ελληνική μουσική
    925 online   ·  210.853 μέλη
    tsorumo
    21.09.2007, 09:51
    καλώς σας βρήκα! ενδιαφέρουσα η εκδοχή που το θέτεις. ευχαριστώ για την διευκρίνιση και συμφωνώ με την τοποθέτησή σου.


    καλή σας ημέρα
    esta
    21.09.2007, 16:35
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 01-07-2007 στις 19:49 έγραψε...
    ......
    "Δύο άνθρωποι έχουν ζήσει μαζί σου σε όλη σου τη ζωή..

    ο ένας είναι το εγώ,φλύαρο,απαιτητικό,υστερικό,υπολογιστικό.Το άλλο,είναι η κρυμμένη πνευματική ύπαρξη,που την ήρεμη και σοφή φωνή της έχεις ακούσει πολύ σπάνια και ακόμα πιο σπάνια της έχεις δώσει σημασία."

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : margo στις 01-07-2007 19:52 ]






    Τί όμορφα που τα λέει η margo!!!!!!!!!!

    Πολύ ενδιαφέρουσα εξελίχθηκε η συζήτηση...Μας βάζει σε σκέψεις και διαδικασία αυτοκριτικής..Όμως δύσκολα παραδέχεται κάποιος ότι είναι εγωιστής.
    margo
    21.09.2007, 16:45
    Παράθεση:

    Το μέλος esta στις 21-09-2007 στις 16:35 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 01-07-2007 στις 19:49 έγραψε...
    ......
    "Δύο άνθρωποι έχουν ζήσει μαζί σου σε όλη σου τη ζωή..

    ο ένας είναι το εγώ,φλύαρο,απαιτητικό,υστερικό,υπολογιστικό.Το άλλο,είναι η κρυμμένη πνευματική ύπαρξη,που την ήρεμη και σοφή φωνή της έχεις ακούσει πολύ σπάνια και ακόμα πιο σπάνια της έχεις δώσει σημασία."

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : margo στις 01-07-2007 19:52 ]






    Τί όμορφα που τα λέει η margo!!!!!!!!!!

    Πολύ ενδιαφέρουσα εξελίχθηκε η συζήτηση...Μας βάζει σε σκέψεις και διαδικασία αυτοκριτικής..Όμως δύσκολα παραδέχεται κάποιος ότι είναι εγωιστής.





    Αγαπητή μου esta

    Είναι λόγια του Σόγκιαλ Ρίνποουτς από το "Θιβετιανό βιβλίο της ζωής και του θανάτου".


    esta
    21.09.2007, 16:55
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 21-09-2007 στις 16:45 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος esta στις 21-09-2007 στις 16:35 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 01-07-2007 στις 19:49 έγραψε...
    ......
    "Δύο άνθρωποι έχουν ζήσει μαζί σου σε όλη σου τη ζωή..

    ο ένας είναι το εγώ,φλύαρο,απαιτητικό,υστερικό,υπολογιστικό.Το άλλο,είναι η κρυμμένη πνευματική ύπαρξη,που την ήρεμη και σοφή φωνή της έχεις ακούσει πολύ σπάνια και ακόμα πιο σπάνια της έχεις δώσει σημασία."

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : margo στις 01-07-2007 19:52 ]






    Τί όμορφα που τα λέει η margo!!!!!!!!!!

    Πολύ ενδιαφέρουσα εξελίχθηκε η συζήτηση...Μας βάζει σε σκέψεις και διαδικασία αυτοκριτικής..Όμως δύσκολα παραδέχεται κάποιος ότι είναι εγωιστής.





    Αγαπητή μου esta

    Είναι λόγια του Σόγκιαλ Ρίνποουτς από το "Θιβετιανό βιβλίο της ζωής και του θανάτου".







    ............
    fantasy
    13.02.2008, 16:07
    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 01-07-2007 στις 15:48 έγραψε...

    Έχω έναν έντονο προβληματισμό σχετικά με το που τελειώνει το ΕΓΩ και αρχίζει το ΕΜΕΙΣ, που τελειώνει το ΕΜΕΙΣ και αρχίζει το ΑΥΤΟΙ.
    - Ποια ή έννοια του ΕΓΩ στη σύγχρονη κοινωνία και πως μπορούν να δέσουν τα ΕΓΩ, ώστε να δημιουργηθεί κοινωνική συνοχή.
    - Ακόμα, ως που το ΕΓΩ γίνεται παραγωγικό και που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο άτομο και το περιβάλλον του.
    - Πόσο ΕΓΩιστή θεωρείτε τον εαυτό σας και πόσο ΕΓΩιστές βλέπετε τους άλλους;

    Επειδή το θέμα είναι ανοιχτό και ευέλικτο, θεωρώ προσωπικά (δηλαδή ΕΓΩ) ευπρόσδεκτη και κάθε παρατήρηση και διερεύνηση που αφορά το ΕΓΩ.



    Βασικά χαίρομαι πολύ που συμετέχω σ αυτή τη συζήτηση.Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα.Καλώς σας βρήκα!!!javas c r i p t: x()


    Διάβασα όλες τις απόψεις των μελών και τις βρήκα πάρα πολύ ενδιαφέρουσες.Η δική μου προσέγγιση γύρω απο το ΕΓΩ δεν είναι τόσο επιστημονική αλλά πιο πολυ βιωματική.Έχω αναπτύξη δηλαδή την άποψη μου γύρω απο το ΕΓΩ κυρίως μέσα απο την καθημερινότητα μου αλλά και μέσα απο βιβλία και απόψεις (καλή ώρα όπως τώρα) που έχω διαβάσει.
    Το ΕΓΩ είναι μια πλάνη,ένα ψέμα.Η ψευδαίσθηση που έχουμε όλοι όχι μόνο για τον εαυτό μας αλλά και για το κόσμο γύρω μας.Είναι τρόπος αντίληψης της πραγματικότητας.Το πρίσμα δηλαδή με το οποίο <<βλέπουμε>> τα πράγματα γύρω μας.Στο προβληματισμό σου StamanR, που αρχίζει το ΕΓΩ και που τελειώνει δεν έχω ακριβή απάντηση (λογικό είναι) αλλά τείνω να πιστέψω πως αρχίζει απο τη στιγμή που προσπαθούμε να αντιληφθούμε το κόσμο μέσα απο τις δικές μας αισθήσεις,θεωρώντας τες ως βασικούς δέκτες της <<αλήθειας>>.Το ΕΓΩ δεν εκφράζεται μόνο ανάμεσα στις σχέσεις μας με τους συνανθρώπους μας,αλλά και με τη σχέση μας με το υπόλοιπο σύμπαν.Δίνει στον κάτοχο του την αίσθηση της μοναδικότητας και του ξεκόμματος απο τους υπόλοιπος και όχι την αίσθηση της <<διαφορετικότητας>> και της ένωσης.Ο σημερινός άνθρωπος την ύπαρξη του ως ενιαία με το υπόλοιπο σύμπαν.Τα αποτελέσματα είναι φανερά:λιώσιμο των πάγων,αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της γής κ.α.Κι αυτό γιατί το <<κοινωνικό ΕΓΩ>> δεν αντιλαμβάνεται τίποτα άλλο πέρα απο τη δική του ύπαρξη.Το οξύμωρο είναι πάει να αφανίσει την ύπαρξη του.Το ίδιο συμβαίνει και με τις ανθρώπινες σχέσεις( το <<ατομικό ΕΓΩ>>).Μοναξιά-θλίψη -μελαγχολία.Πολύ συνηθισμένες καταστάσεις για τους σημερινούς ανθρώπους.Κι αυτό είναι αποτέλεσμα της μεγάλης πίστης που δείξαμε στο ΕΓΩ.Την εφαλμένη άποψη για μας και για τον εαυτό μας.Πιστέψαμε πως είμαστε μοναδικοί με αποτέλεσμα να μείνουμε μόνοι μας.
    Κατά πόσο το ΕΓΩ μπορεί να γίνει παραγωγικό δεν γνωρίζω.Ίσως στο βαθμό που θέτει τους όρους για το <<σπάσιμο>> του.javas c r i p t: x()



    darian
    14.02.2008, 01:01
    Καλησπέρα(μήπως καλημέρα?).

    Η ύλη του σύμπαντος, είναι "εννιαία"(ή συγκεντρωμένη καλύτερα). Αν μπορούσαμε, δηλαδή να δούμε ως το χαμηλότερο επίπεδο της ύλης, θα βλέπαμε ένα "χυλό" από ενέργεια. Επιπρόσθετα, η επαφή, δεν υφίσταται, καθότι την εμποδίζουν τα χαμηλότερα επίπεδα της δομής της ύλης(απωστηκές δυνάμεις).

    Το οτι απομονωθήκαμε απο την "εννιαία" ύλη(το "απομονωθήκαμε", σηκώνει μεγάλη συζήτηση, η οποία ανήκει στην σφαίρα της θρησκείας και της φιλοσοφίας), μας έκανε να έρθουμε πιο κοντά μεταξύ μας(ξέρω, πως είναι κάπως οξύμωρο αυτό, που γράφω), καθότι δεν μας την επέβαλλαν οι κοσμικές δυνάμεις, αλλά το επιλέξαμε και το "κατευθύναμε" εμείς(το ποιός μας έδωσε αυτήν την επιλογή, είναι άλλη συζήτηση, επίσης). Περισσότερα γι αυτά εδώ κι
    Link
    " TARGET="_blank">εδώ .

    Άραγε, λοιπόν, το ΕΓΩ είναι η μια πλευρά της εξίσωσης, όπου στην άλλη είναι το ΕΜΕΙΣ(και το ΑΥΤΟΙ, παίζει τον ρόλο του σταθερού συντελεστή)? Θα είχε νόημα το ΕΓΩ, χωρίς το ΕΜΕΙΣ και το αντίστροφο(πολύ καλή εξήγηση, θα έδινε η διαλεκτική του Ηράκλειτου εδώ)?

    Εγώ, I, Ich, Je... Εμείς, We, Wier, Nous...

    Το ΕΓΩ είναι σαν τα δωμάτια ενός διαδρόμου. Κάθε δωμάτιο είναι ξεχωριστό(για την ακρίβεια ένα ξεχωριστό σύμπαν). Ο διάδρομος είναι το ΕΜΕΙΣ(ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των δωματίων-τα έθυμα, οι συνήθειες, τα πιστεύω ενός κοινωνικού συνόλου). Ο απέναντι διάδρομος(μαζί με τα δωμάτιά του) είναι ΑΥΤΟΙ(ένα άλλο κοινωνικό σύνολο). Οι διάδρομοι που ενώνουν τους διαδρόμους, είναι η εννιαία(ή ευρεία, συγγνώμη αν το έχω ορθογραφικά, λάθος) κοινωνία. Φυσικά όλα αυτά είναι άποψή μου ...

    Υ.Γ.: Εκπληκτική η τοποθέτηση του μέλους margo...
    darian
    14.02.2008, 02:03
    Όχι, απλά ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την φυσική(είμαι πληροφορικός).

    Το οτι "είμαι"(είναι παράδοξος καμμία φορά ο γραπτός λόγος) εδώ, οφείλεται στο μέλος StavmanR. Είναι καλός φίλος(αν και "εισβάλλω", απρόσκλητος στα "λημέρια" του)...

    Υ.Γ.: StavmanR, τρία στοιχεία θα σου δώσω: "MATRIX", "130", "Terminator 4"...

    Το πρώτο και το τελευταίο στοιχείο, θα σε οδηγήσουν κατευθείαν σε μένα... Get down...
    StavmanR
    14.02.2008, 12:26
    Καταρχήν, καλωσορίζω τον καλό φίλο και νέο μέλος Darian, που με εξέπληξε ευχάριστα.

    Περίμενέ με το απόγευμα για καφεδάκι...

    Η margo έχει το προσόν να σε καθηλώνει με τις όμορφες περιγραφές της...

    Μαρία (ΜΝΚ), κι εγώ νόμισα ότι το βράδυ σηκώνομαι, μπαίνω με άλλο λογαριασμό και γράφω ποστς...
    pol-gt
    14.02.2008, 15:06
    Eγώ έχω την αίσθηση πως το υπέρτατο Εγώ έχει άμεση σχέση με τον Ανώτερο Εαυτό τον οποίο όλοι οι άνθρωποι εν δυνάμει έχουν μέσα τους.
    mellia
    14.02.2008, 19:23
    Εγώ πάλι δεν ξέρω αν το Εγώ έχει σχέση με ένα ανώτερο Εγώ ή ένα ανώτερο Εσύ...
    pol-gt
    14.02.2008, 21:22
    Μ' ένα φιλάκι θα σου πω...
    mellia
    15.02.2008, 03:47
    ...άρα έχει σχέση με ένα ανώτερο Εσύ!
    παρε δύο φιλάκια για να μου πεις και τα υπόλοιπα!
    StavmanR
    15.02.2008, 12:06
    Έχω την εντύπωση ότι παρακολουθούμε live τη σχοινοβασία στο όριο μεταξύ του ΕΓΩ και του ΕΜΕΙΣ .
    mellia
    16.02.2008, 00:39

    pol-gt
    16.02.2008, 06:27
    Παράθεση:

    Το μέλος mellia στις 15-02-2008 στις 03:47 έγραψε...

    ...άρα έχει σχέση με ένα ανώτερο Εσύ!
    παρε δύο φιλάκια για να μου πεις και τα υπόλοιπα!



    Νομίζω πως έχεις δίκιο αν και η έννοια του ανώτερου Εσύ μπορεί να μας μπερδέψει και μόνο η προσωπική εμπειρία στη σχέση μαζί Του θα μας προστατέψει από κακοτοπιές κατανόησης. Αυτό το λέω διότι θα μπορούσε κάποιος να απαιτήσει από άλλο πρόσωπο ένα καλύτερο εαυτό, σε μία συγκεκριμένη συγκειρία, αγνοώντας ενδεχωμένος πως δεν μπορούμε να απαιτούμε αυτό παρά ίσως να το υποδείξουμε καλοπροαίρετα. Σε αντίθεση με εμάς όταν ερχόμαστε κατ' ιδίαν σε επικοινωνιακή σχέση με το ανώτερο Εσύ όπου είναι στην εξουσία μας, είναι και θεμιτό, να απαιτούμε να εισάγουμε αυτό που μας υποδεικνύει το ανώτερο Εσύ, πρακτικά στη βιωτή μας.


    Τα κέρδισα τα δύο φιλάκια ή τα έχασα επειδή πιθανόν να αστόχησαν τα λεγόμενά μου;
    mellia
    16.02.2008, 15:18
    Παράθεση:

    Το μέλος pol-gt στις 16-02-2008 στις 06:27 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος mellia στις 15-02-2008 στις 03:47 έγραψε...

    ...άρα έχει σχέση με ένα ανώτερο Εσύ!
    παρε δύο φιλάκια για να μου πεις και τα υπόλοιπα!



    Νομίζω πως έχεις δίκιο αν και η έννοια του ανώτερου Εσύ μπορεί να μας μπερδέψει και μόνο η προσωπική εμπειρία στη σχέση μαζί Του θα μας προστατέψει από κακοτοπιές κατανόησης. Αυτό το λέω διότι θα μπορούσε κάποιος να απαιτήσει από άλλο πρόσωπο ένα καλύτερο εαυτό, σε μία συγκεκριμένη συγκειρία, αγνοώντας ενδεχωμένος πως δεν μπορούμε να απαιτούμε αυτό παρά ίσως να το υποδείξουμε καλοπροαίρετα. Σε αντίθεση με εμάς όταν ερχόμαστε κατ' ιδίαν σε επικοινωνιακή σχέση με το ανώτερο Εσύ όπου είναι στην εξουσία μας, είναι και θεμιτό, να απαιτούμε να εισάγουμε αυτό που μας υποδεικνύει το ανώτερο Εσύ, πρακτικά στη βιωτή μας.


    Τα κέρδισα τα δύο φιλάκια ή τα έχασα επειδή πιθανόν να αστόχησαν τα λεγόμενά μου;



    Αφού στα χάρισα τα κέρδισες έτσι και αλλιώς!!!
    Τώρα επειδή με μπέρδεψες λίγο (ειδικά εκεί στην τελευταία παράγραφο) μήπως θες άλλο ένα για να ξεμπερδευτώ?


    Η αναφορά μου στο ανώτερο Εσύ αναφερόταν σε αντιδιαστολή με το ανώτερο Εγώ (αν δηλαδή θεωρούμε πως ο ανώτερος εαυτός είναι αυτός που κάποιοι ονομάζουν Θεό και είναι ακριβώς η έννοια της αυτοπραγμάτωσης ή ισχύει η έννοια ενός προσωπικού (όντως) Θεού όπως την ορίζει η χριστιανική θεολογία). Δύο τελείως διαφορετικές κοσμοθεωρίες δηλαδή.
    Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο συμφωνώ στο ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε παρά μόνο να υποδυκνείουμε καλοπροαίρετα. Και θα συμπλήρωνα λέγοντας χωρίς να εξαναγκάζουμε με οποιονδήποτε τρόπο...

    Τώρα αν όλο αυτό το εφαρμόσουμε στις σχέσεις ανθρώπων και κοινωνιών, για να απαντήσω και στον StavmanR αν τον κατάλαβα καλά , σαφώς και έχει να κάνει με το εγώ και το εσύ που καταλήγει στο Εμείς και αναμφισβήτητα είναι σχοινοβασία!!!!! (και την οποία ο φίλος StavmanR διέκρινε και...live στο τόπικ του ???? ε, αυτό θα πει ζωντανός ιστότοπος, για να επαναλάβω τα λόγια από ένα αλλο τόπικ )

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mellia στις 16-02-2008 15:22 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mellia στις 16-02-2008 15:28 ]


    pol-gt
    17.02.2008, 15:10
    Αν και δεν γνωρίζω τόσο καλά τις Έννοιες mellia θα προσπαθήσω διαισθητικά όμως να γράψω πολύ σύντομα λίγα.

    Το ανώτερο Εσύ, βρίσκεται σε σχέση προσωπική δική μας με τον προσωπικό Θεό. Υπάρχει μία κοινωνία δηλαδή του Εγώ με το Εσύ. Αυτό εξάλλου, όπως σημείωσες κι εσύ, διδάσκει η χριστιανική θεολογία. Όμως νομίζω πως η Έννοια του προσωπικού Θεού "σχηματίζεται" από τη στιγμή που αρχίζει μία επικοινωνιακή "αμοιβαία" σχέση του προσώπου (εμείς) με τον Κύριο Ιησού και όχι επειδή αυτός είναι το ανώτερο Εσύ, τουλάχιστον με τον τρόπο που ορίστηκε σε περασμένο ποστ. Με άλλα λόγια θέλω να πω, και είναι προσωπική άποψη η οποία ενδέχεται και να σφάλλει, πως η Έννοια του προσωπικού Θεού αφορά την έναρξη σχέσης προσώπου (εμείς) με τον Κύριο Ιησού.

    Έχω την αίσθηση πως ανώτερος Εαυτός, ανώτερο Εσύ και Ιησούς Χριστός είναι 3 διαφορετικά "Πράγματα". Γιατί νομίζω πως τα δύο πρώτα, Εαυτός και Εσύ δηλαδή, αν και πολύ ανώτερα ποιοτικά και εν δυνάμει πολύ πιο ολοκληρωμένα από εμάς, παρόλα αυτά βρίσκονται και τα ίδια σε μία διαρκή ποιοτικά εξέλιξη, σε αντίθεση με τον Ιησού Χριστό ο οποίος γεννήθηκε, Έπαθε την Σταύρωση την Ταφή, και ακολούθως Αναστήθηκε, Αναλύφθηκε και Κάθισε εκ των Δεξιών του Πατρός, και κατά συνέπεια περαιτέρω, ελέγχει την Ιστορία πλέον της ανθρωπότητας χωρίς να διαδραματίζεται η επανάληψη του Έργου Του. Εκτός αν υπάρχει αυτό ως αίτημα για τον καθένα μας ξεχωριστά, η επανάληψη του Έργου Του μέσα μας δηλαδή, είναι όμως κάτι το οποίο δεν γνωρίζω και μάλλον θα πρέπει την απάντηση να δώσει Πνευματικός Ιερέας.

    Συνεχίζοντας θα τονίσω και πάλι πως αυτά που γράφω είναι προσωπικές απόψεις και δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι συμβατές με την αλήθεια, την αλήθεια φυσικά που η Ορθοδοξία εκφράζει μέσα από την Ιερά Παράδοση και τον Ευαγγελικό Λόγο. Για το λόγο αυτό θα παρακαλέσω τα γραφώμενά μου να μην κριθούν ως δεδομένα γιατί πολύ πιθανό να σφάλλουν.

    Έτσι λοιπόν, ας φέρω ένα παράδειγμα από τον σημερινό Ευαγγελικό Λόγο ο οποίος αναφέρθηκε στον Τελώνη και στον Φαρισαίο. Βλέπουμε λοιπόν τι στους δύο αυτούς άνθρωπους; Ο πρώτος απευθύνεται στο Θεό με ταπείνωση, ο άλλος αγέρωχος και υπερήφανος χαίρεται που τα κάνει όλα σωστά. Τα κάνει σωστά όμως "ικανοποιώντας" εσωτερικά τα αιτήματα του ανώτερου Εαυτού πρώτα, και έπειτα κάνει αυτά διότι έτσι προστάζει ο Λόγος του Θεού, και ακριβώς για το λόγο αυτό τυφλώθηκε, η εσωτερική του όραση, και δεν βλέπει πως αστοχεί ως προς τον Θεό, ικανοποιώντας μονάχα τον εγωϊσμό του και ίσως εν μέρει και τον ανώτερο Εαυτό, όχι όμως το Θεό.

    Ο Τελώνης από την άλλη, έχω την αίσθηση, πως επειδή τα κάνει όλα στραβά και ανάποδα, ζητά το έλεος του Θεού απ' ευθείας και με βαθειά ταπεινότητα, κι αυτό διότι ενδεχωμένος, δεν "έχει" διόλου ανώτερο Εαυτό ώστε να τον οδηγεί, κατά κάποιον τρόπο, προστατεύοντας τον έτσι ώστε να μην κάνει μόνο αστοχίες και αμαρτίες. Γι' αυτό το λόγο, ίσως, έκλεισε την παραβολή ο Ιησούς λέγοντας (αν θυμάμαι καλά) πως αμέσως δικαιώθηκε από το Θεό. Κι αυτό διότι, εάν είχε τη βοήθεια ενός ανώτερου Εαυτού να τον καθοδηγεί, αυτός όμως να επιμένει στην αμαρτία, με πόση ταπεινότητα θα ήταν έπειτα το αίτημά του για το έλεος του Θεού και πολύ περισσότερο πως θα ήταν δυνατό να δικαιονώταν αμέσως κάτω από αυτές τις συνθήκες;

    Άρα λοιπόν, και νομίζω πως είναι πιο φρόνιμο, θα είναι καλά οι έχοντες ανώτερο Εαυτό να τους καθοδηγεί, να παραδώσουν αυτόν στον Κύριο Ιησού και μην τον κρατήσουν για πάρτι τους όπως ο Φαρισαίος, και οι μή έχοντες να ζητούν απ' ευθείας από τον Χριστό εκείνο που έχουν ανάγκη, αφήνοντας όμως πάντοτε να κρίνει Αυτός για το ωφέλιμο. Γιατί αν για κάποιον ο οποίος δεν έχει να τον καθοδηγεί ανώτερος Εαυτός, κρίνει όμως ο Χριστός να του τον προσφέρει, θα το κάνει. Γι' αυτό, μάλλον, Τον ονομάζουν και Παντοδύναμο.


    Κλείνοντας να θυμίσω ξανά πως τα παραπάνω ενδέχεται να αστοχούν γι' αυτό σας παρακαλώ ας υπάρχει λίγη προσοχή. Για τα θέματα αυτά υπάρχουν αρμόδιοι, οι Ιερείς, και οι λόγοι τους είναι ασφαλής. Γι' αυτό είναι φρόνιμο κάθε απορία να απευθύνεται σε εκείνους.



    Και τώρα, το φιλάκι παρακαλώ που είπες πως θα μου δώσεις...

    mellia
    17.02.2008, 15:55
    Αυτά που ανέλυσες ως προσωπική σχέση με τον Ιησού Χριστό ήθελα να επισημάνω όταν έβαλα ως αντιθετικές έννοιες το ανώτερο Εγώ με το ανώτερο Εσύ. Χωρίς να έχω ακόμα ξεκάθαρη άποψη για το πώς κατορθώνεται αυτή ή σχέση (όπως και για πολλά άλλα), συμφωνώ πως το παράδειγμα του Τελώνη και του Φαρισαίου είναι ενδεικτικότατο, και αφορά στην ουσία της συζήτησης αυτής ως προς το θέμα του εγωισμού και της αυτοϊκανοποίησης, που ίσως (και λέω ίσως γιατί ούτε θεολόγος είμαι αλλά ούτε και συνειδητή χριστιανή, μιλάω τελείως θεωρητικά και ίσως αυθαίρετα) σε κάποιες άλλες θρησκευτικές δοξασίες να εκφράζεται και με τον όρο "αυτοπραγμάτωση".

    Ε μα εννοείται πως θα στο δώσω...
    (κοίτα πώς μέσα από μια υπαρξιακο-θεολογική συζήτηση κερδίζει ένας άνθρωπος τόσα φιλάκια!!!!!! και μετά σου λέει "θρησκευτικοί πόλεμοι" )
    pol-gt
    17.02.2008, 21:54
    Παράθεση:
    Χωρίς να έχω ακόμα ξεκάθαρη άποψη για το πώς κατορθώνεται αυτή ή σχέση


    Η σχέση κατορθώνεται προσευχητικά. Με την προσευχή του πιστού προς τον Χριστό.

    (αν βρισκόμασταν κοντά, θα σου έγραφα βιβλίο μόνο και μόνο να κερδίζω τα φιλιά σου...)
    mellia
    17.02.2008, 22:23


    Μήπως άρουμε το το τόπικ του φίλου μας????

    Νόμίζω το προσευχητικά είναι μόνο η μία πλευρά.....και προϋποθέτει πίστη...η άλλη προϋποθέτει υπακοή...

    (καλά γράψτο εσύ και εδώ είμαστε.... )