ελληνική μουσική
319 online   ·  206.277 μέλη

Επιβεβαίωση σύνθεσης ως μοναδική

gallacher
Περαστική Νότα
Chat
13.03.2017, 14:10

Καλησπέρα σε όλους και μπράβο που μας διαφωτίζεται σε διάφορα θέματα.
Ασχολούμαι με τη μουσική παίζοντας χρόνια κάποια όργανα και τον τελευταίο καιρό έχω κάποιες συνθέσεις με στίχους ηχογραφημένες όπως μου ήρθαν στο μυαλό. Επειδή θέλω να τα δημοσιεύσω στο youtube, πως μπορούμε να ξέρουμε αν η μελωδία που σκεφτήκαμε δεν μοιάζει ή προέρχεται από κάποιο γνωστό κομμάτι, για να μην έχουμε νομικό πρόβλημα;

Σας Ευχαριστώ


#1   
CROSS
MusicHeaven Guru
Chat
21.03.2017, 17:54

Αν οι μελωδίες απλά σας ήρθαν στο μυαλό τότε οι πιθανότητες μοναδικότητας είναι απειροελάχιστες.Το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε για να είστε σίγουροι(όχι απόλυτα και πάλι)είναι να γράψετε(σε πεντάγραμμο) τις μελωδίες και να τις κάνετε αγνώριστες,ανάλογα τι γνώσεις έχετε.Αυτός είναι ο λόγος που δεν προτείνεται γενικά η σύνθεση απλα με το να κάθεται κάποιος στο όργανο και να αυτοσχεδιάζει(όσο ωραίο κι αν είναι αυτό).

Υπάρχει και κάτι άλλο που ίσως σας φανεί παράξενο ακούγοντάς το αλλά ισχύει σε μεγάλο βαθμό.Οι πιθανότητες να έιναι ''μοναδικές'' οι μελωδίες που γράφετε εξαρτάται και απο την κούραση που νιώθετε μετά τον αυτοσχεδιασμό.Λένε ότι όταν κουράζεσαι πνευματικά αυτοσχεδιάζοντας,σημαίνει ότι δημιουργείς μια μελωδία.Όσο μεγαλύτερη η κούραση τόσο ''αυθεντικότερη''η μελωδία ή τουλάχιστον με νέα στοιχεία δικά σας.Και πάλι όμως για σιγουριά χρειάζεται η κατάλληλη τροποποίηση στο χαρτί.


#2   
gallacher
Περαστική Νότα
Chat
22.03.2017, 01:09
Συνήθως στο μυαλό μας δεν γεννιέται μια μουσική ή παίζοντας και αυτοσχεδιάζοντας; Έστω ότι αυτό που δημιούργησε το μυαλό υφίσταται σαν μελωδία κάπου και τη δεδομένη στιγμή δεν συμπίπτει με κάποια μελωδία από τις "καταχωρημένες" που έχει ο εγκέφαλος, τι γίνεται; τη διαγράφουμε και πάμε στην επομένη που και γι' αυτή δεν θα είμαστε σίγουροι;
#3   
CROSS
MusicHeaven Guru
Chat
22.03.2017, 16:14

Εκτός απο τον τρόπο που σου είπα,δεν υπάρχει κάτι άλλο που μπορείς να κάνεις.Αν δεν θέλεις να μπείς σε αυτη τη διαδικασία κι αν πρόκειται να κάνεις κάποια μεγάλη διαφήμιση έτσι ώστε να φτάσει σε πολύ κόσμο και να χεις νομικά προβλήματα σε πιθανη περίπτωση ασυναίσθητης''αντιγραφής'',τότε μην το αναφέρεις ως πρωτότυπη μουσική αλλά ως αυτοσχεδιασμό πάνω στα ακούσματά σου.Αν το ανεβάσεις στο yοutube για σένα και κανα δυο φίλους σου τότε δεν θα χεις πρόβλημα.Σε κάθε περίπτωση πάντως άσε λίγο χρόνο να περάσει ώστε να εντοπίσεις κάποια στιγμή την υπαρκτή μελωδία που ''αντέγραψες'' και να αλλάξεις αυτα τα σημεία.Αργά ή γρήγορα θα το εντοπισεις,εαν όντως έχει γίνει έτσι.


#4   
gallacher
Περαστική Νότα
Chat
22.03.2017, 16:52

Εκτιμώ την απάντησή σας και ευχαριστώ για τις συμβουλές, απλώς επειδή αναφέρεστε στη σύνθεση μέσω χαρτιού και στυλό, πως έχουν γεννηθεί τόσο ξεχωριστές μελωδίες από ανθρώπους που έπιασαν ένα όργανο και δεν ήξεραν και πολλά από θεωρία μουσικής; Σαφώς είναι το ταλέντο αλλά κάποια σημεία σε "γέφυρες" ενός κομματιού ή μια "απάντηση" επειδή βασίζονται σε μια κλίμακα νομίζω πως δεν έχεις και τόσες επιλογές ώστε να γλιτώσεις μια παρόμοια μελωδία σε αυτά τα σημεία. Ειναι τόσα τραγούδια που μοιάζουν κάποια πράγματα που θεωρώ πως θα μήνυε ο ένας συνθέτης τον άλλο καθημερινά. Οι όπως οι λέξεις σε στίχους, πολλά τραγούδια με ίδιες λέξεις ή και φράσεις ακόμα.
   Γι αυτό αναρωτιέμαι πως κάποιος γράφει σ ένα πιάνο ή μια κιθάρα μια μελωδία και ξέρει πως αυτό είναι "δικό του".
Κι επειδή μου αρέσει να αναλύω στα αυτιά μου και το παίξιμο κάθε οργάνου στα τραγούδια που ακούω, έχω "συλλάβει" πολλές εισαγωγές, μπασογραμμές, "κλεισίματα" να είναι παρόμοια. Δεν προσπαθώ να κάνω το χάπι μου χρυσό :) απλώς τρόπους βεβαίωσης για πρωτοτυπία στη σύνθεση αναζητώ.


#5   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
22.03.2017, 21:14

Σίγουρα μ’ όσα λες δεν επιθυμείς να αντιγράψεις από κάποιον άλλο. Σαφέστατα όμως μπορεί να σου τύχει να αντιγράψεις σαν συνθέτης μια μελωδία.

Αλλά για να έχεις την αμφιβολία ότι ίσως δεν είναι δική σου σημαίνει ότι ναι μεν δεν είναι ‘’φωτοτυπία’’ 100% αλλά ίσως κάποτε να είναι υποσυνείδητα αποτυπωμένη η ίδια ή παρόμοια κάποιου άλλου συνθέτη.

Η δημοσιοποίηση στο youtube (site που δεν μπορείς να αλλάξεις την ημερομηνία ‘’υποβολής’’) σε κατοχυρώνει στο αντίθετο απ’ αυτό που λες. Να είναι δηλαδή αυτούσια δική σου σύνθεση , να φοβάσαι να την δημοσιοποιήσεις και κάποτε να δεις την ίδια ή παρόμοια δημοσιοποιημένη από κάποιον άλλο συνθέτη, αν δε τύχει να γίνει και επιτυχία θα ‘’τραβάς τα μαλλιά σου’’....

Η γνώμη μου είναι να την δημοσιοποιήσεις , αν την ακούσουν φίλοι σου και κάποιος κόσμος , ακόμα και παρόμοια να είναι με κάποια άλλη ‘’δεν τρέχει’’ τίποτα. Αν πράγματι είναι copyright κάποιου άλλου με προθύστερη ημερομηνία ή σου επισημανθεί απλά την διαγράφεις….


#6   
gallacher
Περαστική Νότα
Chat
24.03.2017, 01:17
Κύριε Στέφανε σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και το χρόνο σας, θα πράξω σύμφωνα με όσα γράφετε
#7   
VENICEANNAMARIA
Περαστική Νότα
Chat
16.03.2020, 22:14

ενασ απλος τροποσ που θα επιβεβαιωσεις αυτουσ τουσ φοβους ειναι η εφαρμογη shazam στην οποια βαζεις ενα κομματι που ψανεις ποιο ειναι και στο βρισκει.ετσι αν παιξεισ το κομματιη μεροσ του   υπαρχουν περισσοτερες πιθανοτητες για αυτο το θεμα(εγω αυτο κανω)


#8   
georgiostsiftsis
Περαστική Νότα
Chat
22.05.2020, 16:07

Smile

[ τροποποιήθηκε από τον/την georgiostsiftsis, 22-05-2020 16:18 ]


#9   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
22.05.2020, 16:26

Πολύ ωραίο θεματάκι...

Που μπορεί να φωτιστεί από πολλές πλευρές.

Η μοναδικότητα μιας μελωδίας είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί αλλά όχι αδύνατο.

Το να μοιάζει λίγο μια μελωδία μιας άλλης σε κάποιο τμήμα της επίσης δεν καταργεί τη μοναδικότητά της.

Πόσες έγκυρες μουσικές επιτυχίες θυμίζουν η μια την άλλη σε κάποιο σημείο της εισαγωγής τους για παράδειγμα;

Η μουσική φαντασία είναι για μένα κάτι που εμπλουτίζεται με την πληθώρα ακουσμάτων που μπορεί να έχει κάποιος.

Κάτι ανάλογο με τη συγγραφική φαντασία που γίνεται πλουσιότερη διαβάζοντας άλλα λογοτεχνήματα.

Είναι ένα εργαλείο αυτό.Το πως θα το χειριστείς είναι κάτι άλλο.

Πχ το παλιό μέλος σου σαιτ μας margot ήταν αδιαμφισβήτητα πολύ ταλαντούχα αλλά έκανε το λάθος να μιμείται την έκφραση και την περιγραφική πρισέγγισή της,αναπαράγωντας αριστουργηματικές κόπιες ποτ πουρί από συγγραφείς που ίσως είχε διαβάσει.

Κάτι αντίστοιχο μπορεί να παρατηρηθεί και στη σύνθεση:μια στείρα επαναχρησινοποίησης αυτούσιων riffs η μελωδικών γραμμών για να φτιάξεις κατι δικο σου.

Όμως η μουσική φαντασία είναι σαν ένα πουλί.Αν το αφήσεις ελεύθερο να ακολουθήσει τις αχτίδες των δικών σου συναισθημάτων μπορεί να παράγεις κάτι προτότυπο αν όχι 100% μοναδικό.

Οι συνδυασμοί που παρέχουν οι κλίμακες είναι αρκετοί και οι γνώσεις αρμονίας ωφέλιμες,αλλά δεν βοηθούν να ανάψει η φλόγα.

Μόνο να μεταφερθεί και να μετατραπεί βοηθούν σε κάτι πλούσιο και ευήκοο από μέσα ενορχήστρωσης.


#10   


Αυτά τα διάβασες;