Ειδα το thread του 2008 με παρομοια ερωτηση αλλα εχω πολλες αποριες και ενστασεις,
Θα ηθελα ξεκαθαρα πραγματα κι οχι απαντησεις που θα με κατευθυνουν μοναχα στο να δωσω χρηματα γιατι δεν διατιθεμαι να το κανω.
ειμαι 20 αγορι μ αρεσει να λεω ροκ , μπαλαντες....παιζω κιθαρα εδω και 5-6 μηνες. Εχω και πιανο.
1) Ειναι εφικτο να βελτιωσω την φωνη μου χωρις να κανω μαθηματα με δασκαλο ναι η οχι?
2) Αν ναι, πως? Αν οχι, γιατι?
3) Τι θα πει καταστρεφω την φωνη μου? Μισω την καταστροφολογια!!! (Πως καταστρεφεται? Φτιαχνεται αν καταστραφει? Θα μεινω μουγκος? Θα πεθανω απο οξεια λειμωξη στις φωνιτικες χορδες??????????
4) Ηχογραφωντας απλα την φωνη μου παιζοντας κιθαρα νομιζω πως αρχισα να ακουω γενικα καλυτερα, και να ειμαι πιο σωστος στη φωνη. Γινεται να ισχυει κατι τετοιο?
ΥΣ τραγουδαω μονο για τον εαυτο μου και μονο στον εαυτο μου.
Αν γινεται να μαθεις ενα οποιοδηποτε οργανο αξιοπρεπως ανευ διδασκαλου τοτε ναι γινεται να μαθεις να τραγουδας (εχοντας υποψη σου την παρακατω απαντηση). Και δε μιλαμε για βελτιωση αλλα για μαθηση ενος οργανου δυσκλοτερου (ζωντανο γαρ)απ ολα τα υπολοιπα, απ την αρχη.
Το χειροτερο που μπορεις να παθεις απο λανθασμενη χρηση του οργανου και της τεχνικης, για ολα τα οργανα, ειναι τενοντιτιδα και μερικη αποχη απο την εκτελεση για καποιο χρονικο διαστημα. Το χειροτερο που μπορει να συμβει σ εναν τραγουδιστη που αγαπα το αντικειμενο του, ειναι απλα να το ξεχασει. (καταστροφη στις φωνητικες χορδες.... γνωριζω περιπτωση, δεν τα κατεβαζω απ το μυαλο μου) Μουγκος δε θα μεινεις αλλα αν ο στοχος σου ειναι να μη μεινεις μουγκος, ειναι σα να εχεις στοχο να εχεις χερια για να παιξεις πιανο...
Η σωστη φωνη ειναι ικανοτητα που για τους περισσοτερουν αποκταται με την κατατριβη στο σολφεζ (η στο τραγουδι) και για αλλους (καταραμενο dna) ειναι εμφυτο.... εχουν απολυτο αυτι...! διαφερει ομως απο τη σωστη τεχνικη. Καλα ακουσες τον εαυτο σου επομενως... δεν εκανες λαθος, φυσικα και βελτιωθηκες τονικα!!!!
Οι παραπανω αποψεις ειναι ενος πιανιστα και οχι ενος μονωδου και βασιζονται στην κοινη λογικη. Καποιος εξειδικευμενος θα δωσει περοσσοτερο ευστοχες απαντησεις.....
Φιλε Mad4U είμαι κ εγώ αυτοδίδακτος.
Έχω παρατηρήσει ότι το τραγούδι βελτιώνεται εύκολα.Η φωνή όμως αυτή κάθε αυτή (άνεση, χροιά, βιμπράτο κ.α.) δυσκολότερα.
Για το τραγούδι έχεις βρει καλό σύστημα με της ηχογραφήσεις (αυτό θα σου πρότεινα κ εγώ αν δεν το ανέφερες)
Για τη φωνή όμως πιστεύω ότι κάποιο είδος μεθόδου άνευ διδασκάλου θα βοηθούσε.
Πιστεύω ότι πιο συνηθισμένη "καταστροφή" που λένε της φωνής, είναι η χρόνια κούραση (που οδηγεί στη πρόωρη γήρανση του φωνητικού συστήματος), Μετά έρχονται οι κάλοι των φωνητικών χορδών και ύστερα σοβαρότερες παθήσεις που όμως είναι πολύ σπάνιες.
Πάντως, χρησιμοποιώντας την κοινή λογική είναι απίθανο να πάθεις κάτι. Αν βέβαια έχεις τραγουδήσει ένα βράδυ, ξυπνήσεις βραχνιασμένος το πρωί και μετά το επόμενο βράδυ πας και ξανατραγουδήσεις τότε η κοινή λογική πήγε περίπατο. Κάπως έτσι ξεκινάνε και μετά ψάχνουνε να βρούνε γιατί "κάηκε" η φωνή τους
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 28-01-2011 01:10 ]
Συμφωνω με την πιο πανω τοποθετηση,ομως εχω να κανω καποιες διευκρινησεις:Αλλο καλλιεργεια ΦΩΝΗΣ κι αλλο τραγουδι...Καποιος που ενδιαφερεται ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΙ ΚΑΛΑ θα πρεπει να εχει υποψη του πως πρεπει πρωτα να καλλιεργησει τη φωνη του:ΔΗΛΑΔΗ να μαθει να...μιλαει σωστα:ΣΤΟΝ ΤΟΝΟ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ αν τοποθετει και να στηριζει την ανασα του σωστα...Να αρθωρνει επισης σωστα...
Δυστυχως οι πιο πολλοι ανθρωποι απο μονοι τους δεν μιλουν σωστα παρολο που στ αυτια μας ακουγονται σωστα και η ομιλια τους χωρις ιδιαιτερα λαθη...
Αν καποιος μιλαει και τραγουδαει και βρισκονται και τα δυο σε ικανοποιητικο βαθμο καλλιεργημενα ενα ειναι σιγουρα:Πως η βελτιωση της ΟΜΙΛΙΑΣ θα βελτιωσει και το ΤΡΑΓΟΥΔΙ κι αντιστροφα επισης η βελτιωση στο τραγουδι παρασυρει και την ομιλια μαζι του...
Η καλλιεργεια της μουσικοτητας ειναι αλλουνου παπα ευαγγελιο:Τοτε μιλαμε για μαθηματα ΜΟΥΣΙΚΗΣ,οχι ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ...Το αυτι ΔΕΝ βοηθαει τη φωνη...αντιθετα,την περιοριζει και την καταστρεφει:Ενας αρχαριος δυσκολευεται ν ακατανοησει πως ''ζοριζεται'' παραπανω για να παραγει τον επιθυμητο για το αυτι ηχο...ενω το κριτηριο ειναι να παραγει καποιος τον επιθυμητο για το ΣΩΜΑ ηχο...
Υπαρχουν πολλων ειδων ''φαλτσα'' κατα τη διαρκεια του τραγουδιου:1)Που γινονται επειδη ο μαθητης κινειται σε μια δυσκολη τονικα περιοχη για εκεινον κι αρα δεν εχει την ανεσει να τραγουδησει αυτο που θα θελε το αυι του...
2)Δεν εχει μουσικο αυτι οποτε και ειναι εκτος ανεξαρτητως τονικου υψους,ενατσης κτλ...
Α καποιος ''δεν'' εχει μουσικο αυτι τοτε δνε πρεπει να μπει στον κοπο να ασχοληθει με το τραγουδι..μπορει ομως να κινηθει σε 2 αξονες:Ο ενας ειναι εκεινος της μελετης μουσικης θεωριας και ο αλλος της εκμαθησης σβστης ΟΜΙΛΙΑΣ,το ενα ομως να γινει ανεξαρτητα απο το αλλο...καποια στιγμη η φωνη θα εχει καλλιεργηθει αρκετα ωστε να ειναι ικανη να τραγουδησει μια απλη μελωδια,ενω το αυτι θα χει ασκηθει στο να την παραγει...
Για να απαντησω και στις ερωτησεις σου:1)Ναι ειναι εφικτο να βελτιωσεις τη φωνη σου χωρις δασκαλο...ομς θα πρεπει να εισαι πολυ μελετηρος,να χεις ορεξη να μαθεις πολλα πραγματα για το τραγουδι τοσο ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ οσο και ΠΡΑΚΤΙΚΑ...Να χεις τεραστια υπομονη και να μη βιαζεσαι να τραγουδησεις...Δηλαδη να μπορεις να διαθεσεις και 10 ετια για να δεις αποτελεσματα...
Ομως καλυτερα ενας καλος δασκαλος να σε καθοδηγει λιγο στην αρχη....ενας κακος δασκαλος θα μπορουσε να σε καταστρεψει
2)Πως?Ξαπλα κατω κι αρχισε να χαλαρωνεις μεχρι σχεδον να αποκοιμηθεις...μετα βαλε ενα ελαφρυ βιλιο στην κοιλια σου και συνεχισε...ΜΗΝ ΤΡΑΓΟΥΔΑΣ ακομη...ενα βημα ειναι αρχη για ενα δρομο χιλιων βηματων
3)Καταστρεφω τη φωνη μου σημαινει σε πρωτο σταδιο αποκτω κακες συνηθειες...και σε παωτερο σταδιοο λαρυγγιτιδες και κομβια-καλους φωνητικων χορδων...ΠΡΟΣΕΧΕ να ΜΗ ΦΩΝΑΖΕΙΣ ουτε να ψυθιριζεις...
4)Η κιθαρα βοηθαει τη φωνη σου να πατησει καλυτερα στις νοτες,αλλα δυστυχως σου δινει παραλληλα και την ψευδιαισθηση πως τραγουδας ωραια γιατι η φωνη σου αουγεται συνοδεια της μελωδικγς της παρεας...
Αρα μαθαινεις με κιθαρα και μετα σιγα σιγα απογαλακτιζεσαι απο εκεινη για να γινεις σιγα σιγα ενας αξιος αοιδος...
Καλησπέρα...
Λέγομαι Θανάσης και είμαι 18.Παίζω 3-4 χρόνια κιθάρα με συνοδεία θεωρίας και σολφέζ.Βέβαια σολφέζ έκανα περίπου ένα χρόνο.Ανέκαθεν πάντως μου άρεζε το τραγούδι.Τον τελευταίο καιρό τραγουδάω αρκετά με συνοδεία ακουστικής κιθάρας.Πλέον είμαι σε φάση που ξεκινάω μια blues rock μπάντα και θα ήθελα να τραγουδάω παράλληλα.
Μπορώ να πιάσω νότες και να τραγουδήσω ικανοποιητικά από θέμα τονικότητας αρκετά τραγούδια αλλά η χροία μου δεν μου αρέσει.Είναι αρκετά "σκοτεινή" και βραχνή η φωνή μου.Επίσης νομίζω πως τραγουδάω 1-1,5 οκτάβα περίπου.
Οι στόχοι μου είναι να μεγαλώσω την έκταση της φωνής μου και έπειτα να "καθαρίσω" την χροιά της φωνής μου,να την αλλάξω κάπως,να μην είναι τόσο βραχνή και να γίνει διαυγέστερη.Νομίζω πως πρέπει να κάνω και κάποιες ασκήσεις ομιλίας.
Χρόνος και χρήματα για να κάνω μαθήματα δεν υπάρχουν.Όπως είπα όμως έχω μουσικές γνώσεις και έχω και όρεξη για να μάθω και να καλυτερέψω την φωνή μου.
Τι θα προτείνατε και τι θα με βοηθούσε;Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Γειά Χαρά!
Blues-Rock και δεν θέλεις τη βραχνάδα; Περίεργο γιατί σε αυτή τη μουσική όλοι θέλουν βραχνή φωνή.
Επειδή είπες οτι τραγουδάς 1-1,5 οκτάβα περίπου, είναι πιθανό να τραγουδάς νότες κάτω από την 4η ντό (C4) γιαυτό η φωνή σου να ακούγεται "σκοτεινή" μέσα στα υπόλοιπα όργανα. Άμα ανέβεις σε νότες αυτό θα αλλάξει.
Για συμβουλές, τσεκαρε στο youtube και γενικά στο ίντερενετ τους παρακάτω:
(τα τελευταία δυο με κάποια επιφύλαξη)
Γενικότερα προτίμησε τα στάνταρ πράγματα και απέφυγε θεωρίες που έχουν μέσα πολλά διαφράγματα, θωρακες, σπλήνες και κοκορέτσια (ελπίζω να με πιάνεις...) καθώς και αυτά που παρουσιάζονται σαν "εναλλακτικά".
Μη περιμένεις και θαύματα βέβαια γιατί δυστυχώς στο τζάμπα δεν σε ετοιμάζει κανένας.
Παράθεση:
|
Βρε παιδια ,δεν γινεται ,χωριs να παρακλουθησειs στην ξευτιλα 1 χρονο,μαθηματα φωνητικηs,για να εχειs φωνη ,αν ασχολησαι ειτε ερασιτεχνικα,με γκρουπακια,ειτε ,τραγουδωνταs σε μαγαζια,επαγγελματικα. ηΗ Φωνη ειναι ενα πολυτιμο οργανο....και επειδη βρισκεται μεσα στον οργανισμο μαs,επηρεαζεται απο το παραμικρο...(κρυωματα,μυτη,λαιμο,αμυγδαλεs,περιοδο στιs γυναικεs,πονοδοντο,κλπ...)χρειαζεται λοιπον μεγαλη προσοχη ,γιατι αν αρχισουνε τα χειρουργεια με καλουs η πολυποδεs,παει στο ...καλο.....ο δασκαλοs σου μαθαινει προφυλαξη φωνηs και τεχνικεs για ξεκουραστο τραγουδι κλπ......
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.
Γενικότερα η άσκηση που προσπαθώ να κάνω είναι να παίζω όλη την ντο ματζόρε κλίμακα στην κιθάρα και να τραγουδάω και εγώ τις νότες.Η αλήθεια είναι πως πιάνω όλη την οκτάβα νομίζω με επιτυχία.Επίσης από όσο είδα η έκταση μου αυτήν την στιγμή είναι στην πρώτη θέση της ντο ματζόρε στην κιθάρα,από την Σολ της Μι χορδής μέχρι και την Ντο της Σι Καντίνι για όσους ξέρουν από κιθάρα.Δηλαδή η Φα της Μι χορδής είναι χαμηλή για εμένα και δεν την πιάνω ενώ η Ρε της Σι καντίνι μου είναι αρκετά ψηλή και όταν πάω να την τραγουδήσω βγαίνει μια πνιχτή κραυγή. :D
Επίσης με κάποιες πρόχειρες ηχογραφήσεις που έκανα με κινητό καθώς μικρόφωνο δεν υπάρχει,το αποτέλεσμα δεν μου άρεσε από θέμα χροιάς ενώ από θέμα τονικότητας της φωνής νομίζω πως ήταν ικανοποιητικό το αποτέλεσμα.Βέβαια η χροιά της φωνής μου όπως την ακούω εγώ μου αρέσει ενώ από θέμα ηχογράφησης δεν με ικανοποίησε.Δηλαδή την φωνή μου όπως την ακούν οι γύρω μου.
Βέβαια είμαι επιφυλακτικός όσον αναφορά το θέμα της ποιότητας της ηχογράφισης λόγω της κακής ποιότητας του μικροφώνου του τηλεφώνου.
Το θέμα που έθεσα με την χροιά μου φίλε Bagration,είναι ότι μου φαίνεται κάπως βραχνή και όχι τόσο διαυγής όπως άλλες φωνές,πχ Rory Gallagher,Stevie Ray Vaughn.Μπορεί να είναι και θέμα άρθρωσης,δεν ξέρω,που μάλλον θέλω και εκεί δουλειά.
Επίσης αναθεώρησα το θέμα μαθημάτων και νομίζω και εγώ πως για την προφύλαξη της φωνής και την ξεκούραστη ερμηνεία,ίσως και να χρειάζονται.
Ευχαριστώ πολύ και πάλι.Κάθε συμβουλή ευπρόσδεκτη. :)
Δηλαδή η χαμηλότερη σου νοτα είναι Σόλ και η ψηλότερη σου είναι η Ρε; Το διαστημα που λές ειναι καπου μιαμιση οκτάβα. Πρεπει να φτασεις κοντά 2 οκταβες για να έχεις μια ανεση.
Πολλά κινητά δεν γραφουν καλά και πιανουν πολύ δυνατά την ηχώ του δωματίου. Γραψε τη με μικροφωνο.
Τα μαθήματα θα σε ωφελήσουν αλλά δεν εγγυώνται πάντα την ασφάλεια. Αυτό γιατί δεν είναι ολοι οι δασκαλοι καλοί.
"Το θέμα που έθεσα με την χροιά μου φίλε Bagration,είναι ότι μου φαίνεται κάπως βραχνή και όχι τόσο διαυγής όπως άλλες φωνές,πχ Rory Gallagher,Stevie Ray Vaughn.Μπορεί να είναι και θέμα άρθρωσης,δεν ξέρω,που μάλλον θέλω και εκεί δουλειά." Οτι και να σου πω ψεματα θα εινα αν πρώτα δεν σε ακουσω.
Αν εχεις και καμμια πιο ειδική ερώτηση πάνω στο τραγούδι καντη.
Παράθεση:
|
Αυτο δε σημαινει πως δεν μπορεις να τραγουδησεις παραπανω η παρακατω...αλλα πρεπει να κανεις οικομια δυναμεων και φυσικα ασκησεις που δυναμωνουν την αυθορμητη ανασα σου:
Ξεκινα με την κλασσικη που ξεπλωνεις ηρεμος στο πατωμα για 10 με 15 λεπτακια,,,μετα ξαπλωνεις ηρεμος στο πατωμα με ενα βιβλιο στην κοιλια σου για αλλα 10 με 15 λεπτακια...καντο καθε μερα...
Οικονομια δυναμεων σημαινει πως για την ωρα θα τραγουδας τραγουδια που εχουν εκταση μια οκταβα και πιο συγκεκριμμενα απο ΛΑ2(η 5η χορδη στην κιθαρα)μεχρι ΛΑ3(2ο ταστο,3η χορδη)...
Θα δεις που μετα απο ενα με δυο μηνες αυτη τη Λα3 θα τη βγαζεις πιο ανετα...μετα τραγουδα και ενα ημιτονιο πανω(Λα διεση) ΔΗΛ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ ΤΑ ΑΚΡΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΣΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΑΚΟΜΗ...οταν δοκιμασεις μετα απο ενα χρονο τα ορια σου θα παθεις...πλακα!!!
Στη δεδομενη φαση φιλε μου τραγουδαω σχετικα ανετα το Φα στην πρωτη γραμμη της ψηλης Μι στην κιθαρα ενω μπορω το ιδιο ανετα και 2 οκταβες κατω(Μι 1ο ταστο 6η χορδη)
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Τις απαντήσεις σχετικά με την πορεία και τη βελτίωση της φωνής μόνο υπο την επίβλεψη εμπείρων δασκάλων. Ο ΣΩΚΤΑΤΗΣ ειχε πει κάτι σωστό....Τις γνωμες των ειδημόνων ακουητε[δηλ. τις γνωμες των ειδικών να εμπιστευόσαστε].....
Σε γενικες γραμμες δεν ειχε αδικο ο Σωκρατης,αλλα η προσωπικη δικη μου πειρα μου εδειξε πως αν ακουγα τη γνωμη του...''ειδικου'' θα ειχα διαλυσει τη φωνη μου...πηρα οτι στοιχεια θεωρουσα εγω ωφελιμα απο τους δασκαλους μου και τελος...απο εκει και περα παντα επεξεργαζομουν κριτικα οτι εφτανε στ αυτια μου και τα ματια μου...το εφαρμοζα και αν εβλεπα οτι δουλευε το αποδεχομουν...Αλλωστε και το φορουμ μας αυτο το νοημα εχει αν θελει να ονομαστει δημοκρατικο...δωρεαν διαχυση γνωσεων...χρησιμων?αχρηστων?Ο αποδεκτης θα κρινει!!
Ευχαριστω
Να πω ένα ευχαριστώ και πάλι.Τώρα που θα έχω χρόνο θα προσπαθήσω τις ασκήσεις που ξαπλώνεις.
Μήπως υπάρχει κάποιο καλό βιβλίο για να αγοράσω που θα με βοηθήσει;;;Μην κάνετε τον κόπο για pdf,δεν τα μπορώ καθόλου.
Παράθεση:
|
http://www.melodima.gr/mousiki/sohos/index.php?pg=biblio
το οποίο είναι βέβαια σε pdf...
Έριξα μια ματιά, αναφέρει σχετικά με ασκήσεις κλπ. Το πολύ-πολύ να τυπώσεις τις σελίδες που (ίσως) σ' ενδιαφέρουν! :)
-----------------
Πίνω και μεθώ, ωχ αμάν, μέρα νύχτα τραγουδώ!!!!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Dalarofili στις 18-06-2011 21:55 ]
Καλησπερα σας...Ειμαι 22 χροννων και ξεκινησα μολις να τραγουδαω σε ενα μαγαζι (μπουζουξιδικο).Εχω δυο ερωτησεις που με απασχολουνε παρα πολυ.(δεν εχω παει σε καθηγητη φωνιτικης).
1.Τι ασκηση πρεπει να κανω για να ζεστανω τη φωνη μου πριν βγω να τραγουδησω? μη μου πειτε περι νοτες και τετοια γιατι δεν ξερω(με ολο το θαρρος).Θελω να μου πειτε καπως λαικηστικη τι να κανω....
2.Πως γινεται να εχω αυτο το ανεβοκατεβασμα στη φωνη μου στα τελικα φωνηεν..Αυτο το καταφερνω μονο σε χαμηλους τονους.π.χ. στο Α το καταφερνω να το ανεβοκατεβαζω την ενταση οταν ειναι στο τελος μιας προτασης.Οταν φτασει η στιγμη να φωναξω πολυ δε μπρορω να το καταφερω κ αυτο ειναι που νιωθω οτι δε κανω κατι σωστο.Υπαρχει καποιος τροπος να το καλυτερεψω αυτο?Κανα τιπς?
Αυτα θελω να μαθω.Καποιος/α να δωσει τα φωτα του...Ευχαριστω
Το Studio Phonetics θα πραγματοποιήσει Ανοιχτό (δωρεάν) Μάθημα Τεχνικής Τραγουδιού την Κυριακή 9 Οκτωβρίου στις 6μ.μ. Οι ενδιαφερόμενοι ας επικοινωνούν στα 2109228200, 6944752765 (Περιορισμένος αριθμός θέσεων)
Studio Φωνητικής & Ερμηνείας Τραγουδιού Phonetics
Αθ.Διάκου 12, Περιοχή Μακρυγιάννη, Ακρόπολη , Αθήνα.
email: studiophonetics@hotmail.com, web adress: www.studiophonetics.gr