με μια άσκηση για τη φωνή (ένα ααα έκανα από τις πιο χαμηλές στις πιο ψηλές νότες που έπαιζε η καθηγήτρια στο πιάνο) και στη συνέχεια προχωρούσαμε σε τραγούδι- του σύγχρονου ρεπερτορίου για να απαντήσω στο ερώτημά σου.Ως "εξτρά" άσκηση το πολύ πολύ να έπαιζε μια νότα στο πιάνο και να προσπαθούσα να την τραγουδίσω (και αυτό μετά από δική μου απαίτηση να κάνουμε κάτι παραπάνω).Μετά το πέρας του μαθήματος δεν ένιωθα κάποια κόπωση στη φωνή μου, αλλά είχα την εντύπωση πως πρόκειται περί "προχειροδουλειάς".Στην ερώτηση σου για το επίπεδο της φωνής μου δεν μπορώ σίγουρα να σου απαντήσω ως αντικειμενική κριτής, έχω ωστόσω ακούσει κάποια θετικά σχόλια από κοντινά μου πρόσωπα.Ως επιπλέον πληροφορία να αναφέρω ότι μια φορά στο μάθημα η καθηγήτρια μου πρότεινε να κάνουμε δοκιμαστικά ένα μάθημα κλασσικό τραγούδι.Μου έβαλε να το ακούσω 1-2 φορές και στη συνέχεια να το τραγουδήσω.Για μένα ήταν κάτι το εντελώς πρωτόγνωρο και αρκετά "απότομο" και έτσι συνέχισα με σύγχρονο τραγούδι.
Εσείς τι πιστεύετε;

:)


#4   
JULIOS
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
26.09.2014, 18:55

Παράθεση:

Το μέλος warriorz στις 26.09.2014, 18:25 έγραψε...

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!

freddieKrueger τις "τεχνικές" που αναφέρεις στο ποστ σου δεν τις κάναμε στο μάθημα.Ούτε κάναμε κάποια ιδιαίτερη συζήτηση περί ανατομίας λάρυγγα, πνευμόνων κ.λπ. Για να καταλάβεις περίπου πως είχε η κατάσταση: ξεκινούσαμε με μια άσκηση για τη φωνή (ένα ααα έκανα από τις πιο χαμηλές στις πιο ψηλές νότες που έπαιζε η καθηγήτρια στο πιάνο) και στη συνέχεια προχωρούσαμε σε τραγούδι- του σύγχρονου ρεπερτορίου για να απαντήσω στο ερώτημά σου.Ως "εξτρά" άσκηση το πολύ πολύ να έπαιζε μια νότα στο πιάνο και να προσπαθούσα να την τραγουδίσω (και αυτό μετά από δική μου απαίτηση να κάνουμε κάτι παραπάνω).Μετά το πέρας του μαθήματος δεν ένιωθα κάποια κόπωση στη φωνή μου, αλλά είχα την εντύπωση πως πρόκειται περί "προχειροδουλειάς".Στην ερώτηση σου για το επίπεδο της φωνής μου δεν μπορώ σίγουρα να σου απαντήσω ως αντικειμενική κριτής, έχω ωστόσω ακούσει κάποια θετικά σχόλια από κοντινά μου πρόσωπα.Ως επιπλέον πληροφορία να αναφέρω ότι μια φορά στο μάθημα η καθηγήτρια μου πρότεινε να κάνουμε δοκιμαστικά ένα μάθημα κλασσικό τραγούδι.Μου έβαλε να το ακούσω 1-2 φορές και στη συνέχεια να το τραγουδήσω.Για μένα ήταν κάτι το εντελώς πρωτόγνωρο και αρκετά "απότομο" και έτσι συνέχισα με σύγχρονο τραγούδι.
Εσείς τι πιστεύετε;

:)



Εγω,χωρις να ειμαι δασκαλος φωνιητικης θα σου ελεγα πως αν για τον οποιο λογο νιωθεις πως ο δασκαλος σου σε κραταει πισω ισως πρεπει να δοκιμασεις με καποιον αλλον δασκαλο.Δε λεω πως απαραιτητα αυτος που εχεις τωρα ειναι κακος.Καμια φορα στα ατομικα μαθηματα μουσικης η "χημεια" μεταξυ δασκαλου-μαθητη δεν ειναι σωστη κ παιζει ρολο στην διδασκαλια. 

Το εχω βιωσει κ εγω,απο μικρος μαλιστα οταν εκανα κ εγω με την σειρα μου κλασσικες σπουδες κιθαρας.

Ελπιζω παντως να μην τα παρατησεις κ να κανεις προοδο σε αυτο που αγαπας.Επιμονη κ προσπαθεια θελει πανω απο ολα.

Καλη μελετη απο μενα.


#5   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
26.09.2014, 19:04

Παράθεση:

Το μέλος warriorz στις 26.09.2014, 18:25 έγραψε...

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!

freddieKrueger τις "τεχνικές" που αναφέρεις στο ποστ σου δεν τις κάναμε στο μάθημα.Ούτε κάναμε κάποια ιδιαίτερη συζήτηση περί ανατομίας λάρυγγα, πνευμόνων κ.λπ. Για να καταλάβεις περίπου πως είχε η κατάσταση: ξεκινούσαμε με μια άσκηση για τη φωνή (ένα ααα έκανα από τις πιο χαμηλές στις πιο ψηλές νότες που έπαιζε η καθηγήτρια στο πιάνο) και στη συνέχεια προχωρούσαμε σε τραγούδι- του σύγχρονου ρεπερτορίου για να απαντήσω στο ερώτημά σου.Ως "εξτρά" άσκηση το πολύ πολύ να έπαιζε μια νότα στο πιάνο και να προσπαθούσα να την τραγουδίσω (και αυτό μετά από δική μου απαίτηση να κάνουμε κάτι παραπάνω).Μετά το πέρας του μαθήματος δεν ένιωθα κάποια κόπωση στη φωνή μου, αλλά είχα την εντύπωση πως πρόκειται περί "προχειροδουλειάς".Στην ερώτηση σου για το επίπεδο της φωνής μου δεν μπορώ σίγουρα να σου απαντήσω ως αντικειμενική κριτής, έχω ωστόσω ακούσει κάποια θετικά σχόλια από κοντινά μου πρόσωπα.Ως επιπλέον πληροφορία να αναφέρω ότι μια φορά στο μάθημα η καθηγήτρια μου πρότεινε να κάνουμε δοκιμαστικά ένα μάθημα κλασσικό τραγούδι.Μου έβαλε να το ακούσω 1-2 φορές και στη συνέχεια να το τραγουδήσω.Για μένα ήταν κάτι το εντελώς πρωτόγνωρο και αρκετά "απότομο" και έτσι συνέχισα με σύγχρονο τραγούδι.
Εσείς τι πιστεύετε;

:)



Φίλε/φίλη μου αυτό που κάνεις ΔΕΝ λέγεται μάθημα φωνητικής.

Να σταματήσεις είναι η άποψή μου.

Στο μάθημα φωνητικής δεν κάνουμε μόνο ασκήσεις πάνω σ ενα πιανο ωστε να ειμαστε σωστοι τονικα.

Αυτο ελλειπε να αρκουσε το να ξερει καποιος μουσικη και να ειναι σωστος τονικα για να τραγουδησει.

Ταλάντουχοι μουσικοι εχουν ασχημες φωνες βλεπε Στεφανος Κορκολης η Θανος Μικρουτσικος.

Στο μαθημα φωνητικης δινουμε πολυ περισσοτερο βαρος στις ασκησεις αναπνοης στη σωστη τοποθετηση της φωνης και σε τεχνικα θεματα που αφορουν την οικοδομηση του φωνητικου μας οργανου πριν αυτο γινει ικανο να παιζει μουσικη παραγοντας ηχο.


#6   
Atsallica
Συγχορδία Μινόρε
Chat
27.09.2014, 14:23

Καλησπέρα Μαρια!

Έχοντας αλλάξει 2 καθηγητές φωνητικής (ΑΚΡΙΒΩΣ για τον λογο που λες εσυ αυτη τη στιγμη) για να φτασω στον τριτο που παω μεχρι σημερα θα σ πω και εγω μια αποψη που ελπιζω να σε βοηθησει. Στην φωνητική τα πραγματα ειναι αρκετα διαφορετικα σε σχεση με την εκμαθηση καποιου μουσικου οργανου γτ καλεισαι να μιμηθείς ηχους και να βρεις τεχνικες που συμβαινουν μεσα στο σωμα σου. Και το "χαζο" της υποθεσης ειναι πως ξεκινωντας φωνητικη εχοντας αγνοια του τι πρεπει να περιεχει ενα μαθημα φωνητικης δεν μπορεις να κρινεις τα πραγματα.
Αν το μονο που κανετε ειναι να τραγουδατε ασκησεις στο πιανο και τραγουδια με μονο στοχο το να εισαι τονικα σωστη τοτε μαλλον δεν γινεται δουλεια...και αν ειναι ετσι μην φοβηθεις καθολου να αλλαξεις καθηγητη. Σκεψου οτι και σπιτι σου αν καθεσαι και τραγουδας αναποφευκτα μια βελτιωση θα τη δεις. Εσυ ομως πας για κατι παραπανω εκει. Μπορει να μην σου εξηγει απο την αρχη τις τεχνικοανατομικες λεπτομεριες (πχ τωρα μαρια τραγουδα απο στηθος) γτ στην αρχη δεν εχει τοσο νοημα, αλλα ειναι πλ σημαντικο να μιλατε για αναπνοες οπως ειπαν και παραπανω, ισως να σε βαζει να μιμηθεις ηχους οσο πιο κοντινα μπορεις ή ακομα και στις ασκησεις που κανετε να σ λεει οτι πχ ¨καθως ανεβαινεις στις ψηλες νοτες προσπαθησε να σκεφτεσαι οτι συμβαινει το ταδε πραγμα¨. Επισης να ξερεις οτι οταν ξεκινησεις να κανεις αυτα τα πραγματα-τεχνικες, στην αρχη ισως και να νομιζεις οτι εχεις γινει χειροτερη απο πριν μιας και ειναι κατι τελειως καινουριο σε σχεση με τον τροπο που ειχες βολευτει εσυ απο μονη σου να τραγουδας αλλα μην αγχωθεις.
Επισης μπορεις να ζητησεις απο τον καθηγητη σου να παρακολουθησεις το μαθημα καποιου προχωρημενου του μαθητη ωστε να δεις τον τροπο που δουλευει με καποιο προχωρημενο και αν οντως αυτος ο καποιος ειναι προχωρημενος χαχα
Και προπαντων μην σπαταλας τον χρονο σου αλλα και τα χρηματα που διαθετεις για τα μαθηματα σου!!!

Αυτα απο μενα..ελπιζω να βοηθησα!!

Μιχαλης Κ


#7