ελληνική μουσική
    855 online   ·  210.851 μέλη

    Μουσική και αρχιτεκτονική. Πώς ακούγεται ο συνδυασμός;

    pure_instinct
    17.10.2005, 02:09
    Γειά σε όλους εκει έξω....λοιποοοον.....
    δεν εχω τρομερές γνώσεις σε μουσική θεωρία,κάποτε ήξερα αρμόνιο...αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας...
    σαν φοιτήτρια αρχιτεκτονικής -με λίγες γνώσεις σε μουσική θέματα-...θα θελα να ρωτήσω κάτι...εσένα, ...και εσένα....και εσενα.....και....όλους αν γίνεται(!)

    η μουσική είναι ήχος...βρίσκεται παντού γύρω μας από την ώρα που γεννιέσαι....ήχος άλλοτε ευχάριστος...άλλοτε αδιάφορος...άλλοτε άσχημος..
    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ μουσική τι είναι??πολλοι ήχοι μαζι....περασμένοι σε φίλτρα..παραμορφώσεις κλπ...εγώ όμως που μπορώ να μεταφράσω την αρχιτεκτονική σε μουσική....δύσκολα μπορώ να κάνω το αντίθετο...
    ερχομαι λοιπόν...αγαπητο μέλος -όποιος κ αν είσαι, ότι κι αν κάνεις στη ζωή σου...-
    ΠΩς ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΗΧΟΥΣ -ΜΙΚΡΟΥΣ, ΚΟΦΤΟΥΣ, ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΥΣ, ΕΝΤΟΝΟΥΣ.. - ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ? ΚΑΤΙ ΚΤΙΣΤΟ? ΕΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ Ή ΕΝΑ ΟΓΚΟ?
    πώς θα σκεφτόσουν έναν ήχο ο οποίος θα μπορούσε να γίνει κάτι τρισδιάστατο?με τι θα έμοιαζε και γιατί;

    thanx____xxx


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : vouliakis στις 17-10-2005 23:26 ]
    Jimy
    17.10.2005, 09:56
    ΄Κάθε ήχος απο μόνοςτου περιέχει ένα σχήμα είτε ευθεία είναι έιτε κάτι άλλο
    απο μόνο του το μυαλό έχει αυτή την ιδιότητα.Αν έχεις πστεύω κάλά μουσικά μέσα
    τότε δίνεις και μια μορφή.Οι fuges του Bach χαρακτηρίζονται απο μεγάλη αρχιτεκτονική δομή πχ..αλλώστε παραπέμπουν σε κάτι το αυστηρό

    (Πολλά είναι και θέμα φαντασίας)


    pure_instinct
    17.10.2005, 14:20
    γεια σου Jimy...
    Ευχαριστώ για την απάντηση...αλλα...τι εννοείς ¨αν έχω καλα μουσικά μέσα τότε δίνω και μια μορφή¨ ;
    λες για τον Bach....ok...but... ο ήχος!...πώς τον σκέφτεσαι σαν σχήμα...εγώ σκέφτομαι διάφορα με την διάρκεια, την συχνότητα, τον τόνο κλπ....αλλά π.χ πώς θα μορφοποιούσες έναν ήχο από τσαλάκωμα χαρτιού, χωρίς να σκεφτείς την μορφή του χαρτιού; και αυτο που με προβληματίζει είναι τα κρητήρια που επιλέγεις το σχήμα....όχι το ίδιο το σχήμα...τη μορφη...κλπ..το ξέρω είναι θέμα φαντασίας...και μπορώ να βγώ σε πολλά συμπεράσματα από αυτήν...αλλά το θέμα είναι η τεκμηρίωση....αρχίζω να χάνομαι...
    αν ξέρεις κάτι σχετικό με μουσική,ήχο και μορφή, πόλη...κλπ...καποια ταινία ή κάποιο project....please tell me..

    tnx__
    vouliakis
    17.10.2005, 23:19
    pure_instinct, ένα καλό ξεκίνημα για τη μελέτη της σχέσης εικαστικής-μουσικής μορφής, θα μπορούσε να είναι το βιβλίο του Καντίνσκι Σημείο - Γραμμή - Επίπεδο , εκδόσεις Δωδώνη.

    Από εκεί και οι παρακάτω απόπειρες μεταφοράς στη ζωγραφική, μουσικών θεμάτων από την Πέμπτη Συμφωνία του Μπετόβεν.

    Το θέμα σου, πάντως, έχει ενδιαφέρον. Θα επανέλθω...













    επισυναπτόμενα: kandinsky3.jpg kandinsky2-.jpg 
    vouliakis
    18.10.2005, 00:09
    Λοιπόν, μπορείς νομίζω να δεις την ομοιότητα στη φόρμα. Πάνω: το Περίπτερο της Philips, έργο του Ξενάκη. Κάτω: παρτιτούρα του Ξενάκη από τις "Μεταστάσεις".












    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : vouliakis στις 18-10-2005 00:10 ]
    επισυναπτόμενα: xena.jpg 
    Hastaroth
    18.10.2005, 09:21
    Νομίζω οτι στην συγκεκριμένη περίπτωση που παραθέτεις,Παναγιώτη,τά πράγματα είναι απλά:Ο Ξενάκης,αρχιτέκτων/μαθηματικός και μουσικός ο ίδιος,"υλοποίησε" την παρτιτούρα του (η οποία ούτως ή άλλως είναι γραμμένη μέ δική του σημειογραφία) σέ ένα αρχιτεκτονικό έργο.

    Πώς θά μπορούσε όμως νά "μεταφραστή" σέ κάτι αρχιτεκτονικό (ήτοι,υλικό) π.χ. το βασικό μοτίβο από το take five τού Brubeck; Εδώ σέ θέλω,κάβουρα! (που έλεγε και ο Ζορμπάς...)

    (η πρόπόνηση γιά το επόμενο Σαββατοκύριακο συνεχίζεται)...
    Fania
    18.10.2005, 16:02
    Πολύ ενδιαφέρουσα η απορία σου. Αν και έχω ασχοληθεί πολλά χρόνια με τη μουσική (πιάνο, ακκορντεόν, κιθάρα) και δουλεύω ως πολιτικός μηχανικός δεν σκέφτηκα ποτέ πως θα μπορούσαμε να μετατρέψουμε μία παρτιτούρα ή έναν ήχο σε κάποιο σχήμα στο χώρο.
    Ίσως μια παρτιτούρα να μπορούσε να μετατραπεί σε σχήμα με τεχνικά μέσα όπως αναφέρθηκε παραπάνω και όχι απαραίτητα απο κάποιον άνθρωπο άλλα και από έναν υπολογιστή. Ένας ήχος όμως ....
    Κατά τη γνώμη μου δεν μπορείς να μετατρέψεις έναν ήχο ή μια μελωδία καλύτερα, σε γεωμετρικό σχήμα. Ίσως μία μελώδία να μπορούσε να σε παραπέμψει σε κάποιο σχήμα όμως, αλλά αυτό είναι κάτι το διαφορετικό.
    Πιστεύω ότι ήχοι με σχήματα συνδιάζονται ανάλογα με τα συναισθήματα που σου προκαλούν κάθε φορά.
    Για παράδειγμα αν ακούς τη Valkierie του Wagner νιώθεις ένα δέος, το ίδιο συναίσθημα που θα σου προκαλούσε ίσως ένας ογκώδης επιβλητικός πύργος με αιχμηρές ακμές... (...λέω εγω τώρα....)
    Νομίζω πως κάπως έτσι λειτουργεί...
    pure_instinct
    18.10.2005, 16:52
    Hastaroth kai vouliakis σας ευχαριστώ για τα attachments...
    αυτα τα έχω δεί και έχω διαβάσει πολύ ξενάκη...αλλά αυτός είναι και μουσικός, αυτό είναι ΄το πρόβλημα...δεν είμαι μουσικός ( δυστυχώς! )....αλλά πιστεύω ότι αυτό που είπε η/o(?) Fania, σχετικά με το συναίσθημα, είναι απο τα σημεία που έχω σταματήσει για να εξετάσω...συναίσθημα, ανάμνηση, εμπειρία....απο την μία...πραγματικότητα, ελαστικότητα και πλαστικότητα από την άλλη.....
    πώς όμως ερμηνεύεις μια παρτιτούρα με βάση το ηχητικό αποτέλεσμα διαφορετικά;εκτός από τον ρόλο του συναισθήματος;
    Τ Ε Σ Τ : ΤΙ ΣΕ ΚΆΝΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΊΣ Ο ΉΧΟς ΤΟΥ ΑΕΡΑ ; ΚΑΙ ΑΝ ΜΠΟΡΟΎΣΕΣ, ΠΩς ΘΑ ΤΟΝ ...ΕΙΚΟΝΟΠΟΙΟΥΣΕΣ ;

    ΥΓ. αν κάποιος ξέρει κάτι σχετικά με κάτι που σχετίζεται όπως του Ξενάκη και του Καντίνσκι......please να με ενημερώσει!!!

    φιλάκια σε όλους!

    tnx_________xxx
    alterhoh
    23.10.2005, 20:29
    Γεια χαρά παιδιά!

    Είμαι νέο μέλος στο forum και σε πρώτη φάση, με ενδιαφέρει πολύ να βρώ πληρφορίες για το θέμα "Η Αρχιτεκτονική της μουσικής". Δηλαδή, θέλω να εργαστώ πάνω στη σύνδεση αυτών των 2 εννοιών και τελικά να καταλήξω σε κάποιο σημείο όπου να εξηγείται τελικά η "αρχιτεκτονική" ανάπτηξη μια μουσικής σύνθεσης... Υπάρχει τελικά ένα όριο "γεωμετρικό" και προκατασκευασμένο (που παίρνει διάφορες μορφές ανάλογα το μουσικό είδος, αλλά τελικά παραμένει εις βάθος το ίδιο) στη μουσική σύνθεση; Και αν ναι, πώς δημιουργήθηκε η ψυχεδέλια και το προοδευτικό (progressive) κίνημα στο rock;
    Αυτά αναζητώ και περιμένω απόψεις και προτάσεις σας για πηγές πληροφοριών.

    alterhoh


    Vourdoulas
    24.10.2005, 00:25
    Είμαι και εγώ νέο μέλος και ως τώρα παρατηρητής! Βρήκα το θέμα πολύ ενδιαφέρον και έχω ασχοληθεί λίγο με αυτό σε σεμινάριό μου όταν ήμουν φοιτητής μουσικολογίας το 2001.
    Γενικότερα, το θέμα «μορφή» είναι τεράστιο στη μουσική. Η ιδιαιτερότητά της μουσικής σε σχέση με τις άλλες τέχνες (και με την Αρχιτεκτονική) είναι ότι η μορφή της χτίζεται στο χρόνο και όχι στο χώρο, με ένα υλικό «άπιαστο», τον ήχο, που ούτε φαίνεται ούτε μπορεί να αναπαραστήσει μία έννοια εάν δεν συνοδεύεται από λόγο (άλλο η μουσική και άλλο το τραγούδι).
    Για το θέμα της συζήτησης, η συνάφεια της Μουσικής με την Αρχιτεκτονική έχει να κάνει εν μέρει με τις κοινές μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διάταξη του υλικού στο χώρο στην Αρχιτεκτονική και την διάταξη του ήχου στον χρόνο στην Μουσική. Πολλά μπορεί να βρει κανείς για τον Ξενάκη, τον Le Corbusier και τις μεθόδους διάταξης του ηχητικού υλικού στον χρόνο που χρησιμοποίησε ο πρώτος, όπως ανέφερε και ο vouliakis. Στην περίπτωση του Ξενάκη, πρόκειται για οργάνωση ηχητικής μάζας με την εφαρμογή κάποιων μαθηματικών ή αρχιτεκτονικών αρχών.
    Όμως, μια άλλη, πιο πρωταρχική σχέση της Μουσικής με την Αρχιτεκτονική αλλά και με τις εικαστικές τέχνες είναι η συμμετρία. Το παράδειγμα που έχω μελετήσει προσωπικά είναι η χρήση της «Χρυσής Τομής» ως παράγοντας διαμόρφωσης της μορφής στη μουσική ορισμένων συνθετών, ηθελημένα ή μη, δανεισμένος από την Αρχιτεκτονική.
    Συγκεκριμένα, μπορώ να σας δώσω λεπτομέρειες για το τι εννοώ, προειδοποιώ όμως ότι θα αναφέρω κάποιους καθαρά μουσικούς όρους μουσικής μορφολογίας, λίγο εξειδικευμένους!
    Αν προσπαθούσαμε να προσαρμόσουμε τον όρο «συμμετρία» στη μουσική, θα λέγαμε ότι μια μουσική σύνθεση χαρακτηρίζεται από συμμετρία όταν τα στοιχεία ή τα μέρη που την απαρτίζουν βρίσκονται σε κάποια συγκεκριμένη αμοιβαία σχέση μεταξύ τους.
    Για παράδειγμα, οι εκδοχές μιας δωδεκαφθογγικής (ή μη) σειράς είναι συμμετρικές μεταξύ τους. Επίσης, οι αντιστικτικές επεξεργασίες ενός μοτίβου μπορεί να προκαλούν συμμετρικές σχέσεις. Τέτοιες μπορεί να είναι η μίμηση, ο κανόνας, η αναστροφή, ο καρκίνος, η αναστροφή του καρκίνου, η σμίκρυνση και η μεγέθυνση , η χρησιμοποίηση cantus firmus, η διπλή αντίστιξη, το ostinatο κτλ. Από τις μορφολογικές δομές, συμμετρία με την παραπάνω έννοια παρουσιάζουν όλες οι αψιδωτές μορφές, π.χ. η μορφή ABCBA , η οποία έχει άξονα συμμετρίας το C.
    Όσον αφορά τη χρήση της Χρυσής Τομής, μπορεί για παράδειγμα η κορύφωση μια μουσικής σύνθεσης (π.χ. fff) να βρίσκεται στη χρυσή τομή του συνολικού χρόνου/αριθμού μέτρων του κομματίού. Ή μπορεί σημαντικά μουσικά γεγονότα (π.χ. είσοδος ενός νέου οργάνου) να συμβαίνει στις χρυσές τομές των μερών ενός κομματιού.

    Η Χρυσή Τομή (“Sectio Αurea”) είναι το σημείο εκείνο που διαιρεί ένα ευθύγραμμο τμήμα μήκους l κατά τέτοιο τρόπο, ώστε ο λόγος των μηκών του μικρότερου προκύπτοντος τμήματος προς το μεγαλύτερο να είναι ίσος με το λόγο του μήκους του μεγαλύτερου τμήματος προς το συνολικό μήκος του ευθύγραμμου τμήματος:
    Δηλαδή αν έχουμε ένα ευθύγραμμο τμήμα ΑΒ μήκους l και η χρυσή τομή του είναι το Μ, προκύπτουν τα δύο τμήματα ΑΜ και ΜΒ. Έστω x το μεγαλύτερο τμήμα ΜΒ. Τότε πρέπει να ισχύει (l – x)/x=x/l. Αν θεωρήσουμε μοναδιαίο τα μήκος του ευθύγραμμου τμήματος ΑΒ προκύπτει μετά από μερικούς απλούς υπολογισμούς ότι x=0,618… και l – x = 0,382… . O αριθμός 0,618… συμβολίζεται με το γράμμα Φ και έχει άπειρα δεκαδικά ψηφία, όπως και ο γνωστός π (3,14). Το ίδιο και ο αριθμός 0,382 που συμβολίζεται με το φ. Αν θέλουμε δηλαδή να βρούμε τη Χρυσή Τομή ενός ευθύγραμμου τμήματος μήκους 1 m πρέπει να μετρήσουμε 0,618 (περίπου) από την αρχή του ευθύγραμμου τμήματος ή 0,382 από το τέλος.
    Οι αριθμοί Fibonacci (γνωστοί τελευταία και από τον Κώδικα Ντα Βίντσι…) είναι μία σειρά αριθμών κάθε μέλος της οποίας προκύπτει από το άθροισμα των δύο προηγούμενων μελών. Έτσι, με αφετηρία το 1, η σειρά Fibonacci που προκύπτει είναι η ακόλουθη:
    1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, ….
    Η σειρά Fibonacci έχει άμεση σχέση με την αναλογία της Χρυσής Τομής. Συγκεκριμένα, ο λόγος κάθε μέλους της σειράς προς το αμέσως επόμενο μέλος προσεγγίζει ολοένα και περισσότερο τον αριθμό 0,618…, αποτελεί δηλαδή μια έκφραση του Φ με φυσικούς αριθμούς. Τα πρώτα μέλη της σειράς δεν προσεγγίζουν το Φ, αφού 1:2 = 0,5 , 2:3 = 0,666667 και 3:5 = 0,6. Προχωρώντας όμως βλέπουμε ότι 8:13 = 0,615 και 89:55 = 0,61818. Με άλλα λόγια, ισχύει ότι η Χρυσή Τομή του 89 είναι περίπου 55 κ.ο.κ. Η ίδια η αναλογία της Χρυσής Τομής είναι συμμετρική ως προς τον εαυτό της. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που προκύπτει.

    Επεκτείνοντας το σχήμα αυτό στη μουσική, αν ένας συνθέτης θέλει να συνδέσει δύο διαφορετικά ως προς το «μέγεθος» μέρη του ίδιου έργου έτσι ώστε η σχέση του 1ου με το 2ο να είναι η ίδια με τη σχέση του 2ου με ολόκληρο το έργο, τότε το σημείο που διαχωρίζονται τα δύο αυτά μέρη θα είναι αναγκαστικά η Χρυσή Τομή του έργου. Αυτό συμβαίνει σε πολλά έργα του Webern και του Bιla Bartσk (προσωπικά έχω μελετήσει την Μουσική για Έγχορδα, Κρουστά και Τσελέστα του Bartσk, για όσους δεν έχουν ξανακούσει τον τίτλο ας θυμηθούν το soundtrack της «Λάμψης» του Κιούμπρικ). Όσοι ενδιαφέρονται για περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες μπορούν να δουν το site του Larry Solomon.

    Η Χρυσή Τομή χρησιμοποιήθηκε συνειδητά από πολλούς αρχιτέκτονες του Μεσαίωνα αλλά και νεότερους, όπως ο Le Corbusier και ο Andre Villon, που τη χρησιμοποίησαν στη σχεδίαση θυρών, παραθύρων, και άλλων στοιχείων των οικοδομημάτων τους, π.χ. στη σχέση του ύψους και του πλάτους της πόρτας, στην τοποθέτηση των παραθύρων σε σχέση με την πρόσοψη του κτιρίου κτλ. Χαρακτηριστική είναι η χρήση της Χρυσής Τομής στην κατασκευή του Παρθενώνα, αλλά για περισσότερα ρωτήστε τους αρχιτέκτονες!!! Δείτε επίσης τα σχέδια στα:

    FIBONACCI

    GOLDEN MEAN

    LARRY SOLOMON



    επισυναπτόμενα: Parthenon.jpg 
    pure_instinct
    24.10.2005, 14:14
    με εξέπληξες!!!!!!!!!!!!!!!

    εισαι απίστευτος!!!αυτά που έγραψες τα έκανες copy - paste απο κάπου ή οχι?
    πρέπει να συζητήσουμε κι άλλο εμείς μου φαίνεται....
    θα τα κοιτάξω όλα αυτα τα links προσεκτικά και θα επανέλθω!

    thanks a lot!!!!!!!!!!!!

    xxx
    vouliakis
    24.10.2005, 14:51
    Για τη "σχέση" των μαθηματικών με τη μουσική, έχουν δημοσιευθεί κι εδώ στο Music Heaven μερικά άρθρα:

    - Μαθηματικά και μουσική

    - Μουσική: αριθμός ή χίμαιρα

    - Αριθμός ή χίμαιρα; Μέρος B': Ιστορική τοποθέτηση των αισθητικών θεωριών





    alterhoh
    24.10.2005, 22:03
    Vourdoula, μπορείς να μου δώσεις συγκεκριμένες πηγές πληροφοριών οι οπίες να μην αναφέρονται τόσο στη σχέση Μουσικής - Αχιτεκτονικής, αυτή καθ' εαυτή, αλλά στη διαδικασία μεταφοράς του μουσικού ερεθίσματος πάνω στο σχεδιαστικό μοτίβο. Πώς θα αναλυθεί η διαδικασία αυτή;

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων...
    alterhoh
    Vourdoulas
    24.10.2005, 23:10
    alterhoh,
    κατ΄αρχήν πρέπει να διευκρινίσω ότι είμαι μουσικός και δεν έχω καμία σχέση με αρχιτεκτονική ούτε με μαθηματικά, απλώς έτυχε να ασχοληθώ "από σπόντα" λίγο με το θέμα παλιότερα.
    Δεν καταλαβαίνω ακριβώς τι με ρωτάς, αλλά νομίζω ότι εννοείς πρακτικά πως μπορείς να μεταφέρεις π.χ. μια μελωδία σε κάποιο σχέδιο πάνω σε χαρτί ως γραφική παράσταση κτλ. Νομίζω ότι έχεις πάρα πολλές επιλογές και τρόπους τους οποίους μπορείς μόνος σου να εφεύρεις, χωρίς να είσαι ο Ξενάκης, αρκεί να έχεις φαντασία, από το να ενώνεις απλά τις νότες μιας παρτιτούρας με γραμμές, μέχρι να κάνεις πίνακες συχνοτήτων-χρόνου (άξονες Hertz/sec) και γράφικές παραστάσεις. Έχω απαντήσει με λεπτομέρειες για κάποιοες σχετικές ιδέες σε pm της pure_instinct, οπότε σε παραπέμπω εκεί.


    elenipir
    25.10.2005, 23:37
    Δε βοηθάω καθόλου στο θέμα που έχει τεθεί...
    αλλά επιτρέψτε μου να κάνω ένα σχόλιο!

    Έβλεπα τις ποράλλες μια ταινία, "Ακολουθώντας την καρδιά"
    και κάπου έλεγε η πρωταγωνίστρια το εξής:

    "Το να προσπαθείς να εκφράσεις τον έρωτα με λόγια
    είναι σα να προσπαθείς να εκφράσεις τη μουσική με αρχιτεκτονική..."




    alterhoh
    26.10.2005, 09:21
    Σίγουρα elenipir αυτή είναι μια άποψη που "παίζει" πάρα πολύ και βέβαια έχει πολύ σημαντικό νόημα.
    Πάντως, στη προκειμένη περίπτωση, προσπαθούμε να μελετήσουμε ξεκάθαρα τη διαδικασία δημιουργίας αρχιτεκτονικών κατασκευασμάτων με πηγή έμπνευσης τη μουσική ακρόαση - εμπειρία. Δεν αποτελεί αυτοσκοπό η μεταφορά της μουσικής σε αρχιτεκτονική σύλληψη αλλά η μοναδική - προσωπική αρχιτεκτονική δημιουργία που θα έχει ερέθισμα από τη μουσική όπως άλλωστε μπορεί να έχει από ένα όνειρο που είδα, από ένα κτήριο που με ενέπνευσε, από μια κοπέλα που γνώρισα, από ένα ζωγραφικό πίνακα που είδα... από οτιδήποτε!!! Πιστεύω να καταλαβαίνεις και εσύ αλλά και ο Vourdoulas τί ακριβώς εννοώ.
    Οπότε τα ερωτηματικά μένουν και... μακάρι να συναντιόμασταν όλοι μαζί να αναλύσουμε το θέμα διεξοδικά!
    Ευχαριστώ για την ευχάριστη παρέα και τη γόνιμη συζήτηση!!! (άσχετο, αλλά αληθές - πιστέψτε με...).

    Hail to Opeth, Nevermore κ.α....

    pure_instinct
    30.10.2005, 16:03
    εχεις πιασει το νοημα της συζητησης alterhoh...πολυ σωστη παρατηρηση...το θεμα ειναι να μπορεσεις να βρεις τη διαδικασια κατασκευης της εμπνευσης...και οχι να κατασκευασεις το συναισθημα....αυτο θα ηταν μια ουτοπια! προσπαθω να βρω αυτη ακριβως την πορεια...την συλληψη μιας αρχιτεκτονικης συνθεσης μεσα απο την μουσικη εμπειρια....πολλες φορες ισως ολα να καταληγουν στη αφαιρεση και στο τυχαιο...αλλα οπως λεει και ο Ξενακης......το τυχαιο δεν αυτοσχεδιαζεται....αρα δεν μπορουμε να ξερουμε αν τελικα το τυχαιο υφισταται σαν εννοια του μη-γνωστου η σαν μια επιλογη σου που απλα δεν εξηγηται με λογια...και με το υπαρχων-γνωστο....με εχει πλανεψει αυτο το θεμα...
    vouliakis
    30.10.2005, 16:42
    Θα είχε, πάντως, ενδιαφέρον να δούμε σ’ αυτό το topic, σκαριφήματα (ή σκίτσα) από κάποια δική σου απόπειρα, pure_instinct.




    pure_instinct
    01.11.2005, 20:22
    σωστοοοος....δεν λεω..αλλα ειναι το θεμα της διπλωματικης μου και τωρα ψαχνομαι και αρχιζω να κανω τις πρωτες επεξεργασιες στο χαρτι!!σημερα για την ακριβεια!.....ε....αφου εχω μπλεξει με το θεωρητικο κομματι...αλλα αν συνεχισω ετσι δεν θα τελειωσω φεβρουαριο που θελω!!ετσι...δεν μπορω να σας δειξω ακομα κατι τετοιο!!
    αλλα πραγματικα θα ηθελα μια γνωμη απο εσας εδω, σε αυτα που σχεδιαζω!!
    καποια στιγμη ισως γινει και αυτο...

    αληθεια...ολες οι συναντησεις σας ειναι αθηνα η θεσ/κη?

    have fun!
    vouliakis
    08.06.2006, 00:27
    Έκθεση με θέμα "Ιάννης Ξενάκης - Αρχιτεκτονική και Μουσική" στο Μόναχο


    Ο Ιάννης Ξενάκης είναι ανάμεσα στους λίγους αυτούς ανθρώπους πάνω στη γη που εργάστηκαν και ως αρχιτέκτονες και ως συνθέτες.
    Μετά από την παρουσίαση του έργου του "Μεταστάσεις" για ορχήστρα το 1995, κατάφερε να επιβληθεί ως συνθέτης.
    Παρ' όλα αυτά, η δουλειά του ως αρχιτέκτονα δεν έγινε ποτέ ευρέως γνωστή.

    Κεντρικό άξονα της έκθεσης αποτελούν διάφορα σχέδια του Ξενάκη, τα οποία καταδεικνύουν τη συμβιωτική σχέση μεταξύ μουσικής και αρχιτεκτονικής.
    Τα χρόνια που εργάστηκε στο γραφείο του διάσημου αρχιτέκτονα Le Corbusier υπήρξαν και τα πιο αποφασιστικά για την αρχιτεκτονική του ιδιότητα.

    Στα πλαίσια της έκθεσης παρουσιάζονται και επεξηγούνται διάφορα αρχιτεκτονικά σχέδια, φωτογραφικό υλικό που χρησιμοποιούσε ο Ξενάκης για την εκπόνηση αρχιτεκτονικών σχεδίων καθώς επίσης και παρτιτούρες, κείμενα για την μουσική και διάφορα μοντέλα.
    Επίσης, παρουσιάζεται και η ταινία του Mark Kidel με τίτλο "Vie et la Musique de Iannis Xenakis/ Life and music of Iannis Xenakis".

    Η έκθεση διοργανώνεται από τους: Μηνά Μπορμπουδάκη (μουσικό) και καθηγητή Δρ Ulrich Winko (αρχιτέκτονα).

    Οι ημέρες και οι ώρες κατά τις οποίες είναι ανοικτή η έκθεση είναι: από 24 Μαρτίου έως και 30 Ιουνίου, Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 09.00 - 17.00 και την Παρασκευή 09.00 - 15.00.

    Η έκθεση είναι κλειστή το Σάββατο και την Κυριακή καθώς και τις αργίες.

    Η είσοδος είναι δωρεάν.

    Η διεύθυνση και το τηλέφωνο του εκθεσιακού χώρου είναι:

    Bayerische Architektenkammer

    Haus der Architektur Waisenhausstraίe 4, 80637 Munchen

    telephone: +4989 - 139880-0

    E-Mail: info@byak.de

    Πηγή: ClassicalMusic.gr