Ακουσα χθες ενα cd του Σωκρατη Μαλαμα.Συγκεκριμενα ενα με τιτλο Ο βασιλιας κι ο φυλακας.Ειναι απο τα χειροτερα cd που εχω ακουσει ποτε.Οι στιχοι θεωρω οτι ειναι αθλιοι, δηθεν και δεν εχουν κανενα απολυτως νοημα.Ειναι απλα σκορπιες λεξεις χωρις κανενα νοημα.Η μουσικη εντελως μονοτονη οπως και η φωνη του Μαλαμα.Παραθετω τους στιχους απο το τραγουδι Το μεταξι.
Γυάλινη πόλη κι ένας άνεμος αλάνι
σκόνη στους πάγκους,
στις βιτρίνες και στα ράφια
γίναν τα τάστα της κιθάρας μου ξυράφια
κι εσύ έχεις χρόνια να κατέβεις στο λιμάνι.
Σαν το διαμάντι
το γυαλί μ' έχει χαράξει
ήρθα και φεύγω μ' αδειανά τα δυο μου χέρια
θέλει αστέρι μου ατέλειωτα νυχτέρια
να γίνει η κάμπια χρυσαλίδα και μετάξι.
Λερά σεντόνια σε δωμάτια νοικιασμένα
Άργος, Μυκήνες, Σαντορίνη και Μαντείο
όλη η ζωή μου καλώς ήρθες και αντίο
σκόρπια στιχάκια σε πακέτα πεταμένα.
Μορφές αγίων σ' έναν τοίχο μαυρισμένο
στον Ιορδάνη τους τα λόγια μου βαφτίζω
βλέπω τα αρώματα, τα χρώματα μυρίζω
κι όλο προσμένω ένα πλοίο βυθισμένο.
Συγγνωμη, βγαζει κανεις νοημα απο αυτο; Δε θελω να γινω κυνικος, αλλα κατι θα επινε οταν τους εγραφε; Δε θα ρωτησω τι θελει να πει ο ποιητης γιατι θεωρω οτι ο ποιητης δε θελει να πει απολυτως τιποτα.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 01-05-2011 00:41 ]
Συμφωνώ απόλυτα. Ο Σωκράτης Μάλαμας δεν είναι παρά ένας ατάλαντος που αναδείχθηκε γρατζουνώντας μια κιθάρα και γράφοντας ασυναρτησίες. Οι στίχοι του, όχι απλώς δεν έχουν νόημα, αλλά φαντάζουν σαν σκόρπιες και ασύνδετες λέξεις, τοποθετημένες η μια δίπλα στην άλλη. Στίχοι που σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσαμε να αντιπαραβάλλουμε με τα έξοχα λόγια σπουδαίων στιχουργών, όπως του Νίκου Καρβέλα, λόγια-γροθιά στο κατεστημένο, με ουσία, αισθητική και πνευματικό υπόβαθρο. Γενικά, ο δίσκος που αναφέρεις είναι ένα οικτρό κράμα ήχων, μια αξιοθρήνητη προσπάθεια να γραφτεί μουσική, με την κάκιστη συμμετοχή μερικών ανεκδιήγητων, που θέλουν να ονομάζονται καλλιτέχνες, της Μελίνας Κανά και του Μανώλη Λιδάκη. Όλοι αυτοί είναι ένα μάτσο απαράδεκτων, που αδίκως αναδείχθηκαν, αφού αδυνατούν να συναγωνιστούν τα διαμάντια της ελληνικής μουσικής σκηνής, την ¶ννα, τη Δέσποινα ή το Σάκη. Ο Φύλακας κι ο Βασιλιάς είναι ένας δίσκος που πρέπει να λείπει από τις δισκοθήκες όλων των ακροατών, ένας δίσκος στερεότυπος, πληκτικός και άχαρος. Κακομοίρη Μάλαμα, δε θα γίνεις ποτέ καλλιτέχνης υψηλού βεληνεκούς. Λυπάμαι για λογαριασμό σου.
όλα ζουν αν τα θυμάσαι / στο γυαλό είναι το ταξίδι / στην εξέδρα το παιχνίδι
το πιο βαθύ σκοτάδι / είναι πριν την αυγή
το φως σου και το φως / χορεύουν γύρω μας / απίστευτος ο κόσμος / κι ο χαρακτήρας μας
εποχή μου ρόδινη, συρματοπλεγμένη / όχι πως κουράστηκα / μ’άλλο δεν με παίρνει
που ’ναι τα μάτια σου να δουν / αυτό το δειλινό / που ’ναι τα χέρια σου να αγγιξουνε τον ουρανό
πάρε τη ζωή στα δυο σου χέρια / τις γροθιές σου χτύπα στα μαχαίρια / θα φευγαν τα σύννεφα, φαντάσου / αν κουνούσες λίγο τα φτερά σου
σαν καράβι θ’αφήσω / λίγα απόνερα πίσω
κι εγώ που θέλω απ’τη ζωή / τα πάντα κι άλλο τόσο / δεν βρίσκω κάτι ακριβό / τώρα πια να σου δώσω
μόνο αυτό που κυνηγά / το άρρωστο μυαλό μου / έτσι κι αλλιώς δεν ήτανε / και δεν θα ’ναι δικό μου
στην κολυμπήθρα ρίξανε / νερό αλκοολούχο / και τ’όνομα που μου ’δωσαν / ήταν χαμένο ρούχο
Τέτοια απαίσια στιχάκια έχει αυτός ο δίσκος. Τόσο, που θα μπορούσαμε να τα δούμε σαν συνθήματα σε τοίχο, απ’αυτά που τα βλέπεις και ανοίγει το μυαλό σου.
Ευτυχώς που πόσταρε ο ανησυχος φιλος παραπάνω και θυμήθηκα πόσο όμορφο και καλοφτιαγμένο δισκάκι ήταν αυτό. Και μπάι δε γουέι, το Μετάξι είναι απ’τα καλύτερα στιχουργήματα του Αλκαίου τα τελευταία χρόνια και απ’τις καλύτερες ερμηνείες του Μάλαμα έβερ...
Παράθεση:
|
Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε,ευτυχώς που υπάρχουν και κάτι ανήσυχοι τύποι και μας κάνουν και γελάμε.Σας έχουμε ανάγκη,πιστέψτε μας.
Τι εννοεις gikosta;
Μα κανεις πια δε συμφωνει μαζι μου σε αυτο το φορουμ; Ολοι εδω περα ειστε κουλτουριαρηδες;
Ας μου πει εξηγησει παρακαλω καποιος τους στιχους του τραγουδιου το μεταξι.
Ο Σωκρατης Μαλαμας ειναι ενας αταλαντος απατεωνας.Γραφει στιχους χωρις νοημα, σκορπιες λεξεις που κανουν ριμα και τους ντυνει με μονοτονη μουσικη και τραγουδαει μονοτονα. Και μετα μερικοι νομιζουν οτι αυτο ειναι τεχνη, οτι ειναι κατι ποιητικο, σουρεαλιστικο κτλ. Τιποτα δεν ειναι. Ειναι μια απατεωνια. Σε δουλεια να βρισκομαστε. Ας μου πει καποιος παρακαλω τι καταλαβαινει απο τους στιχους του τραγουδιου αυτου που εβαλα, το μεταξι. Και καλυτερα να ερθει ο ιδιος ο Μαλαμας να μας πει τι σημαινουν οι στιχοι που εγραψε. Αν το κανει αυτο, θα τον παραδεχτω.
Καλύτερα να πάτε να πετάξετε λουλούδια σε κανα κύνοτροφείο παρα να κάθεστε εδώ να λέτε ασυναρτησίες...
Υπάρχουν κομμάτια που ίσως δεν βγάζουν νόημα οι στίχοι,ακόμα και σε αυτούς που ακούνε το είδος..
αλλά δεν μπορείς να ξέρεις πώς και γιατί το έγραψε..στην τελική,τί σε νοιάζει ? άκου το,άμα το καταλάβεις το κατάλαβες..είναι βαθύτερα νοήματα...πρέπει να το ακούσεις πάνω από μία φορά,ούτε καν μισή...
μερικές πληροφορίες για το κομμάτι που παρέθεσες...
οι στίχοι δεν είναι καν γραμμένοι από Μάλαμα,είναι του Άλκη Αλκαίου..
η μουσική είναι του Σωκράτη( ο Σωκράτης είναι πτυχιούχος κιθάρας)
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gogos81 στις 06-05-2011 10:19 ]
Παράθεση:
|
Για να προσέχουμε λίγο τι γράφουμε. Δεν ειναι κάποιος απατεώνας επειδή δεν μας αρέσει ο στίχος του. Σε παρακαλώ τροποποίησε το μήνυμά σου διαφορετικά θα διαγραφεί.
O Μάλαμας ατάλαντος ???
τι άλλη ΜΠΟΥΡΔΑ θα διαβάσουμε θεέ μου ???
η ημιμάθεια είναι χειρότερη τις αμάθειας
Βασικά η εμπάθεια και η λειψή επί του θέματος γνώση του ανήσυχου φαίνεται από το γεγονός ότι δεν γνωρίζει καν ότι το Μετάξι το έχει γράψει ο Άλκης Αλκαίος. Προφανώς θα αγνοεί και ποιός είναι αυτός ο σπουδαίος ποιητής του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού. Πώς λοιπόν κρίνει κάτι που δεν το ξέρει; Ας πει "δεν μου αρέσει ο Μάλαμας". Δεκτόν. Από κει και πέρα όμως, οι χαρακτηρισμοί για κάτι που, όπως φαίνεται, δεν το γνωρίζει καν είναι απαράδεκτοι.
Ανήσυχε, για κάποιους τέτοιου είδους τραγούδια σημαίνουν πάρα πολλά πράγματα. Το ξέρω πως είναι μάλλον μάταιο να σε κάνω να καταλάβεις πως ένα τραγούδι μπορεί να μην βγάζει νόημα με την πρώτη αλλά να είναι σπουδαίο επειδή κάθε φορά που θα το ακούς θα προσέχεις και διαφορετικά πράγματα, θα φτιάχνεις και νέες εικόνες. Κατά τη γνώμη σου περί λέξεων τοποθετημένων η μία δίπλα στην άλλη, προφανώς και η ποίηση δεν έχει κανένα νόημα, έτσι; Μάταιο λοιπόν να σου εξηγήσω πώς και τι, αλλά ας κάνω μια προσπάθεια:
Γυάλινη πόλη κι ένας άνεμος αλάνι -> ποιητική περιγραφή εικόνας. Το "γυάλινη πόλη" μπορεί να σημαίνει μεγαλούπολη με τεράστια κτίρια καλυμμένα με τζαμαρίες (σαν τη Βωβούπολη της Κηφισίας), μπορεί να σημαίνει και ότι ο ήρωας της ιστορίας του τραγουδιού βλέπει την πόλη εύθραυστη επειδή είναι σε έντονη συναισθηματική κατάσταση και νιώθει ότι θα σπάσει ανά πάσα στιγμή. "Άνεμος αλάνι" -> ποιητική περιγραφή για τον άνεμο που γυρνάει παντού σαν αλάνι (δύσκολο ε; )
Σκόνη στους πάγκους, στις βιτρίνες και στα ράφια -> συνέχεια της περιγραφής, ενδεχομένως το "κάδρο" του σκηνοθέτη-στιχουργού να είναι αυτή τη φορά το δωμάτιό του στο οποίο βλέπει τα σκονισμένα ράφια του και απ’το παράθυρο τις βιτρίνες των μαγαζιών κι αυτές "σκονισμένες" σαν προέκταση του σπιτιού του, προφανώς λόγω της έντονης κατάστασης που λέγαμε παραπάνω (ασύνδετο ε; )
Γίναν τα τάστα της κιθάρας μου ξυράφια -> όποιος έχει παίξει κιθάρα μάλλον καταλαβαίνει τη δύναμη της εικόνας. Τα τάστα της κιθάρας του ήρωα τού φαίνονται σαν ξυράφια που κόβουν τα δάχτυλά του γιατί κάτι τον απασχολεί. Συνέχεια της εικόνας που ξεκίνησε παραπάνω -> ενδεχομένως ο ήρωας σε ένα δωμάτιο ή σε ένα δρόμο με την κιθάρα του στα χέρια (άσύνδετο κι αυτό ε; )
Κι εσύ έχεις χρόνια να κατέβεις στο λιμάνι -> Ωπ! Να και τι τον απασχολεί. Έχει χρόνια να την δει. Ή έχει χρόνια να πέσει στην αγαλιά του (λιμάνι). Ή πάνε χρόνια από τότε που έφυγαν μαζί. ή... ή... ή...
Η μαγεία της τέχνης του τραγουδιού λοιπόν. Μέσα σε λίγες αράδες, πολύ περιεκτικά, ο στιχουργός χτίζει μια ιστορία που εγώ την παίρνω έτσι, ο άλλος αλλιώς και ο τρίτος αλλιώτικα. Και μετά ξανακούς το τραγουδι και σκέφτεσαι κάτι που δεν είχες σκεφτεί την πρώτη φορά. Γι’αυτό λοιπόν κάποιοι, καλώς ή κακώς, προτιμάμε τέτοια τραγούδια από τύπου "τι κάνω μόνη μου μες στο σαλόνι μου"...
Παράθεση:
|
Παίρνω αφορμή από το παραπάνω σχόλιο να διηγηθώ μια προσωπική μου ιστορία.Έτυχε κάποια χρόνια πρίν να γνωρίσω μια κοπέλα η οποία ήταν φαν ενός τραγουδοποιού από αυτούς που ονομάζουμαι έντεχνους.Δεν έχανε συναυλία του εν λόγω τραγουδοποιού,εμφάνιση σε μουσικές σκηνές και βέβαια αγόραζε όλα τα cd του.Εκείνη την εποχή,ο καλλιτέχνης είχε κυκλοφορήσει τη τελευταία του δουλειά,η οποία δεν ήταν καλή.Χλιαρή αποδοχή από τα ραδιόφωνα και τις πωλήσεις (τότε δεν είχε επέλθει ακόμα η σημερινή κρίση στις δισκογραφικές).
Μιας και βρισκόμασταν σε μεγάλη παρέα (άνθρωποι ως επί το πλείστον καλλιεργημένοι με μουσικά ακούσματα από Χατζιδάκη μέχρι Κατσιμίχα) δεν έχασε η κοπέλα την ευκαιρία να φέρει τη συζήτηση στον αγαπημένο της καλλιτέχνη και τη τελευταία του δουλειά.Όταν διαπίστωσε πως ο υπόλοιπος κόσμος δε συμμερίζεται τη γνώμη της ξεκίνησε ένα παραλήρημα που μπορώ πολύ ευγενικά να το χαρακτηρίσω φανατικού σκοταδισμού.Κι έλεγε πως ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης είναι πολύ μπροστά,πολύ ψαγμένος και τα τραγούδια του θέλουν να περάσει καιρός για να τα καταλάβεις και γύρω στα 2-3 χρόνια για να τα κατανοήσεις μετά από συνεχείς ακροάσεις.
Από τότε έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια.Τα ραδιόφωνα γρήγορα σταμάτησαν να παίζουν εκείνα τα τραγούδια κι επέστρεψαν στις παλιότερες δουλειές του καλλιτέχνη,προφανώς και για να τον προστατέψουν.Κανένα τραγούδι δεν έμεινε.Ευελπιστώ για κάτι καλύτερο την επόμενη δεκαετία.
Φίλε gogos81,το σχόλιο σου μού θύμισε αυτό το περιστατικό.Και μπορεί να συμφωνώ μαζί με σένα και όλους τους υπόλοιπους πως ο Μάλαμας έχει αξία αλλά,ως ελεύθεροι άνθρωποι οφείλουμε να διατηρούμε τη κριτική μας σκέψη σε εγρήγορση.Ουδείς άκριτος.Ο καθένας είναι ικανός για το καλύτερο και το χειρότερο.Όταν ακούμε το χειρότερο δεν φταίνε τ'αυτιά μας,ούτε η νοημοσύνη μας που θέλει χρόνια για να αποκωδικοποιήσει τους "τιτανομέγιστους" στοχασμούς του ποιητή.Φταίει αυτό που έχει βουλιάξει αυτή τη χώρα από τη μεταπολιτευτική της ιστορία και μετά. Το ΔΗΘΕΝ...
Παράθεση:
|
Εδώ δεν καταλαβαίνεις αυτό το απλό που σου λέω εγώ,θες να καταλάβεις και τους στίχους του Μάλαμα.Το σίγουρο είναι πως περιγράφει μια κατάσταση την οποία πολύ πιθανόν να την έχει ζήσει ο ίδιος.Αν κάποιος έχει ζήσει κάτι παρόμοιο ίσως καταλαβαίνει.Δεν είναι ανάγκη να σε εκφράζουν όλοι οι στίχοι των τραγουδιών.Και σίγουρα δεν είσαι ο μόνος.Δεν πειράζει άκου κάτι άλλο.Δεν είναι όλα για όλους.Για δοκίμασε να ακούσεις το ''Καληνύχτα''.Εκφράζει αρκετό κόσμο.
Παράθεση:
|
φίλε Ανεμόνιε,δεν είπα όλα αυτά από "φανατισμό"...είπα την ταπεινή μου γνώμη η οποία ισχύει για όλους πιστεύω.... :) Φιλικά..
Παιδιά,
μη χαλάτε τη ζαχαρένια σας με τον anisixo, και δείξτε λίγη κατανόηση...
Παραθέτω μερικά μόνο σχόλιά του από το προσωπικό του site. Καμαρώστε τον!!!
“…ti ilithios aftos o papanotas pou ntithike...vasilias simera sto kous kous.pos tolmise na eironeftei to vasiliko gamo??...”
Αφήστε, λοιπόν, ήσυχο τον....anisixo...!!!!!!!!!!!!!
-----------------
Ό,τι δε σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό!!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sven στις 07-05-2011 08:39 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sven στις 07-05-2011 08:41 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sven στις 07-05-2011 09:09 ]
Παράθεση:
|
------------------------------------
Φίλε ανήσυχε, το θέμα δεν είναι το ότι λες τη γνώμη σου, είναι το ότι ισοπεδώνεις με μόνο κριτίριο τη γνώμη σου.
Ο κάθε ένας από μας "βλέπει" σ' ένα ποίημα αυτό που θέλει και στη χειρότερη αυτό που μπορεί.
Αν σε κάποιο καλιτέχνη δεν μπορείς να δεις κάτι, δεν σημαίνει πως δεν μπορούν κάποιοι άλλοι οι οποίοι με τη σειρά τους δεν βλέπουν κάτι που σε άλλη φάση βλέπεις εσύ.
Δεν είναι κακό.
Απλά το προσπερνάς και πας παρακάτω, σε ότι μπορεί να σε εκφράσει.
Καλά να περνάτε.
Εχετε δικιο. Αυτο που κανω ειναι λαθος. Ζητω συγγνωμη. Δεν πρεπει να γινομαι ισοπεδωτικος, να βριζω και να προσβαλω για να πω τη γνωμη μου. Ζητω συγγνωμη για οσα ειπα. Και αν θελουν οι διαχειριστες να σβησουν αυτο το ποστ. Θα ειναι καλυτερα.
Παράθεση:
|