ελληνική μουσική
307 online   ·  205.854 μέλη

Διαφορές Les Paul, Strat και Tele.

giwrg98
Περαστική Νότα
Chat
08.04.2011, 22:40

Παιδιά επειδή δεν έχω καταλάβει μπορείτε να μου εξηγήσετε τις διαφορές;

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : giwrg98 στις 08-04-2011 23:01 ]


#1   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
08.04.2011, 23:07

Με τη σειρά οι φωτογραφίες είναι Statocaster, Telecaster, Les Paul...

Πες μου τι δεν καταλαβαίνεις με μια πρώτη ματιά να σου εξηγήσω...!











επισυναπτόμενα: 254364.jpg 220605.jpg 259040.jpg 
#2   
giwrg98
Περαστική Νότα
Chat
08.04.2011, 23:27

1. διαφέρουν μόνο στον ήχο;

2.στην Tele και στην Strat σεν βλέπω καμιά διαφορά.....

3.διαφέρουν στον αέρα που σου δίνει; πχ. στην ευκολία κίνησης στην ταστιέρα;


#3   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
08.04.2011, 23:58
1. Διαφέρουν άρδην στον ήχο πράγμα που είναι συνάρτηση και της παραμικρής λεπτομέριας πάνω τους... 2. Οι tele και οι strat μπορεί να μη διαφέρουν σημαντικά οπτικά (έχουν τις διαφορές τους αν προσέξεις) αλλά έχουν σημαντικές διαφορές στον ήχο τους... Η tele (στην κλασσική της έκδοση) έχει έναν μονό μαγνήτη κάτω απο την ταστιέρα, ενώ η strat έχει 3 μονούς σε ταστιέρα μέση και γέφυρα... 3. Σαφέστατα και διαφέρουν... Οι 2 fender έχουν πιο λεπτό μπράτσο και ελαφρώς flat ένω η ταστιέρα τους είναι σα να φουσκώνει λίγο προς τα έξω (αν θυμάμαι καλά). Αντίθετα το μπράτσο μιας Les είναι αρκετά χοντρό και ολοστρόγγυλο και η ταστιέρα τους αρκετά επίπεδη... Προσωπικά βρίσκω τις strat πολύ πιο συμπαθητικές και ευκολόπαικτες απο τις Les, άσχετα που η κιθάρα μου μοιάζει πιο πολύ με Les... Περισσότερα θα σου πεί κάποιος κιθαρίστας βέβαια...
#4   
giwrg98
Περαστική Νότα
Chat
10.04.2011, 13:03

Άρα ουσιαστικά το ποια είναι καλύτερη είναι καθαρά προσωπική άποψη και πρέπει να τις δοκιμάσει καποιος για να καταλάβει......


#5   
inkve
Φθασμένος
Chat
10.04.2011, 18:19
αυτο ακριβως giwrg98
#6   
JohnCherry
Περαστική Νότα
Chat
10.04.2011, 20:08
πολυ ενδιαφέρον. Εγώ έχω μια Les paul και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Την προτιμώ από της άλλες δυο. Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη. Οι γνώμες είναι σαν τις μύτες
#7   
Spartan-Werewolf
Σολίστ
Chat
10.05.2011, 11:00

 

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σωστή αιτιολογική σειρά, πρέπει να καταλάβουμε το «αίτιο & αιτιατό» που «δημιούργησε» αυτές τις διαφοροποιήσεις μεταξύ της 25,5 inch scale (Martin, Fender, Suhr, Tom Anderson…) και της 24,75 inch scale (Gibson, Epiphone, Heritage, Tokai…)

 

Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητο ένα νοερό «trip» Back to the Basic at late ‘40’s – early ‘50’s…

 

Τότε ο Leo Fender ήταν απλά ένας ακόμα Ηλεκτρονικός που έφτιαχνε τους ενισχυτές του, «κοπιάροντας» Schematics από την R.C.A. (όπως και τόσοι άλλοι κατασκευαστές της εποχής αυτής π.χ. Supro, Valco, Aims, Alamo,…), δεν ήξερε να παίξει κιθάρα (και ποτέ δεν έμαθε…), και το μόνο που τον ένοιαζε ήταν το πώς θα «σπρώξει» τους mass-production ενισχυτές του στους country guitar players που ήταν το κεντρικό (main) target group των αγοραστών του, (κάτι ανάλογο με τους Έλληνες Δημοτικό – Λαϊκό-σκυλαδες των 1960-80’s, τηρουμένων των αναλογιών…)…

 

Όταν λοιπόν, οι country guitar players της εποχής -που παίζανε τότε με ηλεκτροακουστικές Martin- «ανοίγανε» τους ενισχυτές τους (λόγο ανυπαρξίας P.A. εκείνη την εποχή) στα Country Music Open Festivals, είχανε σοβαρό πρόβλημα με το feedback και λογικά του «βάζανε» γερό κώλο-χερο για τους ενισχυτές…

 

Αυτό οδήγησε τον Leo Fender στην κατασκευή των Fender (mass-production -bold-on- solid body) κιθαρών…

 

Όπως έγραψα και πιο επάνω, ο Leo Fender δεν ήξερε να παίξει κιθάρα, δεν ήταν κιθαρίστας ο ίδιος και απλά υπέδειξε - διέταξε τους τεχνικούς του, να «κοπιάρουνε» την 25,5 inch scale – 21 frets της Martin και να την εφαρμόσουνε σε κάθε «μανίκι» των κιθαρών του, ώστε οι country guitar players της εποχής -που παίζανε τότε με ηλεκτροακουστικές Martin-, να εξοικειώνονται εύκολα με τις Futuristic-Modern (για την εποχή τους) Fender Guitars…

 

O Bill Gibson –από την άλλην- ήταν σοβαρός - συντηρητικός (Comfortable) κιθάρο-κατασκευαστής, με τεράστιες γνώσεις στο αντικείμενο του, με σοβαρής – συντηρητικής πολιτικής και αντίληψης (Comfortable) εταιρία και όταν εξαγόρασε την Epiphone, ο -μέχρι τότε- συνεργαζόμενος με την Epiphone country-jazz guitar player (και μεγάλος εφευρέτης!!!) Les Paul ζήτησε να συνεργαστεί  με την Gibson για την δημιουργία μιας solid body set-neck guitar, o Bill Gibson επέλεξε (μαζι με τον Les Paul) την 24,75 inch scale – 22 frets που είχε ήδη εφαρμόσει στις Gibson ES 175 Hallow Body Guitars.

 

Η αλλαγή των P-90 Single Coil Pick-ups με τους Ηambucker P.A.F. 57 Pick-ups από τον Seth Lover το 1957-58 διαφοροποίησε ακόμα πιο πολύ το ηχόχρωμα της Gibson από την Fender σε σημείο να μιλάμε –πια- για δυο ξεχωριστές «σχολές» με πολλούς τιμητές & επί-τιμητές…

 

Το θέμα με την κυριαρχία στο term με τις πωλήσεις των Solid Body Guitars, θα έληγε με την επικράτηση της Fender Co. στην Αμερικάνικη καθαριστική αγορά στα 50’s (και στην Αμερικάνικη Blues, Country, Rock ‘n’ Roll Μουσική) αν δεν «Μπουκάρανε» - “British Invasion” οι Βρετανοί στα ‘60’s – ‘70’s με το British Blues, Rock, Hard-Rock τους και –φυσικά- με τους R.M.I., Selmer, Watkins (WEM), Marshall, Sound City, Hiwatt ενισχυτές τους και με τις Gibson Les Paul guitars που, λόγω των Ηambucker P.A.F. 57 Pick-ups, overdrive-αρανε τους ενισχυτές πιο εύκολα από τους Single Coil των Fender guitars.

 

Ενδεικτικά, ο Eric Clapton with the John Mayall’s Heartbreakers στο “Beavo” L.P. με τον Marshall 1962 “Bluesbreaker” amp. & Gibson Les Paul guitar «έδειξε τον δρόμο τον σωστό, και overdrive-αρισμένο», έκτοτε o Peter Green, o Jimmy Page, o John Sykes, o Gary Moore «φέροντας» την Fender Co. στην «ανάγκη» να κάνει «μεταγραφή» στα ‘70’s τον Jimmy Hendrix (ex-Gibson Flying V guitar player) & τον Eric Clapton (ex-Gibson Les Paul guitar player) στο δικό της roaster των Fender guitar players…

 

Κλείνοντας το ιστορικό αυτό «ταξίδι» πρέπει να αναφέρω ότι γίνανε προσπάθειες –όλα αυτά τα χρόνια- και από τις δυο αυτές εταιρείες να δημιουργήσουνε μια “Paul-caster guitar” –η κάθε μια για τον εαυτό της- τόσο σαν Fender Custom Deluxe Telecaster (2 Humbucker pickups) , η’ σαν Gibson Les Paul ’57 “Gold Top” RI (2 P-90 pickups) όσο και από τους «επιγόνους» τους, αλλά καμία δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα…

 

Ο «σκαστός - καμπάνας» ήχος θα παραμένει προτέρημα των Telecaster – Stratocaster guitars με 25,5 inch scale – 21 frets – Single Coil Pickups – Ash or Alder Body – Maple Neck όσο και ο «γεμάτος - γλυκός» ήχος θα παραμένει προτέρημα των Les Paul, SG’s, Flying V, Explorer guitars με 24,75 inch scale – 22 frets – Humbucker Pickups – Mahogany Body & Neck…

 

Μένει σε εσένα να ανακαλύψεις τι είναι πιο επιθυμητό στα δικά σου «αυτιά»…

 

Ελπίζω να σε βοήθησα όσο μπορούσα.

 

Μετά τιμής, Spartan.

 


#8   


Αυτά τα διάβασες;