ελληνική μουσική
509 online   ·  204.029 μέλη

Έκταση φωνής σε αρχάριο μαθητή φωνητικής

angel11
Βασική Νότα
Chat
10.10.2016, 01:59

Γεια σας ,αναρωτιέμαι ποια ειναι η ικανοποιητική έκταση στη φωνή καποιου που ποτε δεν εχει κάνει ασκήσεις φωνητικής και ουτε εχει ασχοληθεί παραπάνω με το τραγούδι  δηλ απλά την έχει καθαρά απο τη φυση του και αν ειναι κάτι βασικό για τον τραγουδιστή οπως ειναι πχ το να μην φαλτσάρει ή ειναι κατι πιο λίγο ενα μικρό ας πουμε πλεονέκτημα


#1   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
10.10.2016, 17:11

Επειδή δεν πήρες κάποια απάντηση από ειδικό, θα σου δώσω (πιστεύω σ' αυτά που ρωτάς)  αυτά που έχω στις σημειώσεις μου:

Υπ' όψη ότι μπορεί κάποιος να έχει αρκετά μεγάλη έκταση φωνής όμως το τραγούδι δεν έχει να κάνει τόσο με τη  φωνητική έκταση αλλά με το πως ερμηνεύεται από τον τραγουδιστή .Βέβαια το πώς εκτελείται η ερμηνεία εμπεριέχει την έκταση όμως δεν εξαρτάται από την έκταση.

πχ το τραγούδι: ''Το παλιό μου παλτό'' ακούστε το σε αρκετές τονικότητες (όλες όμως εύκολα εκτελούμενες με κιθάρα) ανάλογα με τη φωνή του τραγουδιστή/τραγουδίστριας:

Σε Dm (ΡΕ μινόρε)

Σε Dm (ΡΕ μινόρε – με ακόρντα barre)

Σε Fm (ΦΑ μινόρε)

Σε F#m (ΦΑ δίεση μινόρε)

Σε Gm (ΣΟΛ μινόρε)

Σε Αm (ΛΑ μινόρε)

[ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 10-10-2016 17:12 ]


#2   
angel11
Βασική Νότα
Chat
14.10.2016, 01:18
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση ,τη βοήθεια και το υλικό που μου στείλατε.Προσπαθώ επειδή και τα θεωρητικά μου δεν ειναι σε υψηλό επίπεδο να καταλάβω το θεμα της έκτασης.Αυτό που μου είπε ο δάσκαλος οταν πήγα ειναι οτι είμαι σοπράνο με 2.5 οκτάβες έκταση.Δηλ πάω σύμφωνα με την τονικότητα παραπάνω στα παραδείγματα για τη σοπράνο ;
#3   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
14.10.2016, 08:05

2,5 οκτάβες μπορεί να έχει και ο τενόρος......

Εσύ σε ποια τονικότητα το ίδιο τραγούδι το τραγουδάς άνετα και σε ποια ζορίζεσαι;

Οι 12 τονικότητες στις οποίες μπορεί κάθε μινόρε (στην περίπτωση μας: ''το παλιό μου παλτό'') να τραγουδηθεί είναι:

Cm-C#m - Dm - Ebm - Em - Fm - F#m - Gm - Abm - Am - Bm - Bbm

Τώρα από ποια νότα (απ' την ανωτέρω έκταση του πιάνου που σου έδωσα) θα ξεκινήσεις για να βγάλεις τις 2,5 οκτάβες θα δείξει κατά προσέγγιση αν είσαι σοπράνο.......


#4   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
16.10.2016, 11:47

Καλημέρα...δυστυχώς υπάρχει πάντα αυτη η τάση τόσο από μαθητές όσο  και από δασκάλους να κατατάσοσυν βιαστικά μια φωνή αναλόγως των πρώωτν δυνατοτήτων η της χροιάς τους.

Στην πραγματικότητα ως έκταση φωνής σε μια δεδομένησ τιγμλη της καλλιέργειάς της ορίζεται ως η ΑΝΕΤΗ εκταση αυτης,δλδ αυτη που βγταινει αβιαστα και εκτο ςαυτου μπορει να ταργουδηθει σε ολες τις εντασεις.

Συνεπως νοτες η τονικοτητες αν προτιματε που απαιτουν ανοδο της εντασης της φωνης για να τραγουδηθουν η staccato τροπο για να πραχθουν και δεν μπορουν αν δεσουν ομαλα με τις χαμηλοτερες νοτες ΔΕΝ λογιζονται ως εκταση.

Πραγματι υποι αυτες τις προυποθεσεις ειναι εξιοθευμαστο να εχει καποιος 2,5 οκταβες εκταση.

Γενικα οι 2 οκταβες επιτρεπουν στον τραγουδιστη να ερμηνευσει σεχδον ολο το ρεπερτοριο σε οποια φωνητικη κατηγορια και αν ανηκει.

Να συμφωνησω με τις καταταξεις που παραθετει ο Κ Στεφανος...και επισης πολυ ωραια τα βιντεακια που παραθετει ως παραδειγματα.

Οι εκτασεις αυτες ειναι ενδεικτικες και μπορουν να αλλαξουν..

πχ υπαρχουν μπασσοι που φτανουν το G4 και βαρυτονοι με B4 η και C4(του τενορου)

Επισης υπαρχουν φωνες με μεγαλη εκταση φωνης και καλυπτουν ολα τα φασματα πχ μπασσου βαρυτονου τενορου βλεπε βασιλη παπακωνσταντινου που τραγουδαει απο D2-D5(!!)

Για τις γυναικειες φωνες τα πραγματα δεν ειναι πολυ διαφορετικα.

υπαρχουν Σοπρανο με πολυ ωραιες χαμηλες νοτε ςπου θα ζητλευε και μια δεινη αλτο ενω αντιθετα καποιες κοντρα αλτο μπορει να αγγιζουν νοτες σοπρανο.

Αυτο δε λεει κατι απο μονο του.

Σε οποιιο επιπεδο καλλιεργειας και να βρισκεσαι παντα θα υπαρχει το ιδανικο ευρος φωνης που θα κουραζεσαι λιγοτερο ακομη κι αν εχεις 3 οκταβες ανετη εκταση.

Για τη μακροζωια του φωνητικου σου οργανου ας επιλεξεις αυτο το ευρος.

Οποτε ειμαι σιγουρος πως υπο αυτες τις προυποθεσεις οι 2,5 ποκταβες σου αναφερονται στα ορια της φωνης σου και οχι στο ανετο ευρος της.

Τα ορια,σε αντιθεση με οτι θα ακουσεις απο πολλους καθηγητες φωνητικης ειναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ για οτ τραγουδι.

Αλλωστε η μικρη αρχικα εκταση μιας φωνης,εκεινη που ειναι εντελως ανετη γαι σενα ειναι και η πιο ''ευπλαστη''.

Οταν ξεκινησα να μαθαινω τραγουδι ειχα μια εκταση οριακη απο Ε2 σε D4.Η ανετη μου ομως εκταση ηταν απο Α2 εως Α3.Μια ταπεινη οκταβουλα.

Στην αρχη πασχιζα να δειυρνω τη φωνη μου φτανοντας ορια ξερω γω ξεφωνιζοντας D4 η Ε4.

Ακομη κι οταν μπηκα στο νοημα κι επιασα πως δουλευει το φωνητικο μου οργανο παλι πασχιζα να αυξησω τα ορια.Πχ στο F Η ARGOTERA G4 κτλ.

Με τον καιρο διαπιστωσα πως η ανετη εκταση της φωνης μου ηταν η σταθερα και η αξια που αυξανοταν και αυτη η παραμετρος που ποτε και υπο οπιεσδηποτε συνθηκες δεν θα με απογοητευε.

Στην παρουσα εχω δυο οκταβες ανετη εκταση απο F2 σε F4 και εχω απολυτη εμπιστοσυνη πως ουτε θα κανω ''κοκκορακια'' ουτε θα βλαψω το φωνητικο μου οργανο.

Η δε φωνητικη μου κατηγορια ειναι μαλλον λυρικος βαρυτονος κι αυτο προεκυψε με τα χρονια ως συμπερασμα.

Αγαπω πολυ και το ρεπερτοριο των μπασσων γιατι ξεοκουραζεται η φωνη μου και δεν εχω προβλημα να τραγουδησω και Ε2 η και D2.

Tα ορια μου ειναι πολυ πιο πανω:Απο C#2 εως C#5 αλλα αποφευγω  να τραγουδαω εκει γιατι η φωνη εχει κακη ποιοτητα και σιγουρ ακανω ζημια στο λαρυγγα μου.

Ξερω ομως πως με τα χρονια θα μπορω ολο και πιο πολλες νοτες απο αυτο το ευρος αν ενταξω στη γκαμα μου.\

Αυτα τα λιγα.

προστατεψε τη φωνη σου και τι ςαξιες της(χροια,ογκο,καθαροτητα και σταιεροτητα τονου,κτλ)και ασε την εκταση ως μια δευτερευουσα παραμετρο.

Το μονο σιγουρο ειναι πως αν αφοερωθεις στην χαλαρη σου εκταση με τις σωστες ασκησεις εκγυμνασης του φωνητικου σου οργανου,αυτη θα ξεπερασει καποια στιγμη ακομη και αυτες τις 2,5 οκταβες(!!)


#5   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
16.10.2016, 15:06
angel1 διάβασε τα (ή μάλλον μελέτησε τα) αρκετές φορές τα λόγια του frieddie μέχρι να τα κατανοήσεις......
#6   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
16.10.2016, 15:41

Εδω ο Βασιλης τραγουδα σε εκταση 2 οκταβων απο Β2 σε Β4 προς το τελος.Απολασυε ενα τυπικο παραδειγμα φωνης που μπορει να τραγουδησει και σαν μπασσος και σαν βαρυτονος και σαν τενορος


#7   
angel11
Βασική Νότα
Chat
20.10.2016, 00:57
Πολύ καλά ολα αυτα ,ευχαριστώ.Θέλω το χρόνο μου βεβαια να τα μελετήσω και με διάβασμα και ακουστική μελέτη ,δυστυχώς έχω ελλείψεις στη θεωρία που εχει να κάνει με το θέμα .Η οριακή μου έκταση με το "ματι" και το "αυτι" που έχω δει σε μαθήματα απο τις ασκήσεις για ζέσταμα ειναι μέχρι την τρίτη απο το τέλος στο αρμόνιο την "λα" αλλά με "ψεύτικη" .Η χαμηλότερη πιθανό απο όπου ξεκινάει η σοπράνο.Οταν έμαθα να κάνω χρήση του διαφράγματος υπήρξε βελτίωση και στις χαμηλές.Οταν λέμε για "καθαρότητα" τι εννοούμε ; την ορθοφωνία στο τραγούδι ; δηλ να ακούγονται καθαρά οι λέξεις και όμορφα στρογγυλεμένα ;
#8   
p-theofanis
Συγχορδία Μινόρε
Chat
20.10.2016, 04:47
Μπράβο αγαπητέ κ. STEFANOS604 Πολύ καλή επεξήγηση!!! Και γενικά έχω παρακολουθήσει και άλλες συζητήσεις όπου απαντάτε και δίνετε συμβουλές και λύνεται στον καθένα απορίες και προβληματισμούς!
#9   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
20.10.2016, 07:49

Παράθεση:

Το μέλος p-theofanis στις 20.10.2016, 04:47 έγραψε...

Μπράβο αγαπητέ κ. STEFANOS604 Πολύ καλή επεξήγηση!!! Και γενικά έχω παρακολουθήσει και άλλες συζητήσεις όπου απαντάτε και δίνετε συμβουλές και λύνεται στον καθένα απορίες και προβληματισμούς!

Να 'σαι καλά


#10