ελληνική μουσική
    702 online   ·  210.851 μέλη

    Ξανά μαθήματα πιάνου μετά απο 30 χρόνια, Μέχρι που μπορώ να φτάσω;

    elroum
    06.04.2018, 22:22

    Αγαπητοί φίλοι, ξαναάρχισα μαθήματα πιάνου μετά απο 32 χρόνια. Το είχα εγκαταλήψει γυρω στα 15 στο ξεκίνημα της τρίτης μέσης και της 1ης Αρμονίας στα θεωρητικά για χάρη μιας αλλης τέχνης. Όμως η μουσική είναι μεγάλη αγάπη και είναι κάτι που μου λείπει, η επαφή με το όργανο η έκφραση κτλ. Η καθηγήτρια μου, με αρχισε με μαθήματα σχεδόν κατωτέρας και ευτυχώς μέσα σε 7 μήνες έχω ξαναφτάσει σε επίπεδο δεύτερης μέσης. Πιστεύω ότι σε ύλη του χρόνου θα μπω στην τρίτη μέση. Η πραγματικότητα είναι όμως ότι αμφισβητώ τη δυνατότητα μου να προχωρήσω λογω κυρίως μιας τενοντίτιδας που προηγήθηκε των μαθημάτων, καθώς και των ορίων που βαζει η ηλικία.

    Θα ήθελα να ξέρω αν κάποιος από εσάς έχει πρόμοια εμπειρία, άμεσα ή μαθητευόμενών του/της. Θα ήθελα να προχωρήσω τουλάχιστον μέχρι και το πτυχίο , αν όχι και παραπάνω. Έχω αρχίσει να μελετάω γύρω στις 3 ώρες κάθε μέρα , κάτι που δεν έκανα ποτέ μικρή. Να σημειώσω εδω, ότι αρχισα μαθήματα πιάνου στα 7 μου. Απέκτησα δικό μου στα 12. Είχα διακόψει 2 φορές ενδιάμεσα.


    Stoyo
    10.04.2018, 10:20

    Το θεμα ειναι να παιζεις ανετα, χωρις να ζοριζεσαι και να καταπονεισαι, πιθανον η τεχνικη σου να μην ειναι καλη αλλα αν λες οτι καθεσαι και παιζεις 3ωρα μαλλον δεν ειναι αυτο το κυριο προβλημα σου. Τα ορια τα βαζεις (κυριως) εσυ και οχι η ηλικια, προχωρα και οπου φτασεις. Το συνηθεστερο προβλημα ολων ειναι το θεμα χρονου, εφοσον δεν εχεις τετοιο περιορισμο πιστευω συντομα θα πας για πτυχιο.


    elroum
    10.04.2018, 17:49

    Stoyo, σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Η αλήθεια είναι ότι Αυτό το τρίωρο δεν είναι για μένα εύκολο να το εξασφαλίσω. Αναγκάζομαι και αφήνω κάποια άλλα πράγματα που είναι κι αυτά σημαντικά. Γι αυτό ακριβώς το λόγο δεν θέλω να αφιερώσω ενέργεια σε κάτι που οδηγεί σε αδιέξοδο. Ανησύχησα περισσότερο όταν μια σπουδή του Pozzoli "ξύπνησε" την παλιά μου τενοντίτιδα. Από ότι κατάλαβα προτείνεις να δώσω έμφαση στη τεχνική και να μην καταπονούμε, ώστε να φτάσω πιο μακριά.


    Stoyo
    11.04.2018, 11:07

    Παράθεση:

    Το μέλος elroum στις 10.04.2018, 17:49 έγραψε...

    Ανησύχησα περισσότερο όταν μια σπουδή του Pozzoli "ξύπνησε" την παλιά μου τενοντίτιδα. Από ότι κατάλαβα προτείνεις να δώσω έμφαση στη τεχνική και να μην καταπονούμε, ώστε να φτάσω πιο μακριά.



    Παλι καλα που το ανεφερες, κατα τη γνωμη μου το πιο πιθανον ειναι η λαθος τεχνικη, αρχιζεις να κανεις τα λαθη που εκανες και παλια οποτε εχεις και τα ιδια αποτελεσματα (ομοιοπαθης!). Δοκιμασε μια διαφορετικη προσεγγιση στα μερη που σε δυσκολευουν, απο περιεργεια, ποια σπουδη ειναι;

    Το οτι εχεις αρκετο καιρο απουσιας εχει και τα θετικα του, θα μπορεσεις πιο ευκολα να διορθωσεις τα λαθη. Δωσε βαση στην ανεση του παιξιματος και οχι στο αποτελεσμα. Αυτο βεβαια μπορει να ειναι πολυ δυσκολο στην αρχη αν εχεις ηδη συνηθισει σε εναν συγκεκριμενο τροπο παιξιματος. Αφιερωσε λιγο χρονο και ξεκινα να διαβαζεις αυτο το βιβλιο, http://www.pianopractice.org/FOPP3_2.pdf το οποιο ειναι εξαιρετικο και αν το εμπιστευτεις και του δωσεις λιγο χρονο, θα δεις εντυπωσιακα αποτελεσματα.


    elroum
    11.04.2018, 13:21

    Ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση και την πρότασή σου , σχετικά με το βιβλίο, θα το τυπώσω ώστε να μπορω να το διαβάζω μακρειά απο τον υπολογιστή. Κακώς που δεν το ανέφερα, αλλά η πρώτη αιτία την τενοντίτιδας/ capral syndrome ήταν ο κακή και πολυ χρήση του υπολογιστή και όχι η κακή τεχνική στο πιάνο. Αυτό δεν σημαίνει

    ότι η τεχνική μου είναι πολύ καλή. Στη συγκεκριμένη σπουδή όντως κακομεταχειρίστικα τα χέρια μου, σχεδόν τα κοπανούσα πανω στο πιάνο. Εξού και το αποτέλεσμα. Η σπουδή είναι η 26 και πλεον αποφεύγω να την παίζω πάνω απο 3 φορες την ημέρα. Έχω προσπαθήσει να "ελαφρύνω" τα χέρια μου και ισως καταφέρω να την επιταχύνω και να την πάω εκει που θέλω. Γενικά όμως δεν παίζω βαριά από ότι λεει και η καθηγήτρια μου. 

    Επανέρχομαι όμως και στο αρχικό μου ερώτημα που είναι, αν κάποιος σε μια ώριμη ηλικία μπορεί να γίνει ένας καλός (γιατι όχι και ενας εξαιρετικός πιανίστας,) να μπορεί να παίζει κομμάτια ρεπερτορίου με αξιώσεις δλδ, υπάρχουν τέτοια παραδείγματα; Γιατί όποιους εγω ξέρω αρχισαν πολύ νωρίς απο τα 7 τους το αργότερο. Είναι ένα γενικότερο ερώτημα που με απασχολεί.


    freddom
    11.04.2018, 13:51
    Και γιατί να μην μπορεί; Αν έχει το μεράκι και τον χρόνο να μελετήσει γιατί να μην μπορεί; Η αφοσίωση σε ένα στόχο δεν έχει να κάνει με την ηλικια αλλά με το χρονο που του διαθέτεις. Ήδη κάλυψες ύλη που σε μικρότερη ηλικία χρειαζόσουν πολλαπλάσιο χρόνο. Τι πάει να πει "να μην αφιερώσω χρόνο σε κάτι που οδηγει σε αδιεξοδο". Ποιο είναι το αδιέξοδο για σένα; Το να μην πάρεις πτυχίο; Το να μην βλέπεις πρόοδο στα χέρια σου; Να μην παίξεις σε μεγάλες ορχήστρες; Να μην ευχαριστιέσαι όταν παίζεις; Κλείσε τα μάτια την ώρα που μελετάς και άκου την καρδιά σου. Σε γεμίζει; Σε κάνει να ονειρεύεσαι; Αν ναι τότε δεν ειναι αδιέξοδο. Μπορεί τα δάχτυλα μας με την πάροδο του χρόνου να σκληραίνουν αλλά η τεχνική έρχεται με την μελέτη. Αυτο που δεν έρχεται όσο κι αν μελετάς είναι η αγάπη για την τέχνη.
    Stoyo
    11.04.2018, 16:11
    Συμφωνω με τον freddom, πολυ σημαντικο να ξεκαθαρισεις τι ακριβως ψαχνεις απο την ενασχοληση σου με το πιανο. Το οτι παιζεις απαλα δε σημαινει οτι παιζεις και ελευθερα, ανετα. Πολλες φορες πιανω τον εαυτο μου σφιγμενο σε μερη P, PP, επειδη προσπαθω να ελεγξω τις δυναμικες. Αυτο που θελω βα πω ειναι οτι ακομα και να ξαπλωνει καποιος μπορει να ειναι σφιγμενος, δεν ειναι αναγκη να κανει απαιτητικες σωματικες εργασιες, ειναι πιο πολυ στο μυαλο.
    elroum
    13.04.2018, 14:48

    Καλημέρα! Ο διάλογος που έχουμε ανοίξει με βάζει σε σκέψεις που ίσως με βοηθήσουν. Το ένα που εχω καταλάβει είναι η έμφαση που πρέπει να δώσω στην τεχνική. Ψάχνοντάς το εκεί εχω καταλήξει. Όσον αφορά τις προτεραιότητες και τί περιμένω απο την ενασχόλησή μου με το μουσική και ειδικα με το πιάνο αυτο έχει αλλάξει μεσα στους τελευταίους 7 μήνες. Στην αρχή το ξαναξεκίνησα για "να μην χάσω κάτι που αγαπάω", "άσκηση για το μυαλό" και ο χρόνος που ειχα σκοπο να αφιερώσω δεν θα ξεπερνουσε την μια ωρα την ημερα. Στην πορεία όμως άρχισε να με παρασύρει όλο αυτό και να θέλω να μπω πιο βαθιά. Τωρα με ενδιαφέρει να γίνω καλή πιανίστας, με την εννοια να παιζω κομματια ρεπερτορίου (δλδ κομμάτια που θαυμάζω) και να μου αρέσει αυτο που ακούω. Σχετικά με τα όρια της ηλικίας και τους τραυματισμούς νομίζω ότι είναι πραγματικά προβλήματα, που μπορεί να σταθούν εμπόδιο. Αν δεν έχει βιώσει κάποιος πως είναι να πονάς όταν παίζεις είναι δύσκολο να καταλάβει. Ίσως βοηθούσε καλύτερα, αν κάποιος από εσάς έχει πρόμοια εμπειρία, άμεσα ή μαθητευόμενών του/της να μου μιλήσει γιαυτη του την εμπειρία.


    freddom
    14.04.2018, 18:06
    Δεν υπάρχει νομιζω μουσικός που να μην έχει βιώσει το παίζω και πονάω. Προσωπικά έχω έναν εγχειρισμενο δεξί καρπό από τενοντίτιδα και μια ελαφρά αγκύλωση δεξιού αντίχειρα. Όταν είχα εγχειριστει - πάνε περίπου 18χρονια -είχα δοκιμασει να συνεχίσω το πιανο. Ετοιμαζα πρόγραμμα για κατατακτήριες πρώτης ανωτέρας. Μελετούσα και πονούσα πολυ. Τελικά δεν έδωσα για λόγους όμως άσχετους με τον πόνο στο χέρι. Αυτό που για μένα ήταν καταλυτικο -περα άλλων ζητημάτων - ήταν ότι δεν ήθελα να πιέζομαι σε καλούπια εξετάσεων. Ένιωθα ότι η μελέτη αντί να με απελευυερωνει με εγκλωβιζε. Δεν μετανιώνω που δεν πήγα για πτυχίο. Μετανιώνω που γενικά άλλοι λόγοι με έκαναν να αφησω την τέχνη μου στην ακρη. Συνεχίζω να ασχολούμαι με τη μουσική με άλλους τρόπους και ξέρω πως όποτε το αποφασίσω θα ξανακατσω στο κλαβιέ. Προσωπικη μου άποψη μιλά με έναν ορθοπαιδικο και έναν φυσιοθεραπευτή να σου υποδείξουν κάποιες ασκησεις και μελετα αργά και μεθοδικά. Και κυρίως συζητα πολυ το θέμα του πονου -πως που τον εντοπιζεις μετά από πόση ώρα και ποιες ασκήσεις με τον /την καθηγητη/τρια σου. Εμένα με είχε βοηθήσει πολύ τότε ή καθηγήτρια με συγκεκριμενους τρόπους μελετης.
    Stoyo
    15.04.2018, 00:38
    Εν συντομια, στο βιβλιο μπορεις να διαβασεις για το ποσο απλο, ευκολο και σιγουρα ανωδινο ειναι το να παιξει καποιος πιανο. Και εγω εχω προβλημα με τενοντιτιδες (δεξι-αριστερο), με προσοχη, σωστη και αργη μελετη δε θα εχεις, αν οχι κανενα, μεγαλο προβλημα στο να παιζεις οση ωρα θες. Παρεμπιπτωντος καλο ειναι να κανεις 5' διαλειμματα καθε 30', σηκω περπατα κανε καμια διαταση κτλ.
    elroum
    15.04.2018, 20:16

    Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας , πραγματικά μου δώσατε θάρρος.    Freddom μέχρι τα 15 μου δεν ειχα νιωσει το παραμικρό, φυσικά δεν είχα επιβαρύνει τα χέρια μου μεχρι τότε με χρήση υπολογιστή κτλ οπότε για εμένα είναι πρωτόγνωρο το συναίσθημα Πώς είναι τώρα τα χέρια σου; Η εγχείρηση τελικα σε βοήθησε; Καταλαβαίνω αυτό που λες περί εξετάσεων, γενικά το κλίμα στα ωδεία δεν ήταν στο παρελθόν πολύ ελκυστικό για έναν/μία έφηβο.

    Έχω κάνει φυσικοθεραπείες και εξετάσεις σχετικα με τη τενοντίτιδα στο παρελθόν αλλά τότε δεν έπαιζα.

    Το βιβλίο που προτείνει ο Stoyo έχειαναφορες σχετικά με το πρόβλημα αυτό και όχι μόνο. Μου έχει λύσει απορίες που είχα από παλιά και καταρύπτει και κάποιοα στερεότυπα σχετικά με τη μελέτη και τον κόσμο της μουσικής γενικότερα.  Επίσης θίγει και ένα άλλο μεγάλλο θέμα που με απασχολεί,  αυτο της απομνημόνευσης.

    Κάνει και μια αναφορά σε μια καθηγήτρια του πιάνου που ειδικεύτηκε στο θεραπεύει τραυματισμούς μέσω της αλλαγής της τεχνικής. Δίνω εδώ ένα link  για όποιον θέλει να ενημερωθεί περισσότερο.
    Link

    " target="_blank" target="_new">>

    Stoyo σε ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου, θα προσπαθήσω να τις ακολουθήσω.


    freddom
    15.04.2018, 22:12
    Στη δική μου περίπτωση η εγχείρηση ήταν μονόδρομος γιατι το χέρι παρέλυσε ξαφνικά. Τώρα κατά καιρούς με ποναει-ειναι και η φύση της δουλειας μου τέτοια που το επιβαρύνει- αλλά με χρήση νάρθηκα και κάποια σχετική ξεκούραση ξεπερνιέται εύκολα πλέον. Ρώτησε πάντως γιατρο για ασκήσεις ενδυνάμωσης μυών.
    Xenaki100
    19.05.2018, 13:44
    Συνέχισε και μην σταματάς πουθενά , μπορείς να φτάσεις εκεί που σε πάει η θέληση σου αρκεί να έχεις υπομονή και επιμονή. Καλή αρχή , σου εύχομαι τα καλύτερα!
    elroum
    20.05.2018, 15:17

    Σε ευχαριστώ πολύ Xenaki100 για το κουράγιο που μου δίνεις, συνεχίζω....Μάλιστα έκανα voicing στο πιανο μου (χάρις στο βιβλίο που μου πρότεινε ο STOYO) και τώρα παίζω πολύ πιο άνετα. Θα συνεχίσω μαθήματα και το καλοκαίρι :) . Το να παίζω πιάνο με κάνει πολύ χαρούμενη. Συνεχίζω βεβαια κάποιες φορές και αναρωτιέμαι τί κάνω εγώ εδώ. Αλλά αυτή η διάθεση δεν με καταβάλει.