ελληνική μουσική
336 online   ·  204.027 μέλη

24 ώρες ΜΟΤΣΑΡΤ

kalouka
Φθασμένος
Chat
17.01.2006, 08:11
250 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ

Μετά από την τεράστια επιτυχία που είχε ο Παγκόσμιος Εορτασμός «24Ώρες Μπαχ», στον οποίο είχε λάβει μέρος και η ΕΡΤ, 27 Ιανουαρίου 2006, με τη συμπλήρωση 250 χρόνων από τη γέννηση του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, γίνεται ένας παγκόσμιος εορτασμός που ονομάζεται επίσης 24 Ώρες Μότσαρτ- ένας μαραθώνιος με θέμα τη ζωή και το έργο μίας από τις μεγαλύτερες μουσικές φυσιογνωμίες που γνώρισε ποτέ ο κόσμος.
Η ΕΤ1 έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα και συμμετέχει στον παγκόσμιο αυτό εορτασμό μεταδίδοντας ζωντανά, «24 Ώρες Μότσαρτ».
Το πρόγραμμα της καινούργιας αυτής υπερπαραγωγής διαμορφώνεται με βάση μεγάλες συμπαραγωγές θεάτρων και τηλεοπτικών σταθμών και αντιπροσωπεύει το κορυφαίο -τηλεοπτικά- γεγονός του Έτους Μότσαρτ 2006.
Η παγκόσμια αυτή συμπαραγωγή θα μεταδοθεί στις 27 Ιανουαρίου 2006 με κέντρο συντονισμού την Πόλη του Μότσαρτ, τη Βιέννη. Στη διάρκεια της 24ωρης μετάδοσης, η ΕΤ1 θα συνδεθεί με διάσημες αίθουσες συναυλιών από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και την Κίνα.
Συναυλίες, ρεσιτάλ, παραστάσεις όπερας και χορού, ντοκιμαντέρ, «ειδήσεις Μότσαρτ», στιγμιότυπα κ.ά. συμπληρώνουν το φιλόδοξο 24ωρο πρόγραμμα αφιερωμένο στη μεγάλη αυτή προσωπικότητα της μουσικής.
Την επιτυχία αυτού του πραγματικά πολύ φιλόδοξου προγράμματος εγγυάται η παρουσία διάσημων καλλιτεχνών και ερμηνευτών, μεγάλων ορχηστρών όπως και μουσικών συνόλων με όργανα εποχής.
Η παγκόσμια απήχηση και η μοναδική γοητεία της μουσικής του μεγάλου συνθέτη θα αντικατοπτριστεί σε όλες τις πτυχές της με αποσπάσματα από όπερες, ορατόρια, συμφωνίες, μουσική δωματίου και θρησκευτική μουσική.

#1   
XeniaRodo
Βετεράνος
Chat
17.01.2006, 14:17
Aκούγεται πολύ καλό!

Eξαιρετικό θα έλεγα...
#2   
kalouka
Φθασμένος
Chat
17.01.2006, 14:44
το τρέιλερ είναι εντυπωσιακό πιστεύω μέσα στις επόμενες μέρες να αναφέρουν λεπτομέρειες για τις ώρες και τις συναυλίες γιατι θα τσακίσω το video 24 ώρες
#3   
nefos
MusicHeaven Guru
Chat
08.04.2006, 19:38




10.000 φιορίνια τον χρόνο, αστρονομικό ποσόν για την εποχή, αποκαλύπτεται μέσω ιστορικών εγγράφων που εκτίθενται τώρα στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης ότι ήταν το εισόδημα του διάσημου Αυστρικού συνθέτη Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ - κάτι που απορρίπτει την επικρατούσα εικόνα ότι ήταν «ένας πάμφτωχος ιδιοφυής». Με τέτοιο εισόδημα, ανήκε στο 5% των πιο πλουσίων πολιτών της χώρας. Ο Μότσαρτ έζησε στη Βιέννη από το 1781 μέχρι το 1791, όταν και πέθανε σε ηλικία μόλις 35 ετών. Εκείνη την εποχή, ζούσες μια πολύ άνετη, πλουσιοπάροχη ζωή με 500 φιορίνια τον χρόνο. Ο ετήσιος μισθός ενός απλού εργάτη ήταν 25 φιορίνια.

enet 8/4/06
#4   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
09.04.2006, 00:24
Μέ δεδομένο οτι εκείνες τίς εποχές δέν υπήρχαν,βεβαίως,δισκογραφικές εταιρείες ούτε βιντεοκλίπ κλπ (και επίσης ούτε θεσμικό πλαίσιο γιά την προστασία τών πνευματικών δικαιωμάτων) ώστε νά εισπράττη ο συνθέτης από τίς εκτελέσεις τών έργων του,από πού προερχόταν αυτό το αστρονομικό εισόδημα;

Υπ'οψιν οτι μέ ρυθμό "ανάλωσης" 500 φιορίνια το χρόνο,τά 10.000 φιορίνια επαρκούσαν γιά 20 χρόνια "άνετης,πλουσιοπάροχης ζωής"..
#5   
nefos
MusicHeaven Guru
Chat
06.07.2006, 02:04
Μότσαρτ, κι άλλος Μότσαρτ!

Ακολουθώντας κατά πόδας τη θριαμβεύουσα Brilliant Classics, η γερμανική εταιρεία am@do classics αντιπροτείνει πιο συμπυκνωμένη έκδοση έργων Μότσαρτ σε 40 cds (ηχογραφήσεις 1980-1990). Ανθολογούνται όλα τα είδη μουσικής: κοντσέρτα (για πνευστά, βιολί, πιάνο), συμφωνίες, ντιβερτιμέντι, σερενάτες, σονάτες (πιάνο-σόλο, πιάνο-βιολί), κουαρτέτα, δημοφιλείς όπερες. Οι ερμηνείες της ενόργανης μουσικής είναι γενικά πολύ καλές, συνεπείς στο ύφος του συνθέτη, δοσμένες από ικανότατους σολίστες.

Αντίθετα, οι 3 δίσκοι φωνητικής μουσικής που περιέχουν το Ρέκβιεμ και ανισότατα αποσπάσματα οπερών (Μαγικός Αυλός, Ντον Τζοβάνι, Απαγωγή, Ετσι κάνουν όλες) είναι μετριότατοι. Η Ορχήστρα του Μπάντεν-Μπάντεν της Νοτιοδυτικής Γερμανίας υπό τον Ερνεστ Μπουρ αποδίδει δώδεκα ώριμες συμφωνίες μεταξύ 21ης και 41ης. Στα κοντσέρτα για πιάνο και βιολί παίζουν θαυμάσια οι Σολίστες του Λένινγκραντ υπό τον Μίκαελ Γκάντβαργκ. Μια αξιοπρεπέστατη, οικονομικότατη προσφορά.

ενετ 05/07/2006



#6   
yiannisyiannis
Φθασμένος
Chat
06.07.2006, 09:51
Το μέλος nefos στις 06-07-2006 στις 02:04 έγραψε...
Παράθεση:

Μότσαρτ, κι άλλος Μότσαρτ!

Ακολουθώντας κατά πόδας τη θριαμβεύουσα Brilliant Classics, η γερμανική εταιρεία am@do classics αντιπροτείνει πιο συμπυκνωμένη έκδοση έργων Μότσαρτ σε 40 cds (ηχογραφήσεις 1980-1990). Ανθολογούνται όλα τα είδη μουσικής: κοντσέρτα (για πνευστά, βιολί, πιάνο), συμφωνίες, ντιβερτιμέντι, σερενάτες, σονάτες (πιάνο-σόλο, πιάνο-βιολί), κουαρτέτα, δημοφιλείς όπερες. Οι ερμηνείες της ενόργανης μουσικής είναι γενικά πολύ καλές, συνεπείς στο ύφος του συνθέτη, δοσμένες από ικανότατους σολίστες.

Αντίθετα, οι 3 δίσκοι φωνητικής μουσικής που περιέχουν το Ρέκβιεμ και ανισότατα αποσπάσματα οπερών (Μαγικός Αυλός, Ντον Τζοβάνι, Απαγωγή, Ετσι κάνουν όλες) είναι μετριότατοι. Η Ορχήστρα του Μπάντεν-Μπάντεν της Νοτιοδυτικής Γερμανίας υπό τον Ερνεστ Μπουρ αποδίδει δώδεκα ώριμες συμφωνίες μεταξύ 21ης και 41ης. Στα κοντσέρτα για πιάνο και βιολί παίζουν θαυμάσια οι Σολίστες του Λένινγκραντ υπό τον Μίκαελ Γκάντβαργκ. Μια αξιοπρεπέστατη, οικονομικότατη προσφορά.

ενετ 05/07/2006






Να σχολιάσω μόνο τις ηχογραφήσεις των μελοδραμάτων. Αν και είμαι λάτρης της όπερας με πλούσια δισκοθήκη, πιστεύω ότι η ακρόαση έργων όπερας από CD απευθύνεται μόνο σε μυημένους ακροατές. Η όπερα είναι μια μουσική θεατρική παράσταση, που αν κάποιος την προσεγγίσει μόνο ακουστικά, δηλαδή από CD, το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα του κάνει καμία εντύπωση (για να μην πω ότι ο μέσος ακροατής είναι σίγουρο ότι θα πλήξει). Αντίθετα, παρακολουθώντας την στο θέατρο, ειδικά αν έχει και κυλιόμενους υπότιτλους, ώστε ο ακροατής να παρακολουθεί την υπόθεση, η αίσθηση που θα του κάνει είναι εντελώς διαφορετική. Γι’ αυτό λοιπόν πιστεύω ότι οι εταιρείες πρέπει να κυκλοφορούν τις όπερες σε οπτικοαουστικά μέσα (DVD) κι όχι σε CD.

Και κάτι ακόμη. Θεωρώ ότι ο Δον Τζιοβάνι είναι η όπερα των οπερών, η κορυφαία όλων των εποχών. Το έργο, ακόμη και η μουσική από μόνη της είναι τόσο διαδραστικά που θες δε θες ιδρώνεις, αγωνιάς, συμμετέχεις στα δρώμενα και συμπάσχεις. Είναι λοιπόν βέβηλο τέτοια αριστουργήματα να παρουσιάζονται αποσπασματικά. Καλύτερα μην τα αγγίζεις καθόλου. Θα μπορούσαν να βάλουν αποσπασματικά την οβερτούρα και 5 άριες από τους εύπεπτους Γάμους του Φίγκαρο, αλλά όχι και από τον Δον Τζιοβάνι.
#7