ελληνική μουσική
    818 online   ·  210.853 μέλη

    Νότης Μαυρουδής-Ηλίας Κατσούλης-''carte postale''

    krios80
    23.12.2006, 16:45
    ο Νότης Μαυρουδής κυκλοφορεί την τελευταία του δισκογραφική δουλειά με τίτλο ''carte postale'' σε στίχους του Ηλία Κατσούλη.


    ''Τα τραγούδια του ''carte postale'είναι κομμάτια πάνω σε ιδιαίτερες και σημαντικές προσωπικότητες,κοινής αποδοχής,στον κοινό βίο.
    Είναι μνήμες που καταγράφηκαν στη συνείδηση και μεταμορφώθηκαν σε μουσική και διάφανη ύλη.
    Είναι αισθήματα που δεν μπόρεσα να πώ με δικά μου λόγια ,άλλα χρειάστηκα τους στίχους του Ηλ.Κατσούλη για να ''μιλήσω'' με τη μουσική μου,σε αυτόν τον κύκλο τραγουδιών,αποτελούν σελίδες της κοινής ιστορίας μας,που θέλησα να πλησιάσω με μία μουσική,ίσως πολύ προσωπική.
    Εκ βαθέων........
    Δύσκολευομαι να μιλήσω για τις καρτ-ποστάλ.
    Μου είναι όμως λίγο πιό εύκολο να σκεφτώ τα πρόσωπα,αφού από αυτά πήραμε την ύλη,την ουσιά και τον ήχο τους(μουσκή & λόγο) για να πορευτούμε στη ζωή και στον ιδιωτικό μας χώρο.....''

    ΝΟΤΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ-Νοέμβρης 2006




    Τραγουδούν- (προσωπικότητες για τις οποίες τραγουδούν):
    -ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΒΕΤΤΑ- (AMALIA RODRIGUEZ)*
    -ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΤΟΣ - (ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ)**
    -ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ - (EDITH PIAF)*
    -ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ - (ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΒΑΦΗ)
    -ΜΑΡΙΩ - (ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΣΚΙΛ)
    -ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΜΑΧΑΙΡΙΣΤΑΣ- (ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ)
    -ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΙΟΥ - (ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ)
    -ΜΟΡΦΩ ΤΣΑΪΡΕΛΗ - (ΑΤΤΙΚ)
    -ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΑΚΝΗΣ - (CARLO GARDELL-ΓΕΩΡΓΙΟ ΒΙΖΥΗΝΟ)
    -ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ - ( ΡΟΖΑ ΕΣΚΕΝΑΖΗ-ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ-ΦΛΕΡΥ ΝΤΑΝΤΩΝΑΚΗ)


    Ενορχήστρωση:Γιάννης Ιωάννου
    παίζουν οι μουσικοί:
    -Νότης Μαυρουδής-κλασική κιθάρα
    -Γιάννης Ιωάννου-πιάνο,ακορντεόν,κρουστά,synthesizer
    -Βαγγέλης Ζωγράφος-κόντρα μπάσσο
    -Μιχάλης Ανδρονίκου-μαντολίνο,κιθάρα,τζουρά,κλαρινέτο
    -Ζωή Τηγανούρια-ακορντεόν
    -Νίκος Χατζηιορδάνου- ακορντεόν
    -Κώστας Νικολόπουλος-ακουστική,12 χορδη κιθάρα
    -Νίκος Σακελλεράκης-Τρομπέτα
    -Στέλλα Τζάνη-Βιολί
    -Μιχαήλ Σμυρνόφ-βιόλα
    -Λευκή Κολοβού-τσέλο
    -Δημήτρης Μαριολάς-μπουζούκι,μπαγλαμά,τζουρά,μαντολίνο
    -Παναγιώτης Παπαγεωργίου-ακορντεόν

    *ΧΟΡΩΔΙΑ:
    -Ανδρονίκου Μιχάλης
    -Βερύκοκκος Νίκος
    -Ζήρα Κρίνθη
    -Κασσάνδρα Σίσσυ
    -Κωστάκη Δήμητρα
    -Λεκόπουλος Γιάννης
    -Μάντζιος Κώστας
    -Ρογκάκος Νίκος


    **β'φωνή :Σοφία Παπάζογλου




    CORIFEO-EROSMUSIC 2006


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : krios80 στις 25-12-2006 18:01 ]


    maraki24
    07.01.2007, 19:23
    Υπέροχο έργο! Έχω «φύγει» τελείως μαζί του….Είμαι κάπου μεταξύ Μπουένος Άιρες, Θιβέτ, Αλεξάνδρειας, Λισσαβόνας, Παρισιού, στη Μάνδρα του Αττίκ, στο Χάραμα του Τσιτσάνη, στα πάλκα της Μπέλλου και του Μπιθικώτση, στο έρημο δωμάτιο της Νοταρά…
    15 τραγούδια και ορχηστρικά υπάρχουν σ’ αυτό το δίσκο, το καθένα αναφέρεται σε καλλιτέχνες που έχουν φύγει απ’ τη ζωή και που χάραξαν δρόμους στις ζωές των δύο δημιουργών (Νότης Μαυρουδής-Ηλίας Κατσούλης), αλλά και τις δικές μας….

    Τους ερμηνευτές και τα πρόσωπα για τα οποία τραγουδά ο καθένας τους γράφει το προηγούμενο μήνυμα....
    Στην αρχή του κάθε τραγουδιού υπάρχει ένα σύντονο ηχητικό ντοκουμέντο σχετικό με το αναφερόμενο πρόσωπο. Τα τραγούδια είναι όλα εξαιρετικά!!!! Προσωπικά έχω ξεχωρίσει αυτά για τον Καβάφη, τις Ρόζα-Μαρίκα-Φλέρυ, τη Μπέλλου, την Εdith Piaf, και το Μπιθικώτση…Αλλά και όλα τα υπόλοιπα είναι πολύ όμορφα...
    Παραθέτω μερικά δείγματα στίχων που μου άρεσαν πολύ…
    (Καβάφης) Φθάνει στο Ράμλι με το τρένο
    και μ’ ένα στίχο ραγισμένο
    μπροστά του η Μεσόγειος του γνέφει
    μ’ αυτός στην πόλη επιστρέφει….
    Παρέα έχει στα βαγόνια
    ανάσα από φθηνή κολόνια
    οδός Σερίφ, οδός Ροζέτης
    παλιός του πάθους οφειλέτης

    (Μπέλλου) Εμένα που με είπανε
    φωνή και Σωτηρία
    τα βάσανα αν μου λείπανε
    δε θα ’γραφα ιστορία

    (Νοταρά) Δεν πήρε μέρος στη ζωή που της ‘τοιμάσαν άλλοι
    Κατράμι είχε στη φωνή κι αρχαίο σπαραγμό
    Απότομα τυλίχθηκε σ’ ένα τριμμένο σάλι
    Και έπνιξε στα μάτια της ένα βαθύ λυγμό

    (Πιάφ) Το Παρίσι τις νύχτες ξεψυχά στ’ όνομά της
    ανασαίνουν οι μόρτες το κρυφό άρωμά της
    Αλκοόλ κι άσπρη σκόνη εραστές νταβατζήδες
    μεθυσμένα μου μάτια με βαριές βλεφαρίδες

    (Μπιθικώτσης) Σε εκκλησίες ταπεινές κερί θα ανάψω
    και μ’ έναν άνεμο παλιό θεού πνοή
    αυτό το ξύλο της φωνής σου θα το κάψω
    να ευωδιάσει μύρο η μέσα μου ζωή
    Φωνή που υψώθηκε σημαία μια πορείας
    χειμώνα δύσκολο και άνοιξη ακριβή
    Σημάδι πάνω στο κορμί της ιστορίας
    Τραγούδι ατίθασο που σπάει το κλουβί


    Και πολλά άλλα…Όλες οι ερμηνείες είναι πάρα πολύ καλές…Νομίζω ότι δε θα μπορούσαν να γίνουν καλλίτερες επιλογές….Ιδιαίτερα εμένα με άγγιξαν η Μαριώ, η Φαραντούρη, ο σπαρακτικός λυγμός του Κραουνάκη, ο Μαχαιρίτσας, η Παπίου και η Θεοδωρίδου….Και αξίζουν ιδιαίτερα πολλά μπράβο στο μεγάλο τραγουδιστή Νίκο Δημητράτο για το τραγούδι-αφιέρωμα στο Μπιθικώτση…για την απλότητα και το σεβασμό με τον οποίο το απέδωσε….

    Πολύ ιδιαίτερο είναι το τελευταίο κομμάτι του δίσκου, με τίτλο carte postale ραδιοφώνου….

    Άραγε τα ραδιόφωνα θα ασχοληθούν με αυτό το δίσκο? Δεν είναι τραγούδια για σουξέ, αλλά έχουν πολλή αγάπη και συγκίνηση….για να δούμε…εγώ πάντως έχω χαρεί πολύ που βγήκε…πολλά-πολλά ευχαριστώ στους δύο δημιουργούς!!!


    sunwing
    07.01.2007, 20:11
    Mαυρουδής και άσχημος δίσκος γίνεται;.....!
    spiroos
    08.01.2007, 10:21
    Η Σόνια Θεοδωρίδου....για να μην γίνουν και παρανοήσεις...

    Ο δίσκος είναι καταπληκτικός, από άλλη εποχή, με πραγματικά σπουδαίες ερμηνείες όπως του Τσακνή, του Μαχαιρίτσα και του Κραουνάκη. Αν "υποτάχθηκαν" στις εντολές του συνθέτη και έβγαλαν αυτό το αποτέλεσμα τότε είναι καλό περισσότερες φορές να ρίχνουν νερό στο κρασί τους...Ο στίχοι φιλογικο-ποιητικοί από τον κύριο Ηλία Κατσούλη, μάστορας λέξεων και αισθημάτων. Γλυκύτατος. Δίσκος μνήμης-παιδείας. Κυριαρχεί ο ήχος του τανγκο και η κιθάρα φυσικά το εξαίσιου Μαυρουδή.

    Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου μελαγχολία

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : spiroos στις 08-01-2007 10:58 ]


    xouzoura
    14.01.2007, 19:32
    Ο δίσκος είναι φοβερός! πιστεύω ισάξιος με τον προηγούμενο προσωπικό δίσκο του Μαυρουδή "ΣΤΗΝ ΗΧΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ"!
    nefos
    18.01.2007, 00:08
    Κι από την ελευθεροτυπία το παρακάτω άρθρο:

    _____________________________________________________________________


    Βίος και πολιτεία με νότες

    Σε ήχο ελληνικό

    ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

    **ΝΟΤΗ ΜΑΥΡΟΥΔΗ - ΗΛΙΑ ΚΑΤΣΟΥΛΗ: CARTE POSTALE

    (ΠΑΡΑΓΩΓΗ: CORIFEO)



    Μια πολύ καλή ιδέα είχε ο Νότης Μαυρουδής. Ιδέα-αφορμή για τραγούδια, αλλά και για δίσκο (ας μην ξεχνάμε πως τα δύο δεν ταυτίζονται οπωσδήποτε, αφού τα τραγούδια έζησαν για αιώνες χωρίς τους δίσκους, ενώ οι δίσκοι δεν ζουν μία μέρα χωρίς τα τραγούδια). Η ιδέα λοιπόν είναι τραγούδια που αναφέρονται σε σημαντικά πρόσωπα της τέχνης (ή είναι εμπνευσμένα από τις καλλιτεχνικές αυτές προσωπικότητες) με έναν τρόπο που φυσικά αντιπροσωπεύει τις εντυπώσεις των δημιουργών από το βίο και την πολιτεία των προσωπικοτήτων αυτών. Ο ίδιος ο Νότης Μαυρουδής το διατυπώνει έτσι: «κομμάτια πάνω σε ιδιαίτερες και σημαντικές προσωπικότητες, κοινής αποδοχής, στον κοινό μας βίο. Είναι μνήμες που καταγράφηκαν στη συνείδηση και μεταμορφώθηκαν σε μουσική και διάφανη ύλη. Είναι αισθήματα που δεν μπόρεσα να πω με δικά μου λόγια, αλλά χρειάστηκα τους στίχους του Ηλία Κατσούλη για να "μιλήσω" με τη μουσική μου, για πρόσωπα που χάραξαν δρόμους στη ζωή τη δική μου, αλλά και των συνοδοιπόρων μου. Ολα τα πρόσωπα σε αυτόν τον κύκλο τραγουδιών αποτελούν σελίδες της κοινής ιστορίας μας, που θέλησα να πλησιάσω με μια μουσική, ίσως πολύ προσωπική. Εκ βαθέων...».

    Τα πρόσωπα είναι, πιστεύω, χαρακτηριστικά και ανήκουν στο (ας μου επιτραπεί να πω) συναισθηματικό σύμπαν του συνθέτη, και τις εποχές που το σύμπαν αυτό γεννήθηκε και αναπτύχθηκε: ο Γαλλο-Αργεντίνος τραγουδιστής του τάνγκο Κάρλος Γκαρντέλ, η Ρόζα Ασκενάζυ, η Μαρίκα Νίνου, η Φλέρυ Νταντωνάκη, η Στέλλα Χασκίλ, ο Κωνσταντίνος Καβάφης, η Σωτηρία Μπέλλου, η Σοφία Βέμπο, η Αμάλια Ροντρίγκεζ, η Σαπφώ Νοταρά, η Εντίθ Πιαφ, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Αττίκ, ο Γεώργιος Βιζυηνός. Πρόσωπα από τα οποία, όπως λέει ο Νότης Μαυρουδής, «πήραμε την ύλη, την ουσία και τον ήχο τους (μουσική και λόγο) για να πορευτούμε στη ζωή και στον ιδιωτικό μας χώρο».

    Βρίσκω εξαιρετικά προνομιακή, για το μουσικό, μια παρόμοια αφετηρία και, από το αποτέλεσμα κρίνοντας, φαίνεται πως ο Νότης Μαυρουδής ευτύχησε όταν έγραφε τη μουσική αυτών των τραγουδιών.

    Στις περισσότερες των περιπτώσεων το μέλος είναι δυνατό, προσωπικό και, κυρίως, αποτελεσματικό στην αναζήτηση των συναισθηματικών του στόχων. Σε άλλες περιπτώσεις, πάλι, η μελοποίηση είναι (πιστεύω περισσότερο απ' όσο θα ήθελε κανείς) απλή και προφανής κι ακόμα, θα 'λεγα, σε ένα πρώτο (αρχικό) επίπεδο από άποψη έμπνευσης (π.χ. γιατί θα πρέπει το τραγούδι για την Μπέλλου να θυμίζει ρεμπέτικο, ή εκείνο για την Αμάλια Ροντρίγκεζ να παραπέμπει στο φάντο;). Αυτό, ωστόσο, δεν εμποδίζει τη μουσική από το να είναι εξαιρετική. Ενα τέτοιο θέμα «προκαλεί» βέβαια για ένα μέλος «εντελώς «ελεύθερο», χωρίς δηλαδή να δεσμεύεται από τον ποιητικό λόγο· ελεύθερο να περιπλανηθεί με την άνεση της άυλης σκέψης, ή του... ανέμου, σε γειτονιές και γωνιές της ψυχής που μόνο μοναχή της η μουσική μπορεί να φτάσει. Με άλλα λόγια, θέμα πρόσφορο, πιστεύω, για προγραμματική μουσική. Εδώ όμως έχουμε τραγούδια που μιλούν διά της τέχνης του Ηλία Κατσούλη και λένε «συγκεκριμένα» πράγματα, άλλοτε «βαριά» και γεμάτα:«κι από πρωί σ' άλλο πρωί / περιπλανώμενη ζωή» (για τη Σωτηρία Μπέλλου) κι άλλοτε ελαφρύτερα: «κρύβεται μέσα στο φουλάρι / και στο τσιγάρο και φουμάρει» (για τον Καβάφη).

    Κι αν η «δύναμη» του έργου είναι η μουσική (οι μελοποιήσεις) του Νότη Μαυρουδή, οι αδυναμίες του, κατά την ταπεινή μου γνώμη, θα πρέπει να αναζητηθούν στις προσεγγίσεις των τραγουδιστών, αλλά και στην ίδια τη διανομή. Απ' το τελευταίο ξεκινώντας, πιστεύω πως της λείπουν οι εκπλήξεις, οι υπερβάσεις, ενώ δεν της λείπουν τα... επικοινωνιακά και (με μια έννοια) πολιτικά κριτήρια. Πολυσυλλεκτική και βαρετά προβλέψιμη η διανομή αποκλείει και εξορκίζει το ενδεχόμενο να μας προτείνει και κάποιο νέο, άγνωστο μεν, αλλά ταλαντούχο τραγουδιστή.

    Με λίγες εξαιρέσεις όπως αυτές της Μαρίας Φαραντούρη, του Νίκου Δημητράτου, της Σόνιας Θεοδωρίδου και της Μόρφως Τσαϊρέλη, που παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες ερμηνείες, το τεχνικό και καλλιτεχνικό επίπεδο των υπολοίπων είναι κατά τη γνώμη μου μέτριο και κάποτε στα όρια του παραδεκτού.

    enet- 17/01/2007




    maraki24
    18.01.2007, 21:39
    Διαφωνώ κάθετα...οι περισσότερες ερμηνείες είναι εξαιρετικές, και όχι μόνο αυτών που εγκρίνει και αποδέχεται ο κύριος αυτός που ούτως ή άλλως δε χωνεύω καθόλου...ΠΟΤΕ δεν έχει πει με την καρδιά του για καμία δουλειά ότι του άρεσε πολύ....Όλα του ξυνίζουν...
    xouzoura
    19.01.2007, 13:04
    maraki 24 συμφωνώ μαζί σου που διαφωνείς.
    Ο Μαυρουδής πάντα διαλέγει πολύ προσεκτικά τους ερμηνευτές που θα αναδείξουν το συναίσθημα των τραγουδιών του. Παρ 'όλα αυτά έχει πέσει και σε μικρά ...σφάλματα (δύο φορές) ,που ΄μετά από χρόνια τα παραδέχτηκε κι ο ίδιος _όχι δημόσια_ χωρίς όμως να ματανοιώνει γι 'αυτά. Στο συγκεκριμένο cd όμως δε νομίζω να τίθεται τέτοιο θέμα.
    sunwing
    02.02.2007, 23:01
    Τον άκουσα σήμερα, είναι όπως τον φανταζόμουν, πολύ προσεγμένος. Νοσταλγικός , απίστευτα νοσταλγικός!