ελληνική μουσική
    458 online   ·  210.874 μέλη

    Δεκεμβριανά - ένας χρόνος μετά

    fireroc
    06.12.2009, 21:14

    Ητανε νεοι - Βασιλης Παπακωνσταντινου Οι δρόμοι ήταν σκοτεινοί και λασπωμένοι το πιάτο στο τραπέζι λιγοστό, το φιλί στο κατώφλι ήταν κλεφτό και έρωτες μέσα στις καρδούλες κλειδωμένοι Ήτανε νέοι ήτανε νέοι, ήταν παιδιά και έτυχε να ναι και καλή σοδειά Τα βράδια ξενυχτούσαν στα υπόγεια, και σβάρνα ολημερίς στις γειτονιές αχ! τα σοκάκια εκείνα κι οι γωνιές σφιχτά που φυλάξαν τα τίμια λόγια Ήτανε νέοι ήτανε νέοι, ήταν παιδιά και έτυχε να ναι και καλή σοδειά Δεν ξέρανε πατέρα, μάνα σπίτι, μάνα σπίτι έναν δεν δίναν για το σήμερα παρά δε ρίχνανε δραχμές στον κουμπαρά δεν κράταγαν μεζούρα και διαβήτη Ήτανε νέοι ήτανε νέοι, ήταν παιδιά και έτυχε να ναι και καλή σοδειά

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 06-12-2009 21:14 ]


    StavmanR
    07.12.2009, 09:15

    Όταν εντάσσει κανείς μία δολοφονία μέσα σε μία ιδεολογία, βεβηλώνει την μνήμη του νεκρού. Στην πραγματικότητα ελάχιστοι θλίβονται από το φόνο του παιδιού. Ο ντόρος γίνεται για το ποιος θα πάρει τη σωρό του παιδιού να τη βάλει στη σειρά πίσω του για να δικαιώσει τις ιδεολογίες του. Τσακάλια των ιδεών.

    Και δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για μία μάνα από το να της φουντώνουν την οργή διάφοροι εγκάθετοι κι άσχετοι, μην αφήνοντάς την να ηρεμήσει και να γαληνέψει μετά το δυστυχές γεγονός. Γιατί ακόμη κι αν δικαστούν όλοι οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι το παιδί δεν έρχεται πίσω. Και δεν ήταν΄μία ιδεολογία που φονεύτηκε. Ήταν ένας υιος μίας μάνας κι ενός πατέρα.

    Από εκεί και πέρα, η δικαιοσύνη θα επιληφθεί του θέματος. Προσπαθώντας να επηρεάσουμε την λειτουργία της σημαίνει απλά ότι δεν την εμπιστευόμαστε. Σε τέτοια περίπτωση, επιστρέφουμε σε καταστάσεις αυτοδικίας, όταν ο καθένας μας αποφάσιζε για το πώς θα τιμωρηθεί ο ένοχος. Κι αν αυτό δεν φαίνεται και πολύ στραβό, σας υπενθυμίζω ότι σε πολλές χώρες εφαρμόζεται ανασκολοπισμός, ακρωτηριασμός, λιθοβολισμός των ανθρώπων από τους συνανθρώπους τους. Δεν απέχουμε ιδιαίτερα από το να παλουκωνόμαστε στις γειτονιές για ένα κομμάτι ψωμί.

    "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι"

    Εκείνος που πιστεύει ότι οι αστυνομικοί είναι ανεπαρκείς ως εργαζόμενοι, ας πάει να καταθέσει τα δικαιολογητικά του για να γίνει ένας, να αλλάξει το σύστημα εκ των έσω. Είναι άνθρωποι που υποχρεώνονται στις περισότερες περιπτώσεις να μπουν σε ένα πεδίο μάχης ανορθόδοξου πολέμου. Και στον ανορθόδοξο πόλεμο δεν υπάρχει ίχνος λογικής. Δεν ξέρεις αν θα επιστρέψεις το μεσημέρι στο σπίτι γιατί είσαι πανταχόθεν κι ανά πάσα στιγμή βαλλόμενος. Όταν αλλάξουμε εμείς θα αλλάξει και η κοινωνία μας. Η αστυνομική καταστολή δεν θα είναι απαραίτητη κι ο αστυνομικός δεν θα οπλοφορεί. Ως τότε, είμαστε υποχρεωμένοι να εξουσιοδοτούμε τον "μπάτσο" έξω μας ως αντιστάθμισμα του "μπάτσου" μέσα μας.

    Τέλος, ας φανταστούμε ένα οδηγό ταξί, που παρασύρει εκούσια ή ακούσια με το αυτοκίνητό του έναν άνθρωπο στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει θανάσιμα. Θα βγούμε στους δρόμους να διαδηλώσουμε "Ταξιτζήδες, γουρούνια, δολοφόνοι"; Κι αν το σκεφτεί κανείς ακόμη βαθύτερα, το αυτοκίνητο είναι φονικότερο της σφαίρας. Το δηλώνουν και οι αριθμοί στις σύγχρονες κοινωνίες. Παίρνεις ένα τεράστιο όπλο και κυκλοφορείς σαν το χάρο, σαν τον κουρσάρο της ασφάλτου.

    Η δική μου εμπειρία λέει ότι ο άνθρωπος που έχει ψυχικά νοσήσει, θα το εκφράσει βίαια μέσω κάθε είδους ισχύος, από το στρατό και την πολιτική μέχρι την μουσική και τον αθλητισμό. Η βία δεν υφίσταται μόνο με τη φυσική της μορφή (σωματική).

    Το σημαντικότερο πρόβλημα των "Δεκεμβριανών" είναι ότι θα θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς στο όνομα του ενός. Αντί να μάθουμε στην πραγματικότητα ότι η βία (που προκάλεσε το θάνατο) δεν είναι λύση. Κι ας σκεφτούμε πόσο επιπλέον βάρος ρίχνουμε στη μητέρα του παιδιού όταν καταστρέφουμε και σκοτώνουμε στο όνομα του γιου της. Ένα λουλούδι στα χέρια της είναι η σημαντικότερη κίνηση συμπαράστασης.


    Spirous
    07.12.2009, 10:40

    Σε αυτόν http://img137.imageshack.us/img137/669/pistoliastinomia1.jpg  τι αξίζει; Λουλούδια;

     

     


    StavmanR
    07.12.2009, 11:31

    Ο,τι αξίζει αντίστοιχα και στους συναπανθρώπους μας που άνοιξαν πυρ κατά των αστυνομικών φρουρών πρόσφατα, μεταξύ των οποίων (θυμάτων) υπήρξαν και δόκιμοι, φοιτητές των σχολών της αστυνομίας. Δεκαεπτά ετών ο ατυχής νεαρός που πυροβολήθηκε από αστυνομικό, δεκαεννέα η άτυχη νεαρή δόκιμος της αστυνομίας. Τους αξίζει κάτι που δεν θα κρίνουμε πλέον εμείς, αλλά εκείνοι στους οποίους δώσαμε την εξουσία να το κάνουν αντ' ημών, ώστε να ξεφύγουμε από τους βεντετισμούς και τους αλληλοσπαραγμούς που αιματοκύλισαν ολόκληρους πολιτισμούς στην ιστορία.

    Και να σκεφτεί κανείς ότι λοιδορούμε τους ανατολικούς λαούς και τις "οπισθοδρομικές θρησκείες" για την εφαρμογή του "οφθαλμός αντί οφθαλμού κι οδόντας αντί οδόντος"... Η άτιμη η κριτική είναι σαν την κατάρα. Είναι μία γαϊδάρα που μόλις ξεμείνει επιστρέφει στον αφέντη της.

     

     

    "Έχω μπροστά μου συνεχώς έναν καθρέφτη

    που μ'εμποδίζει ό,τι είναι πίσω του να δω.

    Δεν έχω δει ποτέ μου πιο μεγάλο ψεύτη!

    Και το χειρότερο: είναι όμοιος εγώ..."

     

    ("Ο καθρέφτης" / Φοίβος Δεληβοριάς)

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 07-12-2009 12:41 ]


    vicobubble
    07.12.2009, 13:09
    Επιτέλους μια λογική άποψη......
    Spirous
    07.12.2009, 14:43
    Όποιος επιλέγει να γίνει αστυνομικός του αξίζει ότι και να πάθει γιατί απλά δεν είναι άνθρωπος, είναι γουρούνι. Κι όποιος νομίζει ότι η ειρήνη με τα αφεντικά και τα μαντρόσκυλά τους θα έχει οφέλη είναι βαθιά νυχτωμένος. Και το χρήμα και η εξουσία είναι πολύ γλυκά για να τα αφήσουν έτσι. Μόνο η απάντηση με οργή θα εμποδίσει ένα νέο 16 χρονο νεκρό και μόνο η βία θα κάνει την εξουσία να χάσει τον ύπνο της. Ναι, μπορεί ο λαός να μην έχει τα όπλα που έχει το σύστημα αλλά μπορεί να κάνει μερικούς να χάσουν το βόλεμα τους και αυτό θα είναι μια πρώτη νίκη-ανατροπή.
    fireroc
    07.12.2009, 14:48
    > ας δουμε και τι λεει ο Θοδωρος Αγγελοπουλος!


    fireroc
    07.12.2009, 14:57

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 07-12-2009 στις 09:15 έγραψε...

    Όταν εντάσσει κανείς μία δολοφονία μέσα σε μία ιδεολογία, βεβηλώνει την μνήμη του νεκρού. Στην πραγματικότητα ελάχιστοι θλίβονται από το φόνο του παιδιού. Ο ντόρος γίνεται για το ποιος θα πάρει τη σωρό του παιδιού να τη βάλει στη σειρά πίσω του για να δικαιώσει τις ιδεολογίες του. Τσακάλια των ιδεών.

    Και δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για μία μάνα από το να της φουντώνουν την οργή διάφοροι εγκάθετοι κι άσχετοι, μην αφήνοντάς την να ηρεμήσει και να γαληνέψει μετά το δυστυχές γεγονός. Γιατί ακόμη κι αν δικαστούν όλοι οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι το παιδί δεν έρχεται πίσω. Και δεν ήταν΄μία ιδεολογία που φονεύτηκε. Ήταν ένας υιος μίας μάνας κι ενός πατέρα.

    Από εκεί και πέρα, η δικαιοσύνη θα επιληφθεί του θέματος. Προσπαθώντας να επηρεάσουμε την λειτουργία της σημαίνει απλά ότι δεν την εμπιστευόμαστε. Σε τέτοια περίπτωση, επιστρέφουμε σε καταστάσεις αυτοδικίας, όταν ο καθένας μας αποφάσιζε για το πώς θα τιμωρηθεί ο ένοχος. Κι αν αυτό δεν φαίνεται και πολύ στραβό, σας υπενθυμίζω ότι σε πολλές χώρες εφαρμόζεται ανασκολοπισμός, ακρωτηριασμός, λιθοβολισμός των ανθρώπων από τους συνανθρώπους τους. Δεν απέχουμε ιδιαίτερα από το να παλουκωνόμαστε στις γειτονιές για ένα κομμάτι ψωμί.

    "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι"

    Εκείνος που πιστεύει ότι οι αστυνομικοί είναι ανεπαρκείς ως εργαζόμενοι, ας πάει να καταθέσει τα δικαιολογητικά του για να γίνει ένας, να αλλάξει το σύστημα εκ των έσω. Είναι άνθρωποι που υποχρεώνονται στις περισότερες περιπτώσεις να μπουν σε ένα πεδίο μάχης ανορθόδοξου πολέμου. Και στον ανορθόδοξο πόλεμο δεν υπάρχει ίχνος λογικής. Δεν ξέρεις αν θα επιστρέψεις το μεσημέρι στο σπίτι γιατί είσαι πανταχόθεν κι ανά πάσα στιγμή βαλλόμενος. Όταν αλλάξουμε εμείς θα αλλάξει και η κοινωνία μας. Η αστυνομική καταστολή δεν θα είναι απαραίτητη κι ο αστυνομικός δεν θα οπλοφορεί. Ως τότε, είμαστε υποχρεωμένοι να εξουσιοδοτούμε τον "μπάτσο" έξω μας ως αντιστάθμισμα του "μπάτσου" μέσα μας.

    Τέλος, ας φανταστούμε ένα οδηγό ταξί, που παρασύρει εκούσια ή ακούσια με το αυτοκίνητό του έναν άνθρωπο στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει θανάσιμα. Θα βγούμε στους δρόμους να διαδηλώσουμε "Ταξιτζήδες, γουρούνια, δολοφόνοι"; Κι αν το σκεφτεί κανείς ακόμη βαθύτερα, το αυτοκίνητο είναι φονικότερο της σφαίρας. Το δηλώνουν και οι αριθμοί στις σύγχρονες κοινωνίες. Παίρνεις ένα τεράστιο όπλο και κυκλοφορείς σαν το χάρο, σαν τον κουρσάρο της ασφάλτου.

    Η δική μου εμπειρία λέει ότι ο άνθρωπος που έχει ψυχικά νοσήσει, θα το εκφράσει βίαια μέσω κάθε είδους ισχύος, από το στρατό και την πολιτική μέχρι την μουσική και τον αθλητισμό. Η βία δεν υφίσταται μόνο με τη φυσική της μορφή (σωματική).

    Το σημαντικότερο πρόβλημα των "Δεκεμβριανών" είναι ότι θα θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς στο όνομα του ενός. Αντί να μάθουμε στην πραγματικότητα ότι η βία (που προκάλεσε το θάνατο) δεν είναι λύση. Κι ας σκεφτούμε πόσο επιπλέον βάρος ρίχνουμε στη μητέρα του παιδιού όταν καταστρέφουμε και σκοτώνουμε στο όνομα του γιου της. Ένα λουλούδι στα χέρια της είναι η σημαντικότερη κίνηση συμπαράστασης.


    https://www.youtube.com/watch?v=KVXaJ30CXC0Link />


    -----------------
    Αφού είσαι ανθρώπινο πλάσμα κι ανάγκη σου πρώτη το ψωμί από τα λόγια τα παχιά μην περιμένεις τροφή Γι αυτό εμπρός μαρς αριστερά είν’ η θέση σου εκεί στο μεγάλο το μέτωπο της εργατιάς γιατί εργάτης είσαι κι εσύ Μπερτολτ Μπρεχτ

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 07-12-2009 14:58 ]


    StavmanR
    07.12.2009, 18:45

    Spirous, το "είναι γουρούνια" ήταν κεντρικό σύνθημα των Γερμανών κατά των Εβραίων κατά το Β' Π.Π. επειδή θεωρούσαν πως οι Εβραίοι συντηρούσαν τους οικονομικούς πυλώνες της Ανατολικής Ευρώπης και των Δυτικών Κρατών, που στήριζαν το τέρας της Οικονομίας. Έντεχαν τους βάφτισαν μιάσματα, όπως κάνεις τώρα εσύ με την "εξουσία". Μία εξουσία που πλέον ψηφίζεται από τους πολίτες... Ήρθε η ώρα να τα βάλεις και με εκείνους.

    Στη θεματική ενότητα "Νεοναζί" έγραψες:

     

    • Κρυφοναζί και στο musicheaven; Για να πέφτουν οι μάσκες σιγά σιγά...

     

    Ξαναδιάβασε προσεκτικά το τραγούδι "Καθρέφτης" που σου παρέθεσα. Όχι γιατί είσαι κρυφοναζί, αλλά γιατί ο τρόπος σκέψης δεν διαφέρει ως προς τον κεντρικό κορμό (εγώ γνωρίζω την αλήθεια, οι άλλοι είναι ζώα και θα τους την επιβάλω με το ζόρι).

    Ο Jorge σου έγραψε δύο απλές κουβέντες: "Είσαι επικίνδυνος".

    Προσπάθησα να παραβλέψω αυτήν την διαπίστωση, θεωρώντας πως κάθε άνθρωπος μπορεί να κάνει λάθη στη ζωή του. Σταμάτα να κρύβεσαι πίσω από δράματα ανθρώπων -που στην πραγματικότητα δεν σε αγγίζουν στο ελάχιστο- για να αποδείξεις τα αναπόδεικτα. Σώσε τον εαυτό σου από το ιδεολογικό μίσος. Σε περιμένει μία πανέμορφη πραγματική ζωή. Η μεγαλύτερη επανάσταση ονομάζεται αγάπη. Είναι εκείνο που διαφοροποιεί τον άνθρωπο από το ζώο. Στις μάχες και τα δαγκώματα τα καταφέρνουν και μόνα τους, καλύτερα από εμάς.

     

    Fireroc, δοκίμασε να αρθρώσεις τρεις αυθεντικές κουβέντες χωρίς άστοχες παραπομπές δεξιά κι αριστερά. Η οθόνη δυστυχώς είναι παλαιάς τεχνολογίας και δεν έχει θυμόμετρο για να αναγνωρίζω τί αισθάνεσαι. Βάλε το μυαλό σου κάτω, γράψε τρεις κουβέντες που εμφανίζουν συνοχή και συνέχεια και θα δεις ότι έχεις κάνει το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την επανάσταση που ονειρεύεσαι. Κι όσο πιο συνεκτικά και όμορφα γράφεις τόσο πιο κοντά σου θα βρίσκεις ανθρώπους, που να καταλαβαίνουν τί σου φταίει, τί ονειρεύεσαι και τί σκέφτεσαι για τον κόσμο αυτό.

     

    Εφόσον επιθυμείτε να συνεχίσετε την φαντασιακή σας επανάσταση, ανοίξτε θέμα "ΟΡΓΗ, ΘΑΝΑΤΟΣ, ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ, ΑΡΜΑΓΕΔΔΩΝ!" για να βγάλετε τα σώψυχά σας, μα σεβαστείτε ότι αυτή η θεματική ενότητα αφορά μία μάνα που θρηνεί ένα θύμα της τυφλής βίας. Δεν θα σας χρειαστούν τα παραμικρά επιχειρήματα, μήτε και στοιχειώδεις ιστορικές παραπομπές. Στη δικαιολόγηση της βίας ποτέ δεν χρειάστηκαν τέτοια πράγματα.

     

    Πιστεύω ότι πλέον έκλεισα τη δική μου συμμετοχή στο θέμα.


    Hastaroth
    07.12.2009, 19:54

    Παράθεση:

    Το μέλος fireroc στις 06-12-2009 στις 19:08 έγραψε...

    οχι ρε ηλιθιε

    πρώτον,εγώ δέν σ'έβρισα

    Παράθεση:

    εκανα παραφραση του ποιηματος του Ναζίμ Χικμέτ μικροκοσμος! το εχεις διαβασει ?

    Θά'πρεπε;

    Παράθεση:

    και ναι κανω ορθογραφικα το παραδεχομαι!

    Δέν κάνεις όμως τίποτε γιά να τό διορθώσης αυτό.

    Παράθεση:

    σου αφιερωνω αυτο τραγουδι!

    Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
    έχεις κατάστημα κάπου στη γη.
    Πουλάς εμπόρευμα, βγάζεις λεφτά
    πολλά λεφτά, πολλά λεφτά.

    Τις Κυριακές πρωί στην εκκλησιά
    σταυροκοπιέσαι στην Παναγιά.

    Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
    έχεις και σύζυγο, κόρη, παιδί,
    μοντέρνα έπιπλα, έγχρωμη TV,
    τρως τροφή πνευματική.

    Μακριά από κόμματα μην βρεις μπελά,
    "Πατρίς, θρησκεία και φαμελιά".

    Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
    τι κι αν πεθαίνουνε πάνω στη γη
    χιλιάδες άνθρωποι χωρίς ψωμί,
    μαύροι, λευκοί ή κίτρινοι;

    Ο γιος σου μοναχά να ’ναι καλά
    ν’ αφήσεις τ’ όνομα και τον παρά.

    Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
    σκεύρωσες, σάπισες στο μαγαζί.
    Τη νιότη ξόδεψες και την ορμή
    για τη δραχμή, για το πετσί.

    Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
    μα εσύ στο κουφάρι σου κλεισμένος εντός.

    Ξέρεις πως δώσανε, κυρ-Παντελή,
    άλλοι τα νιάτα τους και τη ζωή
    να γίνει τ’ όνειρο φέτα ψωμί
    να φας κι εσύ, κυρ-Παντελή;

    Κι εσύ τι έδωσες, κυρ-Παντελή;
    Πες μας τι έκανες σ’ αυτή τη γη.
    Πες μας τι άφησες κληρονομιά
    που να εμπνέει τη νέα γενιά.

    Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
    έντρομε, άβουλε, συ φασουλή,
    βρώμισες τ’ όνειρο και την ψυχή,
    άδειο πετσί χωρίς πνοή.

    Έντιμοι άνθρωποι, νέα γενιά,
    θάψτε τους έντιμους μες στα σπαρτά
    κι αυτούς που φτιάξανε τον Παντελή
    σκουλήκι άχρηστο σ’ αυτή τη γη.

    πανος τζαβελας( αυτον τον ξερεις?)

    Ναί,ακουστά τόν έχω.

    Ομως την κιθάρα μέ την οποία παίζει,τό μικρόφωνο μπροστά στό οποίο τραγουδά,τά ρούχα που φοράει,τό φαγητό που τρώει,τά έπιπλα τού σπιτιού στο οποίο μένει,τά αγοράζει από κάποιο μαγαζί κάποιου κυρ-Παντελή (ή όπως αλλιώς τόν λένε),ώστε μετά,στά τραγούδια του,νά τόν αποκαλή "σκουλήκι άχρηστο σ'αυτήν τη γή"......

    Παράθεση:

    μαλον οχι αφου οι γνωσεις σου περιοριζονται στο να κανεις δεξιο αντιλογο!

    Δέν σ'αρέσει ο αντίλογος;Αυτός είναι η βάση τής δημοκρατίας.

    16 χρονών δέν είπες οτι είσαι;Ε,είναι τής νιότης προνόμιο να μιλά αστόχαστα.

    (Κάπως έτσι τό έχει πεί ο ποιητής,αλλά είμαι πολύ κουρασμένος γιά να κάθωμαι τώρα να ψάχνω.Βλέπεις,ξυπνάω απ'τίς 5 τά χαράματα γιά να πάω στη δουλειά μου,την ώρα που εσύ ακόμα κοιμάσαι.....)

     

     


    fireroc
    07.12.2009, 21:54

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 07-12-2009 22:17 ]


    fireroc
    07.12.2009, 22:16

    1) ναι θα επρεπε!(α! σωστα ο Ναζιμ Χικμετ ηταν αριστερος γιατι να τον διαβασεις?) 2) βαλε μου κακο βαθμο στο τετραμηνο(για τα ορθογραφηκα λαθη) 3) πρωτον δεν παιζει_ επαιζε ! πεθανε ο καημενος( ο τζβελας) ! κατατην γνωμη σου επρεπε να ειναι γυμνος και να ζει σε σπηλια? δεν εισε αξιος να μιλας για αυτα που εχει κανει στη ζωη του!_ διαβασε την βιογραφια του! εκεινος αγωνιστηκε και αφησε κληρονομια που να εμπνεει την νεα γενια! εσυ? οχι!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 07-12-2009 22:19 ]


    fireroc
    07.12.2009, 22:20
    και αυριο θα ξυπνησω νωριτερα να σου κανω συμπαρασταση!
    Disasterpiece
    07.12.2009, 23:01

    Firefoc,εισαι θεος!!!Τελος!!!{#emotions_dlg.clap}


    -----------------

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Disasterpiece στις 07-12-2009 23:03 ]


    stam82
    08.12.2009, 21:06

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 07-12-2009 στις 09:15 έγραψε...

    Όταν εντάσσει κανείς μία δολοφονία μέσα σε μία ιδεολογία, βεβηλώνει την μνήμη του νεκρού. Στην πραγματικότητα ελάχιστοι θλίβονται από το φόνο του παιδιού. Ο ντόρος γίνεται για το ποιος θα πάρει τη σωρό του παιδιού να τη βάλει στη σειρά πίσω του για να δικαιώσει τις ιδεολογίες του. Τσακάλια των ιδεών.

    Και δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για μία μάνα από το να της φουντώνουν την οργή διάφοροι εγκάθετοι κι άσχετοι, μην αφήνοντάς την να ηρεμήσει και να γαληνέψει μετά το δυστυχές γεγονός. Γιατί ακόμη κι αν δικαστούν όλοι οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι το παιδί δεν έρχεται πίσω. Και δεν ήταν΄μία ιδεολογία που φονεύτηκε. Ήταν ένας υιος μίας μάνας κι ενός πατέρα.

    Από εκεί και πέρα, η δικαιοσύνη θα επιληφθεί του θέματος. Προσπαθώντας να επηρεάσουμε την λειτουργία της σημαίνει απλά ότι δεν την εμπιστευόμαστε. Σε τέτοια περίπτωση, επιστρέφουμε σε καταστάσεις αυτοδικίας, όταν ο καθένας μας αποφάσιζε για το πώς θα τιμωρηθεί ο ένοχος. Κι αν αυτό δεν φαίνεται και πολύ στραβό, σας υπενθυμίζω ότι σε πολλές χώρες εφαρμόζεται ανασκολοπισμός, ακρωτηριασμός, λιθοβολισμός των ανθρώπων από τους συνανθρώπους τους. Δεν απέχουμε ιδιαίτερα από το να παλουκωνόμαστε στις γειτονιές για ένα κομμάτι ψωμί.

    "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι"

    Εκείνος που πιστεύει ότι οι αστυνομικοί είναι ανεπαρκείς ως εργαζόμενοι, ας πάει να καταθέσει τα δικαιολογητικά του για να γίνει ένας, να αλλάξει το σύστημα εκ των έσω. Είναι άνθρωποι που υποχρεώνονται στις περισότερες περιπτώσεις να μπουν σε ένα πεδίο μάχης ανορθόδοξου πολέμου. Και στον ανορθόδοξο πόλεμο δεν υπάρχει ίχνος λογικής. Δεν ξέρεις αν θα επιστρέψεις το μεσημέρι στο σπίτι γιατί είσαι πανταχόθεν κι ανά πάσα στιγμή βαλλόμενος. Όταν αλλάξουμε εμείς θα αλλάξει και η κοινωνία μας. Η αστυνομική καταστολή δεν θα είναι απαραίτητη κι ο αστυνομικός δεν θα οπλοφορεί. Ως τότε, είμαστε υποχρεωμένοι να εξουσιοδοτούμε τον "μπάτσο" έξω μας ως αντιστάθμισμα του "μπάτσου" μέσα μας.

    Τέλος, ας φανταστούμε ένα οδηγό ταξί, που παρασύρει εκούσια ή ακούσια με το αυτοκίνητό του έναν άνθρωπο στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει θανάσιμα. Θα βγούμε στους δρόμους να διαδηλώσουμε "Ταξιτζήδες, γουρούνια, δολοφόνοι"; Κι αν το σκεφτεί κανείς ακόμη βαθύτερα, το αυτοκίνητο είναι φονικότερο της σφαίρας. Το δηλώνουν και οι αριθμοί στις σύγχρονες κοινωνίες. Παίρνεις ένα τεράστιο όπλο και κυκλοφορείς σαν το χάρο, σαν τον κουρσάρο της ασφάλτου.

    Η δική μου εμπειρία λέει ότι ο άνθρωπος που έχει ψυχικά νοσήσει, θα το εκφράσει βίαια μέσω κάθε είδους ισχύος, από το στρατό και την πολιτική μέχρι την μουσική και τον αθλητισμό. Η βία δεν υφίσταται μόνο με τη φυσική της μορφή (σωματική).

    Το σημαντικότερο πρόβλημα των "Δεκεμβριανών" είναι ότι θα θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς στο όνομα του ενός. Αντί να μάθουμε στην πραγματικότητα ότι η βία (που προκάλεσε το θάνατο) δεν είναι λύση. Κι ας σκεφτούμε πόσο επιπλέον βάρος ρίχνουμε στη μητέρα του παιδιού όταν καταστρέφουμε και σκοτώνουμε στο όνομα του γιου της. Ένα λουλούδι στα χέρια της είναι η σημαντικότερη κίνηση συμπαράστασης.



     

    Καλό είναι που και που να ακούγονται λογικές και αμερόληπτες φωνές σαν τη δική σου (StavmanR), αλλά σε μια χώρα που βασιλεύει το παράλογο φοβάμαι οτι τέτοιες φωνές περνάνε απαρατήρητες ή μπορεί και να χαρακτηριστούν κυνικές, ψυχρές ή δε ξέρω κι εγώ τι άλλο. Πάντως σίγουρα χρειαζόμαστε και τέτοιες φωνές μπας και θυμηθούμε τι σημαίνει "μέτρο".


    vero
    08.12.2009, 21:39

    συμφωνώ και εγώ με τον stavmar. Αντί να σκεφτούν το ψυχολογικό της μητέρας του που έχασε το μονάκριβο παιδί της την κάνουν και τα ξαναθυμαται και αντε πάλι απο την αρχή κλαμα κλαμα κλάμα η κακομοίρα, επειδή έχουμε κάτι τσογλάνια που χρησιμοποιούν το όνομα του ΠΑΙΔΙΟΥ της για πολιτικά φρονήματα τους! ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!! Δεν κάθονται να σκεφτουν ότι στις μουσουλμανικές χώρες εαν μια γυναικα κάνει κατι "κακό" πεθαίνει σαν το σκυλί -την βαζουνε μπροστα σε αλλους την πυροβολανέ και κανουνε παρτυ-  


    fireroc
    08.12.2009, 22:42

    Παράθεση:

    Το μέλος harmonizer στις 07-12-2009 στις 22:38 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος fireroc στις 07-12-2009 στις 22:16 έγραψε...

    1) ναι θα επρεπε!(α! σωστα ο Ναζιμ Χικμετ ηταν αριστερος γιατι να τον διαβασεις?) 2) βαλε μου κακο βαθμο στο τετραμηνο(για τα ορθογραφηκα λαθη) 3) πρωτον δεν παιζει_ επαιζε ! πεθανε ο καημενος( ο τζβελας) ! κατατην γνωμη σου επρεπε να ειναι γυμνος και να ζει σε σπηλια? δεν εισε αξιος να μιλας για αυτα που εχει κανει στη ζωη του!_ διαβασε την βιογραφια του! εκεινος αγωνιστηκε και αφησε κληρονομια που να εμπνεει την νεα γενια! εσυ? οχι!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 07-12-2009 22:19 ]



     

    Άρα και ο τζβελας ήταν ένας συμβιβασμένος.



    τι λες ρε καημενε!

    ο Πάνος Τζαβέλας ξεκίνησε την αγωνιστική δραση στην διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής. Μαθητής στην Κοζάνη, οργανώθηκε στην οργάνωση νεολαίας της ΕΠΟΝ και αργότερα πολέμησε τους κατακτητές μέσα από τις τάξεις του ΕΛΑΣ. Στην διάρκεια του εμφυλίου πολέμου κατατάχτηκε στον ΔΣΕ(Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδας). Τραυματίστηκε στις μάχες χάνοντας το δεξί του πόδι, συνελήφθη από τις κυβερνητικές δυνάμεις και καταδικάστηκε τρεις εις θάνατο αλλά δεν εκτελέστηκε.

    εσυ εισε συμβιβασμενος!

     


    -----------------
    Αφού είσαι ανθρώπινο πλάσμα κι ανάγκη σου πρώτη το ψωμί από τα λόγια τα παχιά μην περιμένεις τροφή Γι αυτό εμπρός μαρς αριστερά είν’ η θέση σου εκεί στο μεγάλο το μέτωπο της εργατιάς γιατί εργάτης είσαι κι εσύ Μπερτολτ Μπρεχτ

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fireroc στις 08-12-2009 23:12 ]


    fireroc
    08.12.2009, 23:08

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 07-12-2009 στις 09:15 έγραψε...

    Όταν εντάσσει κανείς μία δολοφονία μέσα σε μία ιδεολογία, βεβηλώνει την μνήμη του νεκρού. Στην πραγματικότητα ελάχιστοι θλίβονται από το φόνο του παιδιού. Ο ντόρος γίνεται για το ποιος θα πάρει τη σωρό του παιδιού να τη βάλει στη σειρά πίσω του για να δικαιώσει τις ιδεολογίες του. Τσακάλια των ιδεών.

    Και δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για μία μάνα από το να της φουντώνουν την οργή διάφοροι εγκάθετοι κι άσχετοι, μην αφήνοντάς την να ηρεμήσει και να γαληνέψει μετά το δυστυχές γεγονός. Γιατί ακόμη κι αν δικαστούν όλοι οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι το παιδί δεν έρχεται πίσω. Και δεν ήταν΄μία ιδεολογία που φονεύτηκε. Ήταν ένας υιος μίας μάνας κι ενός πατέρα.

    Από εκεί και πέρα, η δικαιοσύνη θα επιληφθεί του θέματος. Προσπαθώντας να επηρεάσουμε την λειτουργία της σημαίνει απλά ότι δεν την εμπιστευόμαστε. Σε τέτοια περίπτωση, επιστρέφουμε σε καταστάσεις αυτοδικίας, όταν ο καθένας μας αποφάσιζε για το πώς θα τιμωρηθεί ο ένοχος. Κι αν αυτό δεν φαίνεται και πολύ στραβό, σας υπενθυμίζω ότι σε πολλές χώρες εφαρμόζεται ανασκολοπισμός, ακρωτηριασμός, λιθοβολισμός των ανθρώπων από τους συνανθρώπους τους. Δεν απέχουμε ιδιαίτερα από το να παλουκωνόμαστε στις γειτονιές για ένα κομμάτι ψωμί.

    "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι"

    Εκείνος που πιστεύει ότι οι αστυνομικοί είναι ανεπαρκείς ως εργαζόμενοι, ας πάει να καταθέσει τα δικαιολογητικά του για να γίνει ένας, να αλλάξει το σύστημα εκ των έσω. Είναι άνθρωποι που υποχρεώνονται στις περισότερες περιπτώσεις να μπουν σε ένα πεδίο μάχης ανορθόδοξου πολέμου. Και στον ανορθόδοξο πόλεμο δεν υπάρχει ίχνος λογικής. Δεν ξέρεις αν θα επιστρέψεις το μεσημέρι στο σπίτι γιατί είσαι πανταχόθεν κι ανά πάσα στιγμή βαλλόμενος. Όταν αλλάξουμε εμείς θα αλλάξει και η κοινωνία μας. Η αστυνομική καταστολή δεν θα είναι απαραίτητη κι ο αστυνομικός δεν θα οπλοφορεί. Ως τότε, είμαστε υποχρεωμένοι να εξουσιοδοτούμε τον "μπάτσο" έξω μας ως αντιστάθμισμα του "μπάτσου" μέσα μας.

    Τέλος, ας φανταστούμε ένα οδηγό ταξί, που παρασύρει εκούσια ή ακούσια με το αυτοκίνητό του έναν άνθρωπο στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει θανάσιμα. Θα βγούμε στους δρόμους να διαδηλώσουμε "Ταξιτζήδες, γουρούνια, δολοφόνοι"; Κι αν το σκεφτεί κανείς ακόμη βαθύτερα, το αυτοκίνητο είναι φονικότερο της σφαίρας. Το δηλώνουν και οι αριθμοί στις σύγχρονες κοινωνίες. Παίρνεις ένα τεράστιο όπλο και κυκλοφορείς σαν το χάρο, σαν τον κουρσάρο της ασφάλτου.

    Η δική μου εμπειρία λέει ότι ο άνθρωπος που έχει ψυχικά νοσήσει, θα το εκφράσει βίαια μέσω κάθε είδους ισχύος, από το στρατό και την πολιτική μέχρι την μουσική και τον αθλητισμό. Η βία δεν υφίσταται μόνο με τη φυσική της μορφή (σωματική).

    Το σημαντικότερο πρόβλημα των "Δεκεμβριανών" είναι ότι θα θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς στο όνομα του ενός. Αντί να μάθουμε στην πραγματικότητα ότι η βία (που προκάλεσε το θάνατο) δεν είναι λύση. Κι ας σκεφτούμε πόσο επιπλέον βάρος ρίχνουμε στη μητέρα του παιδιού όταν καταστρέφουμε και σκοτώνουμε στο όνομα του γιου της. Ένα λουλούδι στα χέρια της είναι η σημαντικότερη κίνηση συμπαράστασης.



    εσυ τι  λες? θελεις να μας φαει ολους ο δερματινος καναπες?  καλη θεωρια αλλα και η πραξη ( η επανασταση) ειναι εξισου σημαντικη !πολλοι φιλοσοφοι προσπαθησαν να εξηγησουν τον κοσμο η αληθινη ομως προκληση ειναι  η μεταβολη του! αυτα ειπε ο παντα επικαιρος Μαρξ!

    επισεις ειπε η επανασταση ειναι η ατμομηχανη της ιστοριας! σκεψου φιλε μου αν δεν γινοταν η γαλλικη επανασταση τι θα γινοταν σημερα? και τοτε εγιναν ακροτητες αλλα το αποτελεσμα μετραει!

     

    με λιγα λογια τιποτε δεν παει χαμενο στη χαμενη σου ζωη!  προτιμω την επανασταση και οχι τον καθιστικο τροπο ζωης μια ζωη ψευδοφιλοσοφωντας  σε εναν καναπε!

    οσο για τα λινκ πιστεω πως ενας καλλιτεχνης εκφραζει καλυτερα απο μας την καθημερινοτητα! επισεις μια εικονα χιλιες λεξεις!

    Να δεις που πάλι σύντροφοι
    θα ‘μαστε στους αγώνες
    η ταξική προέλευση κρατάει για αιώνες
    Αυτή κι αν είναι έρωτας
    αυτή κι αν είναι κάρμα
    ξυπνάτε ζώα μου αργά πήρε φωτιά η φάρμα

    Λ. μαχαιριτσας  η φαρμα!

    -Φταίει το ζαβό το ριζικό μας!

    -Φταίει ο θεός που μας μισεί!

    -Φταίει το κεφάλι το κακό μας!

    -Φταίει πρώτ' απ' όλα το κρασί!

    "ποιος φταίει; Ποιος φταίει;... κανένα στόμα

    δεν τόβρε και δεν τόπε ακόμα.

    Ετσι, στην σκοτεινή ταβέρνα

    πίνουμε πάντα μας σκυφτοί,

    σαν τα σκουλήκια κάθε φτέρνα

    όπου μας εύρει, μας πατεί:

    αποσπασμα απ το οι μοιραοι του ποιητη Κωστα Βαρναλη!

    Όπως και να ʼναι ο κόσμος, όσα κι αν έχει στραβά,
    έστω κι αν μείνω πια μόνος, πάντα θα φεύγω μπροστά.

    Όσα γραφτά κι αν θα κάψουν, στο φως δεν βάζουν φωτιά.
    Όσες αλήθειες κι αν θάψουν, λεύτερη μένει η καρδιά.

    Όπως και να ʼναι τούτη η γη, θα ʼμαι στην πρώτη τη γραμμή,
    όπως και τώρα, τώρα, τώρα που είναι δίσεκτοι οι καιροί.
    Όπως και να ʼναι ο κόσμος, δε θα σταθώ πουθενά.
    Δεν καρτεράει ο χρόνος, πίσω ποτέ δε γυρνά.

    Όπως και να ʼναι ο κόσμος, θα τραγουδώ στη ζωή.
    Για να μερέψει ο πόνος πρέπει να κλείσει η πληγή.

    Όπως και να ʼναι τούτη η γη, θα ʼμαι στην πρώτη τη γραμμή,
    όπως και τώρα, τώρα, τώρα που είναι δίσεκτοι οι καιροί. Όπως και να ʼναι ο κόσμος, όσα κι αν έχει στραβά,
    έστω κι αν μείνω πια μόνος, πάντα θα φεύγω μπροστά.

    Όσα γραφτά κι αν θα κάψουν, στο φως δεν βάζουν φωτιά.
    Όσες αλήθειες κι αν θάψουν, λεύτερη μένει η καρδιά.

    Όπως και να ʼναι τούτη η γη, θα ʼμαι στην πρώτη τη γραμμή,
    όπως και τώρα, τώρα, τώρα που είναι δίσεκτοι οι καιροί

    Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
    Μουσική: Lluis Llach
    ερμηνια Βασιλης Παπακωσταντινου!

    αυτα! φιλικα !


    fireroc
    08.12.2009, 23:17
    Τραγούδι της ενότητας Στίχοι: Μπέρτολτ Μπρέχτ Μουσική: Μη διαθέσιμο Πρώτη εκτέλεση: Μη διαθέσιμο Αφού είσαι ανθρώπινο πλάσμα κι ανάγκη σου πρώτη το ψωμί από τα λόγια τα παχιά μην περιμένεις τροφή Γι αυτό εμπρός μαρς αριστερά είν’ η θέση σου εκεί στο μεγάλο το μέτωπο της εργατιάς γιατί εργάτης είσαι κι εσύ Αφού είσαι ανθρώπινο πλάσμα σαν σκουλήκι δεν θες να σε πατούν δεν θέλεις δούλους να 'χεις εσύ μα ούτε κι αφεντικά Αφού είσαι εργάτης, εργάτη το δίκιο σου δεν θα βρεις πουθενά μονάχη της η εργατιά κερδίζει την ελευθεριά
    StavmanR
    09.12.2009, 09:57
    • σκεψου φιλε μου αν δεν γινοταν η γαλλικη επανασταση τι θα γινοταν σημερα? και τοτε εγιναν ακροτητες αλλα το αποτελεσμα μετραει!

     

    Fireroc, αν δεν γίνονταν η Γαλλική Επανάσταση προφανώς δεν θα υπήρχε η κοινωνία που θες να ανατρέψεις! Τόσο απλά... Αποφάσισε επιτέλους αν το παράγωγο της Γαλλικής Επανάστασης σου αρέσει ή όχι. Αν σου αρέσει (το θεωρείς κοινωνική επανάσταση) και ταυτόχρονα θες να το ανατρέψεις, προφανώς κάτι δεν πάει καλά. Αν δεν σου αρέσει μην το χρησιμοποιείς ως δείγμα προόδου της κοινωνίας. Προσωπική μου άποψη είναι ότι πληρώνουμε ακόμα τα αιματοκυλίσματα της Γαλλικής Επανάστασης, της οποίας οι ιδέες και οι αρχές επικαλύφθηκαν από τις κηλίδες του αίματος των σφαγιασθέντων. Κι ένα από εκείνα που πληρώνουμε είναι ότι έχει συντηρηθεί η αντίληψη ότι ο φόνος είναι επαναστατική πράξη. Επανάσταση του Στάλιν, επανάσταση του Χίτλερ, επανάσταση του Παπαδόπουλου κ.ο.κ.

    Δεν διαφωνώ με τον Μαρξ (εξ' άλλου δεν συζητώ με εκείνον εκτός κι αν είσαι κάποια ενσάρκωσή του) , ο οποίος ήταν μία χαρά ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ (γι' αυτό και διδάσκεται στην φιλοσοφική), αλλά με όσους παίρνουν μεμονωμένες προτάσεις και αποστειρωμένες αναλύσεις για να τις χρησιμοποιήσουν ως γιατροσόφια της κοινωνίας. Ο Μαρξ έκανε το "λάθος" να αναπτύξει ολόκληρες θεωρίες, που βασίζονται σε λογικές διαπιστώσεις, την ίδια ώρα που εκείνοι στους οποίους απευθύνονταν δεν διέθεταν ανάλογες ικανότητες για να τον κατανοήσουν.  Κι αντί να κάνει ο αριστεριστής τις οικονομικές κινήσεις που πρότεινε ο εμπνευστής του (αναδιάρθρωση της οικονομίας σε μικρές κοινωνίες, τοπική ενίσχυση προϊόντων, αυτοελεγχόμενος καταναλωτισμός, κοινόκτητες επιχειρήσεις κλπ.) άρχισε να δημιουργεί κάθε είδους συνεταιρισμούς και συνδικάτα προσπαθώντας να επιβάλει τα δικά του "γουστάρω", ενίοτε και με βίαιες καταστολές. Και σου δημιουργείται η υπόνοια ότι οι αυθεντικότεροι "αριστεροί" δεν είναι εκείνοι που το δηλώνουν...

    Ο καταπιεσμένος που τρέφεται με την ελπίδα της εκάστοτε ιδεολογίας, ξεχνά τί θα πει ακάμα και η απλή λογική και λειτουργεί ως μάζα. Με μαζική ψυχολογία. Γι' αυτό και σπάνια θα δεις οποιονδήποτε από τους "μαχητές" των διαδηλώσεων να τολμά έστω και να σηκώσει φωνή στο αφεντικό του στη δουλειά για τις ώρες εργασίας, τα ένσημα, την άδεια κλπ. Κάτι που πολλοί "βολεμένοι του καναπέ" έχουν πληρώσει πολλάκις. "Εμπρός λαέ μή σκύβεις το κεφάλι" σου φωνάζει στη διαδήλωση ο πάσχων από χρόνιο αυχενικό και καμπούρα. Και την ώρα που διαδηλώνεις για το ασφαλιστικό ακούς τη φωνή του επαναστάτη δίπλα σου: "Ρε! αυτό το συντροφο-γκομενάκι το έχεις ξαναδεί σε πορεία μας;". Κι αν το σκεφτείς καλύτερα, όντως η συνείδηση του ανθρώπου -ακόμα και στην αλλοιωμένη της κατάσταση- είναι έτη φωτός μπροστά από τις ιδεολογίες του: "Make love not war" που λέγανε και οι Αγγλογαλλοδιαφωτιστές.

    Είμαι σίγουρος ότι δεν διάβασες περισσότερες από τρεις γραμμές από αυτά που έγραψα. Και είμαι σίγουρος ότι τώρα που σου το έγραψα θα αντρέξεις να διαβάσεις άλλες τρεις. Άν θέλεις να δεις πως γίνονται οι πραγματικές επαναστάσεις, μα και πώς καταστρέφονται διάβασε βιογραφία του Μαχάτμα Γκάντι. Ένας άνθρωπος κατάφερε να συντονίσει την ευγενικότερη εξέγερση απέναντι στη δυνατότερη παγκόσμιως κυβέρνηση (Άγγλους) με το "κίνημα της μη βίας". Και φυσικά, στο τέλος υπερίσχυσε το ανθρωπόζωο, η βία. Δύσκολο πράγμα η πραγματική επανάσταση. Αν χαλαρώσεις για λίγο επιστρέφεις πέντε βήματα προς τη βάση. Το τέλμα. 

    Επαναστατική δεν είναι η ιδεά ότι ίσως κάποιος άνθρωπος χρειαστεί να πεθάνει για εσένα. Είναι η ιδέα ότι ίσως χρειαστεί να πεθάνεις εσύ για εκείνον.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 09-12-2009 11:00 ]