Παράθεση:
|
H παρέλαση όντως δεν είναι τιμή στους προγόνους μας.Για άλλο λόγο όμως.Με το να περπατούμε συγχρονισμένα(=ανελεύθερα) υπό τους ήχους στρατιωτικών εμβασμάτων ,δεν τιμούμε την ελευθερία για την οποία πολέμησαν οι πρόγονοί μας ,αλλά αντίθετα την προσβάλλουμε. Ο πραγματικός λόγος που πρέπει να καταργηθεί η παρέλαση είναι η ίδια η ουσία της ,το βαθύτερο νόημά της το οποίο είναι σαφέστατα ανελεύθερο.Αυτός είναι και ο λόγος που οι παρελάσεις χρησιμοποιήθηκαν από φασίστες.
Εν πάσει περιπτώσει ,νομίζω ότι οι Έλληνες έτσι κι αλλιώς δεν έχουμε ανάγκη από τέτοιου είδους "επιδείξεις ομοψυχίας". Υπάρχουν πολύ σημαντικότερα πράγματα τα οποία θα έπρεπε να κάνουμε ,ενώ καθόμαστε και ασχολούμαστε με κάθε είδους "φιέστες" , είτε αυτό λέγεται παρέλαση ,είτε λέγεται καρναβάλι ,είτε άγιος Βαλεντίνος ,είτε euro,eurovision και λοιπές μ*****ες.
Όταν θα μεγαλώσεις, θα μάθεις ότι η ζωή και ο κοινωνικός βίος είναι πολλά πράγματα και όλα αυτά στην ώρα τους. Κάποιοι εδώ έχουν μπερδέψει την γραβάτα με το σώβρακο! Υπάρχουν πράγματα που μας αρέσουν και τα κάνουμε και πράγματα που δεν μας αρέσουν αλλά πρέπει να τα κάνουμε! Να μην αρχίσω είναι πολλά!
Όταν λοιπόν γίνεται ένας πόλεμος οι στρατιώτες πολεμούν ελεύθερα; Όπως τους κατέβει;
Οι ποδοσφαιριστές και άλλα αθλήματα σε επαγγελματικό επίπεδο παίζουν ελεύθερα όπως τους κατέβει;
Στην εργασία σου πηγαίνεις και ενεργείς ελεύθερα όπως σου κατέβει;
Όταν πηγαίνεις στον γιατρό ή στο νοσοκομείο ή σε μια υπηρεσία κινείσαι ελεύθερα και όπως σου κατέβει, ή περιμένεις στην ουρά και κάνεις ότι σου λένε;
Αν έχεις δικό σου μαγαζί τους πελάτες τους μιλάς ελεύθερα και τους λες ότι σου κατέβει;
Οι σερβιτόροι παράδειγμα, σαν επάγγελμα να καταργηθούν γιατί η δουλειά τους μοιάζει με αυτήν του σκλάβου. Φέρε μου έναν καφέ, ένα νερό, άδειασε το τασάκι!
Αν μείνουμε στους συμβολισμούς και δεν δούμε την ουσία χάσαμε το δάσος. Δικαιολογίες αυτού του τύπου για να καταργηθεί το σύμπαν υπάρχουν! Για ότι υπάρχει σε αυτόν τον κόσμο υπάρχει και μια φτηνή δικαιολογία για να καταργηθεί!
Ούτε και το σχολείο μας αρέσει αλλά πηγαίνουμε. Μέγιστος θεσμός ανελευθερίας για τους νέους αλλά δεν γίνεται και αλλιώς.
Αλήθεια! Και ποια είναι αυτά τα σημαντικότερα πράγματα που θα έπρεπε να κάνουμε 24’ωρες το 24ωρο 7 μέρες την εβδομάδα και 365 μέρες τον χρόνο;
Δεν είμαι αναρχικός.Θεωρώ σημαντικότατη την έννοια της πειθαρχίας και δεν πιστεύω ότι συνέχεια πρέπει να κάνουμε ότι γουστάρουμε.
Θεωρώ όμως γενικευτικά τα παραδείγματα που θέτεις ,για τον εξής λόγο: Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η ελευθερία "καταπατείται" για κάποιο ανώτερο σκοπό:
Στον πόλεμο για την κατάκτηση είτε της ελευθερίας ,είτε της ελευθερίας μιας άλλης χώρας.
Στον αθλητισμό για την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων και την καλύτερη άθληση.
Στην εργασία για να πληρωθείς (το ίδιο και για το μαγαζί και για το σερβιτόρο ,φυσικά)
Στο σχολείο για να μάθεις ,και πάει λέγοντας...
Στην παρέλαση όμως τί εξυπηρετεί η πειθαρχία???? Πάντως όχι το πνεύμα "εθνικής ομοψύχίας" ,αφού οι καλύτεροι μαθητές προφανώς θεωρούνται και πιο πατριώτες ,και πάνε πιο μπροστά από τους άλλους ,και κρατούν τη σημαία.
Αφού οι ψηλοί μαθητές πάνε μπροστά και οι κοντοί πίσω για λόγους "αισθητικούς"....(ή λες και είμαστε σε πόλεμο και θα βάλουμε τους ψηλούς μπροστά για να φοβίσουμε τον εχθρό!!).
Θυμάμαι στο γυμνάσιο ,εκτός από τη 2α γυμνασίου που παρέλασα ως παραστάτης(ήμουν μικρότερος ΄τοτε και δεν είχα σχηματίσει ακόμα άποψη για το θέμα) ,παρότι ήμουν ψηλότερος σε σχέση με τους υπόλοιπους αυμμαθητές μου ,ο γυμναστής δεν με επέλεγε για την παρέλαση γιατί με θεωρούσε "χοντρό" και "άμπαλο" (στην πρώτη γυμνασίου είχα 16 στη γυμναστική...). Κι όμως ένιωθα πραγματικά πολύ πιο πατριώτης από πολλούς που παρήλαυναν για να χάσουν μάθημα ή για να τους δεί "η μαμά κι ο μπαμπάς"....ποιά "εθνική ομοψυχία" ύπήρξε μέσα μου τότε???
Είδα σε κάποιες πόλεις της Ελλάδας που η παρέλαση πραγματοποιήθηκε παρά τη βροχή ,και παρατήρησα την εξέδρα των επισήμων...Προσωπικά ,αν ήμουν "επίσημος" ,θα επιδείκνυα πραγματική "εθνική ομοψυχία" και θα έμενα κι εγώ στη βροχή όπως όλοι αυτοί που παρελαύνουν ,και δεν θα βολευόμουν κάτω από το στέγαστρο που μου προσφέρουν.Ίσως ακούγεται ακραίο ,αλλά ή θα έκανα έτσι ,ή δεν θα πήγαινα καθόλου στην παρέλαση.
Όσο για τα άλλα πράγματα που θα έπρεπε να κάνουμε ,μπορούν να συνοψιστούν σε δύο λέξεις: καλύτερη παιδεία ,η οποία δεν θα πρέπει να περίορίζεται μόνο στο σχολείο και στη μαθητική ηλικία.
Η παράδοση των μαθητικών παρελάσεων είναι πολύ παλιά στη χώρα μας. Οι ρίζες της φθάνουν στον προηγούμενο αιώνα. Οι πρώτοι που παρέλαυναν ήταν οι φοιτητές σε στιγμές εθνικής κινητοποίησης. Τα σχολεία εμφανίζονται παραταγμένα στην εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου 1924, ημέρα που συνέπιπτε με την ανακήρυξη της Δημοκρατίας. Τα επόμενα χρόνια ανφέρονται μόνο πρόσκοποι και μαθητές στρατιωτικών σχολών που πλαισιώνουν τη στρατιωτική παρέλαση. Το 1932 στην Αθήνα τα σχολεία συμμετέχουν μαζί με τους προσκόπους, τη “φρουρά της πόλης” και τις “εθνικιστικές οργανώσεις” σε παρέλαση ενώπιον επισήμων στον Αγνωστο Στρατιώτη.
Ομως για πρώτη φορά η μαθητική παρέλαση παίρνει χαρακτήρα επίσημο και συμπληρωματικό ως προς τη στρατιωτική, από το 1936. Το Μάρτιο της χρονιάς αυτής παρελαύνουν τα σχολεία επικεφαλής της πομπής, μπροστά στον Μεταξά και τον Βασιλιά. “Πρώτον παρήλασαν τα σχολεία, άι οργανώσεις, οι τροχιοδρομικοί, αντιπροσωπεία χωρικών Μακεδόνων με τας εθνικάς των ενδυμασίας, οι παλαιοί πολεμισταί”, διαβάζουμε στο ‘Εθνος’ της 25.3.36. Ακολούθησε το στράτευμα. Ηταν μια πρώτη δοκιμή για τον επίδοξο δικτάτορα. Λίγους μήνες αργότερα, το καθεστώς της 4ης Αυγούστου θα ασχοληθεί ιδιαίτερα με την ανάπτυξη της στρατιωτικής συνείδησης της νεολαίας και θα χρησιμοποιήσει γιορτές και παρελάσεις ως όργανα για την επίτευξη των σκοπών της. Το φασιστικό μοντέλο που θαύμαζε ο δικτάτορας πρόβλεπε κάθετη στρατιωτική οργάνωση της νεολαίας και έδινε ιδιαίτερο βάρος στις “γυμναστικές επιδείξεις”, στις “παρατάξεις”, στις “παρελάσεις” και στις “λαμπαδηφορίες”. Η ελληνική μίμηση δεν έφτασε βέβαια την εφιαλτική επιβλητικότητα των γιορτών που οργάνωνε ο Μουσολίνι ή ο Χίτλερ , αλλά ακολουθούσε πιστά τη συνταγή τους. Στο διάστημα αυτό, η προσοχή δόθηκε κυρίως στην οργάνωση της ΕΟΝ, και δια μέσου αυτής επιβάλλονταν στα σχολεία οι επιδιωκόμενοι καταναγκασμοί.
Ο ίδιος ο Μεταξάς σημειώνει στο Ημερολόγιό του στις 25 Μαρτίου 1938: “Τι όνειρο ήταν χθες και σήμερα! -Χθες στο πεδίον του Αρεως με την Εθνική Νεολαία. Το έργον μου! Εργον που ενίκησε μέσα σε τόσες αντιδράσεις! Σχεδόν 18 χιλιάδες παιδιά από Αθήνας και Πειραιά, περίχωρα και από πολλές επαρχίες. Φάλαγξ “Ι.Μεταξά” Πατρών! (…) -Σήμερα. Τελετή. Ενθουσιασμός. Αποθέωσις. Παρέλασις στρατού θαυμασία. Απόγευμα παρέλασις Σχολείων Προσκόπων κτλ. και Εθνικής Νεολαίας με τα Τάγματα εις την ουράν. Αι φάλαγγες της ΕΟΝ ατέλειωτοι! Ολοι ντυμένοι! Περίπου 12-14 χιλιάδες! Εντύπωσις εις τον κόσμον καταπληκτική!”
Σε μια από τις δεκάδες παρελάσεις μαθητών-φαλαγγιτών που οργάνωσε η 4η Αυγούστου στο Παναθηναϊκό Στάδιο, ο Μεταξάς απευθύνθηκε προς τον Γεώργιο Γλίξμπουργκ: “-Ιδού, Μεγαλειότατε, ο στρατός σας, εις τον οποίον και μόνον πρέπει να στηρίζεσθε.” Ο Βασιλιάς θυμόταν το μάθημά του. Και στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου 1941 συνεχάρη με ημερήσια διαταγή του την ΕΟΝ, η οποία “με πλήρη συνείδησιν της μεγάλης ημέρας, παρήλασεν ενώπιόν μου εις αρτίους σχηματισμούς και παρετάχθη κατά την δοξολογίαν με υπερηφάνειαν και κατανόησιν (…) Δια της τοιαύτης εμφανίσεώς της, ελάμπρυνε την ημέραν της Εθνικής μας Εορτής, αναπληρώσασα τον Στρατόν μας, όστις γενναίως μάχεται δια την τιμήν και Ελευθερίαν της Πατρίδος.”
Από τότε η σχολική παρέλαση συνδέθηκε απόλυτα με τη στρατιωτική, και η απουσία των μαθητών θεωρήθηκε αξιόποινη πράξη, ισοδύναμη με την παράβαση στρατιωτικού καθήκοντος. Η εμφυλιοπολεμική περίοδος δεν βελτίωσε φυσικά τις συνθήκες. Η δικτατορία δε χρειάστηκε να κάνει τίποτα περισσότερο απ’ το να κοντύνει λίγο τα μαλλιά των αγοριών και να μακρύνει τις φούστες των κοριτσιών. Ηδη στην πρώτη παρέλαση της επταετίας, ο τότε “αντιπρόεδρος” Σπαντιδάκης δήλωνε πολύ ευχαριστημένος: “Είμαι άπολύτως ικανοποιημένος από την εν γένει εμφάνισιν των παρελασάντων τμημάτων (sic) της μαθητιώσης νεολαίας Θεσσαλονίκης. Κατεδείχθη, ότι οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί, ενστενισθέντες τας αρχάς της Επαναστάσεως της 21ης Απριλίου, δίδουν ιδιαιτέραν προσοχήν εις την εκπαίδευσιν και μόρφωσιν της μαθητιώσης νεολαίας, της οποία το φρόνημα και το ήθος είναι λίαν υψηλά σήμερα.”
Και οι κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης δεν διανοήθηκαν να αμφισβητήσουν την αναγκαιότητα των υποχρεωτικών μαθητικών παρελάσεων. Φρόντισαν μόνο να απαλύνουν τις ακρότητες του στρατιωτικού καθεστώτος και να προσαρμόσουν τον καταναγκασμό στα “δημοκρατικά ήθη”. Αλλωστε και η Αριστερά που είχε απήχηση εκείνη την εποχή δεν ζήτησε ποτέ να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις. Απαίτησε μόνο να συμπεριληφθούν στους παρελαύνοντες και τα σωματεία των αγωνιστών της εθνικής αντίστασης.
Γιατι σκοτωνεστε? Για μια χωρα η οποια διδασκει ψευτικη Ιστορια στα παιδια? Για μια χωρα που οι μισοι ηρωες μαλλον...δεν ηταν και τοσο ηρωες. Για μια χωρα που κατα παραδοξο τροπο οι ανθρωποι γεννιουνται (!) και δεν γινονται δημοκρατες. Μαλλον γι' αυτο δεν εγιναν ποτε. Οχι, οι παρελασεις δεν αποτελουν φορο τιμης σε κανεναν.
-----------------
Giorgos_arazei-----> Σταματήστε να καταστρέφετε το μοναδικό πλανήτη που έχει σοκολάτα!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Giorgos_arazei στις 31-03-2009 13:22 ]
Οι ολυμπιακοί αγώνες να σταματήσουν αφού το τελετουργικό τους και μάλιστα η φλόγα και τα σχετικά προωθήθηκαν από τους φασίστες του Χίτλερ;
Όταν απαντάς σε κάποιον εννοείται ότι διαβάζεις αυτά που γράφει! Θεωρώ λοιπόν ότι δεν κατάλαβες και απαντώ!
Όταν έγραφα για το ποτήρι κενού περιεχομένου εννοώ ότι αφού στους μαθητές ούτε σωστά διδάσκεται η ιστορία και μάλλον ούτε καν διδάσκεται, τι να νιώσουν αυτοί οι άμοιροι οι μαθητές; Φυσικό δεν είναι να νιώθουν ότι χάνουν την ώρα τους;
Έτσι η παρέλαση πραγματικά δεν έχει κανένα νόημα και μάλιστα φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα αφού γελοιοποιεί στην ουσία αυτό που έπρεπε να αναδεικνύει!
Φταίει το αυτοκίνητο που πήγε πάνω στο δέντρο ή ο οδηγός;
Η τοποθέτηση των μαθητών είχε την σημασία να προβάλει το παράστημα σαν πρώτο κριτήριο επιλογής γιατί αυτό προκαλεί οπτικά έπαρση. Η γενναιότητα δεν μπορεί να αποδειχθεί στους μαθητές! Και ούτε είχε κανέναν αντίκτυπο στην συνέχεια της ζωής τους από το πού είχαν τοποθετηθεί στην παρέλαση!
Αυτό φυσικά δημιουργούσε ψυχολογικά τραύματα στους μαθητές όπως και η ποδιά π.χ. σωστό!
Ενώ σήμερα ας πούμε, όταν ένας μαθητής έχει το τελευταίας τεχνολογίας κινητό και άλλος που είναι πιο φτωχός έχει μια απλή «παντόφλα» δεν δημιουργεί πρόβλημα;
Ένας μαθητής που έχει μηχανάκι και άλλος δεν έχει, δεν τραυματίζεται;
Ένας μαθητής συμμετέχει σε μια αθλητική ομάδα του σχολείου και κάποιος άλλος για χ. ψ. λόγους θα ήθελε αλλά δεν συμμετέχει δεν τραυματίζεται;
Ένας μαθητής ή μαθήτρια έχει σχέση και κάποιος άλλος / άλλη θα ήθελε αλλά δεν έχει δεν τραυματίζεται;
Και εγώ ήμουν κάποτε μαθητής αλλά και καθηγητής και τα έβλεπα!
Είπα! Φτηνές δικαιολογίες βρίσκει κανείς όσες θέλει!
Και μην μου πείς ότι όλα τα σοβαρότερα που έχουμε είναι η παιδεία! Δηλαδή όλο τον χρόνο κάθε μέρα και κάθε ώρα σε απασχολεί μόνο η παιδεία;
Αν συμβαίνει μπράβο σου! Δεν έχω να πω τίποτε παραπάνω!
Μιας και άρχισαν οι παραπομπές (έστω και καμουφλαρισμένες), προτείνω τη μελέτη του παρακάτω κειμένου, στο οποίο ο αρθρογράφος επικεντρώνεται όχι μόνο στο κύμα του μηδενισμού της κατάργησης των πάντων, αλλά και στην ανιστορικότητα των απόψεων που κυκλοφορούν ...ανάμεσά μας.
Παράθεση:
|
Συμφωνώ απολύτως με αυτά περί οικονομικής παρέλασης αλλα ουδεμία σχέση έχουν με το θέμα.
Η αρνηση σε τέτοιου έιδους παρελάσεις επιφέρει την κατάφαση σε στρατιωτικές παρελάσεις?
Να αρνηθούμε για παρόμοιους λόγους και τα δύο υπάρχει περίπτωση?
Που έγκειται η στρατιωτική και η εθνική τιμή?Ποιο το αποτέλεσμα?
Αγαπητέ StavmanR εχω την εντύπωση πως σε ενα βαθμό παίζεις με τις λέξεις!Δεν νομίζω οτι δεν ξέρεις τις διασυνδέσεις κάποιων στρατιωτικών μιλιταριστικών στοιχείων με την φασιστική ιδεολογία.Και φασισμός δεν έιναι ο Γκέμπελς μόνο είναι και πολλά απο τα ιδεώδη της σύγχρονης κοινωνίας και πολλά στρατιωτικά καταλοιπά και και και και...
Η φασισμός είναι κατι πολύ ευρύτερο απο τον εθνικοσοσιαλισμό στον οποίο ίσως αναφέρεσε.
Επειδή στρατιώτικό παράγωγο είναι και το δικαίωμα να ζούμε σημερα ελευθεροι οποιωδήποτε στατιωτικό παράγωγό είναι και θεμιτό? (γιατι κάπως έτσι συγκροτείται το επιχειρημα σου).
Η μήπως επειδή είναι στρατιώτικό παράγωγό δεν είναι και φασιστικό?(επίσης απόροια του επιχειρηματός σου)
Η πειθαρχία στην οποία αναφέρεσε γίνετε κατανοητή μέσα απο τις παρελάσεις?Είδες πολλούς να πειθαρχούν εσωτερικά?
Μήπως έιναι λίγο επιφανειακό όλο αυτό?
(τωρα κατα πόσον ο Πανούσης θα συμφωνούσε με αυτά που λες νομίζω οτι ειναι προφανές αλλα ωραιοι οι στίχοι έτσι και αλλιώς!)
Καλό Ξημέρωμα!
-----------------
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΜΙΣΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΛΛΟΣ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟΣ
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : GAGA στις 01-04-2009 05:39 ]
Gaga, θα ανταπαντήσω εξίσου με ερωτήματα:
Με βάση ποια κριτήρια κρίνεις εσύ την παρέλαση ως φασιστική; Ό,τι "θυμίζει" στρατό είναι ταυτόχρονα μιλιταριστικό ή φασιστικό;
Σχετικά με τα της "εθνικής τιμής", θεωρείς ανόητο να τιμούμε εκείνους που μας χάρισαν ελευθερία; Όσα αφορούν στρατιωτικές τιμές: είναι συγκεκριμένος τρόπος να τιμούμε τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν στο συγκεκριμένο καθήκον. Έχεις δει στη σύγχρονη ζωή να τιμάται ποδοσφαιριστής σε αγώνα τένις ή ολυμπιονίκης σε επιστημονικό συνέδριο; Ακόμα και να συμβεί είναι σπάνιο και μάλλον μέσα στα πλαίσια άλλου είδους φασισμού: εκείνου της τηλεακροαματικότητας.
Αναφέρεσαι σε "διασυνδέσεις" κάποιων μιλιταριστικών στοιχείων με φασισμό. Αυτό το "κάποιων" είναι αοριστολογία, μερισμός ή προσπάθεια γενικευμένης σύνδεσης του στρατού με το φασισμό; Τελικά η παρέλαση είναι: στρατιωτική, φασιστική, δημοκρατική, βασιλική, ολιγαρχική, .... ;
Συμφωνώ με την τελευταία πρόταση της παραγράφου, όπως φαίνεται και σε όλο το προηγούμενο κείμενό μου που παρέθεσες.
Υποστήριξα ποτέ κάτι αντίστοιχο; Αν η παρέλαση ήταν άμεσα συνδεδεμένη με το στρατό, οι μαθητές θα φορούσαν χακί παραλλαγή με αρβύλες και κράνη. Πιθανότατα θα κρατούσαν και ομοιώματα όπλων. Τί είναι εκείνο όμως που κάνει πραγματικά αθέμιτη την παρέλαση, ώστε να ζητάμε την κατάργησή της;
Από την άλλη... ό,τι είναι στρατιωτικό παράγωγο είναι και φασιστικό;
Η πειθαρχία προϋποθέτει πρωτίστως ύπαρξη αρχών. Ο σύγχρονος μηδενισμός δεν βασίζεται σε αρχές, αλλά κατάλυση εκείνων. Η (εσωτερική και εξωτερική) πειθαρχία βασίζεται σε ένα σύστημα συνεχούς μύησης με βάση την Αριστοτελική "αρχή της ομοίωσης". Μπορεί κανείς να τη διακρίνει στην στοίχιση κατά την πρωινή προσέλευση στο σχολικό χώρο, στην ομοιότητα των θρανίων και καθισμάτων (θα μπορούσε ο καθένας να φέρνει από το σπίτι καρέκλες και έδρες στην αρχή της σχολικής σεζόν), στον τρόπο με τον οποίο ζητάμε το λόγο (δι'ανάτασης χεριού) κλπ. Δεν πρόκειται για μεμονωμένες καταστάσεις όπως πολλοί νομίζουν κοιτώντας απλά μία "εντυπωσιακή" παρέλαση. Είναι μία συνεχής στάση ατομικής και κοινωνικής λειτουργίας που στοχεύει στην άμβλυνση των διαφορών, που προέκυψε από την ιστορική εμπειρία. Θα μπορούσε λοιπόν να πηγαίνει ο καθένας με τη δική του καρέκλα στο σχολείο (όπως σωστά τόνισε ο Φώτης με τα κινητά κλπ), να ζητά το λόγο σηκώνοντας πόδι ή πηδώντας από την καρέκλα του, να παρελαύνει κινούμενος ως μεθυσμένος σε πορεία Ζ, να φορά ό,τι επιθυμεί κατά τη διάρκεια εκείνης ή και τίποτα...
Εκείνοι που δεν πειθαρχούν εσωτερικά, είτε δεν διδάχθηκαν αρχές από το σπίτι, είτε παρασύρθηκαν σε αναρχία από τον περίγυρό τους. Δεν είναι τυχαίο πως σήμερα οι νέοι είναι άναρχοι επί το πλείστον, μιας και οι παλαιότεροι -και στην ουσία δάσκαλοί τους- φάγαμε τη φόλα του εκσυγχρονιστικού αφορισμού. Κι όπως έλεγε κι ο εξαιρετικός Πλάτωνας, η μοίρα κάθε δημοκρατίας είναι ο αφορισμός, ο χαριεντισμός των μεγαλυτέρων για να φαίνονται πιο προσιτοί στους μικρούς και το κυνήγι της ηδονής, του εύκολου πλουτισμού, της νωχελικότητας και του κηφηνισμού, που τελικά οδηγούν στην τυραννία. Και το σημαντικότερο είναι πως όλα αυτά προκύπτουν από τη διαρκή καταπάτηση της έννοιας της ελευθερίας η οποία καταρρέει κάτω από το ίδιο βάρος της, την απειθαρχία σε αρχές και ιδανικά.
Με τον Πανούση δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε, μα ούτε και να διαφωνούμε σε πολλά. Η τέχνη δεν πρέπει εκλαμβάνεται κατά γράμμα, και πολλά από εκείνα που εκφράζει έχουν στην πραγματικότητα πολύ διαφορετικό νόημα από εκείνα που φέρεται εκ πρώτης όψης να έχουν.
Ένας άλλος συζητητής παραπάνω μου ανέφερε πως σωστό είναι να επιλέγω εγώ το πώς θα λειτουργήσω, ανάλογα με το άν με ευχαριστεί ή όχι.
Αυτό καταρχήν αφορά ενήλικα άτομα κι όχι παίδες και έφηβους που ακόμα αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους σύμφωνα με τα πρότυπα ανάπτυξης της κοινωνίας. Και κανείς δεν υποχρεώνει ενήλικα (εκτός στρατιωτικής θητείας) να συμμετάσχει σε παρέλαση, ως ελεύθερα και ώριμο σκεπτόμενο όν. Όμως, πολλοί συμμετέχουν σε παρελάσεις παρά του γεγονότος ότι δεν είναι υποχρεωμένοι (πχ. με πολιτιστικούς συλλόγους). Και παρά του γεγονότος ότι κανείς δεν υποχρεώνει κανέναν να παρελάσει, πολλοί σπεύδουν να συμμετάσχουν σε χάπενινγκς παρελάσεως, στο βωμό του χρήματος και της χαζοχαρουμενιάς.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 01-04-2009 11:36 ]
Παράθεση:
|
Εδώ θά διαφωνήσω μαζί σου Φώτη,καθώς φοβάμαι οτι συγχέεις τά πέη μέ τίς ψήκτρες.
Τί σχέση έχει τό τελετουργικό τών Ολυμπιακών αγώνων μέ τήν μαθητική (καί την στρατιωτική) παρέλαση;
Οταν μάλιστα τά τελευταία χρόνια η είσοδος τών μελλόντων να αγωνιστούν αθλητών στό στάδιο δέν γίνεται κάν υπό μορφήν παρέλασης,αλλά απλής διέλευσης και υπό τούς ήχους χορευτικής μουσικής;
Αλλο σκοπό εξυπηρετούσαν οι μαθητικοστρατιωτικές παρελάσεις και άλλο σκοπό εξυπηρετεί η εναρκτήρια παρέλαση τών αθλητών στους Ολυμπιακούς αγώνες.
Οπως καί άλλο σκοπό εξυπηρετεί η παρέλαση τών συμμετεχουσών σέ καλλιστεία (νά τά καταργήσουμε κι'αυτά λοιπόν-άν καί δέν θά ήταν κακή ιδέα κατά την γνώμη μου,καθώς υποβιβάζουν την γυναίκα σέ επίπεδο "αξιοθέατου"..).
-----------------
Στην αγορά τού Αλ-Χαλίλι σέ τραβούσαν κάτι σκύλοι
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 01-04-2009 11:39 ]
Γενικώς αυτό το οποίο προσωπικά με προβληματίζει είναι ότι λόγω ελλιπούς γνώσης και κακής χρήσης των λέξεων και των εννοιών και παπαγαλίζοντας πολλές φορές αυτά που ακούμε άκριτα, παγιδευόμαστε σε λάθος συμπεράσματα.
Όταν στα σύμβολα (τα αυθεντικά, όχι τα κατευθυνόμενα) προσδίδουμε ιδιότητες άλλες από εκείνες που έχουν στην πραγματικότητα τότε αυτά καταντούν είδωλα και αντιμετωπίζονται αναλόγως: είτε με αρρωστημένη προσκόλληση είτε με μανιώδη άρνηση.
Κανείς ποτέ δεν σκέφτηκε να σνομπάρει ή να αρνηθεί τον τάφο του παππού του γιατί εκεί μέσα απλώς κείται ένα άψυχο σώμα. Και αυτό συμβαίνει ακριβώς γιατί ο τάφος πέρα από την χρηστικότητά του λειτουργεί και σαν σύμβολο: μνήμα το ονομάζουμε, όχι τυχαία.
Η λειτουργία όλων αυτών των εθνικών συμβόλων και εορτών είναι ότι μας καλούν σε μια κοινή μνήμη και σε μια κοινή συνείδηση για αξίες στις οποίες η κοινωνία και το έθνος έχουν οικοδομήσει την συνοχή και την ύπαρξή τους. Μνήμη ακόμη και για τα λάθη αν θέλετε. Και η μνήμη στην ζωή ενός ανθρώπου αλλά και ενός λαού ολόκληρου παίζει σημαντικό ρόλο σαν προυπόθεση αυτογνωσίας. Έστω σαν άσκηση στην αυτογνωσία. Έστω σαν εγρήγορση του ενστίκτου επιβίωσης.Το αν περνούν κρίση οι αξίες αυτές είναι άλλο θέμα (και είναι και η ταμπακιέρα) και άλλο το θέμα των συμβόλων αυτό καθεαυτό.
Συγκεκριμένα με το θέμα των παρελάσεων, ακούγονται απόψεις περί χουντικής προέλευσης, στρατιωτικού κατάλοιπου και κακογουστιάς. Το άκουγα κι εγώ αυτό ως φοιτήτρια και τότε είχα κοντέψει να πέσω στην παγίδα: εκτός του ότι είναι ανακριβές (παρελάσεις είχαμε και σε άλλες περιόδους της ιστορίας και χωρίς καμία αναφορά σε οτιδήποτε στρατιωτικό) και πέραν του οτι δεν ξηλώνεις από τη μια μέρα στην άλλη συμβολικές κινήσεις με παράδοση γιατί αυτές μεταφέρουν σημαντικά πράγματα στο συλλογικό συνειδητό και υποσυνείδητο, έχει δει κανείς να τιμούμε ένα πρόσωπο ή ένα γεγονός σημαντικό με διάθεση καρναβαλιστή ή με πιρουέτες? Δηλαδή οτιδήποτε έχει να κάνει με πειθαρχία είναι αναγχρονιστικό, οπισθοδρομικό και φασιστικό?
Οι εθνικές παρελάσεις μας πειράζουν ως κιτς και φασιστικοφανείς, κάτι άλλα…parade τα βρίσκουμε χαριτωμένα και προοδευτικά? Γιατί αυτή η εμμονή κάποιων σε ό,τι αφορά εθνικά θέματα? Οι ηλιθιότητες που οργανώνονται κάθε λίγο και λιγάκι για αστεία θέματα και που έχουν και σοβαροφανές περιτύλιγμα δεν ενοχλεί? Γιατί δεν έχω παρατηρήσει να ασκείται με τόσο λυσσαλέο τρόπο κριτική και για αυτά. Ενοχλούν οι μαθητικές παρελάσεις μάλλον, για τον ίδιο λόγο που ενοχλεί κάθε αναφορά σε ιστορική μνήμη και σε ιστορική συνείδηση: γιατί το σύστημα μέσα στο οποίο επιβιώνουμε οδεύει (ή το “οδεύουν”) προς ένα υπερ-εθνικό μόρφωμα “συνωστισμού” των συνειδήσεων στην ουσία, δηλαδή άλλες προτεραιότητες στην ζωή μας, άλλα ιδεώδη, άλλες κατευθύνσεις. Αυτό για κάποιους μπορεί να μην μοιάζει απαραίτητα κακό, ας αναρωτηθούν έστω όμως ποιοι και πώς είναι αυτοί που το στηρίζουν. Έστω αυτό! Είναι πολύ “in” και “ενάρετο” και “επαναστατικό” τελικά στις μέρες μας να ακολουθείς την εύκολη οδό των διαταγμάτων της ομογενοποίησης.
Και για να αναφερθώ και στην δήθεν αντιπρόταση περί συζητήσεων στις τάξεις και αναφορές σε κείμενα σχετικά με τις εθνικές γιορτές κτλ: αυτό ήδη γίνεται (έστω με τον τρόπο που γίνεται, που σύμφωνοι δεν είναι πάντα ο καλύτερος).
Είναι φαινόμενο της εποχής (όχι πάντοτε αδικαιολόγητα) να απορρίπτουμε συνεχώς πράγματα και με πολύ επιφανειακό φοβάμαι τρόπο (είναι και εποχή του φαστ φουντ και του ιλλουστρασιόν άλλωστε). Αν συνεχίσουμε μαζί με τα ξερά να καίμε και τα χλωρά, φοβάμαι ότι ο κατήφορος θα είναι πολύ μεγάλος.
(ζητώ συγγνώμη για το σεντόνι, είχα πει να μην μιλήσω αλλά δεν άντεξα και παρασύρθηκα!)
-----------------
...αν είσαι όπως δείχνεις, εγώ σκοτώνομαι...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mellia στις 01-04-2009 13:29 ]
"Όταν απαντάς σε κάποιον εννοείται ότι διαβάζεις αυτά που γράφει! Θεωρώ λοιπόν ότι δεν κατάλαβες και απαντώ!Όταν έγραφα για το ποτήρι κενού περιεχομένου εννοώ ότι αφού στους μαθητές ούτε σωστά διδάσκεται η ιστορία και μάλλον ούτε καν διδάσκεται, τι να νιώσουν αυτοί οι άμοιροι οι μαθητές; Φυσικό δεν είναι να νιώθουν ότι χάνουν την ώρα τους;Έτσι η παρέλαση πραγματικά δεν έχει κανένα νόημα και μάλιστα φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα αφού γελοιοποιεί στην ουσία αυτό που έπρεπε να αναδεικνύει!Φταίει το αυτοκίνητο που πήγε πάνω στο δέντρο ή ο οδηγός;"
Τέλος πάντων ,εγώ νομίζω ότι αν οι μαθητές είχαν αναπτύξει πατριωτική συνείδηση ,τότε είναι που πραγματικά δεν θα ήθελαν να παρελάσουν( για λόγους που ήδη έχω αναφέρει).
"Η τοποθέτηση των μαθητών είχε την σημασία να προβάλει το παράστημα σαν πρώτο κριτήριο επιλογής γιατί αυτό προκαλεί οπτικά έπαρση. Η γενναιότητα δεν μπορεί να αποδειχθεί στους μαθητές! Και ούτε είχε κανέναν αντίκτυπο στην συνέχεια της ζωής τους από το πού είχαν τοποθετηθεί στην παρέλαση!Αυτό φυσικά δημιουργούσε ψυχολογικά τραύματα στους μαθητές όπως και η ποδιά π.χ. σωστό!Ενώ σήμερα ας πούμε, όταν ένας μαθητής έχει το τελευταίας τεχνολογίας κινητό και άλλος που είναι πιο φτωχός έχει μια απλή «παντόφλα» δεν δημιουργεί πρόβλημα;Ένας μαθητής που έχει μηχανάκι και άλλος δεν έχει, δεν τραυματίζεται;Ένας μαθητής συμμετέχει σε μια αθλητική ομάδα του σχολείου και κάποιος άλλος για χ. ψ. λόγους θα ήθελε αλλά δεν συμμετέχει δεν τραυματίζεται;Ένας μαθητής ή μαθήτρια έχει σχέση και κάποιος άλλος / άλλη θα ήθελε αλλά δεν έχει δεν τραυματίζεται;Και εγώ ήμουν κάποτε μαθητής αλλά και καθηγητής και τα έβλεπα!Είπα! Φτηνές δικαιολογίες βρίσκει κανείς όσες θέλει!"
"Ενώ σήμερα"... ΠΑΝΤΑ υπάρχουν και όπως φαίνεται θα υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ των μαθητών σε ένα σχολέιο.Το θέμα είναι να τις περιορίζουμε ,όχι να τις προωθούμε παρελαύνοντας ,με τη δικαιολογία ότι "έτσι κι αλλιώς πάντα υπάρχουν".
Και μην μου πείς ότι όλα τα σοβαρότερα που έχουμε είναι η παιδεία! Δηλαδή όλο τον χρόνο κάθε μέρα και κάθε ώρα σε απασχολεί μόνο η παιδεία;Αν συμβαίνει μπράβο σου! Δεν έχω να πω τίποτε παραπάνω!
Δεν εννοώ αυτό.Σε σχέση με το θέμα μας όμως ,η καλύτερη παιδεία έιναι κατα βάση αυτή που θα προάγει το πατριωτικό φρόνημα ,και όχι οι παρελάσεις...
Γιατι σκοτωνεστε? Για μια χωρα η οποια διδασκει ψευτικη Ιστορια στα παιδια? Για μια χωρα που οι μισοι ηρωες μαλλον...δεν ηταν και τοσο ηρωες. Για μια χωρα που κατα παραδοξο τροπο οι ανθρωποι γεννιουνται (!) και δεν γινονται δημοκρατες. Μαλλον γι' αυτο δεν εγιναν ποτε. Οχι, οι παρελασεις δεν αποτελουν φορο τιμης σε κανεναν.
Παράθεση:
|
Φιλε Foti, φυσικα ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να ειναι το σοβαροτερο θεμα η παιδεια. Παιδεια δεν υπαρχει. Και ναι, με απασχολει μονο η παιδεια. Η γνωση ειναι ο μονος δρομος για καλυτερη ζωη.
Προσωπικα, προτιμω τις μερες που κανουν παρελαση ( εχει καταντησει lifestyle και μερα Δηλωσεων για τους πολιτικους) , εγω να κοιμαμαι, και τις υπολοιπες 364 μερες του χρονου, να τιμω με δικο μου τροπο τους αληθινους Ελληνες ηρωες.
Παράθεση:
|
Ποιος συγχέει τα - συμπαθή αυτά - ανατομικά στοιχεία των ανδρών ας το κρίνουν οι υπόλοιποι συμμετέχοντες.
Σε ποιο σημείο της συζήτησης συγχέω την παρέλαση των ολυμπιακών αγώνων και τις μαθητικές παρελάσεις;
Κάνω λοιπόν έναν παραλληλησμό - και ξέρω τι γράφω - για το τελετουργικό τους και λέω ότι αφού και αυτό χρησιμοποιήθηκε - κατά κόρον – για προπαγανδιστικούς λόγους από το φασιστικό καθεστώς γιατί δεν το Δαιμονοποιούμε και να ζητήσουμε την κατάργησή του όπως και με τις παρελάσεις;
Να αλλάξουμε τελετουργικό βρε αδερφέ;
Εδώ όμως τα χρωματισμένα γυαλιά που φοράμε δεν μας αφήνουν να βρούμε ψεγάδια!
Ελπίζω να κατάλαβες ότι άλλος κάνει - τις προαναφερόμενες - συγχύσεις και όχι εγώ!
Παράθεση:
|
Παράθεση:
|
Γιατι αραγε καταντησε η νεολαια να μην ξερει καν με ποια κρατη συνορευουμε;(Δεν ειμαι υπερβολικος,την εχω κανει προσωπικα την ερωτηση αυτη σε μαθητη Λυκειου και δεν ηξερε που παν τα τεσσερα!!....)
Τις προαλλες ανημερα της 25ης Μαρτιου,γνωρισα μια κυρια με τον μικρο γιο της,ντυμενο τσολιαδακι.Μου αναφερε,πως ο αντρας της,σχεδον καθημερινα,διαβαζει στον μικρο Ιστορια και πως ο ιδιος(ο μικρος) θαυμαζει τους ηρωες του 21 και πολυ θα ηθελε να τους μοιασει.
Εγω της ειπα:''Ευτυχως που δεν θαυμαζει ηρωες φανταστικους, Μπατμαν, Σπαιντερμαν, κλπ. και πιστευει τουλαχιστον σε προσωπα υπαρκτα''.Φυσικα της εδωσα τα συγχαρητηρια μου.
Η σωστη διαπαιδαγωγηση των παιδιων,ξεκιναει πρωτα απ'την οικογενεια.
Που ειναι λοιπον η εθνικη περηφανεια και ομοψυχια των νεων σημερα;...
Όλα ξεκινούν από το σπίτι και κατά δεύτερο λόγο από το σχολείο!
Πρότυπο της εποχής είναι ο επιτυχημένος επαγγελματικά ή ο βολεμένος με οποιοδήποτε κόστος! Τι κι αν πατάς επί πτωμάτων, τι κι αν μπορεί να κλέβεις από τον ιδρώτα των άλλων. Μόνο εσύ υπάρχεις και οι άλλοι είναι για να τους πατάς!
Βλέπεις και ακούς στις διαφημίσεις «άκου τα ένστικτά σου», «ζήσε αυτό που θές εσύ», «άσε τους άλλους να κουρεύονται», εσύ, εσύ, εσύ και τίποτα άλλο. Με οποιοδήποτε κόστος. Αν δεν το κάνεις είσαι αποτυχημένος, και πολλά άλλα!
Με τέτοιον βομβαρδισμό τι να κάνει το παιδί και ο γονιός; Επηρεάζεται το αναπαράγει και το μεταδίδει!
Μια χρονιά σε ένα σχολείο σε μία συζήτηση με συναδέλφους καθηγητές ήμουν ο μόνος που υποστήριζε ανοιχτά, ότι η Σημαία δεν είναι απλά ένα πανί! Όσοι είχαν την ίδια γνώμη με εμένα δεν μιλούσαν γιατί φοβόταν μήπως τους χαρακτηρίσουν ακροδεξιούς και εθνικιστές. Τέτοια κατάσταση! Όταν λοιπόν ο καθηγητής τρέμει την σκιά του τι να κάνει;
Σημάδια των καιρών τι να κάνουμε; Η ιστορία όμως – όπως αποδεικνύεται – είναι κύκλος. Αλλάζουν οι εποχές, αλλά ζουν τα πρόσωπα, αλλά τα γεγονότα επαναλαμβάνονται. Όποιος ξεχνάει την ιστορία του αργά ή γρήγορα θα την ξαναζήσει!
Και δεν φτάνει απλά να την ξέρεις! Πρέπει να μπορείς να την διαβάσεις μέσα από τις συνθήκες εκείνης της εποχής και όχι να την κρίνεις με τα σημερινά δεδομένα!
Δεν είναι δυνατόν να νιώσεις εύκολα π.χ γιατί ο Έλληνας της επανάστασης του 21 ήταν άξεστος, αγράμματος, και βάρβαρος - ορισμένες φορές – όταν εσύ ξυπνάς το πρωϊ στα ζεστά σου στρωματάκια, όταν το πρωϊνό σε περιμένει έτοιμο, όταν το χαρτζιλίκι είναι έτοιμο, όταν βάζεις τις φωνές στον γονιό σου γιατί σου έθιξε την αξιοπρέπεια (που σου είπε ότι αργείς να ετοιμαστείς), όταν το μεσημεριανό σε περιμένει έτοιμο, όταν συμβαίνουν και άλλα πολλά όταν.
Δυστυχώς κάποια πράγματα τα θεωρούμε δεδομένα και αυτονόητα αλλά δεν είναι έτσι! Είναι ποτισμένα με πολύ αίμα και δάκρυα!
Ας μην γινόμαστε αχάριστοι και επιλήσμονες!
Ok fotis ,το καταλάβαμε ,είσαι απόλυτα ενημερωμένος και μες στα πράγματα ,και τα χεις ζήσει τα σχολεία και ως εκπαιδευτικός και και και.....
Όμως μήπως ,εκτός από παραδείγματα (μου φαίνεται ,από την αρχή της συζήτησης, πως σε οτιδήποτε δεν μπορείς να διατυπώσεις ή να εξηγήσεις επαρκώς ,προσθέτεις ένα σωρό γενικευτικά παραδείγματα ,και μάλιστα σε μορφή ερώτησης),θα μπορούσες να παραθέσεις και κάποιο ολοκληρωμένο επιχείρημα που να εξηγεί την φιλοσοφία σου υπέρ της μαθητικής παρέλασης.Τα παραδείγματα δέιχνουν όντως τί γίνεται ,δε δείχνουν όμως τί ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται.Για να μιλάμε επι της ουσίας δηλαδή...Η "κατάντια της νεολαίας" ,ίσως μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη προς το παρόν ,ας μην την αναλύουμε άλλο.Νομίζω και άλλοι που παρακολουθούν αυτή τη συζήτηση θα έχουν την ίδια απάιτηση.
Μόνο έτσι θα γίνει πολύ πιο γόνιμος ο διάλογος.Εκτός πια κι αν εσύ φορας "χρωματιστά γυαλιά"...