ελληνική μουσική
137 online   ·  202.064 μέλη

Δίλημμα για αγορά κλασσικού πιάνου.

john1987
Συγχορδία Μινόρε
Chat
05.08.2008, 14:52

Παράθεση:

Το μέλος jethroomi στις 05-08-2008 στις 02:06 έγραψε...

 

Το U1 ειναι καταπληκτικο πιανο, αρκει να το βρεις. Ο Νακας κατα καιρους φερνει U1, μεταχειρισμενα αλλα απολυτως 'ανακαινισμενα'. Οσον αφορα για τον ογκο κλπ ειναι θεμα 'σχολης', αν εισαι (οποιος, οποια) της ρωσσικης σχολης δεν θα παιξεις με yamaha. Αν εισαι της γερμανικης 'σχολης' τοτε το U1 ειναι πολυ καλο, αριστο θα 'λεγα ( το επομενο σταδιο ειναι η ουρα).

 

Ειχα παει στο Νακα και το βρηκα τελειως καινουργιο γυρω στα 4,5 χιλιαρικα εκανε.Αυτο που εννοεις εσυ ειναι τα reconditioned που ειναι απο επιστροφες κτλ,που βρισκεις και με 3 χιλιαδες ευρω.

Για explain τις σχολες λιγοSmile

 

Βασικα ο ογκος του ηταν σχετικα καλος,αν και περιμενα κατι καλυτερο για τοσο ψηλο πιανο,αλλα αυτο που δε μου αρεσε συγκεκριμενα ηταν η ποιοτητα του ηχου του,το ηχοχρωμα του..


#21   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
05.08.2008, 23:54

Δοκίμασε ένα γνήσιο PETROF με ύψος από  118 εκατοστά και πάνω και έλα να τα πούμε.Και σχετικά με την Γερμανική παράδοση καλών πιάνων.Θα πρέπει να γνωρίζεις οτι πριν το 1929 δεν υπήρχε Τσεχία (εκει φτιάχνονται τα PETROF).Υπήρχε μόνο η Αυστρουγγαρία δηλαδή όλα ήταν "Γερμανικά".Τα κοινά σύνορα Γερμανίας και Τσεχίας έχουν  έχουν στήσει και κοινές συνεργασίες.Αξιοσημείωτο είναι οτι η Γερμανία βογγάει από PETROF.Θα ήθελα να προσθέσω οτι πουλώ πιάνα PETROF στη Θεσσαλονίκη,είμαι πιανίστας και χορδιστής πιάνων και πρόθυμος να λύσω όποια απορία έχετε σχετικά με την αγορά πιάνου.Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μου και να ενημερωθείτε σχετικά.www.kakaliagos.gr 


#22   
jethroomi
Σολίστ
Chat
06.08.2008, 01:18

Γεια σου Αλκη. Χαιρομαι που, εστω εμμεσα, επικοινωνω μαζι σου. Εισαι αριστος γνωστης, καλιτεχνης και επαγγελματιας. Τα Petrof ειναι καταπληκτικα πιανα και θα 'θελα να εχω ενα. Αλλα οπως προειπε ο φιλος ο john 1987 αγορασα ενα U1 (κατοπιν δοκιμης) με 3000ευ και 'κολλησα' στο οργανο.

Για explain τις σχολες λιγοSmile( απο τον john 1987)

Νομιζω οτι καταλαβαινεις τι λεω.

 


-----------------
στο δρομο

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jethroomi στις 06-08-2008 01:20 ]


#23   
pamina
Περαστική Νότα
Chat
18.08.2008, 22:34

Νομιζω οτι το τι πιανο θα παρεις εξαρταται απο την πιανιστικη 'φαση' που βρισκεσαι.Αν θελεις ενα γερο πιανο, σχετικα φτηνο, χωρις να σ ενδιαφερει το ιδιατερο ηχοχρωμα κλπ κλπ (δηλαδη ενα σπουδαστικο πιανο) τοτε μπορεις να παρεις YAMAHA.Το δικο μου ειναι YAMAHA, το χω 12 χρονια και νομιζω ειναι οτι πρεπει για να μαθεις πιανο σ αυτο και να εξασκεισαι.Βεβαια ενας γειτονας εχει ενα καταπληκτιο Steinway με ουρα το οποιο εχει τον απιστευτο ηχο και ειναι τοσο απαλο και ευκολο να παιζεις.Το λεω αυτο γιατι τα ΥΑΜΑΗΑ μπορει να ειναι σκληρα καμια φορα.Αλλα ισως ειναι καλο αυτο για να κανεις γερα χερια!

Αυτα!


#24   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
19.08.2008, 07:13

Παράθεση:

Το μέλος jethroomi στις 06-08-2008 στις 01:18 έγραψε...

Γεια σου Αλκη. Χαιρομαι που, εστω εμμεσα, επικοινωνω μαζι σου. Εισαι αριστος γνωστης, καλιτεχνης και επαγγελματιας. Τα Petrof ειναι καταπληκτικα πιανα και θα 'θελα να εχω ενα. Αλλα οπως προειπε ο φιλος ο john 1987 αγορασα ενα U1 (κατοπιν δοκιμης) με 3000ευ και 'κολλησα' στο οργανο.

Για explain τις σχολες λιγοSmile( απο τον john 1987)

Νομιζω οτι καταλαβαινεις τι λεω.

 Δεν υπάρχει Ρωσική η Γερμανική Σχολή στο θέμα πιάνου.Υπάρχει μόνο μοντέρνο και κλασσικό πιάνο.Αλλο ηχόχρωμα θέλουμε όταν παίζουμε τζαζ,ροκ...και άλλο Σοπέν,Μπετόβεν.....Βέβαια αυτές τις διαφορές τις καταλαβαίνουν μόνο οι "αυταράδες"και πιανίστες με απαιτήσεις,ψαγμένοι.Για τους μαθητές του πιάνου αυτή η διαφορά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία.Σημαντικό είναι το κάθε μουσικό όργανο να έχει μουσικότητα.Να καλλιεργεί την αισθητική μας.Να μας μεταφέρει σε άλλα επίπεδα.  


-----------------
στο δρομο

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jethroomi στις 06-08-2008 01:20 ]




#25   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
19.08.2008, 07:25

Παράθεση:

Το μέλος pamina στις 18-08-2008 στις 22:34 έγραψε...

Νομιζω οτι το τι πιανο θα παρεις εξαρταται απο την πιανιστικη 'φαση' που βρισκεσαι.Αν θελεις ενα γερο πιανο, σχετικα φτηνο, χωρις να σ ενδιαφερει το ιδιατερο ηχοχρωμα κλπ κλπ (δηλαδη ενα σπουδαστικο πιανο) τοτε μπορεις να παρεις YAMAHA.Το δικο μου ειναι YAMAHA, το χω 12 χρονια και νομιζω ειναι οτι πρεπει για να μαθεις πιανο σ αυτο και να εξασκεισαι.Βεβαια ενας γειτονας εχει ενα καταπληκτιο Steinway με ουρα το οποιο εχει τον απιστευτο ηχο και ειναι τοσο απαλο και ευκολο να παιζεις.Το λεω αυτο γιατι τα ΥΑΜΑΗΑ μπορει να ειναι σκληρα καμια φορα.Αλλα ισως ειναι καλο αυτο για να κανεις γερα χερια!

Αυτα!

Δεν ασκούμαστε στο πιάνο για να παίξουμε μποξ.Το κάθε πιάνο που χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι καλό πιάνο.Δεν ασκούμε μόνο τα χέρια μας.Ασκούμε τα αυτιά μας,τα μάτια μας και γενικά προσπαθούμε να ανεβάσουμε την ηχητική αισθητική αντιλήψη του μαθητή.Πρέπει κάποιοι να καταλάβουν οτι άλλο το πιάνο και άλλο η γραφομηχανή.Οσο αφορά την αναφορά σου σε συγκεκριμένη φίρμα.Δεν είναι σωστό να ασκήσω κριτική.Τις δικές μου επιλογές μπορείς να τις δεις στο site μου www.kakaliagos.gr 


#26   
john1987
Συγχορδία Μινόρε
Chat
20.08.2008, 03:56

Παιδια παντως εμενα δε με καλυψε ως ηχοχρωμα κανενα yamaha παρα μονο αυτα με αρκετα μεγαλη ουρα και τσουχτερη διψηφια (σε χιλ ευρω) τιμη!

 

Ειμαι σε φαση κλασικου πιανου,δε με ενδιαφερει αλλο ειδος.Και ενταξει εχω ξεπερασει και το σταδιο του "απλα μαθαινω",θελω να ευχαριστιεμαι να παιζω σε ενα οργανο!

 

 


#27   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
20.08.2008, 08:25

Παράθεση:

Το μέλος john1987 στις 20-08-2008 στις 03:56 έγραψε...

Παιδια παντως εμενα δε με καλυψε ως ηχοχρωμα κανενα yamaha παρα μονο αυτα με αρκετα μεγαλη ουρα και τσουχτερη διψηφια (σε χιλ ευρω) τιμη!

 

Ειμαι σε φαση κλασικου πιανου,δε με ενδιαφερει αλλο ειδος.Και ενταξει εχω ξεπερασει και το σταδιο του "απλα μαθαινω",θελω να ευχαριστιεμαι να παιζω σε ενα οργανο!

 

 Σωστός!!!




#28   
oscarpeterson
Συγχορδία Μινόρε
Chat
05.09.2008, 12:03

Πιάνο όρθιο petrof έχω και εγώ από την πρώτη στιγμή που άρχισα να ασχολούμαι.

Πάρα πολύ καλό πιάνο, σκληρά πλήκτρα τα οποία βοηθάνε στην ανάπτυξη δεξιοτεχνίας, γλυκύτατος ήχος.

Ακόμα και για πιάνο με ουρά είναι μια πολύ καλή επιλογή.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ενασχόληση με το πιάνο χωρίς να έχεις κλασικό όργανο αλλά ηλεκτρικό απλά είναι της πλάκας.

Δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσεις με αξιώσεις στο όργανο, όποιες και αν είναι αυτές, χωρίς κλασικό όργανο.

Μόνο ένα λόγο θα πώ. Η τεχνική στο παίξιμο με ένα ηλεκτρικό πιάνο απλά καταστρέφεται. Είναι πραγματικα κρίμα να βάζετε μικρά παιδιά να αρχίζουν πιάνο με ηλεκτρικό όργανο. Τους κόβετε τα φτερά.

 

 

Άλκη, γεια σου, ο Εμμανουήλ είμαι.

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : oscarpeterson στις 05-09-2008 12:46 ]


#29   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
05.09.2008, 19:30

Παράθεση:

Το μέλος oscarpeterson στις 05-09-2008 στις 12:03 έγραψε...

Πιάνο όρθιο petrof έχω και εγώ από την πρώτη στιγμή που άρχισα να ασχολούμαι.

Πάρα πολύ καλό πιάνο, σκληρά πλήκτρα τα οποία βοηθάνε στην ανάπτυξη δεξιοτεχνίας, γλυκύτατος ήχος.

Ακόμα και για πιάνο με ουρά είναι μια πολύ καλή επιλογή.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ενασχόληση με το πιάνο χωρίς να έχεις κλασικό όργανο αλλά ηλεκτρικό απλά είναι της πλάκας.

Δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσεις με αξιώσεις στο όργανο, όποιες και αν είναι αυτές, χωρίς κλασικό όργανο.

Μόνο ένα λόγο θα πώ. Η τεχνική στο παίξιμο με ένα ηλεκτρικό πιάνο απλά καταστρέφεται. Είναι πραγματικα κρίμα να βάζετε μικρά παιδιά να αρχίζουν πιάνο με ηλεκτρικό όργανο. Τους κόβετε τα φτερά.

 

 

Άλκη, γεια σου, ο Εμμανουήλ είμαι.

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : oscarpeterson στις 05-09-2008 12:46 ]



 


Γειά σου Εμμανουήλ..Το ηλεκτρικό, η πιο σωστά ψηφιακό πιάνο, είναι ίσως καλό για το ξεκίνημα του αρχαρίου πιανίστα, και κυρίως για οικονομικούς λόγους.Είναι γελοίο όμως να μελετάς Σοπέν με ψηφιακό πιάνο.Το ψηφιακό πιάνο είναι η εικονική πραγματικότητα του αληθινού πιάνου.Παιδιά ο Εμμανουήλ είναι ένας εξαιρετικός νέος ταλαντούχος πιανίστας.Παίζει όλα τα είδη μουσικής στο πιάνο.Δεν κολλάει πουθενά. 


#30   
Bosey
Βασική Νότα
Chat
07.09.2008, 21:20

Παράθεση:

Το μέλος oscarpeterson στις 05-09-2008 στις 12:03 έγραψε...

Πιάνο όρθιο petrof έχω και εγώ από την πρώτη στιγμή που άρχισα να ασχολούμαι.

Πάρα πολύ καλό πιάνο, σκληρά πλήκτρα τα οποία βοηθάνε στην ανάπτυξη δεξιοτεχνίας, γλυκύτατος ήχος.

Ακόμα και για πιάνο με ουρά είναι μια πολύ καλή επιλογή.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ενασχόληση με το πιάνο χωρίς να έχεις κλασικό όργανο αλλά ηλεκτρικό απλά είναι της πλάκας.

Δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσεις με αξιώσεις στο όργανο, όποιες και αν είναι αυτές, χωρίς κλασικό όργανο.

Μόνο ένα λόγο θα πώ. Η τεχνική στο παίξιμο με ένα ηλεκτρικό πιάνο απλά καταστρέφεται. Είναι πραγματικα κρίμα να βάζετε μικρά παιδιά να αρχίζουν πιάνο με ηλεκτρικό όργανο. Τους κόβετε τα φτερά.

 

 

Άλκη, γεια σου, ο Εμμανουήλ είμαι.

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : oscarpeterson στις 05-09-2008 12:46 ]



Ας μην είμαστε και τόσο απόλυτοι...Wink

http://www.boesendorfer.com/index.php?menu=395〈=en


#31   
marilloumajore
Συγχορδία Μινόρε
Chat
08.09.2008, 09:44

Εχω ενα YAMAHA Ε121, κ οφειλω να ομολογησω οτι ειναι απο τα καλυτερα ορθια στα οποια εχω παιξει. Γεματος κ μεστος ηχος, βαρυ πληκτρο με αντικρισμα, ακριβεια σε χρωματισμους. Με λιγη προσπαθεια μεχρι και half pedal βγαζεις.  Αλλα δε σου χαριζεται... Εχει σχετικα σκληρο ηχο, παρόλα αυτα βγαζεις γλυκια μουσικη. Απλα οχι αβιαστα.

Το θεωρω εξαιρετικο μαθητικο πιανο,που σε βγαζει αν θες μεχρι πτυχιο.

Σιγουρα δεν εχεις το βαθος ενος με ουρα. Κ πανω απ'όλα δεν εχει την αισθηση της χορδης κ του τεραστιου ηχειου. Αλλα αν μπορεις να παιζεις σε ενα καλο πιανο στο ωδειο (πχ μαθημα ή καποιες ωρες μελετης) τα βγαζεις περα σχετικα ικανοποιητικα.

Δε ξερω αν βγαινουν ακομα, εγω το εχω 6-7 χρονια περιπου. Παντως αξιζει κανεις να το ψαξει......

 


#32   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
08.09.2008, 21:40

Ωρε marilloumajore είδα το πληροφοριακό σου και δεν δίνεις κανένα στοιχείο ποιά η ποιός είσαι.Λοιπόν εξήγησε μας σε παρακαλώ τι εννοείς όταν λες half pedal.Και τι είναι το βάθος ενός πιάνου με ουρά.Πολύ αοριστολογία μας σερβίρεις που γίνεται ύποπτη. 


#33   
marilloumajore
Συγχορδία Μινόρε
Chat
09.09.2008, 08:38

Παράθεση:

Το μέλος AlkisKakaliagos στις 08-09-2008 στις 21:40 έγραψε...

Ωρε marilloumajore είδα το πληροφοριακό σου και δεν δίνεις κανένα στοιχείο ποιά η ποιός είσαι.Λοιπόν εξήγησε μας σε παρακαλώ τι εννοείς όταν λες half pedal.Και τι είναι το βάθος ενός πιάνου με ουρά.Πολύ αοριστολογία μας σερβίρεις που γίνεται ύποπτη.



Yποπτη? Μακαρι να τα επιαρνα απο τη yamaha. Θα ειχα λεφτα Smile

τεσπα..... ειμαι μια εικοσαρα (περιπου) φοιτητρια κλασσικης μουσικης. That's it... ετυχε να εχω αυτο το πιανο κ εχω μεινει ευχαριστημενη.

Το half pedal ειναι ελαφρυ legato pedal κ χρησιμοποιειται κατα κορον σε περασματα στη ρομαντικη μουσικη. (πχ Shubert impromptu). Στα πιανα με ουρα εξαιτιας του τροπου κατασκευης τους στο pedal υπαρχει συγκεκριμενο σημειο που λειτουργει με αυτο το τροπο, το νιωθει κανεις στο ποδι κ στον ηχο του(τεχνικες λεπτομερειες δε ξερω, δεν ειμαι κουριδιστης). Στα ορθια δεν υπαρχει η αλλαγη αισθησης στο ποδι, αλλα αν εχεις ενα συμπαθες οργανο, με λιγο ψαξιμο μαθαινεις το σημειο αυτο μεσω αυτιου.

Οσο για το βαθος του πιανου με ουρα, δε ξερω πως να το περιγραψω. Η καθηγητρια μου ισως να ηξερε. Εγω μονο ξερω να το νιωθω, να το ακουω κ (ελπιζω) να το χρησιμοποιω, ή τουλαχιστον ειμαι σε καλο δρομο στη προσπαθεια.... (ειλικρινα, εσεις δε το νιωθετε???)

 

 

 


#34   
oscarpeterson
Συγχορδία Μινόρε
Chat
09.09.2008, 17:48

Άλκη, σε ευχαριστώ πολύ για τα πολύ καλά σου λόγια. Είναι μεγάλη τιμή να μιλάει έτσι για μένα  ένας άνθρωπος που έχει διακριθεί και καταξιωθεί στο χώρο της μουσικής, διαγράφοντας μια τόσο πετυχημένη και αξιόλογη πορεία.

 

 


#35   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
09.09.2008, 19:35

Στηη ηλικία σου δεν ήμουν τόσο καλός όσο εσύ σήμερα.Σ'εύχομαι πάντα να προοδεύεις με υγεία και ευτυχία.Αλκης Κακαλιάγκος


#36   
timandrian
Περαστική Νότα
Chat
28.10.2008, 10:41

A! OSO GIA TA PIANA SAMICK THA ITHELA NA ANAFERO MERIKA EPIHIRIMATAKIA OSO GIA AYTA . PROTA APO OLA APO OTI IDA KAPOIOS MILISE GIA KINEZIKIS KATAGOGIS K KATASKEYIS. MEGA LATHOS.INE KOREATIKIS KATASKEYIS TA PIANA SAMICK KYRIOI !!!!!! H SAMICK INAI THIGATRIKI TIS YAMAHA. AYTO TO DIAPISTONEI KANEIS AN DEI TOYS MIHANISMOYS KAI STA SFIRAKIA APO AYTA TA PIANA.(GERMAN SCALE) OSO GIA POIOTITA OI HORDES INAI KATASKEYASMENES KAI MELETIMENES APO TONGERMANIKO  IKO ROLSO . APO PROSOPIKH PIRA STO ODIO POY FITOYSA IHAN  TETIA PIANA.O IHOS TOYS MOY ARESE KALITERA KAI APO TA YAMAHA. IHAN KRYSTALINO IHO KTL,KALO TOYSE!!!! HORIA OTI TA PITSIRIKIA TA IHAN KSESKISI 20 HRONIA TA PIANA IHAN STROSEI APO OTI PAIZEI KANEIS SE ENA TETOIO KAINOYRIO.  FISIKA O FILOS POY ANEFERE TA BOSTON THA TA PROTIMOYSA LOGO TOY ONOMATS STEINWEY. TA SAMICK INE MIA KALI AGORA  INE I PROSOPIKI MOY APOPSI


#37   
Tompapailiou
Περαστική Νότα
Chat
31.10.2009, 16:50

Παράθεση:

Το μέλος Crocodile στις 02-02-2008 στις 16:16 έγραψε...

Τα πιάνα με τον πιο συμπαθητικό ήχο εξ όσων έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα είναι τα Samick. Αυτό απηχεί βέβαια την προσωπική μου άποψη και πολύ πιθανόν να μη συμφωνούν πολλοί μαζί μου. Κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, ενώ οι τιμές τους δεν είναι ιδιαίτερα υψήλες.

Συμφωνώ απόλτα...πρόσφατα έπαιξα σε ένα Samick JS-043 και πράγματι προσφέρει εκπληκτικό ήχο για την τιμή των 2.280 ευρώ!


#38   
AlkisKakaliagos
Περαστική Νότα
Chat
01.03.2010, 06:41

Παράθεση:

Το μέλος airamtv στις 10-12-2007 στις 21:42 έγραψε...

Θέλω να αγοράσω κλασσικό πιάνο!!!!!Είμαι ανάμεσα σε ένα Boston(UP-126E BP 9900 EUROS) και σε ένα Yamaha(U-3S PROFESSIONAL).Τί μου προτείνετε?????

Απάντηση θα βρεις στο www.petrof.gr

 


#39   
fibonazzi
Βασική Νότα
Chat
19.03.2010, 00:50

Δυστυχώς, οι νεότεροι πιανίστες δεν έχουν σήμερα καμία άποψη για το τι πραγματικά σημαίνει καλό όρθιο πιάνο. Ο λόγος είναι ότι οι περισσότερες εταιρίες που έβγαζαν τέτοια έχουν κλείσει, ή δεν βγάζουν πια όρθια μοντέλα, ή αυτά είναι πολύ ακριβά και δεν αγοράζονται πια ούτε από καταστήματα ούτε από πελάτες.

Ποιος νέος πιανίστας ξέρει σήμερα τι σημαίνει ένα πιάνο IBACH??

Μου κάνει μεγάλη εντύπωση που δεν ακούω στις κουβέντες σας τα ονόματα Hoffman, Seiler, Schimmel...

Σήμερα τα μόνα όρθια πιάνα που υποτείθεται είναι μεγάλων αξιώσεων και είναι δημοφιλή είναι τα Bechstein, που όμως, πρέπει να πω, δεν με έχουν ενθουσιάσει καθόλου. Μάλιστα μια φίλη αγόρασε ένα και έχει βγει κάκιστο.

Το πιο σημαντικό σε ένα πιάνο είναι ο ήχος του και τί μπορεί κανείς να κάνει με αυτόν.

Ο ήχος ενός πιάνου πρέπει να είναι πρώτα από όλα "ενδιαφέρων". Τι σημαίνει αυτό?

Για μένα σημαίνει:

-Να χαρακτηρίζεται από προσωπικότητα, δηλαδή να έχει αυτό το "κάτι" που τον κάνει να τραγουδά και όχι απλώς να παράγει νότες.

-Να είναι ομοιόμορφος αλλά και όμορφα χρωματισμένος στην κάθε περιοχή του πιάνου, με διαφορετική χροιά, κάτι σαν τα διαφορετικά όργανα της ορχήστρας: στα ψηλά σαν φλάουτο, στα μεσσαία σαν κλαρινέτο, στα πιο χαμηλά σαν έγχορδο.

-Να μην είναι "κρουστός" ή "μεταλλικός" αλλά να πλάθεται. Να μπορεί δηλαδή ο καλός πιανίστας (και ο καλός μαθητής) να δώσει στην ίδια νότα διαφορετικά χαρακτηριστικά: πιο σκληρή ή πιο μαλακή ατάκα, κρουστή ή έγχορδη χροια κτλ.

-Να ανταποκρίνεται στις εντολές του πιανίστα ακόμα και στην παραμικρή δυναμική διαφοροποίηση.

-Όταν κρατάμε μια ή περισσότερες νότες πατημένες, να συμβαίνουν ενδιαφέροντα πράγματα στον απόηχο.

Μόνο όταν ένας πιανίστας έχει στη διάθεσή του για μελέτη ένα τέτοιο, άριστο όργανο, μπορεί να "βγάζει" αυτές τις ποιότητες και σε άλλα, λιγότερο καλά, πιάνα, στα οποία χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια. Αρκετές φορές μου έχει τύχει να ακούσω έναν καλό πιανίστα σε ένα πιάνο "μπακατέλα" και να πω... "ρε τον κερατά, πώς μπορεί και βγάζει τέτοιο ήχο σε αυτό το σαράβαλο!".

Δεν είναι βέβαια και λίγες οι φορές που κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί. Θυμάμαι μια πολύ εύστοχη παρατήρηση μιας μαθήτριάς μου που μου έγραψε σε ένα μήνυμα μετά από μια συναυλία που είχε παρακολουθήσει: "ένα πιάνο "Young Chang", κάνει ακόμα και τη σονάτα του Λιστ να μοιάζει με ανέκδοτο...".

Έχω παίξει σε πάρα πολλά πιάνα, εκατοντάδες.Έμαθα να παίζω σε ένα "μισή ουρά "Boesendorfer" και έτσι είμαι... κακοκαθημένος.

Από όρθια πιάνα πολύ λίγα μου άρεσαν. Ξεχωρίζω κάποια Ibach, Schimmel, Hoffman, Sauter. Τα Petroff μου φαίνονται μουντά. Τα καινούρια Bechstein, απαράδεκτα. Δεν συζητώ βέβαια καν για πιάνα που η μάρκα τους θυμίζει μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα, ψυγεία ή πολεμικές τέχνες.

Στο σπίτι μου έχω ένα όρθιο IBACH, αγορασμένο καινούριο το 1983. Είναι ασύλληπτο το τι μπορεί να κάνει αυτό το πιάνο... Τώρα δε, που είναι και στην "όμορφη ωριμότητά του" (belle matourite) έχει γίνει και εξαιρετικά εύκολο στο παίξιμο. Τρανό παράδειγμα όμορφου ήχου και εξαιρετικού μηχανισμού. Έχω επίσης μια ουρά Yamaha C3 η οποία έχει βγει απροσδόκητα καλή σε σχέση με άλλα ίδιας σειράς που έχω παίξει. Πάντως, μου κάνει περισσότερο κέφι να παίζω στο IBACH. Δυστυχώς, τέτοια όρθια πιάνα δεν φτιάχνονται πλέον.

Θέλω να μοιραστώ και τη χαρά μου μαζί σας: πριν λίγες μέρες έγινα ο ιδιοκτήτης ενός πιάνου με ουρά μάρκας Pleyel, κατασκευής 1878. Το πιάνο είναι σε άριστη κατάσταση, αναπαλαιωμένο από ειδικό στα παλαιά πιάνα και με υλικά εποχής. Ακόμα και οι νέες χορδές έγιναν παραγγελία στην Ολλανδία, από ένα μάστορα που κατασκευάζει ιστορικές χορδές με υλικά και κράμματα εποχής. Είναι το δώρο που έκανα στον εαυτό μου για να τιμήσω τις επετείους Μπράμς, Σοπέν και Λιστ που μας ήρθαν μαζεμμένες (2008-2010-2011)! Έχω ιδιαίτερη συμπάθεια και εκτίμηση στα παλαιά πιάνα εποχής καθώς πιστεύω πως η κάθε μουσική αποδίδεται με ιδανικό τρόπο μόνον στο όργανο για το οποίο έχει γραφτεί και συλληφθεί.

Εδώ, μια φωτογραφία του πιάνου:

 

Αν, κάποιος από τους φίλους του φόρουμ, ενδιαφέρεται να δει και να παίξει το πιάνο, είναι ευπρόσδεκτος να μου στείλει ΠΜ για να έρθει σπίτι μου. Είναι μια πραγματική εμπειρία να παίζεις το ρεπερτόριο αυτής της εποχής σε αυτό το πιάνο!

 

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς σε όλους τους φίλους-ες πιανίστες,

Fibonazzi


#40