ελληνική μουσική
279 online   ·  204.231 μέλη

Γνώμη για μικρόφωνο σε συγκεκριμένο setup σπιτιού

pbarbalias
Περαστική Νότα
Chat
26.03.2016, 18:18

Αγαπητοί φίλοι. Πριν χρόνια έγραφα κ λόγω παιδιών τα είχα παρατήσει. Τώρα πήρα πάλι μπρος κ θέλω την βοήθεια σας.

Ηχογραφώ κυρίως φωνή και κιθάρα. Και στο τσακί κέφι κάνα πιανάκι από midi κλαβιέ. Μέχρι στιγμής λοιπόν παίζω:

DAW: Reaper.FM και κάποιες φορές Cubase LE.

Εξωτερικό Hardware για κανάλια: Lexicon Omega - http://lexiconpro.com/en/products/omega

Μικρόφωνο: Shure PG48

Κονσόλα: Phonic am44od

Θέλω να βελτιώσω την ποιότητα του μικροφώνου. Κάποτε πέρναγα το μικρόφωνο από την Lexicon, είχε πακέτο κάποιο πρόγραμμα που μου έδινε προενίσχυση, equalizer & effects και ήταν αποδεκτό. Τώρα μετά από 8 χρόνια δεν έχω τα cd. Ίσα ίσα βρήκα τον driver της lexicon κ έτσι παίζουν τα βασικά.

Τι κάνω λοιπόν? Βάζω το μικρόφωνο από την κονσόλα, έχει εκεί ένα βασικό equalizer & κάποια effects, και με το REC-Out, τα στέλνω στην είσοδο της Lexicon. Απλά είναι κάτω του μετρίου.

Να πάρω κάποιο νέο ψηφιακό μικρόφωνο από αυτά που βλέπω ότι πλέον κυκλοφορούν? Πχ:

http://www.athensproaudio.gr/el/behringer-c-1u-usb.html

Μία άλλη σκεψη είναι στήσω την BOSS GT-100 που έχω για την κιθάρα, και να βάλω εκεί ότι equalizer, effects βρω. Η, να βάλω τελείως σκέτο το μικρόφωνο, κ να βάλω σε δεύτερο χρόνο effects από το DAW. Αλλά η αλήθεια είναι ότι ένα απλό Reverb θα το ήθελα την ώρα που τραγουδάω γιατί βοηθάει, και όχι μετά.


[ τροποποιήθηκε από τον/την pbarbalias, 26-03-2016 18:19 ]


#1   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
27.03.2016, 19:43

Το Shure PG48 είναι Δυναμικό μικρόφωνο Cardioid (2.5 mV/Pa : 70 - 15,000 Hz). Παίζει μεγάλο ρόλο η τοποθέτηση του κατά την ηχογράφηση.

Το C-1U είναι πυκνωτικό μικρόφωνο με ενσωματωμένη κάρτα ήχου για την απ'ευθείας σύνδεση του σε PC (Πιστεύω η Lexicon είναι πολύ ανώτερη).

Αμφότερα είναι φτηνά μικρόφωνα για home ηχογραφήσεις.

Στα μικρόφωνα μας απασχολεί περισσότερο το θέμα ευαισθησίας . Σε γενικές γραμμές , τα πυκνωτικά μικρόφωνα παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευαισθησία από ό, τι τα δυναμικά μικρόφωνα και τα ταινίας (ribbons) είναι πιο ευαίσθητα από τους άλλους 2 τύπους , όμως η ευαισθησία δεν είναι πανάκεια . Το θέμα είναι το ποια θα είναι η χρήση του και το κατά πόσον ο προενισχυτής στον οποίο συνδέεται το μικρόφωνο μπορεί να χειριστεί σωστά το σήμα που βγαίνει από το μικρόφωνο.

Είτε έτσι είτε αλλιώς όμως , η ευαισθησία θα πρέπει να επιλέγεται σε σχέση με τις απαιτήσεις της εργασίας για την οποία προορίζεται . Με απλά λόγια , αν το μικρόφωνο πρόκειται να χειριστεί πολύ υψηλά ηχητικά επίπεδα, το λογικό θα ήταν να επιλέξετε μικρόφωνο με χαμηλή ευαισθησία - είτε αυτό θα είναι πυκνωτικό είτε  δυναμικό. Η περίπτωση σου δεν ανήκει σ' αυτή την κατηγορία.

Βέβαια αν τα υπόλοιπα μηχανήματα  του συστήματος (Κάρτα ήχου, PA...) είναι πρώτης κατηγορίας , γιατί και τα μικρόφωνα σου να μην είναι πρώτης κατηγορίας;

Σε εφαρμογές με χαμηλά - μέτρια επίπεδα SPL (η περίπτωση σου)  , απαιτείται ένα μικρόφωνο με αρκετά υψηλή ευαισθησία προκειμένου να κρατήσει την ενίσχυση θορύβου σε χαμηλά επίπεδα.

Η άποψη μου για την περίπτωση σου είναι, κάποτε, αφου δεν σε ικανοποιεί το Δυναμικό , να πάρεις ένα καλό πυκνωτικό μεσαίας τιμής : εδώ: ή πιο φτηνό εδώ :

Περισσότερα στο άρθρο μου ΕΔΩ:


#2