Out Of Exile Season 4
Όλα όσα θέλετε να μάθετε για μένα και ντρέπεστε να ρωτήσετε...
07 Φεβρουαρίου 2007, 21:54
Μουσικός Ρατσισμός...H πάλη των ειδών ή αφορμή για διαφορετικότητα?


Ανοίγω τεράστιο θέμα που μπορεί και να συζητηθεί πολύ. Το έχω παραφιλοσοφήσει χρόνια όμως και θα ήθελα να το μοιραστώ να δω και που κινήστε  όλοι εσείς.

Η σχέση των ανθρώπων με τη μουσική συνήθως έχει δύο φάσεις το πολύ.Η φάση εξάρτησης και κολλήματος και η ψυχαγωγική φάση. Αυτά χωρίς να σημαίνει οτι στην πρωτη κατηγορία δεν εμπεριέχεται και η δεύτερη. Η πρώτη φάση ξεκινά συνήθως στην εφηβεία  και είτε ολοκληρώνεται αργα η γρήγορα με τον ακροατή να την βλέπει πλέον καθαρά ψυχαγωγικά είτε (εδω βρισκόμαστε πολλοί απο εμάς) η μουσική να γίνεται δεύτερη φύση του ανθρώπου και να καταλήγει να κοιμάτε αγκαλιά με τους δίσκους του(ποιον μου θυμίζω), την κιθάρα του ή ακόμα οι πλέον τυχεροί να την κάνουν επάγγελμα.

Τα είδη μουσικής πολλά, άλλα σταθερά αλλα εξαφανισμένα, άλλα στις δόξες άλλα σε Underground επίπεδο,άλλα trend και άλλα cult.

Apo ta 70's και μετα (κυρίως ) και ενώ το χαρωπό και με ελαφρύ στίχο rock n roll των 60s άφηνε τα σκήπτρα σιγά σιγά στο σαφώς και ποιο πολιτικοποιημένο rock των 70ς διακρίνεται μια σταθερή μάχη της μουσικής και των οπαδών της ανάλογα με το είδος.Οι αφίσες του ELVIS ( Ζει, είναι δεδομένο) άρχισαν να κατεβαίνουν σιγά σιγά απο τους τοίχους των παιδικών δωματίων, ο ρομαντισμός της εποχής χανόταν ..ταυτόχρονα με τις napalm και τον τρόμο που σκορπιζαν οι Αμερικάνοι στο Βιετνάμ.  Ο Morisson δίνει το σύνθημα, stones, beatles, straits το παρασύνθημα, και η νέα μόδα είναι εδώ . Evolution...Στην ΜΠΑΝΑΝΙΑ που λέγετε Ελλάδα ο κόσμος ανακάλυπτε το ροκ, και ξεροστάλιαζε στο ραδιόφωνο (μοναδικός τρόπος ενημέρωσης) να ακούσει κανα νέο τραγούδι. Στα τέλη της δεκαετίας η νεολαία μη μπορώντας να αντισταθεί στη χούντα με καντάδες...βρίσκει το δικό της soundtrack kai ζητά την ελευθερία της.

  Παρατήρηση που θα μας χρησιμέψει για το θέμα Νο 1: Οι ψαγμένοι της εποχής νοσταλγούν τις καντάδες και αφορίζουν τη νεολαία λέγοντας τους βρομιάρηδες χωρίς καμία ποιότητα, γούστο και επίπεδο.

Τέλη 70ς αρχές 80ς...Περίεργοι στίχοι, επιθετική μουσική , αντίδραση στο κατεστημένο. Το punk έσκασε σαν λαίλαπα απο το πουθενά σαν απάντηση της μουσικής στο αδιέξοδο και στην ανία. Σε χρόνο μηδέν εξελίσσεται σε κίνημα που έχει παντού ορκισμένους υπέρ του φίλους. Η μουσική βιομηχανία ακολουθεί...Ο πολύς Malcom MCLAREN , ΟΙ pistols, oi Clash, oi Blondie, oi Buzzcocks...με τις εμφανίσεις τους σοκάρουν. Οι κλοτσιές στους γίγαντες της Ποπ και του Ροκ έρχονται σωρηδόν. Η κόντρα με την προηγούμενη δεκαετία εμφανής. Ο Μοrrison έλεγε'' ξέρω τι θέλω , μα δεν ξέρω πως θα το αποκτήσω''. O αρχηγός των Sex Pistols απο την άλλη φώναζε'' Δεν ξέρω τι θέλω μα ξέρω πως να το αποκτήσω''.

Παρατήρηση που θα μας χρησιμέψει για το θέμα Νο 2: Εδώ να δείτε αντιδράσεις απο τους ''ψαγμένους''.

Μετά έρχετε η αλλαγή fleetwood Mac και Βee Gees ανατρέπουν το σκηνικό. Saturday Night Fever και ο κόσμος στις πίστες. Το 1978 ξεσπάει η καταιγίδα του Grease. Ερχετε πίσω λίγη αθωωτητα των 60s , ο Βασιλιάς ζεί, και ο Travolta γίνεται ο απόλυτος star...οι Pistols , o Tzagger , o Lennon κατεβαίνει απο τους τοίχους των εφηβικών δωματίων. Και έρχετε η ανεμελιά των 80ς. Η τελευταία αθώα δεκαετία της ανθρωπότητας. Η τελευταία δεκαετία χωρίς internet..H τελευταία δεκαετία του λατρεμένου βινυλίου. Ταυτόχρονα ένα κομμάτι της ροκ επηρεασμένο απο την αντιδραστικότητα του punk σκληρένει και γενιέται και ένα νέο είδος μουσικής που απασχολεί πολύ κυρίως απο τα μέσα της δεκαετίας και μετα. Η μουσική που φοβήθηκε ο Θεός, που λατrευει ο σατανάς και σιχαίνονται οι μαμάδες όλου του κόσμου. Heavy Metal.

Παρατήρηση που θα μας χρησιμέψει για το θέμα Νο 2: Εδώ έγιναν πολλά ταυτόχρονα. Το ροκ αρχισε σιγά σιγά να γίνεται και να αποκαλείτε κλασσικό. Ο κόσμος πάλι χωρίζεται και αξέχαστες έχουν μείνει οι κόντρες (μερικές φορές έπεφτε και ξύλο ) μεταξύ καρεκλάδων και ροκάδων. Η αργότερα καρεκλάδων και μεταλλάδων. Σημείωση ιδιαίτερα σημαντική που θα χρησιμοποιήσω και αργότερα. Ο ποιο κοινός χαρακτηρισμός για τα disco κομμάτια που ήταν μόδα τότε , ηταν πως ηταν ευπεπτα, μόδα που θα περάσει, κενά νοημάτων ηθικής και χαμηλής ποιότητας. Δεν χρειάζεται φυσικά να σας αναφέρω πόσες disco αναβίωσαν 20 χρόνια μετα κι πόσα κομμάτια αποτελούν βασικό set κάθε Dj η παρτυ που ΄σεβετε τον εαυτό του. Ούτε φυσικά να σας αναφέρω πόσοι αμετανόειτη τότε 20ρηδες ροκάδες...σημερα λιώνουν τα 40 ετών κορμιά τους στις πίστες με bee Gees, φωνάζοντας μάλιστα... ''α ρε ...αυτη ειναι μουσική..''  

Στα 90ς (αυτα τα ζήσαμε απο πρώτο χέρι) η μουσική κινείται πολύπλευρα. Η disco φεύγει και τα μαγαζιά δεν εχουν ποια πίστα για χορό. Το Hair Metal πεθαινει με το τελευταιο Illusion των Roses.To MTV δίνει τα νέα HIT και μπαίνει παντού. Μέχρι και στην Μπανανία το πιάναμε ελευθερα απο κάποιο ελευθερο δορυφορικό της ΕΡΤ.Το Μetal γίνεται για τελευταια φορά mainstream και μπαίνει στα σπίτια όλων με το Black Album των Metallica. Η νεολαία τρώει τα πρώτα γερά χαστούκια, πλέον εχει internet ( καλα στην Μπανανία αργησε λίγο...αλοίμονο), μαθαίνει και υποψιάζεται τα πάντα. Ο κόσμος αλλάζει και περνά στην κοινωνία της πληροφορίας.Θα έλεγε κανείς πως ήταν η ιδανική εποχή αναβίωσης του Punk. Ο κόσμος όμως κουράστηκε με την πολιτική όσο και με τις πίστες και το Ρόδα τσάντα και κοπάνα. Ε΄χει εσωτερικές αναζητήσεις και αντιδρά. Με δυο τρόπους. Το Grunch κινημα και το Rave. Οι συγχρονοι rockers δεξια στο πλευρο του απόλυτου ήρωα των 90ς Cobain και οι dancers αριστερα με ατελειωτα parties παντου. Βίλες , club παραλίες, ...όλα έγιναν μια πίστα χορού. Η ποπ μένει πόπ και στην Μπανανία ανθεί αυτό που λέμε ΄΄ελληνάδικα΄΄ .Μεταμφιεσμένο λαικό τραγούδι με ποπ δυτική και μοντέρνα ένδυση. Οταν πέθαναν τα ελληνάδικα ο κόσμος γύσισε στις πίστες αλλα πλέον η ελληνική σκηνη είχε δυτικοποιηθεί...καλλιτέχνες φαντάσματα απο τα 80s μεσουρανούν ακόμη (με 7500 πλαστικές)...και η γη ακόμα γυρίζει.

Το τι γίνεται σημερα το βλέπετε και το ξέρετε περιττο να το αναφέρω άλλωστε θα μιλήσουμε γιαυτο αν αξιωθούμε να ζήσουμε και αυτη τη δεκαετία...Φυσικά όλη αυτη η περιπέτεια της μουσικής που σας ανέφερα δεν είναι μουσική εγκυκλοπαίδεια και σαφέστατα εχει ελλέιψεις τόσο σε κινήματα μουσικα (πχ Rap) ; όσο σε είδη (blues , jazz soul...ktl). Ελλείψεις και παραλείψεις μπορεί να υπάρχουν και σε καλλιτέχνες αλλα δεν ηταν αυτός ο σκοπός. Γιαυτο μην αρχίσουν τα παραπονα του στυλ...''Μιλησες για Rock στα 70ς kai δεν ανέφερες τους Led Zeppelin''. Σε όλες τις δεκαετίες που ανέφερα 40 χρόνια τώρα δηλαδή κυριαρχούν οι κόντρες μεταξύ των μουσικόφιλων, η ομαδοποιηση τους και ο ανάλογος χαρακτηρισμός τους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι οτι πάντα μπροστάρης σε όλα τα νέα μουσικά κινήματα ήταν η νεολαία. Φρέσκα μυαλά, αθώα, αυθόρμητα...Επίσης όλος ο πόλεμος και οι κατηγορίες περι διχως νόημα μουσικής, ερχόταν πάντα απο μεγαλύτερους. Το χασμα γενεών ζει και βασιλευει...Πάνω σε όλα αυτα..έχω όμως κάποιες σκέψεις.

Η δική μου σχέση με τη μουσική δεν ανηκει στο μέσο όρο. Δεν ειμαι ο μόνος τρελός στο στρουμφοχωριό αλλα απο πολύ μικρός πάλευα με μία κασσέτα...που έγινε βινύλιο...που εγινε cd..mp3...και εχει ο θεος. Ανήκω λοιπόν σε αυτή την βλαμμένη κατηγορία ανθρώπων που μπορεί να μην έχει να φάει για να αποκτήσει ενα δίσκοΗ σχεση μου με τη μουσική είναι αυτοβιογραφική. Ανάλογα με τη γενιά μου είχα και γω πολλά ακούσματα και κατα καιρούς  διάφορα κολλήματα και σαφώς επεσα στην παγίδα που με εκανε να γραψω και αυτο εδω το κειμενο. Ειχα αυτιά κλειστα και ακουγα κατι οπαδικά. Με τον καιρό όμως αυτό άλλαξε.Πιστεψτε με..μονο κερδισμένος βγήκα. Δεν υπάρχει κακή μουσική. Ειναι όλα υποκειμενικά. Μην βαζεται ορια και σύνορα στη μουσική και μην κρινεται τις επιλογές του άλλου.Αφορμή ήταν ένα post της φίλης sunwing στο blog της, οπους ως καθηγήτρια και έχοντας την αγωνία της σωστής διαπαιδαγώγησης των μαθητών, είπε όχι σε διασκέδαση στην Κοκκίνου κατά την εκδρομή του σχολείου. Καταρχήν και αστειεύομαι...τα παιδιά έχασαν μοναδική ευκαιρία να δουν τον φίλο μας agera live. Επίσης διάβασα κάποια σχόλια φίλων οι οποίοι μέσα απο τα δικά τους γούστα και βιώματα πρότειναν τα παιδιά να πάνε από τον Μάλαμα μέχρι και σε ρεμπετάδικο. Σεβαστά όλα και δεν τα κρίνω αλλά ξεχάσαμε το βασικό. Αν τα παιδιά θέλουν κοκκίνου, αν δεν θέλουν το συγκεκριμένο βράδυ ουτε ποιότητα ούτε προβληματισμούς (που άλλωστε έχουν περισσότερους απο όσους είχαμε εμείς στην ηλικία τους) πάρα απλά θέλουν ανέμελα (σπάνια οι νέοι είναι σε τέτοια κατάσταση πλέον) να διασκεδάσουν. ΑΠΛΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΧΑΒΑΛΕ! Γιατι να τους το στερήσουμε?

Κατηγορούν τους νέους οτι δεν ασχολούνται με την πολιτική. Ξέρετε γιατι? επειδή γνωρίζουν...ξέρουν...και ψάχνουν λίγη αθωότητα...Αυτο που η φύση προστάζει και απαιτεί και η κοινωνία τους το στερεί. Ειμαι βέβαιος πως μία μουσική επανάσταση με τόσο έντονο πολιτικό χρώμα όπως στα 70ς  σήμερα δεν  έχει θεση.

Οι επιλογές στο ντύσιμο και το γενικότερο Lifestyle σαφέστατα και διαχωρίζουν τους ανθρώπους. Ισως και να τους καλύπτουν την ανάγκη ένταξής τους σε ένα σύνολο. Η ακόμα να τους ξεχωρίζουν από τη μάζα. Ένας ροκάς νιώθει μοναδικός...αισθάνεται οτι η μουσική ειναι δική του και οτι αυτό τον ξεχωρίζει. Αυτός είναι και ο λόγος που και κάθε μουσικό trend συνοδευόταν και με αντίστοιχη στιλιστική πρόταση .Το θέμα του μουσικού ρατσισμού με ενοχλεί πολύ. Όχι τόσο γιατι θίγει το σημαντικότερο πραγμα που εχει για να γαληνεύσει την ψυχή του ο άνθρωπος  αλλα γιατι κρατάει τον κόσμο με κλειστά αυτιά και παρωπίδες. Ενας άνθρωπος απόλυτος με taboo στη μουσική εχει πολλές πιθανότητες  να έχει την ίδια συμπεριφορά και σε άλλα σημαντικότερα πράγματα. Δεν ακούω ελληνικά και η Αντζελα που κάνουμε εκπομπή ξέρει τι μάχη δίνει για να παίξουμε κανα ελληνικό τραγουδάκι στην εκπομπή.Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν θέλω να φανώ σαν υπερασπιστής του Λαικού ή ακόμη οτι προτείνω την ισοπέδωση και οτι πρέπει όλοι να ακούμε τα πάντα. Μακρια απο μενα αυτο. Ο καθένας με τα γούστα του και τις επιλογές του. Εγω για παράδειγμα δεν μπορώ να ακούσω jazz. Δεν ξέρω ομως τι θα γίνει σε 5 χρόνια...Και αυτό ειναι το ενδιαφέρον...θα ανακαλύψω καινούργια πράγματα. Χαζή, για να έρθουμε και στα επίπεδα της Μπανανίας, είναι και η κόντρα των έντεχνων με τους Λαικους-Σκυλάδες. Και μου κάνει εντύπωση οτι οι ιδιοι καλλιτέχνες έκαναν βήματα και συνεργασίες που είχαν και ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

Ομολογώ οτι ποιο μικρός ήμουν  απο αυτούς που κατέκριναν με γνωστό snob υφος ΄πολύξερου μουσικού παντογνώστη. Κάποτε άκουγα μονο ποπ,μόνο techno, μονο μεταλ, μόνο ροκ....στην πορεία και καθώς μεγάλωνα άκουσα πάρα πολλά...και έχω να ακούσω ακόμα χιλιάδες. Η μουσική είναι αυτοβιογραφική...μεγαλώνει μέσα μας και μαζί μας. Στο κάτω κάτω ακόμη και αν δεν πάνε τα παιδιά στην Κοκκίνου...αν θέλουν να ακούσουν θα ακούσουν...Επίσης και είμαι κάθετος σε αυτό οι άνθρωποι και το επιπεδό τους δεν διακρίνονται και κατατάσσονται ανάλογα με τα μουσικά τους ακούσματα. Εχω συναντήσει στη ζωή μου εξαιρετικές προσωπικότητες που άκουγαν πολύ εύπεπτη μουσική γιατι απλά αυτο ήθελαν , όπως βέβαια και το αντίθετο...καθίκια που πατούν επι πτωμάτων αλλά οι έξοδοί τους είναι στο μέγαρο μουσικής...Συμπέρασμα ?Ψυχραιμία.
Η μουσική δεν έχει σύνορα και όρια...
και μιλάει στου κάθε ανθρώπου την καρδούλα...και το τι λέει η καρδιά του καθενός μόνο αυτός το ξέρει...

ζήσε τη μουσική....μην ζεις απλά με μουσική!

ΥΣ. θα ήθελα τις απόψεις σας…

 

9 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

sea_like_eyes (08.02.2007)
Η μουσική δεν έχει σύνορα και όρια...
πιστευω πως ειμαι (αν οχι ο πρωτος)ενας απο τους πρωτους που φωναξε τα παραπανω λογια εδω μεσα..πριν καιρο!
και στην ερωτηση πολλες φορες δεν απαντω γιατι οπως λες και παραπανω

''Η μουσική δεν έχει σύνορα και όρια...
και μιλάει στου κάθε ανθρώπου την καρδούλα...και το τι λέει η καρδιά του καθενός μόνο αυτός το ξέρει...''
sea_like_eyes (08.02.2007)
τι μουσικη ακους?πως ακους δλδ δυο τοοσο διαφορετικα ειδη?ταμπελες στην μουσικη?καλο,κακο,ποιοτικο και μη ποιοτικο...Ψυχραιμία...ετσι κι αλλιως για μουσικη μιλαμε!η μουσικη πρεπει να ενωνει..οχι να διαφοροποιει!
thank (08.02.2007)
Κατ, αρχην, χωρίς να σταθώ σε λεπτομέρειες , η προσέγγισή σου μου άρεσε πολυ. Αν η ώρα - και η περίοδος της ζωής μου - ήταν άλλη, θα ειχα καταπιαστεί με την απάντηση στους τόσο ενδιαφέροντες προβληματισμούς σου, γράφοντας πολλά. Πάρα πολλά. Στέκομαι λοιπόν σε 2 - σημεία, λίγο χύμα και τοποθετούμαι αποσπασματικά.

Για τον μουσικό ρατσισμό, τα παιδιά που ακούνε Κοκκίνου στην εκδρομή κλπ. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Βεβαια το θέμα των παιδιών ειναι λίγο διαφορετικό. Κι εγώ με το δικό μου παιδί έχω περάσει φάσεις που έθετα πλαίσιο .. και πολλες φορες λίγο υπερβολικό. Νασου οι παρτιτούρες από τον Νάκα για να μαθει στο πιάνο Λοίζο, Θοδωράκη, Ντύλαν, Πάτυ Σμίθ κλπ. μη πάθω κανένα σόκ αν μου πετάξει ξαφνικα καμμία Κοκκίνου. Ουτε Κοκκινου μου πέταξε, ούτε όμως εμπνευστηκε από τον Μάνο. Ομως κάπου νομίζω πως έχει πλέον ένα δικό της πλαίσιο.

Για την αγωνία του εκπαιδευτικού και την "αισθητική" επιβολή στα παιδιά, ώστε να απέχουν από το χαβαλε και την Κοκκίνου. Κοίτα ... δεν έχω απάντηση .. αλλα, οταν από την άλλη βλέπεις τα παιδιά γύρω σου να κατακλύζονται από τη βαρβαρότητα και το φλατ της "κυριάρχης" αισθητικής .. καπου προσπαθεις ότι μπορείς να κανεις, έστω και άτσαλα. Και, τουλάχιστον εγω, όταν λειτούργησα έτσι, το δικαιολόγησα ως εξής. Ερεθίσματα από την Κοκκίνου δέχεται κάθε μέρα. Από τον Μάνο όμως δεν δέχεται ... Βεβαια ξέρω ειναι υπερβολικό και όντως πρέπει να αφήνουμε τους άλλους να αναπνέουν. Απλα κατανοώ την αγωνία εκείνου που το "βλέπει αλλοιώς"

Ασε που μέσα από το δικό μου ψάξιμο, κατέληξα και σε περίεργα συμπεράσματα όπως πχ .. ότι όποιος ακούει ροκ δεν ειναι ντε και καλα ο φοβερός τυπος στη ζωή του και την αισθητική του, ούτε μπορώ να ταυτιστώ σε όλα με εκείνους που έχουν τα ίδια μουσικά και εν γενει αιαθητικα γουστα με μενα. Παλιότερα, - πολύ παλιότερα - όταν ξεκινούσα τις .. πίο ολοκληρωμενες εξερευνήσεις μου,, ομαδοποιούσα. Πίστευα πως επειδη πχ ακούγαμε όλοι ροκ .. ειμαστε μια οικογένεια. Και πως οσοι είμαστε στον ίδιο πολιτικό χώρο, το ίδιο ... Εμ δε ...

Κάθετες τομές. Ρόκ και ντίσκο πχ (και άλλες). Ναι, τους λέγαμε φλώρους. Αποφεύγαμε ακόμα και τις κοινωνικές σχέσεις μαζί τους. Οπως το ίδιο γινόταν αργότερα και με τα πολιτικά κόμματα και τις οργανώσεις. Αλλά, από την άλλη, όντως υπηρχε ένας "λόγος" .. με την έννοια του λογικά ερμηνευομενου. Και η κοινωνία ηταν "διακριτή" ως προς τις τομές της. Τώρα οι γκρίζες ζώνες έχουν πληθύνει. Ισως και παλιά υπήρχαν, απλά δεν φαινόντουσαν. Αλλά βάζαμε τις απαγορευσεις. Τώρα, οσο μπαίνουν, φαντάζουν "τεχνητές" .. και μέσα μας. Παλιότερα γινόντουσαν πολλά πάρτυ. Δεν υπηρχε περίπτωση να μπει το Ράσπουτιν .. Επεφτε κράξιμο. Θέλαμε τους ντορς. Αργότερα και το ράσπουτιν φάνταζε όμορφο. Ισως γιατι αρχιζαμε να καταλαβαίνουμε πως οταν χορεύαμε το συναίσθημα ηταν το ίδιο. Δεν είχε να κανει τόσο με την ιδεολογία. Ισως να χανόταν και η ιδεολογία. Ισως να μη χρειαζόταν να υπενθυμίζουμε τη διαφορετικότητα κάθε στιγμή, τραβώντας την από τα μαλλιά, απαξιώνοντας τους άλλους με αλλαζονία.

Απλά, και εδω σταματάω γιατι πηρα φόρα, δεν μπορώ να μη δώ το κυρίαρχο και το μη κυρίαρχο. Μόνο που και αυτά υπάρχουν μέσα μας. Δεν επεριορίζονται στον έξω κόσμο. Επομένως ναι, το τραλαλα τραλαλό, τα λουλουδια, οι πιστες κλπ δεν ειναι μεμονωμένα και αθώα. Ειναι μέρος ενός όλου, που σίγουρα δεν βλέπει με συμπάθεια την αισθητική της άλλης μουσικής, της άλλης στασης ζωής. Και η ευκαιρία για την για τα "μαγαζά" δεν χάνεται ποτέ. Διακατέχει σαν "τρόπος" σχεδον τα πάντα. Αντίθετα, το "αλλο" το πιο ευαισθητο, το πιο εσωτερικό - οπως το εννοει ο καθένας - χάνεται. Οχι πως ειναι "ασπρο - μαυρο" αλλά ναι, έχει διαφορές. Και δεν ειναι βέβαια κακό να τις βιώνουμε. Χωρίς αποκλεισμούς. Ακόμα και με το δικαίωμα των ανέμελων ταξιδιών. Τα έχουμε ανάγκη. Κι έχουν τις ομορφιές τους. Το κακό ειναι πως αυτά και μόνο κυριαρχούν..

Ελπίζω να μη κουρασα και ξαναλέω πως τα σχόλια ηταν αποσπασματικά.
XeniaRodo (08.02.2007)
Tα κείμενά σας ήταν τεράστια, παρόλα αυτά έκατσα και τα διάβασα. Tι να σχολιάσω όμως... μόνο για την Kοκκίνου (γιατί εγώ απάντησα σε ρεμπετάδικο στο συγκεκριμένο θέμα), θα συμφωνήσω σε αυτό που είπε ο Θάνος, ότι, Kοκκίνου ακούν παντού, γιατί να μην έρθουν σε απαφή και με κάτι που ίσως δεν ξέρουν. Kαι αυτό εννούσα όταν απαντούσα για το ρεμπετάδικο.
sea_like_eyes (08.02.2007)
με την ιδια λογικη ξενια μου,μπορουν να πανε και σ'ενα club..χωρις αλκοολ φυσικα!αν θυμαμαι καλα,εμας μας ειχαν παει σε club..τοτε..
audioslave (08.02.2007)
thank...πιστευεις πως τα παιδιά σου τελικά φτιάχνοντας το δικό τους γούστο που φυσικά με τα χρόνια θα αλλάξει...Έχασαν? Το θέμα με τις κάθετες τομές και τις ομαδοποιήσεις το έθεσες πολύ σωστά.
audioslave (08.02.2007)
Ξένια μου, σωστά το βλέπεις και αγνές προθέσεις έχεις αλλά ...
Καταρχήνπαρόλο που η προβολή της κάθε κοκκίνου είναι σαφώς μεγαλύτερη απο το λεγόμενο ποιοτικό, στην εποχή που ζούμε αργα η γρήγορα θα έρθουν σε επάφή.Και τότε όσοι μαγευτούν απο αυτό που θα ακούσουν μαγευτικαν...Μια δευτερη παρατήρηση αφορά την καλληλότητα ώρας. Το μόνο ψιλοαντικειμενικό όσο αφορά την μουσική είναι η ώρα και το μέρος. Για παράδειγαμα, στο ανσανσερ ακούς κλασική και όχι Bathory και πίσω απο αυτό κρυβονται μελέτες για την ηρεμία του ανθρώπου σε κλειστούς χωρους. Δεχόμαστε επίσης αξιοματικά οτι δεν χοροπηδάς στο μέγαρο όπως σε μια συναυλία Bon Jovi, καθώς και δεν κάθεσε κυρία σε συναυλία του τελευταίου. Ετσι λοιπόν λέω , κάποια πράγματα πρέπει να τα κάνεις συνειδητά και όχι αναγκαστικά.60 πιτσιρικια σε μια μουσική σκηνή εκτός τους οτι θα σκορπίσουν τον πανικό απο τις φωνές και τα γέλια (μην ξεχνάς πόσο χαρούμενα είναι για την εκδρομή)αλλα θα ξενερώσουν , καλλιτεχνες και το κοινό του μαγαζιού. Ταυτόχρονα αν δεν είναι έτοιμα να ακούσουν συνειδητοποιημένα κατι, θα έχεις το αντίθετο αποτέλεσμα...θα το βαρεθούν γιατι τους επιβλήθηκε και δεν θα το ξαναακούσουν έχοντας κακές αναμνήσεις απο αυτό. Ξέρεις πόσους καλλιτέχνες μικρός απέριψα επειδή έτυχε είτε να τους ακούσω νωρίς είτε να ακούσω λάθος κομμάτι τους και μου πήρε χρόνια να τους ξαναανακαλύψω...? Τέλος δανείζομαι μία έκφραση απο την ταινία high Fidelity (highly recomented) στην οποία σε κάποια στιγμή και ενώ ο Jack Black προσπαθεί να επιβάλει στον Cusak να ακούσει συγκεκριμένη μουσική. Ο Cusak όντας σε διαφορετική κατάσταση κλείνει τη μουσική βάζει κατι ποπ και ευκολο και του λέει... Δεν θεωρώ αυτό που έβαλα καλύτερο απο τα δικά σου..but right now I just want some music that i can ignore....
Fler (09.02.2007)
Δε διαφωνώ με τα όσα γράφεις στο post σου..Το θέμα είναι ότι για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των παιδιών που φανατικά ακούν Κοκκίνου, π.χ., ΔΕΝ αποτελεί συνειδητή επιλογή..Αυτό τους δίνουν, αυτό τρώνε..Και αυτό είναι που μ'εξοργίζει..Όχι η μουσική καθεαυτή..Καθημερινά υφίστανται πλύση εγκεφάλου και φτάνουν στο σημείο να πιστεύουν ότι δεν υπάρχει κανένα άλλο είδος μουσικής παρά αυτό το ελαφρολαικοπόπ ή όπως αλλιώς το λένε.
Εγώ, βέβαια, η αλήθεια είναι ότι θα διαχωρίσω την καλή από την κακή μουσική, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα διαγράψω την τελευταία από
Fler (09.02.2007)
(κατα λάθος το πάτησα το έρμο το κουμπάκι, οπότε..συνεχίζω εδώ..)

..από τα ακούσματά μου..Ναι, ίσως κάποια στιγμή να έχω ανάγκη να ξεδώσω με ένα οποιοδήποτε κακοφτιαγμένο - έτσι θα το έλεγα - άσμα και μάλιστα δε βρίσκω τίποτε κακό σε αυτό..
ΝΑΙ, δε χρειάζεται να απορρίπτουμε τίποτα από τη στιγμή που έχουμε γνώση του τι ακούμε και φυσικά έχοντας πρώτα μια καλή αντίληψη του τοπίου γύρω μας.
Όταν, μεγαλώνοντας τα παιδιά,τα μόνα ονόματα που γνωρίζουν είναι του Sakis, της Κοκκίνου, της Καλομοίρας και δεν συμμαζεύεται και μπορούν αν θέλεις να στα συλλαβίσουν και ανάποδα, αλλά έχουν πλήρη άγνοια για τα ονοματάκια που ανέφερες στο post σου αλλά και για άλλα σημαντικά - εδώ ο καθένας μπορεί να προσθέσει όποιο επίθετο επιθυμεί μπροστά απο τό "σημαντικά" γιατί, ΝΑΙ, από ένα σημείο και μετά μετράει και η προσωπική βούληση και κρίση του καθένα - τότε μάλλον έχουμε πρόβλημα..Και είναι πολύ πολύ μικρό το ποσοστό των παιδιών που πήραν μια γεύση από αρκετά είδη μουσικής και από πληθώρα καλλιτεχνών και αποφάσισαν ότι αυτό που τους εκφράζει είναι ο Πετρέλης..Αν γίνεται έτσι, τότε έντάξει!Πάω πάσο..Αλλά δυστυχώς ΔΕΝ είναι έτσι..
Συνεπώς, πολύ σωστά σκέφτηκε η sunwing ότι "μπάστα πια με την Κοκκίνου" και θεώρησε σωστό να προτείνει κάτι άλλο..Φυσικά και δεν θα πάνε στο Μέγαρο, αλλά δεν μπορώ να πιστέψω πως σε ολόκληρη πρωτεύουσα δεν υπάρχουν επιλογές κατάλληλες για την περίσταση!
Γιατί καλώς θέλουν να διασκεδάσουν και "να κάνουν χαβαλέ" και "να περάσουν φίνα και τζάμι, αδερφέ μου" αλλά αυτό το κάνουν έτσι κι αλλιώς σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους..Δεν θα πάθουν τίποτα αν κάνουν και κάτι διαφορετικό για μια βραδυά, που μπορεί φυσικά να αποδειχθεί και πολύ διασκεδαστικό..
Άσε που έτσι όπως τίθεται το θέμα, είναι σα να λέμε: "Ναι, μωρέ, τα πρήξαμε τα παιδιά όλη μέρα στα θέατρα και στα μουσεία, ας τα πάμε στην Άντζελα να ξεσκάσουν..".Κι έτσι τα βλαστάρια μας αποκτούν μια εικόνα για τα παραπάνω, εντάσσοντας τα πρώτα στο υποχρεωτικό και ανιαρό πεδίο - που επιμένω ότι μπορεί να γίνει ενδιαφέρον ΑΚΟΜΗ και για τα παιδιά και τους εφήβους - και τα δεύτερα στο "χαβαλέ" και το "ουάου" - για να κάνω και μια αναφορά στο blog του gazaka! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ!!
Άρα, μάλλον είμαστε υποχρεωμένοι να δείξουμε και την άλλη πλευρά της μουσικής και μετά, πράγματι, να τα αφήσουμε να διαμορφώσουν το δικό τους στυλ..Αλλά δεν μπορούμε να βάζουμε στο ίδιο καλούπι, με την έννοια ότι έχουν ακριβώς τα ίδια μέσα προβολής, όλα τα είδη μουσικής και να αφήσουμε την κοινωνία στην τύχη της να "επιλέξει" τι επιθυμεί!Αν είναι δυνατόν!

Υ.Γ.: Να σημειώσω ότι έχω ξαναγράψει πως, κατά τη γνώμη μου, σίγουρα υπάρχει καλή και κακή μουσική - με την έννοια της πρόχειρης, κακοφτιαγμένης και κοινότυπης - που μοναδικό σκοπό έχει να βγάλει εύπεπτα στον πολύ κόσμο hits, αλλά όχι καλό και κακό είδος μουσικής..Από όλα τα είδη μπορούν να βγουν διαμάντια..Τώρα είναι στην διάθεση του καθενός ποιο είδος επιθυμεί να ακούει..

Αυτά προς το παρόν..

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
audioslave

Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/audioslave

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για μένα και ντρέπεστε να ρωτήσετε...

Tags

Audioslave on decks Gaming Gadgets mini ME! miniME miniMe Panathinaikos Άρθρα Δισκοκριτικές ΖΑΧΑΡΗ ΑΧΝΗ Κλεμμένα Λίστες Παναθηναικός Ραδιόφωνο



Επίσημοι αναγνώστες (8)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links



template design: Jorge