ελληνική μουσική
    946 online   ·  210.856 μέλη
    Conspiratus
    11.09.2007, 15:09
    Παράθεση:

    Το μέλος ishor στις 11-09-2007 στις 01:01 έγραψε...

    Η συζητηση για μενα παραειναι αμπελοφιλοσοφικη , να πω την αληθεια και τι εγινε αν εχει ή αν δεν εχει ορια?Ποιον ενδιαφερει και σε ποιον χρειαζετε αυτη ακριβως η γνωση?Δεν το λεω ωστε να κατακρινω το παλικαρι που ανοιξε το συγκεκριμενο τοπικ, ισα ισα μαλιστα με εβαλε σε σκεψεις το συγκεκριμενο απλα δεν βλεπω να υπαρχει λαθος ή σωστο στο συγκεκριμενο θεμα.
    Το μονο που ξερω και το εχω για σιγουρο περι τεχνης ειναι οτι υπαρχει "καλη" και "κακη" τεχνη.



    Η αληθεια ειναι οτι καποια θεματα χρειαζεται να συζητιουνται!!μπορει να ενδιαφερει τον οποιοδηποτε αυτο το θεμα...το οτι εσυ η ο καθε "εσυ" δεν ενδιαφερεσαι,δεν σημαινει αμεσως οτι το θεμα κατατασσεται στις "αμπελοφιλοσοφιες"...!Το συγκεκριμενο θεμα εχει απασχολησει πολλους ανθρωπους κατα περιοδους...και το οτι απασχολησε κ τον antonispanou αποτελει ακομα ενα παραδειγμα οτι κανενα θεμα δεν πρεπει να κατατασσεται στις "αμπελοφιλοσοφιες"!

    Υ.Γ.:Αν φανηκα "καπως" σε αυτην μου την απαντηση...ζητω ταπεινα συγγνωμη απο ολους!!!
    vero
    11.09.2007, 15:22
    Παράθεση:

    Το μέλος ishor στις 03-09-2007 στις 20:55 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος okanenas στις 02-09-2007 στις 12:42 έγραψε...

    Η αληθινή τέχνη έχει όρια



    Διαφωνω.
    Η τεχνη δεν πρεπει να εχει ορια μιας και πρεπει συνεχεια να εξελισετε.Το προβλημα ομως ειναι οτι ο ανθρωπος βασισμενος στο οτι η τεχνη δεν εχει ορια ονομαζει με βαση το συμφερον του την καθε μλκια που φτιαχνει σαν "τεχνη".

    Η τεχνη δεν εχει ορια αλλα δεν πρεπει να ονομαζουμε τα παντα τεχνη.Το ζητημα την σημερον ημερα εχει ξεφτιλιστει.




    θα συμφωνησω μαζι σου οτι η τεχνη οφειλει να εξελισσεται αλλα εαν δεν υπαρξουν καποια ορια δεν θα τι κανουν πιο ενδιαφερουσα....
    filosofiki
    12.09.2007, 19:03
    η τεχνη φυσικα έχει ορια οπως και ενα κρατος εχει κανονες.φυσικα στην τεχνη ειμαστε πιο ελαστικοι καθώς πρεπει να δινουμε προβαδισμα στον προοδευτικο δημιουργο καλλιτεχνη ΟΜΩΣ ενα καλλιτεχνικο εργο πρεπει να σεβεται την πραγματικοτητα που το πλαισιώνει. Δηλαδη, δε μπορει ενα έργο τεχνης να φθείρει την ιδια την ιδεα του Αγαθου γιατι η τεχνη πρωτα αυτο πρεσβευει αλλιως θα πεσουμε σε αντιφαση.η ομορφια βεβαιως δεν ερμηνευεται μονο με ωραιες σκηνες και χρωματα και αρμονια στη μουσικη και χαριτωμενο σκηνικο στησιμο. το συμπερασμα στο οποιο καταληγουμε αφου μελετησουμε ενα καλλιτεχνικο εργο αυτο ειναι που μας διδασκει. η κουβεντα ομως αυτη ξεπερνα και τις σελιδες ενος βιβλιου οποτε μη περιμενετε ολοκληρωτικη καληψη του θεματος!
    sakisarabatzis
    12.09.2007, 21:32
    Η Τεχνη δεν εχει ορια. Εχει μεγάλο βαθος και ομορφια.Εννοω οτι συνέχεια κανεις μαθαίνει,ερευνα και εξελίσσεται η προσωπικότητα Του μεσω της Τέχνης.
    gusfunn
    13.09.2007, 10:05
    Καλημέρα σας. δηλαδή ένας τενόρος μπορεί να κρατήσει μια κορόνα στην ίδια έκταση για 6 λεπτά ? για 10 για 20 ? γιατί νομίζω ότι τα όρια της εξαρτώνται από τα όρια του δημιουργού της . ε και ο Αϊνστάιν είχε πει ότι τα μόνα πράγματα που δεν έχουν όρια είναι το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία και για το πρώτο δεν ήταν σίγουρος . εξάλλου αν δεν είχε όρια τότε δεν θα εξελισσόμασταν ούτε θα είχαμε να προσφέρουμε κάτι ένας θα την ανακάλυπτε θα τα έκανε όλα και τέρμα .όταν μάθαινα κλασική μου έλεγαν είσαι στην α κατωτέρα α μέση κ.τ.λ δεν με οριοθετούσαν? Με απορία
    Conspiratus
    13.09.2007, 13:47
    Παράθεση:

    Το μέλος gusfunn στις 13-09-2007 στις 10:05 έγραψε...

    Καλημέρα σας. δηλαδή ένας τενόρος μπορεί να κρατήσει μια κορόνα στην ίδια έκταση για 6 λεπτά ? για 10 για 20 ? γιατί νομίζω ότι τα όρια της εξαρτώνται από τα όρια του δημιουργού της . ε και ο Αϊνστάιν είχε πει ότι τα μόνα πράγματα που δεν έχουν όρια είναι το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία και για το πρώτο δεν ήταν σίγουρος . εξάλλου αν δεν είχε όρια τότε δεν θα εξελισσόμασταν ούτε θα είχαμε να προσφέρουμε κάτι ένας θα την ανακάλυπτε θα τα έκανε όλα και τέρμα .όταν μάθαινα κλασική μου έλεγαν είσαι στην α κατωτέρα α μέση κ.τ.λ δεν με οριοθετούσαν? Με απορία



    Φιλε μου,εσυ μιλας για επιπεδα...οχι για ορια!!!αλλο τα ορια κ αλλο το επιπεδο...!
    δηλαδη οταν εσυ ξεπερναγες τα ορια της α κατωτερας δεν σε αφηναν να προχωρισεις??ειναι σαν να μου λες οτι ο 1 χρονος πχ που εκανες την α κατωτερα ειναι στανταρ...οτι αν δεν κανεις ενα χρονο την συγκεκριμενη ταξη δεν πας παραπερα!!δν νομιζω να ισχυει αυτο...η αδερφη μου που εκανε μαθημα σε ωδειο δν ειδα πουθενα να την οριοθετουν!!!
    Ai8erobamwn
    13.09.2007, 23:58
    Η τέχνη είναι πιστεύω μια "υπόθεση πολύ προσωπική" και για αυτόν που την κάνει (ή έτσι ισχυρίζεται) και για αυτόν που την εισπράττει (ή έτσι πιστεύει) - και με αυτό εννοώ ότι απευθύνεται στο συναίσθημα, τη λογική και την αισθητική του καθενός μας με έναν πολύ προσωπικό τρόπο. Είναι τόσο προσωπική όσο ο έρωτας ή το σεξ, οπότε δε μπορώ να βρω "αντικειμενικά" όρια για την τέχνη, παρά μόνο αυτά που θέτει κάθε άνθρωπος για τον εαυτό του. Απλά, δεδομένου ότι συνυπάρχουμε με άλλους ανθρώπους, καλό είναι να την οριοθετούμε με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προσβάλλει κάποια πολύ βασικά δικαιώματα των γύρω μας, όπως άλλωστε οριοθετούμε και πολλές άλλες δραστηριότητές μας....Αυτό είναι όλο.
    Όσο αφορά το δικό μου "όριο" προς την τέχνη, είναι απλό: Δε μπορώ να θεωρήσω τέχνη κάτι που δημιουργείται "για κατανάλωση", π.χ. ένα τραγούδι που φτιάχνεται μόνο για να πουλήσει....ή το "αντιθέατρο" (που έλεγε και ο Hastaroth), που είχε φτιαχτεί μόνο για να σοκάρει....Το να υπάρχει -ή τελοσπάντων, να "μοιάζει να υπάρχει"- κάτι από το συναίσθημα και την ψυχή του δημιουργού είναι για μένα απαραίτητο.... Αυτό είναι όλο. Από εκεί και πέρα, κάποια πράγματα μου αρέσουν, κάποια όχι, κάποια με αφήνουν εντελώς αδιάφορη, αλλά αυτό είναι μάλλον άλλη ιστορία....
    yiannisyiannis
    14.09.2007, 10:19
    Η τέχνη σαν μορφή αναζήτησης και δημιουργίας δεν έχει όρια. Η αισθητική όμως που εκφράζεται μέσω της τέχνης, σαφώς και έχει όρια.
    gusfunn
    14.09.2007, 10:50
    Παράθεση:

    Το μέλος Conspiratus στις 13-09-2007 στις 13:47 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος gusfunn στις 13-09-2007 στις 10:05 έγραψε...

    Καλημέρα σας. δηλαδή ένας τενόρος μπορεί να κρατήσει μια κορόνα στην ίδια έκταση για 6 λεπτά ? για 10 για 20 ? γιατί νομίζω ότι τα όρια της εξαρτώνται από τα όρια του δημιουργού της . ε και ο Αϊνστάιν είχε πει ότι τα μόνα πράγματα που δεν έχουν όρια είναι το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία και για το πρώτο δεν ήταν σίγουρος . εξάλλου αν δεν είχε όρια τότε δεν θα εξελισσόμασταν ούτε θα είχαμε να προσφέρουμε κάτι ένας θα την ανακάλυπτε θα τα έκανε όλα και τέρμα .όταν μάθαινα κλασική μου έλεγαν είσαι στην α κατωτέρα α μέση κ.τ.λ δεν με οριοθετούσαν? Με απορία



    Φιλε μου,εσυ μιλας για επιπεδα...οχι για ορια!!!αλλο τα ορια κ αλλο το επιπεδο...!
    δηλαδη οταν εσυ ξεπερναγες τα ορια της α κατωτερας δεν σε αφηναν να προχωρισεις??ειναι σαν να μου λες οτι ο 1 χρονος πχ που εκανες την α κατωτερα ειναι στανταρ...οτι αν δεν κανεις ενα χρονο την συγκεκριμενη ταξη δεν πας παραπερα!!δν νομιζω να ισχυει αυτο...η αδερφη μου που εκανε μαθημα σε ωδειο δν ειδα πουθενα να την οριοθετουν!!!

    Παράθεση:
    Καλημέρα αυτό που λεω είναι ότι τα όρια καθορίζονται από τον καλλιτέχνη ένας κιθαρίστας με δίπλωμα κλασικής δεν θα μπορεί να εκτελέσει και φλαμένκο, και ας είναι ολοκληρωμένος κιθαρίστας. εκεί είναι τα όρια του .και όσο για της τάξης α μέση β ανωτέρα κτλ. δεν τον οριοθετεί? ωπ εκεί είσαι, έχει παραπάνω? σαφώς διαφορετικό για τον καθένα απλά κάποιες φορές ξεπερνάμε τα όρια μας και αυτό μας μαγεύει. Και αυτό με τον Αϊνστάιν το έγραψα για το ότι ίσως να έχει το σύμπαν όρια οπότε αφού δρας μέσα του...οριακό το θέμα πάντως ε?
    Conspiratus
    14.09.2007, 11:54
    Παράθεση:

    Το μέλος gusfunn στις 14-09-2007 στις 10:50 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Conspiratus στις 13-09-2007 στις 13:47 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος gusfunn στις 13-09-2007 στις 10:05 έγραψε...

    Καλημέρα σας. δηλαδή ένας τενόρος μπορεί να κρατήσει μια κορόνα στην ίδια έκταση για 6 λεπτά ? για 10 για 20 ? γιατί νομίζω ότι τα όρια της εξαρτώνται από τα όρια του δημιουργού της . ε και ο Αϊνστάιν είχε πει ότι τα μόνα πράγματα που δεν έχουν όρια είναι το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία και για το πρώτο δεν ήταν σίγουρος . εξάλλου αν δεν είχε όρια τότε δεν θα εξελισσόμασταν ούτε θα είχαμε να προσφέρουμε κάτι ένας θα την ανακάλυπτε θα τα έκανε όλα και τέρμα .όταν μάθαινα κλασική μου έλεγαν είσαι στην α κατωτέρα α μέση κ.τ.λ δεν με οριοθετούσαν? Με απορία



    Φιλε μου,εσυ μιλας για επιπεδα...οχι για ορια!!!αλλο τα ορια κ αλλο το επιπεδο...!
    δηλαδη οταν εσυ ξεπερναγες τα ορια της α κατωτερας δεν σε αφηναν να προχωρισεις??ειναι σαν να μου λες οτι ο 1 χρονος πχ που εκανες την α κατωτερα ειναι στανταρ...οτι αν δεν κανεις ενα χρονο την συγκεκριμενη ταξη δεν πας παραπερα!!δν νομιζω να ισχυει αυτο...η αδερφη μου που εκανε μαθημα σε ωδειο δν ειδα πουθενα να την οριοθετουν!!!

    Παράθεση:
    Καλημέρα αυτό που λεω είναι ότι τα όρια καθορίζονται από τον καλλιτέχνη ένας κιθαρίστας με δίπλωμα κλασικής δεν θα μπορεί να εκτελέσει και φλαμένκο, και ας είναι ολοκληρωμένος κιθαρίστας. εκεί είναι τα όρια του .και όσο για της τάξης α μέση β ανωτέρα κτλ. δεν τον οριοθετεί? ωπ εκεί είσαι, έχει παραπάνω? σαφώς διαφορετικό για τον καθένα απλά κάποιες φορές ξεπερνάμε τα όρια μας και αυτό μας μαγεύει. Και αυτό με τον Αϊνστάιν το έγραψα για το ότι ίσως να έχει το σύμπαν όρια οπότε αφού δρας μέσα του...οριακό το θέμα πάντως ε?



    Καλημερα κ σε σενα φιλε μου...
    Απο την μια θα συμφωνησω γιατι δεν μπορω να πω...εχεις επιχειρηματα...!Απο την αλλη ομως οταν λεω οτι παιζεις κιθαρα κ ανεβαινεις επιπεδα κτλ...αναφερομαι στην τεχνη του να παιζεις κιθαρα...οχι γενικα στην τεχνη του να παιζεις μουσικη...(απλα το αναφερω επειδη νομιζω οτι παρερμηνευτηκε)!!Εξαλλου στη μουσικη δεν εχουμε πει οτι υπαρχει καποιος σουπερ οργανοπαοχτης...παντα καποιος θα ειναι καλυτερος απο καποιον αλλο...τουλαχιστον αυτο πιστευω εγω...!
    sakisarabatzis
    14.09.2007, 20:22
    Αλλο οι δυνατοτητες εωος καλλιτέχνη μεσω της Τέχνης και αλλο η Τέχνη ως επιστήμη,ερευνα,εξέλιξη.Και φυσικα αλλο πραγμα ειναι τα επίπεδα και οι τάξεις σπουδων σε ενα ωδείο{που ορίζονται στο ΦΕΚ=Περι κυρώσεως του εσ. κανονισμου των Ωδείων=] Αυτα για να μην μπερδεύουμε τις εννοιες στην πρακτική τους εφαρμογή.
    twr
    14.09.2007, 20:37
    Φυσικά και έχει όρια... Τα οποία όρια φτάνουν μέχρι εκεί που αρχίζει ο σεβασμός!!
    Conspiratus
    14.09.2007, 22:52
    Παράθεση:

    Το μέλος twr στις 14-09-2007 στις 20:37 έγραψε...

    Φυσικά και έχει όρια... Τα οποία όρια φτάνουν μέχρι εκεί που αρχίζει ο σεβασμός!!



    Χμ...δεν ειμι σιγουρη οτι σε καταλαβαινω φιλε μου twr!!!τι εννοεις οταν λες σεβασμο??Σεβασμο προς τον αλλο καλλιτεχνη ή τον σεβασμο προς την ιδια την τεχνη?
    gusfunn
    17.09.2007, 13:48
    άλλο οι δυνατότητες του καλλιτέχνη μεσω της τέχνης . μάλιστα ίσως να μην έχουν σημασία .να είναι υποδεέστερες. ίσως τη τέχνη να την δημιούργησε ανώτερο πλάσμα όχι άνθρωπος . άλλο η τέχνη ως επιστήμη, έρευνα, εξέλιξη. μάλιστα άλλο πράγμα (όπως και η τέχνη σαν τέχνη) συμφωνώ. όρια? Έχει? Ως επιστήμη και αν εξελίσσεται δεν έχει όρια ? δηλ .η επιστήμη πηγαίνει μόνη της? Αυτοβούλως ?η δεν έχουν και τόσο σημασία οι δυνατότητες του επιστήμονα και η έρευνα? μες τα όρια της εξέλιξης της δε γίνεται ? με σεβασμό .
    Mesogeios
    18.09.2007, 20:34
    Πολύ ενδιαφέρον το θέμα! Αλλά πρέπει να ξεκαθαριστεί σε ποια «όρια» αναφερόμαστε. Η ίδια η Τέχνη αποτελεί προσπάθεια έκφρασης της καταγραφής στη συνείδηση του καλλιτέχνη αυτών που συμβαίνουν στη κοινωνία. Με δεδομένο ότι η κοινωνία, όπως και η φύση, βρίσκεται σε διαρκή κίνηση και μεταβάλλεται συνεχώς, αναπόφευκτα το ίδιο συμβαίνει, αναγκαστικά, και με τη Τέχνη, συνεπώς δεν μπορεί να έχει όρια. Εχει ροή, έχει κατεύθυνση, έχει υποταγή σε υποκειμενικούς παράγοντες που θέλουν να ελέγξουν ή να κατευθύνουν τις μεταβολές, έχει «πισωγυρίσματα» και «προοδευτική» πορεία, αλλά όρια δεν έχει.
    Οσο αφορά όμως τις μορφές έκφρασής της, και ανάλογα με τη δοσμένη ιστορική περίοδο, υπάρχουν πλευρές που υπόκεινται σε κανόνες ή φυσικούς περιορισμούς. Για παράδειγμα δεν μπορείς να κάνεις, ίσως, ζωγραφική χρησιμοποιώντας κιθάρα και ντραμς. Θα κάνεις μουσική, αντίστοιχης, ενδεχομένως, έκφρασης και αξίας αλλά μη μπορώντας να ξεπεράσεις τα «όρια» δεν θα είναι ζωγραφική. Φαντάζομαι, όμως, ότι το ερώτημα αναφέρεται σε ηθικό επίπεδο και σ’ αυτή τη περίπτωση ο καλλιτέχνης, αν θέλει να κάνει θετική παρέμβαση στα δρώμενα της εποχής του πρέπει να πάρει υπόψη του την τρέχουσα ηθική, τους κώδικες συμπεριφοράς της κοινωνίας στην οποία απευθύνεται και να συνεκτιμήσει το μέχρι που μπορεί να τη προκαλέσει έτσι ώστε να μη χάσει την ουσία της πρότασής του, συνεπώς βάζει όρια μόνος του. Στην αντίθετη περίπτωση κινδυνεύει, αρκετές φορές, να μιλάει μόνο στον εαυτό του και αυτό δεν είναι Τέχνη, είναι, με συγχωρείται, «ονείρωξη».
    Σίγουρα το θέμα είναι μεγάλο και αισθάνομαι λίγο άβολα για το απόλυτο των θέσεων που έχει τούτο το μικρό κείμενο, αλλά μπορεί και να συμβάλει στον γενικότερο προβληματισμό.
    Να είστε καλά.

    ogyon21
    18.09.2007, 21:15
    Πρωτων συμφωνω με τον Ishor περι αμπελοφιλοσοφιας.. Ειναι σαν να λεμε πως καναμε την @!#!%! επιστημη.. (δεν το ειπα, δεν το ειπα... ) Κι αυτο οχι γιατι το ερωτημα ειναι χαζο, μα γιατι η συνεχεια της κουβεντας ειναι οτι να'ναι..

    Επι του θεματος.. Η τεχνη δεν εχει ορια, εκτος κι αν για τεχνη εχετε βαλει ορια στον εαυτο σας, δηλαδη οτι τεχνη ειναι μονο η μουσικη και η ζωγραφικη, κι αυτα εαν πληρουν τους κανονες που εχουν οριστει απο τους προηγουμενους.. Η τεχνη δεν εχει ορια, γιατι απλα μπορει να δημιουργηθει ενα καινουργιο ειδος τεχνης ανα πασα στιγμη.. Φυσικα μην παει κανεις ολο αυτο να το κρινει μαθηματικως με βαση το απειρο, μιας κι οντως εκει θα συμφωνησω, πως απειρο ειναι η εκταση του συμπαντος, ή ο χωρος μεσα στον οποιο αυτο περιεχεται (αναλογα με το τι απο τα δυο τελικα ισχυει) παρολ'αυτα ετουτο ειναι εκτος θεματος..

    Ετσι οπως το ακουω το ερωτημα, μου κανει για πιο φιλοσοφικο απο απλη αναζητηση οριων.. Μου κανει για ερωτημα που θετει ο καλιτεχνης, για να πιστεψει οτι ναι, καποια στιγμη κι αυτος μπορει να προσθεσει κατι καινουργιο, ειδαλως να τα παρατησει κι απλα να αντιγραφει την τεχνη των προηγουμενων.. Βλεπωντας την ιστορια, καθε φορα που η τεχνη εφτανε σε ενα τελμα, κατι γινοταν (συχνα ενας πολεμος γμτ) , και να σου η εμπνευση.. Να σου το καινουργιο, το πρωτοποριακο..αυτο που μετεφερε τα ορια πιο περα απο την παρουσα τους θεση..

    Στην τελικη θα μπορουσε κανεις να πει για να συμφωνησει με εσας που συμφωνειτε με τα ορια στην τεχνη, πως η τεχνη εχει ορια...... απλα αυτα ειναι μονιμως μεταβαλλομενα...


    (Συγχωρηστε με για τα απιστευτα ορθογραφικα που πιστευω οτι εκανα, καθως και για αυτη την παρεμβαση... αλλα να ακουσω οτι η τεχνη εχει ορια επειδη δεν μπορει να κλανει καποιος στην σκηνη... τσκ τσκ τσκ...*αν και για χιουμορ το πηρα στην αρχη)